babi_ |
|
(18.4.2024 16:56:16) Sovice, jak jsem psala, mám syna ADHD. Vzhledem k tomu, že nevydržel "sedět a poslouchat", opustil školu jakmile mohl, nemá maturitu. Školku a základku jsme vybrali takové, ve kterých se víceméně "ztratil", koneckonců i jeden z gymplů, ale on ani ten velmi tolerantní gympl (Mensa) prostě neuseděl. Dobře vím, o čem je řeč. Ale taky jsem učila. My jsme tedy měli obrovskou výhodu Prahy, kde stačilo akceptovat přes hodinu dojíždění do školy, a dala se najít vhodná. I do MŠ jsem ho tedy raději asi půl hodiny vozila poté, co jsme se přestěhovali, protože dát ho do nově-místní klasické by bylo náročné pro všechny.
|
sovice |
|
(18.4.2024 17:04:49) babi, odvolávám! (Ale tak trochu pořád myslím, že vrrták je zkrátka víc ponořená v chronické situaci )
|
babi_ |
|
(18.4.2024 17:16:48) "vrrták je zkrátka víc ponořená v chronické situaci"
ano, to je pravda.
|
Alena |
|
(18.4.2024 17:34:51) vrrtak, klid, je zjevne, ze rikat o tride, ze je lina, neschopna a polovina zaku by mela odejit, je tezce neprofesionalni. Nikdo si takove chovani nemusi dat libit.
|
Aninabe |
|
(18.4.2024 18:08:05) Aleno, to je pravda, tohle říkat třídě, nebo rodičům, to bych si nikdy nedovolila. Nicméně na schůzkách třeba budu upozorňovat, že děti dost polevily a čekají je příští rok přijímačky, tak aby na ně rodiče dohlédli, pokud plánují nějaké lepší školy typu gymnázium. V devítce se letos opět většina dětí vůbec nepřipravovala, pak vidíš, že dítě, co je jinak v nejlepší trojici z matiky, mělo 20 bodů z lepšího testu. Bylo marné něco říkat (stokrát?), prostě mají svou hlavu. Ale to není moje třída . V osmičce na to půjdu přes rodiče, ptž ty děti fakt nemají představu, do čeho jdou. A když jim někdo nebude stát za zadkem a aspoň kontrolovat, jestli si nějaké testy procvičují a jak jim to jde, nebudou dělat nic. Vím vlastně o jediném dítěti, které dalo slušný výsledek i bez přípravy, ale to dítě je přirozeně chytré a logicky mu to myslí (nejlepší ve třídě v Klokanovi), takže to nějak zvládlo .
|
|
|
Okolík |
|
(18.4.2024 17:41:44) Já teda nevím, kam by třídu měla brát matikářka. Jinak si nemyslím, vrtáku, že přitahuješ divné situace, spíš různé situace divně vyhodnocuješ. Pokud je situace taková jak píšeš, řešte to, stěžujte si a nepřijímejte to jako normu. Není to normální, aby tohle učitelka dětem říkala a tímto způsobem je shazovala.
|
Kaipa |
|
(18.4.2024 17:51:54) vrrtáku, byli na adapťáku?
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(18.4.2024 17:42:22) vrrtaku
1) Nikdo tu nenapsal, že je problém (jen) v tvém synovi, ale spíš že nezbývá, než aby se snažil, a to i proto, že je na to dost starý. U některých vyučujících je to holt obtížnější, viz co psala Mája, až nemožné, jak to píšeš ty.
2) Přitahuješ divné situace patrně i tím, jak posunutě=vyhroceně vnímáš některá vyjádření, situace, a pak na ně již jako na zcela nepřijatelné, pochopitelně vytáčející, reaguješ. Pokud v reálu postupuješ tak, jako tady - tedy vybereš si to nejproblematičtější, co bylo řečeno, ještě to hyperboluješ, a pak už naštvaná (si) říkáš "no jo, tak jsme asi blbí" nebo naopak "nebudeme nic řešit s vedením, stejně se nic nezmění, a ještě si na nás zasednou", tak to "divné" přitahuješ částečně i sama.
|
babi_ |
|
(18.4.2024 20:00:23) vrrtaku, učitelky si nevybereš, ale situace vzniká až během vzájemné interakce - tedy se synem, s tebou. Nemáš to lehké, tomu rozumím, a ty dvě učitelky jsou jiné, než ti učitelé, se kterými si syn sedl. To je zřejmé. Ale třeba jak jsi psala o té češtinářce ohledně čtenářáku, tak tam ona postupuje korektně, ačkoli ty to vnímáš (a syn a část jeho spolužáků a část jejich rodičů) jako pitomé a nespravedlivé. Je docela dobře možné, že i u matikářky třídní vzniká něco i tímto způsobem, tedy není to pedagogický zázrak, ale nějak by se s ní snad vyjít dalo. No nebo ji "odejít" dříve, než tu na té základce, kde k tomu nakonec došlo. Pokud je opravdu hodně špatná. Potíž je, že ředitel zřejmě na učňák špatně shání učitelky na tyto předměty (ne odborné).
|
babi_ |
|
(18.4.2024 21:07:51) vrrtaku, proč chyba? Nějaké inspirace jsi tu snad našla
Co se týká toho, že se to točí jinam, než mělo... no točí se to tam kam to diskutující pošlou v reakcích na tebe a vzájemně na sebe, ne tam, kam si přeješ
"vše je špatně" (to jsi nenapsala) je paralela k "můj syn má být vzorný" (což zase nenapsala Yuki).
