Martina+dva miláčkové |
|
(26.10.2009 15:35:06) Dobrý den, mého syna čeká v lednu test školní zralosti.Problém" je, že mu bude v prosinci 6, takže by, v případě, odkladu šel do školy až v 7 a 3/4. Máte s tím někdo zkušenost? Jak se vaše dítě vyrovnalo s tím, že jeho kamarádi ze školky můžou do školy a ono ne? A v neposlední řadě - vadilo vám to, mrzelo vás to? Považovaly/i jste to za své "selhání"?
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 16:01:33) Pokud by test nedopadl nejlíp, rozhodně bych požadovala ještě jeden test nejlépe v červnu. Ono od ledna do září se ve vývoji malého človíčka může hrozně moc změnit.
Já osobně pro odklady moc nejsem, obzvlášť, když by věkový rozdíl byl takhle velký, ale je to určitě věc individuální a neměj strach předem, počkej si na posudek z PPP.
|
|
Federika |
|
(26.10.2009 16:04:03) Martino, vůbec bych se toho neobávala..První třídy jsou dneska plný 7-8 letých dětí, skor byhc řekl,a že takhle starý dítě tam zapadne rozhodně líp než čerstvě šestiletý...A je velkej rodíl,když do první třídy nastupuje dítě zralý a dítě nezralý... A jako selhání?? Proč??? ému staršímu synovi jsem dala odklad, e narozený v červnu, hyperaktivní, nesoustředil se, roztěkanej..S odstupem hodnotímjako skvělej krok, je to mnohemjednodušší, ve třídě zdaleka není nejstarší a je jeden z nejlepších ve škole.. Mladšímu dám taky odklad, je spíš ve všem vepředu, žádnej rpoblém nemá, je mu čerstvě pět,něco málo čte,sčítá,odečítá,násobí,má výbornou paměť i slovní zásobu...Ale jinak je celkem mimoň a hlavně srpnovej...
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 17:11:58) Federiko, a proč přesně to děláte? Proč by chytré šestileté dítě nemělo jít do školy? První třída je přeci šitá na míru průměrnému šestiletému dítěti. Kdyby to takto praktikoval každý, budou za chvíli nastupovat do školy devítileté děti ... Není to nefér vůči těm šestiletým, co nastoupí jak mají a budou mít hromadu osmiletých spolužáků a budou nakonec v nevýhodě?
|
Feliz |
|
(26.10.2009 17:26:58) Přesně tenhle problém řeším a řešení nemá. Syn ještě nevydrží být potichu v hodině, narozdíl od těch starších. O přestávce si pak chce povídat nebo hrát, ale už 2x dostal do nosu, až mu tekla krev. V hodině běžně slýchá, drž hubu debile. Slovy paní učitelky je ona připravená na nesoustředěné děti s hračkama v aktovce, ovšem převaha těch starších jí to dost komplikuje. Naštěstí tam má kamarády ze školky, kteří mají obdobný problém. Nechápu, co takové děti dělají v první třídě. Evidentně problém nemají. Výjimky jsou v jiné třídě, kde je speciální pedagog. Občas mám chuť ho tam přeřadit.
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 17:46:28) Feliz, to je smutné. Já mám dcerku, která byla rozumově zralá na školu už v pěti letech, chtěla jsem ji tam dát, protože se ve školce nudila, ale psycholožka mi to rozmluvila právě z těchto důvodů. Je navíc drobné postavy, tak jsem dala na psycholožku a poslala ji až v těch šesti a půl. Je z nejlepších ve třídě, často se i nudí, ale patří k nejmenším. Naštěstí má vynikající paní učitelku.
|
Feliz |
|
(26.10.2009 17:58:40) Není to zase tak zlé, jak se asi z toho popisu zdá. Líbí se mu tam, má hodně kamarádů, je to škola matematicko-jazyková a specialitou této školy jsou učitelky speciálně pro první třídu s maximem 20 dětí. Ve druhé třídě je seskupí s ohledem na kamarády. Takže se počítá s šestiletýma prďolama, kteří si můžou v hodině pohrát nebo proběhnot. Paní učitelka je z této situace dost něšťastná, prý je to rok od roku horší. Za chvíli se bude vycházet ze střední v 25.
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:03:42) jo,myslím si,že i pro tu učitelku jeto těžký..A pak ji to často vede k tomu,že normální šestiletý dítě, chytrý, ale hravý, míň soustředěný než to dítě o rok, o rok a půl starší, označí za nezralý a chce ho vrátit do školky...
|
tinas |
|
(26.10.2009 18:15:14) Teď se řeší jestli je fér nástup do školy v sedmi nebo v šesti letech,ale to by se rovnou mohlo řešit jestli je fér,že některé děti dávno čtou,počítají nebo píšou oproti jiným,které z domova a školky neumí nic. To je přece hloupost. Někdo na to má v šesti letech a někdo ani v těch sedmi není na školu připravený. Já bych tedy dítě za každou cenu do školy netlačila. Kdybych tohle musela řešit u svého dítěte,tak bych si našla opravdu dobrého psychologa a řešila bych to přes něj. Při sebemenší pochybnosti o tom,zda to dítko zvládne bych na odkladu trvala,abych předešla pozdějším problémům v té první třídě. Pro děti je to obrovská změna oproti školce,když musí sedět 4 hodiny v klidu a soustředěně pracovat. Není to žádná ostuda,ale spíš zohlednění konkrétních potřeb dítěte. A jestli je to fér vůči šestiletým dětem? Já myslím,že ano,protože i oni mají možnost mít odklad,pokud by k tomu byl nějaký důvod. Neznám nikoho,kdo by chtěl odklad jenom tak. Proč taky?
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 18:21:52) Pokud je k odkladu důvod, tak to je samozřejmě naprosto v pořádku - není ani možné, aby stoprocentně všechny děti úderem šestých narozenin byly na nějaké úrovni. Proto se ty testy školní zralosti dělají. Ale bohužel znám i osobně případy, kdy se rodičům velmi šikovných dětí, které by testy zvládly s přehledem, prostě jen nechce ještě mít starosti se školou a mají pocit, že starší dítě pak snáze propluje. Nevím, jaké procento jich je, ale jsou.
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(26.10.2009 17:41:47) Tenno, cituju: "První třída je přeci šitá na míru průměrnému šestiletému dítěti".... Už právě není,to je to..Kdyby to tak bylo,nemám obavu dát srpnovýho šestileťáka do první třídy... David šel do školy,bylo mu sem let a dva měsíce...Ve třídě je věkově spíš průměr...Čerstvě šestiletí šli u nich do školy dva..roblémy trochu mají, dodnes..teď z nich někteří půjdou na víceletej gympl, ti mladší jsou přece jen nezralí, a je to při přechodu na gympl dokonce větší handicap než v tý první třídě...
|
Feliz |
|
(26.10.2009 17:48:45) Jak vidím, tak má tento přístup opravdu většina rodičů. Pak je ale otázka, zda by školní docházka neměla být ze zákona až od 7 let.Nebo speciální třídy pro děti, které si troufnou jít v šesti letech do školy. Za nás měli odklad fakt jen nemocné děti. Byly jsme stejně staří a bylo nám fajn.
|
Federika |
|
(26.10.2009 17:58:37) ne, Feliz, to by nešlo.. pak by totiž v těch prvních třídách byla děti 8-9 leté...
|
Feliz |
|
(26.10.2009 17:59:41) To by mě vůbec nepřekvapovalo.
|
|
|
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 17:56:56) No já myslím, že škola je na ně - na ty šestileté - připravená stále, co se týče učitelek a osnov, ale jak stále více rodičů takto chytračí a "ulehčuje si život", atmosféra ve třídách podle toho samozřejmě vypadá. A to je prostě nefér vůči těm, co by rádi, aby se jejich chytré děti vzdělávaly v souladu se svým přirozeným vývojem.
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:01:33) nefér možná..Přesto nevím,proč bych zrovna to moje dítě měla vystavit tomuhle fenoménu tím způsobem,že si dokážu,že jdu proti proudu..Jedna věc je,jestli s tím souhlasím,druhá věc je,že mi jde o mé dítě... On se ten rozdíl právě táhne i dál, dokonce je zrovna na těch víceletých gymplech často markantnější.Je někdy dost velkej rozdíl vystavit nárokům víceletých gymplů schopné dvanáctileté dítě a schopné desetileté dítě...
|
Feliz |
|
(26.10.2009 18:07:32) Federiko, já to naprosto chápu a vlastně se Ti vůbec nedivím. Rozhodně nepatřím mezi nějaké bojovnice na úkor mého jediného dítěte. Jenže co s ním ve školce? Čte od 4 let, píše jakbysmet. Zájmy má na úrovni deseti-dvanáctiletých dětí. Doporučení všech bylo, dát ho do školy. A on tam chtěl. A věřím, že to zvládne levou zadní. A když ne, má nás, rodiče a paní učitelku, kteří mu pomůžou.
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:13:36) jojo, taky vidím ten rozpor... Ve školce mi řekli,že ho mám dát někamna věděckej kroužek...Teď tu sedí a vysvětluje mi, že turbo je relativní slovo,protože takovej turbošnek je sice relativně rychlej, ale turboorel je určitě rychlejší...
Ale to pak záleží na učitelce...DSavid chodil do malý vesnický škoy, bylo jich tam málo a učitelka jim dávala všelijaký úkoly navíc.. A ve školce bych ho nudit nenechala,on má ale takovou školku,že jsou tam nároky vyšší, takže se ani ten příští rok nudit nebude....
|
|
tinas |
|
(26.10.2009 18:20:30) No jo je to trochu problém s chytřejšími dětmi. Máme to za sebou také. Syn od třech let řešil takové ty logické úkoly,zkoumal mapy,sopky,motory a jiné technické kravinky. Ve školce se vysloveně nudil. Chodila jsem s ním do PPP,aby nám řekli,jak s ním pracovat,protože,když nebyl zaměstnaný lezl pomalu po stropě a my následně taky z té jeho energie. Nicméně kvalifikovanou radu jak s ním přežít jsem nedostala nikde až nás vlastně zachránil ten nultý ročník,kde najednou mohl dělat takovou školní přípravku a byl klid. Tam se vykecal,vypsal a vypočítal. Uf to jsem si oddechla. Jak už jsem psala v PPP radili zažádat si ve škole o předčasné přijetí s tím,že od nich dostaneme souhlas,ale dětská lékařka nám to nedoporučila kvůli té sociální vazbě-nejmenší=nejslabší atd. Bohužel pro nadanější děti školky nenabízejí alternativy nebo je jich málo.
