Marta | •
|
(29.1.2016 23:36:48) Federiko, pokud chodí dítě na přípravný kurz, který si ta škola dělá podle sebe, pak nemá cenu zkoušet Husara apod. Ta škola má svoje vlastní přijímací testy a ty jsou jiné než scio a Cermat. Stejně tak zkoušky nanečisto si ta škola dělá podle sebe a proto je samozřejmě lepší jít na ty zkoušky nanečisto na té škole, kam se dítě hlásí a kam chodí na kurz. Příští roku budou jednotné přijímačky od Cermatu, tak to bude zase jinak.
|
Federika |
|
(29.1.2016 23:53:10) a jednotný přijímačky jsou už letos, skoro všude Cermat. Jen některá gymnázia mají ještě svoje. Ale zas záásadně se ty testy fakt neliší,všehcno to spolu souvisí. Mladší byl te´d na "testu studijních předpokladů", byl to test,kterej nedělá a i scio ani cermat, něco úplně jinýho,přesto samo dítě prohlásilo, že hodně čerpalo z toho,co dělalo jinde.
Ale jinak-jasně že nemusí nikam, starší syn pak děla zkoušky z osmiletýho na šestiletej, už měl zkušenosti a nešel nikam. A dokonce se teda i odmítal připravovat doma
|
Marta | •
|
(30.1.2016 0:27:35) Federiko, já tady píšu proto o přijímačkách, protože syn M. se právě připravuje na gympl, kde mají ty vlastní a tudíž i vlastnpřijímací zkoušky nanečist.
Monty, chce to zkusit, ať to zkusí. V této fázi bych se snažila ho podpořit. Zeptala bych, kdy ty přijímačky nanečisto jsou, jestli tam chce jít sám a že až bude vědět datum, tak ať řekne a já mu budu držet palce. Podle mně potřebuje tvojí podporu, i když pro to nic, podle tebe, nedělá. Jestli chodí na tu přípravu, tak dělá.
|
Federika |
|
(30.1.2016 0:32:54) Marto, D. jde právě na dva gymply každý má vlastní zkoušky. Moc výhodný to není, protože na rozdíl od scia nebo cermatu se na to dá blbě připravovat. Takže si zkusil i scio i cermat a pak teda i zkoušky nanečisto obou gymplů a tvrdí, že přece jen mu to dohromady něco dalo, i když t bylo úplně jiný Zatím vím jen to, že má skvělou angličtinu,výbornou matiku, dobře dopadly jaksi IQ testy i OSP,ale musí přidat v češtině, má mezery v různých příslovích,rčeních, občas nevidí chyby, když má opravovat text apod..Takže on sám připouští, že mu ty testy pomohly,protože ví,na co s e má soustředit. Nebo měl by
|
Marta | •
|
(30.1.2016 0:36:39) Federiko, tak pak někde napiš, jak to dopadlo. I s tím Porgem.
|
Federika |
|
(30.1.2016 0:43:09) napíšu. Ale velkou naději tomu nedávám. On ví že je tu další možnost, bráchu bude mít na rakouským gymplu,v krásný nový budově s krásným bufetem, kterej už vyzkoušel, na jeho základce s emu líbí, takže by s klidem dva roky počkal a šel až tam-ten je šestiletej. Ale tajně doufá v ten Porg, no..
|
|
|
|
Federika |
|
(30.1.2016 0:50:53) Milado, skoro žádná škola te´d nedělá scio, většina jich přešla na cermat.
|
Monty |
|
(30.1.2016 0:52:05) Federiko, na tom druhém gymplu, kam syn chce "víc" (nebo to teď aspoň tvrdí) se dělá SCIO.
|
Federika |
|
(30.1.2016 1:00:27) Monty, to jsem nevěděla. Pokud nějka splňuje tu další podmínu-ty trojky atak, pak to může udělat strašně snadno. prostě musí bejt mezi nejlepšíma v testech a ty scio se dají nacvičit. A lehce se dá ověřit, jak na tom je.Přihlaš ho na NSZ, na stránkách scia a zaplať mu k tomu ty výsledky. Dostaneš domů podrobnej výčet toho, kde má mezery,jak na tom je, co je třeba dopilovat. Fakt, pískala bych si, mít scio.I bez samých jedniček.
|
Monty |
|
(30.1.2016 1:02:03) Federiko, ale jo, do toho se s odřenýma ušima vejde, povolený jsou tři trojky a v pololetí v šestce měl vyznamenání, ovšem má to jen tak tak. Tím myslím jen tak tak, aby k těm přijímačkám vůbec mohl jít.
|
Monty |
|
(30.1.2016 1:04:51) Milado, knihy má doma, ale naostro si to zatím nikde nezkoušel.
