| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě

 Celkem 99 názorů.
 Jana Nová 


Téma: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:34:59)
... a mazala vztekle v písance a nutila psát některé písmena a slabiky znovu (protože to podle mého názoru odfláklo). Podle paní učitelky nemáme mazat a psát znovu, takže dítě brečelo. Ne proto, že mělo práci dělat znovu, ale proto, že paní učitelka přece zakázala mazání a zítra mu za to vyčiní. Kdo dítě víc stresuje? Já, protože trvám na výkonu odpovídajícím jeho momentálním možnostem? Nebo učitelka, která místo aby věc řešila se mnou, řeší ji s dítětem a navíc mu za ne zcela dokonalý výkon dá horší známku? Zlobím se na sebe, že jsem to neustála líp. Zase ~8~
 Lada 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:37:49)
Dosta často se stává, že je tam to gumování poznat a i když jsou krásná písmenka, jako celek to stejně nevypadá dobře. Takže bych to asi nechala tak.
 Kreaty 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:37:57)
~6~
 Luc. 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:39:47)
Ty ho stresuješ. Ale chápu. Měla jsem dva prvňáky a čeká mě to potřetí.
Nemaž to, nech to být tak jak to je. Když dostame horší známku, nezlob se, spíš ho povzbuď, že se to naučí a bude to lepší a lepší.
Proč trváš na výkonu, k čemu to je?


 Alena 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:54:43)
To neni zrejme o vykonu, ale o pristupu ditete.Taky rozlisuji "neumim, nejde, ale snazim se" a "kaslu na to".
 jitule+marianka (7/2011) 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:01:48)
Zakladatelka ale nepíše, jestli se dítě snaží a zatím mu to nejde, nebo to vyloženě fláká. Spíš bych řekla, že problém je tam, že ona sama (zakladatelka) potřebuje mít dokonalá písmenka v sešitku a neváhá kvůli tomu stresovat dítě a podrývat autoritu učitelky, která je v první třídě extra důležitá.
 Epepe 


učení se s prvňáčkem 

(27.11.2013 19:06:38)
Pochybuju, že prvňák v listopadu vůbec chápe pojem "fláká".
Na takové školní holátko by se mělo jít opatrně se zatajeným dechem.
Metody, které jsme si museli jako žáci prožít my, by se neměly opakovat.
Ale chápu zakladatelku v tom, že musí být těžké hledat doma jiné cesty, když škola zůstala stejná ... a je to v nás.
 Katka +3 


Re: učení se s prvňáčkem 

(27.11.2013 20:39:30)
Pojem možná nechápe, ale jestli je jako moje dcera, tak občas bleskově namrská do písanky pár klikyháků, jen aby se mohl jít věnovat něčemu zajímavějšímu. Taky občas gumuju a nutím největší hrůzy přepisovat, ne z touhy po dokonalém výkonu, ale protože načmáráním brambor a vlnovek místo písmen, se dítě psát čitelně nenaučí.
 Alena 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:39:42)
Vzdyt to pise, ta zavorka.
 Š. 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:41:12)
Negumuju, pokud děti odfláknou úkol v písance, vložím přiměřeně široký proužek vystřižený ze sešitu, který mám pro ten účel koupený, nechám je úkol přepsat na ten náhradní papír.
 Eva + Klárka2/07 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:44:20)
kup domů sešit se širokými linkami a ať si nacvičí aspoň jeden řádek tam.
a já gumuju jen fakt hrůzu, to už fakt musí být, uč. by měla i vidět, kde dítě dělá chybu.
 jitule+marianka (7/2011) 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 18:59:49)
Podle mě dítě víc stresuješ ty a úplně zbytečně. Známá mají taky prvňačku, ona (jako matka) je úplně šílená, když nemá písmenka dokonalá a když psala "p" a zapomněla u všech na celém řádku oblouček, tak jí ho sama dopsala, aby to měla správně a aby nebylo poznat, že původně to bylo špatně. Všechno musí psát chudina desetkrát nanečisto a až potom do sešitu pro paní učitelku. Panebože, tak přece se to učí, nemusí to mít dokonalé, ani nemusí mít samé jedničky. Já bych to tak neprožívala..
 Jana Nová 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:13:40)
Jitule, píšu to. Dítě to psaní fláká, protože ví, že to nemusí mít lepší. Protože paní učitelka přece říkala, že se nemá mazat. Dokonalé to není ani tak a ani náhodou. Jenom se to trochu víc blíží psacímu písmu :). Není to třeba tak, že paní učitelka podrývá rodičovskou autoritu, která je ve výchově extra důležitá? Ideální by samozřejmě bylo, abychom se shodly, což podle mého názoru ale neznamená, že paní učitelka zavelí a já budu skákat, jak píská.
 Epepe 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:15:38)
Takže, jestli to správně chápu, pančelka nechce, aby děti mazaly, a pak jim za to dá čtyřku?
 Lassiesevrací 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:21:09)
To má smysl, že to gumování se nepovoluje, pak jsou ty stránky prodřený a líp to tedy určitě nevypadá. Proč radši nedáš extra řádky na papír předem, případně za každou zprasenou a odfláknutou jednu řádku navíc?
 Líza 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:23:35)
Boleslavko, možná má tomu třeba ta učitelka rozumí. Třeba tvoje dítě není prvním dítětem, který učí psát.
Byla bys teda spokojená, kdyby dítě bylo vystresovaný, protože to musí být dokonalý, jinak dostane pětku?

