Yuki 00,03,07 |
|
(30.11.2015 22:45:05) tak co s tím? teda s ním? překonat vrozenou a naučenou lenost doučováním, ukázat smysl vzdělání pro budoucnost, přetrpět povinný vzdělávání a povinný předměty a vydržet to do vš, tam si může dělat, co ho bude bavit, ale bohužel, bez maturity ideálněě na gymplu se na biologii nedostane
ale nebála bych se toho, on není blbej a ví to i sám, jen nevidí důvod v sedmičce hnout ploutví kvůli něčemu, co ho fakt nebaví, známky se píšou až z osmáckých výza, do té doby to dožene :)
|
Monty |
|
(30.11.2015 22:54:12) Yuki, každopádně je to v první řadě jeho boj. Jestli to bylo k něčemu dobrý, tak k tomu, že mu někdo cizí, kdo nemá důvod mu jakkoli podkuřovat potvrdil to, že skutečně má vysoce nadprůměrný intelekt - jak s ním naloží, to je fakt hlavně na něm.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.11.2015 23:02:53) je to ne něm, ale v tomto věku zatím bez tvé podopory a občasnýho přikopnutí nemá šnaci, vnitřní motorek většinq dětí v tomto věku fakt nemá a potřebují vnější pohon, tak mu trochu pomož, aspoň tím, že budeš připomínat a halvně zajímat se, ono jim to někdy stačí
jinak souhlasím s tím, že je to jeho boj, ale ty jsi jeho hlavní rádce v tomto boji, už dlouho nebudeš, ale ještě jsi, tak si to užij :)
|
|
Monty |
|
(1.12.2015 8:46:11) I na tom papíru z PPP je jako první věta: Nejdůležitější je změnit MUSÍM na CHCI. A chtít za nikoho rodič nemůže.
|
|
Líza |
|
(2.12.2015 12:07:48) Už zas se vykrucuješ z toho, že bys to nějak mohla ovlivnit? Musím se na chci dá přenastavit, jako rodič s tím člověk může docela dost udělat. Ale proč by ses namáhala... jak už tu někdo psal, mohla jsi to dělat už před několika lety.
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:09:05) Lízo, fakt bych vám všem nevěřícím Tomášům přála mít doma moje dítě. Do měsíce by vás ty řeči o tom, co může udělat rodič přešly.
|
Líza |
|
(2.12.2015 12:10:47) To víš, tvoje dítě je úkaz, není naprosto srovnatelný s žádnýma jinýma dětma a něco takovýho ještě nikdy nikdo neviděl.
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:13:26) Lízo, jistě viděl, ale pochybuji, že by s ním něco udělal. Možná Makarenko.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2015 12:20:53)
mě by docela zajímalo, jak v té poradně zjistí, že je dítě "výrazně studijní typ". Mně spíš přijde, že děcko může mít studijní předpoklady. Ale pubertou kolem 15 let se tak 70% dětí stává výrazně nestudijních Docela jsem zvědavá, jak to bude vypadat se Stáníkem za 3 roky. Protože puberta u kluka ve 13 je prd puberta
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:21:44) margotko, to já nevím, asi jako u Scio testů. Typ nebo předpoklady, ona to spíš říkala v jiné souvislosti, jako že má hluboké znalosti a dobrou paměť.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2015 12:24:02) když si vzpomenu na naše scio a výrazně studijního a podívám se na něj dnes v 16,5 , tak se směju Většina jeho známek na G budou trojky. No ale aspoň se nenervuje
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:24:56) margotko, to nemusím čekat do šestnácti, stačí se podívat na to, jak to fláká teď.
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(2.12.2015 12:29:03) Monty, do měsíce by nikoho řeči přejít neměly, protože to je záležitost spíše let, než měsíců, neřkuli jednoho pouhého. Ale již jsem svůj "povzdech", že tedy není-li závažná porucha, tak mohli něco udělat rodiče v dřívějších letech nerozváděla a neobhajovala dále (v reakci na tvoje že jedině bitím, nebo co jsi to psala...), protože i rodiče jsou nějací, a jako takoví něco udělat mohou a něco nezvládnou. Takže je úplně jedno, co by mohla dělat Kadla s Jardou nebo Madla s Mírou, protože jde o to, co jste mohli udělat vy. A k dovršení marnosti těch řečí jsou ta tvárnější (relativně, neříkám, že s každým dítětem něco konkrétního určitě lze...) léta již za vámi, takže teď je to daleko těžší (mít vliv na dospívající dítě, pomoci mu - protože to vypadá, že proti jeho vůli...).
