Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem?
Proto má větší logiku asistent pro třídu, než pro jednotlivce, i děti to pak vnímají jinak.
Tohle byl důvod, proč nám pro syna s AS psycholožka asistenta nedoporučila, říkala, že jednak se tím opožďuje samostatnost dítěte, jednak to dítě je vyloučené z kolektivu, protože má pořád u sebe asistenta. Samozřejmě, kdyby nebylo zbytí, tak by asistenta podpořila. Syn to teda zvládl sám, ale teda chudák učitelka, ta byla za první tři roky úplně vyšťavená, ale byla úžasná, zvládala to. Od čtvrté třídy pak už syn fungoval úplně bez problému.
Já to vidím tak, že ta asistentská pomoc je špatně pojatá, že by cílem mělo být pomoct dětem tak, aby se učily co nejvíc fungovat samostatně a zároveň v kolektivu a ono to funguje často přesně naopak.
Odpovědět