| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Jak je na ZŠ vnímáno dítě s asistentem?

 Celkem 71 názorů.
 Mája+kluci 07, 11 


Téma: Jak je na ZŠ vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:25:56)
Syn s Aspergerovým syndromem má od letoška (2.třída) asistentku. On nemá nějak zvlášť divoké projevy, jen se často "zasekne" na banalitách (něco je jinak než jindy, nefunguje mu pero, apod.) a pak se nezvládne zapojit do výuky, občas se vzteká. Protože je jich letos ve třídě 25, tak jsme se s paní učitelkou domluvily na tom asistentovi (syn má nárok, ale loni jich bylo ve třídě jen 18 a učitelka ho zvládala sama). Naivně jsem to považovala za pozitivní, že paní učitelce ubyde práce, protože asistentka pomáhá i ostatním dětem a pomáhá i při přesunech na tělocviky, bruslení apod. (zavázat brusle 25 dětem jde určitě líp ve dvou lidech).
Teď jsem ale zjistila, že ne všechny učitelky to berou stejně. Na angličtinu jsou děti rozdělené a dozvěděla jsem se, že syn jako jediný ze třídy chodí k jiné učitelce než zbytek třídy (ti jsou rozděleni mezi 2 další učitelky). Při dotazu na důvod jsem se dozvěděla, že druhé dvě učitelky nechtěly ve své skupině dítě s asistentem. Naše třídní se mi to snažila vysvětlit, ale víceméně z toho vyplynulo, že buď jim vadí asistent ve výuce nebo jim vadí potenciálně problémové dítě ve výuce. Obojí považuju za dost nešťastné...
Takže se ptám, nejraději přímo zdejších učitelek, ale i ostatních: Jak je vnímáno dítě s asistentem? Je to tak, že si řeknou "Panebože, když má asistenta, tak to bude fakt těžký případ a učit ho rodši nebudu, když to nebude nutné?"
Zrovna syn nenarušuje výuku nijak výrazně, byť chápu, že to někdy není jednoduché, většinu jeho potíží vyřeší asistent. Naopak spousta dětí s ADHD narušuje výuku daleko hůř, ale tím, že nemají asistenta, tak tolik apriori nevyčnívají.
Stojí to vůbec za to, o asistenta v dalších letech žádat, když by to syn vcelku zvládl i bez něj? Považujete za důležitější pomoct dítěti prostřednictvím asistenta i za cenu jeho jisté stigmatizace?

Omlouvám se za elaborát a děkuji všem za odpovědi :-)
 Judy+2 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:32:33)
Docela me prekvapuje, ze si takto ucitelky muzou zaky vybirat. Asi jim vadi ty potencialni problemy, mozna ale taky dohled dalsi dospele osoby na jejich vyuku. Oboji je dost spatne.
U syna ma jeden chlapecek asistentku a pani ucitelka si moc chvali, ze pomaha chvilemi i ostatnim detem a ji pri praci. Takto to prezentovala i na rodicaku, takze vsichni rodice to take tak vzali.
 Františka85 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:39:15)
Nemám zkušenost s prací s dětmi, ale kdyby mi měl někdo celý den koukat prakticky přes rameno, jak pracuju, tak neudělám nic.
 jentak 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:42:23)
Ale asistent přece nekouká, má práci s tím kterým dítětem. Je to prostředník mezi učitelem a dítětem - tak to vnímám já.
Pokud by učitel myslel, že mu někdo kouká za zady, aby ho mohl kritizovat, tak by přece nemohl učit, protože děti snad taky vidí přístup učitele a taky by mohly kritizovat, ne?
 Františka85 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:16:16)
Asistent má samozřejmě na práci dítě, ale tu přítomnost dalšího dospělého při vyučování vnímá učitel jinak než děti. Před inspekcí taky hodina vypadá úplně jinak ~;)
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:23:09)
Františko - to je to, co mi fakt vadí! Proč je před cizím dospělým hodina jiná? Sakryš snad ta inspekce chce vidět, jak vypadá běžná hodina a ne co je ze sebe ochotná učitelka vymáčknout "když se někdo kouká" a bez dozoru je hodina jiná ~a~
 Delete 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 19:41:31)
Františko,
můžu tě ujistit, že když rozjedu hodinu, nevnímám, jestli mi tam někdo kouká nebo ne. Odučila jsem i před inspekcí předmět, který není primárně "moje srdcovka", učila jsem to tak, jak bych to učila i bez nich, prostě proto, že jsem špatný improvizátor a ještě horší herec. Byla jsem nakonec i pochválena, což potěší.
Při inspekci nebo hospitaci vedení si člověk dává spíš bacha na formality, jako je úvod a závěr hodiny, což je nakonec ku prospěchu věci, protože to tam patří a dětem vyhovuje, když vědí, co je čeká a nakonec jim to někdo shrne.
Mojí výhodou je, že nejsem sólista a mám poměrně rozvinutou schopnost řídit lidi, takže asistentku zvládám úkolovat, případně určit priority, když je toho víc, co by mohla, pokud ona sama situaci úplně nevystihne. Ale většinou není třeba nic říkat...ona dělá svoji práci, já také svoji a vzájemně se doplňujeme.
 Tessis 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 13:02:22)
Mě teda učitelka vnímá jako pomoc, ne jako někoho, kdo hlídá a kritizuje její práce. Normálně se spolu bavíme, co a jak, ona mi řekne, co si myslí, že by bylo třeba fajn pro to dané dítě udělat, vyrobit atd. Prostě jsme kolegyně, rozhodně ne sokyně~a~
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 13:03:44)
Tessis ~R^
 Tessis 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 13:09:31)
Já jsem přidělená ke dvěma dětem...jedno dítě má problémy hlavně mentálního charakteru (nezvládá učivo), druhé dítě naopak jak se tu píše nadprůměrně inteligentní, ale obrovské problémy s chováním. Moc si neumím představit, co by učitelka dělala beze mě, když jeden by nedělal vůbec nic a koukal z okna, a druhej hlučel, ječel, vztekal se, nadával atd. Já mám docela co dělat s nima dvěma, neumím si představit mít je a zbytek třídy.

