tamtadam |
|
(9.2.2013 7:47:05) Náš syn nastoupil do 1. třídy čerstvě šestiletý (červen) s tím, že jsme tušili, že bude mít trochu problémy s koncentrací a grafomotorikou. Ta se během toho zhruba půlroku zásadně zlepšila, nicméně má stále velké problémy s koncentrací, p. uč. si neustále stěžuje na jeho nepozornost (která přirozeně ovlivňuje také jeho výsledky) a nyní se přidalo také zlobení s dalšími dvěma živějšími spolužáky. Naopak, má-li se účastnit společné práce třídy, je dle uč. apatický, nezapojuje se, nehlásí se, odpovídá "nevím", i když ví. Přitom jeho chování se údajně změnilo - do vánoc "šaškoval", uč. vytáčel např. tím, že měl u tabule neustále ruce v kapsách, ale patrně ještě jevil jakýstakýs zájem o vyučování. Já přitom doma žádnou změnu v jeho chování nesleduji, ale rozhodně ho nepovažuji za zlobivce, je spíš hodný, spolupracující, někdy veselý, někdy klidný, tak akorát. A nyní k dotazu: Co měsíc jsem "na koberečku" u paní učitelky, která si stěžuje na jeho práci/chování ve škole, syn nosí poznámky ve smyslu: tisíckrát jsme se vysvětlili, stejně neudělal/udělal jinak. Dle uč. mu prostě nedochází, proč je ve škole.... (nojo? proč vlastně). Nicméně nechápu, jak to mohu já (zvenčí) ovlivnit. Jsem schopna mu pomoci s domácí přípravou, občas mu promluvím do duše, aby sakra dával v té škole pozor, nehrál si, nezlobil, atd., ale dál nevím. Je mi líto, že je počátek jeho vzdělávání poznamenán takovými neuspěchy (i když on to tak asi nevnímá). Zároveň nevím, jestli to prostě nepřeháním (nojo, provorozený) a jestli bych nad tím neměla mávnout rukou a věřit, že prostě dozraje, pochopí, začne dávat pozor, atd...
|
Berda-Berda |
|
(9.2.2013 8:00:58) pokud se doma chova normalne, tak se mi zda, ze si mozna nesedl s pani ucitelkou. Zrejme byl na zacatku opravdu nesoustredeny, "zlobivy"..... ucitelku vytacel, ta se na nej zlobila a on uz ji ted proste nebere, neprijima. Zkusila bych se poradit s nejakou psycholozkou, pokud se Ti doma jevi jinak nez ve skole, chtelo by to resit. Pak treba promluvit s pi uc., aby ho vic chvalila, aby se jejich vztah zlepsil. Nase holky chodi do skoly rady, maji dobre ucitelky, niceho se neboji, tesi se na spoluzaky.... ja ve treti tride uz jsem se kvuli krave ucitelce stresovala a nechtela jsem tam, chytra i hodna jsem byla myslim dostatecne a stejne.
Muzu se jeste, bez jakekoliv narazky, zeptat, proc jste synkovi nedali odklad, kdyz byl nesoustredeny a pozadu s grafomotorikou? Co vam rekli ve skolce, pripadne testy skolni zralosti? Ja mam syna na konci srpna a vsichni automaticky predpokladaji, ze bude mit odklad. Myslim, ze je hodne sikovny, ale zatim takove ero, takze rozhodovat se budu na posledni chvili, klidne se ale klonim k odkladu.
|
tamtadam |
|
(9.2.2013 8:13:21) Moc dík za rady, vůbec mě nenapadla možnost, že si s uč. nesedl, mluví o ní opravdu hezky, ale uvědomuju si, že si (v tom jednom případě, kdy jsem viděla, jak s ním jedná, tak byl šíleně nervozní (já taky, je taková urputná, hučí a hučí). Její výhoda je, že s rodiči opravdu hodně a kvalitně komunikuje, takže s ní toto vše (nějak asertivně) mohu probrat. Co se týče odkladu, zvažovali jsme dlouho pro (je hodně zvídavý, program v naší školce nebyl příliš podnětný) i proti, nakonec jsme dali mmj. na radu příbuzné-zkušené elementaristky. Nemám už nyní chuť vyčítat si, co jsem před rokem mohla udělat jinak, řeším nastálou situaci.
