Majákova |
|
(4.1.2017 22:35:42) Tante, no jsem z toho trochu Alenka v říši divů, abych pravdu řekla :) Dívala jsem se třeba i do klasifikačního řádu, ale ten je jen velmi obecný, konkrétně ke známkování jednotlivých předmětů tam nic není. Chtěla jsem mít něco v ruce, kdybych se hooodně dožrala a chtěla se jít hádat, což nechci. Bylo mi řečeno, že klasifikační systém si každý učitel dělá sám a je na něm, co si zapíše, co nezapíše, co bere jako motivaci a co zahrnuje do průměru. Přijde mi to hrozně nepřehledné, rodič ani děcko prakticky neví, na čem je. Když pak učitel započítá ještě ksichtový koeficient, je vymalováno
|
Tante Bante |
|
(4.1.2017 22:40:35) My máme jeden detailní foršrift pro všechny. Já jsem jim ho teď jejich vlastními nástroji k jeho vymáhání rozstřílela, tak jsem zvědavá, s čím vyrukují ve vyšší verzi.
|
Dana |
|
(5.1.2017 6:44:24) Nejsem učitelka, ale myslím si, že ať učitel v první třídě dává známky, objektivní nebo jen motivační, nebo dává razítka či hvězdičky nebo neznámkuje vůbec, stejně se vždy najde nějaký rodič, kterému se tento způsob nebude líbit. Nechápu, že již v první třídě někteří rodiče bazírují na jedničkách za každou cenu. Měli by se spíš starat, zda dítě hezky čte, počítá a píše a ne kolik má jedniček. Chudáci učitelé, ať si to známkování nebo neznámkování udělají, jak chtějí, stejně se některým rodičům nezavděčí.
|
K_at |
|
(5.1.2017 7:31:06) Dano, tvuj komentar je mimo. Tady se nikdo jednicek za kazdou cenu nedozaduje.... Naopak vadi 1, ktere nemaji zadnou vahu pri celkovem hodnoceni. A kdyz vidim, jak prvnaci chodi vytresteni z toho, ze uz v listopadu najedou na trojky a od ledna na 4, 5.... Nechapu to. Razitka dokonce u nas meli ucitele zakazana.
|
Dana |
|
(5.1.2017 11:42:00) Můj komentář není vůbec mimo. Jen ty zastáváš ten jeden pohled, jak by to mělo správně být. Neříkám, že je špatný, ale uvědom si, že se zase jiným rodičům třeba nelíbí. Třeba by se jim spíš líbilo, kdyby děti již od první třídy dostávaly známky, podle toho kolik udělají chyb, tedy spravedlivě. A ne, že všichni dostávají pořád jedničky, ať se snaží nebo ne, ať jim to jde nebo ne. A další rodič by zase byl rád, kdyby se vůbec neznámkovalo. A jiným rodičům je to úplně jedno. Prostě jsem chtěla napsat, že se učitelka nikdy nezavděčí, ať dělá, co dělá úplně všem.
|
Monty |
|
(5.1.2017 11:52:23) Dano, vzhledem k počtu učitelů, se kterými se dítě ve škole setká je dost pravděpodobné, že si těch způsobů hodnocení užije napříč spektrem...
|
Dana |
|
(5.1.2017 12:12:53) Jasně, to si užije, zvlášť na druhém stupni. Tady jde o první třídu.
|
|
Majákova |
|
(5.1.2017 12:15:22) Je jasné, že se nejde zavděčit všem, ale snažím se vytvořit takový systém výuky a hodnocení, aby bylo přijatelné pro mě a většinu rodičů. Někdy se setkávám s tím, že si rodič za každou cenu prosozuje to své a není schopný kompromisu nebo se přizpůsobit požadavku většiny rodičů.
|
Monty |
|
(5.1.2017 12:24:09) Majáková, a jseš si jistá, že vůbec existuje něco, na co má stejný názor většina rodičů? Myslím tedy pokud jde o systém známkování. Setkala jsem se s tím v reálu jednou, nedávno. Většina měla názor, že je určitý předmět úplně na houby a co z něj mají co děti mít trojky. A uspěli. Učitel rezignoval a učí ho tak, že mají sice skoro všichni jedničky, ale na houby je výuka.