Dokonce ani rady a připomínky vhodné pro dnešek se u vás neujmou, protože jste nějací... (syn, ty, otec, patner).
Jen mám radost, že alespoň některá konkrétní upozornění (např. kdy začínají přípravné kurzy) odtud jsi byla schopná a ochotná zpracovat ve prospěch syna. Víc se asi čekat nedá.
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:32:32) Slupko, jistě - a během těch let to všichni vzdali. Já jako jediný blbec ještě připomínám velkému frackovi věci, které se připomínají prvňákům. A nemá to naprosto žádný význam. Už vidím, jak místní přispěvatelky radostně KAŽDÝ DEN chodí za dítětem jak ocas a ptají se - máš zapsaný úkol, máš hotový úkol, co bude zítra ve škole, píšete něco, zkouší se z něčeho? A dítě po sedm let školní docházky nereaguje.
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:33:12) Tedy pardon, jeden rok jsem to vzdala taky a nechala ho v tom vykoupat, protože už jsem toho měla plné zuby.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2015 12:37:25) já svému za 1,5 roku dospělému připomínám : Máš aktovku? ( Školní batoh)? Ale narozdíl od Staníka ty poruchy má
|
Monty |
|
(2.12.2015 12:40:54) margotko, jo, ale S. nemá poruchu žádnou, má to jenom na salámu. Kamarádka má stejného syna - prostředního ze tří. Nemá také žádné poruchy, ale jak dvojče toho mého. Taky se spolu hodně kamarádí. Jenže kamarádka to už vzdala, protože jí to nestojí za to.
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(2.12.2015 12:41:30) Jen tak pro pobavení Nejlepší bylo, když jsem mu vynadala, že nechal batoh na autobusáku a přijel domů bez něj. Pak jedu za týden okolo našeho Coopu, vyběhnu na nákup, auto na parkovišti. Domů přitáhnu se supěním tašky a v tu chvíli najdu klíče od auta v kapse a kdeže to auto je? No přece na parkovišti!
|
|
|
|
. . |
|
(2.12.2015 12:58:03) Šuplíku, však Monty zkoušela i jinou motivaci - vybavuju si např. variantu, že skončí u lopaty, s takovým přístupem... (a to bylo tuším již někdy ve třetí třídě, to ještě "žádné problémy k řešení ve škole nebyly")
|
Monty |
|
(2.12.2015 13:35:51) Slupko, "problémy" nebyly. Bylo jen flákání. Problémy si představuju jinak.
|
. . |
|
(2.12.2015 13:49:45) Flákání je problém. V osmi letech řešitelnější, než ve dvanácti. Ale jak říkám - neměli jste na to tehdy, tím méně dnes. Nevadí, však on si to syn až vyroste nějak ošéfuje - stejně, jako sis poradila ty.
|
Monty |
|
(2.12.2015 14:29:20) Slupko, a co s tím jako rodič asi tak uděláš? Jak donutíš dítě učit se, když NECHCE? Je úplně jedno, na co má kdo hlavu, ale když sám NECHCE, neuděláš nic. A jak tu někdo zmiňoval dědičnost - se mnou matka taky neudělala nic, i když mne řezala jako psa. I když já tedy s učením problémy neměla, bavilo mne to, na rozdíl od syna.
|
Alena |
|
(2.12.2015 14:39:31) Ja myslim, ze vetsina deti Nechce a vetsina rodicu je proste donuti - ovsem casto navykem od prvni tridy. Kdyby deti "donutit" k uceni nesly, zely by gymnazia prazdnotou. Je samozrejme tezke zacit s tim v sedmicce a ultra tezke u chytrych deti, ktere to vzdycky nejak dovedou na prumer skoulet. Naprosto signifikantni byla pro me historka, jak tvuj syn v ranem veku svacil a odbihal od ukolu a "nesvedla s tim nic ani babicka". Dite to ma s timto prisupem dospelych tezke, zvlaste je-li jedinacek.
