Mishula |
|
(2.11.2016 19:18:34) Možná jsem přecitlivělá, ale zdá se mi to moc. Ráda bych zjistila, jak je to jinde a kolik času tráví nad úkoly vaši DRUHÁCI. Dítě mám do 15:00 v družině, vyzvednu ji a vezu na půlu na trénink. Doma jsme v pět. S úkoly skončila v sedm večer, měla tedy půlhodinu pauzu, protože se mi nad úkolem rozbrečela, že je vyřízená. Je tohle normální?? Ano je trochu "brzda", na všechno má dost času. Ale i kdyby to bystřejší děti měly o půlku rychleji, i tak se mi ta časová dotace zdá příliš. Jak je to u vás?
|
Dana |
|
(2.11.2016 19:25:02) Asi by to chtělo zkrátit nebo zrušit ten trénink. Rodiče děti narvou na spoustu různých mimoškolních aktivit, a potom se diví, že dítě nezvládá školu nebo je unavené.
|
Mishula |
|
(2.11.2016 19:50:40) Sport rušit odmítám. Myslím, že pohyb je pro děcko důležitý. Mnohem víc, než sedět nad školou celé dopoledne a pak celé odpoledne.
|
Mariana +2 |
|
(2.11.2016 20:02:12) Mishulo v tom s tebou souhlasím. Tyhle názory jako že dítě když sedí ve škole celé dopoledne, tak zrušit všechny další aktivity aby mohlo nad věcmi do školy sedět i celé odpoledne fakt nechápu. Život jednak není zcela jen o škole, i další aktivity a hlavně sport jsou také důležité. Plus odreagování a odpočinek od učení - byť fyzickou formou.
Ano, je fakt že jsou rodiče co množstvím kroužků děti někdy přetěžují. Nic se nemá přehánět, ale v rozumné míře je naopak mimoškolní aktivita pro dítě naopak prospěšná, a ze zadání rozhodně nelze rovnou předjímat kroužky přetížené dítě.
Mně tedy přijde přehnané takové množství úkolů. Snad jednorázově bych ještě dovedla pochopit, pokud je to stálý stav, je to příliš.
|
Mishula |
|
(2.11.2016 20:06:50) Pondělí, středa - matematika. Úterý, čtvrtek - čeština. Pondělí plus angličtina, to vše pravidelně. Denně musí číst alespoň dvě stránky z knihy. Výjimečně navíc prvouka. Tréninky pondělí, středa - vždy 60 minut. V úterý má výtvarku, ale v rámci družiny, to ji nikam nepřevážím a je to v rozumný čas. Na víkend nedostávají úkoly. A já s ní odmítám i číst. Takže když mi paní učitelka červeně zakroužkovala data, kdy nečetla, proškrtla jsem je. Holka čte výborně, kdybych měla pocit, že musí trénovat čtení i o víkendu, tak makáme. Takhle to dělat odmítám.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 20:59:29) co máte číst? povinný čtení děcko otráví a od čtení do budoucna odradí
nedělala bych to, stejně jako ty :)
možná by se to ale dalo vyřešit tak, že byste četli o víkendu víc a přes týden to vynechat
ale je ptořeba číst to, co děcko baví, takže vybírt spolu a ne podle přání učitelky
|
Mishula |
|
(2.11.2016 21:02:22) Knížka dle vlastního výběru. Takže v tom problém není, spíš v tom MUSENÍ. Já si taky myslím, že by holka radši přečetla dvě celé kapitoly v sobotu, kdy na to je čas, než když MUSÍ číst každý večer unavená ty dvě stránky (které ani nedají dohromady příběh neb to není celá kapitola).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:06:38) tak učitelce notmálně napiš, že vám tento systém nevyhovuje, omlouváš proto dceru z každodenního čtení, místo toho čtete víc o víkendu. A fakt by mě zajímalo, co proti tomu může mít, zvlášť jestli tvá dcera čte dobře :)
a kdyby četla špatně, tak 2 strany to nespraví, spíš naopak, je to pnavný, je to velký množství, už toho se děcko bojí
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:07:03) jo a u čtení není podstatný, kolik děcko přečetlo, ale co z toho ví
|
|
Mishula |
|
(2.11.2016 21:08:26) Asi čte dobře, dneska přišla nadšená, že ji paní učitelka vybrala za "službu". Nevím přesně co to obnáší, ale říkala, že plácnu Rozárka to dělat nemůže, protože čte pomalu.