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 1:13:04) Jestli má možnost jít na testy nanečisto, tak proč už tam není?
|
Monty |
|
(30.1.2016 1:14:07) Kudlo, těch testů nanečisto se dělá několik, nemusí tam snad být pokaždý. A kompletní se dělají až 5. 2.
Milado, dík za odkaz, rovnou mu to posílám.
|
Federika |
|
(30.1.2016 1:16:30) sem ho přihlaš-bohužel už poslední termín, 19.3.
https://www.scio.cz/prijimaci-zkousky-na-ss/pripravne-zkousky/srovnavaci-zkousky.asp
A k tomu objednej výsledky. Dozvíš se z toho fakt hodně.
|
|
Yanull & 2 |
|
(30.1.2016 1:43:32) Toto je neskutočne dlhá diskusia, nemám šancu to dočítať, len sem-tam. Z toho sem-tam, čo píšeš, na mňa vyskočilo: Nebojí sa ten chlapec??? Aj by možno chcel na ten gympel, ale neverí si. Také to samoparalyzovanie zo strachu z neúspechu? Ak áno, tak to ho musíš nakopnúť masívnou podporou kombinovanou s príkazmi, vrátane upokojujúcich prijateľných alternatív v prípade neúspechu.
|
:-) zaregistrovaná |
|
(30.1.2016 8:02:07) Jannull, já část diskuse četla, a myslím, že zbytečně hledáš složité tam, kde je situace poměrně jednoduchá
|
|
|
JaninaH |
|
(30.1.2016 10:21:14) Monty, a kolik mu to tedy teď na té konkrétní škole vychází? To je přece tak jednoduché: vzít aktuální výsledek Scia, odečíst trestné body (které v tomto okamžiku zná) a potom na základě tohoto čísla se rozhodnout, jestli a) pravděpodobně stačí na přijetí, b) je potřeba na něčem zapracovat, c)hledat jinou školu.
|
Marta | •
|
(30.1.2016 13:13:33) Milado "Ze by ve skole delali neco na 60 minut? To v normalni hodine nejde"
Já si myslím, že Monty píše o škole, jako o gymnáziu, kam chodí S,. na přípravný kurz. Nepíše o základní škole.
|
Monty |
|
(30.1.2016 13:41:35) Milado, SCIO testy dělali v rámci plošného testování žáků. Byl to projekt SCIA. Škola se do toho zapojila. Dělaly se všechny tři části (ČJ, M, OSP) a ještě nějakou dotazníkovou část, takže na to jistě neměly děti 45 minut běžné vyučovací hodiny.
|
Markéta | •
|
(30.1.2016 14:53:15) Celoplošné testování žáků NEMÁ nic společného se "scio testy". A výsledky jsou velmi zavádějící, právě proto, že testy dělají všechny děti na ZŠ. I pokud se dítě v tomhle jakobytestování umístí závratně vysoko, nic to nevypovídá o jeho schopnosti zvládnout přijímačky. Monty, už několik měsíců tu argumentuješ, že syn "dělal scio test ve škole", ale pokud to byl tenhle, tak je to úplně mimo a až u přijímaček dostane test naostro, bude na to patrně koukat jako tele na nový vrata.
|
|
|
Lída+2 |
|
(30.1.2016 18:57:08) Milado, starší syn psal Scio takové jako píše Monty, v dubnu ve škole v rámci celého jednoho dne. Vlastně jeden den psal prijimacky na gymplu a druhý deset do školy a celá třída psala tohleto. Pak nám přišlo do školy vyhodnocení.Papír A3. Tak jsem to dohledala, je to Scio, psáno místo 3 vyucovacich hodin ve škole v páté třídě. A pak psali i to co pises ty psáno na PC, to bylo vyhodnocení na netu.
|
Lída+2 |
|
(30.1.2016 20:00:22) Milado, ano bylo...speciálně zapsáno, odesláno a čekalo se ny vyhodnocení..rozebrané do posledního detailu, nebo jak to nazvat. nejprve psali češtinu, pak měli asi 15 minut přestávku, psali matiku a o něco delší přestávku a pak ten všeob. přehled....to třeba vím, že mi zděšená uča říkala, že syn to strávil skoro celé na chodbě,aby nerušil ostatní....