Samozřejmě musím respektovat styl výuky učitelky (já třeba bych učila jiným způsobem), ale nejsem tam od toho, abych řešila učitelku, ale musím řešit právě ty dvě děti, aby jednak zvládaly učivo a jednak prostě krotit ty projevy, které patří k diagnoze.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:43:32)
No, ony si ty děti asi mezi sebou rozdělovaly do skupin (jen na angličtinu), takže to bylo na nich. Oba přístupy (nechci tam nikoho dospělého, kdo by mi koukal do výuky, nebo nechci tam potenciálně problémové dítě) mi dost vadí, ten první důvod asi víc. (Druhý do jisté míry chápu, ale bylo by fajn, nejprve zjistit skutečný stav a až pak řešit).

Jinak sama třídní učitelka mi po 2 týdnech školy říkala, že je syn naprosto v pohodě a že by potřebovala asistentku spíš na jiné děti ~d~~:-D
 Len 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:50:13)
Nejak nechapu, jak si muze ucitelka vybirat, koho chce a koho nechce do tridy~a~ To by snad mela zmenit povolani.

U nas jsou teda asistenti standard, ucitel nikdy neni na prvnim stupni ve tride s detmi sam, na zacatku skolni dochazky jsou minimalne dva az tri asistenti plus jsou deti, ktere maji sveho vlastniho k tomu (treba muj syn). Urcite je to pro ucitelku pomoc, kdyz ma ve tride treba 30 ctyr-petiletych. Vzdyt v CR si take ucitele stezuji na velke tridy, meli by vitat kazdou pomocnou ruku s otevrenou naruci.
 Len 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:56:31)
Danulu, az tricet, myslim, ze dcera mela dokonce 32. A pak jsou deti se svym vlastnim asistentem, treba to moje. Ti 2-3 asistenti jsou ve tride, i kdyz tam zadne specialni dite neni, proste jako pomoc, extra ucitelky s nizsim platem.
 Len 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:29:39)
Danulu, nj, mistni urad vydava povoleni pro stavbu novych bytu a domu jak na bezicim pasu, ale nove skoly nestavi a stavajici nezvetsuje~d~
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:56:28)
To jsem si taky naivně myslela, že asistenta uvítají jako pomoc. Očividně asi ne všichni. Takže teď zjišťuju, jestli je to výjimka nebo spíš častá věc...
 hbf 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:28:04)
Napadá mě paralela s paní na úklid domácnosti. Leckdo by to uvítal jako pomoc a leckdo by to zatratil jako nemístné rušení svých kruhů ...