|
|
|
TaJ |
|
(2.11.2016 23:29:40) Mishulo - a s tím čtením...my jsme to řešili tím, že jsme vybírali knížky, kde jsou třeba krátké pohádky, nebo krátké kapitoly, teď už čteme cokoli, prostě kam dojdeme, tam dojdeme, další den pokračujeme...a i když mají číst každý den, tak ale stejně třeba úplně každý den nečteme, někdy jo, někdy ne, podle únavy a nálady...dost často čteme tak, že pár řádek on, pár já, nebo prostě některé dny, když je unavený, tak nečte vůbec a jiné dny, když má chuť tak je potom schopný přečíst těch stránek třeba 5....ve škole to nikdo neřeší, nikdo se denně neptá, jestli včera četli, nebo ne...čtení mu jde celkem dobře, tak to nikdo dál neřeší
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:05:05) a jestli chceš něco řešit, tak to řeš, bez ohledu na ostatní. Já to dělám taky, učitelka je sice naštvaná, ale to mě neodradí, prudím, dokud se neshodneme. Třeba dokud nezačne brát na vědomí doporučení ppp, dokud nebere na vědomí, že má děcko nějaký problém, že sedí s někým, s kým sedět nechce a kdo ho ruší, když ono samo má problém s pozorností, dokud je práce tolik, že je to nezvladatelně moc - dú nemají sloužit k dohnání učiva, který se nestihlo ve škole, má to být k procvičení, k tomu, aby rodič věděl, co se ve škole dělá, k tomu, aby rodič v případě potřeby děcku vysvětlil, co kde dělá blbě. Ale na to stačí 5 - 10 příkladů v matice, v češtině neopisovat, ale doplňovat, v čemkoliv jedno cvičení v pracovním sešitě a ne dvě strany
ale stůj si za svýmn, komunikuj s učitelkou - máš k tomu deníček, email, žákovskou, samozřejmě konzultace, ale mně se osvědčilo mít to na papíře, protože to může kdykoliv ukázat, komukoliv, a to i učitele trochu zkrotí
zvlášť začínající učitelky jsou někdy strašně aktivní, mají pocit, že musí být všechno perfektní, probraný každý cvičení, každý pracovní list, a pak to přehání
|
Mishula |
|
(2.11.2016 21:06:28) Tahle paní učitelka rozhodně není čerstvý absolvent, ta má praxe až až.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:07:33) Mishulo, ani učitelka s praxí není neomylná
|
foxyna |
|
(2.11.2016 21:11:00) Yuki prosím jak s učitelkou komunikuješ, když řešíte dlouhodobě? Píšete si emaily? Scházíte se? Voláš jí? Budu potřebovat asi opakovaně řešit a vlastně nevím, jaký způsob zvolit, aby to bylo efektivní a druhá strana to nepociťovala jako prudu...