Dneska jsem na jednom vystoupení viděla holčičku, kterou tak jako vídám už asi 4 roky takhle příležitostně, a vždycky znovu si řeknu, když vidím její sklopený pohled, úzkost v každém pohybu a schoulená ramínka, že díky bohu za moje salámistky, pro který špatný známky nic moc neznamenaj.
 Epepe 


nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:27:10)
Lízo, na hlavu postavená mi přije myšlenka: dítě je ve škole stresované, tak ho radši budu stresovat doma, aby se ve škole nemuselo stresovat. :-)
Žažila jsem to na vlastní kůži, naštěstí jsem taky "salámistka", tak to na mě stopy nezanechalo. Ale už v těch sedmi letech, mi to nějak neštymovalo. :-)
 Jana Nová 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:29:46)
Lízo, to určitě ne. Uvědomuju si, že v tom hraje roli způsob, jakým jsem se učila psát já. Nicméně, moje dítě zrovna úzkostné není. Na druhou stranu, paní učitelka rozdává s klidem pětky a řeší, jestli je mezera mezi slabikami při diktátu dost velká (jinak snižuje známky). Vnímám to tak, že káže vodu a pije víno.
 Líza 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:32:15)
No, jasně že úzkosné není. Ale snažím se ti podsunout ideu, že to je dobře, že není úzkostné, a nedostatečná fascinace dokonalostí úkolu je jen zanedbatelnej vedlejší efekt.
 Epepe 


Re: Zase  

(27.11.2013 19:35:18)
Boleslavko, paní učitelka je pipka, na tom se shodneme. Tak proč přejímat její metody? Dítě spíš potřebuje vědět, že ty jsi ten, kdo vždycky drží s ní/m proti všem pipkám.
Nemyslím, že bys měla s dítětem tvořit nějakou uzavřenou koalici, ale ukázat, že se to dá i jinak.
A současně s tím bych řádně umravnila pančelku. ~6~
 Líza 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:37:09)
Boleslavko, to furt neznamená, že máš gumovat v sešitě, když z toho má dítě trauma.
To jen znamená, že potom, co to napíše, si k tomu můžete sednout, společně kriticky zhodnotit, že to ještě není úplně ono, ukázat si, kde ty osobně vidíš nedostatky, a zkusit si vedle na papír ty nedostatky opravit.

Dítě fakt nemá bejt mezi mlýnskýma kamenama - mámou a školou.
 Alena 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:44:43)
Souhlasim, vse co se dela ve skole je od toho, aby se dite neco naucilo, ne proto aby to bylo jak na vystavu. Pokud na to dite pece, neni to duvod gumovat "aby to melo hezke", ale treba procvicit vedle, aby pochopilo, jak to ma vypadat spravne.
 Anavi 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:17:17)
Boleslavko, taky jsem měla tyhle tendence. Ale už mám dítě druhé, takže mám přece jen nadhled. Postupuju následovně:

Ukážu, co se mi nelíbí a podotknu, že za tohle možná dostane dvojku ( nedostane sluníčko... podle toho, jak p. uč. postupuje). Navrhnu možnost opravy - vygumejeme to, nebo přelepíme... a nechám to na něm. V 90% případů, kdy se rozhodl neopravovat, dostal lepší známku, než jak jsem to viděla já, pokud dostal tu horší, v klidu konstatuju za co to asi bylo a příště už opravoval sám.
Hlavně klid a nohy v teple.
 Ráchel, 3 děti 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:29:19)
prosim tě, neřeš to tolik...ušetříš nervy sobě i dítěti.
 jitule+marianka (7/2011) 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 13:32:31)
Já nevím, zákaz gumování se mi nezdá jako podrývání rodičovské autority, prostě je to pravidlo, které bych respektovala, zvlášť když dítě má stres z jeho porušování. Učitelka přece nemůže s každým rodičem individuálně domlouvat, jestli se v sešitě jeho prvňáka bude gumovat nebo ne, to prostě nejde takové prkotiny takto řešit.
 La Pepa 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:01:11)
když to s prominutím zprasí do sešitu (tedy napíše hůř, než umí), tak nechávám potřebné věci dotrénovat vedle a do sešitu to přiložím. Učitelka je super a občas holka za tu domácí práci dostala i pochvalu.

A mám geniální postup na nacvičování písmenek - napřed předepsat obří písmeno na A3 a obtahovat prstem, pak tužkou. Pak papír přeložit a zkoušet menší, obtáhnout aspoň 10x, pak papír opět přeložit atd, dokud se nepřiblížíme požadované velikosti písma v písance.


 Epepe 


Kdo? 