|
Majákova |
|
(5.1.2017 12:55:36) Monty, ano, většina se vždycky shodne. Problémem bývá to, když se někdo odmítá většině přizpůsobit a není schopný kompromisu. Příklad uvedu školní výlet - většina rodičů po mně chce finančně nenáročný výlet (mám dost samoživitelů atd.) Vždy se najde někdo, kdo takovým výletem opovrhuje, že nemá cenu, bere to tak, že učitelka "je líná" něco lepšího vymyslet. To mi dost vadí. Jsem ochotna vymyslet cokoliv a jet kamkoliv, nemám s tím problém. Většina rodičů má ale problém nákladnější výlet financovat. Vždy se najde někdo, kdo toto nepochopí a nechce se přizpůsobit.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2017 22:42:32) já se ještě připojím s dotazem, teda nejde o první stupeň, jde dokonce až o gympl, ale o nižší i vyšší, řešíme to se synem od primy a je v kvintě. v jednom předmětu mají testy, kde je třeba 20 otázek, ale taky nedávno 36 nebo 50, a přesto je známkování co chyba, to půl tupně dolů. A škola nemá jasně daný pravidla pro známkování. Syn chytl pár pětek, vychází mu čtvera na vysvědčení a odmítá se učit, že to nemá s tímto systémem smysl.
navíc po nich chtějí něco, co jsem se já snad ani neučila, jde o můj obor, mám schovaný všechny svoje sešity z gymplu, nenašla jsme to tam, nidke, ani v semináři k maturitě, prost učitelka se rozhodla, že bduou umět podrobnosti a tak je drtí na volovinách, který k ničemu nejsou a takto známkuje logický věci neuší nebo je chce taky odříkat jak básničku, ale kde jde o pamětní učení, tam teda jede :(
co se dá dělat s tímto známkováním? ředitel s tím nechce dělat nic, ptala jsme se ho, odpověděl mi, že škola nemá žádný systém, je to na učitelích
|
Tante Bante |
|
(4.1.2017 22:44:25) Najmi právníky. Říďa shoří jak papír od salámu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2017 22:48:47) podle mě je toto právě nesmysl, škola musí mít nějakou normu, ale tato škola nemá nic, každý si dělá, co chce
blbý je, že toto je navíc můj obor a já teda těžce narážím, navíc se mi nedaří syna doučovat, protože se i já ztrácím v tom, co se kdy zkouší, co učitelka považuje za důležitý (jako tady toto), kdy se píše písemka, většinou se šíleným zpožděním od probrání látky
mladší syn je ochotný a schopný se naučit i telefonní seznam, ale k této učitelce se ani on nechce a není schopný připravovat, jemu hrozí trojka, k samým jedničkám
stížnost na učitelku už byla, zatím teda ústně, ne jedna nevím, jestli se mi chce být zase ten, kdo bude prudit, kdo začne oficiálně a písemně :( tak nějak čekám, že s tím přijde někdo jiný, i za cenu takto pokažených známek u synů, asi je stejně bduu muset doučit sama, kdyby chtěli z tohoto přes´dmětu maturovat, krásná ukázka toho, že známka a znalosti jsou dvě rozdílný věci
|
|
|
|
Majákova |
|
(4.1.2017 22:48:33) Všimla jsem si, že dost často se učitelé na 1.stupni bojí dát dvojku z čehokoliv, aby dítě nebylo zklamané, demotivované. Očekávají se jen jedničky.Tyto děti vyrůstají v iluzi, jak jsou výborné. To samé si myslí jejich rodiče, bohužel. Když by mé děcko mělo pořád samé jedničky, taky si to myslím samozřejmě. Pak děcko přijde do 6.třídy a najednou je skok a šok. Jedničkář často padne na dvojky, někdy i na trojky. Tady na žádné motivační jedničky, které si nikdo nezapisuje, nehrajeme. Děti pláčou, mají stres, rodiče jsou rozladění, ze všeho viní učitele...však doteď byl synek jen na výborných. Z mého pohledu se na prvním stupni jedničkami zbytečně plýtvá a děti to nijak výrazně nemotivuje, naopak může to být základem pozdějších problému na druhém stupni, kde už většina dětí nezvládá udržet se na samých jedničkách, jak byly dříve zvyklé.