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:14:24) druhá strana to jako prudu pociťovat bude, každopádně bude, protože budeš asi chtít, aby něco dělala jinak nebo jí prostě přidáš práci, nebo po ní chceš něco, co běžně nwedělá, takže to neumí, nezná (nemyslím odborně, ale způsob práce)
komunikace u nás - konzultace, domuvená konzutltace navíc, třeba i za přítomnosti výchovné poradkyně nebo někoho z vedení školy, no a pak deníček, samostatný papíry nedoporučuju, ale deníček, ne deníček na úlohy, tam je pak zmatek (vyzkoušeno), chce to samostatný sešitek a tak dlouho a tak polopatisticky, než to pochopí :))
|
foxyna |
|
(2.11.2016 21:24:10) Yuki spíš se bojím, že se asi budeme točit na způsobu provedení dohodnuté věci. Mně je vnitřně nepříjemné, že učitelka s dvacetiletou praxí a nadšením pro věc dělá věci s prominutím hloupým způsobem a já totální nepedagog jí mám chodit žádat, jestli by to nešlo např. tak a tak. Jedná se v podstatě o maličkosti, které jsou ale pro dítě s jeho diagnozou klíčové. Naše paní učitelka běžně komunikuje mailemm, takže asi zvolím tento způsob - bude to písemně, takže zpětně dohledatelné kdo co řekl atd. jak říkáš.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:27:11) neboj se, utluč ji, jestli má děcko třeba i doporučení z ppp a učietelka to ignoruej, tak bez ohledu na to, že jsi nepedagog, nakonec ty jako rodič i nepedadog víš nejlíp, jak tvý děcko reaguje a škola by měla s rodiči komunikovat, protože vzdělání a výchova dětí je práce školy i rodičů, nejen jednoho z nich a taky to nejde oddělit
mám tu výhodu, že jsme učitelka, takže mi už nikdo neřekne, že nevím, jak to ve škole chodí a podobný bláboly, ale taky bojuju, letos dva měsíce a první výsledek se dostavil tento týden, přitom zpráva z ppp je ve škole od dubna...
|
foxyna |
|
(2.11.2016 21:33:45) nezbyde mi nic jiného. Je to škola v lecčems i pro mě, nečekala jsem, že mi školní docházka dítěte dá tolik zabrat
|
Yuki 00,03,07 |
|
(2.11.2016 21:37:12) já už to beru jako nutnou součást života s dětma, mám tři a každý je v něčem zvláštní, nejstarší mi přestal dávat zabrat až v sekundě nebo možná na začátku tercie, prostřední v tercii je pořád náročný (nadání je super, ale ne pro řešení se školou) a malý je kapitola sama pro sebe
nesnáším školu, nesnáším naše školství
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Markéta |
|
(2.11.2016 23:48:33) Prudis, dokud ji nedonutis splnit tvoje pozadavky. Nikoli dokud se neshodnete.
|
|
|
|
|
1kulička |
|
(2.11.2016 23:35:30) Já teda vůbec nechápu tu posedlost čtením v současné škole. Vždy jsem četla a čtu ráda, ale jako dítě mě to začalo bavit až tak od 12 let. Vlastních dětí je mi líto, že musí neustále trávit čas nad čtenářskými deníky....na to má přece prvostupňový děcko čas - brala bych to, pokud to dítě samo chce, ale neznám jediný dítě, který by to dělalo rádo, tak si říkám, že to těm dětem čtení jen znechucuje. A k tématu - jedna dcera taky měla problém s délkou úkolů - zjistili jsme, že to přišlo přehnané všem rodičům - tuším, že jsme trávili úkoly hodinu denně - tak jsme to u učitlky reklamovali - ona přiznala, že má hodně rodinných problémů a nějak to pak upravila. Druhá dcera trávila v té první a druhé třídě úkoly tak 10 minut denně a přišlo mi to OK, dělala je s chutí a sama, což bylo ideální. Kdyby byly delší, tak pěkně by to nevypadalo (mám zkušenost z vyšších ročníků).
|
Federika |
|
(2.11.2016 23:39:28) já si zas myslím,že čtení ( s porozuměním) je to nejdůležitější. Z knížek, případně společnýho čtení na začátku prvního stupně, se to dítě dozví spoustu věcí. A čtenářský deníky-jelikož mám bohaté zkušenosti,ehm, s formou čtenářských deníků na víceletých gymplech, tak si myslím,že každá zkušenost s epak počítá, byť psaní čtenářských deníků na prvním stupni většinou s úrovní deníků na gymplu nemá nic moc společnýho. Úkoly bych teda klidně zrušila, pro mě smysl postrádají,ale čtení klidně denně a víc..
