...j.a.s... |
|
(20.4.2022 13:19:58) Nakonec to dávám jako nové téma. Překvapilo mne, kolik lidí v diskuzi vedle vyslovilo názor, že žák by neměl mít "úlevy" v podobě většího času u přijímaček na 8G, protože by díky času navíc náhodou mohl předběhnout ty, co jsou jen pomalí a žádné úlevy nemají. Padl i názor, pokud má žák nějaký handikep - dys apod. a nezvládne přijímačky na 8G bez "úlev", tak na takové škole nemá co dělat, protože 8G je zcela výběrová škola. Přiznám se, že jsem z toho byla hodně překvapená, hlavně z té urputnosti některých, které se chytly toho, že zdravé dítě, co je pomalé, se pak třeba nedostane kvůli tomu, že žádný papír nemá. Celé mi to přišlo jako zakamuflovaná závist, že někdo s handikepem a "úlevama" by se mohl dostat na úkor někoho jiného. Jinak si nedovedu vysvětlit urputnost některých, které znevažovaly význam a důležitost "úlev" u přijímaček. Píšu teda "úleva", i když je to úprava. Ten žák přece nedostane nic zadarmo - čas navíc použije na kompenzaci svého handikepu a i tak musí být hodně dobře připraven, protože jenom čas navíc mu ten handikep nevyzmizikuje, pouze mu trochu pomůže. A taky pokud ty vědomosti nemá, tak mu jenom čas navíc nepomůže, aby se dostal na výběrový 8G.
|
Monika |
|
(20.4.2022 13:24:31) A proč to téma zakládáš znovu? To předchozí ze včera se jmenuje stejně, je o tom samém a kdo chtěl, tak se asi už vyjádřil, ne?
|
|
angrešt |
|
(20.4.2022 13:29:31) Jsem proti "úlevám" :) , ale nevím o tom, že by kde nějaké úlevy existovaly, možná v nějaké speciální škole pro mazánky :)
Plně souhlasím s podporou dětí s různými formami handicapu, zahrnujícími úpravu prostředí tak, aby se tyto děti dostaly na stejnou startovní čáru s dětmi zdravými.
|
|
Marika Letní |
|
(20.4.2022 13:41:03) Pokud jsou přijímačky záměrně na rychlost tak pak ano jsem proti. Pokud jde jen o správné řešení úkol a někdo má možnost svůj handicap kompenzovat časem navíc, není mi jasné proč si delší čas nemůže vzít i další žák, který ho taky potřebuje. Prostě buď o rychlost jde, nebo nejde. Tenhle kočkopes mi přijde nefér.
|
Buřt |
|
(20.4.2022 13:43:29) Ja si stojim za tim, ze u cermatiho testu o rychlost jde. S casem navic fakt muzes nektere priklady resit napriklad tipovanim a dosazovanim ruznych moznosti, coz jinak moc nestihas.
Trochu kockopes to je, ale to on bude vzdycky. Nelze byt absolutne spravedlivy.
|
|
|
Liaa |
|
(20.4.2022 14:12:58) Technická: Handicap nebo hendikep. Třeba se to jednou někomu bude hodit u přijímaček.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 14:16:56) Internetová příručka Ústavu pro jazyk český se hlásí více k handicapu, ale uvádí "lze i hendikep":
https://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=hendikep
|
|
|
libik |
|
(20.4.2022 14:27:28) Jas, chápala jsem, když Monam včera řešila sváču, člověka ty PZ vynerví.
Ale většinou to do druhého dne odezní.
Jinak tedy spravedlnost neexistuje a ano, jako správná fosilie jsem proti úlevám u přijímaček, nejedná-li se o fyzický handicap.
A to především v zájmu dítěte, kterému je ulevováno.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 14:34:16) libiku, a je podle tebe neschopnost rozlišit b a d fyzický handicap? Není to otázka myšlení, ale defacto určitý druh nevidomosti.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(20.4.2022 14:37:46) To já mám taky, když to vidím samostatně mimo slovo, musím se nad tím zamyslet, jestli má "bříško" nalevo nebo napravo. Žádné úlevy na to nemám.
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(20.4.2022 14:29:48) Ano, jsem proti úlevám. Až budou dělat výběrko de repre týmu, a dítě nesplní lmit na stovku - budeme mu počítat o pár metrů méně, protože je pomalejší? Výběr je prostě výběr, a mezi nejlepší patřili a patří a doufám, že patřit budou vždy ti nejlepší.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 14:36:03) Výběr do školy = přípravy na budoucí povolání není výběr do repre týmu = výkon povolání.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(20.4.2022 14:38:43) 8 letý gympl je repre.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 14:42:01) Je to repre v myšlení a schopnosti se naučit, nikoli v rychlosti rozlišení b a d. Kdo šel na gympl bez přijímaček, a dosud si ve větě plete mě a mně, nechť se zdrží hlasování
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(20.4.2022 14:43:57)
|
|
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(20.4.2022 14:40:20) pokud budeš dělat talentovky na sportovní školu, limity pro uběhnutí stovky budou OK? Anebo protlačíme i dítko, co běhá fakt pomalu - ALE! doběhne do cíle, protože je hoouževnaté a sport miluje, a co kdyby se do budoucna něco změnilo..
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(20.4.2022 14:46:05) Ne pro nejrychlejší, ale pro ty co zvládnou přijímacky bez dopomoci.
|
Alena |
|
(20.4.2022 15:30:27) "Ne pro nejrychlejší, ale pro ty co zvládnou přijímacky bez dopomoci."Takze ses proto, aby se slabozrakym zabavili u zkousek bryle ?
|
babi_ |
|
(20.4.2022 15:33:13) Přesně to mě napadlo. A nejen u zkoušek, pryč s brýlemi ze škol! Kdo nezvládne čtení bez kompenzační pomůcky, ať nečte. Však se uplatní i bez toho, ono se to nějak utřepe
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(20.4.2022 15:39:08) copak brýle, ale umíte si představit, jak vyčerpá studentíka, pokud má vylézt po schodech do 2. patra a pak má chudák vyčerpaný skládat zkoušky, zatímco si někdo na vozíku jede výtahem?
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(20.4.2022 15:40:21) To je ale nesmysl. Brýle si může vzít každý kdo chce, jaké chce. Přidat si čas nebo jít do jiné třídy, aby měl klid každý nemůže.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 15:44:51) Inko, to je proto, že oční dys- je tak široce uznána, že ji nikdo nemusí prokazovat papírem a rovnou kompenzuje.
|
|
|
libik |
|
(20.4.2022 16:41:19) Babi, vidím rozdíl mezi fyzickým postižením a tím, že chlapeček se nesoustředí, má potíže s psaním či počítáním, Hawking je samozřejmě moje srdcovka, nakonec jeho velkolepé přežití této strašné nemoci si vykládám tak, že jemu k uspokojivému životu stačil úžasný mozek, nepotřeboval ani chodit, ani se něčeho dotýkat, posléze ani polykat či spontánně dýchat.
Tito lidé nechť plnou vervou využijí s pomocí všech možných úlev svůj intelektuální potenciál, jiné věci nakonec dělat nemohou.
Když ale Karlík, kterému paní z poradny změří, že když bude hodně cvičit a mít dost času, tak to taky s nechutí vypočítá a může s oporou bez valného zájmu vystudovat, aby byl vzdělaný, tak tedy nechápu k čemu je to dobré.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 16:49:36) Ptám se, libiku, na Káju, která rozpozná b a d až po zevrubnějším zkoumání kontextu a/nebo použití myšlenkových pomůcek (tedy na to potřebuje více času, než Pepík, který přečte správně dubu nebo budu na první pohled), protože to prostě
nevidí
- zda má dle tebe fyzický handicap (něco jako fyzický handicap), nebo jen pomalost nehodnou "úlev".
|
libik |
|
(20.4.2022 17:11:14) Babi, "pomalost nehodná úlev" je relativní, není vyloučeno, že pokrokem vědy dosáhneme "poznání", že každý Lojzík může vykládat, je-li vhodně kompenzován, o vylodění v Normandii. Jenom nevím, jestli dává smysl, pokud nerozlišuje budu/dubu, aby směřoval např. k povolání jazykovědce .
|
babi_ |
|
(20.4.2022 19:52:32) libiku, fígl je v tom, že Lojzík nekompenzován vypráví o vylodění v Normandii, ale bez "úlev" se nedostane ani ke studiu historie.
"nevím, jestli dává smysl, pokud nerozlišuje budu/dubu, aby směřoval např. k povolání jazykovědce ." On to samozřejmě rozlišuje, ale vzhledem k handicapu obdobnému nevidomosti mu to trvá déle, než zdravému. Proto má tu "úlevu" v podobě přidaného času. Ne proto, že je obecně pomalý, ale že musí kompenzovat poruchu.
Odbočku k jazykovědci nechápu. Úplně stačí, když stráví 6. - 9. ročník povinné školní docházky mezi obdobně studijně zaměřenými dětmi (a bude tak více v pohodě, než na základce, kde je dvakrát divnej - od školky Normandie a přitom koktá při čtení slabikáře = "fakt magor"), protože čtyřletého gymplu by se nemusel dočkat v psychickém zdraví a studijní motivovanosti.
|
libik |
|
(20.4.2022 20:05:31) Babi, já si stále nejsem jistá, jestli v každém dítěti (pominu-li Forresta Gumpa) nedříme talent vyprávět o vylodění.
