| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Co můžu dělat proti známkování na školách?

 Celkem 141 názorů.
 kachna_ 


Téma: Co můžu dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:43:19)
Tedy co kromě přeřazení dítěte na alternativní školu?
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:50:12)
Nic.
Většina rodičů známkování chce.
Takže i kdyby - čistě teoreticky - bylo vypsané nějaké referendum, neprošlo by to.
 kachna_ 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:54:57)
Taky dobře, aspoň budu nadávat na Netu s čistým svědomím, že víc pro to udělat nemůžu :-)
 Eva Benešová 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.3.2018 15:33:09)
také jsem neznámkovala - přesto musím u sebe mít nějaké hodnocení dětí (razítka atd.). Ovšem nakonec jsem se s rodiči domluvila, že známkování obnovíme - ta radost z 1 - tu nic nenahradí. Špatné známky se dávají postupně. A navic - je dobré děti podpořit v nápravě. Vám se vždy vše povede? Ne, tak to napravíte.
 Kaipa 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:54:51)
Chtěla bys raději slovní hodnocení? Nebo žádné hodnocení?
 kachna_ 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:59:34)
Slovní hodnocení.
Ale Monty má fakt asi pravdu, že se svým požadavkem jsem v menšině.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:11:59)
Tak já bych chtěla žádné hodnocení a jako výsledek nějaký srovnávací test typu SCIO testu, ze kterého by vyplývalo přesně, co dítěti jde a co ne. Ale je mi jasný, že je to utopie, většina rodičů jede na jedničky. ~;)
 Z+2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:14:03)
Naprosto souhlasím. Občas nějaké testování tohoto tipu, dle kterého by byl navíc hodnocen učitel.
 Kaipa 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:33:44)
Podle výsledků testů bys chtěl hodnotit učitele? Jak? Leda snad srovnáním OSP a konkrétního předmětu, jinak nevím, nevím.
 Z+2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:46:16)
Pracovní náplní učitele je naučit to ty děti. to je jeho úkol, na který často naprosto zapomínají. Tohle by jim ho připomínalo.
 K_at 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:03:55)
Zetko, jiste.
 Kaipa 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:54:24)
Zetko, chceš tedy říct, že žádný z tvých spolužáků neumí pravopis, neboť jste měli špatného češtináře?
 Hanka 75 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:28:43)
to je taky zavádějící. smyslem je naučit děti a např. nás syn by s největší pravděpodobností v takkovém testu nepodal dobrý výkon. priřom dobrý pedagogik by ho mohl hodně naučit (a na tomhle výsledku by byl pak bit-učitel) měl se synem práci a přitom výsledek špatný. spatný učitel by se synem proto nezatěžoval (v testu stejně neukáže jak se u věnoval a co dítě umí).

myslím, že slovní hodnocení je nejlepší, dítě má zpětnou vazbu co zvládá co ne,, kde se snaží, kde lajdačí, co doplnit, procvičit, co není třeba... podle mne nejlepší.
 Hanka 75 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:31:24)
a dobrý učitel se nepozná jen podle toho, jaké mají děti výsledky v nějakém testu. ještě důležitější je, jaký vztahy a přístup ke vzdělání učitel dětem vštípí (nevím jak to ohodnotit, než že to dokáží děti po letech :-)
A druhá věc, cílem je výchovněvzdělávací činnost, a škoda tlačit učitele do toho, aby tu výchovnou zanedbávali, protože se ta v testu neobjeví.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:21:25)
Mám v paměti nějaké výzkumy, ze kterých plyne, že rodiče, kteří mají děti na známkovacích školách, preferují známkování (asi jen 15 procent by chtělo neznámky), a jen třetina si to umí představit bez známek. No a na neznámkovacích školách všichni oceňují a preferují to slovní hodnocení, a jen pár procent si umí představit, že by měli dítě známkované. Což je výzkum, který jaksi neodhalí, jestli ty názory plynou z toho, kde ty děti jsou, nebo jsou ty děti na daných školách proto, že rodiče mají tyto názory.
 SleepWell 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:28:03)
slovni hodnoceni je dobre. Deti se nikdy nedozvi nic negativniho. Hezky je chranime. A pak mame takove typky v praci, kteri se muzou vzteknout, ze nejsou tak dobri jak jim bylo receno.

bych ty nase bobanky zas tak nechranila.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:29:10)
m007,
no, a právě proto jsem pro srovnávací testy bez hodnocení. Přijde mi to jako nejrozumnější a nejférovější možnost.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:38:14)
Šuplíku,
proč by měli studovat testy? Nechápu, co tím myslíš.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:45:56)
Šuplíku,
no, nemyslím si, že se třeba na plošné SCIO testování nějak extra nacvičuje.
Vždyť to nemusí být nic komplikovaného, v podstatě obdoba pololetní závěrečné práce, pouze hodnocená u všech dětí ze všech škol podle jedněch pravidel.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:51:11)
Monty, jakmile by to testování bylo obdobou pololetky, ale jednotné pro všechny školy, budou logicky učitelé "trénovat" děti na ty testy. Neříkám, že by to bylo úplně špatně, jen zdůvodňuji, proč by to tak bylo (narozdíl od teď, kdy jsou srovnávací testy jen doplňkovou záležitosí, podle které děti nemaj body do přijímaček, a učitelé prémie - to tedy v Zetkově variantě).
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:00:15)
Slupko,
pokud by ty testy chodily z organizace typu CERMAT, učitelé by nevěděli, co tam bude. Byl by to souhrn znalostí, které se v nějakém ročníku z toho kterého předmětu předpokládají.
Pořád by dávaly objektivnější výsledek než známka, u které nic jako jednotná pravidla neexistuje a do které se započítá kdeco. Známka většinou nehodnotí znalosti, ale práci za celé pololetí; a pokud se nějaký učitel rozhodne, že dítě NESMÍ nikdy chybovat nebo mít "blbej den", byť jen jednou za celý půlrok, je to demotivační a stresující.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:11:09)
Monty, však píšu, že to asi není úplně špatné.

Objektivnější rozhodně ano.

Nejde o to co tam bude, ale že tam něco jednotné úrovně bude, a o formu. Takže na tu formu testu budou děti cvičeny, ten druh znalostí a způsob myšlení, který ty testy budou vyžadovat. Tedy unifikace. Za mě blbý pro alternativní školy, který právě jdou jinou cestou, než aby pokud možno všechny děti ve třetí třídě věděly to a to a to, ale jdou spíš po tom, aby se děti ve třetí třídě učily rády, věděděly jak na to, atd... Defacto by to byly takové malinké povinné maturitky.