|
Monty |
|
(2.12.2015 14:41:55) Aleno, a co mají ti dospělí dělat? Babička to vydržela dva nebo tři roky. Moje spolubydlící to vydržela taky tři roky, ale byla z toho na nervy den co den... a naprosto žádný efekt. Stejně tak nemá smysl, když to denně dělám já. Fakt mám pocit, že se tu bavíme o tom, že dítě chce jít ven a ty ho nepustíš. Nedonutíš se učit někoho, kdo nechce, opravdu ne. Možná, kdyby mu hrozil tělesný trest, ale to z principu odmítám.
|
|
|
Monty |
|
(2.12.2015 14:42:44) Šuplíku, opravdu bych ti moc přála hledat motivaci pro dítě, které nic nechce a nic nepotřebuje.
|
. . |
|
(2.12.2015 15:10:02) Monty, každé dítě se chce rozvíjet a potřebuje přiměřené podněty.
|
Monty |
|
(2.12.2015 15:19:49) Slupko, to je možné, ale ne každé dítě se chce rozvíjet i v tom, co ho nebaví a nezajímá. Tyhle akademické řeči jsou fajn, ovšem realita je jinde - nikoho nedonutíš, když sám nechce, leda snad tím bitím. Strach jako motivaci ovšem neberu.
|
. . |
|
(2.12.2015 15:42:26) Monty, o bití, strachu, zákazech, "stání nad"... píšeš ty. Moje akademické řeči se jakémukoli donucování vyhýbají obloukem. Jednoduše proto, že vím, že u mých dětí nefunguje. Zcela souhlasím s tím, že dítě se nechce rozvíjet v tom, co ho nebaví a nezajímá. Napsala jsem snad někdy něco takového?
|
Monty |
|
(2.12.2015 16:11:09) Slupko, a jak jinak si mám vysvětlit všechny ty příspěvky (nejen tvoje) o tom, že jsem jako rodič selhala, pokud jsem nedokázala naučit dítě, aby se učilo to, co ho nebaví?
|
. . |
|
(2.12.2015 19:20:20) Monty, nejde o to, naučit dítě to, co ho nebaví, ale dosáhnout toho, aby ho většina školy bavila, a zbytek aspoň tolerovalo, a bylo tedy schopno se učit i to, co ho nebaví. Ty jako rodič ho samozřejmě těžko naučíš něco proti jeho vůli. Dle mého je to správně tak, že se dítě učí i to, co ho nebaví, protože chápe nutnost takové činnosti.
Píšu to už roky: než nechat nadané dítě otrávit systémem (první stupeň ho nebaví, nevytíží, nenaučí se učit, protože mu všechno jde levou zadní a i to co mu nejde se schová v celkově nadprůměrném výkonu), je lepší mu najít odpovídající školu, nebo sehnat papír z ppp a zařídit IVP. Vytížené dítě (ṕřiměřené podněty) škola víc baví (naplňuje jeho potřebu se rozvíjet), nedojde k tomu, že "zaspí" nástup nějaké látky, která mu později chybí, naučí se včas učit na tom, co ho baví - získá ten návyk, který pak dokáže přenést i na to, co zrovna nemusí, ale uvědomuje si (jako starší), že to potřebuje.
A dále pokud vím nešlo ani tak o to, že by se S. vyloženě nechtěl něco učit (že ho to nebavilo o tom není sporu), ale měl problémy se soustředěním. A tam se dá udělat hodně. Pravidelný čas, osoba, místo, odstranit jakékoli rušivé vlivy, pravidla jím odsouhlasená - např. že nejdřív se deset minut počítá a až pak je jablko, před začátkem dojít vyčůrat......... prostě technikálie (poradili by bývali v poradně, pokud selský rozum nestačil).
Ale zase se musím vrátit k tomu, že pokud kromě početních operací je ve všem vysoce nadprůměrný, tak by měl první stupeň zvládnout z voleje bez učení doma, pokud by v té škole byl přítomen nejen fyzicky, tedy byl zaujat.