A zdá se mi strašně odvážné klasifikovat děti z nižším výkonem na ty, co jsou blbé a na ty, co potřebují čas, jelikož jsou geniální.
A hlavně si myslím, že naprosto každé dítě (včetně Forresta) by mělo být motivované a ve škole spokojené.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 20:15:38) libiku, ano, vyprávět o vylodění dokáže (skoro) každé čtyřleté dítě, je-li k tomu vedeno, ale zde máme jak dobře víš (protože jste to tak s Monty zavedly) Normandistu jako terminus technikus pro íkváče, kteří tak činí i bez vedení, respektive si potřebné informace a zdroje na okolí vymohou. Tedy nejde o samotnou schopnost vyprávět, ale o spontánní zájem a další přidružené vlastnosti toho jedince.
"A hlavně si myslím, že naprosto každé dítě (včetně Forresta) by mělo být motivované a ve škole spokojené."
To si myslím také, a píšu to tu už asi dvacet let. Ovšem zahrnuji do toho jak Forresty, tak "normální" děti (ty, na které je systém frontální výuky nastaven, ale je jich jen asi třetina), tak i děti nadané, děti s dys- a jinými poruchami, i děti s dvojí výjimečností.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 20:25:47) "naprosto každé dítě (včetně Forresta) by mělo být motivované a ve škole spokojené"
To jednoznačně.
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 20:29:16) "A zdá se mi strašně odvážné klasifikovat děti z nižším výkonem na ty, co jsou blbé a na ty, co potřebují čas, jelikož jsou geniální."
...jako, píše se to tu desítky let, už mnohokrát, s různými odkazy, příklady... ale napíšu to znovu, protože mám čas, a vnučka mě v podvečer vytáhla do deště na procházku do lesa, čímžto jsem vyvětrána a cítím v sobě nekonečnou trpělivost.
1) nebavíme se jen o geniálních dětech, ale především o "jen" nadaných (řekněme IQ nad 130), a toto pohazování genialitou v tvých příspěvcích nepříjemně shazuje celou diskuzi jistým druhem ironie až výsměchu
2) nadané dítě nepotřebuje čas navíc, protože je nadané, ale proto, že má nějakou tu poruchu, které se s tím nadáním pojí častěji, než s průměrným intelektem.
Tedy pro úplnost uvádím, že samozřejmě jsou i nadané děti bez poruch, ty obvykle "přežijí" prakticky cokoli, a prosadí se v tom, v čem chtějí.
|
|
libik |
|
(20.4.2022 20:44:11) Babi, ty umíš písemně velmi erudovaně intonovat, ať jde o jakýkoliv obor.
Tak si říkám, jak to ta holka ví? Nebo neví? A dává sem spatra umně poskládanou směsku titulků populárně-naučných článečků pro podporu svého svatého přesvědčení na základě své prožité zkušenosti? Lehce povýšeně?
Mně jsou dávno jedno géniové, Monty tu není a nebude.
Mých 20 let v tématu genij a ti druzí vyjadřuje niterný pocit, že škola má být přátelské místo bez ohledu na IQ a že separace, zvláštnosti a zdůrazňování geniality na úkor nějaké domnělé impotence neprospívají ani těm 2% skutečně geniálních, ani těm, co jim maminka povyprávěla o seismologii včas a ani těm, co machají klacky.
A že systém úlev a neškolených asistentů s paralelním zbožštěním víceletých gymnázií produkuje spíše nešťastné lidi než, že dává rovné možnosti.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 21:11:09) libiku, co se týká různých oborů, pracovala jsem postupně v různých (tak se člověk musí trochu posnažit, aby se vyznal teoreticky, a tu zkušenost získá), a i historii VŠ mám pestrou (psala jsem to tu vícekrát, i v odpovědích na tvoje přímé dotazy, ale nevím, jestli to eviduješ).
Co se týká problematiky nadání versus školství máme zcela stejný výstup: ve škole mají být přiměřeně rozvíjeny všechny děti, má to být prostředí přátelské, bezpečné. V tom je naše svaté přesvědčení totožné.
Technická: geniálních je 0,2 % (IQ nad 140), těch vysoce nadaných 2,8 % (IQ 130 - 140), dohromady tedy 3 % nad 130, o kterých jsou všechny ty výzkumy poukazující na zvýšené množství poruch.
|
Zasjaj. |
|
(21.4.2022 15:07:08) Babi, to neni mozny, genialita je nad140? No neke? Teda ja ti to verim, ale prijde mi to neuveritelny A jak je tedy mozne, ze jsem to ve sve genialite vubec nevedela To se mi nepozdava
|
babi_ |
|
(21.4.2022 15:13:01) Zasjaj, měla jsem v paměti, že od 150 či 160, dokonce jsem to tak nejdřív napsala (150), ale pak jsem se dívala na tyhlety internety, jestli nekecám, a mnohde uvádějí 140 Jinak tedy spíš mi šlo o to, že zcela určitě nejsou geniální 2 % populace (to by bylo sakra hodně ).
EDIT: https://www.iq-testy.info/tabulka-iq-hodnot/?msclkid=eea52d66c17411eca9c38063f524cdcd
https://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/inteligencni-pasma-podle-iq?msclkid=eea569b9c17411ec9cb3a163cb9f317c
|
babi_ |
|
(21.4.2022 15:33:10) Ha, tady je nad 150! Já věděla, že to vím! :
https://bohaty.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=590728&msclkid=3e79d76dc17711eca68514dd16a083f8
|
|
Zasjaj. |
|
(21.4.2022 15:49:08) Babi, no tak jo, ale je to prekvapive, tyhle skaly jsem nikdy nevidela. Nahodou jsem vcera neco cetla o eugenice a Maslowovi ( jak se to pise), jemu pry namerili 195. Ackoli s tim Maslow sam pry nemel co do cineni, bylo to v projektu, jak vymytit blbce. Tak si rikam, jak by se dalo zmerit, ze je nekdo nebezpene vychytralej blbec.
|
babi_ |
|
(21.4.2022 16:26:35) Myslím, že každý, kdo chce někoho vymýtit, by dostal 100 bodů na škále do 100, a tím by byl změřen jako nebezpečně vychytralej blbec.
|
|
|
|
|
|
magrata1 |
|
(20.4.2022 21:53:00) Libik, u dětí se sníženým intelektem se dys poruchy nekompenzují, tam se to ani neurčuje, protože není jisté, jestli ten problém je jen nízká inteligence nebo kombinovaná s dys. Ty děti mají jiné kompenzace. Dys se uznávají u dětí s intelektem min. průměrným.
Taky jsem teď někde četla (nevím, jestli v nějaké pedagogické literatuře nebo článku), že by se např. na poruchy pozornosti nemělo nahlížet jako na handicap, tam prostě mozek funguje jinak. Porucha pozornosti se často pojí s vyšší kreativitou, k inovativnímu myšlení. Tito lidé v týmu mají své místo jako takový ti "rozjížděči" či "startovači", v začátku projektu mají nápady, na konci už nezvládají dotahovat rutinní úkony. Myslím, že takové lidi není nutné nechat zakrnět, protože jim po čase poklesne výkon. Mám dceru, která za prvních 15 min. zvládne to, co běžné dítě za 30 min., pak poklesne pozornost a výkonnost prudce klesá. Když si dá pauzu, má další tryskomyší čtvrthodinku. Její soustředění se prodlužuje. Úlevy má nevelké, má zkrácené práce (diktáty, písemky) asi o 10%, většinou ani to ne. Tato dcera teda nikoho prodlouženým časem na přijmačkách nepředběhne, chce jít na školu s talentovkama, takže úlevy na zkouškách nevyužije.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 16:58:47) Libiku, kompenzují se poruchy, které jsou na úrovni fyzického hendikepu. Není to intelektová nedostatečnost ani volní nedostatečnost (lidově lemplovství).
|
Rigel |
|
(20.4.2022 17:14:25) Mně připadá i ta volní nedostatečnost jako určitý druh hendikepu. Navíc, v tom věku deseti nebo jedenácti ? let je ještě dost času, aby takoví , kteří tu volní nedostatečnost mají, ještě dozráli . Přece tu občas čítám o pilných holčičkách a rozevlátých klucích, s tím, že později často rozevlátí kluci studují lépe než ty pracovité holčičky. Takže ani takovým by neměla být cesta ke studiu uzavřena.
|
angrešt |
|
(20.4.2022 17:18:43) Rigel, taky nepovažuju v principu volní nedostatečnost za "charakterovou vadu" a může jít i o druh handicapu, nemám na tohle dost znalostí, abych věděla, jak jsou takové věci diagnostikovatelné, léčitelné, kompenzovatelné... Však také existují vlemi různé typy testování, mě kdysi strašně zaujal (už jsem to tu možná někdy psala) systém přijímacích zkoušek jedné thajské školy, která používala jako součást příjímaček něco jako assessment centrum, samozřejmě s úkoly odpovídajícícmi věku.
