luthienka |
|
(5.5.2021 12:17:16) Dcera je v kvinte a distancka ji velmi vyhovuje. Je najednou milá, komunikativní, má čas na svého koníčka ( prave obseda tříletou kobylu, tak je u koni denne). Školu děla svědomitě, lépe než při prezencni výuce. Kamarády kolem sebe má v dostatečne míře. Pokud by začala výuka na sš, nestojime o prezencni výuku ani my ani ona. Kamarády ve třídě moc nemá, tak to ji nechybí. Budeme mít problémy s tím, ze ji necháme doma? Musíme vyjádřit nesouhlas s testováním nebo rouskami? Mate někdo zkušenost teď třeba z druhého stupně?
|
Janinka a dvě princezny |
|
(5.5.2021 12:23:48) dcera má ve třídě (3. ročník) spolužačku, která nechodí. Rodina má 6 dětí z toho jedno čerstvé miminko a omlouvají se na základě epidemiologického rizika, že jich je prostě moc a kdyby každé dítě šlo do třídy je kontaktů mnoho. Jestli museli něco dokládat řediteli nevím, ale nechodí takže to asi jde. Budete ale muset mít pádnější důvod než "že vám to vyhovuje"
|
|
Tante Bante |
|
(5.5.2021 12:36:44) Jj, mám doma dvě základkové děti. Myslela jsem si, že s tím bude pruda, ale pak se ukázalo, že v každé třídě takhle nechodí, včetně mých, 7 dětí z cca 22. Takže je to přesně ta třetina, co už změřili soudruzi v USA. Ve škole mají covid, karantény, škola je fajn v tom, že to přizná a nedělá masírku. Učitelů je mi líto, jsou na kraji sil.
|
luthienka |
|
(5.5.2021 12:47:04) Tante, jaký jsi uváděla důvod, ze nebudou chodit? Já také velké obstrukce necekam. Jen čekám osobní kecy od paní ředitelky, ze dceru vyčleňuji z kolektivu ( ona je ale moc nemusí - mají jiné priority a hodnoty než ona).
|
Tante Bante |
|
(5.5.2021 13:00:20) Obavy o zdraví. Je to normální legitimní důvod, který ti všude uznají, ostatní jsou jen vyděračské řeči. Asi je ti jasné, že se musí učit a mít všechny věci do školy v prvotřídním pořádku. Jedná se do konce školního roku o krátkou dobu, kterou můžeš omluvit i bez důvodu, prostě jen omluvit. Za mě je lepší férovka i v případě, že škola třeba vydírá (naše ne).
|
luthienka |
|
(5.5.2021 13:05:12) Učit se bude. Samostudium ji baví víc než to ve škole... v tomhle mam obě děti divny. Syn ve 14 prohlásil, ze ho škola od vzdělávání vlastně zdržuje :) - jel si svoje fyzikální přednášky a soutěže po vlastní ose.
|
K_at |
|
(5.5.2021 13:11:45) Luthienko, nemáš divný děti. Naopak.
|
luthienka |
|
(5.5.2021 13:14:04)
|
|
|
Tante Bante |
|
(5.5.2021 14:03:18) Moje děti jsou stejné, není to divné, hodně dětí je takových. Je opravdu dost dětí, které prezenční škola v lepším případě zdržuje, v horším jim škodí, způsobuje psychický dyskomfort, který trvá mnoho let a mívá následky. Na druhou stranu třeba jedno moje dítě, i když je chytré a mnohem rychleji se učí individuálně, dost profytuje z pobytu ve škole, protože prostě a krátce potřebuje učitelskou autoritu i ty socializační záležitosti. Jeden ze čtyřech. Děti, ach jaké klišé, mají různé povahy, různé potřeby. Omílá se to pořád dokola.
|
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2021 14:08:18) Luthienko, moje patnáctiletá dcera by taky chtěla distanční studium pořád a více se věnovat předmětům, které ji zajímají. Má nastoupit příští týden a je z toho psychicky rozložená. Na druhou stranu synovi v sekundě se taky moc nechtělo a chodí domů vysmátý, což ani sám takhle nečekal.
|
libik |
|
(5.5.2021 14:18:13) Děvčata, nechci být špatným prorokem, ale stále věřím, že sedět doma na zadku a laškovat s mobilem není a nebude standard toho, jak lidi běžně žijou.
A to nemluvím a lokalitách, kde se prudce zvýší negramotnost, fakt to chcete?
|
Monty |
|
(5.5.2021 14:21:02) "...stále věřím, že sedět doma na zadku a laškovat s mobilem není a nebude standard toho, jak lidi běžně žijou."
Libiku, já v to pevně doufám, nerada bych, aby "vyhráli" namistrovaní asociálové, i kdyby byli motivovaní jako Pánbůh.
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2021 14:38:12) "nerada bych, aby "vyhráli" namistrovaní asociálové"
U nás se opravdu nedá mluvit o asociálovi. Druží se ráda, jen k tomu nepotřebuje školní kolektiv.
|
Monty |
|
(5.5.2021 14:48:12) A o jaké věkové kategorii se tu bavíme? Moje dítě má taky jiný kamarády než spolužáky ze střední, spolužáci jsou prostě spolužáci, nechodí se do školy kamarádit a může mu být úplně jedno, jak to mají nebo nemají ostatní a jací jsou nebo nejsou. Střední škola je vzdělávací ústav, ne letní družební pobyt svazáků za účelem her, užívání drog a souložení.
|
|
|
K_at |
|
(5.5.2021 14:52:33) Monty, namistrovaní asocialové? Ale plosim tebe....
|
|
|
luthienka |
|
(5.5.2021 14:24:51) No vidíš, a naše holka byla závislá na mobilu v době školní docházky . A ještě trpěla tím, ze nemá ten správný telefon... no, teď je půl dne off line a na spravny telefon si vydělává fyzickou praci.
|
|
babi_ |
|
(5.5.2021 14:27:40) Myslím, že děvčatům nejde o zánik organizovaného, odborně vedeného, státem garantovaného vzdělávání, ale jeho modifikaci.