Jak já jsem byla ráda, když konečně poprvé má dcera dostala z psaní první trojku, když přišla nová paní učitelka - přísnější. Až tehdy pochopila, že psaní fláká. Když jsem jí to říkalá já, nevěřila. Pořád měla iluzi, že "to stačí".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2017 22:51:24) Majáková, to jsem řešila stejně, konečně dvojka nebo trojka, když to dítko odfláklo, to je něco jinýho, ale dávat jedničky a pak z nich vybrat jen něco, to je blbost, stjně jako nedat dobrou známku pro jistotu, děcko neví, za co je jak hodnocený, co má a co nemá zmysl dělat, to je chyba
|
Majákova |
|
(4.1.2017 22:55:15) Yuki,hodnocení záleží na předmětu, zda se jedná o jazyk, matematiku nebo naukový předmět. V naukovém předmětu hodnotím testy podle procentuální úspěšnosti, ne podle chyb. K hodnocení ČJ používám navrhované hodnocení z novějších učebnic didaktik.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2017 22:59:01) tady je to naukový předmět, přírodovědný, a v písemce, kde jde o jednoslovnou odpověď na otázku bylo těch 20 a víc otázek, za 75 % správně ale už vycházela koule, stejně tak za 75 % správně z 50 otázek. demotivující maximálně, náprava prakticky nemožná, protože tyto testy proběhly 3 během dvou týdnů, psal se druhý test a ještě nevěděli známku z prvního a při třetím neznali výsledky druhýho, vlastně šlo o první polovinu, druhou polovinu a celý učivo
|
Majákova |
|
(4.1.2017 23:04:54) Yuki, i když nejsem hádavý typ, to bych se asi šla hádat. Do 70% dávám za 2, do 40% za 3, do 20% za 4.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2017 23:09:26) já čekám na rodičák a chci ty písemky vidět, podle toho se rozhodnu, jestli půjdu za ředitelem nebo ne, já s ním řeším tolik věcí (ivp), že se mi nechce :( blbý je, že netuším, jestli vůbec bude rodičák dřív než někdy v dubnu, na minulým rodičáku jsme se rozhodla, že na dlší nepůjdu, ztráta času, tato učitelka neumí jednat s rodiči ani s dětma, i to jsme s ředitelem řešila, uznal, prý to bude řešit, tak chci nejdřív vědět, jak řeší toto, pak až známky
četla jsem kousek nějakýho diskusního fóra děcek, šlo o tuto učitelku, nepadlo jediný sprostý slovo, ale fakt bych nechtěla, aby o mě někdy děcka ve škole mluvily takto, přesto ji mají už třetím rokem a ne a ne to změnit
|
|
Delete |
|
(5.1.2017 19:50:47) Majáková,
no vidíš a já dnes byla svědkem, jak učitelky druhých tříd chystali čtvrtletku a hodnocení bylo nastavené o dost přísněji, než máš ty na druhém stupni, konrétně 90 - 100 % jednička, 89 - 80 % dvojka, 79 - 50 % trojka, 50 - 40 % čtyřka, zbytek pětka.
Nepaušalizovala bych být tebou ohledně známkování na prvním stupni. Sama jsem způsobila, že se těmto druhákům přestala dávat dvojka za jednu chybu (ať už v diktátu nebo v matematice ze 40 příkladů), protože když dotyčné kolegyně začly tvrdit, že jsme se tak na prvním stupni dohodly, nedokázala jsem mlčet.
Já sama mám známkování nastavené stejně jako ty a důsledně třeba v ČJ dodržuju, že známkuju jen jev, který vykazuju. Takže pokud jsou to vyjmenovaná slova po B, tak počítám jen chyby v tomto a dítě má jedničku, pokud má tento jev správně, i kdyby ve všem ostatním udělalo chyb padesát. Jediné, co mi vadí, že nesmím vykázat diktát jako diktát, ale zase jen jako zkoušení něčeho konkrétního, což právě vede k tomu, že diktát je zaměřený na vyjmenovaná slova po B, dítě udělá určitý počet chyb v něčem jiném a má známku za ty chyby špatnou, přitom vyjmenovaná slova umí. V diktátu ale vlastně každé písmeno a znaménko umožňuje udělat chybu, u těkto malých dětí obzvlášť, takže třeba i systém, kdy za jednu chybu je jednička, za tři chyby ještě dvojka, za šest trojka atd....je vlastně neskutečně přísný, protože píšou třeba 20 slov v průměru o pěti písmenech, takže třeba 100 míst, ve kterých jde udělat nějakou chybu... Takže mně mnohem víc vyhovovalo rodičům napsat, že dítě sice ovládá daný jev (loni třeba psaní u/ů/ú), ale má problém v diktátu sledovat všechny naučené jevy současně, nebo že zapomíná psát velká písmena na začátku a znaménka na konci vět...Teď v trojce, kdy už všechno musí být formálně správně, se v tom dost plácám....