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 17:25:13) Rigel, dětem nedozrálým v 11 letech k plnění náročnějších školních povinností nejsou dveře ke studiu zavřené. Mohou dozrát a jít na čtyřleté studium. Případně na šestileté, které mně osobně přijde úplně nejlepší.
|
Rigel |
|
(20.4.2022 17:45:00) Ropucho, ano, se jim dveře neuzavírají. Ale zároveň se píše, že bez úprav v přijímacím řízení by se lidem s poruchami učení dveře uzavřely (... " produkovalo by to inteligentní řemeslníky, taky dobrý " ). Podle mého nastává jakési uzavření dveří až v těch 15 letech , kdy žáci opouští základní školu, ne při přijímacím řízení na 8G, kde bych tedy delší čas dopřála všem. Ať už mají takovou či jinou poruchu, nebo se jen špatně koncentrují, nebo jsou ve stresu.. nebo jsou jen "obyčejně" pomalí.
|
libik |
|
(20.4.2022 17:53:02) Rigel, rozumím dobře tomu, že inteligentí řemeslník je dle tvého názoru oxymorón?
|
Rigel |
|
(20.4.2022 18:01:23) Libiku, vůbec to tak nemyslím, to o inteligentních řemeslnících byla jen citace, někdo tu psal, že dříve bez úlev při přijímacím řízení část lidí, kteří by úlevy potřebovali, propadla sítem přijímaček a systém je posunul do učňovských oborů - " produkoval inteligentní řemeslníky " ,a promarnil tak studijní možnosti těchto uchazečů. Můj otec je typický takový inteligentní řemeslník, dyslektik, v jeho dětství bylo jen zřejmé, že špatně a pomalu čte, proto se chodil doučovat čtení k staré sousedce - každé odpoledne u ní trénoval čtením bible kralické ( silně evangelická ves ), ale nějak se tím ve čtení nezlepšil.
|
libik |
|
(20.4.2022 18:11:25) Aha, tak to vysvětluje tvou poznámku. Promiň, sama vím, co způsobuje, když se čte od půlky diskuse
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 18:23:42) Rigel, v minulých staletích spousta inteligentních lidí, kteří měli předpoklady ke studiu, končila u řemesel, ať už ze sociálních nebo třeba politických důvodů. Samozřejmě na jednu stranu byla škoda toho potenciálu, na druhou stranu inteligentní řemeslník je požehnání. Ono je na výsledcích každé práce znát, zda u ní člověk myslel.
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 18:27:19) O velmi nadprůměrně inteligentních řemeslnících co vedlejším produktu "bezúlevných" přijímaček jsem psala já, a byla to poznámka kladná - že se takoví hoděj. A že jsou v pohodě.
|
Aninabe |
|
(20.4.2022 18:30:53) Babi, hodili by se, pokud by výuka a celkově sociální prostředí na učilištích vypadalo jinak. Chytří se zájmem o to své řemeslo to mají mnohde hodně těžké. Učiteli jistě oblíbení, ale vrstevnická skupina...velký otazník. Když tam jdou častěji ti, co prolezli se čtyřkami a zájmem neoplývají...
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 18:37:52) Aninabe, prý se to řeší tak, že zájemci o řemeslo vystudují střední školu a po maturitě si dodělají výuční list (což je pak otázka nějaké krátké doby, snad rok nebo dva?). Právě z důvodu, aby studovali v podnětném a sociálně přijatelném prostředí.
|
Aninabe |
|
(20.4.2022 18:44:03) Ropucho, to je naprosto pochopitelné. A rozumím tomu. Jakmile ta skupina bude mít za preferované chování mít školu na háku, tak v tom věku 14-18 je hrozně těžký se tomu nepoddat.
|
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 18:42:44) Aninabe, ono se to právě dnes už tolik neděje, protože už se aspoň v některých kruzích tuší, že dys- a/nebo ADHD a další... neznamená hloupý či ještě hůře líný (však je chytrý, stačí kdyby chtěl!!!), a tyto děti nejsou od první třídy tlučeny nebo aspoň "tlučeny" tak dlouho, až je z nich jakýkoli zájem o studium vytlučen. Takže chytrý řemeslník nejdřív vystuduje, protože matinka chce mít inženýra (když je tak chytrej, co na tom, že tíhne víc do lesa nebo dílny než ke knížkám), a pak teprv se živí řemeslem nebo podnikáním, k němuž škol netřeba, když už je to jenom na něm. To je zas druhý pól. Dobré je drobet dát na to dítě - chce studovat a má na to hlavu? Ok, podpořme ho. Má hlavu na studium, ale chce pást krávy? Ok, nechme ho.
|
Aninabe |
|
(20.4.2022 18:46:23) Babi, tak já kus od jednoho velkého učňáku bydlím, s frekventanty denně sdílím autobus. Fakt si nejsem jistá, jestli by tohle naše děti daly. Sociálně. Je to jen pro otrlé, alespoň ty nematuritní obory.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 18:53:15) Aninabe, ano, to chápu, ale tohle nějak (postupně) vzniklo - tedy tím přístupem, že kdo je chytrý, má studovat.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 19:05:39) Babi, vzniklo to tím, že se velmi tlačí na teoretické vzdělání. Vždyť základní škola, to je devět let teorie. My jsme alespoň vypadli už z osmé třídy a měli jsme na druhém stupni i nějaké ty praktické předměty. Chodili jsme do dílen, do kuchyně, pracovat na školní zahradu ... Umím si představit, že v praktických předmětech by se našla řada dětí, které nemají rády teoretické předměty a neexcelují v nich. Místo toho musí devět let sedět v lavici a biflovat se věci, které jim nedávají smysl, nebaví je a už od první třídy z nich dostávají špatné známky. A jsou vedení k tomu, že když nebudou pokračovat nejlépe k maturitě, nemají nárok na zaměstnání snad ani u pokladny v hypermarketu.
|
K_at |
|
(20.4.2022 20:38:12) Ropucho, ano. To jsem tu teď psala, že si myslím, tě některé problémy by byly řešitelné tím, že ZŠ budou normálně nabízet jednak větší možnost pohybu v rámci vyučování. A také praktické předměty, kde se mohou uplatnit jak různé výtvarné a tvořivé vlohy (a relaxace), tak i technické věci, kde si děti mohou něco kutit, měřit, lepit, řezat a barvit. A postupně některé předměty mít ve větší dotaci (od čj,ma přes fyziku, jazyk atd. - až po právě třeba vaření, dílny, zahrady, šití a tak). Všichni by měli nějakou základní stejnou úroveň a mohli pokračovat dle schopností a zájmů.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 21:10:55) Kat, ZŠ koncipovaná jako příprava na akademické studium znemožňuje části dětí po celé dětství zažít úspěch. Sice jsou součástí vzdělávacího plánu i výchovy, ale ty bývají na okraji zájmu, kolikrát jsou i neaprobovaně vyučované, nejsem si jistá, jak často se jejich prostřednictvím děti opravdu realizují. Pokud ano, je to jedině dobře. Mně by přišlo zdravé, zařazovat na druhém stupni ZŠ základy nějakých praktických činností, třeba i jako volitelné předměty, aby měly děti možnost rozvinout co nejrůznější schopnosti a talenty.
|
|
Konzerva |
|
(21.4.2022 8:41:34) Jedno dítě nevydrží 45 minut v klidu a potřebuje se hýbat a chodit.
Jiné dítě se zase špatně soustředí, potřebuje mít klid. Když bude po třídě někdo courat,nedokáže se souszředit.
Co s tím? Tady jsou 2 zcela protichůdné zájmy 2 dětí.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 18:33:01) "byla to poznámka kladná - že se takoví hoděj"
Babi, ano, ač je to vedlejší produkt špatného systému, hodí se Lepší a správnější by ovšem bylo produkovat inteligentní řemeslníky cestou pozitivní motivace.
|
|
|
|
|
|
|
Pruhovaná |
|
(21.4.2022 10:23:15) To mám já, volní nedostatečnost! Jak mně trvá, než se donutím něco dělat! Pak už to jde, ale začít...🙂
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(21.4.2022 10:36:27) "volní nedostatečnost"
no jo, to tak pěkně zní... a oni o mně pořád, že jsem líná... a taky se mi líbí slovo "prokrastinace", to zní taky líp, než že se flákám a odkládám...
|
Kaliope X |
|
(21.4.2022 10:53:53) Rose, taky jsem si hned říkala, jak hezky to zní - mám volní nedostatečnost a pouze prokrastinuji, ale ve skutečnosti jsem líná jak veš a naprostý odkládač Ale zas to má výhodu, že nemám problém pracovat pod tlakem, protože když už ten termín je za dveřmi, tak se kousnu a konečně to udělám. Takže šéf ví, že když je něco potřeba fakt na poslední chvíli, tak já to neodmítnu a dokonce to vítám
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(21.4.2022 10:57:02) kaliope, jo, nedostatečné lhůty jsou pro mne menší zlo než dlouhé přípravy... čím víc času na něco mám, tím hůř se nutím do akce
|
Kaliope X |
|
(21.4.2022 11:06:06) Rose, dokud je dost času, tak se nedonutím. Za to jsem si za trest porodila nesebevědomého přezodpovědného plánovače, co vše rozplánuje a fakt dle plánu plní. Naprosto nechápu, já i když si plán náhodou udělám, tak to splním až na poslední chvíli
|
magrata1 |
|
(21.4.2022 11:09:25) Já, když si plán udělám, tak ho zašantročím
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(21.4.2022 11:14:51) přesně... v časech před mobilem jsem neustále někde nacházela nákupní lístky se seznamy, poznámky a upomínky, co jsem nenašla, když byly aktuální... a když už si vytvořím plán, mám tendence ubírat z času a posouvat začátky a přidávat činnosti, až se stejně zhroutí a teda mám taky plánovací děti a manžela... možná ta nejmladší není úplně plánovací typ, ale je ve vleku těch starších... pořád vzpomínám na dceřino okouzlení denním harmonogramem na táboře - moje noční můra
|
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(21.4.2022 11:49:42) Kdyby jenom zašantročím, včera jsem vytáhla papírek a zjistila jsem, že to po sobě nepřečtu. Možná nějaká porucha, ale za mého mládí říkali, že píšu jako prase.