|
Monty |
|
(2.12.2015 19:46:07) Slupko, však já tu nepíšu, že by propadal nebo něco nezvládal. Dokonce si ani nemyslím, že by se vyloženě nudil - nedávno jsem četla jeho zápisky a sám tam psal, jak furt chtěl dělat nějaké referáty, pořád se na něco ptal a kdeco komentoval. Přestal s tím až teď, protože to holt nikoho ve třídě nebaví a on nechce být za "sobeckého trapáka". Až do té páté třídy byl sice mimoň, ale na hodnocení se to nijak neprojevovalo. Mně totiž nepřijde divné, že má dítě na prvním stupni sem tam nějaké dvojky, ať je chytré jak chce, protože nežiju ve světě cvičených opic, co jedou vždy a za všech okolností na 100%. Co tu naopak píšu je, že žádný pokus o zavedení režimu, jaký popisuješ, nevyšel - ty sice dítě při psaní úkolu nemusíš "pustit" na WC nebo mu nedovolíš, aby se šlo napít, ale nemůžeš ho přimět, aby ten úkol opravdu psalo. Ono taky může sedět a čumět do blba. I když mu stojíš za zády a jak zaseklá deska opakuješ, aby si začalo psát úkol.
|
. . |
|
(2.12.2015 19:55:23) Monty, ty jsi vážně jak zaseklá deska. Nepomůže, když stojíš za zády, pokud on to psát nechce. Buď to vezme "za své", nebo máš smůlu. To je to, co píšeš ty sama také pořád dokola - tedy, že musí sám chtít. Na prvním stupni nadané dítě na jedničky rozhodně nejede na 100 procent, ale tak na 75. Potíž je v tom, že brzo zjistí, že to stačí, a pak neodhadne, že už je na 50ti (nebo úplně mimo). A to nastává tou "nudou" - však to sama píšeš - furt chtěl dělat referáty, pořád se na něco ptal a kdeco komentoval.
O TO HODNOCENÍ NEJDE. Nevím již, kolikrát nebo jak to mám napsat. Řešit je třeba přístup, nikoli známky. Jestli má jedničky proto, že mu to jde snadno, a horší někdy proto, že (se) zapomene, tak to je o návyku, přístupu, atd...
|
Monty |
|
(2.12.2015 19:59:20) "Jestli má jedničky proto, že mu to jde snadno, a horší někdy proto, že (se) zapomene, tak to je o návyku, přístupu, atd.."
Slupko, ANO. Ale on ten přístup NECHCE měnit. Všechno, co mu psycholožka doporučovala a co jí v kanceláři s vážnou tváří odkýval teď odmítá dělat. Je to totiž MOC PRÁCE.
|
. . |
|
(2.12.2015 20:06:41) Monty, jistě, to je pochopitelné. Není mu už osm, že... Však to byla hned první moje reakce na "výsledky z PPP".
|
Monty |
|
(2.12.2015 20:13:11) Slupko, bylo to moc práce, i když mu bylo osm. Proto jsme ho nechali v té páté třídě být, ať si dělá, co chce... čtyři roky marných pokusů opravdu otrávily každýho.
|
. . |
|
(2.12.2015 20:36:30) Monty, čtyři roky marných pokusů a v páté ponechán...
Takže jestli dobře počítám, od první třídy byl problém, aby cokoli napsal (nebo spočítal, nebo nevím co jste řešili...), a ty píšeš, že nebyl problém? Že nebylo co řešit?
|
Monty |
|
(2.12.2015 20:40:18) Slupko, čtyři roky byl problém přinutit ho udělat si domácí úkoly a NEZAPOMÍNAT na ně. Nemuseli jsme se s ním učit a nutit ho, aby měl DOBRÉ ZNÁMKY - měl DOBRÉ ZNÁMKY, i když mu na nich nezáleželo. Jen odmítal jakoukoli výchovu směrem k povinnostem tohoto typu.
|
. . |
|
(2.12.2015 20:58:21) Monty, no však ano, je jedno, co jste řešili, ale že hned od začátku. (Všimni si, že o známkách nepíšu já, ale ty.) V minulých diskuzích jsi psala, že problém nastal až někde ve čtvrté třídě, dříve nebylo co řešit, a proto jsi to nechala tak zahnít. (I když já tu 4. brala vždy s rezervou, protože se pamatuju na tu velmi časnou výhružku lopatou, kdy jsem vůbec nechápala, čeho tím chceš u cca třeťáka dosáhnout - no nezapomínání se zjevně dosáhnout nepodařilo).
|
Monty |
|
(2.12.2015 21:05:11) Slupko, asi to bude tím, že nečekám od prvňáka, i kdyby to měl být Einstein, že hned najede na systém povinností a bude je dodržovat jako slovo Boží. Ano, ve čtvrté třídě už mi přišlo, že adaptační doba byla dlouhá dostatečně a efekt nula.