 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:14:27)
Slupko,
tak nemusí se testovat od první třídy, klidně by stačil až druhý stupeň.
Alternativní školy taky musí plnit RVP, ne?
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:25:37)
Tak druhý stupeň už asi jo, to už jsou děti odolnější a stejně všechny blíž nějakým přijímačkám, musej si začít zvykat...
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:12:04)
Šupíku, koukám sto stihla napsat rychleji :-)
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:22:41)
Monty, nevím, jaký mají základky mustr, ale rozhodně mají hoooodně rozdílné přístupy a výstupy.
Aspoň to, co se dělo na základce mých dětí a co na základce neteří byly úplně jiné světy ~d~
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:26:27)
Slupko,
to mají. Jenže mají odlišné i to známkování.
A pokud ty známky hrají roli třeba u přijímaček, což se řešilo včera (a částečně i dnes), je to prostě špatně. Takže buď zrušit hodnocení známek u přijímaček, nebo zavést jednotné testování. Protože co je dítěti z náročnější školy platný, že ví víc než dítě z jiné školy, když má na vysvědčení dvojku a to druhé jedničku. ~d~
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:40:45)
Monty,
udělá prostě testy líp než to dítě s jedničkou, který zná míň.
Psala jsem o tom, jak se děti z osmiletýho hlásí na šestiletý. Jsou ty dva roky hodnocený o hodně přísnějš, s trojkou mají lepší znalosti než děti ze základek s jedničkou a v těch testech ty základkový jedničkáře převálcujou.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:45:13)
Federiko,
když bude 40 % bodů za známky, tak to nedoženeš žádným převálcováním, sorry. ~;)
Lucka ti psala konkrétní příklad z Ostravy. Kluk s trojkou Z TĚLOCVIKU nemá šanci.
To ti přijde normální? Mně tedy ne.
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:46:37)
40 procent za známky mají jen úchylný školy, naštěstí:-) Tam bych nenechala děti se hlásit, i když měly samý jedničky.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:51:26)
Federiko,
no, ale těch úchylných škol je dost.
Takže za mě zrušit to úplně, proč by probůh neměly stačit přijímačky?
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:56:14)
Monty, s přijímačkama je zas potíž možné indispozice v daný den. Nebo trémisty. Taky to není výhra, když dítě průběžně umí, ale na přijímačky se blbě vyspí, v rodině se ztratí pes atd... a dítě u PZ vybouchne.

 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:57:51)
Slupko,
momentálně jsou ale dva pokusy, to je pro takové případy snad dostačující.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:05:24)
MOnty, dala bych klidně tři, s větším odstupem, než teď (aspoň dva týdny, než se pes najde) a brát dva lepší pokusy, aby se trochu eliminovalo zas to, že se výjimečně povedlo, co se obvykle nevede.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:17:20)
Trémista má šanci natrénovat ostré PZ aspoň tím prvním pokusem.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:45:30)
Monty, ano. To máš pravdu. Ideálně zrušit známkování a nechat jen jednotné testy (na základce nebo při přijímačkách). Každopádně to povede k tréninku na ty testy. Takže bych je dala spíš do přijímaček. A základky by mohly zůstat nadále různé, děti a rodiče si je vybírat podle vzájemné vhodnosti. Akorát v té devítce by se měly dostat k tomu jednotnému výstupu. Kdo by mu chtěl uniknout, musel by na 8lg.

Jen uvažuji psaním. Nemám recept na školství.
 K_at 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:31:47)
M007, ja bych rekla, ze slovni hodnoceni ma uvadet, ceho dite dosahuje a kde ma mezery, ne? Mne je to tak nejak fuk - znamky nebo slovni hodnoceni. Nebo oboje - slovni mi prijde jako dobra zpatna vazba diteti.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:34:17)
Pokud je slovní hodnocení dobré, tak se z něj dítě dozví, co neumí. To, pravda, není nic negativního, ale také to není informace, že všechno umí. Jen, že jsou dobří, přestože všechno neumí. A to se v životě hodí ~;)
 SleepWell 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:59:07)
no nevim.

cetla jsem slovni hodnoceni ditete, u ktereho se resilo, jestli se nenecha propadnout. Bylo to ve stylu "udelal jsi velky pokrok v xxx, ale jeste te ceka prace v yyy". Zaver - dite bylo stale na propadnuti a z hodnoceni nebylo jasne zda to umi na 50% nebo na 10%.

Takze ja slovnim hodnocenim neverim. Zalezi jak se napisou, ale i jak se ctou. A hlavne si uvedomte, ze nemate v bezne tride jenom rodice, kteri resi kazdy prd a jejich smyslem zivota je jejich potomek. A rodice, kteri se o sva ditka nezajimaji nejak extra, nebo maji svych starosti dost, tak tyhle hodnoceni ctou, jako ze to je v pohode. A pak dite propadne.
 Z+2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:00:42)
Slovní hodnocení se musí umět a je vhodné aby mělo nějaká pravidla.
 SleepWell 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:57:11)
vzdyt to rikam - neumi se to psat a neumi se to nasledne spravne interpretovat.

takze jako rodic se stejne nakonec zeptam - a na kolik procent zvlada ucivo?

Kdyz teda pominu fakt, ze na druhem/tretim stupni maji zaci na kazdy predmet nekoho jineho a dotycny ucitel uci treba 5 trid, tedy az 150 zaku a pokud je ma treba hodinu nebo dve tydne, tak si je stejne nepamatuje natolik, aby je mohl slovne hodnotit. NEzna je tolik a ani nemuze. Dalsi rok dostane jinych 5 trid a jede od znova.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:19:15)
V takovém případě by slovní hodnocení mělo obsahovat sdělení, že znalosti XXX nestačí pro postup do dalšího ročníku (nesplňují spodní hranici nároků...), a výsledkem práce v yyy musí být minimálně y, jinak dostane dítě více času na zvládnutí látky v dalším šk. roce ve stejném ročníku.
 Rozállie 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 6:18:59)
"slovni hodnoceni je dobre. Deti se nikdy nedozvi nic negativniho. Hezky je chranime."

To vůbec není pravda, do slovního hodnocení se běžně píše i to, co dítěti nejde.
Dokonce je tam uvedena slovně i ta známka (výborný, chvalitebný ...), pokud se jedná o slovní hodnocení pro dítě na běžné škole - když má dítě nějaké potíže, je to jedno z podpůrných opatření.
Na rozdíl od známky má slovní hodnocení nějaký smysl, dítě i rodič se dozví úplně konkrétně, co zvládlo a co úplně ne.