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 14:01:26) medium seznam je něco jako zeď nářků, jenom stížnosti úplně na cokoliv,bez doporučení, co dělat líp,
docela ztráta času to číst
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 18:30:13) vrrtaku, víš, ono je to těžký, po rodičích nikdo nechce, aby dítě opravili, po rodičích chceme, aby děti vychovali
je to těžký, není to nemožný,
pokud to nemožný je, tak patří na specku, tam jsou jiný podmínky a děti se místo znalostí učí spíš chování, a i tyto děti se - v podmínkách pro ně - učí, jak se chovat, jak být ohleduplní
jsou tam děti s těžkým postižením a i tyto děti to zvládnou. Samozřejmě, patnáctiletý dítě na úrovní dvouměsíčního nebo ročního to nezvládne, ale takových je ve třídě třeba pět a jsou tam na ně tři dospělí
autisti, adhd, retardace, různý kombinace tohoto a všechny tyto děti, který mají měřitelný iq, se tam dají zvládat
ostatní ale patří na běžnou školu a ta nemá podmínky, chodí tam další děti, je jich tam hodně a fakt není možný brát neustále ohledy na děti s adhd, protože je tam dalších 25
pokud to na běžní škole nezvládají, asi tam nepatří - ano, zní to asi tvrdě, ale je to tak, protože těch dalších 25 nemá důvod tam nebýt, ale nemůžou se učit ¨ co s tím tak asi má udělat učitel? on má primárně učit, ne krotit někoho, kdo se neumí chovat, a pokud není dítě ke zvládnutí na běžné škole, pak tam prostě nemá co dělat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 18:33:48) mimochodem, není tu tajemstvím, že mám děti s nadáním a to i extrémním, mám dítě velice komplikovaný, taky jsme mohla říct, že má škola "něco" udělat, místo toho jsem našla školu, která byla pro moje děti vhodná, i za tu cenu, že jsem kluky vozila 25 km už na první stupeň, dost blbě se mi u toho hledala práce. dělala jsem práci, na kterou jsem fakt nemusela mít vš, několik let
ty opakovaný změny školy taky nebyly úplně snadný,ale rodič musí najít cestu, kdo jiný?
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 19:36:28) "rodič musí najít cestu, kdo jiný?"
Yuki, v tomhle s tebou tak docela nesouhlasím. Rodič je samozřejmě za dítě zodpovědný, zajistit vzdělávání je povinnost. Ale rodič musí mít dostupné možnosti. Děti se speciálními potřebami potřebují speciální servis, nelze přece říci "vychovejte si ho, aby fungoval ve třicetihlavé třídě s jediným učitelem". A když nefunguje, zkoušejte s ním někde putovat, zda se uchytí. Ten servis by měl být automatickou součástí nabídky všech ZŠ. Ano, já jsem také nechala dítě od první třídy dojíždět z těchto důvodů (a nakonec ani to příliš nepomohlo), ale nepřijde mi to správné.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 20:08:47) Ropucho, souhlasím, že nabídka škol není dostatečná, ale jak si představuješ ten servis ze strany školy? my fakt zkoušíme všechno, ale naše možnosti jsou omezený, my nemůžeme zařídit asistenta bez ppp, my nemůžeme zmenšit počet dětí ve třídě, nemůžeme ze školy dostat děti, který tam nemají co dělat, to bohužel udělal blbě stát, když vymyslel inkluzi, nic proti ní, ale nedal pro ni školám podmínky, školy nemají jak to zvládat, jeden učitel na třicet současných dětí, to fakt nejde
a tady musí rodič vyžadovat od ppp, aby dala asistenta, pokud má dítě problém, musí spolupracovat se školou, bez toho to nejde a pokud to nefunguje, kdo jiný ví, že to nefunguje? my nemůžeme rodičům říct, že mají dát dítě jinam, samozřejmě jim ho nemůžeme přehlásit, a vlastně ani nemůžeme vědět, na které jiné škole bude konkrétnímu dítěti líp, rodič se musí do školy podívat, vnímat atmosféru, mluvit s učiteli a vedením, a odhadnout, jestli tato škola, nebo hledat dál
ale pokud má dítě problém úplně všude od základní po střední školu, pak je problém pravděpodobně na straně dítěte a rodiny
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 20:32:15) Yuki, samozřejmě, já vím, že to nezařídí školy samy, to je věc státu a celého nastavení systému. Tak to myslím. A ano, rodič musí být aktivní, ale neměl by zůstávat bezradný a bez pomoci, zatímco dítě někde "překáží" také bez pomoci. A samozřejmě je to špatně i pro učitele, kteří mají nezvládnutelnou nálož. Jak píšeš, nedomyšlená nebo spíš nedorealizovaná inkluze.
|
|
|
|
Rodinová |
|
(21.4.2024 20:02:25) Co to je extremni nadani?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 20:12:45) Rodinová, ono to má název myslím mimořádné, ne extrémní, prostě je to mimoň, k tomu asperger a všechny možný dys, včetně dysfázie, dvojí výjimečnost (oficiální název), u nás prý trojí, neoficiálně
ale i ta dvojí výjimečnost může být u "obyčejného" nadání, nebo u toho mimořádného
|
Rodinová |
|
(21.4.2024 21:19:54) Ale mimoradne nadane dite nemusi byt nutne mimon se vsemi moznymi dys, ne…?
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 21:28:13) "mimoradne nadane dite nemusi byt nutne mimon se vsemi moznymi dys, ne…?"