|
Majákova |
|
(5.1.2017 20:01:38) Delete, to hodnoce ní, které jsem uvedla, používám v naukovém předmětu. V ČJ to mám jinak.
|
Delete |
|
(5.1.2017 20:52:00) Majáková,
já to tak mám v M, PRV a mluvnické části ČJ.
U těch druháků šlo o čtvrtletku z matematiky. I moje holky na gymplu mají mírnější stupnici než ti druháci .
|
|
|
Ája Fíková |
|
(5.1.2017 20:09:35) "Já sama mám známkování nastavené stejně jako ty a důsledně třeba v ČJ dodržuju, že známkuju jen jev, který vykazuju. Takže pokud jsou to vyjmenovaná slova po B, tak počítám jen chyby v tomto a dítě má jedničku, pokud má tento jev správně, i kdyby ve všem ostatním udělalo chyb padesát."
A to nevadí, že má dítě třeba spoustu chyb v něčem, co má už dávno umět?
|
Delete |
|
(5.1.2017 20:48:34) Ájo,
vadí. Ale známka současně musí být z toho, co je testováno. To je to, s čím bojuju v těch diktátech. Podle mě, když už se to musí známkovat, by měl být diktát hodnocený jako celek, ale nemělo by u něj být uvedeno, že je na ten a ten jev. Právě proto, že diktát je dovednost připravující na užívání pravopisu jako celku. Jenže my nesmíme napsat jen "Diktát" a k tomu známku, ale musíme napsat, na co toh diktát byl. No a pak tedy dám známku jen z toho, protože zahrnout do toho jiné chyby vede ke zkreslení informace.
Běžně se pak stane, že dítě napíše diktát zaměřený na vyjmenovaná slova po B, všechna slova s i/y po B má správně, ale nenapíše na začátku věty velké písmeno a na konci tečku, udělá kroužek na "u" ve dvojhlásce, napíše kroužek nad "u" na začátku slova...z diktátu dostane trojku. V ŽK bude zápis: Diktát - vymenovaná slova po B....3. Co udělá rodič, který chce, aby mělo dítě lepší známky? Začne s dítětem trénovat vyjmenovaná slova po B. Výsledek dalšího diktátu je ale úplně stejný a navíc je rodič naštvaný, protože ví, že dítě vyjmenovaná slova umí....a dítě je zpruzené, protože všechna ta dřina navíc byla k ničemu.
Tomuhle tedy pomůže alespoň to, že dáš dítěti diktát domů, aby se mohl rodič podívat. Jenže tady už u některých narazíš na to, že se podívají do ŽK a do sešitu ne. Ale hlavně to nařízení, které za tím vším je, tedy co nejpřesněji informovat rodiče o výsledcích vzdělávání, je úplně k ničemu, protože v té ŽK stále zůstává naprosto zkreslující informace.
Takže aby nedošlo k mýlce, mám problém právě s tím nařízením že se i u diktátu musí přesně určit, na co je diktát zaměřený. A pak tedy s tím, že právě tohole jediné je to, na co každý z kontrolujících kouká, jestli to tak máš zapsané.
Jinak samozřejmě, že i když nezahrnu všechny ty chyby do té známky, tak dítě musí všechny chyby opravit a odůvodnit si a rodičům jsem tohle i vysvětlila na třídních schůzkách a posílám jim domů ty sešity, aby ta informace, jak na tom dítě je, byla co nejpřesnější. No a dítě se to dozví samozřejmě okamžitě také, že sice ta vyjmenovaná slova po B umí, ale jako celek je to naprosto nedostačující a má hodně co zlepšovat. A není problém se s ním dohodnout na tom, co konkrétně musí zlepšit.
|
Delete |
|
(5.1.2017 21:27:06) O tomhle píšu:
V diktátu bylo 10 míst s i/y po L. Dítě udělalo v tomto 1 chybu, má 90 % správně, z vyjmenovaných slov po L by mělo mít jedničku. Ale...
