7.12.2006 0:14:26 Lukáš Dostal
Re: Roky zpoždění
L+2, s tím co říkáš, si ani článek ani mé reakce myslím neprotiřečí.
Článek nechtěl říct, že se děti až do dospělosti mají držet od počítače co nejdál. Myslím, že od nějakých ca 12 let patří dobré seznámení se s počítačem ve škole k samozřejmosti. Neučím informatiku, ale přátelé profesionálové si občas posteskli, jak jsou osnovy v novém školském programu pro opravdové porozumění věci zcela nesmyslně postavené. Tvrdili, a doufám že jejich názory reprodukuji správně, že by bylo ideální, aby se žáci nejprve naučili si počítač postavit, tedy porozuměli vnitřnostem, pak se učili základy programování a teprve potom aplikace naučeného: tedy jednotlivé hotové, bezesporu velmi užitečné, ale dnes již blbuvzdorné - a tedy myšlenkově velmi stupidní uživatelské aplikace.
Jinak můj údaj o půl roku na běžné uživatelské zvládnutí počítače mi připadá z praxe realistický a dostačující. Píšeš, že se předpokládá velmi dobrá znalost ppt - nabízené kurzy základní i nástavbové trvají ca 2x2 dny, zbytek je věc praxe, se slušným zvládnutím textového editoru je to obdobné, no a u excelu to možná potrvá trochu déle, ale především to předpokládá aktivní zvládání a porozumění matematickým funkcím - tedy všeobecné vzdělání, jinak je to dost na nic. Umět makra vyžadují pouze určité specifické obory (inženýrské, ekonomické, exaktní vědy,...), jejichž předpokladem je většinou vysokoškolské vzdělání, rozhodně to nevyžaduje průměrný zaměstnavatel od průměrného zaměstnance. Konečně - když se děti naučí makra na střední škole, proč ne?
Proti čemu článek brojí, je onen manipulativní imperativ, že bez výuky počítačové a mediální gramotnosti již od útlého dětství dětem ujede vlak, že budou za 10 až 15 let znevýhodněné při hledání práce.
Odpovědět