Nemusí.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 21:43:00) Rodinova, nemusí, ale dost často je, ten náš toho schytal fakt hodně, první psycholog ho diagnostikoval jako soud podprůměrnýho, protože on neuměl v 6 letech ani dobře chodit, ani mluvit, byl hodně nešikovný, a že uměl číst a ovládal matematiku třetí třídy, to ho nezajímalo takže jsem nesouhlasila s výsledkem a chtěla jsem od ppp nový vyšetření, hned jak jsem si ten výsledek přečetla
mimochodem ze školy jsem o nadání nevěděla vůbec nic a byla jsem na mateřské, fakt jsem v té době nebyla učitelka a neměla jsem vůbec žádný znalosti, akorát jsem chtěla, aby nemusel slabikovat, když umí číst, poradila mi to učitelka staršího, že to mám zkusit
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 20:01:22) vrrrtaku, proč bych měla dávat děti di specky, já jsem potřebovala školu pro nadané, tady mi je narovinu odmítli, nemá smysl se domàhat
víš, tady ti spousta lidí, včetně mě, radila, já jsem v té době měnila klukům školy, neučila jsem tenkrát, tys byla blíž školství než já,
ono nadávat, a je jedno jestli na Rodině nebo na seznam média, fakt nepomáhá je potřeba písemně a pak osobně ke zřizovateli, můžeš klidně na čši, no a bohužel, i hledat jinou školu, to za tebe nikdo neudělá
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 20:46:11) vrrrtaku, byla jsem čerstvé po mateřské, místo do práce podle svýho vzdělání, jsem pracovala na čtvrt úvazku na pozici asistenta pedagoga, dojíždění stálo víc než jsem si vydělala, nejmladší byl ve školce, která měla blbou pracovní dobu, když jsem volala z dálnice, že nestíhám, o pět minut třeba, vyhrožovali ospodem a policajtama
jenže my jsme se rozhodli, že vzdělání dětí je absolutní priorita
Na poslední rok dojíždění mladšího se zvedly ceny pohonných hmot, já jsem přišla o práci úplně, byla jsem rozhodnutá vzít si ho do domácí školy, jezdit do školy třeba jednou za týden
naštěstí jsem pak našla zase nějakou mizerně placenou práci a on mohl zůstat ve škole
fakt nejsi jediná, kdo má blbý podmínky
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 21:38:42) vrrtaku, naší kluci taky nechtěli nic měnit, a je to normální, děti mají obavy, že to jinde nebude jiný a navíc tam nikoho neznají, takže je dobrý v tomto jít proti jejich vůli, to jsem taky psávala už dřív
|
TaJ |
|
(22.4.2024 0:07:30) Yuki, dočítám jen tak zběžně, ale tohle mě zaujalo:
"naší kluci taky nechtěli nic měnit, a je to normální, děti mají obavy, že to jinde nebude jiný a navíc tam nikoho neznají, takže je dobrý v tomto jít proti jejich vůli, to jsem taky psávala už dřív"
Nějak nevím - jako jo, na jednu stranu je pochopitelné a normální, že děti mají obavy a že se jim do změny nechce...ALE - co když to nakonec v nové škole opravdu nebude o moc jiné (a že se to klidně stát může), co potom? Představuju si, jak syna přemluvím ke změně, půjdu proti jeho vůli, budu argumentovat tím, že tam to bude jiné, lepší, vyzdvihnu pozitiva, důvody...a ono to nakonec nebude o nic lepší a jeho důvěra ke mně bude značně pošramocená. Ale třeba na to koukám špatně...každopádně jsem moc ráda, že jsme měli kolem sebe ty možnosti a že jsme vybrali tak, že jsme měnit nemuseli. Ale s přechodem na střední je před námi obrovská změna, tak doufám, že to všichni ustojíme nějak v pohodě.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 10:40:23) TaJ, každá změna, i k lepšímu, je stres, a do toho se nikomu nechce. je potřeba o tom mluvit tak, že zkusíme hledat, a snad to bude lepší, kdyby nebylo, budeme hledat dál. byla by chyba říct, že bude určitě všechno úžasný
|
TaJ |
|
(22.4.2024 11:00:01) Yuki, jo, to jo, ale stejně je to děs, pro to dítě, které potřebuje nějakou jistotu a teď má jít někam, kam vlastně ani nechce a navíc ani neví, jestli to tam fakt bude lepší a má před sebou tu vizi další změny... Pro děti, které špatně snášejí změny, je tohle noční můra.
|
Alena |
|
(22.4.2024 11:17:52) "Pro děti, které špatně snášejí změny, je tohle noční můra." ano, to je. Proto je lepsi dohodnout se s novou skolou a s ditetem na zkusebnim tydnu. Nebude-li se tam diteti libit, nemusi nic menit.
|
|
Jája a spol. |
|
(22.4.2024 12:23:07) Tak nový článek na lidovkách. Je tedy bohužel zamčený, ale třeba máte někdo zaplacené předplatné....mě docela hodně překvapila ta první-odemčená část-že se body proti loňsku moc neliší, tedy zatím:
"zdánlivě snadná matematická úloha na úvod letošního přijímacího testu na střední školy dokázala uchazeče řádně potrápit. Vyřešil ji jen každý pátý žák.
A tak i když jsou zatím výsledky v češtině i matematice podle ředitele Centra pro zjišťování výsledků vzdělávání (Cermat) Miroslava Krejčího podobné těm loňským, na první pohled je přece jen znát zhoršení. „Letošní matematika totiž vypadala lehčí než ta loni,“ hodnotí v rozhovoru pro Lidovky.cz. Dodává však, že je třeba ještě počkat na zbylá data.
Přijímačky v řádných termínech mají za sebou i uchazeči o studium na víceletých gymnáziích. Právě po nich je v posledních letech mnohem vyšší poptávka, než činí maximální kapacita. Cermat proto na jejich poměry připravil těžší testy. „A to z toho důvodu, že by se na ně měla hlásit pouze elita,“ vysvětlil Krejčí. Dohady o tom, že by se v testech objevily okruhy, které žáci neprobrali na základních školách, ale odmítá. „Vycházíme jen z rámcového vzdělávacího programu a není tam nic navíc. Problémem je, že některé školy s žáky část učiva neprobraly,“ upozornil.
Letošní přijímačky podle slov šéfa Cermatu proběhly standardně a bez vážných komplikací. Jednou z mála výjimek bylo předčasné ukončení testů zhruba o deset minut na teplickém gymnáziu – vinou nepozornosti dohlížející učitelky. Uchazeči nicméně budou mít možnost si test zopakovat, pokud o to požádají. Krejčího však zarazilo, že nikdo z uchazečů zkrácení doby na test nezaregistroval.