Kdyby šlo alespoň napsat 1/... a známku za ten celek, ale ani to se nesmí. Plus ještě specifika toho dítěte (včetně nějakého toho papíru, ale i bez něj...).
Nesnáším známkování.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 22:22:37) Delete, to je ukázka třeťáka?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 22:27:28) mně to totiž připadá, že by v tom mohlo být nějaký dys, ani písmo, ani množství chyb není v pořádku dítko asi dost nervózní minimákně z toho diktátu, možná proto tam ty chyby naflákalo
´tady bych to řešila vyloženě doplňovačkou
strašně mě právě to, co popisuješ štvalo u nejstaršího, uměl všechno, ale jako hraniční dys bez úlev nestíhal ze zčátku kontrolovat všechno, takže při diktátu na vyjmenovaný slova napsal třeba háčky, strašně mu vdilo, že to umí a přesto nemá šanci na jedničku, a jak píšeš - v žákajdě napsaný, že je to diktát na vyjmenovaný slova
až dozrál a zažil to všechno, tak nemá problém a na gymplu neměl horší známku než dvojku a to výjimeně, ale ten začátek dokáže odradit a hlavně otrávit
ale zase je to to stejný, děcko ještě není zralý, ještě nemá zažitou nějakou věc a do června to zvládne, ale známka se dělá průběžně, takže na rozdílný tempo nemá nikdo nárok
|
Delete |
|
(5.1.2017 22:47:10) Yuki,
tohle je velmi specifické dítě. Mám pro něj PLPP (problémy má od první třídy, "dojel" na nestíhání PPP, měl mít dodatečný odklad), takže dostane z tohoto diktátu jedničku, můžu si u něj dovolit ostatní chyby pro tu známku ignorovat .
Já to s doplňovačkama zkoušela, zkusila jsem i variantu dopisovat jen ta slova s daným jevem, ale je to k ničemu. U doplňovačky se nechytá, protože nezvládá sledovat text, když diktuju (a že diktuju pomalu, po slovech, ale on se v tom prostě neorientuje, jak by bylo potřeba, plus problémy s pozorností) a má špatné porozumění textu, takže je k ničemu, aby si to četl sám. Diktát s ignorováním ostatních chyb je jediná schůdná varianta.
Mám tam dítě, co je na tom ještě hůř, podstata problému úplně jinde...
Obzvlášť u těchto dětí mám problém se známkami, protože vím, jak hrozně moc doma dřou, že u nich ze všeho nejvíc záleží na tom, kdy dozrajou a poskočí (a že je to vždy hodně znát), a jak moc je ty špatné známky trápí. Přitom bez známek se dalo krásně pracovat s tím, o kolik se zlepšili proti minulému diktátu, dalo se s nimi mluvit o tom, v čem chybují....teď prostě vidí jen to číslo....
A protože jim na rozdíl od tvého syna chybí i nějaký ten bod IQ, tak je to vše ještě trochu těžší. Oběma jim totiž chybí přes veškerou snahu schopnost posoudit, jestli něco umí nebo ne, zatím jsou oba závislí na tom, co se jim řekne .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 22:53:16) Delete, ty děcka jsou kolikrát chudáci, ve škole dostanou nakládačku od nás, ostatní je nemají rádi, protože kamarádi radši s těma šikovnějšíma, doma to schytají od rodičů, že nosí blbý známky nebo vůbec že po nich ve škole chceme, aby se jim věnovali, což oni nechtějí, ti rodiče zapomínají, že jso uan tom podobně jako to děcko a taky neumí, takže neporadí, ale zdrbat děcko zvládnou
přitom u většiny dětí je potřeba nejdřív zapracovat na sebevědomí, motivaci a až pak na výkonu, jenže na to ve škole není čas - ale na co tam vlastně ten čas je? a na co má být? jsem teď ve škole ve specce, najednou tam čas je, na všechno. A děcka jsou v pohodě a nikam se neženou a je jim dobře, každý dělá, co zvládá, na co stačí, možná o kousek míň.