(27.11.2013 19:04:19)
Obě.
 Peppa 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:05:55)
Taky jsem párkrát zuřila, ale pak jsem jí dala normální linkovaný blok, kde jí předepíšu písmeno, dá jeden dva řádky a až pak do písanky. Při tom tréninku jí říkám, kde dělá chyby, za povedené pochválím, nakonec jsme spokojené obě. Ona je ale šikovná, hezky kreslí, má vypsanou ruku, jde jí to skoro samo. Obávám se že s druhou dcerou to bude masakr, ta je úplně jiná..
Jo a mazat nebudeme, teď už píše perem a zmizík nemá, takže má smůlu :)
 Cimbur 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:07:55)
Take se vztekam a mazu, ale nase pani ucitelka mazani povoluje, naipak za odflaknute dava ctyrky. ~:(
 Líza 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:10:02)
Asi nemám komentovat čtyřky v první třídě.
 Cimbur 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:17:37)
Je to hrozne demotivujici, holka ma problem s grafomotorikou po me, a to bude uz v pololeti normalni znamkovani asi ze sedmi predmetu.
 Faidra Lannister 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:20:10)
Bila pani, to je silenost ~e~
 Lassiesevrací 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:08:54)
Já se na sebe zlobim pořád. Jsem cholerik, připadá mi, že na tom fakt dřu, ale když to na mě přijde, tak všechno podělám a jede se nanovo(ovšem to předtím už mi nikdo neodpáře). Nedělám nic jinýho, než že se dětem omlouvám.
 Lassiesevrací 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:12:57)
Ale úkoly nemažu. Když sem tam juknu a vidim, že to fláká, dám jí na extra papír řádky navíc. To už se ale dlouho nestalo.
 Fren 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:10:20)
Tak je otázka,jestli momentální schopnosti svého dítěte poněkud nepřecenuješ,takové "ambice" má spousta z nás rodičů.

Dnes už to vidím s odstupem,jak jsme drilovali naše kluky a věř,kdybych mohla,tak to vezmu mnohdy zpět.
A pozor - u prvorozeného syna jsme tlačili asi fakt dost,dnes bych řekla nesmyslně,a on následkem toho borásek v té 1. tř.jednou utekl z domu-vzal si své kolo,sbalil foták a vydal se do 70 km vzdáleného města,prý za babičkou.Byla tehdá zima.Naštěstí pár km za městem mu asi docvaklo,že cesta bude nad jeho síly a vrátil se.Řeknu ti,byli jsme poučeni na to šup a byli moc rádi,že dítě nepřišlo k žádné úhoně a je zdravé,co najednou byla proti tomu nějaká písanka a výsledky ve škole vůbec...
pamatuju si,že v pololeetí měl v 1.tř.nakoonec dvojku,ale my byli následkem této lekce úplně v klidu.
 fisperanda 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:18:26)
Když dcera zprasila úkol, tak to musela přepsat na čistý papír, který se k tomu vložil jako oprava. Jakože jasně, je to matlal patlal, ale snaha o nápravu proběhla, dík za pochopení :-)
 vertigo 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:56:47)
Sympatické řešení! ~R^ Dcera bude nastupovat do první třídy příští rok a já z toho mám upřímně hrůzu. Viděla jsem totiž písanku od synovce, kde byly za chyby považovány drobné přetahy přes linku a tím pádem i nižší známka. Já sama píšu s prominutím jako prase (a s tím prasopísmem absolvovala vysokou školu), takže nějaký přetah bych vůbec neřešila, ale děsí mě, že to tak důsledně řeší učitelky. Jestli v tomto bude dcera po mně, tak mám strach, aby z toho nebyla nešťastná. A navíc v době počítačů, tabletů, mobilů... pomalu psané písmo pozbývá na významu, sama snad kromě seznamu nákupu skoro rukou nepíšu.
 Inka 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:20:23)
Nechávala jsem napsat na nečisto. Radši než gumovat.
 DaVinci 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:20:41)
Asi jsem matka flegmatik, ale vždy mě víc než jak dítě psalo, zajímalo, zda ví, co píše. Je pravda, že má zkříženou lateralitu, takže nikdy nebude psát jako z partesu a já si šetřila nerv.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:36:04)
omlouvám se zakladatelce za plevelení

davinci, můžeš mi napsat jaké máš zkušenosti se skříženou?
mám doma v únoru jí bude sedm - dcerku - má i jiné problémy PAS, ADHD ale mimo jiné je levačka se skříženou - pravé oko, levá ruka, pravá noha..
v PPP nás dost strašili, nepravidelně rotovala obrazce a psala třeba z prava doleva naprosto zrcadlově.. už jsem potrénovaly, pravou levou si neplete... teď pilujeme i písmenka.. - má odklad, tak doufám, že to nějak dáme.
 DaVinci 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:09:57)
Že má zkříženou lateralitu nám diagnostikovala logopedka. Já jsem s tím ve škole nijak neoperovala. Na rovinu, hrabe jako kocour, jeho výplody z VV jsou fakt hrozné, když ho vidím škrábat mrkev, dostávám záchvaty smíchu. Je prostě nešikovný. Jinak v pohodě, na 1. st. jedničky, teď v šestce taky dobré.
 Tinuviel 07/07+09/09+02/16 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:24:35)
mandelinko, na.pros.to souhlasím! taky to děláme tak!
jen k tomu teda máme učitelku, která motivuje jedničkami a razítky jak může, i když už takdy dává i dvojky... i na rodičáku nás prosila, at´je hlavně chválíme! taky to nemá dcera vždy perfektní a já to vím, ale nechávám to, je to její vizitka a beru v potaz i to, že vstává v 5:40 a domů se dřív než v 16hodin nedostaneme a tak nemůže po.řád podávat maximální výkon...
já jsem cholerik a řvu právě spíš ráno, když nestíháme a nestíháme (ale nejčastěji to bývá kvůli té mladší, ale já si tak nemůžu pomoct a neječet, ach jo!)~n~
 Delete 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:27:08)
Tomuhle moc nerozumím ~d~.