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 18:31:50) Náš starší syn je narozený v červenci, přeskočil první ročník, celou základku se nudil a teď v relativně čerstvých deseti letech je v primě a zvládá to velmi dobře, přestože je v průměru o dva roky mladší než spolužáci. Je pravda, že u přijímaček i teď v té primě mají obrovskou výhodu vyzrálejší dvanáctiletí, já bych ale i s odstupem času řešila všechno stejně, především vzhledem k tomu, že lepší řešení pro nás není dostupné. Ano, tenhle problém dokáže vyřešit například kvalitní anglická školka (pro nás ale finančně nedostupná), jak to ale pak řešit na ZŠ, kde se to dítě musí zákonitě nudit, to už opravdu nevím, speciální ZŠ v dosahu prostě není.
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:36:54) jo,Míšo, Denis chodí do kvalitní anglický škoky a mám plnou hlavu toho,jak to řešit dál...Odklad chci, takže čas mám a budu to nakonec řešit asi tak,že nastoupí do vesnický školy tady, se kterpu mám zkušenosti, k tomu dvakrát dvě hodiny rodilej mluvčí angličtina a holt nějaký kroužky...Zbytek až dál.. A stejně si člověk nikdy nemůže bejt jistej, že se rozhod správně..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kosatka2 |
|
(26.10.2009 16:12:29) Nevím, proč by mělo být považováno za "selhání" rodičů to, že dítě nejde do školy již v požadovaném věku. Nejedná se o závody, které dítě vydrzúrujeme tak, aby šlo do školy co nejdříve. Každé dítě je jiné a pro některé je OK jít do školy v 5, pro jiné v 7 a 3/4. Nejde o datum narození ani o číslo, ale o to, aby to dítě ve zdraví zvládalo. Někde jde možná i o to, aby situaci zvládla učitelka ve škole, protože individuální přístup je mnohde pouhým snem a zralosti a schopnosti dětí se můžou velmi lišit. Děti snášejí situaci různě, u nás v rodině problém nebyl.
|
|
tinas |
|
(26.10.2009 16:30:59) Martino a proč se obáváš testu? Co si myslíš,že po synovi budou chtít? Test zralosti dneska dělá i školka. Je to úplně jednoduché doplňování tvarů,barvy,zvířátka atd. Opravdu to není nic složitého. Dnes sice děti nastupují do školy výrazně chytřejší-než-li dříve,ale i dítě netknuté se dříve či později naučí to co umějí chytřejší spolužáci. V listopadu už děti ve škole běžně čtou a to opravdu i ty,které neuměli ani písmenko. Já bych se toho nebála. Můj syn je narozený v listopadu a šel tedy do školy také až o rok později přirozeným odkladem. Pschlog nám doporučoval dát ho naopak ještě o rok dříve než v šesti,ale to nám zase nedoporučila dětská lékařka,protože sice by měl na učení,ale pořád by byl ve třídě sociálně nejslabší a nejmladší. Vyřešili jsme to tak,že a poslední rok školky nechodil do školky,ale vozili jsme ho do školy do tzv. nultého ročníku. Zkus se v okolí poptat,zda tam něco takového nemáte. A kdyby se stalo,že syn z nějakého důvodu testy nezvládne rozhodně není tragédie. Prostě by měl rok navíc,aby se v klidu mohl na školu připravit. Věř mi,že pokud bys ho tam z nějakého důvodu dala a on by na to neměl bylo by to trápení pro něj i pro tebe,takže pokud to nevyjde vůbec to nehroť a užijte si ještě rok volna. Až nastoupí do školy budou už jenom povinnosti. Tak ať to oba dopře zvládnete.
|
Martina+dva miláčkové |
|
(26.10.2009 19:15:08) Tinas, já se testu nebojím. Smířila jsem se s tím, že tam budeme muset. Jen mě to mrzí, protože on je, myslím, dost chytrý. Pokulhává a to výrazně snad jen v grafomotorice a právě výdrži soustředit se. Ale je teprve říjen, takže ještě 10 měsíců před náma. Nicméně tu grafomotoriku řešíme už rok a pořád se nedaří úplně dobře. Toho se obávám. Kdyby nám byl doporučen odklad, dostane ho. Samozřejmě je mi jasné, že to není ostuda. Rozhodně ne jeho. Já si spíš říkám, jestli jsem já udělala všechno, co bylo potřeba a i něco navíc Já jsem, samozřejmě, na internetu ten grafomotrický test našla, ale abych pravdu řekla, nebudu ho to učit - nemá to cenu. Nechci ho naučit tři věci, aby je tam předvedl. Vždyť jsem to v první řadě já, koho zajímá, jak na tom opravdu je.... Spíš mě zajímalo, jak to berou samotné děti - přece jen jejich kamarádi do školy jdou....
|
tinas |
|
(26.10.2009 19:30:08) Martino, to je asi ten jediný kámen úrazu,že kamarádi jdou do školy a on by zůstal. Jedině snad,že by měl kamaráda,který také nejde a nebo ho namotivovat,že bude předškolák a třeba mu domluvit nějaku aktivitu,která pro "maláky " není,ale pro předškoláky je. Nevím odkud jsi,ale pokud z Prahy můžu ti dát kontakt na hodně dobrého psychologa. Má sice tak dvou měsíční objednací lhůty,ale jak se k němu dostaneš,tak pak už to jde.
Ještě k té grafomotorice. Syn má poruchu jemné i hrubé motoriky,takže o tom něco vím. :-( Škrábe jako kocour a jeho obrázky jsou pořád takové dětské. Užili jsme si kvůli tomu taky,protože paní učitelka nebrala jeho poruchu v potaz a dala mu na vysvědčení dvakrát dvojku a zkazila mu tak samé jedničky. Těžko jsem mu pak vysvětlovala,že by si tu jedničku zasloužil,protože on doma,tak trénoval,ale holt neměl krasopisně napsané písanky. To byla asi největší nespravedlnost,které se mu dostalo ve škole. On se tak snažil,ale prostě nedokázal jít za hranice svých možností,ale tu snahu nikdo neocenil.
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:35:35) jo a k tý grafomotorice..Neřešil ajsem to.David má lehce ochyblou levou polovinu těla a je levák...Píše jako prase, občas to nneí schopnej po sobě přečíst ani on sám..Měi jsmeštětstí na učitelky,jedna mi říkala,že bejt to na ní, neznámkuje to vůbec, druhá,že jí úplně stačí zachytit správně tvar písma,víc že řešit nebude...Žádný špatný známky za svý šílený kocouří písmo nechytal a dneska,v pátý třídě ,je to každýmu fuk...
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 19:36:49) Co se týče toho psaní a kreslení, to je dítku taky dáno a věkem se to nezmění. Mladší ještě ve čtvrté škrábe jako kocour a malovat prostě neumí, s tím holt nic nenadělá, ač by se sebevíc snažil. To jsou ale takové zádrhely prvních ročníků, od takové čtvrté třídy už na tom až tak nezáleží, i když záleží na učitelce.
|
tinas |
|
(26.10.2009 19:39:33) No nevím nevím Míšo. Syn v Primě teď chytil nějakého profesora na výtvarku a prý je dost ničí tím,že všechno musí být dokonalé. ))
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 19:46:37) Jo tak to ten náš má podobného na hudebku. Přestože chodí třetím rokem na klavír do hudebky, ve škole hudebku nesnáší. To jsou ale jen dílčí problémy, celkově je to daleko lepší než na základce.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:49:13) na blbce narazí kdokliv kdekoliv, podle toho se přece nedá nic řešit dopředu, srážka s blbcem je vždycky špatná a ničím se jí nedá vyhnout, ani odkladem :)
|
|
Lída,3 kluci a holka |
|
(26.10.2009 19:55:49) Tinas, to jsem tedy zrovna o TOMHLE kantorovi neslyšela, že by chtěl mít něco dokonalé
|
tinas |
|
(27.10.2009 7:49:56) Lído, fakt nevím osobně nevím ani,kdo je na tu výtvarku má,ale syn si stěžoval,že je něco nechával předělat a stěžoval si na to u nás i synův spokužák. Na druhou stranu samozřejmně nevím co tam vytvořili.
|
|
|
|
Martina+dva miláčkové |
|
(26.10.2009 19:49:05) Míšo, jenže velký problém je, že minimálně ty první dva roky je ta grafomotorika MOC důležitá. V podstatě v každém předmětu malují, píší.... já byc fakt nechtěla, aby se stalo: "mami, já jsem se fakt snažil a učitelka řekla...". Myslím, že to dokáže "otrávit" i jinak velmi chytrého žáčka. Jenže to už jsem zabloudila od svého dotazu jinam.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:51:31) Martíno, tady záleží na učitelce, chce to vybrat, i my válčíme s grasfomotorikou, má doporučený nějaký kurz, ale nevyhovuje to časově, tak se to neřeší nijak víc, zatím, snaží se a učitelka je rozumná, nestresuje ho ale jsou učitelky, který potřebují krasopisný psaní, to je pak horší chce to vybrat, když to aspoň trochu jde, a hodně hodně pomáhat
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 19:54:46) Ono to určitě souvisí, jen u našeho dítka by odklad zrovna u psaní rozhodně nepomohl, protože škrábe ještě teď . To je hrozně složité, nejde školní zralost posuzovat podle jednotlivých aspektů. Mladší například před školou nečetl, nekreslil, zase ale velmi slušně počítal a tak nějak celkově mi na odklad důvod nepřišel.