Lidovky.cz: Jak si žáci u přijímaček vedli? V tuto chvíli máme vyhodnoceny částečně testy uchazečů na čtyřleté obory a nástavby. Výsledky jsou zatím v češtině i matematice velmi podobné těm z loňského roku. Tedy u češtiny je procentuální skóre výsledků obou pokusů na zhruba 55 procentech a u matematiky u prvního pokusu je to přibližně 40 procent. Na první pohled došlo ke zhoršení, protože letošní matematika vypadala lehčí než ta loni, ale budeme muset počkat na detailní analýzu dat."
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/prijimaci-zkousky-na-ss-prijimacky-gymnazia-sef-cermatu-miroslav-krejci-uloha-ukol-svadleny-zaci.A240422_000327_ln_domov_lsva?zdroj=LN_otvirak
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 12:52:03) co se diví, že děckám dělal problém v matice první příklad? čekali, že tam bude jako už deset let něco ve stylu kolik je devítina z poloviny z osmi čtvrtin, a místo toho úplně něco jinýho, kdyby to byla nějaká sedmička, nebyl by to problém někteří se naučili, jak jdou úlohy za sebou, rozvrhli si podle toho čas, a toto jim mohlo uškodit
|
Jája a spol. |
|
(22.4.2024 13:33:21) Zatím není vyhodnocení toho pondělí, to se hodně říkalo, že byl test jednodušší než páteční, tak uvidíme. Ale i Čj prý byla snadnější než v jiné roky a bodově to tedy zatím tak nevypadá.
|
Alena |
|
(22.4.2024 14:52:36) "Zatím není vyhodnocení toho pondělí, to se hodně říkalo, že byl test jednodušší než páteční, tak uvidíme. Ale i Čj prý byla snadnější než v jiné roky a bodově to tedy zatím tak nevypadá." Ano. Neni vyhodnocene pondeli a celkový prumer az tak uplne o uspesnosti prijimacek nevypovida, dulezite bude rozmisteni v krivce, o to prece jde, deti rozdelit. Hodnotit na zaklade jednoho terminu je predcasne (i kdyz by testy mely byt vyvazene) Letos byly skoly tri a uchazecu vice, jpz pravdepodobne zkusily i deti, co by jindy vybiraly jen ucnak. Takze klidne mohou dobre vysledky gymnazii velkych mest vyvazovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tinúviel |
|
(21.4.2024 21:36:46) Yuki, ale to predsa nie je normálne, aby rodičia museli robiť také psie kusy, ako opisuješ. Ste obdivuhodní, že ste to zvládli, ale spoločnosť sa nemôže uspokojiť s takýmto nastavením.
K inklúzii, mám veľký súcit s učiteľmi, lebo takto bez podpory sa to naozaj nedá. Len by ma zaujímalo, prečo sa tá debata nemôže niesť v duchu "chceme viac asistentov a podpory" namiesto "my tu tie deti nechceme?
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 21:45:31) Tinúviel, přesně tak. Také mi přijde na místě "my tu pro ty děti potřebujeme pomoc" a nikoliv "dejte si ty děti jinam"(kam??)
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 21:46:11) Tu...
my asistenty chceme, ale tím je nevyrobíme, takže tato už miliontá diskuse s vrrrtakovým problémem fakt nikam nevede, dokud nejsou školy vybaveny potřebným personálem, je potřeba zařídit se jinak
je to stejný, jako když Babiš a Šilerová chtějí mír, on jen proto nevznikne, je potřeba pro to něco udělat, stěžovat si nemá smysl
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 20:46:23) Vrrtaku, já nevím, z jakého důvodu tvé dítě naráží ve škole a co přesně řešíte, ale cestou PPP jste šli? Víte, v čem je problém, máte vyšetření, nějaká doporučení? Ono jen tak bezhlavě měnit školu také nemusí být vhodné řešení...
|
babi_ |
|
(21.4.2024 20:55:38) Všechno mají, některé učitelky to ale ignorují, zlehčují. Vrrtak to tu popisovala mnohokrát.
EDIT: a že to na jiné škole může být to samé, protože všude jsou lidi lepší i horší, to ví taky. Mám dojem, že si chce prostě jenom postěžovat a přitakat, že některé učitelky jsou blbé.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 21:42:21) Vrrtaku, jak píši, pokud má problémy více studentů, zkuste se spojit, řešit s vedením školy, napadnout klasifikaci, chtít komisionální přezkoušení, případně se obrátit na inspekci... Jestli nemáte kapacitu bojovat, nebo to nikam nepovede, tak pak asi zbývá jedině nebrat si šikanu osobně a nedat se, ale to může být pro citlivého mladého člověka náročné.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 21:48:42) první krok - vedení školy, písemně druhý krok-vedení školy, písemně, k tomu do kopie zřizovateli třetí krok - zřizovatel, domluvit si schůzku a vzít si z ní zápis čtvrtý krok - čši
ale to už jsem psala dávno, na základce, nic z toho nešlo
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 22:19:21) a teď, když jsou to dvě konkrétní učitelky, ty na té škole nepracuješ, bylas za ředitelem? nebo jsi mu aspoň poslala e-mail?
