Anni&Annika |
|
(27.1.2015 11:14:14) Yuki...mala presla koncem druhe tridy na klasiku tady v nemecku. Ihned tu klasiku pochopila /mozna proto, ze toho hejneho mela uz vziteho, fakt nevim/ a taky se ji behem par dni naucila /ac ji teda prijde nudna/. Takze si nemyslim, ze pokud matka dela s ditetem ukoly a prepocitava to nad nim klasicky, ze ho blbne. Podle nasi male jsem jen mela jine reseni. Nase mala mi rikala, ze ji vic vyhovuje Hejny. Tady v Nemecku ve skole predvedla, ze jejich system ovlada, ale sama si to pocita po svem. V te druhe mely deti ucitelku, ktera po nich chtela klasiku a nic jineho neuznavala. Takze ji mala postupy popsala po jejim, ale v hlave si to pocitala po svem. Ted ve treti maji ucitele, co je nadseny z postupu nasi male /ja uz ani nevim jestli je to hejny, ale pocita jinak nez zdejsi deti/. Ty deti musi ty postupy delat dal, ale jen pro pana ucitele. Jedna skola, rozdilni ucitele...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 11:20:36) Anni, ta klasika je jednodušší, nemusí se přemýšlet, visíš číslo, visíš dva čísla a mezi nima znamínko, tak to uděláš, co s po tobě chce, na tom nic není,zvlášť když máš dobrý základ a umíš si to představit, ale dvě metody najednou v začátku, to nejde
|
Gertruda |
|
(27.1.2015 15:20:28) Prosím tě, Yuki, zas to nadšení nepřeháněj. Říct, že "klasika" je jednodušší, je velice zavádějící, z tvého podání to vypadá, že klasická výuka je pro cvičené dementy. Naše generace podle Hejného nestudovala a na matfyzu nedostatkem studentů netrpěli. Talentované dítě se prosadí přes jakýkoliv systém, jde o to matematiku neznechutit i těm, co talentu tolik nemají a tam je zřejmě Hejný v rukou dobré učitelky zajímavější varianta.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 15:30:58) nezatracuju ani jedno, ale jsem přesvědčená o tom, že klasická výuka je přežitá a že to chce nějaký nový nápad, jak děckám tu matiku neznechutit od začátku
je sice moc hezký ,že bude mít každý maturant povinnou matematiku, a že maturita bude pro 60 nebo kolik % středoškoláků, ale k tomu je potřeba asi změnit přístup k matematice už od 1. třídy
a samozřejmě, kdo chce, měl by mít možnsot si vybrat, jestli chce klasiku nebo hejného, od toho je většinou na školách víc tříd, ve městech víc škol. Stejně jako to jde s comenia skriptem, který považuju za slepou cestu, tak by to neměl být problém s matematikou
|
Žžena |
|
(27.1.2015 15:41:36) Yuki, klasická nebo neklasická metoda, podstatný je stejně přístup učitele. Problém s Hejným mám v tom, že se tak odchyluje od klasického matematického aparátu. Jako že vůbec vzniká ta dichotomie "buď suchopárné rovnice, nebo moderní přemýšlení kolik švestek jsou tři melouny". Podle mne by to mělo být tak, že se bude lépe a kreativněji vysvětlovat/učit matematika klasická (aby došlo k pochopení a rozvoji myšlení, jelikož matematika je v principu jen jedna, univerzální), ne že se bude vymýšlet matematika úplně nová a jiná, a lidé, kteří se naučí "jednu z těchto dvou matematik" nebudou rozumět té druhé.
|
jentak | •
|
(27.1.2015 15:45:26) Já nevím, osobně si myslím, že v matematice je třeba mít naučené ty základní postupy a pak si mohou klidně i hrát a vymýšlet leccos.
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 15:52:47) "Buh je jen jeden........a to ten nas." Matematika je taky porad jen matematika. I u Hejneho nase deti pocitaji "sloupecky". Nevidim nic spatneho na tom nechat deti trochu premyslet, aby si na vysledek prisly premyslenim, nejen dobrou pameti.
|
Žžena |
|
(27.1.2015 15:55:19) Taky nevidím nic špatného na přemýšlení, a proto mi není jasný, co je v principu špatnýho na klasické matematice, když ta je o přemýšlení úplně stejně
Matika je podle mne na houby především tehdy, když ji učí člověk, co to sám nechápe, nemá o ni zájem, a nemá talent motivovat pro ni děti.