Např.:
ČJ: Milý Františku, v prvním pololetí ses velmi snažil, naučil ses již 15 písmen. Všechna umíš s občasnými chybami přečíst i napsat, vyhledat v textu a bezpečně rozeznáš jejich tiskací i psací podobu. Přepis ti jde výborně, krásně ses naučil jednotlivá písmena napojovat, přestože to byl pro tebe zpočátku problém. Přes veškerou píli je pro tebe náročné písmena skládat do slabik a slov, při diktátu často chybuješ a při čtení si stále domýšlíš. Při dopomoci však zvládáš číst s porozuměním. Hodnotím tě dobře.
(je to jen příklad, nechytat za slova :-) )
 TaJ 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:30:18)
Rozálie, přesně tak, my máme jak známky, tak čtvrtletní slovní hodnocení a je to přesně, jak píšeš, je tam podrobně vypsané, v čem je dobrý, co mu jde, ale taky tam paní učitelka píše i to, co mu moc nejde, na co si má dávat pozor, na čem je potřeba pracovat....a to jak v učení, tak v chování...psané laskavou formou, ale tak, jak to opravdu je...kromě toho si ještě průběžně dělají takové "sebehodnocení", aby paní učitelka věděla i jak oni vnímají sami sebe, jestli si uvědomují, kde dělají chyby a kde na sobě můžou pracovat a nebo jestli naopak mají pocit, že jim všechno jde dobře (i když to tak třeba v reálu úplně není...)...máme letos novou paní učitelku a jsem fakt spokojená...dohodla si s dětmi i takový motivační systém, který dobře zafungoval i na chování, zapomínání apod...a třeba poznámky za nevhodné chování si zapisují do notýsku sami...aby si líp uvědomili, co bylo špatně...
 Hanka 75 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:32:46)
Tino to zní moc hezky. My máme klasické hodnocení a cítí a vidím jak je to škoda, jaké to máí mezery. i když paní učitelka není špatná. Ono typické jedničkáře to i motivuje, ale ostatní děti ne a nic moc jim to nedává.
 TaJ 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:37:53)
Hanko, jo, já jsem moc spokojená a myslím, že i u syna to docela funguje...protože on je takový ten typ, že když mu něco říkáme my, že by měl třeba něco dělat jinak, nebo něco zlepšit, tak mi přijde, že to nebere tak vážně, jako když pak vidí v podstatě to samé napsané v tom hodnocení od paní učitelky...prostě to pak bere jinak...jako že to asi fakt není jen nějaký rodičovský výmysl~;)
Jenom mě teda mrzí, že takhle skvělou paní učitelku dostali až ve 4.třídě...ty 3 roky předtím to sice nebyla nějaká hrůza, ale motivace zrovna teda taky moc ne....kdyby měli tuhle už od první třídy, tak by to bylo úplně dokonalý...
 Kukurice29+3. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:56:36)
Já bych ráda slovní hodnocení. Ale mám pocit, že většina rodičů chce znamky.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 18:58:16)
Tak zrovna to zapsání dítěte na školu bez známkování je poměrně účinné. Za prvé máš tedy dítě na škole bez známkování, za druhé tím vyjadřuješ preferenci neznámkování, tedy, že o takové školy je zájem, je po nich poptávka, lidi je chtějí.
 kachna_ 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:06:21)
Slupko, to já bych i ráda, ale jediná škola v dosahu je beznadějně plná (změna na místní škole je ještě beznadějnější)
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 19:13:07)
Lenko, tak beznadějná plnost té školy svědčí o tom, že jsi možná v menšině, ale početné. Změna na vaší škole - zkusit aspoň jednu třídu, je-li více tříd v ročníku? Nějakou petici na zřizovatele? Argumentace pro slovní hodnocení se v pedagogických článcích najde :-)
 Bouřka 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:05:49)
U nás žádná varianta taky není, možná jedna s poněkud komplikovanou dopravou, jenže na tu stejně nemáme ~:( Z představy klasického školství mám pupínky už teď, nevím, kdo se školou bude zápasit víc, jestli dítě nebo já...já bych snad šla i do domácí školy, kdyby to dítě zoufalo nepotřebovalo sociální kontakty
 takytakova 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 22:28:09)
Bouřko, tak tu domácí školu zkus. Sociální kontakty se dají nahnat i jinde. Známí mají kluka DŠ a kontakty dohání tak, že má 4x týdně kroužky, učení stíhá za 3x3 hodiny za týden. Má tři dny školu + kroužek, jeden kroužek o víkendu a jeden ze dvou volných prac. dní chodí s maminkou na různé výlety do muzeí, galerií, zoo, vida centrum a podobné všemožné aktivty s našením, že tam přes týden skoro nikdo není.
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:41:47)
Já bych se na prvním stupni bez známek úplně v klidu obešla Přijdou mi celkem k ničemu.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:48:35)
Tak měla jsem děti na státní základce, kde se neznámkovalo celý první stupeň, a jedno na 8lg Mensagymplu, kde mají slovní a procenta (která mají přepočet i na známky pro případ potřeby).
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:48:24)
Tak myslím, že nějaký alternativní neznámkovací školy existujou, ne?

Jinak já proti známkování vůbec nic nemám. Proč proti tomu všichni máte takovej odpor?
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:49:58)
i nealternativní. Můj starší syn chodil do školy, kde první dvě třídy měly jen slovní hodnocení. Nebyla to alternativní škola.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:51:48)
Existujou, ale z některých lokalit jsou nedostupné.
Dle mého by se první stupeň měl neznámkovat plošně. Ze zákona. Ty děti si to zaslouží.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 20:56:59)
Slupko,

proč?

Já jsem z toho nezaznamenala žádný trauma ani u svejch, ani u jinejch dětí, ani u sebe.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:15:48)
Kudlo, známkování

1) deformuje původní smysl vzdělání jako takového do získávání co nejlepších známek (a t si děti nezaslouží)
2) z čísla se nedozvíš, co je za ním (rozepisovat nebudu, článků se dá najít dost)
3) vede k přípravě od písemky k písemce a následnému zapomínání (podobné bodu 1, ale konkrétnější)
4) pár dětí z toho na nervy je (naprosto zbytečně a kontraproduktivně)
5) pár rodičů z toho na nervy je (všimni si, kolikrát se tu řeší "proboha zítra písemka!")

Je to prostě systém jen pro pár soutěživých šikovných dětí a pohodových rodičů, kteří známky neřeší. Pro zbytek to k ničemu není.

Celé to platí hlavně pro první stupeň, než děti vyspějí.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:18:25)
Slupko, ale já byla známkované dítě a v pohodě. Moji kluci jsou oba známkované děti fakt z toho trauma nemají~d~
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:21:22)
cairo,
nemusí jít rovnou o trauma.
Je to prostě opruz. Když ty známky potřebuješ k přijímačkám, musíš neustále řešit, jestli ti jedno "blbý vyspání" nezkazí průměr, prakticky celý dvě pololetí jsi ve stresu, a pozitivního na tom tedy nevidím vůbec nic.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:24:50)
Monty,

tak já si myslím, že pokud fakt umíš, tak podáváš víceméně konstantní výkony a "jedno blbý vyspání" Ti rozhodně nic nezkazí.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:26:36)
Kudlo,
to si myslíš ty.
Psala jsem tu nedávno, že za známky 1, 1, 1, 4, 1, 1 je třeba u syna (a není to jistě případ jen jeho školy) už bez pardonu dvojka.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:30:16)
Monty,

tak tady u toho Ti vychází průměr přesně 1,5, pokud maj ty známky stejnou váhu, a za takovýhle situace u nás kantoři obvykle zkoušej a umožněj Ti si tu známku zlepšit.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:32:03)
Kudlo,
"u nás" bohužel ne.
1,5 už je u části učitelů dvojka. Druhá část nabízí to přezkoušení. Jenže tenhle zrovna ne.
Proto píšu, že je nesmysl přihlížet ke známce, protože na každé škole se známkuje jinak.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:33:03)
Monty, svět nikdy nebude úplně spravedlivej. ~;)
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:34:08)
Kudlo,
to nebude, ale když se tomu dá aspoň trochu pomoct, proč to neudělat. ~;)
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:39:08)
No a jsi si jistá, že právě zrušení známek té spravedlnosti nějak výrazně napomůže?
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:43:00)
Kudlo,
zrušení hodnocení prospěchu u přijímaček určitě.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:44:57)
Monty,

jako myslíš, že by rozhodovaly JEN ty přijímačky?
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:50:21)
Kudlo,
no a co je na tom špatně? Proč by nemohly? ~d~
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:01:53)
Monty,

tak Ty sama jsi zmiňovala možnost, že se jedničkář "špatně vyspí" a schytá čtverec, což u toho průběžnýho známkování zmírněj ty ostatní známky, co jsou všecko jedničky.