Jedno mé dítě se začalo učit psát až v druhém pololetí a flákalo to a fláká všechno doteď...

Jiné mé dítě nikdy nedokázalo psát "písankově"...od začátku mělo ta písmenka jedno jako druhé, ale prostě odlišné od vzoru...

Jiné dítě psalo přesně podle předlohy, aniž ho to stálo nějaké úsilí....

No a to poslední dítě psalo vždy tak nějak průměrně, ale stálo ho to nějaké úsilí a dodnes nepíše zrovna rádo....

Gumování, přepisování, psaní navíc, nanečisto....nevedli jsme ~d~. Jen tedy ta nejmladší si řekla, že chce koupit ve druhé třídě písanku, aby si mohla trénovat, protože jí to přišlo nedokonalé...no psala do toho párkrát, pak to začaly používat při hraní si na školu ~d~.
 Martina, 2 kluci 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:35:23)
Třeba nemají mazat, protože:

1. je to vidět, je to pak takový ušpiněný (pro čistotné učitelky)
2. chce učitelka vidět, jestli se během nácviku dítě nějak zlepšuje a chce to zlepšení ohodnotit (pro zvídavé učitelky)

Jakožto matka jsem nikdy nešla proti úče (ale taky se nic zásadního nedělo, to bych asi zakročila), protože to dítě hrozně stresuje, jak má pak chudák děcko ve škole samo vysvětlovat učitelce, že mazala maminka (na kterou to říct nechce) a že ono u toho plakalo, ale nic s tím nezmohlo, tak proto je to gumovaný...ach jo, už ho vidím.

Dyť je jedno, že píše/nepíše hezky, ne? Hlavně, že bude znát písmenka a umět číst a tak.
 Beruška+J02A07T10 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 19:36:58)
boleslavko - syn je hroznej škrabal.. psal dycky prvně podle toho jak to vypadalo a jak byl unavenej - řádek dva cvičně.. měli jsme prostě cvičnou písanku.. a potom až úkol.. ten už jsem neopravovala ani nemazala..
 Ananta 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:03:05)
V praxi je asi těžké, aby učitelé řešili kde co s rodiči, při tom počtu dětí ve třídě by museli mít další směnu. Asi bych to nehrotila a respektovala přání učitelky o nemazaní, nechala psát nanečisto atp. U prvnáčka bych si spíš dala pozor abych mu ze školy neudělala stresovou a nepříjemnou záležitost. Na tlaky na výkon je možná trochu brzy ne...
 Janet+sluníčko:-) 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:03:53)
Jak já ti rozumím......naprosto rozumím. Zažívala jsem to samé celou první třídu. Pak jsem si brávala k úkolům skleničku vína a dcera mi dávala do ruky antistresový míček ~:-D~:-D~:-D
taky jsme gumovali (a paní učitelka říkala, že se to nesmí)

nakonec nám diagnostikovali ted v druhé třídě dyslexii a dysgrafii
jinak je názorově, komunikačně, inteligenčně nadprůměrná. říkala psychložka v poradně. a i já to vím.
no trochu jsem se zklidnila, když za to vlastně nemůže.

až dneska jsem zas vylítla. ze čtyř slov které měli za úkol do písanky. tak každé z nich zmrvila ~d~~7~ úkol naprosto příšerný (napsala jsem pod to že se omlouvám za příšerně provedný úkol)~d~
 Edysha 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:13:24)
Negumuj, nenut ho to psat znovu nebo nanecisto. Jak ja to jako dite nenavidela!!! Byla jsem diky tomu snad jeste vetsi lajdak a uz v orvni tride jsem skolu nenavidela. Hold neni kazdy den v nejlepsi forme na ukoly, nekdy toho maji i ti prckove plny zuby (stejne jako mi), tak to trosku odflaknou, vzdyt my to delame taky. Hlavne at ukoly a veci do skoly vubec dela co nejdele s radosti.
 schrink 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:27:26)
negumovala bych. Mám doma taky prvňáka a psaní je unás hodně velký problém. Ne v tom, že by o snyovi nešlo, ale že to fláká napíše to vždycky honem rychle a pak to tak vypadá. Známky ze psaní dostává 3,4, domácí úkol když píšeme tak to chci po něm nejdřív na nečisto máme domácí písanky a pak až do seštiu, ale stejně je schopný to naškrábat i když na nečisto to vypadá docela dobře. A furt nevím co stím, jak ho motivovat k lepšímu výkonu, protože vím, že to umí líp, al enemá zájem, aktuálně to řešíme formou zákazu tv a pc, ale netuším jeslti to k něčemu povede.
 Delete 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:36:02)
schrink,

a jestliže to nanečisto napíše lépe, nebylo by lepší, kdyby to psal hned načisto? Podruhé už může být jednak unavený a hlavně, ono psát úkol dvakrát, to jednoho moc nebaví, obzvlášť, když od povahy není extra cílevědomý a nevidí smysl v tom "sti to nejdřív nacvičit" ~d~.