Jinak já osobně mám pocit, že dítě s asistentem, který ho musí o přestávkách usměrňovat a odvádět ze třídy, by se mělo vzdělávat mimo "normální třídu".
Chápu začlenění u tělesně postižených,
chápu snahu o začlenění dítěte, které je pomalé, úzkostné, ...
ale nechápu snahu o začlenění u dítěte, které terorizuje své okolí, ruší výuku, ječí, ničí, ubližuje.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:44:34)
Hbf, psala jsem snad, že syn někoho "terorizuje, ječí, ničí"? Ano, občas to s ním není jednoduché, třeba nechce spolupracovat ve chvíli, kdy nechápe důvod nebo má od začátku problém se "skupinovými" úkoly, ale toto mu pomůže překonat asistent a víceméně tím neruší. Navíc se postupně učí všechna pravidla a sociální dovednosti, a časem pravděpodobně zvládne vše zcela sám.
Jinak je mimořádně chytrý, takže jakou jinou než "normální" třídu by sis pro něj představovala? Pomocnou školu? Nebo speciální třídu, plnou dětí s handicapem, každé s jinými potřebami, kde každému sedí za zády jeho asistent a snaží se je něco naučit?
 hbf 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:12:46)
Nehledejte v tom nic osobního, píši to pod dojmem ze spolužáka svého potomka. Plivání, ničení pomůcek, píchání do ostatních dětí tužkami, pravítkem, jekot, výšlapy po třídě ... Také nadprůměrně chytrý.
Zachovat se takto dospělec mezi lidmi, třeba v divadle, tak ho vyvede městská policie.

Lapidárně řečeno si pro takové dítě představuji jakoukoliv třídu, jen jinou, než kde mám děti :-)

Ale vážně. Spolužáci chlapce nesnáší. Nelze se sním bavit, hrát, nic. Učitelka vzala flek jinde i za cenu dojíždění do jiného okresu. Jak vnímá své spolužáky to dítě, si netroufám odhadovat. Komu a čím tato situace prospívá mě nenapadá.

 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:28:04)
Jasně, já tě chápu, tohle je noční můra každého rodiče. Ale jinak se holt děti (ať už s diagnózou nebo bez) pohybují po široké škále od tiše sedících putiček až po raubíře. Můj dotaz zněl, jestli když slyší učitel (nebo i ostatní), že dítě má přiděleného asistenta, jestli ho dopředu berou jako pravděpodobný závažný problém nebo jestli si řeknou "fajn, když má asistenta, bude to víc v pohodě". Nebo jestli počkají na vlastní zkušenost s konkrétním dítětem, případně se vyptají kolegů, jak se dítě projevuje.
 Monty 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:37:13)
Chápu začlenění u tělesně postižených,
chápu snahu o začlenění dítěte, které je pomalé, úzkostné, ...
ale nechápu snahu o začlenění u dítěte, které terorizuje své okolí, ruší výuku, ječí, ničí, ubližuje.

hbf,
to jsme dva.
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:21:13)
Chápu začlenění u tělesně postižených,
chápu snahu o začlenění dítěte, které je pomalé, úzkostné, ...
ale nechápu snahu o začlenění u dítěte, které terorizuje své okolí, ruší výuku, ječí, ničí, ubližuje.

jsme tři


Dodám, nechci, aby mé dítě bylo při výuce vyrušováno čímkoli a kýmkoli, kdyby mu nedej bože někdo ubližival nebo tam bylo nebezpečí, že se to může stát, budu tvrdě bojovat za to, aby agresor opustil naší třídu a nebudu sama.
 Len 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:27:57)
Nevis, jestli muze byt agresivni, ale uz ho nazyvas agresorem? Nebezpeci bude vzdycky a jo, verim, ze snaz vystipete specialni dite nez pozdeji nejake uplne zdrave dite, ktere "jen" sikanuje.

Mit zdrave dite neni zadna zasluha, je to jen a jen stesti, neco, jako vyhrat v loterii. Jsem opravdu stastna, ze ziju mimo CR a na me dite neni koukano zkrs prsty, je mu poskytnut asistent bez reci a umozneno normalni vzdelavani. Segregace rozhodne neni ku prospechu spolecnosti, coz je tady v diskuzi ostatne krasne videt.
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:39:52)
Len,
nevkládej mi do úst něco co jsem neřekla.
Nenazvala jsem agresorem nikoho konkrétního, mluvím všeobecně, KDYBY atd....
 N. 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:29:56)
Jinak ano, kdyby ve tride byl agresor, budu po skole požadovat reseni.
Ale proc po 3 týdnech skoly podezírat dite s asistentem, ze je agresor?
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:45:59)
N.

"Ale proc po 3 týdnech skoly podezírat dite s asistentem, ze je agresor?"


