Jana Nová |
|
(27.11.2013 18:34:59) ... a mazala vztekle v písance a nutila psát některé písmena a slabiky znovu (protože to podle mého názoru odfláklo). Podle paní učitelky nemáme mazat a psát znovu, takže dítě brečelo. Ne proto, že mělo práci dělat znovu, ale proto, že paní učitelka přece zakázala mazání a zítra mu za to vyčiní. Kdo dítě víc stresuje? Já, protože trvám na výkonu odpovídajícím jeho momentálním možnostem? Nebo učitelka, která místo aby věc řešila se mnou, řeší ji s dítětem a navíc mu za ne zcela dokonalý výkon dá horší známku? Zlobím se na sebe, že jsem to neustála líp. Zase
|
Lada | •
|
(27.11.2013 18:37:49) Dosta často se stává, že je tam to gumování poznat a i když jsou krásná písmenka, jako celek to stejně nevypadá dobře. Takže bych to asi nechala tak.
|
|
Luc. |
|
(27.11.2013 18:39:47) Ty ho stresuješ. Ale chápu. Měla jsem dva prvňáky a čeká mě to potřetí. Nemaž to, nech to být tak jak to je. Když dostame horší známku, nezlob se, spíš ho povzbuď, že se to naučí a bude to lepší a lepší. Proč trváš na výkonu, k čemu to je?
|
Alena | •
|
(27.11.2013 18:54:43) To neni zrejme o vykonu, ale o pristupu ditete.Taky rozlisuji "neumim, nejde, ale snazim se" a "kaslu na to".
|
jitule+marianka (7/2011) |
|
(27.11.2013 19:01:48) Zakladatelka ale nepíše, jestli se dítě snaží a zatím mu to nejde, nebo to vyloženě fláká. Spíš bych řekla, že problém je tam, že ona sama (zakladatelka) potřebuje mít dokonalá písmenka v sešitku a neváhá kvůli tomu stresovat dítě a podrývat autoritu učitelky, která je v první třídě extra důležitá.
|
Epepe |
|
(27.11.2013 19:06:38) Pochybuju, že prvňák v listopadu vůbec chápe pojem "fláká". Na takové školní holátko by se mělo jít opatrně se zatajeným dechem. Metody, které jsme si museli jako žáci prožít my, by se neměly opakovat. Ale chápu zakladatelku v tom, že musí být těžké hledat doma jiné cesty, když škola zůstala stejná ... a je to v nás.
|
Katka +3 |
|
(27.11.2013 20:39:30) Pojem možná nechápe, ale jestli je jako moje dcera, tak občas bleskově namrská do písanky pár klikyháků, jen aby se mohl jít věnovat něčemu zajímavějšímu. Taky občas gumuju a nutím největší hrůzy přepisovat, ne z touhy po dokonalém výkonu, ale protože načmáráním brambor a vlnovek místo písmen, se dítě psát čitelně nenaučí.
|
|
|
Alena |
|
(27.11.2013 19:39:42) Vzdyt to pise, ta zavorka.
|
|
|
|
|
Š. | •
|
(27.11.2013 18:41:12) Negumuju, pokud děti odfláknou úkol v písance, vložím přiměřeně široký proužek vystřižený ze sešitu, který mám pro ten účel koupený, nechám je úkol přepsat na ten náhradní papír.
|
|
Eva + Klárka2/07 |
|
(27.11.2013 18:44:20) kup domů sešit se širokými linkami a ať si nacvičí aspoň jeden řádek tam. a já gumuju jen fakt hrůzu, to už fakt musí být, uč. by měla i vidět, kde dítě dělá chybu.