já vím, že to v běžné škoel nejde, ale aspoň o kousínek se přiblížit, aspoň těm děckám malinko pomoct, a potřebujou to skoro všechny, slabší i nadaný i průměrný, těm zase vadí, že v ničem nevynikají
|
Federika |
|
(5.1.2017 22:54:29) Yuki, u dcery ve škole by měl klid. A moh by v klidu "dozrávat"
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 22:59:17) Federiko, ono je to někdy těžký, my jsme okresní město, aby měli kluci školu podle svých potřeb, vozila jsme je 25 km do krajskýho města, teĎ se tam ta škola tak změnila, že bych je tam nevozila, už to není, co bývalo. Tady na východě není možnost volny školy podle přání ani podle potřeb děcka, bohužel
teď jsme měnili školu nejmladšímu, je to už třetí škola ve městě, ještě zbývají dvě, víc jich tu už není. Tato je nejspíš dobrá, doufám, zatím je syn nadšený a já spokojená. JEnže je to jen první stupeň.
a město zakázalo nebo spíš nedovolilo soukromou školu, prý je tu škol dost já když jsme tu chtěla aspoň třídu pro nadaný, tak prý se tu o nadaný umí postarat, přitom vím, jak to vypadalo, neumí
ale když není konkurence, jsou ty školy všechny stejný a všechny stejně k ničemu
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 22:55:59) jinak mě potěšilo, že na první pohled (jako člověk bez příslušnýho vzdělání) poznám problém i u takto malýho děcka, zatím jsem to odhadovala spíš u starších :)
strsašně mě štve, že nemůžu dělat to, co by mě bavilo, právě ta diagnostika, poradenství, tvorba ivp... jenže to sice umím, ale nemám na to vzdělání :( a fakt nemám teď možnost studovat :(((((
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 23:14:05)
Delete, jenže jaký máš možnosti, co s tm klukem?
když mu budeš dávat známky, což ser nejsíš očekává a asi se tomu nevyhneš, bude kluk chudák trpět, že má blbý známky, doma to možná schytá, rodiče se těžko a neradi smiřují s tím, že dítě není aspoň průměrný, natož že má potíže, sposut az nich nejde ani do ppp, protože "přece to není blbec, aby musel do poradny" když mu budeš dávat lepší známku, nebudeš hodnotit chyby, tak ti řeknou, že má přece dobrý známky, takže co řešíš?
vlastně mu musíš dávat špatný známky, jinak mu nikdo nepomůže
|
Delete |
|
(5.1.2017 23:34:45) Yuki,
s klukem doma makají od první třídy, myslím s tím nezralým, i ten dodatečný odklad na můj popud byli ochotní řešit (kluk chtěl zpět do školky hodně moc), když neměla PPP místo, tak to zkusili přes SPC a tam jsme právě narazili...odmítli kluka řešit, že má moc dobré známky. Přitom ho vyšetřili podruhé až v druhé třídě před pololetím a vycházeli ze známek z konce první třídy....a vysloveně mi napsali, že dokud bude mít dobré známky, tak se jím zabývat nebudou.
Takz mi chvilku trvalo přesvědčit tatínka, že bz kluk nemusel mít tak špatné známky jako měl kdysi on (právě tatínek to hodně bagatelizoval), doma to neschytává...
A mám výhodu i s tou PPP. Chodí mi do třídy kvůli asistentce, vědí, co a jak dělám, ani u jednoho dítěte, které šlo ode mě ze třídy na vyšetření, neřešili, že vlastně nemají známky, viděli sešity, mluvili s rodiči...a rodiče mi pak akorát říkali, že jim vlastně řekli totéž co já....takže i ten papír z PPP pak jen podpořil moje snažení....
Na tohle si fakt stěžovat nemůžu.
Spíš je otázka, co bude dál. Já s nimi letos v červnu končím. Takže je čeká změna a nejsem si jistá, že v tom, co dělám, bude někdo další pokračovat. I když teda zdá se, že na tu mojí třídu vychází ta lepší varianta a že alespoň něco by pokračovat mohlo. Každopádně já se teď snažím krom běžného učení připravovat je i na to, že to, co považují za samozřejmost, až tak samozřejmé není. Ne že by mě to těšilo, ale určitě se jim to teď přijímá snáz než v první třídě....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 23:37:35) dokud bude mít dobré známky, tak se jím zabývat nebudou.