Jako "normální život" uvádí Luthienka právě NEsezení na zadku (s mobilem), ale kydání hnoje, iks hodin denně venku (skutečně venku, nikoli ve třídě) a stýkání se s lidmi, se kterými se člověk vidět chce, se kterými se cítí dobře.
Třídní kolektivy jsou umělé absurdní prostředí vrstevníků, které se nikdy poté již nevyskytuje - tedy trénink vyjít s nimi je zcela zbytečný.
|
Monty |
|
(5.5.2021 14:33:38) "Třídní kolektivy jsou umělé absurdní prostředí vrstevníků, které se nikdy poté již nevyskytuje - tedy trénink vyjít s nimi je zcela zbytečný."
Babi, možná tě to překvapí, ale v každém kolektivu se vyskytují lidé různých povah a je praktické umět s nimi vycházet. Kolik je jim let je přece úplně jedno. Bavíme se o vzdělávání, a to holt probíhá "plus mínus" mezi vrstevníky. Jinak než "uměle vytvořeným kolektivem" (což je mmch. i ten kolektiv v zaměstnání) to dost dobře zařídit nelze.
Navíc, pro jistotu to zopakuji, povinnou školní docházku bylo možné absolvovat "z domova" už před pandemií.
|
|
libik |
|
(5.5.2021 14:39:07) Babi, třídní kolektivy na středních školách jsou kolektivy hodně mladých lidí, které mají potřebu a někdy (většinou) i zájem se vzdělat, nejsou to nápravná zařízení ani detenční ústavy k odvykání závislostí.
Hodně absurdní mi připadá spíš představa, že systematickým každodenním kydáním hnoje při DV se jedinec plynule přehoupne k životu, kde si vždy vybere ten správňácký kolelektiv, kde bude jako ryba ve vodě.
|
|
Martina Bergerová |
|
(5.5.2021 15:08:44) "Třídní kolektivy jsou umělé absurdní prostředí vrstevníků, které se nikdy poté již nevyskytuje - tedy trénink vyjít s nimi je zcela zbytečný."
Babi, to je snad přehnané, ne? Kolektiv studentů na SŠ, skupina studujících na VŠ, na koleji, kolegové v open space, projektový tým nominovaný na konkrétní pracovní úkoly.... V dnešní době, kdy se ví, že vyšší hodnotu u většiny povolání má týmová práce? V době, kdy se vyzdvihuje práce na EQ, protože bez něj to dost dobře nejde?
|
babi_ |
|
(5.5.2021 15:23:30) Marťasíno, spolupracující tým a třída SŠ jsou dvě různé věci. Trénovat EQ ve skupině cca 25 stejně starých lidí (zhruba stejná fáze vývoje, malá diverzita), kteří převážnou část doby, kterou spolu tráví, spolupracovat nemohou, případně vyloženě nesmí, je dost neefektivní. Na to jsou lepší právě ty zájmové kolektivy - jak na EQ, tak týmovou práci. Menší skupina, spolupracující, různorodá - jen se stejným zájmem. Stejně, jako pak pracovní kolektivy.
|
|
|
|
vlad. |
|
(5.5.2021 14:43:11) "sedět doma na zadku a laškovat s mobilem není a nebude standard toho, jak lidi běžně žijou"
Jak zijou jini lide je jejich vec. Dcera s mobilem laskuje primerene a na zadku nesedi, pohybu ma dost. Na rozdil od bratra, ktery do skoly ted chodi, ale potrebuje nad sebou bic, aby neco delal a netrcel na mobilu, o jeho gramotnost mam mnohem vetsi obavy.
A bavime se o max 6 tydnech stredoskolske vyuky, jeste rotacne, takze max 2-3 tydny, opravdu zadne drama v kontextu tohoto skolniho roku.
|
libik |
|
(5.5.2021 14:49:59) Vlad, na začátku tvého rozhořčení je úvaha o tom, jak by mohlo vypadat budoucí vzdělávání, které se k původní podobě údajně již nevrátí a že je to krásné pro motivované lidi, je mi opravdu jedno, jak a s čím doma laškujete, protože, jak správně říkáš, je to vaše věc.
Jinak tedy "laškováním s mobilem" jsem měla na mysli sledování DV, ne každý má vlastní počítač, zvlášť pokud jsou 3 děti v rodině.
|
|
|
sally |
|
(5.5.2021 16:25:06) Libíku, a kdy se naopak stalo standardem, že všichni až do dvaceti sedí v lavicích a učí se spoustu věcí, které jsou pro ně nepraktické, pro život nepoužitelné a jedná se s nimi jak s malejma dětma? Doba pokročila, jsou děti, kterým prezenční výuka nevyhovuje, a které mají jiné využití pro svůj čas, než čekat, až i Pepíček v zadní lavici si otevře učebnici a rozdají se sešity a až paní učitelka popáté vysvětlí Mařence a Jeníčkovi soustavy rovnic. Části (někdo tu psal třetina?) dětí prostě školní docházka tak, jak je zavedená nevyhovuje. A pokud je virtuální škola dělaná dobře, tak je to zcela funkční model. Ovšem v případě, že ty děti mají možnost mít jinak normální život - locdown nebyl funkční pro nikoho.
|
libik |
|
(5.5.2021 16:38:06) Sally, já si myslím, aniž bych chtěla sršet vtipem, že dlouhodobá akceptace virtuálního života nadaných Honzíků skrze pomalost Pepíčků a tupost Mařenek, je hodně nebezpečný experiment i pro Honzíky samotné.