|
|
jitule+marianka (7/2011) |
|
(27.11.2013 18:59:49) Podle mě dítě víc stresuješ ty a úplně zbytečně. Známá mají taky prvňačku, ona (jako matka) je úplně šílená, když nemá písmenka dokonalá a když psala "p" a zapomněla u všech na celém řádku oblouček, tak jí ho sama dopsala, aby to měla správně a aby nebylo poznat, že původně to bylo špatně. Všechno musí psát chudina desetkrát nanečisto a až potom do sešitu pro paní učitelku. Panebože, tak přece se to učí, nemusí to mít dokonalé, ani nemusí mít samé jedničky. Já bych to tak neprožívala..
|
Jana Nová |
|
(27.11.2013 19:13:40) Jitule, píšu to. Dítě to psaní fláká, protože ví, že to nemusí mít lepší. Protože paní učitelka přece říkala, že se nemá mazat. Dokonalé to není ani tak a ani náhodou. Jenom se to trochu víc blíží psacímu písmu :). Není to třeba tak, že paní učitelka podrývá rodičovskou autoritu, která je ve výchově extra důležitá? Ideální by samozřejmě bylo, abychom se shodly, což podle mého názoru ale neznamená, že paní učitelka zavelí a já budu skákat, jak píská.
|
Epepe |
|
(27.11.2013 19:15:38) Takže, jestli to správně chápu, pančelka nechce, aby děti mazaly, a pak jim za to dá čtyřku?
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.11.2013 19:21:09) To má smysl, že to gumování se nepovoluje, pak jsou ty stránky prodřený a líp to tedy určitě nevypadá. Proč radši nedáš extra řádky na papír předem, případně za každou zprasenou a odfláknutou jednu řádku navíc?
|
|
Líza |
|
(27.11.2013 19:23:35) Boleslavko, možná má tomu třeba ta učitelka rozumí. Třeba tvoje dítě není prvním dítětem, který učí psát. Byla bys teda spokojená, kdyby dítě bylo vystresovaný, protože to musí být dokonalý, jinak dostane pětku?
Dneska jsem na jednom vystoupení viděla holčičku, kterou tak jako vídám už asi 4 roky takhle příležitostně, a vždycky znovu si řeknu, když vidím její sklopený pohled, úzkost v každém pohybu a schoulená ramínka, že díky bohu za moje salámistky, pro který špatný známky nic moc neznamenaj.
|
Epepe |
|
(27.11.2013 19:27:10) Lízo, na hlavu postavená mi přije myšlenka: dítě je ve škole stresované, tak ho radši budu stresovat doma, aby se ve škole nemuselo stresovat. Žažila jsem to na vlastní kůži, naštěstí jsem taky "salámistka", tak to na mě stopy nezanechalo. Ale už v těch sedmi letech, mi to nějak neštymovalo.
|
|
Jana Nová |
|
(27.11.2013 19:29:46) Lízo, to určitě ne. Uvědomuju si, že v tom hraje roli způsob, jakým jsem se učila psát já. Nicméně, moje dítě zrovna úzkostné není. Na druhou stranu, paní učitelka rozdává s klidem pětky a řeší, jestli je mezera mezi slabikami při diktátu dost velká (jinak snižuje známky). Vnímám to tak, že káže vodu a pije víno.
|
Líza |
|
(27.11.2013 19:32:15) No, jasně že úzkosné není. Ale snažím se ti podsunout ideu, že to je dobře, že není úzkostné, a nedostatečná fascinace dokonalostí úkolu je jen zanedbatelnej vedlejší efekt.
|
|
Epepe |
|
(27.11.2013 19:35:18) Boleslavko, paní učitelka je pipka, na tom se shodneme. Tak proč přejímat její metody? Dítě spíš potřebuje vědět, že ty jsi ten, kdo vždycky drží s ní/m proti všem pipkám. Nemyslím, že bys měla s dítětem tvořit nějakou uzavřenou koalici, ale ukázat, že se to dá i jinak. A současně s tím bych řádně umravnila pančelku.
|
|
Líza |
|
(27.11.2013 19:37:09) Boleslavko, to furt neznamená, že máš gumovat v sešitě, když z toho má dítě trauma. To jen znamená, že potom, co to napíše, si k tomu můžete sednout, společně kriticky zhodnotit, že to ještě není úplně ono, ukázat si, kde ty osobně vidíš nedostatky, a zkusit si vedle na papír ty nedostatky opravit.