|
|
LENKA+K+K |
|
(26.10.2009 19:57:07) Martino - taky bych řekla, že "problém" s grafomotorikou odklad nevyřeší. Dcera je ještě navíc ambidexter a píše dost nevzhledně, dost s tím zápolila a krasopisně nikdy psát nebude, ale já to za takový problém nevidím. Všechno je o komunikaci se školou, já stále do školy chodím a řeším. Učitelky chtě nechtě nakonec vyhoví, jsem totiž hodně neodbytná ...
|
SaruskaD |
|
(28.10.2009 15:51:46) Vidím, že tu docela řešíte, resp. paní učitelky asi řeší krasopis. Trochu bych vás mohla uklidnit, že jestli někdo škrábe jako kocour, určitě to nesouvisí s jeho zralostí nebo nezralostí. Moje dcera je na vysoké škole, ve druhém ročníku, má víceméně ty nejlepší výsledky, jaké může mít a kdybyste viděli její písmo ...
|
Federika |
|
(28.10.2009 21:16:32) a vysoká škola?? No mně se právě na tý písmo definitivně zkazilo... Nepřečtu to někdy ani sama po sobě ... Ale myslím,že je to každýmu jedno,nijka zvlášť mi to život nekomplikuje..
|
|
|
|
SaruskaD |
|
(28.10.2009 15:36:35) Možná mi to tady někde v příspěvcích uniklo, ale kdo Vás na ty testy posílá? To Vám doporučili ve školce? Nebo jdete sama od sebe?? Můj syn je narozený koncem června a šel od 7 let. Dodneška mi to vyčítá, když na to přijde řeč (dnes už je dospělý). Ale tehdy mi přišlo dobré dát na odborníky.
|
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(26.10.2009 16:49:26) Martino, když koukneš na příspěvky v diskusi o prvňáčcích, které tam píší dvě maminky, jejichž děti možná budou vráceny z první třídy do školky, tak to bych radši brala všema deseti odklad.
|
|
Feliz |
|
(26.10.2009 17:01:42) Vůbec bych to nebrala jako selhání. Mám syna v první třídě, je mu čerstvých 6 a kdyby nebyl naopak přezrálý, ve školce bych ho nechala a to z důvodu, že 3\4 dětí v jeho třídě očakávají nebo oslavily osmé narozeniny. On je ještě dětský a už se setkal s výsměchem. Těžce to nesl. Naštěstí je předčí ve výuce, kde je fakt nejlepší. Tím se vždycky oba uklidňujeme.
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 17:06:15) To je přesně situace, která se mi nelíbí. Snaha rodičů získat jakýsi "náskok" a ulehčit dětem i sobě tím, že je pošlou bezdůvodně o rok později do školy, je značně nefér vůči těm šestileťáčkům, kteří nastoupí poctivě tehdy, kdy mají.
|
Federika |
|
(26.10.2009 17:38:49) ano,přesně proto. Nechci hodnotit tenhle trend, ale rozhodně svý byť spíš nadprůměrný dítě nestrčím jako čerstvě šestiletý dítě do chřtánu sedmi až osmiletým...Nevím,proč by zrovna to moje dítě mělo bejt kvůli svýmu věku v nevýhodě.. Byla jsemza svým dětskýmdoktorem, je spíš konzervativní, tak jsemse trochu obávala,co mi řekne,on navíc ví,že Denis problém nemá, že je hodně vepředu.. A řekl,že samozřejmě , že je rozhodně pro odklad, že je jedno,jaký znalosti má nebo nemá,že oproti sedmi-až osmiletým bude prostě emočně,sociálně, psychicky,vždycky v nevýhodě... Navíc to vidím u staršího syna, pro něj i pro nás to prostě bylo snazší anevidím důvod,proč si komplikovat život..
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 18:41:28) Federiko a do jaké ZŠ potom syn nastoupí? Jak zabezpečíš, aby se příšerně nenudil? Naši oba s nudou bojují šíleně, tempo je na ně pomalé a neumím si představit, že by byli ve svém ročníku ještě o rok nebo dva starší. To není o tom, že bych je chtěla hnát bezhlavě dopředu, ale není podle mne správné, když je laťka nasazená příliš nízko a oni pro dobré výsledky nemusí hnout prstem a ještě jsou otrávení, protože první stupeň základky je přesně věk, kdy jsou tyhle děti lačné po informacích a nových znalostech a ve své podstatě je jim školou bráněno jet tak rychle a efektivně, jak mají potenciál.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 18:43:48) ... jsi mi odpověděla, ještě než jsem to dopsala...
|
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:44:31) nevím,Míšo,zatím jsemjen pozorovala,že učitelka dává úkoy navíc,ve třídě je jich takdeset,tak se to dá...A holt zbytek bude na mě... Taky se učí od staršího bráchy, tu angličtinu zařídím a holt po té páté třídě kvalitní gympl..Na nic jinýho jsem nepřišla... A navíc,jeho bude asi brzdit přece jen ta "mimoňovština", že jo...Všichni na něj budou čekat,než s e obleče, než něco najde...
|
tinas |
|
(26.10.2009 18:51:35) Federiko, a vem si kombinaci,když dítko má ještě ambice vyhrávat v těch jejich třídních soutěžích. To už je potom ten pravej masakr,když nevyhraje a zůstane třeba druhá. To už neokecáš a nevysvětlíš,že druhá je taky dobrá. Naty sice sešity nesplachuje(zatím),ale začne brečet a nejde zastavit. Někdy je to až k síchu kvůli jaké kravině dělá scénku. Marně vysvětluješ,že obrázek je docela povedenej,když pak přijde babička(jako třeba před chvilkou ta naše) ,podívá se na ledničku a řekne"co to tady máš za mouchu" To se pak jenom otočím poklepu si na čelo a odvětím jaká moucha to je lítací víla. S mouchou by si to fakt nemohl zaměnit nikdo jiný,než naše babička,která bez brýlí nevidí nic. Malá naštěstí tou dobou bušila vedle do bicích,protože jinak by tu byla další scénka,že obrázek není dokonalej.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 18:56:03) Ježiš to je snad o tom našem. Jak je druhej, tak je to stejné, jako by byl poslední. A jako napotvoru každou chvíli v něčem soutěžej - v matice, češtině, všude . Je to vztekloun neuznávající autority. Šílená kombinace.
|
tinas |
|
(26.10.2009 19:01:27) JO Míšo a já to mám doma 2x. Syn je ADHD,tak ten na to má částečně nárok,ale zas emu to nechci moc usnadňovat,ale malá nic nemá. Já vždycky říkám zaplať pámbu,že se alespoň dobře učí,když už je jinak průšvihář. Já už se pomalu bála jít do školy,co zase bude,co zapomněl a nebo co provedl. Ach jo. Marně mi psycholog vysvětloval,že za to nemůže,když já pak poslouchala co mám doma za exota. Malá mi to vynahrdila. Kromě toho,že je jako hromádka neštěstí z jaždé kravinky je moc hodná a nikdy si na ní nikdo nestěžoval s výjimkou toho,že kecala v hodině s kamarádkou. Asi někdo tam nahoře věděl,že dvakrát bych to nezvládla,tak mi nadělil Naty,ale faktem je,že mi může jednou zatopit mnohem víc,než mi pod kotlíkem zatápí synek. To holt nikdy nevím.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 19:33:49) U nás je to od narození kluků na střídačku. Jsou od sebe rok. Jedno období perlí jeden, když už to vypadá, že konečně trošku klídek, tak začne druhej. Starší má Aspergerův syndrom (porucha autistického spektra), když byl mladší, bylo to dost šílené, mladší brácha byl zlatíčko a cca v pěti a šesti si to otočili a mladší je teda opravdu ďábel. Teď mají období, že se děsně hádaj a rvou, takže furt něco.
|
tinas |
|
(26.10.2009 19:35:03) Míšo, Aspergera synovi taky vnucují. :-((((
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 19:43:42) Nám ho naopak dlouho odmítali, já o něm byla přesvědčená už od jeho tří let, že je to AS, až to v sedmi letech psycholožka potvrdila. Na diagnóze nezáleží, dnes se dá říct, že z toho do velké míry vyrostl, nebo spíš se díky své inteligenci spoustu věcí naučil, u AS to tak bývá. Přesto je jiný. Ale není vyloučený z kolektivu, má kamarády, dokonce je zamilovaný a mezi staršíma spolužákama je celou dobu spokojený, možná právě proto, že jsou oni sociálně vyspělejší, měl vždy štěstí na třídu (teď je ve třetím kolektivu) a nikdy neměl problémy s posmíváním.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 18:49:25) Míšo, to jsi formulovala krásně - přesně to jsem měla na mysli, že děti by měly mít možnost jet dál tak, jak jim jejich potenciál umožňuje, a je škoda je brzdit třeba jen ze strachu, že budou v první třídě nejmenší.