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2021 16:43:28) Libiku, ale oni nemají virtuální život komplet. Když se někdo chce vzdělávat doma, neznamená to, že jinak nevystrčí hlavu z domu a nepromluví slovo na živou bytost.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
daba+holčička |
|
(5.5.2021 12:52:50) Tak ve třídě dcery nepřišli 2 žáci. Je jich myslím 25.
|
|
|
Pruhovaná |
|
(5.5.2021 12:40:23) To už je prvním ročník střední školy přece. Teď to mají jak s vyučováním? Kvalitní distanční, nebo ne? Pokud kvalitní,tak ho asi samovzdělávaním už nenahradí. Jestli bude otevřena škola, tak sotva bude pokračovat pro pár děti distančka 🤷
|
luthienka |
|
(5.5.2021 12:44:45) Mají celkem slušnou distancku. Jestli půjdou nebo nepůjdou do školy zatím není jistě. Ale je ochotna a hlavně schopna se samovzdelavat. Navíc nečekam žádnou kvalitní prezencni výuku - budou maturity ( navíc kvůli Libuši asi organizačně náročnější než dříve) a to už toho nikdy moc neudelaji...
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 12:57:01) Luthienko,
ale doteď měli distanční výuku. když bude rotační, tak dcera bude vždy jeden týden bez výuky zcela. A nevím, jestli budou těm, co nebudou chodit, dávat na ten týden nějaké úkoly, zadání apod.
Navíc bych čekala, že při rotační výuce budou učitelé ve škole hlavně učit novou látku a na ten domácí týden dají procvičování, takže pokud by to tak bylo, tak jí bude to vysvětlování chybět.
Zvažte, jestli by to budoucna nešel individuální učební plán. Ale střední školy to nedělávají rády. Ideální by byly nějaké zdravotní, psychické důvody.
|
luthienka |
|
(5.5.2021 13:03:01) Já to chci jen do konce školního roku. Od září s tím asi nic nevymyslim. Navíc kobyla už bude snad chodit a 4x tydne to pak za ni stihne. Do prázdnin to asi zkusim hodit na ten nesouhlas s testováním. ( i když se testuje u nás v praci, aby mohla v sobotu na brigádu). Proste myslím si,ze do konce června ji dá víc kobyla, samostudium a brigáda než umorne dojíždění do školy, kdy se stejně půl času budou “bincat”, protože učitele budou u maturit.
|
libik |
|
(5.5.2021 13:11:36) Luthienko, ještě před týdnem bych měla týž názor, zvlášť v situaci, kdy se vzájmně nesnášíme s třídní, která má u nich 3 předměty, ale viděla jsem teď při přijímačkách, jak dítě, co bylo rok v posteli (rozuměj, co si rok plnilo distanční vzdělávání) vysílily 2 x 2 blbé testy. Myslím si, že sustředění ve škole je něco jiného než doma, že je intenzivnější.
Já ji pošlu, i když riskuju, že mě ta její třídní květina ještě několikrát dost vyprudí.
|
K_at |
|
(5.5.2021 13:12:44) Libiku, přijímačky jsou únavný. To není běžná písemka.
|
libik |
|
(5.5.2021 13:17:16) Kat, já vím, ale aby mi puboš usnul v 8 večer, to se mi pár let nestalo, pokud vůbec někdy
|
K_at |
|
(5.5.2021 13:21:59) Libiku, no to se stává. Dcera si dává pravidelně šlofíka přes den.
|
|
|
|
luthienka |
|
(5.5.2021 13:18:05) Já ji fakt neposlu. Po jejím sebeposkozovacich období, depresi a závislosti na sociálních sítích vidím odklon k normálnímu životu ( vidle a hnůj a 4 hodiny venku) jako pozitivum. Věřím, ze ji neposkodim, když do školy půjde v září. Samozřejmě muže byt samostudium propadák a ještě změním názor. Ale zatím to máme tak.
|
K_at |
|
(5.5.2021 13:21:10) Luthienko, jde o 2 měsíce. Neřešila bych to.
|
|
libik |
|
(5.5.2021 13:25:13) Já tě nepřemlouvám, ale odklon k normálnímu životu spatřuju právě v té školní docházce.
|
vlad. |
|
(5.5.2021 13:29:30) Libik, jak pro koho dcera SS taky nechce do skoly, takhle ji maximalne vyhovuje, ma sebedisciplinu, uci se, chodi ven a socializuje se dost, fyzicku ma jako nikdy. Jestli fakt nebude chtit, az je poslou, nebudu ji na tech par tydnu nutit
|
Renka + 3 |
|
(5.5.2021 14:12:24) Vlad, přesně to samé u mé dcery, tak koukám, že je takových dětí víc.
|
|
|
Tante Bante |
|
(5.5.2021 14:05:33) Školní docházka, jak jsme ji znali, už se neobnoví, bude neodhadnutelně dlouhé období vycukávání a pochopování reality. Jsem docela ráda. Bude to změna k lepšímu pro motivované lidi.
|
Monty |
|
(5.5.2021 14:10:49) Jasně, Tante, a ty nemotivované prostě hodíme přes palubu, protože část normandistů nerada chodí do školy mezi "blbé spolužáky"...