Já to viděla u dvojčat. Ta jedna, co psala v pohodě, měla vždy za úkol jen půl stránky v písance. Ta druhá, skoro jako naschvál, co se psaním trochu bojovala, měla vždy celou stránku....a ona už od začátku brečela, že to nezvládne....stačilo, když toho měla polovinu a psala naprosto v pohodě a i to lépe vypadalo. No a nedokážu si představit, kdyby to měla celé psát dvakrát ~a~.

Já si prostě myslím, že méně je někdy více ~d~.
 Alena 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:29:30)
Ja se nedivim, ja neznam nikoho, koho by bavil domaci ukol ze psani. Obzvlast, kdyz to ma delat dvakrat. Nemuze jet napoprve (nejak se blahove domnivam, ze cela skola je "nanecisto") a pripadne pripsat opravy, kdyz je to neunosne?
 anemon 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:34:29)
Naše třeba nechtěla gumavat ani zizíkovat, aby ty chyby viděla ~d~
 Termix 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:52:50)
Dcera prvňačka má taky zákaz gumovat a já to plně respektuju. Nepřipustila bych, aby pak byla ve škole smutná, že jí paní učitelka to gumování vyčítá, když ta to může matka. Když to není nic extra, respektive když vidím, že to odflákla, nalinkuju pár řádků a dcera si to napíše ještě jednou a lépe. Funguje to. Ale dcera je zatím takový ten typ šprtky, co sama chce mít všechno dokonalé, co vzhlíží k paní učitelce jako k pánu Bohu :-D
 Jana Nová 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:00:01)
A není třeba divné z pozice učitelky vyčítat dítěti něco, za co nemůže? Je přece víc než pravděpodobné, že mazal někdo z rodičů. Popravdě se mi zrovna tenhle druh manipulace s rodiči prostřednictvím dětí mimořádně příčí.
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:26:15)
Žluťásku, oprav prosím ve své tabulce odpověď na otázku -
Proč chcete mít dítě v DŠ?
ODPOVĚĎ: Nechci s dítětem trávit odpolední čas tím, že musím dělat něco tak, jak mi řekne učitelka.

~t~~R^

Představuju si živě reakci ředitele, až mu budeš předkládat žádost s dvojčaty. ~8~
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:34:30)
Vytáhla jsem své sešity z první třídy.
DÚ na jednu stranu - 30x písmeno p, 18x pí, 18x pe
Jedno ,,p,, mělo krátkou nožičku.
Ta je červeně podtržená , známka 1-

Další DÚ má 7 vět. Na konci jedné z nich chybí tečka. Známka 2
 Jana Nová 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:36:12)
Zjevně jsem produkt podobné paní učitelky :-)...a dodnes jsem se s tím nevyrovnala ~;)
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:42:34)
Při pohledu na své sešity z první třídy mám deja vu.
Vidím svou matku, jak sedí s žiletkou v ruce a trhá stránky z písanky a taky svého otce, který řve, že jsem debil a mlátí pěstí do stolu.
Na druhé straně vidím pět sešitů písanky se vzorným písmem a 99% jedniček.
Tož já tu krabici jdu dát raději do sklepa.
 Marťa11 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:49:15)
Tragiko, to máš tedy moc "hezké" vzpomínky na první třídu ~e~~e~~e~

ach jo...
 Jana Nová 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:43:45)
Žluťásku, to je možná spíš dané tím, že učitelé často podceňují náročnost jakéhokoliv jiného povolání (v horším případě si člověk někde jenom tak vaří kafe a v lepším případě maká rukama). Každopádně, rodiče jsou skupina lidí, co jsou nestresovaní a líní, je potřeba naučit je věnovat čas dětem. Jinak by to určitě nedělali. Ironie, samozřejmě ~;)
 Delete 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:44:55)
Žluťásku, ta FB skupina by mě zajímala. Najdu ji?
 Ráchel, 3 děti 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:30:11)
známkovat domácí úkoly je pěkná blbost, jsou určeny k procvičování... achjo...
 Líza 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 5:52:01)
"A není třeba divné z pozice učitelky vyčítat dítěti něco, za co nemůže? Je přece víc než pravděpodobné, že mazal někdo z rodičů. Popravdě se mi zrovna tenhle druh manipulace s rodiči prostřednictvím dětí mimořádně příčí."
Boleslavko, není divné z pozice rodiče dělat věci, které učitel zakázal? Boha jeho, ještě takový kraviny jako jestli se bude nebo nebude gumovat domácí úkol? Jako, pokud to chceš už od detailů typu "negumujte ty úkoly, nechte je tak, jak to napoprvé napsali" - mít všechno za každou cenu (i za cenu brečícího a vystresovanýho dítěte) mít všecko přesně po svým, tak si dítě stáhni domů a uč ho sama. Nebo ho nech ve škole, ale nechoď proti učitelce v jiných, než velmi závažných případech - a potom si to s tou učitelkou vykomunikuj. Vždyť to dítě je chudák.
 Len 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 20:56:42)
Tak znamkovani domacich ukolu nevedla ani moje socialisticka zakladka, prijde mi to uplne na hlavu postaveny znamkovat uplne vsechno, vzdyt to si ma jen procvicit, k tomu snad slouzi domaci ukol, ne? Rozhodne bych nic negumovala, ale s ucitelkou bych si promluvila na tema znamkovani DU. To je opravdu idiotsky postup znechucujici prvnackum uceni a procviovani uplne od zacatku.
 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:00:32)
ja kontroluji, jestli je ukol udelany cely (ukoly se u nas pisou ve druzine)
kdyz junior chce, reknu mu, kde ma chyby (nekdy nechce) - ty pak pripadne opravi p. ucitelka, kdyz jeho zrovna nezajimaly.