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2022 12:10:15) Já píši nádherně, jako když tiskne, ale v praktickém fungování mi to nijak nepomáhá. Poznámky stejně zašantročím, ztratím, zapomenu ... Do mobilu důsledně zapisovat nejsem schopná. Jsem schopná systematicky a včas dělat jen to, co mě baví a co se mi chce. Zbytek improvizovaně hasím v posledních minutách.
|
|
|
|
|
|
|
|
Zasjaj. |
|
(21.4.2022 15:01:01) Pruhovana neco zacit! Pak to taky dokoncit. A vubec nejhorsi je, kdyz je to na cas nebo k terminu. A navic bezchybne! Jo, kdyz jsem mela asistentku, tak jsem se dostavila a prace uz byla rozjeta, neb zacala ona. Stale vic vidim, ze mam to dospelacke ADHD, zhorsuje se to, v detstvi to bylo jednak nak vic vykompenzovane a kdyz ne, tak se to bralo jako lemplovstvi, nepozornost, neznalost, normalka proste.
|
|
|
|
|
angrešt |
|
(20.4.2022 16:59:35) libiku, a co je podle Tebe to fyzické postižení a co je nefyzické postižení? Kam se řadí postižení, která se anatomicky projevují pouze pod povrchem těla a tedy nejsou běžněviditelná? Třeba srdeční vada? A kam se řadí ta, která viditelná jsou, přitom nemají anatomický podklad? Třeba mozková slepota? A od jaké míry mikroskopického zvětšení považujeme danou odchylku za fyzickou?
Tohle dělení na fyzické/nefyzické handicapy je absurdní z podstaty :)
|
libik |
|
(20.4.2022 17:24:48) Angrešt, nikdy jsem se nesetkala s matkou, která by po návštěvě PPP sebezpytně připustila "Jarouš je trochu jouda, říkali" Vždycky je dys.. a má poruchu něčeho, nicméně je prudce inteligentní, když se mu dá prostor a čas.
Troufám si říct, že za vhodných a dostatečně podporujících podmínek by se testů mohl a měl účastnit každý páťáček a taky by měl být přijat. Umenší se tím matčiným mindrákům a ušetří se v rozpočtu na činnost testujících psychologů, školní docházka je beztak povinná do 15. No a potom gymnazisté holt bez podpory s hřejivým vědomím toho, že měli férové podmínky, dosednou z výšky na zadek, když to doba žádá
Mozková slepota či srdeční vada, to si ze mě asi děláš legraci, že..
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 17:33:19) Libiku, tohle je předsudek velmi rozšířený mezi laickou veřejností. Podobně jako na ADHD se nahlíží jako na prostou nevychovanost. Proto se děti testují v poradnách, laik projevy různých potíží nerozezná. Co a jak následně interpretují rodiče dětí, to už je věc jiná.
|
libik |
|
(20.4.2022 17:48:32) Ropucho, můj syn má ADHD, tenkrát LMD. Velmi jsem si zakládala na tom, aby měl "rovné příležitosti", dodnes se z toho vzpamatovává.
Proč by, sakra, dítě, které pomaleji píše nebo nedokáže říct kalkulačka, nemohlo být obecně akceptované, kladně hodnocené , nesrovnávané s géniem Honzíkem a spokojené s tím, jaké je?
Ne, ono bude s oporou vydrilováno k tomu, co mu nejde , aby mamka měla radost, sociálně trpět s asistentem za zadkem na g8 a možná se ani nedostane k tomu, co by se mu líbilo a bylo mu vlastní.
Můj boj to dávno není, syn si, dotlučen k maturitám, výškám a kravatám, ten svůj šroubovák našel a obhájil, zaplať PB.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 18:14:32) Libiku, můj potomek má také "papír" na ledacos. Netlačila jsem ho nikam, úlevy nežádala žádné. Na 8G nešel, bylo by to trápení pro něj i pro mě. Dozrál a šel později, svůj intelekt stihl prodat dostatečně na mnoha frontách, "s prstem v nose" odmaturoval a úspěšně studuje dále. Své hendikepy zná, kompenzuje je zejména neskutečnou pamětí.
|
libik |
|
(20.4.2022 18:19:15) Ropucho, já jsem ani tak nebojovala za rovné příležitosti, ale za rovné zacházení, neaspirovala jsme na g8 (v roce 1996 navíc velmi neprověřená záležitost), ale mrzelo mě, že to dítě nebylo zvyklé zažívat normální průběh vzdělávání, ale stálý stres z neúspěchu.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 18:28:25) Libiku, působit stálý stres z neúspěchu je zločin na dětech. Od samého počátku školní docházky žít s tím, že ať dělám, co dělám, nikdy můj výkon nikdo nepochválí, neocení, vždycky budu poslední ze všech, to je přece úplně nehumánní. To by se dít nemělo, to je špatný systém.
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 20:54:51) ano, stres z neúspěchu a očekávání neúspěchu provázelo syna do čtvrté třídy - z matiky klidně nosil 5/5. Měl asistenta. Změnil školu. Měl asistentku. Postupně se zlepšoval a z přesvědčení, že bude bezdomovec, přes rozhodování, který učební obor by mu vyhovoval, dospěl až k rozhodnutí jít na gympl a i když by měl nárok na III stupeň úlev !!!, odmítl jít do SPC pro štempl, který by k tomu byl potřeba a přijímačky (hlásil se na průměrný gympl) zvládl tak dobře, že by s dostal na jakýkoliv v okolí. Nyní je trochu ten lepml (protože má i jiné aktivity než školu, jak jsme ráda:)))), ale pořád jeho učitelka tvrdí, že má po letech někoho, kdo by mohl maturovat z fyziky :)).
To, co mu pomohlo, byl profesionální přístup základní školy, kam přešel, dobrá třídní, dobrá asitentka, skvělá výchovná poradkyně a matykářka v jedné osobě. A první co ho tam nechali různými formami zažít bylo , jaké to je, když se člověku daří, ZAKUSIT ÚSPĚCH a také souvislost mezi vynaloženým úsilím a výsledkem - to se mu až do čtvrté třídy fakt nestávalo - dali mu šanci ve všem, co mu šlo, dokonce i úspěšně závodil v běhu, i když před tím se soutěžení ve sportu vyhýbal, protože selhával, zdůrazňovali, co se podařilo, nerozmazávali průsery ......
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2022 20:57:42) Hroudo, jak by to vypadalo, kdyby nevyměnil základní školu a zůstal na té první?
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:00:37) asi bychom skončili v blázinci oba
rozhodně moc nepřeháním
jemu se změnilo všechno, I DRŽENÍ TĚLA, chodil přihrbenej
taky mu prakticky zmizel ekzém
|
Yuki 00,03,07 |
|
(20.4.2022 22:04:11) Hroudo, tak nějak jsem to viděla
u nás zmizelo těžký akné
|
|
|
|
Oliverka |
|
(22.4.2022 1:25:16) Přesně tak jak píše Hrouda, by to mělo vypadat. Já mám dojem, ze valná většina “papíru “ a kompenzaci by nebylo potřeba, kdyby školství bylo více naladěné na individuální potřeby děti, na jejich silné stránky a slabé stránky.