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 22:26:50) "ty rodiče neznám ,kluci jsou z celého okresu"
No to vás holt synové musí propojit, pokud chtějí pomoci. Záleží, jestli máte vůli věc řešit, nebo ne. Ředitel sám nic dělat nebude, jak sama vidíš, nebude-li na něj nikdo tlačit. A může se stát, že nebude nic dělat ani pod tlakem, že si učitelky z nějakých důvodů chce držet. Ale to nezjistíte, dokud nezkusíte jednat.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 22:44:10) "Vypadá to že všichni zvolí útěk než boj"
Hm, tak za sebe holt musíte zvážit priority, jak moc stojíte o ten konkrétní obor, jak moc devastačně působí dvě konkrétní učitelky, stojí-li vám to za snahu nebo ne
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 23:14:29) ale vrrrtak taky nebojuje, nebo snad ano?
my jsme zjistili, že všichni slibovali, jak se přidají, nakonec nikdo, tak jsme změnili školu a přestali bojovat, i když jsme měli jak, ale proč? Za ostatní se bít nebudeme, když oni nechtějí
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 22:40:52) proč by ředitel cokoliv dělal, když nemá informace od rodičů, že se nebo něco děje?
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 21:54:14) A tedy, ještě mě napadá, že učitel, který aktivně vypuzuje studenty ze SŠ, je zvláštní fenomén, vždyť školy by naopak měly o studenty stát. Těžko soudit z jednostranného podání, ale každopádně, jde-li o více studentů a nikoliv jen jednotlivce, měla by být vyšší šance na úspěšné jednání.
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(21.4.2024 21:37:02) babi, na každé škole jsou učitelky dobrý i blbý, stejně jako to platí u všech ostatních povolání
já chápu, že si potřebuje člověk někdy postěžovat, ale pořád?
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2024 22:40:27) Vrrtaku, ještě jednou věcně: pokud synovi hrozí propadnutí a on si je jistý, že učivo ovládá, ať se nenechá rozhodit a nedostane-li na vysvědčení alespoň dostatečnou, může to řešit komisionálním přezkoušením. Ponižující řeči jsou jistě nepříjemné, ale lze je ignorovat. Nechce-li ignorovat, pak holt si stěžovat, viz jak detailně píše Yuki. Až tohle všechno selže, můžete zvažovat, co dál (změna oboru, změna školy...)
|
|
Senedra |
|
(22.4.2024 5:04:41) vrrrtaku, a jak víš, co se probíralo na pedagogické radě? To by mělo být uzavřené jednání.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 15:23:30) vrrtaku, komentář třídní učitelky je podle tebe špatný?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 15:51:37) a proč do toho tu pedagogickou radu pleteš? Teda myslím úplně poprvé, proč ji vůbec zmiňuješ?
každopádně, důležitý je, co teď děláš pro to, aby se něco změnilo? Na kdy máš domluvenou schůzku s ředitelem? odpověděl ti na email? Teda pokud jsi mu nějaký poslala
|
babi_ |
|
(22.4.2024 17:41:56) Vrrtaku, třídní řediteli říká nejspíš cca to, co vám na schůzkách, protože to tak vidí, a ředitel zřejmě také - prostě by měli zabrat i v jejích předmětech. Není v tom žádný rozpor.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 17:54:08) přesně tak, že je někdo dobrý na praxi se nijak nevylučuje s tím, že se mu nedaří třeba v češtině, není všechno šikana
navíc pokud se k tomu přidá blbý chování, fakt nemá učitel zrovna povinnost se podbízet, klidně může říct, že je vyhodí, pokud se nezačnou jinak chovat a víc učit, to je výhoda střední školy
|
babi_ |
|
(22.4.2024 18:08:15) Jinak chovat = nebýt líní ve škole.
|
|
|
|
babi_ |
|
(22.4.2024 18:20:27) Vrrtaku, píšeš, že ředitel neřeší, ačkoli musí vidět, vědět, co se děje.
Snažím se ti nějak "nasvítit" skutečnost, že ředitel nemá co řešit. Vidí toto:
Žáci jsou (aspoň část) šikovní na praxi a dobří v odborných předmětech, ale matiku a češtinu (a spol.) flákají.
Co má řešit? A proč?
Pokud mu rodiče nedají dostatečné důvody - náhled, že žáci se u těch učitelek snaží, umí 50 %, a přesto mají 4 a 5, a že ty učitelky se k nim chovají špatně, nespravedlivě, atd... tak on to NEVÍ, respektive může se tvářit, že to nevidí. Protože to, co řekla třídní vám na schůzkách, je naprosto v pořádku. Pokud říká to samé na radě, tak je tam (pro ředitele) také všechno v pořádku.
|
Alena |
|
(22.4.2024 18:45:32)
Protože to, co řekla třídní vám na schůzkách, je naprosto v pořádku. :
"ukázala papír se seznamem žáků kde zářilo spousty červené barvy a k tomu měla komentář : kromě dvou žáků mají všichni plno čtyřek a pětek, podívejte se jak tam ta červená svítí a je to hrozné oni se neučí, jsou líní na všechno kašlou." Opravdu vam takoveto jednani pripada "naprosto v poradku"? Rikat o vsech detech,ze jsou liny, ukazovat hromadne znamky...to je pro me minule stoleti, nedovedu si predstavit, ze by nekdo takto komunikoval ve skolach, kam chodi nasi kluci
|
babi_ |
|
(22.4.2024 18:57:25) Aleno, neukazovala všem jednotlivé známky konkrétních žáků. "Dokumentovala" z dálky červenou, jak jsou ty známky celkově špatné, protože kromě dvou žáků se neučí, jsou líní a na všechno kašlou. Řekla též, že na praxi je chválí, a problémy s chováním nejsou.
Dle mého řediteli výrok, že by žáci měli přidat i ve škole (kde působí jako líní a bez zájmu) nezavdává důvod něco řešit s učitelkou.
V této diskuzi nejde o to, že ta učitelka je patrně kráva, ale o to, že ředitel "sám od sebe" nic řešit nebude, protože nemá důvod. On má informaci, že žáci na školu kašlou, a zkušenost, že v jeho předmětu a na praxi jsou šikovní.
EDIT: Tedy vyvozovat, že nemá smysl s ředitelem situaci řešit (ve smyslu, že chyba je na straně učitelek, nikoli žáků),
protože on to přeci vidí, a přesto nic nedělá,
je chyba.