U zkoušek pojatých Tvým stylem by musel vsadit všecko na jednu kartu - a co kdyby se zrovna ten den jako na potvoru špatně vyspal? ~;)
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:05:12)
Kudlo,
potřetí. Má dva pokusy.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:09:14)
Monty,

a co když se špatně vyspí dvakrát? ~;)

Navíc dva pokusy jsou to TEĎ, ten systém se mění poměrně často.

Proč jsi vlastně proti tomu, aby se to hodnocení rozložilo průběžně?
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:12:42)
Kudlo,
protože to prostě není fér. Stačí chytit jednoho učitele, o jakém tu byla řeč ("dávám trojku jako nejlepší známku") a dítě má smůlu.
Jasně, život není fér, nic není absolutně spravedlivý, ale tohle je nespravedlivý prostě hodně a dá se tomu zamezit.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:19:15)
Monty,

no a kolik takovejch učitelů, co "dávaj trojku jako nejlepší známku", znáš?

Já teda ani jednoho.

Učitel tu třídu učí i nějakou dobu před těma přijímačkama - několik měsíců až let. Kdyby měl k tomu tento přístup, tak by proti tomu s největší pravděpodobností rodiče už dávno protestovali, a dost možná by to řešilo i vedení školy.

Pokud mým dětem jejich učitelé dávali horší známky, tak jsem prakticky nikdy neměla důvod to zpochybňovat - odpovídalo to plus mínus jejich znalostem a nikdy jsem neměla pocit, že by je to zásadně poškodilo (variace, jestli za X chyb je ještě dvojka nebo už trojka, jsem nikdy neřešila, takovej rozkmit mi přijde normální v rámci toho, že každý hodnocení je subjektivní).

Kdyby bylo něco frapantně nespravedlivýho, tak bych to řešila s vedením, ale jinak by mi to připadalo jako nemístné umetání cestičky.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:22:55)
Kudlo,
jenže to, že jsi to ty neřešila - ostatně já taky ne, pouze ta dvojka za jednu čtyřku mezi samými jedničkami mi přišla těžce mimo, nicméně nechala jsem si to pro sebe - neznamená, že to neřeší spousta jiných rodičů a že to jejich děti znevýhodňuje.
Já tu čtu dost dlouho a i kdyby půlka místních historek nebyla pravdivá, pořád je to dost velké procento dětí, co na to známkování prostě dojedou a dá se to řešit. Třeba jen tím, že stanovíš maximální procento bodů za známky, dejme tomu 10 %, a ne 40 % nebo trestné body.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:26:16)
Monty,

vidíš, tak zrovna na tu dvojku při průměru přesná 1,5 bych se asi toho kantora zeptala.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:47:37)
A co bys tam tedy chtěla hodnotit, Monty? Test napsaný v jedden určitý den? A co když se bobánkové zrovna špatně vyspí???
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:50:43)
cairo,
jsou DVA pokusy.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:52:20)
Ale Monty, to tady ví každá máma, že jsou dva pokusy.. jednou se blbě vyspíš a na druhý chytneš spálovou angínu a jsi v řiti
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:00:52)
Pokud bude mít hotovy první přiblbém nevyspání a na druhé chytne angínu, je hotovo
 Alena 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:04:42)
Kudlo, samozrejme ze zrušení známek pomůže spravedlnosti. Ale hlavně chuti K uceni. Mám neznamkovane deti a chovají se jinak. Nenapadne je opisovat nebo podvádět.Nestresuji je nejake testy. Nesortujou se ve tride. Nebojí se zkoušet nove věci a udělat chybu. Někde jsem četla jak matematici dělali vyzkum, dali studentům příklady ruzne obtížnosti, lehčí i s výzvou. Pulce řekli, že to je na znamky, druhe jen tak. Příklady si studenti mohli vybra. Samozřejmě to dopadlo tak, ze známkování jeli na jistotu ty lehke, neznamkovani dali přednost vYyzve.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:15:59)
Aleno, děkuji za jiné formulace téhož a příklad, možná to bude lépe pochopeno.

Jakmile se dítě učí kvůli známce, je cíl známka, a ne znalost, natož cesta k ní.

Sociální aspekt celé věci jsem dosud vynechávala, ono "známkovaní" stejně budou tvrdit, že ani jejich děti neopisují a nesortují se, jen si kolegiálně napovídají ~;)
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:38:09)
Možná taky hodně záleží na dítěti, nevim.
Netuším,jak by to vypadalo u mýho staršího syna, kdyby neměl známky. Čím je starší, tím, některý předměty "hrotí" čistě jen kvůli známce a ani ne kvůli lepší známce, prostě tak,aby to klaplo:-)
A mladší má známky, ale co ho baví,dělá rozhodně sám a dobrovolně ne kvůli známce a hodně nad rámec požadovanýho. A když jsme mu nedávno řekla,že na nějakou tématiku dával podle mýho až moc energie, málo spal a pořád si k tomu něco sháněl, tak se na mě obořil že tomu nerozumim, že nějaká známka mu je ukradená, že to chce pořádně chápat.
A jsem si jistá, že neopisuje ani nepodvádí. Vždycky to považoval za podvod a to já si jako dítě občas i něoc opsala nebo se snažila leccos nějak ošulit~:-D
 susu. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 10:53:06)
"Moje dítě to hodnocení sotva prolítne."

Jenže každé dítě je jiné a já o biflovacích holčičkách( i klucích) nepochybuju. Ať kvůli jedničce nebo slovnímu hodnocení.