Dítě fakt nemá bejt mezi mlýnskýma kamenama - mámou a školou.
|
Alena |
|
(27.11.2013 19:44:43) Souhlasim, vse co se dela ve skole je od toho, aby se dite neco naucilo, ne proto aby to bylo jak na vystavu. Pokud na to dite pece, neni to duvod gumovat "aby to melo hezke", ale treba procvicit vedle, aby pochopilo, jak to ma vypadat spravne.
|
|
|
Anavi |
|
(27.11.2013 22:17:17) Boleslavko, taky jsem měla tyhle tendence. Ale už mám dítě druhé, takže mám přece jen nadhled. Postupuju následovně:
Ukážu, co se mi nelíbí a podotknu, že za tohle možná dostane dvojku ( nedostane sluníčko... podle toho, jak p. uč. postupuje). Navrhnu možnost opravy - vygumejeme to, nebo přelepíme... a nechám to na něm. V 90% případů, kdy se rozhodl neopravovat, dostal lepší známku, než jak jsem to viděla já, pokud dostal tu horší, v klidu konstatuju za co to asi bylo a příště už opravoval sám. Hlavně klid a nohy v teple.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(27.11.2013 21:29:19) prosim tě, neřeš to tolik...ušetříš nervy sobě i dítěti.
|
|
jitule+marianka (7/2011) |
|
(28.11.2013 13:32:31) Já nevím, zákaz gumování se mi nezdá jako podrývání rodičovské autority, prostě je to pravidlo, které bych respektovala, zvlášť když dítě má stres z jeho porušování. Učitelka přece nemůže s každým rodičem individuálně domlouvat, jestli se v sešitě jeho prvňáka bude gumovat nebo ne, to prostě nejde takové prkotiny takto řešit.
|
|
|
|
La Pepa |
|
(27.11.2013 19:01:11) když to s prominutím zprasí do sešitu (tedy napíše hůř, než umí), tak nechávám potřebné věci dotrénovat vedle a do sešitu to přiložím. Učitelka je super a občas holka za tu domácí práci dostala i pochvalu.
A mám geniální postup na nacvičování písmenek - napřed předepsat obří písmeno na A3 a obtahovat prstem, pak tužkou. Pak papír přeložit a zkoušet menší, obtáhnout aspoň 10x, pak papír opět přeložit atd, dokud se nepřiblížíme požadované velikosti písma v písance.
|
|
Epepe |
|
(27.11.2013 19:04:19) Obě.
|
|
Peppa |
|
(27.11.2013 19:05:55) Taky jsem párkrát zuřila, ale pak jsem jí dala normální linkovaný blok, kde jí předepíšu písmeno, dá jeden dva řádky a až pak do písanky. Při tom tréninku jí říkám, kde dělá chyby, za povedené pochválím, nakonec jsme spokojené obě. Ona je ale šikovná, hezky kreslí, má vypsanou ruku, jde jí to skoro samo. Obávám se že s druhou dcerou to bude masakr, ta je úplně jiná.. Jo a mazat nebudeme, teď už píše perem a zmizík nemá, takže má smůlu :)
|
|
Cimbur |
|
(27.11.2013 19:07:55) Take se vztekam a mazu, ale nase pani ucitelka mazani povoluje, naipak za odflaknute dava ctyrky.
|
Líza |
|
(27.11.2013 19:10:02) Asi nemám komentovat čtyřky v první třídě.
|
Cimbur |
|
(27.11.2013 19:17:37) Je to hrozne demotivujici, holka ma problem s grafomotorikou po me, a to bude uz v pololeti normalni znamkovani asi ze sedmi predmetu.
|
Faidra Lannister |
|
(27.11.2013 19:20:10) Bila pani, to je silenost
|
|
|
|
|
|