Nikoho nepodezírám.
 Kamisi 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 16:19:34)
"Jinak já osobně mám pocit, že dítě s asistentem, který ho musí o přestávkách usměrňovat a odvádět ze třídy, by se mělo vzdělávat mimo "normální třídu". "

Jo, tohle je hrozně snadný říct z pozice rodiče "hodnýho" dítěte. Zajímalo by mě, co bys dělala, mít doma takové dítě, jak popisuješ. Ono se to snadno kritizuje, dokud v tom člověk sám není až po uši.
 Kamisi 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:06:57)
Len, řekla bych, že v Čechách je potíž v tom, že učitelé nejsou zvyklí spolupracovat, každý si jede po svým a i děti jsou vedené ve školách spíš k samostatnosti než ke spolupráci, je to tady takový trend, který se těžko mění. Taky je jako přítěž bráno každé dítě, které nějak vybočuje z průměru.
Přitom logicky by asistent ve třídě měl být přínosem, dalo by se s ním dohodnout, že se podle potřeby bude věnovat i jiným dětem.
 Františka85 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:38:01)
Někdy je dost i standardních dětí a z práce navíc může mít učitelka obavy. Asistenta možná vnímají jako člověka zvenčí, který jim vidí do karet, může teoreticky pomlouvat, že špatně učí, s dětmi to neumí atd.
 jentak 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:38:33)
U syna ve třídě mělo jedno dítě nárok na asistenta a mělo ho - a bylo to OK - dle syna. Teda on to tak vnímal. Teď je prý zaléčen /ptala jsem se učitelky, nechtěla moc říkat, řekla to takhle, takže si myslím, že bere nějaké léky, které ho tak nějak hodily do lajny/, takže na asistenta nemá nárok.
A dle syn je to hrozný - neukázněný, agresivní - ostatní na něj musí brát ohled a v podstatě tam třeba o přestávce není nikdo, kdo by ho usměrnil.
Když prý měl asistentku, tak ta problém poznala dopředu, jak o přestávce tak v hodně a zvládla to nějak sama - teď jsou v tom ty děti. Nelíbí se mi to.
Jenže když nemá nárok, tak škola zas nemá peníze a nedá se nic dělat.
Já bych byla šťastná, kdyby to dítě asistenta mělo.
 eva 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:41:47)
me by ohledne asistenta zajimala jina vec. Synovec na voziku,6.trida ma asistenta od prvni tridy a nema ve tride zadne kamarady. Nevim jestli ten asistent neni rusivy element, protoze stoji diteti za zadkem i o prestavkach a tudiz ostatni deti s nim nebudou kamaradit, protoze nepujdou o prestavce se bavit s nekym, u koho stoji dospeli. Jaky na to mate nazor?
 jentak 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:43:48)
No nevím, jak je to z hlediska legislativy, ale asistent snad nemusí stát dítěti za zadkem - je tam pro to, aby pomohl, když je potřeba. A když dítě nemá potřebu ho mít u sebe neustále, tak proč by tam měl pořád být?
Snad se mohou domluvit a může dělat něco jiného, nebo ne?
 Eva 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 10:49:07)
asi jo, ale synovec uz je tak zvykly, ze je neustale v kontaktu s dospelymi a vyzaduje jejich pozornost, i kdyz ji podle meho nazoru o prestavkach nepotrebuje, ale rodice se boji, ze by mu o prestavce, kdyby tam byl sam ostatni deti ublizovali, coz je podle me nesmysl. A proto bych se chtela zeptat jak to maji jine deti s asistentem, jestli u nich stoji i o prestavkach a tim potencialne rusi normalni kontakt s ostatnimi detmi
 vlad. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:00:12)
Dcera má ve třídě chlapce s asistentem, ale ten chlapec nemá fyzický hedikep. V hodinách mu pomáhá, o přestávkách ho spíš usměrňuje a hlídá jeho chování, pokud je to nutné, vyvede ho ze třídy.