My dostali domů A3: tam byl každý předmět rozepsán, procento- Matika 86%, všeob. přehled 98% a čeština 75%. Pak takové sloupečky na jednotlivé věci od matiky a zbytkui....třeba slovní zásoba ....a podobně, tam to bylo taky rozebráno na ty jednotlivé věci....takže víme asi co chybělo tenkrát v té matice k lepšímu procentu, kde je ten nejslabší bod....opět to samé v češtině....pak slovně rozebráno, pochváleno, co se fakt hodně povedlo na co se zaměřit,aby se to zlepšilo.
Před X lety jsme to tady asi rozebírali, psalo to pár dětí, ale nevím čí...možná Lízy....
.....jenže osobně si myslím, že pokud Monty má tyhle výsledky z páté třídy a doteď se neobtěžovala s těma výsledkama cokoliv dělat- doučit ho co neumí(odůvodněním, že se mu nechce, je prostě směšné)....navíc je to 2 roky staré......,ale bylo by zajímavé, kdyby z toho opsala aspoň ty procenta......
|
Monty |
|
(30.1.2016 20:03:53) Lído, už jsem to tu psala. A jsou to výsledky ze šestky (podzim 2014) OSP 89, ČJ 81, M 63.
|
Jahala. |
|
(30.1.2016 20:12:59) Super výsledky s kterými ne třeba nic dělat.
|
Monty |
|
(30.1.2016 20:48:20) Jahalo, ne, ta matika jsou bídný výsledky, ale nějak nevím, co se tu už třetí den řeší. Pokud se nenaučí matiku, nepůjde na gympl. Naučit se jí musí sám. Navíc jsem vůbec neměla v úmyslu tu cokoli psát o matice nebo o přijímačkách a nevím, proč je mi podsouváno, že jsem se na to ptala. Jen jsem reagovala na to, když to někdo zmínil, ale výsledek je ten, že si "stěžuju", "zakládám diskuse o matice" apod. Ovšem na Rodině klasika, nic překvapujícího.
|
Jahala. |
|
(30.1.2016 20:58:11) Sorry musí se naučit sám je blbost. Potřebuje doučování nebo bič. To první je podle tebe zbytečné, to druhé nejsi ochotná. Není co řešit pokud by jsi byla nebylo by po roce od výsledků co řešit.
|
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 21:07:38) "Pokud se nenaučí matiku, nepůjde na gympl. Naučit se jí musí sám."
Za této konstelace po něm žádáš něco, čeho absolutně není bez Tvé (vaší) dopomoci schopen, což se Ti tu snažíme už dost dlouho vysvětlit.
On toho není schopen, protože pravděpodobně neví, z které strany to uchopit, a Ty se na něj koukáš a nejsi ochotná mu pomoct, ačkoli víš jak nebo máš všechny možnosti to zjistit.
Přijde mi to jako když stojíš na břehu, koukáš, jak on se topí, a ani Tě nehne vlézt pro něho do vody, protože sis umanula, že dokud neudělá pár temp, tak tam prostě NEvlezeš.
Proklamuješ, že chceš, aby byl samostatnej, ale takhle se to přeci nedělá. Batoleti přeci taky podáš ruku, když se učí chodit, bez obav, že ho budeš vodit za ručičku do třiceti. Neznamená to, že bys odchodila všechny kroky za něj, ani že bys v něm podporovala nesamostatnost, prostě mu pomůžeš překlenout ten začátek, aby se chytnul sám.
Přiznám se, že to nechápu a přijde mi to vůči němu strašně surový.
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:26:02) "Přiznám se, že to nechápu a přijde mi to vůči němu strašně surový."
Kudlo, tak to zas nechápu já. Je to sedmák, proboha. Není to batole. Má doma učebnice, sešity, má k dispozici internet a chodí do školy. A matika v sedmý třídě není nic, co by se muselo učit nějak strašlivě složitě, to je třeba spíš trénovat (počítat) a opakovat. Nehledě na to, že ve chvíli, kdy si o nějakou pomoc ŘEKNE, tak ji dostane.
|
|
*Hany |
|
(30.1.2016 21:35:45) "On toho není schopen, protože pravděpodobně neví, z které strany to uchopit, a Ty se na něj koukáš a nejsi ochotná mu pomoct, ačkoli víš jak nebo máš všechny možnosti to zjistit.
Přijde mi to jako když stojíš na břehu, koukáš, jak on se topí, a ani Tě nehne vlézt pro něho do vody, protože sis umanula, že dokud neudělá pár temp, tak tam prostě NEvlezeš."
Kudlo, to jsi vystihla dokonale. Jenže Monty bude tvrdit, že sedmák už prostě musí umět plavat. Akorát že ve spoustě situací nejde jen o dovednosti nebo znalosti, ale i o zkušenosti. A ty má spíš rodič než nějaký sedmák.