|
Delete |
|
(3.11.2016 0:58:36) Fed,
já považuju čtení za volnočasovou aktivitu na jedné straně, a jako zdroj informací na druhé straně. Pro obojí je nutné, aby dítě nemělo ke čtení nechuť. A jakmile se ze čtení udělá povinnost, tak ta chuť prostě mizí. U dětí, které čtení baví, je to srovnatelné s dětmi, které baví matika. Úkol jim nevadí, ale neznám žádné, i když výjimky asi budou, které by si počítalo mimo školu jen pro zábavu. Obzvlášť v dnešním světě, kdy zdrojů zábavy je tolik. Takže já mám z povinného čtení každý den osypky. Ostatně, nejstarší holka kvůli zavedení téhle povinnosti v páté třídě přestala úplně číst, přitom do té doby četla pořád. Na gymplu čte jen to povinné, ale málokdy to čte celé, a i když ji to většinou baví, tak to dávno nebere jako zábavu . Ostatní holky, které nikdy ke čtení netíhly, tak povinné čtení je ještě víc zatvrdilo, a knížku nevezmou do ruky ani pod hrozbou trestu. A raději nebudu psát, jakým způsobem řeší čtenářský deník .
Já svoje žáčky do žádných čtenářských deníků nenutím. V první třídě tedy čtení za domácí úkol dostávali, ze začátku jsem jim vytvářela čtecí listy, abych předešla naučení se slabikáře nazpaměť. Potom už jsem jim jen říkala a rodičům psala, když bylo potřeba se čtení víc věnovat. V druhé třídě jsem nasadila dobrovolné čtenářské karty, list, kam si stručně (asi na 5 řádků) mohli napsat, o čem knížka byla, autora, nejlepší postavu a nejlepší kapitolu. Neřešila jsem, kolik toho kdo přečetl. Ve škole jsme četli společně, opět jsem dávala zpětnou vazbu, že mají třeba doma číst víc, rodičům jsem případně dala podrobnější informace, ale pořád platilo, že čteme pro zábavu a rozhodující je, že nás to baví a víme o čem čteme. Navíc Lili a Vili má skvělé pracovní sešity na rozvoj kritického čtení, takže loni jsme začali a letos pokračujeme v rozvíjení čtenářských dovedností a je naprosto úžasné sledovat, jak je to baví. A o čtení nahlas se vysloveně rvou (mám losovátka, takže losuju, rvačky jsou zbytečné ), i když někteří ještě nečtou zcela plynule. Ale i ti už jsou schopní zvládnout tu práci s textem. Kromě těch pracovních čítanek čteme ještě společně knížku, což je na jednu stranu nuda v tom, že každý čte pár vět, na druhou stranu se ale při tom učí poslouchat ty druhé a vnímat cizí čtení, což také mnoho z nich neumělo. No a na to čtení pak navážeme ty dovednosti, co se učíme v pracovní čítance. Dělají slušné pokroky. Přínos klasického čtenářského deníku, kdy dítě na dvou stránkách sešitu převypráví (většinou s velkou dopomocí rodičů) obsah knihy, jak je běžné na prvním stupni, nevidím prakticky žádný.
|
Federika |
|
(3.11.2016 8:44:35) Delete, moje druhačka to jako povinnost vlastně má. Po příjezdu domů se navečeří, vykoupe a jde do postele, kde případně dodělá nějakej ten úkol,ale většinou z auta hotovo a pak čteme-česky, anglicky, německy, většinou tři stránky ze všeho. takže ano,celkem devět stran. Čtenářskej deník dělá z češtiny a angličtiny, nedělá jí to problém, jednak se naučí souvisle něco popsat a jednak si zároveň cvičí psaní. baví ji to. To čtení až na výjimky bere jako zábavu, zklidnění před spaním, jsme spolu, má mě pro sebe , probereme, co jsme vůbec četli, knížky si vybírá většinou fakt čte ráda.