|
|
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(26.10.2009 19:35:47) Federiko,
docela na to zírám - mluví se tady o sedmiletých a osmiletých dětech, jako by tvořily většinu v našich prvních třídách. Existují nějaké statistiky – jaké procento dětí má odklad? Mám normální děti - kluk nečte, nepíše, sčítá trochu (ale sociálně zdatnej, soustředí se, když ho něco baví, sportuje a tak…) a vůbec mě nenapadlo, že bych měla chtít odklad školní docházky. Teď jste mě úplně vyděsily, že tam bude jako šestiletej úplnej outsider. To se mi nechce věřit, že by šestileté děti byly v prvních třídách v menšině
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:41:18) Zuzano, myslím,že to tak všude není..Moje sestra bydlí na malýmměstě a tam se "odklady moc nenosí"..Já bydlím u Prahy a v prvních třídách opravdu převažujou 7 letý děti.. Denis teď chodí do mladší předškolní skupiny ve školce, jako srpnovehj je tam nejmladší....Ze 12 těhle dětí jdou do první třídy jen dva,osttaní děti budou mít odklad, mezi mima jsou i lednový děti, dva dokonce podzimní..Všechny tyhle děti jsou víceméně bez problémů, šikovný, dobře mluví, minimálně dvojjazyčně...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:44:18) fakt by mě zajímalo, proč se už teď ví, kdo bude mít odklad, zvlášť pokud jsou to normální děti s normálním vývojem
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:50:34) Veroniko,asi proto,že o tom rozhodujou rodiče... Já věděla u Davida už ve 4 letech,že budu chtít odklad,u Denise to vím te´d, v pěti...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:51:54) Federiko, já jenom nechápu ten důvod
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:53:45) David byl jasnej,ADHD, špatně se ovládal...Odklad pomohl moc... Denis je sice ve všem napřed, ale je prostě srpnovej, nedám jho mezi 7-8 letý děti,prootže až na znalosti je jinak úplně průměrnej,spíš větší mimoň..Čili nemůže držet krok s dětma tolik staršíma, sociálně,emočně,psychicky...A nechci ho tím handicapovat..Zbytečně, nic mu totiž neuteče..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:58:25) má skoro rok na dozrátí, to je přece hodně, no nic, neshodneme se můj syn je taky mimoň, taky nedozrálej, se špatnou výslovností, problémovou motorikou, ale škola ho baví, nudil by se ve školce o rok dýl, a 6 mu bylo, není co řešit
starší je na konci listopadu, v necelých 6 nemohl, neměl na to sociálně, a jak mě mrzelo, že nemohl do školy třeba od ledna, je introvert a to mu zůstane
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 20:00:03) já píšu hnusně od první třídy, a co??? vracet titul pro to nebudu takže škrabopis kluků je očekávaný a nedělá vrásky jim ani mně
|
|
Federika |
|
(26.10.2009 20:15:35) Veroniko,mně jde o ten rozdíl,ne o zralost,zralej on asi je už teď...Ten rozdíl půl roku až skoro dva roky je pro mě prostě moc velkej, vidím to u Davida, ty rozdíly se snad ještě vystupňujou později..A na víceletýmgmplu mají starší děti většinou taky výhodu, ty nároky jsou tam prostě nesporně vyšší..Celkově,zdaleka nemyslím jen nároky na znalosti..Už jen dojíždění s přestupama, samostatný vyřizování si věcí, rychlost....
|
|
|
|
|
|
|
LENKA+K+K |
|
(26.10.2009 19:48:17) Tak já osobně nejsem moc zastáncem odkladů (pokud pro ně není opravdu pádný důvod). Starší dcera (dnes 8,5 let) - dyslektik, dysorthografik, ADHD, hyperaktivita, nadprůměrně inteligentní, za to emocionálně trochu pozadu, narozená koncem května a o odkladu jsem neuvažovala ani chvilku. Dcera je hodně vysoká a působí podstatně "starším" dojmem, takže odkladem bych ten rozdíl jenom násobila. Vzhledem k psychice to byl trošku risk, ale zvládla to na výbornou, do školy chodí ráda a baví jí to ...
|
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(26.10.2009 20:33:12) Cože? z 12 předškoláků 10 odkladů? A to ty matky jako už teď v říjnu mají vyřešený? Jsme Praha – západ (blízko Prahy, některé děti asi budou dojíždět do Prahy). Zatím jsem o tom mluvila jen s matkou Filipova nejlepšího kamaráda (soused) a ta spíš chtěla, aby šel v 5 letech (je podzimní). Nevzali ho ale do předškoláků (koukli na datum narození a víc je nezajímalo), tak to trochu vzdává kvůli tomu, že neprojde tou předškoláckou přípravou. Jsme Praha – západ (blízko Prahy, některé děti asi budou dojíždět do Prahy). Asi se budu muset nějak zeptat jiných rodičů.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:42:18) Zuzano, bodejť by nebyli šestiletí v menšině, když se dávají odklady pro jistotu, protože někdo řekl, že to mají skoro všichni, protožepro rodiče je to rok pohody navíc... málokdo ten odkladopravdu potřebuje, pak jsou v devítce 17letý "děti" a maturantům je 21, to já jsem měla skoro hotovou vysokou, šla jsem do školy v čerstvých 6, jsem na konci července, byla jsem nejmladší, nejmenší, ale to je přece úplně jedno můj 6,5 letý je taky nejmenší ve třídě, mezi klukama patří k nejmladším, ale to není důvod pro odklad i když u něj by těch důvodů bylo víc než dost :)), ale musím se řídit taky tím, co chce on a jak to cítím já, je to moje dítě
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(26.10.2009 20:43:20) Veroniko
já jsem narozená v polovině srpna, šla jsem v 6 letech. Ve 3. třídě jsem přestoupila na jazykovku a nikdy jsem si nepřipadala nějak pozadu – tak normálně. Spíš naopak –v pubertě mi hlavně kluci ve třídě připadali tak nějak dětský - nezralí - úplně v jiném světě.
|
Federika |
|
(26.10.2009 20:44:44) Zuzano,pozor!! To bylo v době, kdy naprostou většinu třídy tvořily šestiletý děti!!!V tom je právě ten velkej rozdíl...
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(26.10.2009 22:11:09) Tak mě napadlo, že se asi prostě zeptám v těch školách, které u nás připadají v úvahu, jak vypadá věkové složení loňských prvňáčků. To určitě není žádné tajemství a bude to spolehlivé vodítko.
|
Federika |
|
(26.10.2009 22:14:27) Zuzano, já bych to taky udělala..Taky jsem se ptala a byl to poslední hřebíček k mýmu rozhodnutí...
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(26.10.2009 22:47:42) No - přesto si neumím představit našeho syna další rok ve školce. On je sice ignorant (nečte, nepíše, nemaluje…), ale působí celkově starší, fyzicky je na tom výborně (dneska zrovna na tenise porazil sedmileté děti (o 2 roky starší a o hlavu větší) v takových legračních netenisových soutěžích - žabák, kachna, sprint), každou chvíli má nějakou lásku - v létě měl nějaký románek se sedmiletou školačkou – jakože fakt láska, smutek, deprese u táboráku poslední den, symbolické dary na památku….a teď už má zas nějakou Helču (plus kamarády - to je pro něj priorita číslo jedna). Pohádky už ho nezajímají několik let – miluje Simpsony, baví ho Bible – mám dojem, že už teď je v té školce jak něčí starší brácha. Ne ve znalostech – to určitě ne - ale v tom ostatním. Já ho asi v tý školce nemůžu nechat, i kdyby byl úplně blbej...(jako že nejspíš trochu nablblej asi bude )
|
Federika |
|
(26.10.2009 22:54:35) zuzano, já o tom do poslední chvíle přemejšlela,právě proto,že Denis je prostě ve znalostech zřetelně napřed..Ale dorazilo mě to věkový složení první třídy, názor dětskýho doktora na srpnový školáky a taky-Denis asi nemá ani sociálně problémy, je velmi oblíbenej, perfektně s každým komunikuje, ale všechno moc prožívá, všechno je tragédie,pokud to není perfektní, je bordelář a mimoň, o školu zájem nemá, věčně teda vyplňuje nějaký sešity,píše, ale do školy prostě nechce, všechno ztrácí..A tyhle věci zrajou,vím to od Davida.. Tak si prostě říkám,že menší chyba bude ho nechat ještě dozrát..Motoricky,fyzicky je určitě oproti sedmiletým dětem slabší..
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(27.10.2009 6:42:21) Tak to Filip je asi pravý opak. Tragédie je snad jenom, když mu sestra zbourá nějakou lego stavbu. Jinak je mu všechno šumák – nemá potřebu být ani perfektní, ani nejlepší. Jedině snad když se při tom rozdávaj nějaký odměny. Žádný předškolácký sešity ho neberou, z vlastní iniciativy by něco takovýho nedělal ani náhodou – jediný, co je ochotnej dělat, jsou nějaký logický cvičení. Ale bordelář a mimoň tak úplně není, dost si pamatuje, co kde leží, co kdo řekl – to máma je na tom hůř . Nedávno mi zpíval písničku – ta písnička byla nekonečná – měla snad 10 slok. Když jsem se ho zeptala, kde se to naučil, tak ho to prý naučil Lacko v autobuse cestou na plavání. Paměť vynikající. Zatím ale jen na přisprostlé písničky . Myslím, že ho to bude ve škole trochu štvát, ale že to zvládne.
|
Federika |
|
(27.10.2009 9:04:38) Zuzano, tuhle povahu má David, je mu všechno fuk,všechno má n aháku,od první třídy jsem s ním nemusela nic dělat, úkoly vidím až hotový,odflánutý, ale správně, nikdy jsem mu nic nekontrolovala, nad ničímdlouho nepřemejšlí, takovej typ chytrýho flákače...A co se školy týče, je to určitě lepší. On má jiný problémy,ADHD, ale nad ničím se nerozčiluje, to spíš ti okolo... Já nad tím včera přemejšlela,Denis mě v noci vzbudil,je nemocnej a on je fakt jinej typ, všechno ho vykolejí..Už od malička nejed prasklou sušenku, byť by šlo o 2 mm růžek, nebyla dokonalá..Kolečko šunky muselo přesně přikrejvat rohlík,jinak to ošmikal nožem... A zlepšuje se to, tak si myslím,že i tenrok navíc mu v tomhle pomůže...
|
|
|
|
|
|
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 20:49:22) Já jsem listopadová a šla jsem do školy v pěti letech. Vůbec na sobě necítím, že by mě to nějak poznamenalo, naopak daleko horší bylo, že jsem se celý první stupeň nudila, celou základku nemusela učit a na gymplu jsem se už to "učení se" naučit nezvládla, prostě to nešlo. Daleko líp na tom byli ti, kteří pro dobré známky museli něco udělat i na základce.
|
Federika |
|
(26.10.2009 20:51:24) Míšo,to je asi individuální..Já šla taky v těch šesti, čerstvě a neučila jsem se až do gymplu,přesto jsem lehce zvládla vejšku a ani tam se učit neuměla..
|
|
|
|
|
|
|
Janoow |
|
(26.10.2009 18:03:39) hele ale ono to není většinou bezdůvodně. Mám pocit, že ty doby kdy si můžeš jen tak říci, že chceš odklad, už jsou pryč..... ted je k tomu potřeba minimálně ten posudek. A mimochodem, pro mě osobně je důležitější zda je dítě na školu připraveno emočně, sociálně... než zda má znalosti. Se starším synem chodí do školky klučina, který dostal odklad, je to neskutečně chytrý kluk, ale dle posudku není emočně vyzrálý. Zůstal letos ještě ve školce a řekla bych, že je to pro něj výrazné plus. Znám se s tou rodinou malinko víc, tak to mohu trochu posoudit. Můj brácha šel kdysi do první třídy v čerstvých šesti letech, je předposlední den v srpnu. Moje mamka toho litovala celou jeho školní docházku, srovnal se až v 7-8 třídě....