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(30.1.2016 20:15:57) Monty, tak to jsem přehlídla. a ty čísla nejsou tak strašný,aby jsi tak vyšilovala...stačilo by něco za 10 týdnů udělat s matikou.
A u té matiky máš ještě ty komínkový graf, nebo jak se to jmenuje.....co tam má nejhorší?
Třeba syn měl přijimačky dělané školou, takže si psal SCIO testy doma podle těch učebnic pro 8letý doma sám se mnou. Díky Miladě jsme ty knihy měli doma a dokonce na mě tuhle vykouklo z krabice.....přiznám se, že češtinu jsme dělali 2x celou. Všeobecný přehled jsem jen četla, Luk mi řekl odpovědi....z celé knihy netušil odpovědi na 2 otázky, tak jsem to schovala s tím, že to procvičovat netřeba. MAtika mu šla, stejně škola měla ty testy jiné....,ale čeština byla použitelná skvěle.
|
Lída+2 |
|
(30.1.2016 20:22:03) Milado, vzhledem k tomu, že se to psalo druhý den přijimaček, kdy většina dětí seděla v nějaké druhé škole kde dělala přijimačky.....tak on už ani neměla kam a psali to jako škola...tak jsem brala, že to prostě bylo vztaženo k tomuto....druhému dni přijimaček.
Ale vím, že se to psalo postupně snad do konce dubna.
No nic jdu si stáhnout blok na zítřejší den a ušít ho.....to bude mít větší smysl.
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 20:39:18) Milado, ano, ale je to srovnávací test, takže ve výsledcích jsou uvedeny jak výsledky žáků ZŠ, tak gymnazistů.
|
Jahala. |
|
(30.1.2016 20:54:18) Monty on je na škole kde je jak ZŠ ta gympl? Protože pokud ne tak ti nejlepší kdo už na 8 létem a dobře pokud by tam byli jen ti co uvažují o 6letem tak by ty S. Výsledky byli v petcentilech horší, ale to ti nemusíme psát to jistě víš sama.
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:02:45) Jahalo, vždyť píšu, ze to byly SROVNÁVACÍ testy. U každého výsledku je údaj, jaký je průměrný percentil ve třídě, u žáků gymnázia (prima osmiletého) a žáků ZŠ. U češtiny a matiky je i průměr pro OSP, kterého dítě dosáhlo.
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:18:48) maargitt, percentil je hodnota, která uvádí, kolik procent účastníků testování jsi předstihl/a. Např. percentil 70 znamená, že jsi v testu předstihl/a 70% všech testovaných a 30% bylo lepších než ty. Oficiální vysvětlivky. Bodování je tam jiné, protože se body odčítají. Takže se v rámci tohoto testu neporovnávaly body, ale ty percentily.
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:33:23) maargitt, ten test se dělal na podzim 2014, to nebyly žádné přijímačky. Zúčastnilo se 269 škol, 8 250 dětí. Dělal se v 6. třídách ZŠ a v primách osmiletých gymnázií. Jestli ti jde čistě o ty percentily, tak OSP - gymnazisté průměr 82, průměr všech žáků ZŠ 48, průměr ve třídě 60 (ale je to v grafu, takže plus mínus bod, přesně je to jen, když končí přímo na ose) ČJ - průměr gymnázií 81, ZŠ 48, třídy 56, pro dosažené OSP 80 M - průměr gymnázií 80, ZŠ 46, průměr třídy 63, pro dosažené OSP 80
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 20:38:23) Lído, máme k tomu komplet ten dvojlist, psala jsem to tu nedávno. V matice toho ale většinu nestihl, jak vidím - 14 správně, 4 chybně, 2 vynecháno, 10 neřešeno. Nejhorší v matice závislosti, vztahy a práce s daty, v OSP číselné operace.
|
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:35:45) "... tohle jsou hodně slabý výsledky pro někoho, kdo chce na gympl"
Šuplíku, no to určitě, proto na tom byl v jedné testované oblasti stejně a ve druhé líp než ti, co už na tom gymplu jsou. A ještě tu o Karkulce. Že je matika slabá vím i bez tebe, ale kvůli tomu si nemusíš vymýšlet.
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:43:50) Šuplíku, ale jistě, to s tebou souhlasím, že se připravovaly, ale nic to nemění na tom, že jsou ty výsledky stejné. V matice samozřejmě ne.
