Re: postavička
Dagmarjano, u tvých dětí je ještě příliš brzy na to, aby uměly dobře číst a počítat s tím, že mají v hlavičkách už nyní "obtisky" slov, tak to by už vůbec nešlo.
Bohužel se klade rovnítko mezi znalost čtení a schopnost reprodukovat slova tištěného textu. Než si dítě začne číst kvalitně a navazovat při čtení automaticky na předchozí znalosti a vytvářet nové, trvá to zhruba 3000 (tři tisíce) načtených hodin. Za naší generace jsme měli načteno v tak sedmé osmé třídě. Někdy i dřív. Dnes (TV, počítače a zábavy jiného druhu) způsobují, že se tato hranice posunula až do druhého ročníku středních škol. A to už je dost pozdě.
Tady je tak trošku dostáváme k jádru pudla. Ony počítačové animace jsou hrozně hezká věc. A nepopírám, že často přispívají k pochopení. Ale ... pokud se budou používat často, děti se nenaučí vytvářet si tyto "animace" ve svých hlavičkách. V tom okamžiku ztrácí schopnost aktivního pochopení.
A o aktivním využívání počítače tu pořád mluvím/píšu. Jistěže ukažte na počítači dítěti třeba v programu Lidské tělo, jak ... teď si nepřesně vybavuji ... se pohybuje ruka v kloubu. Ale pak taky vezměte děcko za ruku a ukažte mu, kdeže má ten kloubek, jak se napínají svaly a srovnejte to s počítačovou animací. A ukažte mu, proč tu ruku nemůže dát "takhle". V tom okamžiku si dícě začne spojovat počítačovou animaci s reálným procesem, zapojovat do ní vlastní zkušenosti a třeba objeví, že ta animace je nedokonalá.
Odpovědět