|
. . |
|
(2.12.2015 21:17:24) Mezi první a čtvrtou třídou je ještě druhá a třetí. Máš svatou trpělivost a tvoje naděje umírá dlooooouhoooo Hele to už je teď jedno, buď se dostane na gympl a bude tam v pohodě, nebo teď ne a z devítky jo, nebo si to jako dospělý nějak pořeší sám, stejně jako ty. Jste zjevně silné povahy s výrazným nadáním, a takové, jak píšeš (jindy jinde), se prosadí navzdory čemukoli, i sobě
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Brita | •
|
(2.12.2015 15:57:12) Monty, z tvého syna bez motivace bude jednou dospělý bez motivace, tak ho nech žít a řekni si, že něco zdědil, něco okoukal ("musí se jen umřít", říkávala už tvoje babička, ty jsi to od ní převzala a podle toho žiješ, dovol to tedy i svému synovi) a finito.
|
|
|
|
. . |
|
(2.12.2015 14:59:38) Monty, jako rodič jsem vybrala dětem - společně s nimi, samozřejmě - základku, na které se nenudily, a "učení" je tudíž bavilo. Vlastně si celý první stupeň moc nevšimly, že by "musely" něco dělat (na to měly zájmovou činnost ). Ostatně ani já ne. Takže můj syn se nemusel chtít učit, a přesto se učil, neflákal se - samostatně a rád dělal vše, co bylo třeba. Vybavuju si tvoje psaní před nástupem syna na zš o tom, že cestovat do základky někam dál "jen" proto, že by třeba byla pro S. vhodnější, jsi vyloučila jako nepotřebné. Ok. Je to vaše cesta. Jen příklad co může udělat rodič. Nejdu přes to, co nejde, hledám, kudy to půjde. Fakt je, že mě to naučila dcera (1. dítě) již v jejím časně batolecím věku, protože "na sílu" s ní člověk nic nezmohl. Jedině dohodou - že uznala smysluplnost věci. Syn je úplně jiný ale v tomhle stejný. Naučila jsem se brát individualitu dětí vážně. Představa, že ve standardním prostředí se tak nějak samy od sebe naučí chovat standardně, se ve mně nestihla usídlit.
|
Monty |
|
(2.12.2015 16:19:42) Vidíš, Šuplíku, a mně to naopak připadá naprosto standardní - to, že lidi neradi dělají to, co je nebaví. Naopak mi přijdou těžce nestandardní děti, co se radostně učí všechno a chtějí mít ze všeho jedničky, přičemž z dvojek mají depréze. Nestandardní může max. být to, když je nelze motivovat.
|
. . |
|
(2.12.2015 19:39:07) "Vidíš, Šuplíku, a mně to naopak připadá naprosto standardní - to, že lidi neradi dělají to, co je nebaví. Naopak mi přijdou těžce nestandardní děti, co se radostně učí všechno a chtějí mít ze všeho jedničky, přičemž z dvojek mají depréze. "
Monty, úplně to převracíš a k tomu shrnuješ na jednu hromadu nesourodé věci. Standard je, že se děti rády učí - je jim to jaksi vrozeno, jinak by nepřežily. Že jim to ve školním věku škola ve spolupráci s rodiči zdeformuje do honu za jedničkami je něco jiného. Ano, v prvních ročnících školy je hodně dětí, které mají velkou radost z jedniček, protože vidí, že z nich mají radost všichni kolem, jedničkami jsou děti chváleny. Dítě, které chce jedničky a nemá na to, má depréze celkem zákonitě. Dítě, kterému jsou známky v obvyklém systému (známkovacím, obsahujícím upozornění typu "s trojkama skončíš u lopaty") ukradené, je buď hodně nestandardní, nebo tak uniká před deprézemi z toho, že nezvládá ty jedničky (bavíme se stále o prvních ročnících zš).
Očekávání, že dítě, které má na jedničky, ale je natolik nestandardní, že se jich nesnaží dosáhnout, se "nějak srovná" ve standardní škole standardními postupy, je dle mého nereálné.
Lze samzřejmě, jak píše Šuplík, "zlomit hůl" a neřešit. Nechat známky známkama, a nebrousit si zuby na gympl, nebo si na něj myslet jen tak "třeba to vyjde". Počkat, až dítě dospěje, a samo se se svojí výjimečností popere. Vystudovat lze i ve 30, 50... Nebo od prvních let školy (no vlastně již před ní) hledat, zkoušet, podporovat. Jak - na to není standardní, univerzální návod, každé dítě je jiné.
|
Monty |
|
(2.12.2015 19:50:46) "Očekávání, že dítě, které má na jedničky, ale je natolik nestandardní, že se jich nesnaží dosáhnout, se "nějak srovná" ve standardní škole standardními postupy, je dle mého nereálné."