ukoly jsou to meho ditete a ne moje. jestli bude gumovat a opravovat je jeho vec ne moje. a stresovat prvnaka mi prijde hrozne. jsem moc rada, ze ukoly dela rad (v tydnu ve druzine na to maji vyhranenou dobu, ukoly z patku se delaji doma a uz si na ne o vikendu i sam mysli), ze ho bavi si cist a psat, pise si svoje prvni slova, dvojslovne vety. je to krasne a nechci ho stvat tim, ze by neco musel s brekem prepisovat.
a je jsem rada, ze znamky se u nas prvni rok nedostavaji. kdyz je neco hezky, ma u toho dite hvezdicku nebo smajlika. kdyz nic, tak vi, ze to asi neni zrovna na pochvalu. ale vidim na 3/4 listu hvezdicky a smajliky - hodne jich je opravdu motivacnich. jsem moc rada za nasi pani ucitelku - moc mi jeji styl vyhovuje a vubec neklade duraz na krasopis (to tu nastesti nepovazuje za dulezite skoro nikdo)
 Suza007 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:23:49)
já moc nechápu paní učitelku - v úkolu se opravovat nesmí, ale přesto ho známkuje ~a~
 Inka 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:33:00)
A není to tak, že nesmí gumovat nebo zmizíkovat, ale můžou to přeškrtnout a opravit? U nás to tak bylo.
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:46:33)
Žluťásku, chybama se člověk učí a vygumovaná chyba není vidět!
Tudíž se nemáš z čeho poučit.~5~
 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:50:24)
smyslem negumovani a nezmizikovani je to, ze ucitelka vidi, kde dite dela chybu a muze na to zamerit opakovani

ze stejneho duvodu u nas nemame my rodice na prvnim stupni opravovat ukoly, aby bylo jasne, ze deti to neumi a ucitelka vedela, ze to musi znovu probrat (pokud dela chybu vice deti) nebo znovu vysvetlit pripadne i jednomu zakovi

stejne tak, kdyz dela prvnak intenzivne 30 minut domaci ukoly a neni hotov, tak ma zkoncit a my rodice to k uloze mame napsat (leda dite trva na tom, ze ukol dodela, to je jina)

 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:57:15)
prvni trida 30 minut je fakt hodne udelano, kdyz to dite dela intensivne (a nekouka z okna, nelita na zachod, napit se atd.)
domaci ukoly jsou u nas davany tak, aby to za tu dobu deti zvladly. ale prave proto, ze ne vzdy to ucitelka dokaze odhadnout co se delky tyce, nam tohle rekla na schuzce.
pokud se to stane pravidelne jen u jednoho zaka, tak asi bude chtit ucitel konsultaci s rodicem, porovna co a jak dite dela ve skole a bude se hledat reseni, jak dite podporit a pomoci mu.
u nas je tou pomoci treba presun do mensi skupiny (dve prvni tridy po 20i detech vyclenuji na ca. 15hodin tydne z kazde tridy 5 deti, kteri potrebuji dohnat jeste jazykove znalosti - ale ze zkusenosti ucitelu vyplyva, ze casem se prave z te male skupiny deti presunou zpatky do kmenove tridy a malou skupinu vyuziji i jine deti, aby se jim nekdo mohl venovat intensivne)
 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:16:40)
u nas maji deti i hodne pohybu ve vyucovani - uprostred tridy koberec, sedi na nem v kruhu a delaji neco tam, pak jdou do lavice, pak si maji dojit ke skrini a vyndat si svoje veci. prestavka na jidlo je jeste nez zacne prestavka, aby se o te opravdove prestavce deti mohly venku vybehat. pro ucitelku je to dulezite, aby deti meli ty faze hezky nakombinovane, protoze je utopie chtit po detech hodinu koncentrace. proto taky nejede presne podle rozvrhu - deti maji vsechny veci ve skole, takze muze byt flexibilni.
to hodne pomaha tomu, ze se deti nemusi koncentrovat celou dobu. myslim, ze to moc vyhovuje i mymu neposedovi.

a dneska jsem si uvedomila, ze junior na zacatku nedelal zadne carky, vlnky a podobne opruzy, ale rovnou se zacalo s pismenkama a cislicema, aby deti mely radost, ze uz neco umi.
 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:35:23)
ja vim ~a~
syna si nedokazu predstavit ted v ceske skole na malomeste.

a oni jsou uz velike rozdily i v porovnani skolek.
kdyz jsem byla parkrat ve skolce v CR, tak jsem si rikala, ze vsichni uz musi byt doma. a mamka tady u nas "teeeda, u nas by se z takovylo litani a revu ve skolce ucitelky prvne po***** a pak zblaznily"