Protože v tuhle chvíli tu máme skálu diagnóz, a když žádná z těchto diagnoz na dítě nesedí, tak má smůlu. Ale jak si muže e být jisti, ze daně potíže nebudou jednou taky určené jako diagnoza?
|
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(20.4.2022 19:41:55) no přesně. přitom třeba PAS je prostě neurovývojová porucha, je to zdravotní postižení. to samé ADHD, proč jinak by ta děcka brala léky tvl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rose,2růžičky,1kvítek-01,07,12 |
|
(20.4.2022 14:39:09) otázka je, jestli potřebuješ do repre týmu ty nejrychlejší... když půjde o sprint, tak jo, co když to bude nějaká štafeta s vejcem na lžíci? může být lepší ten, co zaběhne stovku pomaleji, ale vejce na lžíci udrží gympl (sš) není přece pro nejrychlejší žáky, ale pro nadané a je škoda někoho nenechat rozvíjet nadání jen proto, že není schopen se soustředit v hluku nebo si musí zadání přečíst 3x místo 2x
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(20.4.2022 14:50:27) Oboj a obojí je sportovní disciplína, pokud nenastřlí, běh mu je k prdu a stejně naopak. Pokud neumí na běžkách bruslit, může střílet jako bůh.
|
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 14:49:44) Jenže 8lg není sportovní gympl (to si asi tu 8 vykládáš chybně), a čistě o rychlost tam nikdy nejde. Vždycky jsou to ta vejce na lžíci.
|
Buřt |
|
(20.4.2022 14:52:57) Paralela osmiletého gymplu a repre je dobrá. Když se nedostanes, nic se neděje. U středních škol už je situace trochu jiná, každý se potřebuje někam dostat, tam jsou podpůrná opatření na místě. U těch víceletých si to dovedu představit i bez nich, ale nevadí mi, že jsou.
|
Buřt |
|
(20.4.2022 14:57:28) Hezké by bylo, kdyby se šlo více se zdravým rozumem. Jak psala angrešt tu historku s chalpcem na vozíku - tak v ideálním světě by prostě dostal 15 minut navíc pokud by na ten záchod v průběhu testu šel a o ten čas tedy přišel a pokud by nikam nešel, žádný čas by nedostal...
|
angrešt |
|
(20.4.2022 16:08:59) Burte, v idealnim svete - ktery by v dnesni dobe existence obrovske skaly technickych reseni uz nemel byt idealni, ale normalni - by v bezne skole (mozna existuje par velice specifickych vyjimek specialnich pamatkove chranenych budov, ale...) bylo samozrejme mit normalni vytah, do ktereho se vejde invalidni vozik.
Ale jinak souhlasim s tim, ze upravy podminek by mely byt delane vic individualne. S tim co pises,jsem se setkala u slecny s diabetem - kdyby mela problemy s glykemii, mela by specifickou upravu casu, kdyz je nemela, tak mela standardni pidminky.
|
|
|
|
|
|
rascal-ka |
|
(20.4.2022 15:02:15) Lepím náhodně. Pokud se na 8G dostane dítě, které má na ZŠ asistenta, má potom asistenta i na 8G?
|
Sio |
|
(20.4.2022 15:40:43) Má. U syna na 8g je ve třídě asistentka ke spoluzakovi s nějakou, nevím jakou, poruchou autistickeho spektra (zřejmě,podle toho, co říká syn). Nevím, jak je prospěšná tomu "svému" dítěti, ale rozhodně její přítomnost bohužel nijak pozitivně neovlivňuje to, jak jeho chování narušuje výuku. Můžu být chtít tolerantní a chápavá sebevic, ale jsem čím dál míň. A syna i zbylých 28 dětí je mi hrozně líto, myslím si, že si gympl představovali trochu jinak.
|
rascal-ka |
|
(20.4.2022 15:47:34) Sio, díky za odpověď. Vidím to stejně. Toto dítě může být nadanější sebevíc, ale na 8G podle mě nepatří. Nemělo by se upřednostnit jedno dítě na úkor ostatních. Bude mít asistenta i na VŠ, v zaměstnání ...?
|
TaJ |
|
(20.4.2022 15:52:54) Rascal-ca, syn má kamaráda vysokoškoláka, který měl asistenta na střední škole (ale ne 8G)...teď už druhým rokem studuje ČVUT, to už bez asistenta...má AS a tuším i nějaké dys...
|
babi_ |
|
(20.4.2022 15:58:04) Ano, to už jsme tu probraly - s věkem a zkušenostmi se to obvykle zlepšuje.
|
|
|
Alena |
|
(20.4.2022 15:53:26) "Toto dítě může být nadanější sebevíc, ale na 8G podle mě nepatří. Nemělo by se upřednostnit jedno dítě na úkor ostatních." Takze kdyby rusilo na zakladce, tak je to v poradku? Tady prece jde o spatne zvladnute zacleneni, to neni o tom jestli staci na gympl nebo ne.
|
rascal-ka |
|
(20.4.2022 16:00:50) Aleno, samozřejmě to vadí i na ZŠ. Ale na 8G už čekám jiný přístup. Jestli je chyba v začlenění, učitelce, škole, celém školství ... nevyřeším.
|
Alena |
|
(20.4.2022 16:13:02) " samozřejmě to vadí i na ZŠ. Ale na 8G už čekám jiný přístup." jak to myslis?
|
rascal-ka |
|
(21.4.2022 14:15:31) Aleno, není možné stavět zájem jednotlivce, nad zájem skupiny, zvlášť na výběrové škole. Jsou děti, které na ZŠ trpí právě díky přítomnosti takového spolužáka ve třídě. I toto může být důvodem odchodu na 8G.
Některé uživatelky psaly, že se "to časem zlepšuje", proč tedy nepočkat na 4G, kdy už je možnost, že asistent nebude nutný.
|
Alena |
|
(21.4.2022 14:18:11) ", není možné stavět zájem jednotlivce, nad zájem skupiny, zvlášť na výběrové škole. Jsou děti, které na ZŠ trpí právě díky přítomnosti takového spolužáka ve třídě. I toto může být důvodem odchodu na 8G." ja si myslim, ze nema trpet zadne dite a vubec nechapu tu uvahu, ze by mel zak 8g "trpet" mene nez zak zakladni skoly a ze zak zakladni skoly ma mensi narok na klidne prostredi nez gymnazista, promin.
|
rascal-ka |
|
(22.4.2022 13:22:03) Aleno, nemusíš se omlouvat, naprosto souhlasím s tím, že nemá trpět žádné dítě, ani na ZŠ a ani na 8G, nikdo nemá menší či větší nárok ... Ale opět opakuji, že nelze jednotlivce stavět nad skupinu. Jak už bylo v této diskusi několikrát zmíněno - ve třídě je velké množství dětí s různými potřebami, nelze tedy vyhovět všem, je potřeba se přizpůsobit většině.
|
|
|
|
|
|
vlad. |
|
(20.4.2022 16:04:52) "Tady prece jde o spatne zvladnute zacleneni, to neni o tom jestli staci na gympl nebo ne."
Jak se spravne zaclenuje dite s vyznamnou poruchou chovani?
|
babi_ |
|
(20.4.2022 16:09:49) Je většinu času s asistentem mimo třídu.
|
vlad. |
|
(20.4.2022 16:13:19) "Je většinu času s asistentem mimo třídu"
A co dotycnemu studium na 8G prinese, kdyz se vetsinove neucastni vyuky?
|
babi_ |
|
(20.4.2022 16:16:22) Rozsah vzdělání 8lg. Výuky se účastní, i když ne stále pohromadě s třídou. Je to jako IVP vrcholového sportovce - staví se jen někdy, ale výukově "jede" s ostatními.
|
|
|
|
Alena |
|
(20.4.2022 16:11:37) "Jak se spravne zaclenuje dite s vyznamnou poruchou chovani?" nevim, chapu, ze je to obtizne, ale patrne by nemelo komplikovat vzdelavani cele tride. Nicmene to prece neni otazka intelektu.
|
vlad. |
|
(20.4.2022 16:19:49) "patrne by nemelo komplikovat vzdelavani cele tride. Nicmene to prece neni otazka intelektu"
Aleno, není to otázka intelektu. Ale výuku to komplikuje celému zbytku třídy. Dcera to zažila na ŽŠ, bylo to několikaleté zoufalství, kromě vyrušování v hodinách, kdy dotyčný chodil, vykřikoval, házel věcmi, svými i ostatních, potom přišla přestávka bez asistenta a to bylo opravdu zlé. Na 8G, kdy jsou na děti opravdu kladeny vyšší nároky než na ZŠ, no proto tam taky děti šly, aby studovaly, si to neumím představit.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 16:23:55) Vlad, výuku všem ovšem nekomplikuje nedostatek intelektu, ale nezvládnutá inkluze. To myslím chtěla Alena říci. Že se to děje je jisté (také jsem zažila na ZŠ i 8lg). Jo, je to špatně. Podpora jednoho nemůže být podrážením nohou druhým.
|
|
|
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 20:43:50) tak třeba dítě s AS se může na 8G i zklidnit, poku je nadané, třeba i jednostraněji, tak to, že se dostane třeba na 8G do matematické třídy ho může úplně změnit - i takové případy znám - děcko, co mělo na prvním stupni asistenta, úlevy u přijímaček - nějaké prodloužení času a nějakou asistneci proti ulpívavému myšlení - nezaseknout se na celou dobu u toho, co neumí vyřešit - ve vyšším ročníku pak úspěšný řešitel SOČ a tes už nevím, je na VŠ, ale nevím na které, něco technického s matikou
|
|
|
|
|
|
|
Marika Letní |
|
(20.4.2022 15:40:34) "Až budou dělat výběrko de repre týmu, a dítě nesplní lmit na stovku - budeme mu počítat o pár metrů méně, protože je pomalejší?"