|
Alena |
|
(3.11.2016 8:58:41) Ano, tvoje dite to ma jako zabavu. Jine ne a cteni jim to jeste vic protivi. I kdyz teda z takoveho cteni jake popisujes by me v detstvi bral cert. Tri stranky ve trech jazycich...tri rozectene knihy? Na povel presaltovat? Pusobi to na me jako skola. Pokud jsem cetla knihu, ktera me bavila (pokud ne, tak jsem ji odlozila), chtela bych cist honem dal, zvedava jak to pokracuje, ne odlozit a prejit na jinou.
|
Federika |
|
(3.11.2016 9:00:27) je zvyklá, nevadí jí to, ví, že pokračování bude zítra..někdy si ale rozečtenou knížku vezme do školy, nosí si je tam všechny děti, když je čas, tak si čtou, i při hodině.
|
Alena |
|
(3.11.2016 9:04:39) Ja tvemu rozvoji vzdelavani dost fandim, deti budou jazykove vybavene, to se jim neztrati, ani mi nepripada hrozne psat ukoly v aute apod (jak se tady nekdo hrozi :),ale priznam se, ze tohle je moc i na me... nemit ani volbu, co jak cist, kdyz jsem v posteli, ta organizovanost,to me desi.
|
Federika |
|
(3.11.2016 9:08:45) Aleno, já vím, možná to zní děsivě. Ale ona jde hned ze školy na trénink, kde je až do večera, čas má tak maximálně na záchod a pak prostě ví, že už je čas jen na jídlo, čtení, nějakej ten úkol, sem tam v autě ipad a ano, to jsem zapomněla, nějaký ty rozsahy, nárty a tak, i když ne úplně každej den, ale čtvrt hodinku večer to taky zabere. Považuje to za normální, nezná to jinak, jen o prázdninách a sem tam víkend. To si zas dokáže plně užít. Já to necpu každýmu, s mým nejstarším bych to třeba takhle dělat nemohla, ale s ní to jde bez problémů, přitom nemá pocit, že by byla nějak víc zatěžovaná. Jen vidím, co se tím čtení naučí-vnímat, vypravovat, význam slov, rčení, slovních hříček, příběhy...Prostě mně to čtení přijde strašně důležitý.
|
Alena |
|
(3.11.2016 9:21:56) To neni o zatezi, zdatnejsi deti to daji. To je o tom byt sam se sebou,uvedomit si sebe, volit si veci sam, vymyslet, byt pryc z toho strojoveho rytmu. Pro me je todulezitejsi nez znalost jakehokoli ciziho jazyka (ktera se da dosahnout pozdeji). "Dceri to nevadi, vi ze pokracovani bude zitra", pro me jak z rise robotu.
|
Federika |
|
(3.11.2016 9:28:56) Aleno, moje dcera zcela jistě robot není a ani se tak necítí. navíc, nemáme to striktně tak, že 3 strany plus 3 strany plus 3 strany Když je kapitola,pohádka atd delší , dočtu to já. Cizí jazyky se dají naučit později,ale ne tak jednoduše a ne tak dobře, většinou.
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(3.11.2016 9:14:08) Aleno, můj syn má třeba na stolku u postele pořád hromádku knížek a vybírá si z nich podle nálady....někdy čteme jednu knížku, dokud ji celou nedočteme (hodně mu ještě čtu já...), někdy čte on mně z jedné knížky a jinou má na poslouchání ode mne....někdy si vyhrabe z knihovničky ještě něco dalšího, třeba chce přečíst jen určitou kapitolu nebo pohádku...problém mu to nedělá...ale čteme teda jen v češtině
|
Alena |
|
(3.11.2016 9:25:30) To je ale Tino, snad normalni a bezne, "vybírá si z nich podle nálady" . Meno tvuj syn ma precist vecer po trech strankach ze tri knizek?
|
|
|
Lída+4 |
|
(3.11.2016 9:25:20) Aleno, ale každej je jinej. Co si pamatuju, měla jsem snad VŽDYCKY rozečtenejch několik knih zároveń a četla jsem to na střídačku (čili asi tak od šesti let, dřív ty vzpomínky nemám dostatečně jasný).
|
Alena |
|
(3.11.2016 9:26:34) Ale to ja take mela nekdy roecteno vice knih, ale jestli budu cist jednu nebo preskacu do ctyrech, jsem si ridila sama.