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:01:35) Ja mohu posoudit zatim jen prvni dva rocniky ZS a rekla bych, ze v porovnani s matematikou, jak ji znam ja, je tam mnohem mene "automatiky" a vice kreativity. To by se zde muselo demonstrovat na konkretnich cvicenich, nevim, jak to presneji popsat.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:02:49) právě že klasika o přemýšlení moc není, plodí kalkulačky ,který moc nepřemýšlí
|
Žžena |
|
(27.1.2015 16:04:39) Yuki, nesouhlasím. Ta "zlá" klasika vyplodila mj. všechny generace schopných matematiků, které jsme tu měli před zavedením Hejného metody. Vyplodila i samotného Hejného.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:10:15) kdepak, Hejný měl s matematikou ve škole velký problém a tuto metodu se naučil od svýho otce, tkrý to na něm zkusil, když mu ta školní matika nejde
jinak samozřejmě, matematik ,který vidí a myslí v číslech, si poradí s čímkoliv, ale kolik lidí (nematematiků) ti řekne, že matiku měli rádi a kolik jich bude tvrdit, že to byl jejich nejhorší předmět? kterých bude víc? a toto by se mělo změnit, jestli chceme naučit děcka finanční gramotnost, musíme je napřed naučit mít rádi matematiku, nevyhýbat s jí, rozumět jí
mimichochodem já sama jsem nesnášela matiku, matikářovi na gymplu jsem řekla, že až opustím brány gymnázia, matiku už v životě neuvidím, prootže jsem si vzala matematika, doučovala jsme matematiku a syn je matematik, co nadělám, změnila jsme svůj přístup a vidím to jinak, a vidím, proč třeba mně ta matika nešla, proč jsme ji neměla ráda, proč ji nemá rád syn (jiný)
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:14:53) Já na základce měla matematiku ráda, měli jsem úžasného učitele a chodila jsem na matematický kroužek - bylo to skvělý a zábava, žádná pruda. A on právě ukazoval na to, jak lze matematiku chápat jinak - a učit. Takže tam chodily i děti, který s matikou moc nekamarádily a dle mýho z těch, kdo na tento kroužek chodil, neřekl - matika je hnusná, nesnáším ji a nenávidím ji. Jenže on tu matiku neučil v hodinách, jen měl ten kroužek. A že nás tam bylo. A rozhodně to nebylo doučování, ale pomohl tomu, kdo požádal o vysvětlení čehokoli - krom jiného.
|
|
|
|
Gertruda |
|
(27.1.2015 16:12:18) Yuki, jakmile dojde na něco dalšího, než sčítání a násobilku, přemýšlení se těžko vyhneš. To, co píšeš, je zjednodušující hovadina.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:14:49) jj, jenže ty děcka už v té době přemýšlet neumí a odmítají, prooto je matika oblíbená na 1. stupni a neoblíbená dál, prootže najednou s po děckách chce, aby začaly přemýšlet a oni by radši sloupečky, kde se to nemusí, slovní úlohy jsou pro ně nezvladatelný problém, nesnáší je - proč asi?
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:18:34) Tak třeba dysortografik mám problém se slovními úlohy. Já když ty úlohy čtu, tak kolikrát si říkám, jaký debil toto zadání vyplodil. Neuvěřitelně dlouhá souvětí, kde jsou věty slučovací a vylučovací - a to třeba na 4 řádky. A protože matikáři většinou neučí i češtinu, tak s dětmi neumějí nebo nemohou rozebrat ono zadání - a to je velký problém.