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:47:05) Šuplíku, to nemá smysl, fakt. Na tohle nemám ani čas, ani náladu.
|
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 21:55:49) Šuplíku, vývoj čeho? Já tu jak idiot pořád dokola píšu, že syn chce zkusit přijímačky, já to moc nevidím, protože kašle na matiku. Není to ani moje přání, ani nějaká náplň života, je to jeho rozhodnutí, který mi přijde pochybný. Navzdory tomu tady už x měsíců čtu o tom, co dělám blbě, kdo se jak připravuje nebo nepřipravuje, kdo je nebo není studijní typ atd. atd. Ať se zeptám na co chci a v jakémkoli tématu, vytáhne někdo matiku a gympl. Proč? Jo, jemu bude asi líto, když se na gympl nedostane, ale reálně vůbec o nic nejde. Doma je to téma tak na jednu tisícinu času, kterou tomu věnuju tady, protože to někdo neustále vytahuje.
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:08:18) "...co si tu píšeš o rady a doporučení"
Šuplíku, ehm, ale nepíšu si o rady a doporučení, týkající se matematiky nebo nějakého gymnázia, že? Třeba teď jsem se například ptala na ZAPOMÍNÁNÍ.
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:21:32) Šuplíku, není první, ale není (jako všechny ostatní) ani o matematice, ani o gymplu.
Jo, a diskusi o věži z rejže založila Kudla.
|
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 22:36:03) " a diskusi o věži z rejže založila Kudla"
ano, poté, co Monty o věži z rejže několik dní hovořila, a pak Monty tu diskusi o věži z rejže přiživovala ještě několik dní poté, co ji Kudla opustila.
Kdybys věnovala účinný pomoci S. s přípravou na gympl půlku toho času, co věži z rejže, tak se nemůžu zbavit dojmu, že jste možná ty zkoušky mohli mít už dávno v kabeli.
|
|
|
|
|
|
*Hany |
|
(30.1.2016 21:59:13) "Doma je to téma tak na jednu tisícinu času, kterou tomu věnuju tady"
To bude asi jádro pudla, žejo.
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:04:46) Hany, a to jako proč? Kdybych chtěla na gympl já, neprokrastinuju tady, ale učím se.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 22:06:47) Monty, a nebylo by rozumné synovi pomoci.
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:12:44) Z+2, očividně nechce. To, co chtěl (kurzy, účast na DOD, literaturu, vytištěné vzorové testy apod.), dostal. Učit se za něj nikdo nebude.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 22:22:24) Monty, co učit se s ním? Nebo mu minimálně poradit jak na to a případně mu v tom pomáhat?
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:24:30) Z+2, ale chápeš, že nechce? Že se s ním manžel snažil učit matiku poměrně dlouho a když viděl jeho "zájem", nebo spíš nezájem, sám řekl, že dokud si nepřijde, už se mu nebude vnucovat?
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 22:26:31) Monty, jo takhle to chápu. To mi přijde rozumný a adekvátní. V té 7. třídě bych to rozhodnutí co chce, nechal na něm. Asi bych měl potřebu mu vysvětlit důsledky, ale rozhodování nechal na něm....
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:29:48) Z+2, už jsem to tu myslím psala, jak je to s tím učením matiky... a ve třinácti už je fakt nejvyšší čas, aby pochopil souvislost mezi příčinou a následkem. Díky tomu, jak k tomu přistupuje jsme se doma shodli na tom (vč. jeho otce), že nejlepší bude, když tam půjde, nedostane se a TŘEBA se pak chytí za nos a uvědomí si, že pro to opravdu měl něco dělat. To je celý.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 22:34:31) Monty, tomu asi rozumím. Sice bych mu předkládal pomoc a často se ptal jak mu to jde se připravit, ale netlačil bych ho a nechal ho to zkusit. A fandil bych mu.
|
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 22:38:04) "my ti tu už měsíce doporučujeme postup, aby k tomuto rozčarování přišel na zkouškách nanečisto a nechal se nakopnout k nějakému učení."
PŘESNĚ, PŘESNĚ, PŘESNĚ.
Přijde mi hodně drsný chtít, aby si nabil hubu až naostro při zkouškách, když je tu ta možnost přijít na to nezávazně, nanečisto, bez velký námahy... NECHÁPU.
|
Delete |
|
(30.1.2016 22:39:36) Kudlo,
to je dané tím, že Monty o ten gympl nestojí. Prostě to bere jako lekci pro něj. Což chápu, ale já bych to asi nedokázala .
|
Alena |
|
(30.1.2016 22:58:01) Ale mela by stat. Vzdyt to chytry dite mrha jednou prilezitosti za druhou. Chudak jestli se svym intelektem skonci na Hollarce. Pardon, ale vysledkem je prilis brzy na neco zamerene dite s nizkym vseobecnym vzdelanim. Skonci u prace u ktere je sebekazen, ktere se mu nedostava velmi dulezita a zavre si vsechny ostatni moznosti.
|
Monty |
|
(30.1.2016 23:01:41) "Pardon, ale vysledkem je prilis brzy na neco zamerene dite s nizkym vseobecnym vzdelanim."