Myslím, že je škoda, že synovec není v kontaktu s vrstevníky, zbytečně se sociálně izoluje. Se třídou by měl někdo pracovat v tom smyslu, aby ho děti dokázaly vzít mezi sebe a pomoct jim v tom. A taky ukázat synovci, že to jde.
 Kamisi 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:16:09)
Proto má větší logiku asistent pro třídu, než pro jednotlivce, i děti to pak vnímají jinak.
Tohle byl důvod, proč nám pro syna s AS psycholožka asistenta nedoporučila, říkala, že jednak se tím opožďuje samostatnost dítěte, jednak to dítě je vyloučené z kolektivu, protože má pořád u sebe asistenta. Samozřejmě, kdyby nebylo zbytí, tak by asistenta podpořila. Syn to teda zvládl sám, ale teda chudák učitelka, ta byla za první tři roky úplně vyšťavená, ale byla úžasná, zvládala to. Od čtvrté třídy pak už syn fungoval úplně bez problému.
Já to vidím tak, že ta asistentská pomoc je špatně pojatá, že by cílem mělo být pomoct dětem tak, aby se učily co nejvíc fungovat samostatně a zároveň v kolektivu a ono to funguje často přesně naopak.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:21:00)
Kamisi, to je zvláštní, u nás je asistent oficiálně asistentem pedagoga, byť je tedy psaný na syna. A rozhodně mu nestojí pořád za zadkem, pomáhá pokud vím i jiným dětem. Teoreticky se ani nemá vědět, kterému konkrétnímu dítěti je asistent přidělen, byť to může být "v provozu" zřejmé na první pohled...
 hbf 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:40:06)
Podle mě existuje jak asistent pedagoga, tak asistent žáka. Rozdíl bude asi hlavně v administrativě a možná ve škatulce, z níž se odsypávají koruny.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:47:20)
Bylo mi řečeno, že osobní asistent je u fyzicky postižených dětí a většinou si na něj finance shání rodiče sami (třeba přes neziskovky, příspěvky, apod.). U dětí s problémem výchovně/vzdělávacím jde vždy o tzv. asistenta pedagoga, který je ovšem oficiálně napsán na to dítě a zabývá se přednostně jím, ale jinak je k ruce pedagogovi ~d~
 Kamisi 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:35:57)
To je podle mě ta lepší varianta. Přesto, jak píšeš, učitelky ho berou jako asistenta dítěte, nebo dítě s asistentem. Tak ono není až tak důležitý, jak je to na papíře, důležité je, jak se to ve třídě nastaví, jak jsou ochotní učitelé asistenta přijmout a spolupracovat s ním. Pro spoustu učitelů je to určitě i nezvyk.
 Stray Cat 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:38:54)
Dcera je nyní v první třídě a má také asistentku. Původně mi bylo řečeno, že asistentka bude k ruce celé třídě, ale od počátku s ní sedí v lavici. Nyní jsme se domluvili, že bude pomáhat učitelce a dcera ať si zvyká na větší samostatnost. Z kolektivu jí to vůbec nevyloučilo, naopak tím, že má v některých věcech i náskok, tak děti obdivují co dcera zvládla za další úkoly. Asistenci má hlavně z důvodu expresivní vývojové dysfázie řeči. Předpoklad je, že bude mít asistenci na rok a pak to snad nebude potřeba. Dcera je jinak moc šikovná, ale díky porozumění a lehkéhomu ADHD projevujícímu se hlavně tím, že neudrží dlouho pozornost by mohla být ohrožena neúspěchem.
Jinak jsou asistenti osobní, ale to je asistent většinou u dětí s fyzickým postižením. Asisent pedagoga je psán na konkrétní dítě a měl by pomáhat celé třídě, tak aby v narvaných třídách i ti co mají nějaké problémy se dovedli zapojit. Ale asi záleží na konkrétní škole a financích, které na to škola zajistí. ROzhodně by to učitelky měli brát jako veliké ulehčení a ty co odmítají spolupracovat s asistenty a dopředu dítě vyloučí aniž by znali přesné problémy konkrétního dítěte, tak takové by učit neměly. Papíry o problémech mé dcery asistentku také nejprve vystrašili a nakonec mi řekla, že byla velice mile překvapená. Jsem moc vděčná, že existují školy a učitelky, které jsou osvícené a že jsme se o možnosti asistence dozvěděli včas.
 Martule, 2děti 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(26.9.2014 6:12:43)
Stray Cat, odkud jste? Tobě se povedlo dosáhnout na asistenta pedagoga pro dítě "pouze" s dysfázií? Jak se to povedlo? Jaký byl postup? Mě bylo řečeno, že dysfázie není dostatečný problém na to, aby dítě mělo možnost asistenta. Děkuji.
 Lada2 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 13:38:20)
To nebude tím, že tam někdo stojí. Taky jsem byla u holčičky na vozíku, přišla už do stálého kolektivu, a ta měla kamarádky. Byla jsem o přestávce ve třídě, ale stála jsem třeba u okna, prostě dál od nich.
 HelenaPa 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:24:36)
Jako učitelka bych byla za asistenta ráda a žák by mi nevadil. Spíš zírám, že si někde můžou vybírat, koho budou mít ve skupině (pokud to není dělení třeba podle úrovně zvládnutí jazyka, což není váš případ).
Na druhou stranu buď ráda, že se učitelkám, které by byly předem zaujaté, vyhnul.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:49:18)
Heleno, takto přesně jsem si to pro sebe obhájila - má tu nejlepší učitelku, které nevadí ani asistenti koukající na výuku, ani děti s handicapem ~:-D O ty druhé dvě nejspíš není co stát ~j~
 Natašenka 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:27:12)
Píšeš celkem zmateně. Na jedné straně píšeš, jako by teda toho asistenta nepotřeboval, na druhé zase, že je to nutné. No a pokud jde o asistenta, tak je to předpokládám asistent pedagoga, takže k ruce učitelce, kvůli tvému synovi. Musí si ta učitelka jaksi sjednat řád a s asistentkou si stanovit, co po ní vyžaduje za práci atd..
 Natašenka 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:29:18)
Jo a jinak nevím jak to ve škole máte, ale nechápu, že si učitel angličtiny může říct, tohle dítě učit nebudu, takk ho učí individuálně někdo další, to je zase věc vedení, jestli si u vás ve škole učitel vybírá, jakého žáka bude učit nebo ne, to je teda síla, kdyby to tak dělal každý. Toho chci, toho ne, no nějak na tohle mám malou představivost.
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 11:38:36)
Píšu, že asistent je pro něj fajn, pomáhá mu vyřešit některé situace a když na něj má nárok, tak jsem ho považovala za přínos pro dítě. Zvládl by to i bez něj, má výbornou třídní učitelku, loni (v 1.třídě) byl taky bez asistenta. Jen by holt asi mnohem častěji nastala situace, že by musel věci dodělávat doma, protože by kvůli nějakému "záseku" nevypracoval část úkolů. Ze stejného důvodu by asi měl o něco horší známky, byť jinak učivo zvládá výborně ~d~
 .Katka 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:21:10)
Třeba se nechtějí angličtinářky ztrapňovat se svou angličtinou, bojí se, že by asistenka mohla umět líp, než ony. Jestli oprávněně, tak jich není žádná škoda. A že odmítly obě, tak to se asi domluvily, ne?