noa to je přesně ono :(
aspoň že má doma kluk klid, to je lepší varianta
|
|
|
|
|
Delete |
|
(5.1.2017 23:12:33) Yuki,
já tohle mám naštěstí "pořešené", teda alespoň v rámci možností. Opravdu si hodnotím každý jev zvlášť a známek mám minimum, zato v pestré škále cvičení a způsobu ověřování. O každém dítěti vím, v čem chybuje, co skutečně neovládá a kde se projevují problémy, za které nemůže. Vím, jestli mu jdou lépe diktáty nebo doplňovačky, většinou vím, jestli jde o problém globální, projevující se ve všem, nebo třeba jen o speciální a projevující se jen v jednom předmětu, nemám problém rozlišit šikovného počtáře od chytrého dítěte s logickým myšlením, vím, které dítě má problém se projevit, i když hodně ví, a které naopak půjde k tabuli a bude se předvádět, i když vlastně neví nic, ale prostě chce být vidět, u většiny vím, co jim říct a jak, aby je to posunulo dál. "Krizovým" dětem, co nemají papír z PPP, jsem napsala PLPP a psala jsem ho tak, abych právě mohla při hodnocení jednotlivých jevů vyloučit to, co v důsledku svých problémů nezvládají, současně s nimi dělají rodiče třeba i ve spolupráci se spec. pedkou. Co jde, to kompenzuju, vůbec třeba nedávám časově omezené úkoly, snažím se mít hodinu poskládanou tak, aby mohl kdokoliv dokončit hodnocenou činnost a přitom nevadilo, že něco jiného vynechá (a aby to nevadilo ani jemu, že by to byla třeba hra, kterou by chtěl hrát apod.).
A právě to, co vyžaduje dlouhodobější nápravu nebo dozrání, vylučuju z hodnocení nejen takhle v jednotlivých cvičeních, ale i z toho celkového.
Jen ta povinnost známkovat mi to komplikuje a pořád vymýšlím, jak nechat systém nažrat a přitom nechat děti celé .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 23:18:41) Delete, ty totiž chceš a navíc o dětech přemýšlíš, přemýšlíš o své práci a nenecháváš se semlít tím, co máš okolo sebe
já jsme strašně zklamaná a znechucená z učitelek, který vylezou z pajdáku, jsou to mladý holky a mají ideály, jen nemají zkušneosti
a přijdou do školy, kde jim starší zkušenější kolegyně ukážou, jak se to dělá a ony to začnou dělat stejně a po dvou měsících mají pocit, že sežraly všechnu moudrost světa, jsou pak horší než ty starý unavený vyhořelý kolegyně, protože na rozdíl od nich nemají ještě odhad, nadělají strašnou spoustu nenapravitelných chyb
a po pár letech, možná už po orvním roce v takové škole, se začlení do armády učitelek, který jsou špatný
pokud škola nemá ředitele, který chce, aby se na jeho škole učilo jinak a nepohlídá to, tak se učí jak přd 30 lety
|
Delete |
|
(5.1.2017 23:38:00) Yuki,
tos popsala přesně s těmi mladými učitelkami...je to úplně k uzoufání, když člověk vidí, co se z nich stává...a sebevědomí by mohly rozdávat, můžu si hlavu ukroutit, kde ho berou a jak jsou schopné třeba vymetat s rodiči .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 23:47:14) s jednou mladou učitelkou mám teď čersvou zkušenost, vlastně kvůli ní jsme měnili školu, po dvou měsících
já mám praxe o kousek víc než ona, k tomu tři děti, hodně nestandardní, každý jinak, a ona naprosto nebyla ochotná brát na vědomí ani doporučení ppp, ani moje, prostě nic, zato dokázala psát poznámky, jak jsme psala, jedna byla přímo pro mě (nemá dú, o které mluvila na rodičáku), řešila jsme to s výchovnou poradkyní, pak mi došlo, že ta mladá dělá přesně to, co ta zkušená výchovná poradkyně, takže jsem neměla na co čekat
a jsem přesvědčená, že ta mladá zůstane taková, ji ta práce sice nebude moc těšit, prootže nebude mít žádný výsledky, který by za to stály, žádný děcko, tkerý někom vytáhla, který by jí kvetlo před očima, jenže takto jee to jednodušší
|
Yuki 00,03,07 |
|
(5.1.2017 23:49:57) víš, co je totiž na celé té práci nejtěžší? no, nejšpíš víš :)) dělat to jinak než starší a zkušenější kolegyně a ustát to
|
Delete |
|
(5.1.2017 23:58:41) Yuki,
jo, je to hodně těžké, ale opět mám štěstí. My jsme tam na to dvě, sice každá to jinak děláme trochu jinak, ale podstata je stejná a obě si díky té druhé, která nedělá úplně totéž, si uvědomujeme, že není jen jedna správná cesta (to je problém těch ostatních, že jsou přesvědčené, že všechno jinak je špatně), takže se vzájemně obohacujeme a přitom se podpíráme a držíme, když dojde ke střetu s okolím. Tahle kolegyně je jediný důvod, proč na té škole ještě jsem. S ní se to prostě dá a navíc vidím i jistý posun v tom ostatním. "Staré" (služebně) kolegyně už nepředěláme, ale daří se nám už nebýt tak úplně ztělesněním zla, ale občas začínáme mít i nějaký ten vliv na ty pány nahoře a to zas má vliv na celkovou atmosféru a i na to, jak se chovají ty kolegyně.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(6.1.2017 0:03:00) to máš štěstí, jak to vidíš dál? musíš dostudovat? nebo máš nějakou jistotu práce i dál?