Aleno, jistě, proto chce na ten gympl. Tohle přesně mi řekl jako argument poté, co jsem tu někdy před rokem zakládala diskusi na téma "gympl nebo grafárna".
|
Alena | •
|
(30.1.2016 23:04:38) Jeste ze to dite ma rozum.Skoda te absence jakehokoli vnejsiho tlaku.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 23:05:23) Vnitřní tlak je daleko důležitější než vnější.
|
Alena |
|
(30.1.2016 23:08:39) O tom zadna. Ale trocha vnejsiho a staleho tlaku v tomto pripade nezaskodi.
|
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 23:13:13) Z+2, ale i ten vnitřní tlak může vzniknout jen za určitejch okolností - třeba já toho nejsem schopna v momentě, kdy je pro mě neuchopitelný, CO bych vlastně měla dělat, a to mi připadá přesně jako ten případ.
Tady si myslím, že je na místě trochu nasměrovat, takové to "přivést koně k vodě" - pít už samozřejmě musí sám, a nikdo za něj pít ani nechce, ale když ho tam nepřivedeš, tak má smůlu...
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:40:12) Kudlo, je 30. ledna, ostrý přijímačky jsou v dubnu. Jeden gympl má asi deset termínů zkoušek nanečisto, druhý dělá SCIO. Proč by tam měl jít zrovna teď? Navíc teď by aktuálně měl dělat něco úplně jinýho - tu olympiádu.
|
Federika |
|
(30.1.2016 22:41:47) kašlala bych i na olympiádu....
|
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 22:45:36) proč by tam měl jít zrovna teď?
třeba proto, že když přijde na nějaký nedostatek teď, tak bude mít dva a kousek měsíce na to, aby to dohnal, kdežto když tam půjde těsně před, tak nedožene už nic
proboha Monty, řekni, že si z nás děláš pr..l, jinak to snad není možný
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 22:47:21) Kudlo, jenže je otázka, jestli má smysl zamakat teď nebo až těsně před akcí.
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 22:51:37) Z + 2,
mně přijde logický, že čím víc času mám, tím líp pro mě, když zjistím, že musím něco dohnat (nemusím makat do zblbnutí, stačí mi menší objem denně, nejsem v takovým stresu a dá se to víc "zažít).
Navíc u těch zkoušek hraje myslím roli i to, jestli je to pro Tebe nová situace, nebo jestli už jsi "zvyklej" a je to stará vesta, což zase hraje pro to zkusit to spíš dřív než pozdějc.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 22:55:30) Kudlo, někdy moc času a úsilí škodí. Těžko odhadovat.
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 22:57:22) Z+2, tím, že by to zkusil TEĎ, by tomu přece nevěnoval příliš času a úsilí.
Měl by jen víc času na rozhodování, kolik ho tomu má věnovat.
Teď se snad domluvil s Monty na doučku (haleluja)!, kdyby se o to začal zajímat týden před, tak už by to dost dobře nešlo.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 23:00:11) Kudlo, ale jo za zkoušku nic nedá. On je evidentně problém v matice a tím, že se s Monty dohodl na někom na doučování, tak udělal důležitý krok. To, že na to přišel sám je o to cenější a z mého pohledu pro něj důležitější než to jak dopadne.
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 23:09:45) Šuplíku,
čistě teoreticky - není vyloučený na ty zkoušky jít a "vystřihnout to z voleje", ale bohužel (v tom má možná Monty malinko pravdu ohledně toho šprtání, i když já bych to formulovala jinak) je to hodně i o znalosti systému a o tom "vědět jak na to" . Vím o lidech, co jsou velmi chytří, ale podcenili přípravu a nedostali se - ten systém je zaskočil, možná byli i nervózní.
Není to úplně fér, protože výhodu mají ti, co jsou inteligentní a ještě se připravěj, před těma, co jsou jen inteligentní.