Jen spekuluju...
 Mája+kluci 07, 11 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:30:24)
Katko, neodmítly "obě", prostě tam jsou 3 učitelky (nebo i víc? nevím), které si mají rozdělit děti na angličtinu. Ty dvě tedy mají zbytek třídy, ale o syna nejspíš nestojí, takže holt dochází ke třetí učitelce, která má děti z paralelní třídy ~d~
 .Katka 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 13:40:25)
Však jo, já to tak chápu.
 Tessis 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 12:47:21)
jsem asistent v první třídě...děti mě berou úplně normálně, i dva integrované žáky....z čeož jeden má teda docela zajímavé projevy...ale tak nějak to nikdo moc neřeší...ničeho jsem si nevšimla~;)
 Eva 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 14:40:19)
U dcery ve třídě je přísně tajné ke komu asistent vlastně patří a proč. Samozřejmě se věnuje hlavně svému oficiálnímu "svěřenci" ale pomáhá i jiným dětem. Takže dítě není stigmatizováno i když asistenta má.
 vlad. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:47:50)
Evo a k čemu je to dobré? U dcery je chlapec s asistentkou, je opravdu "speciální", paní učitelka to s ním a s třídou zvládá krásně.S dětmi o tom mluví, vysvětluje, aby ho děti dokázaly pochopit a přijmout i s jeho odlišnostmi.
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:51:43)
"S dětmi o tom mluví, vysvětluje, aby ho děti dokázaly pochopit a přijmout i s jeho odlišnostmi."

Ano, to je to mi chybí. S našimi dětmi nikdo nemluvil, neví jak se k němu chovat, jak s ním muvit, takže s ním raději nikdo nekamarádí, protože se mu neumí přiblížit, neví jak na něj.
Někde se stala chyba že?
Neinformovanost je občas na škodu.
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:57:22)
no tak tohle vím 100%, jde o první třídu, informace veškeré žádné
Je to škoda vůči tomu integrovanému žákovi, těžko se začlení do kolektivu