Na slovní hodnocní se pochopitelně dá taky biflovat.~:-D Prostě dril a dril a dril, jen aby slovní hodnocení bylo "dokonalé". Nebo jednička.~:-D

No a pak jsou děti, které to jen prolítnou, ať hodnocení nebo známku.~:-D
 Alena 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 11:02:34)
Na slovní hodnocní se pochopitelně dá taky biflovat. Prsotě dril a dril a dril, jen aby slovní hodnocení bylo "dokonalé"." uf. Nedá.Biflovani v neznamkovanych třídách nenastava. Dril způsobuje ucitel tim, jaky typ prace zadava a jake vyžaduje vystupy. Nemůže učit "drilovacim" způsobem, protoze by mu to v neznamkovaci třídě nikdo nezral.
 susu. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 11:30:28)
Svatá prostoto.~:-D
 X__X 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 11:31:21)
Biflovani v neznamkovanych třídách nenastava.

ale? já měla děti na škole, která první dva (u nejstarší holky tři) roky měla slovní hodnocení. ve druhé třídě tedy už kombinované. a i v té první třídě byli rodiče, kteří děti prostě ke drilu vedli, protože i slovní hodnocení je hodnocení a odráží se v něm, v čem je dítě dobré, v čem by mělo přidat a stejně, jako rodiče dítě tlačili ke zlepšování, kdyby přineslo dvojku, tlačí ho ke zlepšování, když jeho znalosti/dovednosti neshledávají uspokojujícími. a upřímně, nic divného na tom nevidím. i slovní hodnocení vychází z nějakého testování, zkoušení, pozorování dovedností dítěte a na to se dítě, ať už samo nebo za pomoci rodičů, připravuje. ROzdíl spíš bývá v tom, jakým způsobem to testování probíhá, ale to bych neviděla jako problém hodnocení, ale jako problém způsobu výuky. neboli i učivo, u kterého učitelka vyžaduje dril, je možné převést do slovního hodnocení a naopak, známky je možné dostat i tam, kde dril není vyžadován.

jinak za mne - já jsem vcelku adaptabilní rodič, takže mně je celkem šumák, jakým způsobem jsou děti hodnoceny, hlavně když je to pro mne srozumitelné. adaptovala jsem se i na učitele, který v průběhu jednoho školního roku dokázal současně používat procenta úspěšnosti, škálu asi deseti smajlíků, známky, hodnocení chybovosti v poměru k průměrné chybovosti za úkol (3chyby/8průměrný počet chyb v daném cvičení ve třídě) nebo naopak správnosti (stejné, akorát se nehodnotily chyby, ale správné odpovědi). byl v tom sice poněkud guláš, ale na prvním stupni se dá zkousnout prakticky jakékoli hodnocení. na druhém stupni už si to představit neumím, tam už děti mají na každý předmět jiného učitele, učí se víc věcí a hlavně si nechtějí do učení nechávat kecat rodičema, takže tam mi průběžné známky nebo procenta přijdou jako nejjednodušší a nejméně bolestivé řešení. dokud jsou v pohodě, dětem do učení nezasahuji, zhoršení nebo výkyvy řeším. to mi přijde přehlednější, než slovní hodnocení, přijde mi, že se dá rychleji reagovat.
 . . 


Re: poměr úspěšnosti 

(24.1.2018 11:40:06)
Na gymplu syna měli v bakalářích údaj v procentech dosažených v daném testu plus průměr třídy, a přišlo mi to super. Ona taková 73 vypadá jinak, pokud je průměr 92 (to kecám, to nikdy nebylo), 76 nebo 32.
 susu. 


Re: poměr úspěšnosti 

(24.1.2018 11:41:23)
My to měli na ZŠ a taky jsem to oceňovala.
 susu. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 14:06:51)
maargit, tak si přečti komentář X_X. :-)
Biflovací děti jsou, atmosféra třídy sem nebo tam.

Prostě teď to funguje, protože se v těchto neznámkovacích třídách sešli rodiče a děti, kterým to vyhovuje. Když bude slovní hodnoceníí plošně, tak to fungovat přestane.
 susu. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(25.1.2018 6:58:50)
maargit, tak nevím, proč si pořádně nepřečteš, co píšu, protože svou úvahu o plošném rozšíření tam mám od svého prvního příspěvku.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:46:39)
"Neexistují žádné škatulky jako "s tebou nekamarádíme, ty jsi čtyřkař" apod. neví jak se učí Mařenka a neví, co je opisování."

Tak takové škatulky jsem nezaznamenala ani se známkama, a k mý radosti ani škatulky "s tebou nekamarádíme, ty jsi šprt".

Myslím, že tohle (aby nikoho nešikanovali kvůli známkám ani ničemu jinýmu) jsou věci, který souvisej daleko víc s atmosférou ve třídě než se známkama, a to je záležitost třídního učitele a výchovnýho poradce.

Jak se učí Mařenka, stejně přeci každej ví, protože vidí Mařenku "v akci", jak odpovídá, jak se hlásí...

Opisování - to je na každým, jak se k tomu postaví, já to považuju za podvod, kterej je tady tradičně tolerovanej a je třeba s tím počítat, ale i se známkama platí, že tím člověk de fakto podvádí sám sebe. ~d~
 Alena 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 7:49:56)
"Jak se učí Mařenka, stejně přeci každej ví, protože vidí Mařenku "v akci", jak odpovídá, jak se hlásí..."
v jaky akci? Vzdyt se nic neporovnava, nepestuje se zadny zkouseni pred tabuli, u syna nikdy hromadne necetli... vedi jen kdyz nekdo s necim vycniva (je specialista na dinosaury, hraje na trubku...)

"podvadi jenom sam sebe" - to je strasna fraze :) uplne se mi zjezily chlupy, jak nam to porad otloukali o hlavu :). A navic je to samozrejme nesmysl. Pokud ve ctvrte tride opisu test z dejepisu, protoze je mi ukradene, kdy byla bitva u Wogastisburgu, abych mel jednicku, nestane se samozrejme vubec nic. Mam jednicku, vsichni jsou spokojeny a pro muj dalsi vyvoj je to naprosto irelevatni.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:14:02)
maargitt,
moment, já nepíšu, že jsou přijímačky špatně.
Ale že se nedělá test OSP mi jako chyba přijde, to je fakt.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:15:05)
maargitt, nedáváš pozor ~;)

přijímačky jsou špatně podle mě,

podle Monty jsou ok
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:19:39)
maargitt,
a proč? Přijde mi to víc vypovídající než známky ze základky.
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:20:22)
Maargit,
OSP?
Mně naopak přijde, že to schopnosti dětí docela dokázalo proklepnout. Rozhodně víc než Cermat školní čeština a matika.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:24:34)
Tak jestli jsou OSP obecné studijní předpoklady, tak to bych neměla námitek, protože bychom na tom asi dost vydělali. ~t~
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:32:20)
maargitt,
60 % musí být povinně CERMAT, pokud vím.
Se zbytkem si může škola nakládat jak chce.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:37:49)
maargitt,
a na známky ti 40 % nepřijde moc?
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:34:13)
šanci má přece každý :-)
někdo ji jen promrhá špatným nevyspáním...
někdo tím, že bojkotuje známky..
některé puberťáky něco prostě nebaví..
někomu maminka neumetá cestičku...
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:34:42)
Já si ale nemyslím, že by střední škola neměla být o nadání ani o snaze.