A co když má kratší nohy? Jak k tomu přijde, kratší nohy, kratší krok, přitom k poměru noha/dráha je naopak rychlejší. Tak tedy by měl mít kratší dráhu, ne? A zase jsme u toho, mají být u přijímaček stejné podmínky pro všechny nebo ne?
|
babi_ |
|
(20.4.2022 15:49:29) Nejde o běh, ale o myšlení. Ty děti nemají handicap v myšlení. Srovnání se sportem je mimo.
|
|
|
...j.a.s... |
|
(20.4.2022 15:49:47) Cairo, takže takový génius jako Hawking by měl u tebe fakt smůlu? Co na tom, že byl geniální, prostě byl zkroucený na vozíku, tak na gymplu, ani na VŠ nemá co dělat, protože by pořád potřeboval víc času na přijímačkách. Fakt jsem znechucena, kolik je tady nepřejících, zabedněných hus.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 15:57:04) Jas, jelikož některé ze zpochybňovaček "úlev" osobně znám, přijde mi, že je to prostá neznalost problému - nedostatek informací, nikoli apriori nepřejícnost zabedněných hus.
Mně přijde, že třeba přes ty brejle by se dalo dojít k pochopení, oč asi tak jde.
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 16:00:00) Jakoze me, babi ja nic nezpochybnuju, nemam moc o cem diskutovat, protoze tomu nerozumim, nemam zkusenosti, tak se ptam, asi jako trouba, ale nejdriv se proste zeptam, kdyz nevim. Navic se snazim premyslet o tom v sirsim kontextu.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 16:07:53) Jo, Rodinová... myslím, že kdo nikdy neviděl zblízka ten rozpor mezi tím, jak to dítěti myslí, a tím, jak je (ne)schopné to uplatnit ve škole, tak to těžko pochopí. Přitom jde o tu "přechodnou", přípravnou fázi života - pak už to v dospělosti většina uplatní v pohodě. Ale když to dítě nepustíme na 8lg, i když tam rozumovými schopnostmi a vůlí studovat patří, tak ho drobet podsekneme. Samozřejmě to může v pohodě přestát, některé nakonec i s výhodou, ale v řadě případů by to byla prostě škoda. Asi jako cestou do lesa na kácení stromů pro společný srub nechat při překonávání řeky na jednom břehu neplavce, ačkoli dál už by všechno zvládnul, do lesa došel, zdárně kácel... a nikdy už nepotřeboval plavat.
|
|
|
angrešt |
|
(20.4.2022 16:30:43) babi,jo.
Naprosto krucialni mi totiz prijde nepochopeni principu uprav podminek.
NEkompenzuje se nikdy vlastnost/schopnost/dovednost, ktera je testovana! Kompenzuji se okolni podminky, pri nichz specificky handicap brani projeveni one testovane vlastnosti/schopnosti/dovednosti.
U tech absurdnich prikladu s behem je to uplne ucebnicove nepochopeni. Pokud je cilem testovani rychlost behu, nikdo neda cloveku na mechanickem voziku pridavny motorek. Ale handicap, ktery brani projeveni rychlosti behu, protoze dotycny poradne nevidi pod nohy, je kompenzovan kontaktnimi cockami.
Pokud je cilem testovani vytvarneho nadani, nikdo nezmeni zadani kresby postavy na kresbu detskeho hlavonozce, ale je mozne kompenzovat to, ze dotycny je na voziku, prizpusobenim vysky a sklonu kresliciho stojanu.
Pokud je cilem testovani intelektualniho nadani, neni mozne dotycnemu zadat ulohy prizpusobene mentalne handicapivanym. Je ale mozne kompenzovat mu poruchu sluchu naslouchadlem, dyslexii (idealne) volbou vhodneho fontu a velikosti pisma, casu na cteni zadani, nebo treba hlasoveho zadani...
|
babi_ |
|
(20.4.2022 16:38:24) Angrešte, děkuji ti za polopatické rozvedení - rozepsání mého strohého vyjádření. Mně to přijde tak nabíledni, že jsem toho nebyla schopná.
|
|
Marika Letní |
|
(20.4.2022 16:41:51) angrešt a je tedy u přijímacích zkoušek testována rychlost nebo ne?
Pokud ano, proč se přidává čas těm, co mají dys (problém se čtením, porozuměním) a ne těm, co jsou pomalí (k porozumění potřebují číst pomaleji)? Nebo testována rychlost není a pak by měl mít každý dost času a ne časový pres.
|
angrešt |
|
(20.4.2022 17:02:07) Mariko, u jakých přijímacích zkoušek? na osmiletá gymnázia? To já nevím, jak už jsem psala, nemám s nimi nic společného, nevím, co přesně testují. Nakolik znalosti, nakolik dovednosti, nakolik něco dalšího...
Vím jen, do určité míry, jak se tvoří testy, jakým způsobem se dělají testy pro prahy, pro škálování, jak se měří síla otázek, jak testy sestavovat, aby měřily, co chci. Neumím to samozřejmě na vysoké úrovni, na to jsou už přímo specialisté.
|
Rigel |
|
(20.4.2022 17:06:14) pokud je u zkoušek časový limit, tak se asi testuje i rychlost, mi připadá. Též tedy nemám se zkouškami nic společného. Ale pokud mám něco vyřešit za určitý čas, tak jde i o rychlost.
|
angrešt |
|
(20.4.2022 17:15:39) Rigel, může, nemusí, samotná existence časového limitu nemusí nutně znamenat testování rychlosti, záleží, jak je ten limit nastavený, jestli je pro test jako celek, nebo pro dílčí otázky (tohle využívá rád jeden můj kolega:) - má časové limity nastavené pro každou otázku zvlášť, někde úmyslně krátký, protože testuje něco specifického, někdy naopak velmi velkorysý). Časový limit může testovat třeba nikoli rychlost, ale schopnost soustředění s definovanou záteží (když je třeba oznámený, ale nevymáhaný)... to fakt záleží, a na tohle už fakt nejsem odborník :)
|
|
|
|
|
Rigel |
|
(20.4.2022 16:49:45) Spíš si říkám, je-li testováno intelektuální nadání, proč uchazeči nedělají rovnou IQ testy ? Tim by se možná vyhnuli tomu, že to nebo ono se na různých školách ještě neprobralo.
|
angrešt |
|
(20.4.2022 17:05:39) Rigel, tohle je dobrá otázka :) A shodou náhod mi ji včera položila (spíš tedy jako řečnickou:) ) jedna z účastnic mého semináře pro středoškolské pedagogy :) Docela se kolem toho rozproudila diskuse... a já nevím, nedokážu na to odpovědět. Možná by to dávalo smysl. Protože IQ už kolem těch 12 let je prakticky "očesané" od vlivu rodičů a prostředí celkově (proto má IQ heritabilitu v raném dětství jen cca 20 %, zatímco heritabilita v dospělosti je kolem 80 - 85 %, a kolem těch 12 let už je heritabilita prakticky srovnatelná s tou dospělostí, kolem 80 % už se uvádí). Možná by to bylo nějak technicky obtížné? Kdoví.
|
Alena |
|
(20.4.2022 17:52:03) Mozna by samotne IQ bylo pro deti demotivacni (prece jen zkusenost, ze je treba i neco udelat neni k zahozeni) a pak je to pro gymply prakticke (napr, deti zvladaji pravopis a dalsi veci a muze se jet dal) Prakticky na samotne IQ jede Menza gympl (vsechny, kdo udelaji ve statnich aspon urcitou cast, bere stejne)
|
|
tichý pozorovatel |
|
(20.4.2022 18:37:05) Ach Angrešt, tebe číst, to je jako doušek chladné vody pro vyprahlé hrdlo - nebo srdce?
|
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 20:39:31) Já jsem tedy vždy byla silně proti tomu, aby se testovaly jen tzv. studijní předpoklady nebo dokonce IQ.
Osobně si myslím, že řadu škol může celkem uspokojivě vystudovat i dítě, které oplývá velkou studijní kázní a velkou vlastní motivací a např. přichází na gymnázium s tím, že už má představu, čím chce být - co chce dál studovat.
Takové dítě může normálně vystudovat, prostě do toho investuje víc , a později v zaměstnání se mu houževnatost a odolnost může vyplatit, nebo třeba i určitá pokora.
|
libik |
|
(20.4.2022 20:45:58) Hrouda, já si dokonce myslím, že je třeba zatočit s předsudkem "blbej, ale maká"
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:04:47) "blbej ale maká" tomu moc nerozumím
podle mne je to dost blbé zjednodušení toho, že někomu to prostě nepálí tak rychle a nemá tak dobrá skore v logických úlohách, musí to víc převalovat v hlavě, ale je třeba ochoten nejen makat, ale jít v řadě věcí víc do hloubky - třeba když chce někdo studovat historii, tak so fakt nemyslím, že by musel excelovat v doplňování číselných řad nebo úloh typu, který obrázek logicky patří do dané řady ....nebo to zvládá, ale víc mu to trvá , prostě myslí jinak a problém těch testů je v tom, že je tam i časový limit, ale potřebovat si něco hodně rozmyslet a být blbej fakt není totéž
|
libik |
|
(20.4.2022 21:05:56) Myslela jsme to tak, že schopnost systematické práce je talent.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:09:01) pod pojmem "blbej" si představuju ledacos, ale ne nutně nízké IQ. Spíše určitou primitivnost uvažování a intelektuální lenost a u lidí s vysokým IQ si pod pojmem "blbej" představuju nadutost z toho, kolik toho vím a nedostatek pokory neustále kriticky zkoumat vlastní východiska a předpoklady, protože já mám přeci největší IQ v okolí
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:11:42) ano, schopnost systematické práce a schopnost přijít na to, jak kompenzovat své slabé stránky (třeba u mne je to fakt mizerná mechanická paměť ) je velký a zásadní studijní předpoklad
stejně tak v reálném studiu a v řadě profesí není až takový handicap, že neumím myslet rychle a rychle např. řešit logické úlohy - když je vyřeším pomalu, tak se nic neděje a umět myslet pomalu a zevrubně a je často velká výhoda
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:16:51) Já prostě hájím myšlenku, že když průměrné dítě studovat chce, tak by mělo mít možnost. I gympl. I VŠ dle svých možností. Jako třeba já. Vím, že bych vystudovala i náročnější obor, než jsem si vybrala, kdybych ho vystudovat chtěla.