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:03:28) S tim souhlasim. Ale proc uci matematiku nekdo, kdo nema rad matematiku? To je jako kdybych se ja sla vyucit na kucharku
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:06:25) proč učí matematiku někdo, kdo ji nemá rád - to je strašně jednoduchý, a nebo strašně složitý, jak chceš
někd je učitelů moc, takže nemají co učit a jsou vděční za cokoliv, jako já - kdyby mi teĎ někdo nabídl tělocvik, brala bych snad i to, jen abych měla práci (i když tělocvik asi ani teď ne), a stejně tak někdo vezme matiku, přitom on by radši tělocvik a já matiku, ale to by nás musela škola zaměstnat oba dva... třeba na poloviční úvazky, ale to se nedělá
a druhý extrém - jinde je učitelů málo a učí kdokoliv cokoliv, jen aby to někdo odučil
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:09:31) Pockej, ja myslela aprobovane ucitele. Pravda, tchyne mela rustinu, protoze chtela ucit telak a nejak tam nebylo nic moc na vyber...... ale je to blby.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:13:19) no a je to jako s tou tvou tchýní
a jak píše (teď nevím kdo), matika je součást prvního stupně, ty holky musí zvládnout všechno a když se s nima člověk baví, tak jsou to převážně bývalý vzorný holčičky ,který recitovaly, zpívaly, malovaly, cvičily, bez toho by se na pajdák ani nedostaly, čeština šla, ale matiku většina z nich neměla ráda nějak ji prolezly na pajdáku - znám to, seděla jsme ve sborovně 1. stupně dost dlouho a tam se proklepe všechno
|
|
|
|
Žžena |
|
(27.1.2015 16:08:46) Lassie, na prvním stupni, kde učitelka učí od čtení přes krasopis a tělocvik, pracovní vyučování a zpěv až po matematiku mi přijde celkem pochopitelné, že se mezi tou spoustou předmětů najde nějaký, ve kterém si je méně jistá v kramflecích. Nota bene u tý matiky funguje stále jakási genderová nevyrovnanost, kdy "holky na matiku přece moc nejsou". První setkání dětí s matematikou "moderujou" většinou učitelky-ženy, které samy na škole často "byly na matiku blbé".
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:13:24) To je pravda. Prvni stupen. A je to tedy dobre, ze ucitel uci vsechno? Pak jdou ty deti na druhy stupen s tim, ze matika je pruda, pritom kdyby uz ty prvnaky ucil nekdo, kdo ma na to schopnosti, tak to muze vypadat jinak.....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:16:50) není to dobře,a nebo by na pajdák neměly jít holky, který umí sice cvičit a zpívat, ale měli by tam jít ti, kdo mají velký přehled, kdo zvládají logiku a klidně by mohli mít zaměření třeba na jazyky nebo na přírodní vědy, on už i ten prvňák nebo druhák zvládne dva učitele
|
Žžena |
|
(27.1.2015 16:17:41) No a nebo by tomu taky mohlo prospět více mužů - učitelů
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:19:58) Vice muzu by se siklo kdekoliv.
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:20:55) ani všichni chlapi nemilují matiku, a tak kdo neumí matiku a nemá logiku a je kluk, tak šel na zemědělku, stavárnu (a tam si nechal dělat rysy), tak to bohužel chodí kluk na pajdě je exot ještě pořád, ale divíš se? s tím platem neuživí rodinu, učitelský obory jsou plný holek a kluků je minimum, na matice je to vyrovnaný, ale jinde ne
mám přírodovědu, učitelskou, a můj muž je matematik, učitel, ale neučí, nestačil nám jeho palt
|
Žžena |
|
(27.1.2015 16:26:13) Já jsem nikde nepsala, že matematiku milujou a ovládají všichni muži Oproti ženám mají ale muži v matematice výhodu. Ne, že by v ní byli všichni dobří, ale že od ní nebyli plošně odrazováni stereotypy "no jo, holka, ty na matiku nebudeš". Měli v učení se matice poněkud lepší pozici, o něco větší šanci získat si k ní vztah, protože nad nima učitelé matiky nelámali předčasně hůl jen kvůli pohlaví. A samozřejmě, že je víc faktorů, zejm. ty ekonomické, proč muži neučí, to je taky fakt.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:28:58) jj, ty genderový rozdíly od malinka, to je taky neštěstí
|
|
|
|
Delete |
|
(27.1.2015 17:40:27) Žženo,
tak to je otázka. Máme na prvním stupni učitele, muže. Lidsky bezva, navíc aktivní záchranář, řeší problémy se šikanou i na druhém stupni a tak....ale svoji třídu, co se týče výuky, zdá se, dost zanedbal. Nejdřív prý nedělali nic, teď zase dává denně z každého předmětu několik stránek z pracovních sešitů, takže je to celá samostudium....prostě ode zdi ke zdi....rodiče už to řešili, byla kvůli tomu extra schůzka, na kterou ale on nepřišel atd.
