13.4.2013 12:49:55 sovice
Re: Nejednoznačná bible
Ráchel, třeba mám vážnou potíž s tímhle:
1 Timoteovi 2:9-15 Rovněž ženy ať se oblékají slušně a zdobí se prostě a střízlivě, ne účesy a zlatem, perlami nebo drahými šaty, nýbrž dobrými skutky, jak se sluší na ženy, které se rozhodly pro zbožný život. Žena ať přijímá poučení mlčky s veškerou podřízeností. Učit ženě nedovoluji. Žena nemá mít moc nad mužem, nýbrž má se nechat vést. Vždyť první byl stvořen Adam a pak Eva. A nebyl to také Adam, kdo byl oklamán, ale žena byla oklamána a dopustila se přestoupení. Spasena bude jako matka, jestliže setrvá ve víře, lásce, svatosti a střízlivosti.
Celkový tón toho všeho... mi výrazně vadí. Oceňuji ale to, že Pavel tohle nevydává za Ježíšovu vůli, ale je to jasně identifikovatelné jako jeho vlastní stanovisko.
V současnosti kolikrát kolem sebe třeba dost vidím, jak jsou to často právě ženy, které v rodinách (i ve sborech) bojují o předávání víry dětem (učí je, učí mládež, v naší církvi máme kazatelky), zatímco muži odpadají nebo se vezou... a do toho zní Pavlovo "učit ženě nedovoluji". Vidím v pozadí těchhle veršů mužskou nadřazenost - vždyť první byl stvořen Adam, a pak Eva.
Ještě mám problémy např. s pasážemi dotýkajícími se homosexuality - ale tam spíše s jejich výkladem a aplikací, než se samotným Pavlem, myslím...
Odpovědět