Taky třeba to, že se se naučím anglicky dostatečně na to, abych mohla AJ používat vlastně celkem bez problémů, bylo moje rozhodnutí, nemám na jazyky talent. A nemám dobrý "ucho", myslím, že jsem musela naposlouchat tak desetkrát či dvacestrát víc než třeba můj muž, který prostě "slyší". Holt úsilí.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:26:13) To člověk musí kromě rozhodnutí i chtít - pak se může naučit i něco, k čemu moc nemá vlohy.
Já třeba jsem se rozumově rozhodla, že by bylo užitečné se naučit šít na stroji - ale vnitřně to vlastně nechci, a že nemám talent, tak jsem se nedostala dál, než sešít kapku křivo něco na jednoduchý kostým děckám na tábor - a víc jsem se prostě nedonutila
Ale argument byl, že dítě, které studovat CHCE a je ochotné do toho investovat víc úsilí než nadanější súpolužáci, by tu šanci mělo dostat, protože jak píše Libik, i schopnost a odhodlání vyvíjet systematické usilí je studijní a posléze pracovní předpoklad a testem IQ ho fakt nezměříš .....já bych se možná na test IQ nikam nedostala, ale jsem schopná studovat.
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 21:28:40) Si dokonce myslim, ze schopnost a ochota vyvijet systematicke usili, vnitrni motor, je vic nez par zanedbatelnych bodiku na IQ stupnici.
|
libik |
|
(20.4.2022 21:30:53) Rodinová, ale myslím si, že tuto schopnost lze významně podpořit důslednou výchovou (je-li tedy alespoň jeden rodič systematik ) V tomto ohledu svým ratolestem cosi dlužím, ale těžko od nich chtít něco jiného než dělám
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 21:32:37) Ano, libiku, to souhlasim.
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:36:44) Libiku nelze. Dcera je tak odolná, že je to až k nevíře.
Absolutně není ochotná tyto mé koncepty systematického úsilí přijmout. Sere mne to o to víc, že nejakou hříčkou přírody je daleko talentovanější než já, výtvarně, hudebně, syn tvrdí, že jí to pálí i v matice, ale výsledky tomu neodpovídají, protože je prostě shnilá se něčemu věnovat i s úsilím na hraně občasného diskomfortu.
|
K_at |
|
(20.4.2022 22:01:51) Hroudo, no, tohle mám doma. A střídavě osciluju mezi chutí dítě narvat do baby boxu, politovat, nebo umřít strachem, že nikdy neopustí svůj dětský pokoj. Někdy vše najednou. Je to zcela mimo moje chápání. Nerozumím jejímu pohledu na život, jejímu přístupu.
|
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 21:43:15) Mně tedy přijde, že u některých dětí to lze podpořit výchovou, ale je i dost povah, které to prostě v repertoáru nemají, a nepodpoříš tudíž nic.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:48:37) babi, moje dcera
|
babi_ |
|
(20.4.2022 21:50:13) Hroudo, jj, jak jsi ji popsala... dočítám.
|
|
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 21:49:53) No, treba ja mam kazdy dite jiny, jedno vnitrni motor ma, stacilo podporit, a druhy ma lenoru na uceni, se kterou nelze hnout. Zajimavy je, ze na praci lenoru nema. To s motorem je tedy i vyse na stupnici IQ, ale EQ nIc moc.
Jinak tema zajimavy, bohuzel nesedim u kompu a z mobilu musi byt clovek strucny.
|
babi_ |
|
(20.4.2022 21:57:25) Tak tak, zajímavé téma... ale jak jsem psala, že mám dost času (kolik že to je? ), tak to již pominulo, neb ráno chci systematicky něco odběhat, jelikož 14. 6. se stovky km uběhnout nedají ani se vší efektivitou a genialitou
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 22:01:02) Stovky kilometru 14.6.?
Ja musim zitra po pul roce HO fyzicky do prace, jsem ve stresu
|
babi_ |
|
(21.4.2022 10:45:03) Rodinová, když tě tu vidím… ty stovky km 14. 6. … to byla narážka na libik, která psala ohledně vnitřního motoru, systematického úsilí...:
"Já jsem systematickým úsilím schopna strukturovaně naplánovat , co všechno průběžně a systematicky udělám do 14.6. a pak se na to vyprdnu a udělám to 14.6. - geniálně, efektivně a rychle (a pak omdlím)"
…tak jen že jsou věci, které se za poslední den stihnout prostě nedají
|
Rodinová |
|
(21.4.2022 11:00:02) Aaaa, chapu, babi
|
|
libik |
|
(21.4.2022 11:46:16) babi, tak řeč běžela o věcech, které je nutné (nikoliv příjemné, záhodné) udělat.
Samozřejmě, že člověk musí jenom umřít, přesto tedy pracovníci různých pozic v různých zaměstnáních (analogie školy) často hovoří o tom, že něco musí do 30., jelikož jsou zodpovědní za to, že to proběhne.
|
babi_ |
|
(21.4.2022 11:50:20) Libiku, ok, jde-li čistě o termín odevzdání práce... měla jsem nevím proč dojem, že řeč je o systematickém úsilí a vnitřním motoru.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 22:09:33) Já bych běhala, až bych brečela. Na pohyb kupodivu líná nejsem, asi že vyplavuje ty endorfiny, to mi duševní práce nějak nevyplavuje Ale zdraví k tomu není, tak musím sedět na rostoucím zadku a čekat.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 22:34:13) Valkýro, ále, uhnala jsem si protivné vleklé potíže s nohou, kombinace věku a přetížení (asi). Štve mě to, nejsem ještě tak stará a nezatěžovala jsem se zase tak extrémně, ale tělo se šprajclo a je to na dlouho (snad ne napořád, s tím se ještě smířit nechci).
Kolena v tvém (našem) věku jsou bohužel klasika. Já už jsem je na delších pochodech po kopcích také pocítila. Teď tedy mají nucený odpočinek, ale jestli se ještě někdy pořádně rozhýbu, kdo ví, co přijde. K lékaři se ti nechce?
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 22:51:49) Valkýro, to ti sice asi řekne, nicméně bys měla dostat i nějakou léčbu. Potíže tohoto druhu váha možná zhoršuje, ale určitě to není jediný faktor, to zažívám na vlastní kůži. Neměli by tě odbýt jen kvůli váze.
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 23:12:52) Valkýro, zátěž nadváhy musí být pro tělo velká, to je jasné, a nebezpečná. Ale tohle "to je u nás obézních normální, že pokud nezhubnem, léčit nás nebudou.." mi přijde extrémní (Ne že bych ti nevěřila tu zkušenost, ale mám vedle toho zkušenost, že dost velký problém může mít i člověk bez nadváhy a bez jiných zdánlivě jasných příčin).
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(20.4.2022 23:47:19) Valkyro, u nás v ordinaci se normálně lecili i obézní pacienti.
Pamatuju pacientku se 120 kily, jak jsem nechapala, jak se toho dá dosáhnout. Pak mě karma ponaucila Nikdo ji nevyhazoval, že má nejdřív zhubnout.
Nevzdavej to předem
|
|
|
|
|
babi_ |
|
(21.4.2022 6:56:47) Ropucho, mně se takhle šprajcne tělo nějakou částí co chvíli (tu kloub, tu úpon - šlacha, tu sval, tu těžko říct...), a někdy se to táhne měsíce... ale vždycky se to nakonec podaří vyřešit, přejde to, rozhýbe se. To bude dobrý
|
Ropucha + 2 |
|
(21.4.2022 12:04:38) Babi, díky. Je to mrzutá zkouška trpělivosti. Snažím se to brát alespoň jako trénink na stáří, když už to musí být
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(20.4.2022 22:27:45) My jsme s detma chaotici, ale inteligentní, vždycky z infarktove situace zavinene naším lemplovstvim nějak vybruslime
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 22:43:13) Evelyn, kombinace inteligence a lemplovství je zákeřná v tom, že inteligence vždycky nějak vykompenzuje lemplovství, tudíž člověk nemá motivaci zbavit se lemplovství Je mi to dost blízké
|
|
|
libik |
|
(20.4.2022 22:42:31) Valkýro, pak je tu ještě otázka, do jaké míry člověku sedne obsah činnosti, co hodlá systematicky provádět za účelem finanční a jiné spokojenosti.