no a že to nepochopili, tak to byla špatně vedená beseda ne?
 Eva 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:57:35)
Nevím jestli je to dobré. Je to jedna z možností. Znám se s maminkou toho chlapce už z dřívějška, bylo to na jejich žádost aby nikdo nevěděl a když si tady čtu některé komentáře tak se jim už ani moc nedivím :-(
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 16:01:17)
Evo, podle mě to není dobře, pak se rodiče domýšlí něco co nemusí být pravda.
 Eva 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 16:24:16)
Opravdu nevím co je dobře, nedovedu si přesně představit pocity jeho rodičů které je vedly k tomu o anonymitu požádat, ale naprosto je respektuji.
Mně konkrétně tento spolužák nijak nevadí, jen když seděl vedle dcery a opravdu hodně ji rušil, bral jí pomůcky, cukal s lavicí atd. tak jsem požádala učitelku ať ho přesadí.
Pokud jako rodiče máte s čímkoliv ve škole problém tak byste se měli sami obrátit na učitelku, třeba ani neví že jsou rodiče rozladění. Informace si můžete vyžádat, ne na ně jen čekat...
 Eva 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 17:35:59)
Domýšlet nepravdy si budou i při znalosti diagnózy. Ono kolikrát záleží spíš na povaze než na diagnóze. Můj syn je autista, neumí číst a psát, ale v rámci svých schopností vždy ochotně pomůže, je vnímavý a vstřícný, zcela přirozeně se ztiší když jsou třeba sourozenci nemocní a přes den usnou. Dcery spolužák je taky autista, má rozsáhlé znalosti o chemii a o vesmíru, ale je to tank který bez soucitu válcuje všechno a všechny kolem a ani o tom neví. Přitom základní diagnóza stejná...
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 14:55:17)
Mám prvňáka a má spolužáka s asistentem. Za rodiče mohu říct jedno, nejsme nadšeni, nevíme dg (vím, do toho nám nic není), nevíme jestli dítě může být argesivní (toho se bojíme všichni, což je pochopitelný a stačilo by málo, na TA nás mohla učitelka ujistit, že to nehrozí - neřekla nic).
Kluk vyrušuje, běhá po třídě, utíká při hodině ze třídy. Ano asistent ho přivede zpátky, usměrní, zklidní, někdy si musí jít odpočinout na koberec.
Děti to rozptyluje, jsou malí, rozhodí je to a chvíli trvá, než se zase chytí.
Navíc s ním nikdo nechce kamarádit.
Ptáš se jestli to rodičům vadí? Ano vadí nám to.

Z pozice kantora - co jsem se bavila s kamarádkama učitelkama a s příbuznou, tak nadšeni pochopitelně nejsou, shodně říkají, že se cítí trochu svázaně, mají pocit, že jim další dospělá osoba kouká přes rameno a nejsou tak uvolněný a spontání.
A dále bohužel i to, že integrovaný žák = problém.

Je to těžký.
 N. 
  • 

Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:28:30)
Mám prvňáka a má spolužáka s asistentem. Za rodiče mohu říct jedno, nejsme nadšeni, nevíme dg (vím, do toho nám nic není), nevíme jestli dítě může být argesivní (toho se bojíme všichni, což je pochopitelný a stačilo by málo, na TA nás moha učitelka ujistit, že to nehrozí).

Tenhle názor se mi nelibi. Moje prvnacka ma taky spoluzaky s asistentem a požadavek ,abychom znali diagnozu dítěte mi prijde naprosto mimo. Me diagnoza cizího dítěte nezajima, ani jestli je potencialne agresivni, predpokladam, ze to si asistentka ohlida. Dcera s tim také problém nemá, stacilo ji vysvetleni pani učitelky, ze s A. tam je pani asistetka, která mu bude pomáhat.
 Luc. 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:44:57)
N.
je mi jedno, jestli se tě můj názor líbí nebo nelíbí ~d~

Píšu někde, že mi zajímá dg?? Nepíšu. Píšu, že vím, že nám do toho nic není.
 dadlenka 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 15:34:30)
víš, co je sranda Luc? že největší nebezpečí tvému dítěti ani tak nehrozí od integrovaného dítěte, kde to rodiče řeší a má asistenta, aby se pořešily různé problémy, ale od dětí, kteří žádnou diagnózu nemají a rodiče zcela neřeší, co a jak a se školou nekomunikují. Když to tak čtu, jaké předsudky a nevědomost panují (doufám, že ne na všech školách), tak se nedivím, že spousta rodičů ani diagnózu nenechá napsat a zatají problémy, jenom aby se vyhnuli téhle stigmatizaci. Není to dobře, ale zcela pochopitelné.
Protože potom při prvním problému, kdy integrované dítě provede obyčejnou klukovinu, kdy u zdravého dítěte, by se nad tím mávlo rukou s poukázáním, že je to kluk apod. tak se rozebírá, že to jen projev autismu, adhd apod. a řeší se jestli nějak neznemožní kariéra budoucího nositele Nobelovy ceny, který je tímto dítětem ve škole bržděn:-)
Samozřejmě k agresi by nemělo docházet a měla by se řešit a je nepřípustné, aby byla tolerována, ale ať už přijde od kohokoliv. To, že má dítě diagnózu není omluvenka od výchovy, ale taky ne důvod, aby bylo zavřené v ústavu.
 withep 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 16:28:46)
Luc., kdo ví, jak by ses na to dívala z pozice rodiče toho dítěte, nebo toho dítěte samotného. Být tebou, jsem ráda, že mám "zdravé" děti, a nerouhám se...
 Shayla a 3 kluci 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 16:12:21)
Ja si myslim, ze by to mohlo byt podobne jako s pritomnosti rodice pri vysetreni ditete. Normalni doktor to vnima jako pomoc pro dite, jako prospesne, nakonec i jako pomoc pro nej. Ale jsou taci, co si mysli, ze je primarne kontrolujes, koukas jim pod ruce a co ja si pak myslim? Co se tam tak asi deje, kdyz to nemuzeme videt?
 dadlenka 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 16:27:12)
jj něco ve stylu, to, že jsi paranoidní neznamená, že po tobě nejdou..~k~
 Janča+Adélka9/05 a Simonka5/08 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 17:31:03)
Nad asistentem, pokud na něj nárok máte, ani neváhejte. To hoďte za hlavu. Docela mě spíš překvapilo, že to učitelům vadí. U nás se to bere jako hotovou věc. Ze začátku má možná člověk nepříjemný pocit, že jej někdo při učení sleduje, ale to po nějaké chvíli vyprchá. Buď s tím nemají ještě zkušenost nebo nevím....je to fakt divné. Určitě bych se ptala, proč je ze třídy podstatě vyloučen. U nás asistentka vzala žáka třeba do kabinetu jen v případě, že neměl svůj den, nechal se vším rozptýlit a sám to zvládl v klidu hned.
 erika,2 děti 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 18:08:00)
No záleží jak na které škole. Na naší škole je běžné že skoro v každé třídě asistent je. A od třetí třídy jsou tam dyslektické třídy kde učí spec. pedagogové a je tam 6 - 15 dětí. Individuální přístup je samozřejmostí.
 Delete 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 19:30:45)
Mám asistentku...já, ne dítě ~;). Mám ji díky jednomu dítěti a nikdo, kromě rodičů toho dítěte, neví, díky komu tam jsme dvě. Chlapec nějaké obtíže má (ne PAS), pro mě zvládnutelné i bez asistentky, ale díky složení třídy jsem opravdu ráda, že ji tam mám. Pořád má co dělat, těch "náročných" dětí je víc než dost. A dotyčný chlapec ji vlastně skoro nepotřebuje, protože já se díky ní můžu víc věnovat i jemu.

