20.2.2009 13:37:35 Grainne
Re: Internetové diskuze a jejich etika
Přiznávám, že tohle se těžko hodnotí, protože se jedná o někoho, koho neznám, nevím, kde dotyčná získala informace, které ji vedou k takovému závěru - mohou být objektivní, ale nemusí...
Odpovím víceméně sama za sebe. Každý člověk, pracující v profesi, která se zabývá lidmi, kteří jsou nějakým způsobem v tísni - tedy zdravotníci, policisté, hasiči, psychologové, by měli s něčím takovým počítat a měli by tomu umět čelit na profesionální úrovni. Měli by být takříkajíc "už ve dveřích" připraveni takové obavy, nebo předsudky rozptýlit a připusťme, že důsledky regionální politiky mají na práci těchto profesí svůj dopad. Jednoznačně je třeba přistupovat tak, že takový postoj, předsudek, důsledek atd. bývá v regionu znám a je třeba s ním počítat.
Jestliže klient a v tomto případě klientka, utrousí z pohledu zdr. personálu nějakou nepříznivou poznámku, mělo by být bráno v potaz to, že ona je v nevýhodné pozici - cizí prostředí, cizí lidé, nejistý a svým způsobem nepředvídatelný průběh příštích událostí. Jesliže to kdokoliv ze zdr. personálu na sebe vztáhne osobně, dostává klientku do pozice protivníka a to znevýhodněného protivníka, utkává se v boji se slabším.
Jsou takové bojůvky o osobní prestiž skutečně nutné? Není taková negativní prestiž potom i zasloužená? Být na straně personálu zařízení, které je znevýhodněno právě díky důsledkům regionální politiky, vyvíjela bych naopak snahu o rozptýlení těchto předsudků, nepřiživovala bych je jednáním, které končí výměnou osobních invektiv na veřejné internetové diskusi.
Vzhledem ke zmiňovanému "nešťastnému vstupu" kohosi z personálu myslím mé závěry nebudou příliš daleko od pravdy.
Odpovědět