A bohužel z předchozí školy je zkušenost s muži - učiteli, a to i na druhém stupni, hodně podobná.
Takže já bych kašlala na nějaké muži/ženy.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 17:44:11) chlapi jsou většinou tak dlouho nad věcí, dokud jim neteče do bot, a pak honí děcka, tento model znám taky
|
|
Žžena |
|
(27.1.2015 17:52:00) Delete, ono se blbě soudí, když je jeden. U nás ve škole je na celej 1. stupeň taky jedinej chlap. K tomu druhému stupni... měli jsme na 8G mužů víc jak polovinu učitelského sboru, a bylo to fajn.
|
Delete |
|
(27.1.2015 18:00:31) Žženo,
jo, já osobně zažila jako dítě (a později student) hodně mužů - učitelů, a až na jednoho, který mě osobně nějak nemusel, byli všichni "ti správní na svých místech". Ale podle mě ne proto, že to byli muži, ale protože to byli učitelé.
Navíc na tom druhém a třetím stupni, pokud učitel něco nevychytá, tak to samostudium a dočasný větší tlak většina děcek ustojí bez úhony, ale na tom prvním stupni je to jiné. Nezdá se to, ale někdy ten rozdíl dvou let udělá hodně.
Na místní ZŠ učí na prvním stupni muž tělocvik, a jeden dělá také třídního, žádné extra nadšení tu z toho ale nepanuje.
|
|
|
|
|
|
|
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:09:31) nevím, jestli učí matematiky někdo, kdo ji nemá rád, ale vím o učitelích, kteří tu matematiku učit neumějí a naprosto nechápou, jak takovou triviální věc jako /dosaď si cokoli/ může někdo nechápat. A to je pak tragédie. Vím o učitelce, která nebyla absolutně schopná pochopit, jak její geniální dcera nemůže nechápat příklad 8+5, u dětí, co učila, jí to přišlo v pohodě, protože přeci nejsou geniální. A když jsem s ní mluvila a ukazovala jí, jak jsem třeba syna učila násobilku a jak přechody přes desítku /protože on to musel i vidět/, tak nechápala - na tohle vymýšlet nějaké metody. Bylo mi líto dětí, které učí, protože málo platný, ona to neumí.
|
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:11:43) Pche - takových, co nesnášejí vaření a jdou na kuchařku /když jsi to zmínila/ jsou kvanta. Nebo si snad myslíš, že všichni, kteří jdou na nějakou odbornou školu, mají o ten obor zájem?
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:16:30) Tak predpokladam, ze volba VS je o necem jinem. Taky se obor voli v 19 letech, ne uz na zakladce.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:18:37) to je jedno kdy si volí vš, z gymplu šly na pajdu proto, že by se jinam nedostaly, chyběla jim logika, mluví se o tom, že by se toto mělo změnit
|
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:20:11) Víš kolik maturantů volí VŠ pedagogic. směru jen proto - - aby oddálili nástup do práce, která pochopitelně není - na jinou je nevzali a tady se jim to zdá nejjednoduší Ti první nedodělají, fajn, ti druzí dost často ano a co pak teda dělat? No jít učit, když na to mají školu.
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:24:42) Ale jak muze vystudovat matematiku nekdo, koho to nebavi? Nebo jsi to myslela tak, ze je to bavi, ale nebavi je ucit a travit cas s harantama? Podle me by nekdo, koho matika nebavi, nedodelal ani prvak.....
|
Žžena |
|
(27.1.2015 16:27:54) Matiku na učitelství prvního stupně vystuduje i člověk, kterýho matika nebaví. A ten člověk pak na prvním stupni formuje vztah dětí k matematice Na to, abys učila druháčky matiku, nemusíš být matematik.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:30:35) mně se naopak docela osvědčilo, že jsem matiku nesnášela - abych ji mohla učit, musela jsem to fakt pochopit a pak jsem to učila s tím, že rozumím pocitům toho děcka, takže jsem dostala propadlíky na trojky a trojkaři udělali přijímačky na střední školy, ale to musí člověk chtít se překonat
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:34:01) Ale to nemusíš matiku nesnášet, abys tohle mohla pochopit - ty pocity těch, kterým to nejde a pomoci jim. Ale ano, třeba můj starší syn byl vyzván, aby doučil kohosi matematiku - že dítě dítěti porozumí lépe. Neporozumí - on ne, protože on je z těch, kteří nechápou, jak někdo může nechápat takový triviální věci. On nikdy nemůže být učitel - ale naštěstí mu to je jasný.