|
luthienka |
|
(5.5.2021 14:20:45) Víš Monty, nejde jestli chodí mezi blbe nebo chytré spolužáky. Proste někomu třídní kolektiv nevyhovuje. A u děti nikdy nebylo běžné, ze mění školu, protože si nesedí s kolektivem ( s výjimkou možná šikany). Ale dospěly člověk praci často mění jen proto, ze pracovní kolektiv nebo šéf mu lidsky nesedí...
|
Monty |
|
(5.5.2021 14:23:05) "A u děti nikdy nebylo běžné, ze mění školu, protože si nesedí s kolektivem"
Luthienko, no, jestli ono to nebude tím, že na střední školy se už nechodí kvůli kolektivu, ale kvůli tomu, co se tam má/chce to dítě naučit. A obvykle to trvá čtyři roky, ne čtyřicet. Základní škola se dala absolvovat distančně dávno před covidem.
|
luthienka |
|
(5.5.2021 14:28:19) Nechodí se tam kvůli kolektivu, ale ten ti to dovede solidně zhnusit. Hele, já jen chtěla praktické zkušenosti a ty jsem dostala. Pokud udělám výchovnou chybu, holt to nějak zpracuju později. Mě jde primárně o moje dítě. A teď si jdu hrát s miminem.
|
|
|
Marika Letní |
|
(5.5.2021 15:28:14) Luthienka "A u děti nikdy nebylo běžné, ze mění školu, protože si nesedí s kolektivem ( s výjimkou možná šikany). Ale dospěly člověk praci často mění jen proto, ze pracovní kolektiv nebo šéf mu lidsky nesedí..."
Přesně tak. Nikdy jsem se necítila tak v pasti jako ve škole a na gymplu (a to jsem neměla problémy se šikanou nebo že bych byla bez přátel). Postupně mi to ale víc a víc docházelo. Parta lidí, se kterými musím být a k tomu učitelé - nadřízení, které si nemám šanci předem vybrat, ani později změnit. Přijde mi to skoro jako vězení. V práci je to prostě už pak jiné.
|
Monty |
|
(5.5.2021 15:31:13) Mariko, ale ty přece máš šanci to změnit. Nemusíš chodit na gympl. Můžeš si svobodně vybrat práci, kterou lze vykonávat se základním vzděláním a stát se třeba součástí přirozeně vzniklého kolektivu doplňovačů zboží v Tescu.
|
Marika Letní |
|
(5.5.2021 15:36:22) Monty fakt jsi nepochopila, co jsem psala? Nešlo o to, že bych nechtěla chodit na gympl. Ale za mě ani nebyly dny otevřených dveří, ani šance předem z internetových diskuzí zjistit, jaké prostředí, atmosféra v dané škole je. Teď už je aspoň to. Ale stále platí, že předem nevíš, kdo bude třídní, jací učitelé na dítě vyjdou, nemůže si vybrat jiného na angličtinu/matematiku než mu přidělí a tak mají takového, co neumí nic vysvětlit a vedlejší třída má skvělého. A podobně s kolektivem. Nemůže jen tak přejít do jiné třídy nebo na jinou školu. Teď je to snadnější, ale pořád je to o dost méně svobodné, než v zaměstnání.
|
|
babi_ |
|
(5.5.2021 15:41:18) Se základním (z fomálního hlediska) vzděláním je mnoho daleko zajímavějších možností, než Tesco, ale pokud někomu vyhovuje doplňovat zboží, nic mu nebrání, a to ani s VŠ.
Fígl je v tom moci vystudovat gympl (aj. SŠ) a pak třeba VŠ, aniž musí student trávit ve škole fyzicky cca 6 - 7 hodin denně. Komu to vyhovuje, nechť tam sedí, komu ne, ať chodí jen na laborky a jinou praxi, a zbytek se (mnohdy efektivněji) učí jinak. Realita před koro byla taková, že někteří žáci a studenti ve škole sledovat nedokázali (příliš ruchu nebo nevyhovující tempo oběma směry) a byla to tudíž ztráta času (dobře, někdo se tam tímpádem aspoň vyspal ).
|
Monty |
|
(5.5.2021 15:43:31) babi, no, když jdeš pracovat rovnou z devítky a nejsi zrovna geniální programátor, tak těch možností moc nemáš. Tak to totiž bylo myšleno.
|
|
|
|
Vaitea |
|
(5.5.2021 15:37:15) " Nikdy jsem se necítila tak v pasti jako ve škole a na gymplu (a to jsem neměla problémy se šikanou nebo že bych byla bez přátel). Postupně mi to ale víc a víc docházelo. Parta lidí, se kterými musím být a k tomu učitelé - nadřízení, které si nemám šanci předem vybrat, ani později změnit. Přijde mi to skoro jako vězení. V práci je to prostě už pak jiné."
Mě by zajímalo, co vás tak láká na tom , žít sen o své vlastní introvertní komplikované duši. Cítit se ve škole jako ve vězení, sebemenší stres a tlak (školní) popisovat pomalu jako nevratné poškození. To mi už nepřipadá zcela zdravé.
|
Marika Letní |
|
(5.5.2021 15:41:55) Vaitea "Mě by zajímalo, co vás tak láká na tom , žít sen o své vlastní introvertní komplikované duši. Cítit se ve škole jako ve vězení, sebemenší stres a tlak (školní) popisovat pomalu jako nevratné poškození. To mi už nepřipadá zcela zdravé."
Mě na tom neláká nic.