Pokud se má něco změnit na chování těch učitelek, je potřeba to řešit s vedením školy.
|
Alena |
|
(22.4.2024 19:11:54) Ano, vim, o co jde v diskuzi, souhlasim s tim, ze reditel sam od sebe delat nic nebude, musi byt na situaci upozornen a melo by byt trvano na reseni. Ale proste na me okrajove tvrzeni, ze je komentar ucitelky naprosto v poradku a otazka yuki, co je na komentari ucitelky spatne, uplne sviti.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 19:56:28) Aleno, ukázat ze dvou metrů seznam žáků není problém, pochybuju, že to někdo přečte, no a jestli je tam vidět červeně čtverky a pětky jako červenou barvu, taky v tom nevidím problém
Jak jim to jinak má ukázat? asi to potřebuje zvizualizovat, aby to rodiče pochopili a uvěřili a doma se pokusili synům vysvětlit, že se mají učit
přestala bych bránit skoro dospělé děti před zlými učitelkami, které po nich chtějí práci
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 20:05:11) vzhledem k tomu, že učím v deváté třídě, už několikàtý rok, tak moc dobře vím, jaký vztah mají budoucí učí k teoretické výuce, fakt to nemusí být chyba učitelky, dokonce bych řekla, že se ta učitelka snaží o to, aby se to změnilo, aby ti skoro dospělí kluci pochopili, že musí dělat i něco, či je nebaví, učit se
no a moje zkušenosti se středoškoláky, kteří si za námi chodí popovídat, potvrzují, že se jim učit opravdu nechce
říkají mi, kolik mají pětek, z kolika předmětů jsou nehodnocení,
co má dělat učitelka, když se dětem nechce? toto už není základní škola
mimochodem na té základní škole by bylo taky super, kdyby se některé děti učily, kdyby je k tomu rodiče vedli a míň si stěžovali, že je to ta blbá učitelka nenaučila, ona ta učitelka nemá žádnou kouzelnou hůlku, kterou by jim to do těch hlav dostala bez jejich práce
|
babi_ |
|
(22.4.2024 20:11:50) Tak nechat je přezkoušet někým jiným by zkusit mohli.
|
|
|
Alena |
|
(22.4.2024 20:18:43) "přestala bych bránit skoro dospělé děti před zlými učitelkami, které po nich chtějí práci" pekny projev nadrazenosti. Pripada mi normalni chovat se ke klientum slusne, at jde o deti nebo o dospele.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 21:20:00) Aleno, já vím, že mě nemáš ráda, takže cokoliv napíšu, je blbé
ale proč chodí děti do školy? aby se učily, nebo ne? a pokud se učit nechtějí, pak učitel, na střední škole zvlášť, nebude dělat žádnou komedii, to už není první stupeň, aby učitel vymýšlel hry, bohužel, tak moc se snažíme jim to zjednodušit, až přestanou cokoliv dělat
Na střední je jim teď už 16-17, za rok budou dospělí, už by fakt měli něco dělat bez věčného doprovodu
Za rok budou v práci a budou mít nadřízený, a ti po nich budou chtít práci, taková nadřazenost, fuj
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(22.4.2024 19:16:32) vrtáku, dávno jsem vzdala snahu se chytit v té tvé diskusi, ale jedno mě praštilo do očí, třídní mávala papírem, kde všichni až na dva žáky mají čtyřky a pětky? Na začátku jsi psala, že děti mají problém je s ní a jednou další učitelkou? Kde se tedy vzaly všechny ty čtyřky a pětky?
|
babi_ |
|
(22.4.2024 19:19:22) monam, to asi byly známky z jejích předmětů (té třídní).
|
monam |
|
(22.4.2024 19:35:48) babi, myslím, že to byl spíše přehled čtvrtletní klasifikace
|
babi_ |
|
(22.4.2024 19:37:09) No, asi se budeme muset nechat podat
|
|
|
|
Okolík |
|
(22.4.2024 19:41:11) Monam, to mě taky praštilo do očí. Jakých plno 4 a 5, když jde jen o 2 učitelky? Jinak nemyslím, že se vylučují dobré známky a chvála z odborných předmětů se špatnými známkami z čj, mat a další teorie.
Otázkou je, do jaké míry je to skutečně způsobeno učitelkami a do jaké míry "prací" studentů.
Fascinuje mě, že za 3/4 roku to ještě rodiče nezačali řešit.
|
babi_ |
|
(22.4.2024 19:53:56) Vrrtaku, nedejte se
|
|
monam |
|
(22.4.2024 19:58:24) vrtaku, napsala jsi přesně toto
"kromě dvou žáků mají všichni plno čtyřek a pětek, podívejte se jak tam ta červená svítí a s tím jsem já šla na pedagogickou radu, je to hrozné oni se neučí, jsou líní na všechno kašlou
|
monam |
|
(22.4.2024 20:59:52) vrtáku, špatné známky ze čtyř nejnáročnějších předmětů nebývají nic tak neobvyklého. O jaké předměty vlastně jde? A vyčetla jsem přesně to, co jsi napsala.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 21:20:40) jaký mají mít známky, když se neučí?
|
monam |
|
(22.4.2024 21:38:25) trochu si myslím, že možná kromě matematiky, která může být ve vztahu k oboru důležitá, je asi propadnout na učňáku z těch dalších tebou zmiňovaných předmětů nenechají. Domácí zkoušení je trochu ošemetné, pokud zkoušíš podle sešitu jsi omezena zápisky které v něm dítě má, pokud podle učebnice tak tím, že učitelka v hodině určitě něco vyprávěla. Ale odhaduji, že budou mít týdenní dotaci 0,5-1 h týdně, z toho se fakt nepropadá.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 22:03:54) celý roky tvýho syna chtějí jenom nachytat, uškodit mu, není to divný?
