Petrajda |
|
(20.1.2013 22:03:16) Mám doma prvňáka. Jsou věci, za které bych u dítěte na ZŠ byla ochotná připlatit, ale to, zda bude či nebude mít úkoly, je pro mě vedlejší. Ohledně úkolů by mi vyhovovalo, kdyby měli obden (pokud možno, stále ve stejné dny pravidelně) trochu, na cca 20 minut. Máme to teď každý den na 20 minut, ale i to je pode mě rozumné.
Za více pobytu venku bych byla vděčná, šlo by to rozhodně napasovat do více předmětů.
A další - nevím, jak jinde, ale u nás se teď v první třídě stále ještě probírá vyjmenování čísel do 10 a sčítání a odčítání do 6. Vždyť nejmíň do 5 mají už děti umět u zápisu - i to mi připadá silně podhodnocený požadavek, ale i kdyby - fakt těch dalších 5 čísel navíc má být učivo na půl roku?
|
Markéta |
|
(20.1.2013 22:49:23) Sčítání a odčítání čísel do pěti má dítě umět u zápisu? Tak moje to určitě neumělo a ani si nejsem vědomá, že by to někdo po něm chtěl. Neboj, ona se ta matematika rozjede, pokud máš pocit, že je dítě školou nevytížené, požádej učitelku o práci navíc nebo se mu věnuj ty.
|
Petrajda |
|
(20.1.2013 23:37:01) U zápisu mají umět napočítat do 5 - a teď, v pololetí 1. třídy napočítat do 10 - to mi přijde na půl roku málo. V mém okolí odříkat čísla do 10 zvládá většina školkových dětí a dost předškoláků i přiřadit počet předmětů do 10. Stejně tak jako sečíst 2 a 3 kuličky.
Chápu, že se musí pracovat s tím, že jsou někteří pomalejší, ale půl roku? A učitelka by musela zabavovat 3/4 třídy, a tak všichni donekonečna malují 6 koleček, 7 miminek, 8 kočárků...
Nejde mi o moje dítě, ten není měřítko, usuzuju i na základě jiných dětí, že je to zbytečně pomalé. A nebojím se, že se to nerozjede, spíš je mi líto těch dětí, že se to učí tak rozvlekle, "kreativně" a složitě a pořád jen kreslí nějaké osy a obrázky a vybarvujou, když teď by jim ty kebulky dokázaly bezbolestně sešrotovat leccos, co jim pak zabere víc času.
|
Tragika |
|
(20.1.2013 23:44:25) Učitel musí naučit i děti, které jsou pomalejší. Když je takových ve třídě pár a dětí je kolem 25ti, těžko může učitel uplatňovat individuální přístup. Kamarádka má dítě, které už před nástupem do školy počítalo do sta a zvládá i násobilku. Pro takové jedince musí být hodiny matematiky utrpením.
|
|
|
|
sarmi |
|
(21.1.2013 8:41:05) ukoly na 20min. - to je zajimavy pozadavek, kdyz prihlednes k tomu, ze ma kazde dite jine pracovni tempo i domaci podminky pro uceni, je to science fiction. jinymi slovy, to, co jeden zvladne behem 10min. levou zadni, muze byt pro jine fuska na pul hodiny.
pocitani do peti a pocetni operace je velky rozdil. napocitat do peti nektere deti u zapisu umi, to je pravda. jenze pracovat s cisly v oboru do desiti je podstatne narocnejsi. patri sem nejen operace + a -, ale i je vetsi - je mensi, ktere cislo je hned pred- hned za cislem, napr. 5 + ? = 7 a dopocitej, totez u odcitani, obecne orientace na ciselne ose. prvnacci, kteri jedou podle frause maji napr. i krokovani nebo prostorove stavby. je toho opravdu hodne. vcetne toho, ze se nekterym detem mohou plest samotne cislice a maji v tom timpadem uplny galimatias. pro deti bystrejsi by p.uc. mela chystat praci delsi, ukolu v hodine treba vice, aby deti nesedely a nekoukaly z okna.
|
Petrajda |
|
(22.1.2013 0:35:27) Sarmi, ale to se shodnem, těmi 20 minutami jsem myslela 10 až 30 minut - prostě trochu, aby se naučilo povinnosti, lehce něco procvičilo a rodiče měli přehled, jak mu to jde, ale aby to dítě moc nezatížilo.
S matematikou - mně se zdá, že jak za nás nesmyslně učili děti množiny místo prostého počítání, tak teď také pořád malují osy, obrazce nebo počty, kde se děti skoro musí víc soustředit na to malování a kreativitu než na ty počty. Kolikrát, kdž čtu zadání, tak si říkám, co tím měl autor asi na mysli. No schválně, co je víc, 3 hrušky nebo 2 jabka - i takový kreslený příklad v knížce mají!!! A výsledek má být "3 je víc než 2"... Nebo mají napsat rovnici podle obrázku 2 kytičky a jedna napůl zvadlá, přichcíplá (má to být 3-1=2!), nebo 2 velké hřiby a jeden malý (má to být 2+1=3) - to snad potřebovali zaměstnat ilustrátora... Zdá se mi, že příliš mnoho kreativity škodí.
Je mi líto dětí, kterým matematika tolik nejde a k tomu se učí počítat takovým způsobem. Proč se to proboha učí tak složitě a na tak blbých příkladech? I malé děti se určitě snadno naučí prosté 1 a 1 jsou 2, tedy vlastně 1+1=2 a tím bych začala, a souvislou řadu do 5. A pak třeba přidat slovní úlohy... Oni to nikde takhle systematicky pod sebou nemají.
Já vím, že se bojí, že děti otráví, když by tam bylo málo obrázků, ale podle mě ono půl roku omílat 1+2=3 je otráví víc, obzlášť když to působí složitě a chaoticky kvůli způsobu podání.
|
|
|
|