 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:50:43)
no, ja zas budu vzdychat, az nam tu zkonci po 4 letech mistni zakladka a od 5.tridy vsechny deti rozdeli podle znamek do roznych skol :(
ono v kazde zemi se nadava na skolsky system stejne tak jako v kazdem sk. systemu se najde neco dobreho. kdyby treba nekdo v EU chtel udelat dobry skutek pro deti a budoucnost, mohl by to nejlepsi posbirat .. ale mam obavy, ze dobre by to nedopadlo ...
 Jája s čápátkem 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:54:57)
Janino, Ty jsi v SRN? a musíte do spádové školy, nebo můžete zvolit nějakou alternativu? ne ve všech školách se dělí, znám několik velmi dobrých škol, kde jsou všechny děti společně, dělí se jen do dílčích kurzů.
 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:59:22)
jj, Bavorsko, po 4. tride nas rozdeli
ale co, malej je teprve v 1. tride ... ale nadeje si nedelam, ze by vymysleli za 3 roky neco uzasneho ...
 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 0:01:59)
povinnost spadove skoly mame prvni 4 roky, ale za urcitych podminek dite do spadove nemusi
 Jája s čápátkem 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 0:11:11)
tak Bavorsko je poněkud ojedinělé, že :-) ale zkuste se mrknout po nějakém Schulzentrum, nebo Gesamtschule (http://www.km.bayern.de/ministerium/schule-und-ausbildung/schulsuche.html?s=&t=5) nebo po Ganztagsschule, ty bývají fajn a i dost pokrokové

 Janina&2 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 0:20:34)
Jajo,
Gesammtschulen tady nemaji moc dobrou povest, celodenni skoly nabizi uz par let vetsina skol i kdyz kazda skola ma trochu jinou formu, to jo.
Ale tyka se nas to az za 3 roky, zalezi pak na znamkach, co budeme vybirat.
 Jája s čápátkem 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 0:28:39)
u těch Ganztags hrozně záleží na té formě (když to je jen nabídka kroužků, nemá to smysl, když to jsou inegrované projekty s přesahem do praxe, tak je to jiná liga) a nezříkala bych se Gesamt, ikdyž mohou mít špatnou pověst, v podstatě jsou reformní a ty, které jsem viděla, tam se děti naučily fakt dost užitečné věci
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:36:04)
Žluťásku,
máš doma hry Hra školou? Viděla jsem, že je doporučuješ, proto se ptám.
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:45:08)
A nemohla bys mi ji někdy půjčit? (Během příštího roku, nejdřív v dubnu).
Jestli chceš, napíšu ti do mailu, co bychom zase mohli půjčit my. Třeba tě něco zaujme.
 Alena 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 8:43:22)
Vyborne, dalsi dobry tip. Tve doporuceni jsem ale nenasla, prohlidla jsem si web. Bavi to deti? Chodi to hrat "dobrovolne"? :)
 Jája s čápátkem 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:48:59)
nesměj se hejbat? ~8~ kam jsem to dospěli ~o~
 Inka 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:50:54)
Protože se do sešitu progumuje nebo prozmizíkuje díra a je to hnusný, škrtnutý je lepší.
 Tragika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:52:20)
Inko, jak pro koho.
 Inka 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 21:56:05)
Možná se někomu víc líbí v sešitě díra víc než přeškrtnutí jednou čarou, proti gustu...
 Lubar 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:13:42)
Já u dětí při psaní taky upřednostňuju škrtání před gumováním... protože chci, aby se dokázaly k nepovedenému přihlásit, přiznat, aby bylo zřetelné - tady jsem se spletl, ale není to problém, protože jsem to opravil.

Gumujeme v matematice, kde chci, aby když uvidí výsledek, aby si na ten první pohled fixoval správnou odpověď, ne chybu.

Ale jdu na to pocitama, ne vědecky :))
 Lubar 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:30:06)
U nás gumování v psaní velmi často vedlo k hysterické scéně, že to musí přepisovat celýýýýý :)) Takže nucení do škrtání, resp. používání znaku pro vsuvku, když chybí písmenko, a znaku pro přehození, když jsou ve špatném pořadí, pomáhá k tomu, že se nekouše. Neumí vygumovat jen chybné prostřední písmenko, většinou pak vzteky gumoval celý text, takže to fakt pomohlo.
 tussi 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:25:49)
lubar - to s tou matikou je rozumne, si musim zapamatovat
 tussi 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:04:31)
Taky nesmime mazat, ale muzeme udelat radek navic.
A jeste to resim tak, ze kdyz uz vidim, ze dcera pise uz potreti pismeno kolmo misto ze sikma, dam ji cvicny papir, a tam trenujeme, at se ji to dostane do ruky (nastavim papir, jeji ruku, udelam s jeji rukou par pismen, pripadne pismeno kreslime x krat na sebe, pak to zkusi sama), a kdyz uz to jakz takz vypada, vracime se do pisanky.
 tussi 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:20:56)
Maji danou sikmost ve vsech pisankach. Myslim, ze tomu tak bylo, je a bude, to az v pozdejsim veku, kdyz se ruka vypise, si clovek sve pismo upravi k obrazu svemu...
Dcera zacne pekne ze sikma a pak to struhne doprava, treba z jednicek vytvorila strechy apod.
 Kamisi 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:48:40)
Především si myslím, že úkol je tvého dítěte, ne tvůj. Dítě by se mělo učit zodpovědnosti a snažit se úkol plnit podle pokynů učitelky (ne tvých) i se všemi důsledky - tedy chybami a hodnocením úkolu.
Pokud se ti nelíbí postup učitelky, konzultuj to s ní, ale nedělej doma nic jinak, než ona požaduje, děláš dítěti zmatek v tom, koho má poslechnout.