já hledám, teĎ je hluchá doba, i kdybych teď našla jinou práci, výpověď a dva měwíce výpovědní doby - od dubna začínat je nesmysl, a zatím nikdo nehledá na nvý školní rok. Tak počkám, ještě tak měsíc a zase začnu, potřebuju učit to, co jsem studovala, rychle mi to naskakuje, i když musím hodně opakovat, ale jde to (trochu musím, kvůli klukům a jejich neschpné učitelce)
|
Delete |
|
(6.1.2017 6:02:04) Yuki,
dál nevím a raději neřeším, jinak bych se zbláznila. Měla jsem smlouvu do začátku prosince (to jsem si musela zjistit sama, ve smouvě bylo do třech let věku dítěte dotyčné, fakt super, když nevíš, kdy vlastně končíš), těsně před koncem mi to zase prodloužili do června a obávám se, že dřív než v červnu zase vědět nebudu.
Myslím, že teď už se mě nebudou chtít zbavit, ale je otázka, jestli budou ochotní využít tu cestu, jak si mě nechat. Stále platí, že jsem papírově jediný fyzikář na škole, ale já čistě na druhém stupni zůstat nechci, to beru jako krajní možnost a rozhodně bych nechtěla doplnit úvazek jinými druhostupňovými předměty, pokud by to nebyl přírodopis (bez člověka).
Jestli mě pak v červnu vylejou, rozhodnu se, co dál až podle situace. Myslím, že když budu muset jít pracovat, místo najdu, ale vůbec nevím, jestli budu chtít. Špatně snáším změny. Takže třeba bych pak zkusila to studium, ale fakt nevím, jestli mám ještě na to dát dalších 5 let.
Do června dělám, jako že se nic nemění a neřeším.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ája Fíková |
|
(6.1.2017 8:55:40) Delete, díky za vysvětlení.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
HelenaPa |
|
(5.1.2017 6:05:07) Majáková, taky jsem byla za krkačí matku.... Syn nosil ve 3.třídě z AJ samé jedničky, tak jsem si říkala, že je to bezva, žádný problé. Nějak jsem neměla potřebu to překontrolovat. No a ve 4. najednou začal prudit, že ten úkol je blbej, těžkej, že neví. No tak se ukázalo, že miláček neumí z AJ lautr nic. Tak jsem při nejbližších třídních schůzkách šla za angličtinářkou požádat, aby ho známkovala přísněji, že jsme oba měli pocit, jak skvěle umí (a tudíž není potřeba výraznější domácí příprava) a on neumí vlastně nic. A milá paní učitelka mi vysvětlila, že oni toho, chudáčci, ve třetí třídě měli moc. Že se učili vyjmenovaná slova, tak je nechtěla v angličtině nijak zatěžovat.
|
|
|
Tante Bante |
|
(4.1.2017 22:48:39) My máme tlustý klasifikační řád s mnoha popisy a floskulemi, asi je to dělané od právníků. Má to zřejmě regulovat veškeré možné nuance, které by se mohly objevit ve známkování různými pedagogy, čili je tam přesně co a jak a s jako váhou se známkuje. Tabulky převodů procentuální úspěšnosti na známky... všechno. Jsme "elitní škola".
|
Yuki 00,03,07 |
|
(4.1.2017 22:50:03) u nás je v bakalářích taky váha známky, ale jak ta známka vznikne, to už nikoho nezajímá
|
|
|
|