Jednak jde o to, JAKÁ střední škola to bude - nějakou jistě vystuduje skoro každej, ale přijde mi v pořádku, že některý jsou náročnější a jiný míň náročný.

Průměrně inteligentní dříč a flákající se génius můžou klidně dosahovat stejných výsledků, ale pak patrně oba na tý škole budou.

Průměrně nebo podprůměrně inteligentní flákač a podprůměrně inteligentní dříč budou mít asi se školou větší smůlu - ale proč by neměli? Škola přece není všechno, je klidně možný, že pak v životě budou úspěšnější než absolvent nějaký i prestižní školy.

Ale zprůměrovat ty školy a nacpat do nich každýho a tvářit se, že žádný rozdíly neexistujou - to bych nepovažovala za dobrý řešení.
 Federika 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:34:18)
Já jsem v té páté třídě koupila mladšímu synovi "Testy OSP", takovou veeelkou brožuru, bylo to tam v tom Luxoru největší, nejobsáhlejší, tak jsem si říkala,jak si to hezky procvičí.
Pak jsem mu to dala na stůl a když přišel ze školy, řekla jsem mu,ať si sedne a vyzkouší si to.
Za dvacet minut neskutečnej řev:" Hnusný, hnusnýýýýý!! Já to vůbec neumim, nevim, co chtějí, neumim to!!! na žádnej gympl nejduuu!!!"
Tak jsem z toho byla rozpačitá, myslela jsem,že je docela chytrej, nějaký OSP bude dávat raz dva...
Než jsem si šla prohlídnout pořádně tu brožuru.
..." Testy OSP -obecné studijmí předpoklady na VŠ!!:-))
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:32:56)
Kudlo, Monty píše příklad dvojky na výzo z jedné 4 v sadě jedniček, a to ještě těch známek je tam docela dost. Jsou i situace, kdy ta výsledná známka je ze tří, čtyř dílčích, a hlavně je závislá na způsobu, jakým daný učitel zadává test (někteří neumí formulovat otázku), jak ho pak hodnotí, o ústním zkoušení (dělá-li se ještě) ani nehovořím (z dítěte lze "vytlouct" dvojku i když skoro nic neví a naopak mu napařit 4 i když skoro všechno ví).
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:38:08)
Slupko,

tak pokud učitel blbě zadává testy, tak nebude mít blbou známku jen ten jeden žák, ale celá třída, ne?

A pokud někdo hodnotí nějak výrazně nespravedlivě, tak i kdyby nešlo o známky, tak asi jako učitel nebude nic moc a je v zájmu dětí, aby to rodiče nějak řešili.

Případů, kdy z někoho, kdo by byl v běžném systému jedničkář, udělá učitel čtyřkaře, moc neznám, vlastně vůbec žádnej.

Žádnej systém nikdy nebude dokonalej, a mně ten známkovací přijde naprosto v pohodě. Pokud je učitel v pohodě, tak se asi bude snažit být maximálně objektivní, pokud to bude v.ůl, tak se slovním hodnocením podle mě snadněji "rozplizne", že je vlastně neschopnej.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:11:29)
Kudlo, celá třída bude mít horší známku, a celá třída tak bude poškozena následně u přijímaček, to souhlasí, o tom se tu bavíme.

Navíc nešikovné formulace otázek se někdy projeví jen u části dětí, a to častěji u těch přemýšlivějších. Kdo odpovídá "zhruba" na to, na co se ptají podle toho, co se tou dbou učí, tak může být v pohodě, kdo otázku pečlivě čte a vyhodnocuje, co přesně má napsat, může se dostat "mimo". Nebo jde přísně logicky po textu. Hezky to tu předvedla nedávno Cimbur (promiň), když 20 bodů za nejhorší průměr brala jako bonus, za samé jedničky 60d bodů, a zbytek průměrů za 0 bodů, protože to tam fakt tak psali. Takovýhle člověk může mít s blbým zadáním daleko větší problém, než ten, kdo očekává škálu bodů od 20 do 60 bez ohledu na to, co ve skutečnosti v těch podmínkách přijetí píšou.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:45:37)
~R^ přesně tak
Navíc na druhém stupni už by mohli miláčkové umět "špatné nevyspání \" potlačit.
V devítce jim je patnáct... Moji spolužáci jen o dva roky později opravovali motory v autech, coby vyučení automechanici.. Kdyby po "3patném nevyspání" udělali blbě brzdy, tak co?
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:55:17)
Já nevim, špatné nevyspání absolutně neberu jako bernou minci k vysvětlení písemky za 4.Já když se blbě vyspím, musim naprosto normálně fungovat. Ale to asi všichni, ne? Prostě příprava na život, a život je sfiňa - nikdo se s nima machat nebude.
 Monty 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:57:44)
cairo,
ale to je přece jedno, proč má dítě JEDNU špatnou známku za půl roku.
Nikdo, ani ty, neodvádí v práci vždy výkon na 100 %. Nejsme totiž roboti. Nehledě na to, že i stroje se někdy porouchají a potřebují opravu.
Vyžadovat od dětí vždy jen 100 % výkon pokládám za zvrhlý.
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:04:14)
tak jede většinou na sto, velmi zřídky na 95, občas mu projde 70. A pořád má za jedna.
Vidím to u kluků a jejich spolužáků... Někteří umí průběžně, jiní drtí jen písemky -ty drtiči na to na gymplu dojíždí..
 SleepWell 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:05:26)
rozumove v 15 dospeli jsou.

to, ze nejsou socialne je spis problem spolecnosti, protoze jsou neskutecne opecovavany a nemaji zadnou zodpovednost.

A to uz se tady resilo nekolikrat, ze kdyz holky odesly z domova v 17, byly schopne akceptovat zodpovednost a treba i vychovat dite. vysokoskolak naopak spoleha na prijem od rodicu a zije si velkej flam bez zadnejch starosti do 25.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:30:22)
Tak hlavně i dospělí v práci "mají své dny", ale nerozhduje to o jejich přijetí ke studiu. Buď si toho nikdo nevšimne, nebo si to tolerují, nebo dostane sprďáka, nebo "dokonce" srážku prémií. I při přijímacích pohovorech do nového zaměstnání jsou na tom dospělí lépe, protože mohou obejít třeba padesát "zkoušek", ne jen dvě nebo být závislí na jednom "vyvedeném" učiteli.