|
|
|
|
Delete |
|
(3.11.2016 23:47:51) Fed,
ale nikdo vám nenařizuje, že to takhle máte dělat. Je to spíš rituál než povinnost. Nebo to má opravdu jako každodenní úkol ze školy? Pak buď šťastná, že nemáš za dítě třeba moji nejstarší. Ta by to befelem nedala, i kdyby dobrovolně šla klidně do dvojnásobných dávak .
|
Federika |
|
(4.11.2016 9:20:30) Delete, neeee, my máme školu naprosto nenařizovací. Na stolku v ložnici mám epřipravený knížky, který někdy předtím spolu vybereme a ona si prostě před spaním sama volí-jednu českou jednu německou jednu anglickou..Občas si vzpomene, že má v knihovně ještě nějakou,kterou by chtěla číst, tak pro ni doběhne. Válíme se v postele, sem tam jí namaže justovou mastí nějakej bolavej sval z tréninku a ona čte, ptá se a rozhodně to není tak,že ji přerušuju a nařizuju-hele,tři stránky, rychle další Je to rituál a příjemnej, pro obě.. Byť někdy blbě stíhám.
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(3.11.2016 0:00:38) U nás naštěstí ještě žádné čtenářské deníky nedělají....a syn si zatím sám vlastně téměř vůbec nečte, jako že by si vzal knížku a sám si četl...večer mi čte chvíli nahlas, to ho často i baví, že nejdřív přečte pohádku on mně a pak já jemu....ale jinak odmalička strašně rád poslouchá, když mu čteme my...sám si vezme občas nějaký Čtyřlístek, nebo přečte nějaký odstaveček v časopise, ale to je zatím tak všechno...nicméně knížky má moc rád, dneska jsme zrovna přinesli z knihovny dalších 5, takže máme tak možná na měsíc zásobu
|
|
x x |
|
(3.11.2016 8:09:35) Jo, se čtenářákem souhlasím. Mám 4 děti, nejtarší objevila kouzlo čtení až nyní ve 12 letech a čte a čte a čte. Mladší syn má 9 roků a čte jen někdy a jen něco, nechci ho nutit, nesnáší zapisování do čtenářáku, akorát mu tím čtení protivím. A to podotýkám, že čte fakt luxusně.
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(2.11.2016 23:00:28) Mishulo, sport bych taky nerušila....nevím tedy, jak často ty tréninky má....a tolik domácích úkolů máte každý den, nebo jak často? Jinak návrat v 17h mi přijde tak nějak normální, obzvlášť, když je to včetně toho tréninku, vždyť často vyzvedávají rodiče děti kolem té 17 h teprve z družiny...Syn má letos 3 kroužky - jeden v družině a dva mimo, z jednoho jsme doma cca v 16:45, z druhého v 17:45, ale nic náročného, jsou to všechno v podstatě kreativní kroužky....U nás tedy úkolů mají minimálně, tak 2x týdně a je to obvykle na pár minut...ale jsou logo třída s malým počtem dětí, takže toho stihnout dost procvičit ve škole...a paní učitelka od začátku hlásá, že není pro velké množství úkolů, ale od začátku to máme nastavené tak, že prostě s nimi máme doma procvičovat čtení, počítání a mají průběžný úkol, napsat každý den dvě věty, aby měly hlavu a patu (tenhle úkol ale nikdo vyloženě nekontroluje).
|
TaJ |
|
(2.11.2016 23:32:37) Maargitt, na prázdniny taky nedostali téměř nic, respektive dostali už ve čtvrtek jednu stránku z češtiny, kde byla velká část vybarvování podle toho, o jaký druh věty se jednalo (oznamovací, tázací apod.) a pak nějaké věty vymyslet...udělal si to hned ve čtvrtek odpoledne a celé prázdniny jsme nedělali kromě večerního čtení nic, v neděli jsme pak už jen dopsali zážitkový deník za prázdniny (mají ho povinný) a bylo hotovo
|
|
|
|