lena | •
|
(13.11.2013 18:42:22) Nekoukám na každé písmeno, protože nemám trpělivost...... takže kouknu na první dvě a pak nechám dítě samotné.........
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 18:47:41) koukala jsem na kazde pismenko, ted uz nemusim...nase mala takhle funguje. Jako mala se nikdy nehrabala v jidle sama....jsem ji krmila, az jednou vzala do ruky lzicku a jedla sporadane sama. Totez skola...koukala jsem na kazde pismenko, az jsem dosla k zaveru, ze nejsem potreba. Pise krasne i beze me....takktez vse ostatni. Takze si myslim, ze je to u kazdeho jine, kazdy potrebuje ten svuj styl
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 18:57:02) Dobře, ale jak to ty děti dělají ve škole? Buď to tam zvládnou a pak by to měly dát i doma, nebo to nejsou schopny napsat nikde, ale pak si myslím, že už by to učitelka nějak řešila.... Sotva může stát u každého dítěte a komentovat každé písmeno
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 19:07:42) tak pokud se nekdo uci psat, predpokladam, ze se to teprv uci....to znamena, ze asi nikdo nepise perfektne od zacatku. Kdyby ucitelka mela stat u kazdeho ditete /kdyz jich je tam 25/, tak by asi zesedivela. Nehlede na tempo, jakym jedou. Od toho jsou dle me domaci ukoly, aby to deti doma procvicily /procvicily to, co jim bylo vysvetleno ve skole/. Takze kdyz prijdou do skoly, maji natrenovano z domova a je to proste porad lepsi
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 19:27:40) Ale když mu budu u každého písmena říkat, ať tu nožičku víc protáhne a bříško udělá větší, tak jak se to naučí sám? Navíc u nás tohle učitelka vysvětluje, protože zatím každé písmeno psala dcera nejdřív ve škole a další řádky doma. Ne opačně. První řádky jednotlivých písmen má napsané ve škole....
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 19:33:56) tak to je snad normalni, ze ma prvni radky napsane ve skole...pisu, ze je to doma procvicovani. Ja nevim co je na tom tak k nepochopeni. Kdyz neco trenujes, umis to taky driv a lip a muzes se soustredit na neco noveho. Kdyz se sama budes ucit basnicku, co sotva prectes, asi to nebude to prave orechove....ale kdyz budes doma trenovat cteni, lehce ji prectes, pochopis a naucis. Kdyz budu nad ditetem stat a vysvetlovat, at tu nozicku protahne, pochopi, ze takhle ta pismenka asi musi vypadat pokazde, jinak po sobe nic neprectu /budu-li to mastit jak chce/. Takze male a bude vypadat jak male a a ne jak male d ci neco mezi tim
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 19:37:00) Nerozčiluj se. Já nemám nic proti vysvětlování, taky to dělám, ale "navigovat" mu psaní každého písmena z celého úkolu je v podstatě totéž, jako napsat to sám. Natrénovat to mohou na předloze. U nás to tak dělají, že si obtahují ty první písmena.
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 19:38:15) A když to srovnáváš s tou básničkou - je to podobné, jako kdybys učila dítě básničku tak, že po tobě slovo od slova zopakuje, aniž by si každou sloku pak zkusil říct sám.
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 19:50:29) a jak se uci male deti co neumi cist basnicky?..vazne si myslis, ze jim nerozumi???
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 19:52:40) No s těma básničkama - já si myslím, že je potřeba, aby si to to dítě pak zkusilo říct samo, protože ve škole taky nebude nikdo, po kom to bude slovo od slova opakovat. Prostě začít - to ano, ale pak zkoušet, jak si tu básničku zapamatovalo. Po větách a pak po slokách.
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 19:58:34) Jinak si myslím, že prostě TECHNICKY je to psaní o něčem jiném, když dítěti řeknu "děláš ty bříška malý, zkus to dělat větší", než když má to písmeno rozepsané a já mu budu říkat "dál, dál, dál, protááááhni to". To prostě není samostatná činnost a o uvolněné ruce se nedá mluvit. To je podle mě dost křeč
|
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 20:03:46) s basnickou neporadim, ja si pamatuju jeste ty z jesli. Me stacila rict jednou a znam ji doted. To plati i o tech vsech dalsich, ktere kolem me prosly.
Proste...ja si myslim, ze je dobre dite vest a poradit mu, kdyz se ma s necim novym poprat. Me dite je strasne palicate a na vsechno si musi prijit samo. Ale prislo uz na to, ze si na zacatku necha poradit se vsim co je potreba, aspon co se skoly tyce. Je ted ve druhe a opravdu s ni nemusim nic delat. Ale to jsem nemusela uz v te prvni tride po nejake dobe. A ze jsem dohlizela na vsechny pismenka v ukole. Stala za ni a radila, koukala, dokud nenapsala ukol....
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 20:05:28) "Proste...ja si myslim, ze je dobre dite vest a poradit mu, kdyz se ma s necim novym poprat."
No ale s tím souhlasím. Já neříkám, že si má dítě vyndat sešit z tašky a začít samo psát. To já radim až až
|
|
Tragika |
|
(13.11.2013 20:07:23) Přijde mi normální psát v první třídě s dítětem úkoly, kontrolovat mu aktovku do školy, sledovat deníček, či žákovskou. Je to pro mne samozřejmost stejně jako dělání svačin.