Podle mě jsi (podobně jako já) kromě démonů, které nezlehčuji, tak nějak nevěděla, co bys chtěla dělat
Já jsem šťastná povaha, najdu se v čemkoliv, ale zase mě nic netankuje tak, abych to nedělala na poslední chvíli a abych si kvůli tomu nějak zvlášť honila tričko.
Závidím lidem s vyhraněnými a hlubokými zájmy, já je fakt nemám.
|
libik |
|
(20.4.2022 23:10:07) Valkýro, o své nerealizovaném úmyslu jsi tu psala (nebudu naznačovat). Je to samozřejmě dobré prestižní povolání, nicméně fakt tě zajímaly ty nuance nebo ti prostě přišlo dobrý být tím a tím?
Já jsem, myslím, docela chtěla být učitelka , mám ráda děti, táhnou se za mnou, ptají se mě a já sama mám v sobě sklon, řekněme, k prezentacím, dokonce si myslím, že jsem do jisté míry přirozená autorita .
Ale neměla jsem prostě touhu posouvat (a ani aplikovat) teorii oboru, pedagogika ve své čiré podobě mě nezajímala vůbec. A exibovat (či klábosit s dětma) se dá i tak
|
libik |
|
(21.4.2022 0:22:52) Valkýro, já jsem nakonec celkem ráda, že neučím, v tomhle věku je člověk háklivej na zpětnou vazbu a v tom si nedělám iluze.
Co se týče tý nadváhy, odborná pracoviště tě určitě nevyšlou, neblbni, jsi ve věku, kdy se buď ženská hlídá-léčí nebo to jde nahoru , mohla bych psát romány
|
|
|
|
|
|
|
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:33:28) já jsem systematickým úsilím schopna řešit i různé ty logické a jiné úlohy, jako doplňte řadu obrazců, čísel, atd. Ale potřebuju čas. Čili IQ nemám vysoké, protože v daném čase nevyplním správně dost úkolů. Ale ověřila jsem si, že jsem schopná myslet, když je to potřeba, dlouho a často i správně
|
libik |
|
(20.4.2022 21:38:24) Já jsem systematickým úsilím schopna strukturovaně naplánovat , co všechno průběžně a systematicky udělám do 14.6. a pak se na to vyprdnu a udělám to 14.6. - geniálně, efektivně a rychle (a pak omdlím)
Moje dítě to při mé výchově a po mém vzoru dovede k dokonalosti a vyprdne se na to i toho 14.6.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:44:30) já jsem typ, co nebude spát, když nebude vše od začátku směřovat k tomu, že budu mít vše hotovo 10.6. nejpo. V tom tkví to, že mám pořád dost práce + vedlejšáky a nabídky na ně - ne že bych byla tak skvělá a nadprůměrná a kdoví co, ale dodám standardní výkon/výstup ve stanovených termínech - a ukazuje se, že dodržování termínů je dost ceněný a nedostatkový zvyk
U mne vypěstovaný nedostatkem studijního nadání, protože jsem vždy věděla že genialitou na poslední chvíli fakt nic nezachráním
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 21:57:19) "že genialitou na poslední chvíli fakt nic nezachráním"
To jsem naopak já. Ne tedy "genialitou", ale pod tlakem na poslední chvíli jsem schopná výkonů, na které bych za klidových podmínek byla líná. A neopustilo mě to ani na prahu stáří, studuji i pracuji pořád stejně, ač jsem si říkala, že na stará kolena budu svědomitá. Nejsem svědomitá, ale na poslední chvíli ve stresu jsem schopná vyprodukovat celkem kvalitní práci
|
|
|
TaJ |
|
(20.4.2022 21:47:09) Libiku, u nás jsme my s manželem plánovači a rádi máme věci hotové s předstihem, abychom pak měli klid a neměli stres...no a naše dítě odjakživa všechno dělá na poslední chvíli, nejlépe tak za minutu dvanáct...teda s jednou výjimkou - na nádraží obvykle býváme nejmíň půl hodiny před odjezdem, protože co kdyby náhodou...a nebo spíš co kdyby tam náhodou jelo něco zajímavého
|
|
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 21:38:07) No to nejen pár. Je to pro další studium rozhodující i v rozdílu desítek bodíků. Proto se nepřijímá na základě IQ testů, ale dosud získaných vědomostí a dovedností PLUS schopnosti logicky myslet (řekněme IQ), a slouží k tomu tedy i ten časový limit, ve kterém se ukáže, kdo to buď nacvičil (byl dosud systematický na základce), nebo vidí rychlejší postup (tedy píle a IQ jsou do určité míry zástupné).
|
Marika Letní |
|
(20.4.2022 21:43:50) babi "slouží k tomu tedy i ten časový limit, ve kterém se ukáže, kdo to buď nacvičil (byl dosud systematický na základce), nebo vidí rychlejší postup (tedy píle a IQ jsou do určité míry zástupné)."
což je prostá fabulace zde opakovaná, že pomalejší čtení, myšlení, psaní znamená, že pomalík volí blbé postupy a na tom se zdrží. Ne, on vidí rychlejší postup taky, ale dělá to pomalu. Vidí, že dálnice vede do Brna, nepojede oklikami, nesplete se na odbočce, ale jen jede pomalejší rychlostí.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:47:32) pomalejší psychomotorické tempo a celkově životní tempo není synonymum blbosti a neschopnosti, ale bohužel dneska se z rychlosti stala svatá kráva
|
Ruth |
|
(20.4.2022 21:52:25) Zapomíná se na Komenského.
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 21:54:37) Myslis Skola hrou, Ruth?
|
Ruth |
|
(20.4.2022 22:03:11) Ne, ale jeho výrok - Všeliké kvaltování toliko pro hovado dobré jest.
|
K_at |
|
(20.4.2022 22:06:31) Ruth, Ty vado, Asi to napíšu na zeď v práci. VELKÝM PÍSMEM A BAREVNĚ!
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 22:13:44) Ruth, ovšem Komenský byl vysoce produktivní workoholik, tudíž ten výrok čtu spíše ve smyslu "práce kvapná, málo platná". Pracovat důkladně.
|
|
|
|
|
|
|
libik |
|
(20.4.2022 21:47:04) Babi, já si myslím, že dle testů na IQ nelze přijímat jednak z etických důvodů, těžko sdělit písemně rodiči, že jeho Maruška je fakt méně inteligentní než Věruš odnaproti, ale hlavně z důvodu matematické nemožnosti vytřídit 30-60 dětí z pěti set. Jak bys to udělala?
|
Rodinová |
|
(20.4.2022 21:51:31) V Jizni Koreji tridej deti do skupin dle IQ od mala. Vysledek? Vysoke procento sebevrazd.
|
Marika Letní |
|
(21.4.2022 10:11:42) V Asii se sebevraždí ne kvůli testu iq ale kvůli tlaku na výkon a neschopnosti dostát očekávání společnosti. To není jen v Koreji, Japonsko má víc sebevražd na počet obyvatel (mimochodem víc mají i některé Evropské země než J. Korea).
Btw viděla jsem reportáž jak probíhá příprava a přijímací zkoušky na VŠ v Koreji a nedivím se sebevraždám. V normální škole jsou do 4 hodin, pak jdou na kurzy do přípravné doslova "šprtací" školy nebo studují sami do noci doma. Běžně 12-15 hodin denně, o víkendu taky. Je to prý nejtěžší zkouška na světě. Na ten den se zastaví i lety, aby hluk letadel nerušil, policie pomáhá s dopravou opozdilcům ze vzdálených míst.
|
Rodinová |
|
(21.4.2022 10:39:15) No jiste, to spolu souvisi a ja pisu z mobilu, tak maximalne zkracuju. Mariko.
|
|
|
|
babi_ |
|
(20.4.2022 21:52:59) libiku, toto vše si ovšem můžeme ušetřit (etické důvody, a zda škála IQ stačí na výběr 30 z 500), protože je to prostě nesmyslné vzhledem k účelu - tedy že následovat bude to studium.
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 21:50:48) "schopnost a ochota vyvijet systematicke usili, vnitrni motor, je vic nez par zanedbatelnych bodiku na IQ stupnici"
Samozřejmě. Píle, vůle, ambice, motivace, disciplína... to všechno je pro úspěch důležitější než samotné IQ. Úspěšných dříčů s průměrným IQ je více než mimořádných géniů.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:52:05) jo, a fakt část těch "dříčů", co to nemají od Boha, dře s vděkem, že mají možnost studovat.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(20.4.2022 21:43:24) Také jsem nikdy nevyvinula žádné úsilí. Zůstávám u výsledků, kterých dosahuji bez úsilí. Je to asi ostudná lenost, ale holt je u mě lenost silnější než ambice.
|
Hr.ouda |
|
(20.4.2022 21:46:08) to nejsou ambice
někoho může bavit studovat a naplňovat ho to, i když k tomu nijak zvláštní předpoklady nemá, a pak je ochoten do toho investovat hodně úsilí , aby ho prostě studivat nechali , proto jsem proto testování IQ
|
|
|
|
|
|
|