vlad. |
|
(27.4.2021 7:58:55) Větře, přesně tak. Online to fungovalo výborně, tenhle paskvil sice uspokojí některé voliče, ale v praxi k ničemu. Taky nestojím o to, aby se kvůli tomu nesmyslu nakazili...
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2021 8:51:59) Vlad., kolem mě to uspokojí hlavně důchodce a ty rodiče, kteří už s dětmi nemůžou vydržet doma. Většina rodičů je naopak strašně naštvaná.
|
Pruhovaná |
|
(27.4.2021 12:15:59) Proč důchodce?
|
Lída+2 |
|
(27.4.2021 12:19:20) Pruhovaná, moje teta už přes rok hlídá střídavě 1-4 vnučky a se třemi se učí do školy a připojuje je do hodin. Vaří jim obědy a podobně.
Myslím, že i tyhle lidé potřebují klid.
|
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2021 12:29:44) Protože mají pocit, že se jim pod rukama zhroutil svět, na který byli zvyklí (tak to mají aspoň v mém okolí). Když budou děti chodit do školy (ať to stojí cokoli), trochu toho starého světa se jim zřejmě vrátí.
Není za tím většinou ani únava z hlídaní vnoučat, ani nějaká logika (online to taky jde, ale oni prostě nejsou zvyklí, nikdy to tak nebylo). Spíš zvyk a strach z budoucnosti, touha po návratu jistot. Jakýchkoli.
|
Vaitea |
|
(27.4.2021 12:59:45) ad důchodci - spokojení
"Není za tím většinou ani únava z hlídaní vnoučat, ani nějaká logika (online to taky jde, ale oni prostě nejsou zvyklí, nikdy to tak nebylo). Spíš zvyk a strach z budoucnosti, touha po návratu jistot. Jakýchkoli."
Okolíku, Ty si taky nevidíš na špičku nosu, viď? Není únava? Na naší klinice děti zdravotníků, školou povinné ( 1.-5. třída tedy), už od podzima, téměř kontinuálně, " hlídá" a absolvuje s nimi on-line vzdělávání naše téměř osmdesátiletá bývalá přednostka kliniky. Neuvěřitelně vitální a chytrá dáma. Zvládá to skvěle, snad jen na drobné neshody s paní učitelkou, které "opravovala" krkolomná zadání. Ale můžu Ti říct, že je unavená opravdu hodně.
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2021 13:11:46) Vaiteo, to jsem psala původně já. Neměla jsem na mysli lidi unavené z hlídání vnoučat, ale spíš ty starší lidi, kteří jsou už delší dobu v důchodu, kterých se kontakt se školou povinnými dětmi nijak zásadně (nebo vůbec) netýká, a kteří se řídí postojem "kam ten svět spěje, to za našich mladých let nebývalo" - v jehož důsledku žádají okamžitý návrat dětí do lavic, ať to stojí, co to stojí).
|
Vaitea |
|
(27.4.2021 13:26:08) Vítr z hor, OK. Ovšem oni ani rodiče, kteří chodí denně do práce (znám jen zdravotníky), by někteří prodloužení školní docházky uvítali. Nevím jakou přímo formou, ale jistě by byli rádi, kdyby jejich děti, které povětšinou jsou buď v hlídárnách, nebo pokud jsou starší tak téměř nonstop doma samy, anebo část dne s utahanými rodiči, mohly některé důležité informace třeba utřídit, zopakovat s pedagogem.
Já jsem tedy zvědavá hlavně na reakci učitelů. Medicíny pojedou nonstop celé prázdniny - doplňkové semináře, klinická výuka, zkouškové durch až do října. Nikomu to nepřijde za těžko.