Dělala jsem i asistentku u dítěte s PAS a byla to katastrofa, právě proto, že mě tam učitelka vlastně nechtěla. Nefungovalo to, nutili mě dělat, co dítěti neprospívalo, byla jsem jak jeho zdaleka viditelný přívěsek. Nevím, jak moc mu to vadilo, třeba o přestávkávh byl zejména ze začátku se mnou rád, ale při hodině mu moje přítomnost vadila, rušilo ho, že sedím vedle něj...ale dostala jsem to příkazem a stejně jsem nakonec byla odejita, že jsem tam k ničemu ~d~.
 Nessie a příšerky 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 19:39:43)
Asistentku jsem nikdy ve třídě neměla, nevadila by mi, naopak bych ji uvítala.

Mám třeba chlapečka, který když se mu něco nelíbí, utíká. V tu chvíli je u mě všechno šatně - nemůžu běžet za ním, protože tam nechávám ostatní. Nemůžu za ním neběžet, protože nemůže být někde sám.
Rozhodně bych asistentku nesrovnávala s přítomností inspektora.
Vědět, že budu mít dítě s asistentem by mi nevadilo. Dětí s problémem jsou mraky, u tohoto je aspoň vidět, že se problém řeší.

Dcera má už druhý rok ve třídě asistentku pro jednoho spolužáka. Děti to vnímají naprosto v pohodě, rozhodně to kluka nevyčleňuje.
 La Pepa 


Re: ZŠ - jak je vnímáno dítě s asistentem? 

(25.9.2014 19:50:24)
U kluka ve třídě má jeden kluk asistenta, kluk má aspergerův syndrom.
Učitelka to nijak moc nekomentovala, vypadá, že moc nadšená není, maminka chlapce to taky nijak zvlášť nevysvětlila. Ale vidím jako pozitivum, že asistent je chlap (učitelky prominou), mužský vzor není k zahození.
Dětí ve třídě je 28, tak taky beru jako výhodu, že jsou na ně 2 (v případě krizovky).
Co se vlivu integrovaného dítka týká, jsme zvyklí na ledacos, kluk chodil do logo školky, která měla i třídu pro autisty, sám má (téměř kompernzovanou) expresivní dyzfázii.
 Hr.ouda 


mohla bych napsat litanii na téma  

(25.9.2014 20:24:32)
"Nemohli jsme najít školu pro díte s asistentem" - taky AS, obrovské stigma, všude nás odmítali, já navíc asistenta nechci .

Je to svým způsobem přítěž, alespoň pro náš. Budu usilovat o to, abychom měli příště z SCP vyjádření, že už ho nepotřebuje.

Dokonce se chystám docílit toho, že mu tu Dg. zase "zruší"

Komerční sdělení

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.