Ale když člověk všechno tohle ví a ví, že to je o systému, tak není hřích se podle toho nezařídit?
|
Lady V. |
|
(30.1.2016 23:12:29) Tady v Rakousku je to mnohem jednodušší. Na střední školu se dostane skoro každý, zato jich třetina nevydrží do maturity a další část neudělá maturitu. Přijímačky dělají jen děcka se špatnýma známkama nebo na nějaké speciální výběrové školy.
|
|
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 23:04:49) Z+2, jo, myslím, že přesně chápeš, o co mi jde. To doučování jsme doma probírali od druhýho pololetí v šestce, když začal nosit trojky z matiky. Odmítal to. Podle mého názoru si myslel, že to zvládne sám a se svou nulovou sebedisciplínou ve věcech, který ho nebaví prostě nakonec došel k tomu, že nezvládne. Cenná zkušenost.
|
Jahala. |
|
(30.1.2016 23:35:00) Tak mi je dítě se nechtěli učit ani se mnou a ani doručování. Tak nějak mám pocit, ze o tom je rodičovství a tak prostě na doučování chodila. Díky práci na směny jsem nedávala pravidelné doučování sama a ona mi u toho brecela vztekala se a ja vypěnila do 5 minut. Tak jsrm rozhodla a na doučování prostě musela. Sehnala jsem paní kde ji ani nenapadlo ceknout proti.
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(30.1.2016 22:58:04) Podle mě na začátku února přetrénování nehrozí.
|
Kudla2 |
|
(30.1.2016 23:00:11) Janino,
taky si myslím.
Jsou lidi, co to zkoušej od září-října.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(30.1.2016 22:49:42) Šuplíku, nebude, já o tomhle diskuse nezakládám a nemíním s tím začínat. A po svých současných zkušenostech se už nebudu ptát ani na zapomínání. Jo, zašla jsem se syna jen tak orientačně zeptat, jestli si to nerozmyslel s tím doučováním... prý jo, protože si myslel, že to zvládne sám a zjistil, že se sám nedonutí. Tak jdu někoho shánět.
Mmch., nevím jestli to tu ještě čte ten, kdo radil ty papírky do učebnice, ale jestli jo, tak děkuju, to se synovi jako nápad dost líbí.
|
|
|
|
JaninaH |
|
(30.1.2016 22:50:27) Monty, třeba proto, aby věděl, jak na tom je?
|
|
|
|
|
Federika |
|
(30.1.2016 22:35:52) Monty, jo, jedno z řešení. Ale je i jiný. Prostě mu direktivně řekneš, co musí udělat a jak, denně si sednete a pojedete pár otázek ze scio testů, pošleš ho na ty NSZ, pošleš ho párkrát v pátek na Husara. Nařídíš mu to. S vysvětlením, že chápeš, že je línej,ale musí to překonat. Povzbudíš ho u výsledků. Dovysvětlíš-přes jeho nenáladu-co je třeba. Je ještě dost času, fakt.
|
|
|
|
|
Federika |
|
(30.1.2016 22:28:41) Monty,ale třeba by mu pomohlo, kdyby viděl výsledky...U těch scio vidí výsledky snadno a vidí i to, jak s e zlepšuje..Já jsem se snažila hodit sem příspěvek z roku 2010, nevím,kam mi to zmizelo. V tu dobu dělla přijímačky můj syn, dcera Líza, nejspíš dítě od Lídy a řada dalších. Bavili jsme se o procentech u Scio a vybavuju, že všichni psali, jak se u těch testů děti zlepšili, určitě nebyl nikdy skvělej výsledek hned napoprvý:
Re: Národní srovnávací zkoušky - percentil (25.3.2010 16:58:27) Lízo a byli jste teď v tu sobotu taky?? Výsledky tam už jsou,právě jsem mrkla... Má OSZ 98 procent,češtinu 94 a matiku 95, přičemž je zajímavý,že matika byla si moc lehká,protože minule měl stejnej percentil s o dost horším skóre.... Tak já nevím,přestanu bláznit,prostě to půjde zkusit, jestli se vyspí dobře, tak to třeba má šanci i zvládnout.. Jo a všem díky za podporu..
|
Marta | •
|
(30.1.2016 23:42:52) Federiko, ty výsledky z r. 2010 jsou skvělé.
Na letošní přijímačky držím palce.
|
Federika |
|
(30.1.2016 23:47:37) Marto, bohužel je jiná situace Tenhle menší není typ na ten obří státní gympl, kam šel starší a chyběla by mu ta angličtina. Žádnej cenově přijatelnej gympl s angličtinou není. Porg si zkusí,(škoda, že nemá scio,to bych fakt brala na ten gympl, kde je díky výbornýmu výsledku u zkoušek nanečisto vpodstatě přijatej, asi nechce. Takže to vidím na pokračování na základce, asi ty dva roky. Škoda, že ten rakouskej je šestiletej Třeba ho za da roky plně dohoní puberta a nebude spolpracovat v ničem te´d je to ještě snaživej chlapeček.
|
Z+2 |
|
(30.1.2016 23:52:11) Fed, já doufám, že tahle základka, není prohra vůči gymplům, ale kdo ví? Uvidí se jak druhý stupeň bude fungovat.