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:08:08) Lucko-nebo jsi to ty, Lukáši?, pokud vím,tak pořád rozhodujou rodiče, slyšela jsem,že letos dokonce usnadnili odklad tím,že stačí potvrzení od dětskýho doktora nyebo jen od psychologa?Nevím, budu to teprve zjišťovat..Každopádně si jsem jistá,že přijdu do PPP, uvedu,že si školní docházku ještě nepřeju, oni uvidí srpen, kluk a nic moc zkoumat nebudou... Pokud to není tak,že opravdu od letošního roku stačí razítko doktora,tam by ani přijít nemusel,tomu stačí jen ten datum narození... Mimochodem,David chodil do školky, kde bylo 30 dětí v předškolní třídě,15 z nich školka doporučila odklad, byly mezi nima i podzimní děti..Čili ty, co jimpak záhy po nástupu do první třídy bylo už osm let...
|
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 18:20:12) Pokud je k odkladu důvod, tak to je samozřejmě naprosto v pořádku - není ani možné, aby stoprocentně všechny děti úderem šestých narozenin byly na nějaké úrovni. Proto se ty testy školní zralosti dělají. Ale bohužel znám i osobně případy, kdy se rodičům velmi šikovných dětí, které by testy zvládly s přehledem, prostě jen nechce ještě mít starosti se školou a mají pocit, že starší dítě pak snáze propluje. Nevím, jaké procento jich je, ale jsou.
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:25:26) Tenno, ta hranice, jestli je k odkladu důvod nebo není,je strašně tenká... Denisovi je čerstvě pět a se znalostma je určitě vepředu..Ale jinak-emočně je to mimino,jakmile s e mu něco nepovede, stačí blbost, 1 mm přetáhne něco v omalovánkách,ihned slzavý údolí,dupot, sešit roztrhanej, celej život zkaženej!!!. Oblíká se jako mimoň,nevnímá, všechno naruby,občas zapomene slipy...Všemu věří a nechápe smysl slova povinnost...Je toho hodně. Ale kdyby to bylo tak,že do první třídyx by šly jako za nás jen šestiletý děti,roufla bych si íct,že tam takovej nebude jedinej... Není to ale tak. A já se bojím,že větší chybu byhc udělala,kdybych ho tam dala...
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 18:31:48) No tak kdybychom to hodnotily takto, můj osmiletý, který je teď ve třetí třídě, by byl ještě ve školce A obávám se, že by tam musel vydržet zhruba do maturitního věku To je totiž u těchto vědátorských typů normální, že jsou jinak mimoňové a praktická stránka života jim lehce uniká. Některým to vydrží i celý život Já myslím, že učitelky by s tím měly být schopné pracovat. Ale samozřejmě každý případ je individuální. Přeju všem mamkám, ať už zvolí strategii jakoukoliv, ať se jejich dítkům ve škole daří
|
tinas |
|
(26.10.2009 18:38:08) Tenno,Federiko,
jsem na tom stejně. Moje třeťačka je taková mimoňka,že by patrně ještě teď měla sedět ve školce. Sice se učí dobře - má samé jedničky,ale kdejaká blbost jí tak vykolejí,že je okamžitě jako hromádka neštěstí. Zkažený obrázek,zapomenutá věc do školy aj. kraviny. Ani ze školy jí nenechám dojíždět samotnou,protože kdyby jí ujel autobuse nebo nedejbože by měl nějakou poruchu aj. nepředvídatelnou situaci byl by to konec světa. Ona prostě jede v zaběhnutých kolejích a jak je něco jinak je zle. Začne natahovat a v tom amoku není schopná řešit jakoukoliv normálně zvládnutelnou situaci. Do školy šla normálně v šesti,protože je narozená 30.března. Je to moje tragédka.
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:41:24) Tinas, tak to nezmizí??? Tak to bude fakt krásný..Už ho vidím,jak přetáhne písmeno "t", 1 mm pod řádek, začne šílet, ječet, rozdupe,rozšlape sešit, pak ho ještě poplive a pak ho půjde vzteky spláchnout!!! A bude křičet,že život zkaženej!!!
|
tinas |
|
(26.10.2009 18:44:18) Federiko, ráda bych tě potěšila,ale u nás změna nenastala a kamarádky holka je a tom ještě hůř. Ta už ve školce seděla v šatně a rovnala si podkolenky do naprosté dokonalosti. Jak jí to nesedělo na milimetr přesně odmítala vejít do třídy. )))) Ber to tak,že každý z nás má nějakou tu úchylku. ))
|
Federika |
|
(26.10.2009 18:45:10) Tinas, tak dík,už se těším...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 18:49:40) To je přesně ono, u naše mladšího jsme se taky rozhodovali, je srpnový a vyzrálý příliš nebyl. On ale do školy chtěl a školka do které chodil, byla dost špatná. Takže šel do školy v čerstvých šesti letech. Teď je ve čtvrté a problémy má naprosto stejné jako před lety. Sice samé jedničky, ale ředitelská důtka. Ty děti z toho hned tak nevyrostou.
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(26.10.2009 18:51:16) A ještě dodatek. Oba naši synové jsou spolehlivě nejmladší ve svých třídách, stejně jako jsem byla kdysi já. Já jsem kvůli tomu nikdy žádné problémy neměla a kluci doteď taky ne.
|
|
Tenna /2 |
|
(26.10.2009 18:55:53) Přesně náš případ - do školy úderem šesti, a to do školy speciálně se věnující nadaným dětem, ve třídě nejmladší, v učení mezi nejlepšími, samé jedničky, ale průšvih za průšvihem, stížnost za stížností, poznámka za poznámkou ...
|
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:07:21) Míšo, Denis nechce zatím o škole ani slyšet..Ale možná taky proto,že se mu líbí ve školce.. Já teda ale musím říct,že u Davida se spousta věcí mezi tím 6-7 rokem zlepšila...Byla jsem moc ráda za odklad,zklidnil se, líp se ovládal, líp chápal,že něco musí, vydržel se delší dobu soustředit... Jo a já šla teda do školy taky čerstvě šestiletá,taky jsme v srpnuProblémy jsem asi měla, pamatuju si,že jsme fakt nechápaal,proč si jako nemůžu kdykoli vytáhnout tu svačinu v kostkovaným látkovýmubrousku, proč mám sedět v lavici,když bych radši šla krmit ptáčky do krmítka a tak. Taky jsem se rozbrečela,když mi paní učitelka napsala první velkou jedničku červenou křídou na lavici.. Máma mi totiž říkala,že ty jedničky budu ze školy "nosit"!!!A tu lavici jsem přece neunesla..Ale jinak na mě paní učitelka vzomíná jako na svou nejnadanější žákyni a holt jsmeměl aštětstí v tom,že to s dětma uměla a že tenkrát byly ve třídě samý šestiletý děti...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(26.10.2009 19:08:24) Máme zářijovou dceru a taky jsme zvažovali, jestli ji nepošleme do ZŠ s většinou třídy předškoláků. Docházíme k dr. který je bývalý primář na dětském, v dětech se hodně vyzná a ten mi říkal už ve dcery 4 letech, že je o rok napřed v odpovědích na konkrétní otázky, že ví přesně, kam chodí k doktorům, jaké léky brala, jaké bere... a prý kdy ji chceme dát do školy... Řekla jsem popravdě, že netušíme- že manža by se vcelku nebránil tomu, aby šla v pěti letech ale já že se bojím, že by byla nejmladší a tudíž takový malý outsider. No a sám primář mi řekl, že by vyčkal a dal ji do ZŠ až v šesti letech tedy skoro v sedmi letech. Že tyhle děti jsou většinou dost v nevýhodě oproti starším dětem a často řeší vztahové problémy + že dcera by i v těch pěti letech měla šanci být lepší průměr, ale o rok později má šanci být výborná, start dělá opravdu hodně. Takže jsme to doma probrali a nechali dceru ještě rok v MŠ. Je fakt, že po letních prázdninách mi přišlo, že strašně moc dospěla...a trošku jsem litovala, že do školy už nešla, ale jelikož by byla nejmladší a mohl by se jí někdo za to posmívat, tak jsem ráda, že půjde k zápisu až teď
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:31:49) Zerat, nebydlíš na Praze -východ??
|
zerat |
|
(26.10.2009 20:48:21) Nebydlím Jsem z jižních Čech
|
Federika |
|
(26.10.2009 20:52:08) Zerat,dík. Já jen,že i náš dětskej doktor je bejvalej primář velký dětský nemocnice...
|
zerat |
|
(26.10.2009 20:57:52) nemáš zač ;-)
|
|
|
|
|
|
zerat |
|
(26.10.2009 19:12:12) jinak bych to asi udělala, jak už tu někdo psal -jde-li to, aby se ten test případně zopakoval ještě v červnu, třeby by byl o.k. a klučík by mohl do školy už od září... ale osobně bych možná dítě opravdu ještě nechala o rok dýl ve školce pokud se i vám zdá, že na to ještě nemá- nebo pokud se to zdá učitelkám v MŠ. Ono asi opravdu bude lepší(z mého úhlu pohledu), aby dítě bylo ve škole třeba nejstarší, ale aby nehrozil návrat dítka do školky. Vím od učitelky, že se takovým dětem docela často děti posmívají a většinou je snaha naší školky umístit dítě do jiné třídy vrámci MŠ než kam chodilo-zbytečný stres pro dítko a špatná zkušenost se školou .