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 20:08:24) Tragiko, ale to asi každému. Většina lidí ty úkoly s dětma píše, otázka ale zněla jak moc se v tom angažovat.
|
Tragika |
|
(13.11.2013 20:17:14) Tak já si pamatuju psaní svých úkolů. Matka seděla u stolu a sebemenší odchylka od originálu jí rozběsnila a brala do ruky žiletku - tenkrát zmizík neexistoval. Někdy se jí podařilo proškrabat do sešitu díru a pak stranu vytrhla a musela jsem ji přepisovat znovu. Také pod mé úkoly ze psaní psala tužkou omluvné komentáře učitelce. Mám sešity schované a je to úžasné čtení. U písmene ,,I,, - Iljič, Iljič, Iljič,Iljič..... u písmene ,,L,, - Lenin, Lenin, Lenin, Lenin..... Mmch. kupodivu miluju krasopis a vlastním x plnicích per s rozličnými hroty, včetně kaligrafického a mám sbírku různobarevných inkoustů. Ráda píšu, přepisuju...
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 20:20:56) Tvoje matka by mohla být samostatná diagnoza, podle toho, co jsi tu psala. Jinak taky ráda píšu a mám ráda kaligrafii, i když v rychlosti píšu jak prase. A to ani nezmiňuju můj podpis, ten se v tý žákajdě fakt vyjímá. A přitom jsem bývala takovej talent....
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 20:22:02) Dočtu zítra, omlouvám se. Blokuji manželův služební noťas, na mym běží pohádka.
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(14.11.2013 9:59:55) Lassie, vidíš, mě to normální nepřijde.
|
|
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 20:08:52) Jo Tragiko...clovek ma prehled, co se deje. Delam to taky.
|
Kreaty |
|
(13.11.2013 21:03:31) dělala jsem to vloni taky tak, každé písmeno: víc to protáhni, dojeď až na řádek, nekonči to pod linkou, ale na lince...
|
|
|
|
|
|
|
|
adelaide k. |
|
(13.11.2013 19:47:24) Lassie nevim mě se tohle docela osvedčilo. Po pár takhle dozorovaných a komentovaných úkolech už to šlo beze mě navíc, myslím že neni dobry nechat dítě zafixovat špatné tahy ( držení tužky, sezení) to se pak už těžko přeučuje.
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 19:50:47) Adelaide, ale to já neříkám, že kašlu na držení tužky nebo sezení. To nsopak. Psala jsem, jak to s ní píšu. Prostě koukám na to, jak to dělá a ty špatný tahy jí okomentuju. Ale nedělám s ní všechna písmena od prvního do posledního.... První řádku spolu, další píše sama s tím, že koukám, aby se nerozjela a nezačala pospíchat. Když to fláká, dostane řádku navíc.
|
adelaide k. |
|
(13.11.2013 19:56:26) Lassie, no trochu přehnaný to je, ale souhlasím s Anni že to není jako by to psala za ni, furt to musi dítě motoricky zvládnout samo
Pokud s ní babička nepíše úkoly denně nechala bych to plavat.
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 20:00:17) No "motoricky" je to prostě o něčem jinym, to je jako by mu tu ruku vedla. Jak jsem psala v předchozím příspěvku. Když ho nenecháš, ať píše alespoň pár těch písmen úplně samo, tak to takhle nemůže natrénovat...
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 20:08:09) no nevim...porad to pise to dite samo, takze nechapu, proc by se to nemelo naucit...taky jsem nekdy rekla....protahni to nahoru /kdyz psala/, mas to cim dal tim mensi... A ta babicka u toho rve ci co? Ze je dite v kreci?
|
Lassiesevrací |
|
(13.11.2013 20:11:47) Myslim v tom držení tužky a psaní - když má dítě najeto na malý oblouk a v průběhu toho mu řekneš "víííc, víííc, ten oblouk větší", tak je to prostě vedení ruky, ne samostatné psaní. A tu tužku bude dítě držet jinak, než když mu řekneš "děláš ty obloučky malý, zkus je psát větší. Celé to písmeno to dítě bude psát jinak. Podle mě teda. Vem si tužku, zkus napsat třeba "j" a až budeš chtít dělat tu smyčku, tak si představ, že ti někdo řekne "néééé, udělej jí delší".
|
Tragika |
|
(13.11.2013 20:19:07) Lassie, já naštěstí nemohu synovi v první třídě radit, protože vůbec netuším, jak to má levák dělat. On má i jiné tahy, než mají praváci. Důležitý je pro mne výsledek. Syn píše krasopisně a dost ho to baví.
|
|
|
|
|
|
|
|
Anni&Annika |
|
(13.11.2013 19:47:37) tak na predlozce si ty prvni dve pismena natrenuje asi kazdy...uvedom si ale, pres co se k tomu psani pismen dopracovaly. Takze neshledavam vubec divne, kdyz mama stoji nad ditetem a rika, at tu carku trochu protahne, ci brisko udela vetsi. To prece nepise ta matka...to dite trenuje motoriku, preslo z nejakych vlnovek na psani pismen a uci se spravnou techniku. Takze je pro nej i slozitejsi pochopit vsechny ty cary a klicky, aby z toho pak vylezlo to prave pismeno. Ja teda fakt nevim...delala jsem to, a jeden den me dite proste nepotrebovalo.
|
|
|
|
|
|
Kamisi |
|
(13.11.2013 19:56:31) Lassie, náš mladší to nedával ani doma, ani ve škole, on prostředí nerozlišuje, autoritou pro něj není nikdo. Taky se mu pak třeba nahromadily úkoly, které ve škole nedělal a musel je dodělávat doma. Ale jsou určitě děti, které ve škole pracujou jinak než doma.
|
|
|
|
|