Okolíkovi posílám omluvu .
|
K_at |
|
(27.4.2021 13:35:36) Vaitea, učitelé - myslím že ti že ZŠ, ale i ti SŠ, kteří fakt makají, učí, vymýšlí a snaží se, tak už někdy od února padají na ústa. Takže ti budou asi rádi, že vůbec dojedou červen. Ale systém individuálních konzultací, mikroskupin s doučováním, vysvětlením atd, by byl určitě super nápad. Jenom zase - ti solidní ty konzultace mají a snaží se.
|
K_at |
|
(27.4.2021 13:39:44) Nechci podceňovat VŠ, nicméně tam pracují s dospělými studenty. Obzvlášť v případě medicíny asi dobře motivovanými. Nevím, jestli i na VŠ pro učitele je ta výuka plošně takový masakr, jako je to na nižších stupních. Netuším. Ale domnívám se, že už jen ta samostatnost a dospělost studentů musí být výrazná pomoc v této situaci.
|
Renka + 3 |
|
(27.4.2021 14:03:54) VŠ ale začínají většinou až v říjnu, takže to je taky jiná situace, těm by vlastně 2 měsíce i při zkrácení prázdnin zůstaly. Ale ono to opravdu nemůže projít, jen si představím, jak by si všichni rodiče školních dětí nahlásili dovolenou třeba na srpen, aby mohly být s dětmi, je třeba i ty dovolené prostřídat. Asi je to jen plácnutí, doufám.
|
Vaitea |
|
(27.4.2021 14:20:47) Renka+2 "VŠ ale začínají většinou až v říjnu, takže to je taky jiná situace, těm by vlastně 2 měsíce i při zkrácení prázdnin zůstaly."
nevím proč to píšeš jako reakci k " pojedou durch až do října"
|
Renka + 3 |
|
(27.4.2021 14:27:31) Protože někam se to přilepit musí. Jinak, že pojedou medici do října vítám a předpokládám, že oni taky, je to trošku jiná situace než děti ze ZŠ.
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(27.4.2021 14:32:35) Jitys, to je totální nesmysl - jak to, že na VŠ nemají studenti volno 2 měsíce v kuse??? Kdo se snaží, tak klidně i čtvrt roku!
|
|
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(27.4.2021 13:51:00) No víš, vlákno bylo o něčem jiném. A já jsem psala o lidech v mém kontrétním okolí, kteří si přejí okamžitý návrat dětí do školy, aniž by se jich to osobně dotýkalo.
A jestli chtějí zdravotníci prodloužit školní docházku svých dětí, oukej, nechť je jim přáno, ale moje děti ať prosím vynechají. Nezameškaly a já si od nich nepotřebuji odpočinout. Vláda by měla zdravotníkům klanět až k zemi, přihodit prachy, náhradní volno, lázně a jejich dětem dát třeba možnost táborů zadarmo za to, s jakým gustem a naprosto bezohledně na ně hodila svou promořovací strategii.
Přístup "pustíme to tak dlouho, jak nemocnice vydrží" nejen zavinil naprosto neskutečné množství zemřelých (kdyby bylo v nemocnicích 2x tolik míst, bylo by 2x tolik mrtvých), ale šíleným způsobem přetížil zdravotníky a znevýhodnil jejich děti.
|
77kraska |
|
(27.4.2021 13:59:50) Vitr, naprosty souhlas se vsim
|
|
Vaitea |
|
(27.4.2021 14:16:36) Vítr z hor, "A jestli chtějí zdravotníci prodloužit školní docházku svých dětí, oukej, nechť je jim přáno, ale moje děti ať prosím vynechají."
Proto píšu, že nevím jaká forma, tedy i pro koho, by v případě prodloužení školní docházky byla vhodná.
A vůbec nejde o to, jestli někteří rodiče chtějí nebo nechtějí, mají pocit, že jejich děti pracovaly, či ne. Objektivní by bylo , aby děti, co nejrychleji prošly nějakým generelním testem znalostí . Pochopitelně bez klasifikace jako zpětná vazba jak jim, tak škole, tak rodičům. Myslím, že přesvědčení: " moje děti nic nezameškaly, všechno probraly a pobraly" , by došlo velkých změn
|
Monika |
|
(27.4.2021 14:19:48) Vaiteo, vtipné by bylo dělat to každý rok - povolit celé prázdniny jen těm, kteří projdou testem znalostí, ostatní na povinné červencové doučko (a to ideálně včetně těch učitelů, kteří žáky "nic nenaučili") ... Řekla bych, že rozdíl mezi prezenční a distanční výukou v počtu těch, kteří jsou do značné míry poznáním netknutí, nebude zase tak velký
|
Federika |
|
(27.4.2021 14:21:09) Moniko, já si to taky myslím. K čemu přezkušování? Jde o ty znalosti? Ty se dohoní, Nebo taky ne. To stejně teď není podstatný.
|
|
Vaitea |
|
(27.4.2021 14:23:10) Moniko, to "povinné" sis tam dala ty.