|
tinas |
|
(26.10.2009 19:23:33) Já bych to fakt nehrotila. Co si budeme nalhávat všechny chceme,aby se dětem dařilo a tak také všechny hledáme v rámci možností to nejmenší"školní zlo" Náš školní systém není nejlepší a vysoký počet dětí ve třídě tomu také nepřidá. Odklad v zájmu dítěte není žádná ostuda a určitě může pomoci,jak dítěti,tak ve výsledku i rodičům. Nikomu nepřidá,když neustále vidí a slyší,že se někde nedaří. Upřímně řečeno proč dítě stresovat víc,než je nutno. Děti se srovnávají s vrstevníky,my také na děti tlačíme směrem k co nejlepším výkonům a když se nedaří může z toho být pěkný stres ro všechny. Myslím,že je skutečně lepší jít do školy o rok později,než pak řešit návrat zpět do MŠ a nebo opakování 1.třídy. Martino,fakt to ber úplně normálně každé dítě je prostě jiné. To,že je teď třeba v něčem pozadu neznamená,že to pak v tom posledním předškolním roce nedožene a nebude na stejné úrovni jako ostatní. Věř mi,že moudrým rozhodnutím si ušetříš i svoje vlastní nervy.
|
januska.1 |
|
(26.10.2009 19:30:49) Teď řešíme to samé,ale syn rozhodně do školy v čerstvých 6 letech nepůjde.Podle psycholožky totiž děti dozrávají okolo 6 a půl roku,tak u dětí narozených zhruba od června je lepší odklad.Nicméně syn by stejně nešel,je roztěkaný,nesoustředěný. Co mě docela překvapilo na testech školní zralosti chtěli aby dítě znalo počáteční písmeno každého slova,prý by i mělo každe slovo hláskovat a říci písmena tam obsažená.To tedy syn neumí:(
|
Federika |
|
(26.10.2009 19:33:17) Januško, ani to nic neznamená..Denis umí tohle hláskovat tak od 4 let,jakýkoli slovo..Říká se tomu zvukový cítění a to by mělo bejt nějak při nástupu do školy uzrálý..Ale některým dětem to naskakuje fakt třeba okolo sedmi let..
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(26.10.2009 19:36:29) janusko, ale další školní rok začíná až za 10 měsíců, copak on se nevyvíjí? jak teď můžeš rozhodovat o tom, jestli bude mít za skoro rok odklad? můj prostřední před rokem neuměl spojit písmena do slabik a letos v létě přečetl sám několik knížek, třeba Letadýlko Káně, to mu trvalo dva večery do školy začal chodit až po těch prázdninách je mu 6,5, ve školce se nudil, zapomene všechno, už i sebe, ale to není důvod k odkladu, má na sobě hodně co měnit, ale do školy šel a je tam spokojený, i když teda prý by se mohli taky něco učit...
takže rok je tak dlouhá doba, že nemá smysl to řešit teď
i do zápisu bude jiný, to je za 3 měsíce a to je pořád ještě půl roku před nástupem do školy
|
tinas |
|
(26.10.2009 19:38:31) Faktem je,že ten poslední rok ve školce se s dětmi stane velká změna. Oba strašně vyspěli.
|
|
|
zerat |
|
(26.10.2009 19:46:24) Janusko, ale tohle budou trénovat hojně i ve školce. Naše dcera už tohle vloni uměla, pak zapomněla a teď v září už taky uměla přečíst slova a teď zase neumí... bylo mi řečený, že dítě dozrává. Od známé dcera měla jít do školy a v červnu neuměla ještě přečíst písmena a slyšet, co přečetla... její maminka je uč. v MŠ a říkala, že už skoro vyšilovala a v srpnu nějak v posledním týdnu měsíce to její dceři docvaklo a začala to umět-chodí od září do 2. třídy a patří k nejlepším čtenářům. Takže dozrála až za minutu dvanáct Kamarádky dcera se tohle učí až v ZŠ, a to mi vcelku přijde masakr - nevím, jak se to vyvinulo ale vím, že kámoška z ní byla slušně na prášky Je fakt, že v předškolácích děti strašně moc dospívají- já žasnu u naší dcery,- je to neuvěřitelné ale přijde mi, že fakt skáče mílovými kroky vpřed - v komunikaci, v myšlení... až mě občas mrazí, že už slečnovatí
|
|
SaruskaD |
|
(28.10.2009 16:46:57) Jen tak pro zajímavost - co po Vašich dětech chtěli u doktora na této - v podstatě předškolní - prohlídce? Dcera měla namalovat nějakého pajduláka a opsat psacím písmem holou větu. Panáka zvládla, ale psací písmo jí nešlo vůbec ani trošku. Následovaly dotazy typu: Z čeho je stůl, z jakého materiálu je okno? Co je tvrdší - sklo nebo dřevo? Co bylo včera, když dnes je středa? Jaké je roční období a co je pro něj typické? Jakto, že v létě je teplo? Napočítat do 15. Je 5 více než 10? Je dopoledne nebo odpoledne?
Já teda nevím, ale zdají se mi ty otázky na pětileté dítě docela obtížné. Jak to bylo u vás??
|
Federika |
|
(28.10.2009 21:10:03) Sarusko, myslím,že to jsou úplně běžný otázky, nic obtížnýho mi na tom nepřijde.. David nebyl v PPP, byl u klinický psycholožky a byl tam asi dvě hodiny, většinu času jsem seděla kousek vedle...Měl malovat, obtahovat,skládat přesně podle určitýho pořadí na sebe kostky, opisovat...Pak dostával podobné otázky a pak -a to mi těžší připadalo, mu řekla nějakej pojem, třeba "deštník,plachetnice, ananas, kšandy, vrchol" a on měl okamžitě reagovat a rychle popsat, co to je.. Pak měl ještě nakreslit začarovanou rodinu,takoovu tu klasiku,že si má představit,že je kouzelník a každýho člena rodiny začaruje v nějaké zvíře..Rodinu měl namalovat a pak vysvětlit,proč každýho namaloval tak,jak namaloval.. Jo a pak taky-a v tom mají děti často problém, měli by to vyžadovat už i ve školce a od první třídy denně cvičit-interrpretace textu, prostě převyprávět text,pohádku,povídku podle obrázů, třeba...
|
SaruskaD |
|
(29.10.2009 19:39:37) No, dcera ty otázky taky zvládla, i když jsme ji teda neučili rozeznávat materiály a jejich pevnost , ale třeba moje kamarádka se stejně starým dítětem z Moravy nic takového u doktorky vědět nemuseli. Je pravda, že na dnešní děti jsou to asi "normální" otázky, ale když byly kdysi na předškolní prohlídce moje dvě starší děti, tak stačilo říct básničku, vědět jak se jmenují a kde bydlí, nějakou barvu a tvar a napočítat do pěti.
|
Federika |
|
(29.10.2009 21:08:32) Sarusko, já myslela,že šlo o vyšetření u psycholožky,ne pětiletá u doktora.. Na pětiletej jim zkontrolovali oči, váhu, míry, krk, záda, pinďulu a to bylo všechno... Absolutně na nic se neptal, asi taky proto,že je zná. A ty materiály.., myslím,že to snad ani není třeba učit, s tím se děti přece normálně běžně setkávají,v životě...
|
|
Federika |
|
(29.10.2009 21:19:18) a Sarusko, požadavky se asi zvýšily.. Básničku a barvy chtějí většinou na tříletý... A ve vší úctě, pokud by si s těmahle otázkama neporadilo osmiletý dítě,tak by to asi nebylo úplně v pořádku,vážně mi ty otázky absolutně nepřiměřený nepřišly..Spíš si myslím,že už nemáš moc odhad,co by mělo zvládat pětiletý dítě..
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.10.2009 21:30:57) no tak starší dva na tříleté sice dávali tvary do průřezů, fakt to bylo o ničem, barvy , to se zeptala mě jestli je znají, oba normálně mluvili, takže to věděla, oči si zkontrolovat MArtínek odmítl nechat, Tomášek je v tu dobu už měl dávno kontrolovaný u oční, a jinak vlastně o nic nešlo, a teď až za skoro půl roku půjdu s nejmladším, tak je to situace úplně jiná, budeme rádi, když se domluvíme, už teda začíná, ale je to přesně ta dětská řeč, občas je ź toho věta "co je to?" nebo "tati páci autem" ale i to je obrovský pokrok a mluví tak spousta dvouapůlletých, barvu zná žlutou a ostatní ignoruje, básničku s tímto mluvním asi těžko takže fakt je to u všech jiný na pětileté by se to mělo už víc srovnávat a výkony by měly být serovnatelnější, ale ještě pořád nemusí být všichni stejní, Tomášek v 5 vypadal na odklad a v 6 bylo jasný,. že do školy musí, v té zprávě z 5leté má napsaný něco v tm smyslu že je v normě pro školní zralost, a ona je ta norma hodně široká
|
Federika |
|
(29.10.2009 21:34:35) já právě říkala Denisovi,že se ho zřejmě bude pan doktor na něco ptát, na pětiletý a nechtěl vědět vůbec nic...Tříletou nehrotí,ale Denis začal recitovat ještě dřív,než jsme tam vešli, babička ho naočkovala, že to tam bude říkat.. A když měl pětiletou David,tak tam šel sám , ptali s eo na všechno možný a vyplňoval takový ty kraviny, co chybí v řadě a tak,takový ty logický úkoly..To jsme měli jinýho doktora..