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:31:17) To je ta matika na pedaku tak jednoducha? Tomu se mi ani nechce verit......ja bych neudelala ani maturitu
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:34:02) mám jiný obor, an přírodovědě, a chtěla jsme si dodělat 1. stupeň, takže jsem si dala poctivě matiku i češtinu a musím říct, že to ani 15 let necvičený mozek neměl problém zvládnout, neumím si představit zkoušku z chemie s takovou "přípravou", jakou jsme měla se třema dětma a zaměstnáním na pajdáku, fakt je to o něčem jiným
a není to tím, že to byla zkouška pro dospěláky, měli jsem ji zároveň s denním studiem
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:44:18) Ja delala prijimacky na VS taky po vic jak 15 letech, ale ty predmety me vicemene zajimaly, nic jsem se nemusela drtit z nutnosti..... a dodelavala jsem taky se 3 detma. Nevim, kam az bych musela jit zpet v matice, abych se vubec na prijimacky z matiky pripravila. Nekam na 2. stupen zs, naposledy jsem vynikala snad ve zlomkach a pak uz prisel celkem strmy pad....
|
|
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:34:49) Tak dneska z fleku ne, ale když se budeš připravovat a chodit na hodiny jako ostatní, tak nevidím důvod.
|
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:34:54) Tak dneska z fleku ne, ale když se budeš připravovat a chodit na hodiny jako ostatní, tak nevidím důvod.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:36:44) to bylo dálkový studium, takže na matiku jsme byla jednou a pak samostudium hend zkuška
holky češtinářky s tím trochu bojovaly, ale vládly to taky, po fildě jim to připadalo sice těžký, ale zvládly jsme to skoro všechny na 1. pokus
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:39:10) jo a mimochodem to studium mi nedalo absolutně nic, je to održený od reality, neučí se nic potřebnýho, neučí se jak učit matiku, aby se to děcka bavilo a chápaly ji
|
Delete |
|
(27.1.2015 18:10:58) Yuki, zase mám jinou zkušenost, ale to už jsme si psaly . My měli matiku výhradně o tom, jak co dělat. Včetně seminárky, kde jsme zadat badatelskou úlohu a sledovat a analyzovat, jak k ní děti přistupují. Vzala jsem úlohu z matematické olympiády pro páťáky, vzala jsem tři páťáky, jedno byla holka se všemi dys- a poruchou pozornosti, jedno bylo moje dítě, jedno byl kamarádky syn, co na rozdíl od mé dcery udělat přijímačky na osmiletý gympl (v Praze). Do řešení jsem jim prakticky nekacela, ke správnému výsledku došli všichni, jen za různou dobu, všichni přitom prošli klasickou matikou a nikdo z nich není žádný matematický nadšenec... Bavilo mě to sledovat, bavilo mě dělat tu seminárku, bavila mě celá výuka matematiky. Nás nikdo počítat neučil, jen někteří museli "přepnout mozek" a zkusit jít na učení matiky jinak.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 19:01:48) možná se tě ještě přeptám na tu tvoji zkušenost se studiem, pořád to vedu jako možnost a do Olomouce se mi už fakt nechce
|
Delete |
|
(27.1.2015 19:34:13) Yuki,
bohužel ti, co začali letos v září, už jedou trochu jinak, budou muset dělat i zkoušky a kdovíco ještě . Měla jsem štěstí.
Jo a mám kolegyni, co dělala kdysi v ČB řádné studium, dost těch lidí, co mě učilo, zná...a ani o jednom nemluvila moc hezky...tak nevím .