|
Ropucha + 2 |
|
(22.4.2024 22:18:04) Vrrtaku, já chápu, že si člověk někdy potřebuje popovídat o problému, posbírat jiné pohledy na věc, případně získat podporu. Ale hůř se mi chápe, proč se tady dlouhé dny vysiluješ přesvědčováním cizích lidí o čemsi, namísto abys ten čas a energii věnovala řešení problému přímo ve škole. Nepiš tady dokola své obhajoby, tady do toho nikdo na dálku nevidí, napiš místo toho řediteli, že učitelé na jeho škole neférově hodnotí žáky. Pokud je to pravda.
|
Čumča. |
|
(23.4.2024 7:23:34) Ropucho, tak vrrtak je prostě rozjitřená, vyčerpaná, zoufalá - já v takovém rozpoložení taky nejsem konstruktivní, vím to o sobě. Já mám kolem sebe taky pár lidí, co se stále zaobírají jedním tématem, to nejhorší, co jim můžeš říct, je, jestli to je vůbec pravda, jestli nekecají
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2024 11:48:20) Čumčo, ale JÁ nevím (nemohu vědět), jaká je pravda, takže nemohu na dálku nikomu korektně poradit, aby někoho obviňoval. Mohu maximálně poradit to, co píši: jestli je to tak, jak říkáš, a dochází k provinění, pak je na místě řešit to takovým nebo onakým způsobem.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.4.2024 8:11:10) že to má řešit ve škole jsem jí tady radila už tolikrát, i na základce, jenže to je vždycky spousta důvodů, proč ne a následují další stížnosti, jenže tady to nevyřeší
to je jak seznam medium, postěžovat si, ale neřešit, jen nadávat, to ale k ničemu nevede
takže ještě jednou - když nefunguje schůzka s učitelem, následuje schůzka s ředitelem, pokud ani to, další v pořadí je zřizovatel a pak ještě čši
zaseknout se na tom, že se blbě domlouvá s učitelem je špatně
Proč chce vlastně vidět písemku, na kterou má syn dvojku?
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2024 11:53:10) Yuki, je pochopitelné chtít napřed problém s někým probrat, utřídit si myšlenky, zkorigovat náhled, zvážit rady. Ale nemá cenu točit se v tom neplodně do nekonečna namísto přistoupení k reálnému jednání. Pak je to opravdu jen ventil emocí , který nevede k řešení situace.
|
|
|
Okolík |
|
(23.4.2024 17:18:13) Vrtáku, podle mého názoru se ti tu rad a jiných pohledů a návodů dostalo dost. Takže účel, pro který jsi sem napsala, byl splněn. Nikdo z diskutujících, dokonce ani ty nevíme, zda je problém jen v učitelce, jen v dětech nebo od každého něco. Moje zkušenost je takové, že to bývá ta 3. možnost. Když jsi teď konkrétně vyjmenovala ty předměty, umím si představit, že je učni spíš ignorují tak dlouho, dokud z nich nezačnou propadat. Někdo žije z toho, co se naučil na ZŠ, ale to nevydrží dlouho. Rozhodně by sis měla udělat objektivnější obrázek, tedy promluvit s učitelkami, pak s vedením a dál jak psala Yuki. Zkuste se s rodiči spojit, jednejte společně. Bohužel uvidíš, že se jich nejspíš většina stáhne. V takovém případě řešte vy co vytrváte především svoje děti. Fakt zatím nevíte " kde je pravda"
|
Tinúviel |
|
(23.4.2024 19:26:20) Ja neviem, mne sa tu fakt zdajú niektoré reakcie na vrrtak zbytočne hnusné. Chápem, že sa vám zdá zaseknutá, a že ju chcete zaktivizovať.
Ale písať, že keď má syn VŠADE problém tak asi nebude chyba na druhej strane, pritom vrrtak hovorila, že v každej inštitúcii mal syn problém s 1-2 učiteľmi (a nikdy z neho nerobila úplné neviniatko)?
Alebo jej radiť, že v prvom rade má riešiť svoje dieťa a jeho prístup? V 16-tich je u chlapcov v podstate vrchol puberty, je to obdobie najblbších nápadov a najväčšieho rebelovania, navyše jej syn má možno ešte trochu nezrelšiu CNS ako je priemer, a vrrtak má nejakým zázrakom zapôsobiť, aby toto dieťa malo viac rozumu a nadhľadu ako učiteľka, profesionálka?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.4.2024 21:05:27) že vrrtak mladší na problém je stará známá věc, bohužel se neřešila, přestože to trvalo minimálně půl základky, vždycky to bylo stejný, vždycky to bylo co všechno je špatně, jak a co říkají učitelky ve sborovně, jak jsou hnusný na všechny nebo aspoň na většinu dětí, jak se nedá stěžovat si řediteli, protože tam vrrrtak pracuje a ředitel ji kvůli něčemu pracovnímu odbyl, a tak syna řešit nemůže
přitom měl doporučení z ppp, nikdo to nebral vážně, škola nechtěla asistentku nebo tak něco
teď je na střední škole a začíná to stejně
Po tolika letech nevěřím tomu, že se bude dítě něco víc než lamentace na Rodině, který vůbec nikam nevedou
starat se o své dítě je jediná rozumná věc, protože starat se o ostatní je blbost, oni se nepřidají, takže bojovat za ostatní je ztráta vlastní energie, pokud není v pohodě vlastní dítě . ale bohužel nevidím ani ten boj za to vlastní dítě, na Rodině sice vrrrtak bojuje, ale úplně zbytečně, rady dostala, opakovaně,
a domluvit se s ostatními rodiči skoro dospělých lidí? to je docela nepravděpodobný, většině z nich je nějaký dějepis, ale i čeština úplně ukradená, pokud dítě nepropadne, a to dětem i dospělým