Copak jde o nějaké jedničky? Nehledě na to, že on i přesto, že je mu to u zadele většinou ty jedničky má, max. dvojky - kromě matematiky. Nikdo od něj nechce samé jedničky a ani nikdy nechtěl. To, co jsem naivně očekávala bylo, že ve chvíli, kdy se ROZHODL, že chce zkusit přijímačky na gympl bude něco dělat pro to, aby je aspoň udělal.
|
|
|
Kafe |
|
(2.12.2015 20:18:58) "co se radostně učí všechno a chtějí mít ze všeho jedničky"
Radostně se to neučí, ale chtějí ty jedničky. Tedy většina dětí. Ty nestandardní, co o jedničky nestojí, respektive je jim to jedno, tak ty se motivují špatně. Dcera lehce funguje na "za vysvědčení dostaneš svoji vybranou stavebnici Lega, když maximálně jedna dvojka". Ale i tak se o víkendu manžela snažila přesvědčit, že jí to lego slíbil jen tak, nikoli za vysvědčení.
|
Kafe |
|
(2.12.2015 20:20:09) Zato mladší dítě nemusím motivovat vůbec. Ten chce samé jedničky a nejlépe s hvězdičkama. Zatím naštěstí nosí jen ty jedničky, ale bojím se, co bude, až dostane první dvojku. To bude deprese...
|
|
Monty |
|
(2.12.2015 20:22:04) "Ty nestandardní, co o jedničky nestojí, respektive je jim to jedno, tak ty se motivují špatně."
Liško, však to tady píšu pořád dokola. Ve věku, kdy ještě chtějí Lego, jak píšeš, to ještě jakž takž jde, i když jenom jakž takž. Ve věku, kdy už nechtějí nic to nejde vůbec.
|
Kafe |
|
(2.12.2015 20:24:23) Monty - však máme pro dceru plán B - bohatý manžel. Musíš S. vyhlédnout nějakou bohatou nevěstu.
|
Kafe |
|
(2.12.2015 20:24:52) Jen hlavně aby se ti dva nedali dohromady. To by byla dvojka.
|
Monty |
|
(2.12.2015 20:29:59) Ježíš, to ne, to by chtěli, abychom je živili my!!!
|
|
|
Monty |
|
(2.12.2015 20:29:33) Liško, jestli bude v tomhle po otci, tak si vždycky najde nějakou naivku, která se nachytá na jeho intelektuální plácání a bude ho živit nebo aspoň přiživovat. Zvlášť s jeho vizáží. Manžel tuhle říkal, že mu to skoro závidí, jak na něj holky poletí.
|
. . |
|
(2.12.2015 20:39:13) ...jj, najde si nějakou Monty2, která až jí sepne, že on se vlastně přiživuje a jen se fláká, a jeho kouzlo pomine, tak ho vykopne a dítě si budou po 14ti dnech předávat...
|
Monty |
|
(2.12.2015 20:41:01) Po týdnu, Slupko.
|
. . |
|
(2.12.2015 20:59:18) Doba pokročí...
|
|
|
|
Monty |
|
(3.12.2015 11:12:54) Šuplíku, to byl ještě takové lehce oplácané dítě, to už je dávná minulost.
|
. . |
|
(3.12.2015 11:22:09) Jo Monty to mi připomíná S. záda, cvičení... hlásím, že můj syn (zatím?) slibovaný oddíl karate nezaložil a momentálně ani nikde netrénuje, neb ho zcela pohltila hlavní práce a nový zájem, takže vedlejšáky nestíhá. Našli jste něco?
|
Monty |
|
(3.12.2015 11:34:43) Slupko, díky za info! Zatím soukromé lekce plavání, nic jiného už by stejně tenhle rok nezvládal, tři dny v týdnu má odpoledne zabitý a to plavání je naštěstí v pátek pozdě večer. Příští rok odpadne ta přípravka a dramaťák chce vyměnit, tak bude větší manévrovací prostor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(2.12.2015 14:36:30) Ano Šuplíku, to byl vtip
|
|
|
|