Kudlo, učitele, který začíná na trojce (s výjimkou 1-2 studentů), jsem znala jak na svém gymplu, tak na gymplu (nižším) dětí. Na základce ne, ale věřím, že na II. stupni sem tam existují, to jsou takové povahy ~d~
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:59:22)
Noooo, zažila jsem mnoho "špatně vyspaných" doktorek, učitelů, automechaniků, asistentek... a chyb z toho plynoucích, za které rozhodně nedostanou trest na další 4 roky (studia nechtěné školy), nebo aspoň jedenrok, než zkusí někam přestupit. Prostě jim to nemění kariéru, normálně fungujou dál, už na nějakém tom kolísání výkonu nezávisí "budoucnost" ~;)
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:03:23)
"já nevim, špatné nevyspání absolutně neberu jako bernou minci k vysvětlení písemky za 4.Já když se blbě vyspím, musim naprosto normálně fungovat. Ale to asi všichni, ne? Prostě příprava na život, a život je sfiňa - nikdo se s nima machat nebude."

no, asi tak nějak.
 Sam01 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:33:15)
Jsem pro znamky.
Slovni hodnoceni jsem nikdy nechtela i kdyz ho v prvni tride pani ucitelka detem udelala jeste navic k vysvedceni. Deti nezajimalo. Divaly se jen na vysvedceni jestli tam maji same jednicky.
Uz jsem to tu v nejake debate psala. Syna u prijimacek preskocil kluk, ktery napsal hur testy, nez syn, ale mel same jednicky. Syn mel jednu nebo dve dvojky uz presne nevim.
Proste tam ta bodova slozka za same jednicky byla.
Nicmene syn se dostal a uz i odmaturoval.
Na ty testy se da trenovat. Nektera gymnazia maji kurzy.
U dcery jsem to udelala stejne. Je tremistka, tak si to sla take nanecisto zkusit, aby vedela, co ji ceka. Take se dostala a studuje.
Ze znamek ani jedno dite trauma nema. To spis ja, kdyz to obcas vidim. Jejich sebevedomi jim veli, ze to daj.😂
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:21:48)
Cairo, já nic o traumatu nepíšu, natož plošném ~;) Jen o deformaci vzdělávání, o tom, že se některé děti do školy netěší, o tom, že větší radost než z objevení objevení Ameriky mají z jedničky za popis toho objevení v testu, atd atd atd...
 caira (Vojta1/03,Mates11/04) 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:40:18)
A není ten vopruz daný tím, že tu Ameriku neobjevili oni, ale nějakej Kolumbus? ;-)
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:55:22)
Cairo, psala jsem objevení objevení Ameriky, nikoli objevení Ameriky.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:23:41)
Slupko,

tak možná to tak neprožívám.

Známky podle mě docela dobře hodnotěj, jestli dotyčnej tu látku zvládá nebo ne. Jestli má jedničku nebo dvojku, to je mi fuk, ale když má opakovaně za čtyři nebo za pět, tak je to jasnej signál, že je někde něco špatně a je potřeba se to doučit.

Co konkrétně to je, to se dá snadno zjistit dotazem u učitele.

Mně známkování připadá jasný, stručný, výstižný a neměnila bych.
Samozřejmě to není samospasitelný, ale já to beru tak, že škola je jen taková kostra, která má docela užitečnej systém, a pokud je cílem ne naučit se na známky, ale porozumět učivu, tak pokud mu porozumíš, tak ty jedničky nebo dvojky většinou stejně budeš mít.

Nevidím na tom nic nespravedlivýho ani traumatizujícího.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:53:43)
Kudlo, já to docela prožívala, když jsem vybírala s dětmi základku, protože od prvního stupně jsem chtěla především to, aby tam chodily s radostí, mohly se rozvíjet - učit svým tempem, neztratily přirozenou dětskou zvídavost. To se podařilo (známky neměly). Jakmile známky dcera na 8lg získala, podřizovala jim způsob přípravy, trávila dost času (dle mého zbytečně moc) učením, aby měla ty známky co nejlepší. Ale to už byl z velké části její boj, volba. Na pvním stupni by měla jedničky zadarmo, a mohla by si myslet, že je vážně dobrá a nemusí pro to nicmoc dělat. Bez známek ale dělala na prvním stupni na co stačila (tedy víc, než na klasické jedničky).
Syn zas jiný případ (toho dnes vynechám).

A zas jiné zkušenosti mají děti, které mají 3 - 4. Né dvojky, jako tvoje děti.

Zjišťovat, že je ve škole něco špatně, až když dítě přinese pár špatných známek, je strašně pozdě. Může mít jedničky, a přesto začít ztrácet přehled, nebo se nudit, nebo si hlídat jedničky dvojky, ale ztratit radost z objevování.
A to tedy prožívám.

Protože to se pak dítěti hodí v pubertě, kdy už je jen na něm, jestli se bude učit nebo ne, protože rodič ho nedonutí (a ani třeba nechce). Vnitřní radost z poznání a vlastní motivace mu může zůstat, pokud ji nenechalo někde ve třetí třídě při diktátech na známky.

 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:06:52)
Slupko,

ale moje děti taky nenosej vždycky jen jedničky a dvojky.

Podle blbejch známek jsme poznali, že je problém v matice, tak holt to dítě chodí na doučování a ještě by si mělo doma počítat (což ne vždycky dělá).

Bereme to tak, že není problém blbá známka jako taková, ale že nechápe tu látku, a že ji bude pozdějc ještě potřebovat, no a ta blbá známka je signál, že to nechápe.

Trauma z toho myslím nemáme nikdo, akorát jsme trvali na tom doučování. Což si myslím, že by bylo potřeba známky neznámky, protože ta díra by tam byla jak při známkování, tak při slovním hodnocení.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:21:19)
Kudlo, já to chápu, že jste se známkami v pohodě. Ale slovní hodnocení by VÁS nepoškodilo (stejně byste se dozvěděli, že nechápe látku), a jiným by pomohlo.

A stejně si neodpustím poznámku, že se dítě neučí tu matiku proto, že by ho zajímalo, jak to tedy je, ale protože mělo pár blbejch známek, a potřebuje je "vytáhnout".
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:25:35)
Slupko,

pak je otázka, jestli by ho něco jinýho než ta špatná známka k tomu studiu donutilo. ~d~
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:35:09)
Kudlo, ale to je právě to, o čem tu CELOU DOBU píšu, že se mi na známkování nelíbí - že se dítě učí kvůli známce, a ne kvůli obsahu, věci samé. Stále píšu o prvním stupni.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:53:28)
Slupko,

já myslím, že pokud má ty daný znalosti, tak je úplně fuk, kvůli čemu se učí.

A ano, umím si představit, že se účelově učí na známky i věci, který ho těžce nebavěj a který nebude v životě potřebovat. Třeba slovní rozbory nebo vyjmenovaný slova, to mně osobně vždycky kazilo průměr a bylo mi to k ničemu, protože jsem uměla psát správně (= měla ty potřebný znalosti) i bez toho. Ale v systému to holt bylo a naučit se to musel každej, i když je to de fakto jen pomůcka k cíli.

A takovýhle věci se v tom systému občas holt vyskytnou, a pokud jich tam není tolik, že by byl celej nesmyslnej (což si nemyslím, že je ten případ), tak holt občas nastane situace, že se musíš učit jen pro tu známku.

 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:09:32)
Kudlo, no a to je ten rozdíl mezi náma dvouma ( ~;) ): mně připadá důležitější vztah ke vzdělávání, radost ze školy, než znalosti.

Na prvním stupni.