Já jsem psala o možnosti, jak získat objektivní výsledek, místo chlácholení se, jak mojhe dítě cestou domácích úkolů a "projektů" došlo k znalostem, které mají ještě něco společného se vzděláním.
|
Monika |
|
(27.4.2021 14:40:10) Vaiteo, tak já jsem to tvoje prohlášení určitě trochu přibarvila, myslela jsem, že je to evidentní. Zajímalo by mě ovšem, jaký test bys považovala za objektivní? Nějaký od Cermatu nebo od Scia? Kdo by to měl honem honem organizovat a kolik by to zase stálo? A jak by se zajistilo, že děti nešidí a bude to tedy "fakt pravda"??? Pokud máš pocit, že tvoje dítě neumí to, co brali, můžeš si ho přeci podle učebnice nebo sešitu vyzkoušet sama, ne? A dle výsledku přijmout "opatření na míru". Já si fakt nedělám iluze, že moje děti ještě teď vědí to, co třeba z dějepisu, bilogie nebo zeměpisu brali třeba v říjnu nebo v lednu, bohužel. Pevně doufám, že umí to, co brali a procvičili v matice a jazycích - tam taky výkony sleduju (i když u syna a jeho úprav výrazů jsem dávno mimo).
|
|
|
Renka + 3 |
|
(27.4.2021 14:25:45) Ono se to hrozně přeceňuje, spousta dětí se naučí na test a po něm danou látku pustí z hlavy. Takže bych tak nebrečela nad nedostatečnou výukou, co se používá denně, to si děti zafixují a že nepoznají nějakou tu rybu nebo nebudou umět vyjmenovat přítoky nějaké řeky je nepoškodí, beztak to většina zapomene.
Baví mě představa, že když to dítě danou látku absolvuje ve škole, umí ji celý život. Pokud ji nepoužívá dál, za měsíc po testu si nevzpomene.
|
Monika |
|
(27.4.2021 15:03:22) Jitko, já pořád uvažuju, jestli je Prouza ten, co má se Šichtařovou asi 6 dětí nebo je to jiný chlap? Možná by se rád "zbavil" v červenci těch svých potomků, jestli je to on
|
Marika Letní |
|
(27.4.2021 16:23:09) Ne to je Pikora, co s ním žije Šichtařová.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(27.4.2021 14:33:01) A proč to švagrová vůbec řeší? Mně jsou známky na gymplu u syna ukradený a bylo by mi ukradený i to, kdyby měl najednou dejme tomu ze čtyřky jedničku. Online výuka je prostě jiná, pokud tu možnost budou mít, budou dohledávat, opisovat a radit se, s tím se musí počítat.
|
Federika |
|
(27.4.2021 14:39:05) Krajino, já s tím prostě počítám Nějak si s tím poradí, školy i dítě. Nehodlám se gymnazistovi plížit do pokoje nebo ho nějak kontrolovat, to byhc dělala možná s prvňákem. Je jasný-a udělala bych to v jejich věku a asi i později i já, že co můžou šidit, ošidí.
|
|
Monika |
|
(27.4.2021 14:46:45) Krajino, tipuju, že šizení v biologii najevo nejspíš nevyjde. Za prvé se o letošní znalosti nebude příští rok nikdo zajímat, za druhé i kdyby - logicky "už to zapomněli" (a zapomněli by to nejspíš, i kdyby se to test naučili poctivě). Šizení v jazycích, matematice nebo jiných předmětech, kde na sebe výuka v dalších letech navazuje, nejspíš najevo vyjde a důsledky bude třeba nějak vyřešit (nejspíš se chybějící doučit) ... Opravdu nechápu to šílené úsilí učitelů o to zabránit za téměř každou cenu dětem aby získali "nespravedlivě" dobré známky ...
|
|
|
Renka + 3 |
|
(27.4.2021 14:39:05) Federiko, ono jim ve výsledku to radění a opisování může dát víc než test pod dohledem ve škole. Není vyloučené, že během opisování se tu látku alespoň trochu naučí, zatímco ve škole prostě neví, koukají do prázdna a odevzdají prázdný papír. A pokud výsledkem učení je povědomí o nějakém předmětu, je to snad i užitečné.