Chápu, že nějaký dohled u prvňáka je třeba, ale podle mne jen nejnutnější. Cílem podle mne je naučit dítě samostatnosti a zodpovědnosti, k tomu mu pomáhat, a nejde očekávat, že se všechno bude dařit hned skvěle. To jsou důležitější věci, než jedničky. I proto mi známkování u takhle malých dětí dost vadí a když už musí být, tak bych je kvůli horší známce nestresovala, ale ukázala na ní, proč jí má a co může zlepšit, jestli chce příště dostat lepší.

 Jája s čápátkem 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 22:57:45)
Boleslavko, nedělej to. Já si dodneška pamatuju, jak nade mnou mamka seděla a říkala (někdy až vykřikla), jak mám zrovna to písmenko psát. zřetelně se mi to vyjevovalo na přednáškách na VŠ, když jsem rychle mastila zápisky a v uších mi znělo to "nahoru - myšku - oblouček - OBLOUČEK!!! - jak to píšeš?". Teď jí to mám za zlé a vyrovnávám se s těmito a spoustou dalších věcí dost složitě.

Proč ti tolik zálěží na tom, jak to bude mít dcera napsané? Je to přece JEJÍ výkon, JEJÍ známky. A zdá se, že i učitelka to tak bere, rozumně. Ona chodí do školy, ona se učí psát, Ty ji můžeš podporovat, ale je to její životní cesta. Nechceš z ní přece mít závislou ženu, která si k tobě chodí pro dosouhlasení všeho?! Pokud chceš, mužeš to s ní vyzkoušet párkrát nějak zábavně - třeba prstem do mouky, vyšlapat venku do bláta, vystavět písmenko z čočky/hrachu a pak teprve to začít psát. Bude na to připravenější, možná motivovanější.

A ještě něco mne zarazilo v Tvých příspěvcích - že jsi se tak učila psát Ty, to ještě neznamená, že se tak musí učit psát ona. ~x~
 Jana Nová 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:06:06)
Jájo, děkuji, budu reagovat jen na poslední větu (už se mi chce fakt spát): jde o to, že si uvědomuju, že mam v hlavě program "takhle se to dělá správně" z dětství. Prostě to v krizových okamžicích naskočí automaticky a někdy se nepřekonám. Ale netvrdím, že je to tak 100% správně...
 Jája s čápátkem 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(27.11.2013 23:47:15)
Boleslavko, já to mám stejně - už jsem tady o tom někde psala - v krizových situacích naskakují přednastavené vzorce chování, se terými já nesouhlasím, ale prostě někdy jsou rychlejší než moje uvažování, že to tak nechci a tak se stane, že junior přes plínku dostane, ikdyž já jsem proti, ničemu to nepomůže, ale někdo mi to zafixoval jako řešení.

Bude ti mnohem líp, když budeš klidná máma, se kterou si dítě užívá a tyhle starosti, jestli to píše dobře nebo špatně, přenecháš na škole. Ono v podstatě je úplně jedno, jak to písmenko teď namastí, stejně se ho naučí psát. Jde zřejmě o přístup dítěte, který se jeví jako salámistický? Pak bych zkusila naťuknout učitelku na ten časový limit, jak tu psala Jana. Mají to tak v Německu v NRW a já myslím, že je to super. Je dobré mít přesýpací hodinky, aby ten čas se mohl nějak vidtelně odměřit a dítě pak nebude mít motivaci to odfláknout, protože čas bude daný.

Ale lépe, když to pustíš a necháš dceru, aby byla ve škole a školních povinnostech za sebe. Hodně se tím naučí. Přeju hodně síly ~x~~x~~x~
 veverkaa 
  • 

Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 6:40:07)
příště si strč hlavu do kýble se studenou vodou. co čekáš od prvňáka za výkon? takovouhle švihlou matku bych nechtěla.
 Anni&Annika 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 8:45:23)
matko...prd na to..pocitek do dvaceti nebo jdi delat neco jineho a dite to nech samostatne udelat...nejdriv totiz vynervujes dite ty, pak uca. Takze az se ti zase zadari a ty to neustojis, napis aspon ucitelce dopis do notysku a vysvetli ji, ze uz jsi dite vynervovala dost a zes naridila prespis a tidiz prosis o to, aby dite nenerevovala jeste jednou za to prepsani~;)
 Kaja222 


doporucuju  

(28.11.2013 16:39:33)
znam...po nekolika podobnych zkusenostech:

jsem pisanku predem naskenovala, a pokud se nezadarilo do pisanky, tak jsem ditko nechala psat na vytisteny predem naskenovany list. A pak jsem to vlozila do pisanky, pripadne vlepila. Ucitelka byla spokojena. A jednicky se vrsily.
 Yuki 00,03,07 


Re: Zase jsem při učení se s prvňáčkem neudržela nervy na uzdě 

(28.11.2013 20:21:15)
když jednou opravdu odflákl celou práci, tak jsme jho to nechala napsat znovu a ten řádek jsem tím novým přelepila :)
a řekaol jsem mu, že má paní učitelce říct, že on nechtěl, ale maminka řekla, že musíá :)
dostal jedničku a byl spokojený, nestěžoval si on ani učitelka :)

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.