|
|
Federika |
|
(29.10.2009 21:37:37) Veroniko a aby ses nedivila, půl roku je pro dítě dlouhá doba,aby mladá nepřekvapila a nerecitovala Shakespeara Já si taky stěžovala,že moje 17 měsíční brebentí a brebentí a nikdo neví co, načež minulej týden zcela zřetelně prohlásila:" "pudeme papat"!!!A zas si mlela dál svoji svahilštinu....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.10.2009 21:44:13) Federiko, ty máš dva kluky a holčičku? my máme mužstvo, kluci chtěli kluka, tak máme tři chlapečky :) nene, nejmladší Honzík asi s Shakespearem nezačne, teď je jeho úhlavním nepřítelem puzzle, on je šikovný na jiný věci než velcí kluci, ti mají do teďka problém s oblíkáním, teda zvlášť Tomášek, Honzík mu občas jde rozepnout kalhoty, když si tam Tomášek nevšimne zipu, jsou krásně jiní a třeba se budou doplňovat i později
teď kluci čtou, jo nespí, čtou, oba stejnou knížku, a prý to potřebujou dočíst, Tomášek četl i cestou z obýváku do pokojíčku a nějak mu neuhly futra, to je prostě on
|
Federika |
|
(29.10.2009 21:55:16) a třetí chlapeček??? Taky jsem s ním počítala, v manželově rodině mají jen kluky, skoro jsme si myslela,že ten rod fakt nic jinýho neumí...
|
|
|
Federika |
|
(29.10.2009 21:53:59) mám dva kluky,11 a 5 a holčičku,17 měsíců.. Kluci jsou fakt šikovní, ale právě takový praktický věci, jako oblíkání, uklízení, to jim asi nepůjde nikdy David je schopnej ještě teď chodit v triku naruby a zapnutej poklopec u kalhot nemá snad nikdy...Denis tu denně tancuje nahatej,dokud se nenaštvu a nepočítá do pěti,pak teprve letí.. A já mám mezi nima docela velkej rozdíl, takže si večer společně nečtou I když-někdy čtu něco Denisovi a David s e k nám přidá, i když to jsou třeba pohádky.. A manžel čte oběma najednou, te jim čte německý knížky , byla bych ráda,kdyby si je David četl už sám,ale on vždycky radši sáhne po český knížce,je mu přece jen bližší...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.10.2009 21:58:00) to je pěkný rozdíl mezi všema, u nás je to 9, pak 6 a 3/4 a nakonec 2,5
|
Federika |
|
(29.10.2009 22:00:20) ty jo,ty dva poslední máš teda pěkně po sobě... Já mám pod dlouhý době ty dva starší pryč a dneska jsem vyloženě proflákala den...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(29.10.2009 22:11:03) ti dva starší jsou o 2 roky a 4 měsíce a je to úžasný, a ti mladší jsou od sebe o skoro 4 roky, ale trochu komplikovaně je to fajn, uvidíme, jestli bude ještě víc nebo ne, tatínek prohlásil, že další děti jedině s taínkem k nim, tak nevím... třeba si to ještě rozmyslí a zase se začne dívat po 7místným autě
|
Federika |
|
(29.10.2009 22:18:10) taky bych uvítala větší auto...A u nás by zas rodil tatínek,já už ne.. ten počet dva + dva je vlastně skvělej...My pořád bojujeme se žárlením Denise , malou má rád,ale někdy mi přijde,že by radši kdyby tu nebyla... Na dovolenu jsme jeli bez ní a on mi říkal,že teda už můžu do práce,že jo,když už nemáme miminko..Tak jsem se zděšeně ptala,proč si myslí,že už nemáme miminko a on na to lakonicky:" no vždyť jsme ho dali babičce,ne?"...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(30.10.2009 20:16:44) má v tom jasno
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(6.11.2009 14:18:50) Ahoj holky,
navazuju na diskusi o odkladech a vyšetření v 5 letech. Filipovi je pět a půl, byli jsme dnes v PPP a bylo nám řečeno, že splňujeme v pohodě test školní zralosti. Filip nečte, nepíše, předškolní příprava ho nezajímá, trochu sčítá, nejradši někde lítá s kamarády, neumí R, Ř, má nevyhraněnou lateralitu spíše k pravé straně, dominantní levé oko… Paní psycholožka nám řekla, že vzhledem k nadprůměrným intelektuálním schopnostem, nadání matematickému a jazykovému () nemáme školní docházku odkládat, i když nebude naučená výslovnost. Byli jsme v PPP pro Prahu-západ, usuzuju z toho, že normálním šestiletým klukům narozeným na jaře se opravdu odklad běžně nedává.
|
Federika |
|
(6.11.2009 21:03:48) jojo,Zuzano,jarním možná ještě ne...U letních hodně váhají vždycky a pokud řeknu,že si odklad přeju já,tak je to jasný.. Ale doktor mi teď říkala,že sna od letoša bude stačit jen jeho potvrzení, to bych byla ráda..
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(6.11.2009 23:02:09) Federiko,
já ti nevím – aby Vám ten kluk trochu nezlenivěl – pořád to moc nechápu. My budeme nastupovat možná s nezvládnutou výslovností, nevyhraněnou lateralitou, očekávanými problémy v grafomotorice (a stejně mi řekla – rozhodně nastoupit, v matice se bude nudit – nevím, jak to testujou – počítat extra neumí, jazykové uvažování maximum bodů, orientace v časoprostoru…no prostě sbíral body bůhví za co, písmena přitom nezná, doma nemaluje, tužku drží blbě, jediný, co mě nepřekvapilo, byly sociální a motorické schopnosti – to už mi v těch školkách několikrát psali). Prý už vůbec nemusíme chodit a máme rovnou nastoupit do 1. třídy. No a mezitím cvičit logopedii a grafomoto. Věnovat péči výběru školy, osobnost učitele, podpořila mě ve snaze hledat školu s projektovým vyučováním, odklon od frontální výuky…. Tak snad vybereme dobře.
|
Federika |
|
(6.11.2009 23:22:49) jo,můžu taky udělat chybu...Ale pořád si říkám,že větší chyba je,když budeme pak všichni bojovat s tím,že sociálně a emočně zaostává za o rok staršíma dětma.. On píše věty, zvládá malou násobilku,sčítá,odečítá i přes stovku, má výbornou slovní zásobu, mluví třemi jazyky, soustředí se..je zjevně napřed.. Ale-když se mu něco nepovede, hroutí se,celej svět je zlej,brečí,všechno ničít,trhá-a k tomu mu stačí,když napíše trochu křivě písmenko "k".. Kvůli Francesce má dost silnou regresi, žárlí, hraje si s hračkama pro mimina, kouká vyjeveně na Teletubbies.. Nidy si moc nehrál, nebavilo ho duplo,playmobil žádný hračky-až teď začíná, myslím,že takový to rozehrávání,příběhy,fantazie,že to dítě taky potřebuje, on je v tomhle vlastně opožděnej,od dvou tří let běhá jen s tužkama.. Oškole nechce ani slyšet,prost nechce,chce chodit do školky.. A z jeho (starších)kamarádů do školy nikde nejde,všichni budou mít odklad-až na jednoho,ale ani to ho nemotivuje. Tak si myslím,že bude jednodušší ho nechat dozrát,dohrát a pak holt řešit s učitelkou,že je holt trochu napřed..
|
|
|
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(6.11.2009 23:18:28) Milado - je to nějaká ofiko poradna pro Prahu-západ, sídlí na Praze 5, ulice Kováků. Ve školce mi říkali, že taky s někým spolupracujou - zase s někým jiným (ale přitom taky kroutili hlavou, když koukali na dotazník - že jako snad nechci odklad - já jsem tam šla hlavně kvůli té lateralitě a když mi poslali dotazník na školní zralost, tak jsem si řekla, že se aspoň ušetří čas). No - ta lateralita se mi potvrdila. Člověk by si myslel, že má jasnýho praváka a ejhle...
|
Federika |
|
(6.11.2009 23:24:46) jo a David má jasnou zkříženou lateralitu,je levák,ale oko a noha snad pravá, už nevím..A zas nějaký velký problémy to nedělá, tak trochu nešika byl vždycky, u něj je umocněnýtou jeho zbrklostí atak, ale čekala jsem to horší...
|
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(7.11.2009 0:01:47) Milado,
zatím nikde. Až dneska mi nějak docvaklo, že bychom měli. Ta psycholožka mi slíbila, že se nám ještě po někom podívá. Koupila jsem si tam nějakou knížku, ale to víš - s naší autoritou to moc nevidím... Logopedie to samý - zásadní význam má práce doma - s rodiči. Tak už se těším, kolik vysolím peněz za ty externí síly Každopádně hledám.
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(7.11.2009 20:52:09) Milado,
díky, díky – ty jsi prostě studnice informací . Na ten první odkaz jsem se nějak neproklikla, diskuse zajímavý.
Jinak na toho Elkonina zatím nechodíme – ta paní lektorka měla nějaké problémy a měla by začínat teď v listopadu. Ale já teď vlastně nevím, jestli tam máme chodit. Ta psycholožka se mnou probírala jeden bod po druhém a bylo tam taky jakési izolování hlásek ze slov – něco jako to fonematické uvědomování a Filip to zvládnul bez problémů. Otočila se na mě a říkala mi – „to je vidět, že s ním asi pracujete, že?“ Tak koukám na Filipa a ptám se ho, jestli někdy ve školce si takhle hráli se slovíčky a oddělovali zvuky nebo hlásky - koukal na mě vykuleně, že ne. Nedělal to nikdy s nikým a prostě to umí. Takže mám dojem, že bychom se měli asi zaměřit na tu logopedii a na to grafo.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(28.10.2009 21:13:55) a Sarusko,kromě opisování tý věty,což mi přijde jako blbost,by podle mě mělo znát odpověď už mnohem mladší dítě , vždyť to jsou klasický věci ze všech těch předškolních knížek,sešitů a klasika z programu školek, roční období, dny v týdnu, ráno,večer, rozdíly, základní počítání...Jedno dítě mi chodilo do dobrý státní školky,druhý do soukromý , ale oba to probírali určitě dřív než v pěti letech...Oni si tam źase na těch fakt zas tak moc nevymejšlejí...
