situace "pětiletý nevychovaný klučík na oslavě skáče po gauči" je přesně ta, kde si říkám, co ti dospělí čekají. Že živější pětileťák přijde do cizího prostředí, kde se dospělí baví mezi sebou, a on má spořádaně sedět na gauči, neskákat po něm, neskákat do řeči, nepobíhat...? Podle mých zkušeností minimálně půlka takových blbých situací vzniká proto, že od dítěte očekáváme společenské chování dospělého, ovšem v situaci, kdy dospělého třeba hovor zajímá, zatímco dítě těžko. Žádné pokusy dítě nějak adekvátně zabavit, dát mu vlastní prostor, je na návštěvě pojímáno asi jako matčina kabelka - dospělí na začátku pochválí, zeptají se víceméně formálně na školu či školku, pak odloží na gauč a ignorují a čekají, že "vychované" dítě bude jako ta kabelka, nebude třeba mu věnovat pozornost.
A ne, nemám na mysli sebestředné děti, které strhávají veškerou pozornost i v neadekvátních situacích, ale i jako dospělá se necítím dobře na návštěvě, kde se ode mě primárně čeká "sedět a přikyvovat", zatímco ostatní probírají nějaké své pro mě cizí téma.
Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.
Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti. Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.