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:00:19) nemyslím si, že prohra. Má několik výhod, který zřetelně vidím. Nikde takový výhody nebude mít. Mohla byhc jmenovat: -zájem o dítě -komunikace na nesrovnatelný úrovni -klid,klid,klid... -možnost rozhodnout se kdykoli,jestli si chce nebo nechce opravit známku-takže zase klid, bez zbytečnýho stresu -a matika a čeština se vyučuje dobře, to můžu porovnat. takže se nebojim. Jen-je prostě rozdíl, jestli jde o dítě v první,druhý nebo pátý třídě. ta pátá třída je tam průkopnická, nejstarší a je tam víc dětí, který vyžadujou víc práce. Což trochu brzdí.A trochu brání větším výzvám. Ale jsem si jistá, že i tak by to rozhodně nebyla žádná tragédie, pro D. možná naopak, třeba by bylo víc energie na to,aby se naučil nějak normálně prakticky fungovat navíc matikář sliboval daleko větší akademickou úroveň, na druhým stupni, že prej první stupeň mají schválně pojatej tak, jak ho mají. Čemuž se vůbec nebráním, naopak, mám na první stupeň požadavky takový, že je tahle škola rčitě splňuje
|
|
|
Marta | •
|
(30.1.2016 23:58:47) Federiko, a na tom Porgu není možnost získat stipendium? Myslím, že na některých školách to jde. Pokud se nedostane, tak to bude zajímavá zkušenost.
A ještě se zeptám, když mají být příští rok všude jednotné přijímací zkoušky od Cermatu, tak budou i na Porgu nebo se to soukromých škol netýká?
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:04:07) Šuplíku, díky za doplnění. Příští rok bude nejmladší syn v 9.tř., tak proto mě to zajímá.
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:13:30) Šuplíku to máš pravdu. Rok je dlouhá doba.
|
|
|
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:05:39) letos mají OSP od Scio a svou češtinu, matiku a angličtinu. U OSP a angličtiny jsem si nadprůměrným výsledkem jistá, u toho dalšího vůbec, protože na to budou nejlíp připraveny jejich "vlastní " děti ze stejný základky.
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:10:58) To máš pravdu, že jejich "vlastní" děti budou mít určitou výhodu. Ale pokud někdo ty znalosti má, tak bych se nebála o dobrý výsledek.
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:14:56) oni ty znalosti taky mají.A navíc procvičujou to, co tam bude, já to nevím. Ale přísloví tam budou určitě, ty už neprojede
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:18:20) Federiko, tu knížku o příslovích mám doma taky. Je dobrá.Inspirovala jsi mě. Budu to se synem trénovat. Máme na to dost času.
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:21:49) já měla jako dítě takovou bichli, tlustou,nebyly am žádný obrázky je někde ve sklepě, jenže s tím bych nepochodila, dneska jsou děti zvyklý na knížky,který baví Ale výběr je, když zavítám někdy do Luxoru na Václaváku, jsem tam občas jak v Jiříkově vidění, závidím dnešním dětem někdy ty učebnice, hlavně jazykový ...
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:25:05) Federiko, o Luxoru na Václaváku ani nemluv. Tam chodím docela často.
|
Delete |
|
(31.1.2016 0:36:22) Ráj.
Já tam moc často nesmím, náš rodinný rozpočet má svá omezení .
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:41:09) jo, já mám vždcky pocit,že "jsem si vzala jen pár věcí", nezbytně nutných a pak se u kasy lehce orosím...
|
Marta | •
|
(31.1.2016 14:54:37) Vidím, že je nás tady podobně postižených víc.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:03:09) soukromých škol se to podle mě netýká. Stipendium může dostat, ale není tam podle mě prospěchový, jen sociální a to se odráží od nějaký hranice, kterou lehce překračujeme-a hypotéky a další výdaje se školným apod je myslím nezajímají. Já myslím,že každá zkušenost je dobrá a on na mně na rozdíl od spousty dalších věcí vidí, že v tomhle případě na výsledku rozhodně nelpím
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:06:41) Federiko, tak potom dej, prosím, vědět, jak jste dopadli.
|
Federika |
|
(31.1.2016 0:11:47) jojo, dám. On to možná půjde zkusit jen tam,když jinam nechce.
|
Marta | •
|
(31.1.2016 0:16:30) Federiko, díky.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|