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(28.10.2009 23:54:49) Federiko no nevím, naše děti tyhle věci ve školce určitě neprobíraly. Ty otázky mi nepřijdou až tak těžký, ale jsou to věci, o které se ne každé pětileté dítě zajímá. Dovolím si tvrdit, že s nějakou odpovědí by mělo problém i osmileté dítě. Naše devítileté dítě se mě například téměř denně ptá, co je za den, o měsíci už vůbec nemá páru. Prostě to jde mimo něj, chodí s hlavou v oblacích. Zato nedávno odmontoval ze starého počítače větrák a vyrobil si s ním vlastní elektrický obvod. Prostě má jiné starosti, než sledovat, jaký je den nebo kde má třeba bundu. Že je zima a on přijede ze školy bez ní a pak se ukáže, že jí nechal v parku na lavičce. Ale to je na jiné téma. Kdyby se školní vyzrálost měla posuzovat striktně podle číchsi tabulek, tak naše děti do školy nechodí ani v deseti, přestože ve spoustě věcech jim škola stále nepostačuje.
|
Federika |
|
(29.10.2009 0:03:29) Míšo, já si nemyslím,že se to podle toho posuzuje,je to jen soubor věcí, neznamená to,že když to nějaký dítě neví,tak není zralý...Ale většina dětí si opravdu v tomhle věku s odpověďmi poradí..Moji kluic zdaleka nejsou výjimeční, ale odpověď na všechny tyhle otázky by znali zcela určitě,a dřív,než v pěti letech.. Denisovi je teď pě t a nenapadlo by mě, že by nevěděl, jak se liší roční období, nebo jakej den přijde po pátku nebo pondělí..Bez problémů ti to poví ve 3 jazycích... Bez problémů si ovšem ráno zapomene slipy nebo oblíkne triko naruby...
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.10.2009 0:05:17) Jo a se začarovanou rodinou by taky u kluků psycholog nepořídil. Nejspíš by si klepali na čelo, co to od nich chce za nesmysly. Fantazie jejich silná stránka nikdy nebyla.
|
Federika |
|
(29.10.2009 0:12:12) noo, já se bavila... Když jsem se totiž n azačátku s tou psycholožkou bavila o rodině atak,říkala jsem jí, že dom atak nějka na výchovu funguju sama,že manžel je nechá dělat všechno,koupí jimv šechno, nic neřeší, nevychovává, skáčou mu po hlavě a že mě to rozčiluje... A on pak namaloval: sebe-jako černýho geparda (psychoožka vysvětlila,že to pro něj bylo momnetálě nejatraktivnější zvíře aon toužil bejt samozřejm ě ten nejsilnější,nejlepší, nejatraktivnější...)
Mě-jako obrovskýho slona ( ps. tvdila,že nešlo o slona jako takvýho,ale že hledal to největší zvíře,co znal) a tátu jako opičku!!!! (nebud vysvětlovat, ale já dostala záchvat smíchu a představila si tu příšernou opičku na gumě ze střelnice!!!) manžel to dom a ovšem komentoval tak, že s tátou je zábavu,zatímco máma má prdel jako slon...
|
Federika |
|
(29.10.2009 0:13:03) ježiš,já píšu jako prase, to je děs..No jo,ono už je taky docela pozdě, že jo...
|
|
Jedůfka / 99,00 |
|
(29.10.2009 8:19:39) Federiko, ty se doma evidentně nenudíš . My máme doma tvrdší oříšky. Náš mladší se dal v šesti letech vyšetřit až napodruhé. Poslali nás v první třídě kvůli tvrdohlavosti a prostořekosti. Syn řekl už předem, že žádné cizí paní nebude vyprávět o svých problémech, no trošku jsem doufala, že to paní v PPP zvládne. Půl hodiny ho přesvědčovala a nakonec to vzdala. Nedostala z něho NIC, prostě nespolupracoval. Bohužel mu to zůstalo. Ještě teď ve čtvrté třídě, když ho v hodině něco nebaví, nebo nemá dobrou náladu, tak prostě nepracuje. Ví, že z toho bude mít průšvih doma, přesto to jednou za čas udělá. Posledně dostal poznámku "schovává se při hudební výchově pod klavírem" - písnička, kterou vybrala učitelka, mu připadala infantilní, nechtěl se ztrapňovat, tak celou hodinu sabotoval. Teď jsem zavedla tvrdší kalibr, za každou poznámku ze školy týden ranního ježdění autobusem (to znamená vstávat skoro o hodinu dřív a sám šupky na autobus). To zatím funguje .
|
|
|
|
SaruskaD |
|
(29.10.2009 19:43:22) Ano, přesně tak. Taky si myslím, že (některé) pětileté děti tohle vědět nemusejí, protože je to prostě nezajímá. Naše dcera to věděla, protože od kolíbky pořád něco kutí s dědou - šroubuje, vrtá, řeže, piluje apod., ale ve školce je nic takového neučí, to jsem si jistá.
|
|
|
|
Federika |
|
(29.10.2009 0:16:14) Milado,nazdar.. Nekecej,že tvoje děti nepočítaly v pěti do patnácti A tvrdší netvrdší,jim stačí,když na to dítě nějak reaguje... Když nějak uvažuje..
|
Federika |
|
(29.10.2009 0:26:12) prosímtě do 15 počítá kdejaký tříletý dítě... A ty otázky,ona z toho může usuzovat na typ dítěte, nejde jen o správnou odpověď... Já úplně vidím,jak by odpovídali moji kluci..David by vystřelil,že sklo.Pak by dodal,že ale když sklo upustím,tak zas vydrží víc dřevo než sklo..A slovo křehčí by nejspíš neznal.. A Denis by jí dal půldenní přednášku o tom,že to zkoušel a že když rejpne hřebíkem do dřeva u svý postele,tak to je smrk a měkký dřevo, hned je tamrýha a mám a ječí,zatímco když rejpne hřebíkem do stolu v kuchyni, tak to přece jen víc vydrží..Takže dřevo není moc tvrdý a sklo je sice tvrdý, ale hned se rozbije a mle by tak dlouho,že by se ho dálradši moc neptala..
|
Zuzana + kluk04 + holka06 |
|
(29.10.2009 7:45:16) No úplná brnkačka to není. Ale myslím, že se na něco zeptat musej a spíš budou koukat, jak to dítě reaguje. Náš Filip probíral materiály ve školce loni – to jim byly 4 – celkem to zná, ale zrovna tvrdost nevím. No snad by si vzpomněl, jak štípe na chalupě dříví. A jak několikrát ve vzteku kopal do francouzskejch oken a ono nic (Máme pro jistotu tvrzený sklo v celém přízemí). Ale jiné děti tyhle zážitky třeba nemají. Náš kluk zase nedávno moc nezvládnul ovoce a zeleninu. Vůbec nepoznal na obrázku kapustu. Zeleninovou zahradu nemáme, nikdy to nekupujeme, jestli to jedl ve školce, zná to jen v upravené podobě. Nebo měl něco vybarvit a na obrázku byli lidi. On to vybarvil, ale jenom částečně – prý aby nezamaloval ty lidi. Vím přesně proč. Je hodně sociálně založenej, asi se mu nechtělo je moc zamalovat. Děti by měly dostat možnost vysvětlit, proč dělají věci tak, jak je dělají.
|
Federika |
|
(29.10.2009 9:57:21) Ono fakt hodně záleží i na psychologovi...Byla jsem mimo jiné i u doktorky Krejčířové, ta přivede ke komunikaci i dítě s velkýma problémama, autisty apod..Já jsem sama zírala,co všechno tenkrát z Davida vytáhla..A to mi fakt předem říkal,že jí nic povídat nebude.. A právě ona mi tenkrát říkala,že se pětiletým schválně dávají testy třeba pro sedmiletý,protože ty testy jsou hrozně podhodnocený, odhalí jen silnej podprůměr aže víc než o perfektní odpověď jimjde o reakci,z toho se dá poznat hodně..Je pak na ní, aby se nějak dostala k dítěti,který bude celou dobu jen opakovat:" nevim,nevim"... A samozřejmě neoznačí hned dítě,který sotva komunikuje a nic moc nezná, za hloupý nebo nezralý..Často tamhraje roli hlavně povaha. Já mám doma docela extrém,Denis je tak komunikativní atak všechno rozebírá,že si ho prej učitelky ve školce často přehazujou jak horkej brambor, nedávno mu schválně četly pohádku o strašně zvědavý holčičce, jestli se pozná a chytne za nos, ale dopadlo to tak,že si teď Ježíška přeje to speciální zrcadlo,co měla ta holčička... To je takový zrcadlo,že když bude chtít něco vědět,koukne do něj a zeptá se:" to bych rád věděl..."-a ono mu na všechno odpoví,případně ukáže.. Rodiče i učitelky v tom asi selhávají... A já se přiznám,že rodiče před ním občas spíš utíkají.. Ale má kamaráda a to je prostě introvert, moc nemluví, odpovědi z něj páčíš, přesto je to moc chytrej a šikovnej kluk.. tohle dobré psycholožka pozná..Měla by poznat i to,že i když dítě v pěti neumí do pěti počítat a nená barvy,tak tam nějakej problém asi bude, buď je dítě zanedbaný nebo nějak jinak nastavený jiným směrem, nevím, ale zase-nemusí to znamenat,že je hloupý,neschopný se to naučit..
|
|
Federika |
|
(29.10.2009 10:10:11) někdy nemluví ani tříletý dítě-a pořád to nic neznamená... Ale jak se rozmluví,tak počítá za chvilku..Fakt nevím,pětiletý děti běžně počítají, u nás teda rozhodně dřív, proboha,jak by si jinak spočítali, jestli jsem jednoho neošidila,náhdou, počítají si všechno, lentilky,dárky k narozeninám,k Vánocům, sušenky....Denis počítá kartičky Pokemonů, sobě i Davidovi a rozhdoně jich mají na stovky...
|
|
|
|
|
|