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 19:53:41) je to zvláštní, nejednotnost zrovna u takovýho studia, ale možná se to sjednotilo a právě ty Budějky musely přitvrdit, protože to bylo jinak než jinde
|
|
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(27.1.2015 16:39:26) Kazdopadne ale nemam vetsinou problem s ukoly v matice od Hejneho, i kdyz je nepochopi manzel ani babicka. Stejne tak me bavily treba kvizy a ruzne ulohy v casopisech, typu Karel ma modre auto a neni zahradnik, Pepa nema cervene auto a je popelar.......nevadilo mi zavarit si hlavu. V Motole jsem ted frcela na sudoku. Ale matika na zdravce uz pro me byla pruda. Nekde jsem ustrnula a uz jsem se z toho mista nehnula. Bavila me spis literatura, dcera je taky na cestinu. Syn ji pocita ukoly a je o dva roky mladsi.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:44:37) jj, právě proto je ta hejného matika lepší i pro toho, kdo klasickou matiku nebere, tato je zábavnější a rozvíjí logiku a taky logiku vyžaduje, což se pak pozitivně projeví kdekoliv jinde
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:28:21) ale ony to prolezou, ta pajdácká matika zas tak těžká není, když to nevyjde poprvé, tak potřetí, časem to dají
|
|
jentak | •
|
(27.1.2015 16:28:37) Matika jako taková jim může tzv. jít, možná je může i bavit /i když, těžko říct/, ale jak píšeš, spíš ji nechce učit a trávit čas třeba i s těmi, kteří nezakrytě na matiku raz dva. A umět učit ji a umět ji - jsou dvě rozdílné věci a k dobrému učiteli musí být přítomny obě dvě.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(27.1.2015 16:02:02) předpokládám, že učitel by měl být seznámený s oběma metodama, a je pak na ěnm, co se mu líbí víc, stejně jako písmo, kdo che psát comenia skriptem, ten nemůže dávat dohromady jednou comenia a podruhé klasiku, ale může naučit děcka jedno a pak jim ukázat to druhý, neudělá jim v tom zmatek, oddělí to, naučí oba způsoby, ale jeden z nich bude preferovat
a je jen správně ,když děcka naučí použít oba způsoby, ale ne zároveň
|
|
|
Dana |
|
(29.1.2015 13:19:02) Jenže jsou děti, a dle mojí zkušenosti jich není málo, které logické doplňování hadů, pyramid a zvířátka dědy Lesoně prostě nechápou. Jsou to děti, které asi nemají to správné logické myšlení, ale to se nedá moc naučit. Tyto děti jsou potom v páté třídě, když mají Hejného od první třídy, z jeho matematiky úplně zoufalé včetně jejich rodičů, kteří si s tím také nevědí rady. Připadá mi to, že je to momentální módní vlna, ve snaze vyhovět trendu, že se po staru učit nedá a že se takto bude matematika dětem více líbit. Je to něco, jako byly za nás od první třídy množiny. Také se tvrdilo, že se žáci naučí lépe počítat a ble, ble, o logickém myšlení. Dopadlo to neslavně, když se časem ukázalo, že žáci neumějí z matematiky nic a nebaví je to o nic víc než klasika. Tak se od množin zase v tichosti upustilo.
|
Alena | •
|
(29.1.2015 13:27:33) Prosim te pyramidy, leson to jsou prave veci detem blizke, jednoduche (na rozdil od mnozin a od rodiCu), pokud to dite nepobira, nespasi ho ani klasika. Jestli mas v okoli hodne deti, ktere to nechapou, ptala bych se spis na schopnosti ucitelky.Jinak si nedovedu vysvetlit to, ze s timto systemem dosahuje jini ucitele tak vynikajicich vysledku.
|
|
Lenka | •
|
(28.5.2015 16:22:30) Plně souhlasím a počkám si na to, jak dlouho tady matematika prof. Hejného vydrží. Mám možnost srovnání...mám dva syny na jedné škole, první (konec 6.třídy) prošel klasickou výukou s dobrou učitelkou a ani s matematikou ani s logickým uvažováním problém nemá. Druhý syn (konec 2.třídy) jede podle Hejného a když vidím jak složitě počítá pomocí tabulky a na prstech a ve výsledné fázi je schopen napsat že když dnes je mu 8 za 4 roky mu bude 16 normálně bych zaplakala!!! Logické uvažování? Ano, to je super. Ale tedy na logických a hlavně reálných příkladech a taková slovní úloha ve které poslala maminka polovinu svých dětí a "půl dítěte" na nákup PROBOHA od kdy se dají půlit děti???!!! Za mně opravdu NE. Proč má neustále někdo potřebu vymýšlet něco "lepšího" já naopak z těchto novinek mám pocit, že když to takhle půjde dál budeme národ hlupáků.
|
|
|
|
|
|
|