Ale chápu, že někdo tohle umělé školní prostředí nezvládá, protože já sama, která jsem to zvládala a trauma nemám, si dobře pamatuju, jak jsem se cítila a jak jsem zpětně hodnotila, že škola byla oproti zaměstnání prostě mnohem mnohem náročnější z hlediska nemožnosti změnit předem rozdané karty, nebo jak to nazvat.
|
Buřt |
|
(5.5.2021 15:50:43) Mariko, to je fakt, mela jsem stejny pocit. Stredni skola me obtezovala tou svoji nalajnovasti, jak s tebou jednaji jeste jako s ditetem. NA vysoky to bylo o moc lepsi. A to jsem extrovert, ale doted si pamatuju, jak tech 45 minut se nekdy tahlo jako stoleti A jak me nekdy iritovala ta fyzicka blizkost - namackani v maly tride, vydejchanej vzduch, nemuzes se jit ani bez prosiku vycurat ... uaaaa. Ale ucit se online mi tedy taky neprijde jako ideal, fakt je to trochu asocialni.
|
|
|
vlad. |
|
(5.5.2021 15:42:14) Vaiteo, nekdo proste introvert je, ne ze by to predstiral nebo si v tom liboval, ani si to sam nevybral. Jedno z mych deti takove je, svou socialni roli chape, dokaze se zaclenit, nejspis se pretvaruje, protoze vi, ze to spolecnost ocekava, vlastni ji to neni. Ale vycerpava ji to, pokud muze, vyhne se tomu. Myslim, ze to neni az tak neovykly model nebo neco, o cem by se melo mluvit s despektem.
|
Monty |
|
(5.5.2021 15:48:32) Introvert NENÍ totéž co sociofob, proboha.
|
vlad. |
|
(5.5.2021 15:50:25) Monty, nemusis kricet, v klidu si mysli svoje
|
Monty |
|
(5.5.2021 15:54:46) vlad, ale to není "co si já myslím". Introverze se neprojevuje tak, že dotyčný nesnáší lidi nebo se jich bojí, případně jimi okázale pohrdá. Introverze je přirozený nastavení, už z etymologie výrazu lze odvodit, že jde o osobu zaměřenou směrem "dovnitř do sebe", ale není to patologie ani známka ušlechtilosti/geniality.
|
K_at |
|
(5.5.2021 16:10:31) Monty, my víme, že introvert je úplně normální. Jen evidentně tebe to fakt sere. Kolektiv o 20+ osobách je leckdy únavný i pro dospělého. Bohužel u nás je trend nato úplně kašlat. Takže třídy o cca30 dětech jsou normální. Malé třídy k tomu. Hluková zátěž, vizuální zátěž je dnes výrazně vyšší všude kolem nás. Je to jedno s druhým. Dnešní děti jsou stavěné víc na individuálnější přístup a my je furt cpeme do stáda.
|
Buřt |
|
(5.5.2021 16:16:32) Ja nevim, proc je ten stredkoskolsky system porad tak rigidni. Stacilo by, kdyby ty kolektivy byly otevrenejsi, treba diky deleni predmetu na urovne. Kazdy by si vybral svoji uroven cestiny, matiky, jazyka, hudebku nebo vytvarku.
Ne ze stravis 7 hodin denne po 4 roky ve stejne lavici. Treba jen ty dratene klece coby satny ... to je des.
Ja jsem spolecenska, ale na osmiletym gymplu jsem uz ponorku fakt pocitovala.
|
Marika Letní |
|
(5.5.2021 16:53:00) Buřt "Ja jsem spolecenska, ale na osmiletym gymplu jsem uz ponorku fakt pocitovala."
Jo to je další rozdíl, kolektiv ve škole je víceméně neměnný dlouhé roky. V práci je proměnlivější.
|
|
Buřt |
|
(5.5.2021 17:03:45) Je to fakt škoda, myslím, že by nestálo moc úsilí ty střední školy humanizovat. Je to prostě celé zaprděné, tohle naše školství. A je to asi i tou šílenou podfinancovaností - když jsem byla na 2.stupni ZŠ poprvé na rodičáku a potřebovala si odskočit, byla jsem úplně konsternovaná tím, jak ty záchody vypadají. Snad je to na některých školách lepší, ale na spoustě ne - ohavný hajzlíky, klecový šatny, smrad školní jídelny (proč firemní kantýny nesmrděj, ale školní jo ?), celá ta kulturnost prostředí je často děs. Přitom na VŠ už je to úplně jiné, tak proč to nejde i na SŠ?
Musím se přiznat, že i toho je to, co mě odrazuje na nápadu jít učit.
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 17:12:10) Buřte,
já bych radši klecový šatny. Moje zkušenost s dvěma dětmi je, že skříňky jsou tak mrňavý, že se jim tam nevejde zimní oblečení+taška+tělocvik. K tomu malé děti a větší lajdáci ty věci jen tak mačkají a válí, hromadí se jim to tam, nevědí, co tam mají, občas jim tam vypadnou svačiny. Pořádně to nevětrá, je to mokré, smrdí to. Skříňky jsou tak malé, že se do nich taška normálně dát nedá a nedá se lehce vyndat, takže malé děti je dovnitř a ven rvou násilím. Navíc u nás ve škole si kupují děti zámky visací, těch moc variant není, takže klíčky často sedí do více zámků.
|
Buřt |
|
(5.5.2021 17:14:34) Konzervo, myslím, že ty věci se válí i v těch klecových. Klidně může být společná šatna, ale proč to vypadá často tak otřesně?