|
Federika |
|
(27.4.2021 14:41:22) Renko, já nevím, jestli to je takhle, nicméně mi je to celkem fuk, nemyslím si,že je až tak podstatný, jak moc do hloubky teď umí učivo.
|
Renka + 3 |
|
(27.4.2021 14:44:47) Federiko, možná to tak není úplně, ale když si v rychlosti vygooglí přítok nějaké řeky nebo nějakou událost, myslím, že mu to právě proto, že to dělal v souvislosti se testem, může v té hlavě ulpět. Jako když já si psala tahák, který jsem pak nepoužila, protože jsem se to tím naučila.
|
Federika |
|
(27.4.2021 14:49:07) No jasně a vyhledávat se naučili o hodně efektivnějš, když to potřebujou Dcera píše zítra test Starověké Řecko, či co, rozsáhlou látku. Kdyby to psala ve škole, blbla by už několik dní, vypisovala by si, doplňovala obrázky dohledávala, psala by si definice a data na kartičky,aby to všechno do tý hlavy nacpala, na jedničku Takhle si to přečte, podívá se na obrázky, doplní si nějaký otázky a nazdar, test zvládne, tenhle nebude s kamerou, rozloží si zápisky, vedle mobil na google... No a za pár měsíců bude výsledek stejnej, bude si pamatovat jen základy, asi
|
Alena |
|
(27.4.2021 15:04:04) "Takhle si to přečte, podívá se na obrázky, doplní si nějaký otázky a nazdar, test zvládne, tenhle nebude s kamerou, rozloží si zápisky, vedle mobil na google..." ale mne tohle pripada normalni i zadouci, ze pracuji se zdroji u pisemky. Pokud jen tupe nevypisuji data, tak ten kdo se neorientuje, stejne vetsinou nestiha.
|
Federika |
|
(27.4.2021 15:24:24) Ne, to nestíhá a nestíhá ani v případě, že se předem tu látku jakžtakž nenaučí. Proto to neřeším. Je ale fakt, že při prezenční výuce se toho musí naučit víc, musí to mít jen v tý hlavě. Což ale zas takovej problém nebude, když o tom ví. Chvilku si budou zvykat.
|
|
|
TaJ |
|
(27.4.2021 16:17:54) Federiko, právě, to vyhledávání je pro ně určitě užitečnější, než když si to všechno nacpou do hlavy, napíšou písemku a zase to z ní skoro všechno pustí...a i když třeba při tom testu vyhledávají, tak jak tu psala Alena, ten, kdo o tom neví nic, tak ani neví, co má vlastně hledat a vypisovat...podobně jako když můžou mít na něco v matice kalkulačku...pokud nevědí co, proč a jak mají počítat, tak je jim i ta kalkulačka na nic
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(27.4.2021 16:31:02) Renko, jo, opisováním se toho naučí taky dost...u syna jim učitel před časem dal jako experiment test z dějepisu, na který si mohli přinést tahák...a přesně bylo vidět, jak i napsat dobrý tahák je umění, protože si to museli přečíst, vypsat si to nejdůležitější, co by tam asi tak mohlo být a pak se v tom při tom testu zorientovat a použít to...ono se to nezdá, ale i tohle chce určité umění a musejí s tím nějak pracovat...no a když už si ten tahák vyrábějí, tak jim z toho často i dost věcí v té hlavě zůstane. A bylo prý zajímavé sledovat, jak kdo k tomu taháku přistoupil...jedno dítě třeba tahák odmítlo úplně, že by to nebylo fér, další měli taháky různé úrovně - někdo jen stručná hesla, někdo podrobně vypsané a dost záleželo, jak se v tom dokázali orientovat a zodpovědět zrovna to, na co se učitel v testu ptal...on si pak i ty taháky k tomu testu přiložil, aby viděl, jak s tím kdo byl schopný pracovat...
|
|
|
|
|
kachna_ |
|
(27.4.2021 15:54:43) JItys, báseň super, zadání šílený, 8 slok musela být děsná fuška.
|
|
|
|
|
|