Netuším, kdy a jak a jestli se děti učily vyjmenovaná slova. Nezdá se, že by je to nějak poškodilo v dalším studiu a celkové životní prosperitě (jsou již dospělé), takže asi to kažení průměru za zkoušení z vyjmenovaných slov fakt není není potřeba. Stačí jim psát správně, bez známek za "ty vopruzy". (syn tedy nepíše vždy správně, je dys- a navíc "flákač", ale kupodivu taky šťastně žije)
 Alena 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:16:35)
Slupko, ono také samozřejmě má neznamkovane dalsi důležitý efekt, nutí učitele jinak přemýšlet nad vyučováním, než jen "praskat bicem"
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:41:58)
"mně připadá důležitější vztah ke vzdělávání, radost ze školy, než znalosti.

Na prvním stupni. "

Slupko, a na dalších už ne? ~;)

(osobně si o znalostech ze školy na jednu stranu nedělám moc velký iluze, na druhý straně si myslím, že přínos tý školy je, že tomu dá nějakej základ jako "kostru" - jako třeba v matice sčítání, odčítání atd., - a pak už je na každým, jak tu kostru obalí masem.

Nerada bych to hrotila tak, že neznámkování vede k radosti z učení, kdežto známkování jen k tupýmu biflování, protože si myslím, že to tak prostě není. A některý předměty, který mě nebavily, bych se bez známkování neučila vůbec (a pak by mi to třeba chybělo).
 Alena 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 7:41:15)
"Nerada bych to hrotila tak, že neznámkování vede k radosti z učení, kdežto známkování jen k tupýmu biflování, protože si myslím, že to tak prostě není.

Ale ono to tak bohuzel obcas byt muze. Kudlo,mam zkusenosti se znamkovanim i bez neho. Z tvych odpovedi je jasne, zes nic takoveho nevidela, takze je vlastne divne jak to vehementne srovnava a stanovisko mas hotove, s tim se tezko polemizuje a k nicemu to neni. Bez k nejake kvalitni ucitelce v dobre vedene alternative na DOD, uvidis, bude te to bavit a uvidis to nazorne.

A některý předměty, který mě nebavily, bych se bez známkování neučila vůbec (a pak by mi to třeba chybělo)."
Ale to si myslis zase jen proto, ze tu zkusenost nemas. To nejsou argumenty, ale myty.
 . . 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 8:45:06)
Kudlo, no na dalších stupních už ten kladný vztah ke vzdělávání má rozvinutý, pevné základy jsou položeny, a může se klást důraz na znalosti (o vztahu již není pochyb, ten trvá - již jsem psala, že se to v pubertě fakt hodí, pokud zůstaneme u účelovosti), případně je schématicky hodnotit - stejně to tak později v životě někdy může být, příkladně u PZ.

Kdežto známkování na prvním stupni od začátku klade důraz na známky. Tváří se, že na znalosti, ale opisování, učení od písemky k písemky, kdy po ní hodně zapomenuto ... tuto tvář usvědčuje z masky.

Alena to píše dobře, já jsem hned v první odpovědi tobě psala, že (odborné) zdůvodnění prospěšnosti neznámkového systému je třeba si načíst v článcích.

Pokud nemáš sama jako dítě, pedagog či rodič zkušenosti s neznámkováním, neumíš si to prostě představit. Vidíš, jak celkem dobře funguje známkování. Ano, máš pravdu, že většina dětí se nehroutí a něco se naučí, i když část předmětů či témat s nechutí. Existuje ale lepší varianta, tak proč do ní nejít?

 Z+2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 8:49:45)
Slupko. ~R^ Moc se mi líbí jak to umíš podat. Jsem přesvědčený, že máš pravdu.
 susu. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:03:46)
"Existuje ale lepší varianta, tak proč do ní nejít?"

Protože to není lepší varianta a při plošném zavedení to dopadne stejně jako teď.

Zase budou holčičky, které budou biflovat, kvůli dokonalému slovnímu hodnocení,

Zase budou učitelé, kteří teď dávají nejlepší známky trojky a pak budou psát hnusná slovní hodnocení, po kterých se budou citlivější povahy hroutit.

A zase budou učitelé, kteří teď dávají jedničky, a pak budou psát pohodová slovní hodnocení k ničemu.

Nemá smysl měnit metodu, když nemůžeš měnit ten další materiál. Skončí to úplně stejně. Nemám žádné iluze.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:11:02)
susu, myslím si něco podobnýho.
 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:11:39)
Slupko,

ale je opravdu prokázaný, že je to lepší varianta?

Nemám pocit, že by školy, kde se neznámkuje, měly o tolik lepší studijní výsledky, ale možná mám jen málo informací.

A jak by se to pak dělalo dál, na 2. stupni, SŠ, VŠ? Tam už by podle toho, co říkáš, známkování bylo, to by se opravdu na prvním stupni ten vztah ke vzdělání tak zafixoval, že by se ti lidi už byli schopni učit z touhy po vzdělání, přestože už by to bylo na známky?

Jak by se řešily přijímačky (kde nemůžeš vzít úplně každýho a musíš ten výkon nějak kvantifikovat)?

 Kudla2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 9:20:08)
Slupko, a ještě " (odborné) zdůvodnění prospěšnosti neznámkového systému je třeba si načíst v článcích" - to je trochu vágní formulace, v jakých článcích a jak jsou spolehlivé?.

"Pokud nemáš sama jako dítě, pedagog či rodič zkušenosti s neznámkováním, neumíš si to prostě představit."

Ano, to je pravda.

"Vidíš, jak celkem dobře funguje známkování. Ano, máš pravdu, že většina dětí se nehroutí a něco se naučí, i když část předmětů či témat s nechutí. "

Když já si pořád neumím představit, jak se učím s chutí něco, co mě nebaví, jen proto, že to není "na známku", ale na slovní hodnocení?

A když to vyhovuje VĚTŠINĚ a funguje to pro ni, přičemž menšina má možnost si to zařídit po svém, tak nevidím důvod, proč to měnit pro všechny.


 Alena 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 23:11:56)
"Ja myslím, že pokud má ty daný znalosti, tak je úplně fuk, kvůli čemu se učí." Ne není, není to tak, ze se známkama se ucis stejne jako bez známek. Ten proces bezi jinak a pro dítě mnohem pprinosnejc.Ted to nemyslím jako shazOvani, ale něco si o tom nacti, je to zAjimave.
 Jahala. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 21:09:45)
Tak podle mě může rodič vyžádat na každé škole slovní hodnocení. Využívala jsem to už před více než 10 lety.
 kosatka2 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(23.1.2018 22:17:28)
Znám děti, které mají slovní hodnocení doporučené z poradny (navrhla PPP, matka ani netušila, že něco takového existuje).
 susu. 


Re: A co tedy můžu jako občan dělat proti známkování na školách? 

(24.1.2018 8:21:14)
Já, jako občan, jsem se známkováním na školách srovnaná, takže za mě dobrý.~:-D

Komerční sdělení

Zajímavé akce

Vložte akci

Další akce nalezte zde

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2023 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.

Publikační systém WebToDate.