Lip to vypada snad i v krimu :)
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 17:18:12) Buřte,
za nás se v šatně nic neválelo. Furt tam byl dozor, takže se tam neděly žádné zjevné nepřístojnosti a kdyby se tam něco válelo, tak by úča přítomné napomenula, aby to zvedly.
|
|
|
77kraska |
|
(5.5.2021 19:09:06) v spolecnych satnach se porad neco ztracelo....a nebylo tam dost mista na prezuti a prevleceni pro vsechny, vzdycky jsme se tam mackali nebo stali venku (moje zakladka i gympl) ...navic porad se ztracel spolecny klic a nekdo delal klicnika nebo se funkce klicnika predavala po tydnu a bylo to otravne
pokud jsou skrinky (dcery zakladka a gympl), tak se dite muze v klidu prevlect ve velkem prostoru, nemusi se s nikym mackat a strkat....kdyz se mu neco ztrati, tak jen jemu a jde se po tom adresne...taky si dite nevymeni lepsi bundu za horsi a rodice nemusi nic resit
nejhorsi to bylo ve filmu Bota jmenem Melichar, kde mel pristup k vesakum kazdy (a pani tam pak snadno kradla)...to byla tehdy nejaka experimentalne postavena skola - byly tam pavilony, mezi kterymi se porad prebihalo a deti se neustale prezouvaly, pry je to v te skole uz dneska jinak
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 19:54:21) "v spolecnych satnach se porad neco ztracelo....a nebylo tam dost mista na prezuti a prevleceni pro vsechny, vzdycky jsme se tam mackali nebo stali venku (moje zakladka i gympl) ...navic porad se ztracel spolecny klic a nekdo delal klicnika nebo se funkce klicnika predavala po tydnu a bylo to otravne
pokud jsou skrinky (dcery zakladka a gympl), tak se dite muze v klidu prevlect ve velkem prostoru, nemusi se s nikym mackat a strkat....kdyz se mu neco ztrati, tak jen jemu a jde se po tom adresne...taky si dite nevymeni lepsi bundu za horsi a rodice nemusi nic resit"
77krasko,
znám to jen ze základky, ale mám zcela opačnou zkušenost. Za celých 8 let se ani mně ani nikomu z naší třídy ze společný šatny nic neztratilo.
V současných šatnách rozhodně není víc místa, alespoň ve škole mých dětí. Naopak, ráno před osmou se tam nahrnou všichni najednou, všichni u skříněk, které jsou užší než jeden člověk, chodba je úzká a skříňky jsou z obou stran, takže mezi dvěma protilehlými skříňkami je prostor asi metr a půl. Děcka se tam mačkají, žádné nechce přijít pozdě, nevejdou se tam lavičky, tak se přezouvají v sedě na zemi. Když si jeden skříňku otevře, ten druhý mu jí zavírá, protože mu ta cizí dvířka překážejí a je to řetězová reakce. Je to přesný opak toho, co píšeš - děti se mačkají, strkají, válí věci po zemi, když někomu někdo něco nakopne, tak to letí po celé chodbě.
|
77kraska |
|
(5.5.2021 19:58:25) Konzervo, tobe pripadalo, ze v klecove satne na stredni skole bylo dost mista pro 36 deti? mozna v lete, kdyz nosily sandaly....ale ne v zime...pamatuju si, ze my s kamaradkou jsme mely svoje misto hned na kraji, abychom se mohly prevlekat a prezouvat pred satnou a nikoliv v satne - tam jsme si jen daly veci
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 20:03:18) 77krasko,
na střední jsme neměli šatnu vůbec. Ale to je asi celkem jedno, protože na základce nás bylo ve třídě taky přes 30. A jo, moc místa tam nebylo. Ale nějak mi přijde, že víc než to, co jsem zažila u obou dětí, když jsem je vodila do školy. Teď na střední je to lepší, tam je ta šatna větší, ale základka byl děs.
V tý klecový šatně byla kolem dokola lavičky, tak se tam dalo sednout. A teoreticky se tam na sezení vešli všichni. U dětí na základce nemají lavičky vůbec, páč se tam nevejdou. A představ si prvnáky, druháky, jak se převlíkají a přezouvají bez možnosti si sednout.
|
babi_ |
|
(5.5.2021 20:06:50) Nás bylo na gymplu ve třídě 42, ale zaboha si nemůžu vzpomenout, jaký jsme měli šatny.
|
Rodinová |
|
(5.5.2021 20:08:55) 42?? Neni to malo..? Nas bylo 36, gympl v byvalem klastere a satny uz taky nevim.
|
|
|
|
Rodinová |
|
(5.5.2021 20:06:02) A coz teprv specificke aroma damskych a panskych saten, kdyz jsem jeste hravala nejakou podradnou volejbalovou soutez
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 20:10:15) "A coz teprv specificke aroma damskych a panskych saten, kdyz jsem jeste hravala nejakou podradnou volejbalovou soutez"
Tak to si určitě nezadá s aroma, které se line z jednotlivých skříněk puberťáků.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(5.5.2021 20:20:31) Tak já očekávám, že když si ve fitku zaplatím, tak to tam nebude smrdět a nesmrdí, všude jsou vonné svíčky, klimatizace, průběžný úklid, i na wc to voní
Zato v Sokolovně, kam chodí školy a musíme tam s dětma, je to síla, to se nevyvětrá nikdy, asi smrad z počátku století, kdy se lidi tak nemyli.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(5.5.2021 20:22:14) Kam chodím já, to rozhodně nesmrdí.
|
|
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 20:21:28) No jo, ta vlahá intimita šaten. Namydlíš záda kamarádovi, on namydlí záda tobě...