samozřejmě je něco jinýho si zanadávat, to ale znají všichni učitelé, jak jedna maminka mluví za všechny, ale nikdo jiný nepřijde, nemá problém, no tak asi problém nemají
|
|
Amálie. |
|
(24.4.2024 6:51:51) vrrtaku, nic si z toho nedělej. Hlavně Yuki si jen zamachrovala a myslí si jak vypadá chytře. Asi tady platí i to o potrefené huse.... Držím palce, ať se to povede vyřešit a kluk na škole vydrží. Vždyť může mít i čtyřky, to je úplně jedno. Ta učitelka asi nemůže nechat hromadně propadnout většinu třídy, jen vyhrožuje a zastrašuje. Hlavní je vydržet s nervama a nenechat se vydeptat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(24.4.2024 8:07:11) několik let, kdy radím nepovažuju za machrování, změnu školy i další postupy jsem radila tenkrát, stejně jako teď
pro dítě bohužel všechno trvá strašně dlouho, řešení roztahaný na roky ztrácí smysl a jen vede k naučené bezmoci a k naštvání
|
Marko + 2 |
|
(24.4.2024 8:38:04) Yuki, já si třeba nemyslím, že bys machrovala, měla jsi to s klukama také obtížné a je skvělé, že jsi to zvládla a ano, dávala jsi jí tu rady, ale zároveň je z tvých příspěvků vůči vrrtakovi cítit despekt a opravdu jako takové trochu povyšování. Prostě mi to tak z tvých příspěvků k ní připadá, všímám si toho už několik let. A jak jsi nedávno psala v reakci Aleně, že víš, že tě nemá ráda, a proto všechny její reakce na tebe jsou neadekvátní, tak ty zase nemáš ráda vrrtáka a reaguješ na ni nepříjemně, absolutně nebereš v potaz, co ti píše, co vše už udělala, shazuješ to. A ona má potřebu se tady před tebou obhájit a pak se diskuze točí pořád dokola a vrrták z toho vychází, že si neustále dokola stěžuje. Myslím, že byste tuhle diskuzi měly ukončit, vrrtak si tu něco z těch konstruktivních rad může vzít a jít dál. A i kdyby si jen prostě potřebovala postěžovat, tak ji nech, vždyť na ni nemusíš vždy reagovat.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(23.4.2024 21:49:14) Vrrtaku, nojo, tady se toho semele a vyfantazíruje... Záleží na tom? Vyfiltruj si informace, které ti mohou být k užitku, a zbytkem se nezabývej, je to ztráta času a energie. Jde ti přece o studium tvého dítěte, ne o názory anonymních virtuálních kecalů.
|
|
|
|
|
|
monam |
|
(22.4.2024 22:05:22) ale tvůj syn není na maturitním oboru, ne?
neříkám, na co bych spoléhala, já sama za sebe bych to celé asi pojala jinak, ale nedělala bych si na učňáku zřejmě technického rázu starosti s čtyřkami z dějepisu, to fakt ne.
|
|
monam |
|
(22.4.2024 22:08:07) "poslala 4 na ukázku- vybrala ty nejhorší aby ukázala že nic neuměl, ty kde uměl na 2 a na 4 neukázala. Druhá řekla totéž, ale ani je neposlala, ani nenabídla schůzku jindy že je nachystá."
z jakého předmětu?
|
monam |
|
(22.4.2024 22:08:30) Ona nenabídla schůzku, ty jsi na tom mohla trvat.
|
|
|
|
|
monam |
|
(22.4.2024 21:40:05) "A písemky nevidím, domů je nedostanou a učitelka je u sebe nemá aby je mohla ukáza"
určitě můžeš požádat o to, aby ti písemky ukázala. To nemůže odmítnout.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 22:02:41) písemky dávat nemusíme, ale ukázat ano, dojdi do školy
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(22.4.2024 22:01:55) vrrtaku, na Rodině to nevyřešíš, pokud sis přišla pro tipy, jak řešit, dostalas jich dost, tak už konečně něco udělej
jinak teda tvůj odhad, že umí na dvojku maximálně na trojku a ve škole dostane pětku je super, trochu mi to připomíná, když mi syn někdy v šesté třídě řekl, že potřebuje pomoct s učením, já jsem s ním strávila dvě hodiny nad dějepisem a on přinesl pětku, a víš proč? protože s učil PO písemce, ne před ní možná si zkus zjistit, jestli to není podobný případ
oni se učni většinou s maminkou neučí a učení je obecně moc nebere, to by byli na jiné škole, zajímá je praxe, ne teorie a už vůbec ne teorie něčeho, jako je chemie nebo dějepis
neříkám, že je to špatně, prostě je to fakt
|
Yuki 00,03,07 |
|
(23.4.2024 8:07:11) Vrrtaku, a víš jistě, že má v sešitě všechno, co má umět? nedělám si iluze, vidím sešity některých našich osmáků a deváťáků takže pokud umí to, co má v sešitě, zdaleka to nemusí být to, co má umět
|
|
|
monam |
|
(22.4.2024 22:06:55) ", zajímá je praxe, ne teorie a už vůbec ne teorie něčeho, jako je chemie nebo dějepis"
tohle podepisuju. Pokud je baví praxe a mají z ní dobré známky, teorii většina prostě protrpí a nějaká čtyřka z dějepisu je něco, co vůbec neřeší. Řeší to syn?
|
Čumča. |
|
(23.4.2024 7:09:08) vrrtáčku, Ropucha má pravdu, opravdu by ses měla odhodlat k řešení přímo ve škole. Jinak si budeš dlouho bolestně vyčítat, žes nijak nezakročila. Věřím ti, že to máš tak těžké, jak popisuješ. Začni podnikat nějaké kroky přímo s vedením školy - co nejklidněji a věcně - potom tady na Rodině zajisté najdeš podporu v dalších krocích, které je potřeba učinit.
|
|
|
|