|
|
babi_ |
|
(5.5.2021 20:22:03) Zná tu ještě někdo specifický smrad vodáckého autobusu? ...to je taková jedna velká nevětraná skříňka puberťáka (s mokrými keckami a dresem od minule)...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(5.5.2021 16:16:49) Kat, nikoli, vy si pletete introverzi s "nastavením", kterému se prostě říká JINAK. Nesere mě to, přijde mi to vlastně spíš úsměvný.
|
|
libik |
|
(5.5.2021 16:24:16) Kat ale zase, pokud jsou děti nastavené nad individuálnější přístup než je práce v třicetihlavým kolektivu, tak se to snad týká všech , ne?
|
K_at |
|
(5.5.2021 17:10:22) Libiku, týká. Ale z podstaty věci tyhle nároky líp zvládne dítě, co je živel. Než dítě, co je po dopolední výuce vyždímané.Takže: to co se tu už po milionté řeší, má relativně jednoduché řešení (teda z mého pohledu). Menší kolektivy,důraz na spíš skupinovou výuku a VHODNÉ PROSTŘEDÍ. Možnost víc individualizovat výuku dle možností a zájmu dětí. Pokud je dítě třeba jako Luthienky či Renky dcera, nebo Lassie syn - od určité chvíle mít možnost větší prostupnosti mezi prezenční - distanční a individuální výukou. Což znamená tedy hodnotit ty dovednosti a znalosti - což chce Monty, ale současné školství na to není dělané. Ale myslím, že hodně problémů by se vyřešilo tím, že by nebyly malé třídy s desítkami dětí. Víc by se dělaly vyučovací bloky, s možností pohybu po třídách. Jsou rodiče a děti, kteří by třeba potřebovali mít výuku typu 3x ve škole a 2x doma. V každém případě i možnost většího dělení třídy na různé jiné skupinky, znamená i propustnost mezi ročníky, mezi paralelkami.
|
K_at |
|
(5.5.2021 17:13:51) No a k tomu patří možnost pohybu o přestávkách. Mezi odpoledkou.
|
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(5.5.2021 16:00:06) Introvert má výhodu, protože pokud ke svému typu temperamentu nenese nějakou dg., je to člověk, co se sám se sebou nenudí a jeho normální život a povinnosti nejsou nijak ztížené.
I člověk, co se cítí nejlépe na mejdanech, (tedy ten zapraskaný extrovert) zažívá trému, pocit odpovědnosti , vlastní nedostatečnosti, trapnosti z vykonaného(vyřčeného) jako kdokoliv jiný.
|
Monty |
|
(5.5.2021 16:04:22) Libiku, asi tak.
Introvert není ani asociál, ani misantrop, ani sociofob... máme spoustu škatulek, do nichž lze lidi, kteří nesnášejí ostatní zařadit, ale pojem "introvert" mezi ně nepatří.
|
|
Okolík |
|
(5.5.2021 16:12:00) Kdo sem zase zatáhl introverty x extroverty? Já jsem extrovert, na ZŠ jsem spokojená nebyla (z dnešního pohledu jsem tam vlastně docela trpěla, tenkrát to nikdo neřešil a ulevilo se mi, že už tam nemusím, přesně z těch důvodu, které se tu na rodině objevují), na gymplu mnohem lepší, ale skutečně spřízněné duše jsem našla až na VŠ. Ze všech typů škol mám kamarády, se kterými se vídám dodnes...
|
|
|
|
Rodinová |
|
(5.5.2021 15:47:14) Vaiteo, a chapes, ze to neni sen o komplikovane bohate vnitrni dusi, ale realita, nastaveni, se kterym proste zijes ?
|
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(5.5.2021 15:39:41) A co se ti tam tak hroznýho dělo ?
|
|
libik |
|
(5.5.2021 15:46:09) Mariko, já teda neznám jediného zaměstnance, který by byl při nástupu do zaměstnání v kategorii "vybírač přirozeného kolektivu" a znám jen velmi ojedinělé případy, kdy by jeden bez opravdu vážného bossingu nebo mobbingu přelétal z místa na místo bez ohledu na finanční ohodnocení, dojezdovou vzdálenost a stabilitu práce z umělého kolektivu do toho "přirozenéno". On totiž trh práce obvykle tuto možnost ani nenabízí, byť máme velmi nízkou nezaměstnanost.
Lidi choděj do práce obvykle bez větších propadů, jelikož nějakým procesem dozráli, možná i tím, že se s nimi nikdo nebavil o tom, jak je to pro ně ve III.A nepřirozené.
|
kosatka2 |
|
(5.5.2021 15:57:24) Mně tedy škola zas až tak nevadila, ale fakt jsem si dala záležet, aby mi lidé v práci vyhovovali co se týče světonázoru, jídla i oblíkání Víc jsem si na hodinu vydělala tam, kde se nosí béžové kostýmky a jí se k obědu nízkotučné jogurty, ale ta úleva, když je člověk s kolegy na stejný vlně...
|
libik |
|
(5.5.2021 16:06:06) Kosatko, jako, že přijdeš na pohovor, odprezentuješ své dovednosti a motivaci a pak si uděláš malý dotazníček, co kdo jí, koho volí?
Já mám zkušenost, že někdy se kolektiv prostě povede a jindy ne.
Samozřejmě si jeden může velmi rámcově volit (dress code, nástup na pracoviště ap), ale to, jací tam budou lidi, můžeš spíš docenit než ovlivnit.
|
kosatka2 |
|
(5.5.2021 16:23:00) Libiku, uznávám, že je to asi pražský luxus. Ale o určitých zaměstnavatelích se ledacos ví dopředu, alespoň já mám ve zvyku se poptat. A bylo to přesně naopak, oni se ptali mne, co volím do politiky, kde si zjišťuju informace a co mám ráda k jídlu...
|
libik |
|
(5.5.2021 16:31:33) Kosatko, bez ohledu na to, že na Rodině je to samý motivovaný člověk, chodím sem jako zástupce těch, kteří jsou dobře nahraditelní na své pozici a troufám si říct, že takových lidí je v našem státě dost. Samozřejmě, že i já mám nějaké priority z ranku "peníze nejsou všechno", ale právě proto tvrdím, že dopředu nevíš, jestli ta sympaticky se zubící paní nebude do budoucna problém. A že většinou (nejde-li o skutečně kriminální nebo extrémně zákeřné byť nepostižitelné chování) to jedinec "vydrží" protože jinak je ta práce fajn a jsou tam i druzí lidé.
Nevěřím prostě na přirozené kolektivy dobrých charakterů shodných hodnot, povah, humoru a mimopracovních zájmů
|
kosatka2 |
|
(5.5.2021 16:39:32) Libik, ale na takovém kolektivu není přirozeného NIC. Dokonce než vzali mě, byli v týmu jen bezdětní, a furt se divili, že chodím do práce moc brzo a do hospody s nimi jen málo. Je to příjemný bonus, naladěný tým. Když se musíš o zaměstnance poprat ve veliké konkurenci a víc peněz neumíš nabídnout.
|
|
|
|
|
|
|
Martina Bergerová |
|
(5.5.2021 16:13:51) "Nikdy jsem se necítila tak v pasti jako ve škole a na gymplu (a to jsem neměla problémy se šikanou nebo že bych byla bez přátel). Postupně mi to ale víc a víc docházelo. Parta lidí, se kterými musím být a k tomu učitelé - nadřízení, které si nemám šanci předem vybrat, ani později změnit. Přijde mi to skoro jako vězení. V práci je to prostě už pak jiné."
Mariko, napadlo tě někdy, že tehdy nemusel "být problém na jejich straně přijímače"? I k tomuto je totiž dobrý kolektiv (nenahraditelně) - že člověk třeba postupně přijde na to, že problém má spíše on, ne to ošklivé okolí. Tedy pokud má k soudnosti nějaké základní předpoklady. A pokud objektivně tomu tak není, měl by sám dojít (nebo být veden) k rozhodnutí, že školu je třeba změnit.
|
77kraska |
|
(5.5.2021 16:20:07) za mych casu byly na gymplu tridy opravdu velke, treba 36 studentu...a vzdycky jsem byla schopna si najit (podle Gaussovy krivky), kdo mi sedi dokonale (stejne knihy, hudba, nazory), kdo mi sedi castecne nebo vubec nevadi (tech bylo nejvice)....a s kym si nesednu vubec....a stejne je to v zivote, v praci, v rodine do ktere se privdam, v SVJ naseho domu a a treba v jednu chvili s ostatnimi plavci v bazenu (kdo plave krizem krazem - s tim si nesednu, ale sednu si s nekym, s kym proti sobe nebo za sebou plaveme v jedne draze)
takze si myslim, ze stredni skola je dobry trenink na dospely zivot
|
|
Marika Letní |
|
(5.5.2021 16:39:35) Marťasíno já neměla problém, že bych byla mimo a okolí mi škodilo, psala jsem to. Ale jde mi o to, že komu vadí umělý kolektiv ve škole není předurčen k neschopnosti obstát v kolektivu v zaměstnání. Protože nikdy už není člověk tak nesvobodný jako při školní docházce co do výběru prostředí. To školní je "ošklivé" jaksi předem tou minimální možností změny. Jak psala Buřt, minimální prostor, moc lidí, i na wc se musíš doprošovat... nás třeba z plezíru třídní v prváku posadila na střídačku jak ji napadlo. Naschvál, aby neseděli spolu přátelé. Jen proto, že mohla.
|
|
Len |
|
(5.5.2021 17:02:13) Je to tak. Nemela jsem zadny problem na prvnim stupni, obrovsky problem na druhem (ne ve tride, ale ve spojovanych hodinach), a opet zadny problem na SS, kdybych si nenesla z toho druheho stupne hlubokou depresi, tak jsem si to skutecne uzila, skvelych 25 lidi. Ted jsem rada, ze HO snad navzdy, ale normalniho kancelarskeho prostredi jsem normalne schopna, za predpokladu, ze kolegove nevoni Angelem, nekouri a neji banany
Byt zakladatelkou, tak ty dva zbyvajici mesice vubec neresim jako nejaky problem. Proste bych dite omluvila. U nas se zvedl pocet deti v domacim vyucovani snad na 10%, velky narust oproti predcovidovemu stavu. Moje starsi dite ma posledni rok pred sebou, takze jen at chodi. Mladsi po lonskem nadseni z distancni vyuky je ted nadsena z toho, ze muze do skoly, dva mesice distance v zime ji deptaly. Prekvapeni, ale vlastne jsem rada, ze prisla na to, co ji vic vyhovuje, diky vlastnim zkusenostem.
|
|
Konzerva |
|
(5.5.2021 17:05:49) Mariko,
v něčem s tebou souhlasím, ale nechápu tu obsesi záchodem. Na záchod přece můžeš každých 45 minut, to normálně zdravému člověku stačí. Mně spíš vadila úroveň těch záchodů, ale rozhodně nebyl problém si na něj zajít a bylo jich dost, žádné fronty nebyly, že by se to nestíhalo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|