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.2.2013 8:16:43) berdi, neber to jako urážku, mě ale zase fascinuje ten trend dávání odkladu zdravým dětem.. sama píšeš, že syn je šikovný jen je éro,nemyslíš, že to je spíš povahou? proč dávat zdravému šikovnému - jen živějšímu dítěti odklad?
já to vidím ze dvou úhlů.. nejstarší je v páté třídě.. je na konci června, šel normálně - neuměl vyslovovat R a Ř, to mu naskočilo těsně před 6 týma narozeninama po roce docházky na logo, měl problémy s grafomotorikou.. já zvažovala odklad.. ale všichni okolo říkali, ať ho dáme a tak jsme to nechali na něm. On jít chtěl.. - je v páté třídě, má samé jedničky.. ale grafomotoriku má pořád hroznou, hrabe jako kocour a nerad maluje, maluje jako dítě... a ten rok ve školce by na tom vůbec, ale vůbec nic nezměnil. K tomu je nejmenší ve třídě, ale roste tak pomalu, že ten rok by tomu taky dal támhle 4-6cm.
Problém ale vidím v tom, že po pár letech jsem zjistila, že je ve třídě nejmladší - jen s jednou spolužačkou, ta je o den starší.. jinak ty děcka, přesto, že neměli žádné problémy.. s ničím, tak všichni měli odklad a jsou klidně o rok starší... než syn.. - což by právě mohl být problém u zakladatelky - že ve třídě je třeba hodně už těch zdravých sedmileťáků, tak čerstvý šestileťák jistě není tolik soustředěný - a ty učky to prostě nerozlišují - prvňák jako prvňák, ač to není pravda.. a třeba už ho prostě zaškatulkovala.. a ač se snažil.. tak odezva žádná, tak te´d už nemá důvod se snažit..
mám doma čerstvou šestileťačku, která má ADHD a AS, byla u zápisu, chtěla jít a my ji chtěli dát normálně - dostane odklad.. ale jen na radu psycholožky.. a rada psycholožky zněla tak, že dnes je modni dávat zdravým dětem odklad a pak tydle s nějakým problémem nemají prostě šanci ve třídě plné sedmileťáků...
mám v okolí extrém, kluk je šikovnej, sociálně v pohodě, hezky maluje.. je v říjnu a do školy půjde v necelých osmi letech.. špatně mluví, rodiče na to s prominutím "se*ou" a jen děcku dávají odklady.. a pak učka bude posuzovat osmileťáka s čerstvým šestileťákem... tak to je jasný, že ten rozdíl bude propastný
toto se mi líbí v německu - brácha se tam odstěhoval a syn já zářijový, tady by šel automaticky s odkladem, tam po roce v německé školce nastoupil do první třídy v necelých 6ti letech, tam mají odklady opravdu jen děti, které je z nějakých závažných důvodů potřebují a ne proto, že si rodiče řeknou, že jsou éra, že jim prodlouží dětství.. a podobné osloviny.
|
tamtadam |
|
(9.2.2013 8:22:36) Ano, i já jsem spíše proti odkladům. zdá se mi, že si to uč. zjednodušují (a že to dětem ulehčují i rodiče). Ale bylo mi to elementaristy vysvětleno tak, že před 25 lety byly děti mnohem šikovnější v oblasti grafomotoriky i schopnosti udržet pozornost.
|
tamtadam |
|
(9.2.2013 8:25:46) To bude pořád, ještě je to takové děťátko, ještě je malej na tohle, ještě je malej na támhleto a pak je všechny tři budu mít na krku do třiceti. To zrovna
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.2.2013 8:29:24) ještě jestli tě to uklidní, učitelka nejstaršího je takovej taky exemplární případ, myslí si, že snědla moudrost světa a v první třídě posílala tři šikovné - jen živější nesoustředěné kluky zpět do školky.. rodiče s nimi navštívili PPP, která sdělila, že chlapci jsou naprosto OK, jen pí učka je neumí zaujmout.. a že sou živější a že si ona s nima musí poradit.. kluci jsou v pohodě, jsou teď v páté... učitelce po zprávě z PPP sklaplo.. a kluci mají normálně OK známky všechno.. živější jsou ale dál
|
Alraune |
|
(9.2.2013 10:54:15) Problém je v tom, že když máš ve třídě 25 dětí, tak na nějaké "zaujímání živějších" prostě není prostor, pokud je má u toho naučit číst a psát. Jinak, můj červnový brácha měl odklad a to je mu teď třicet šest, takže odklady letních kluků nejsou žádný nový fenomén.
|
|
|
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.2.2013 8:26:10) nyima.. já fakt nevím... mám tři děti a každé je na tom grafomotoricky jinak.. ta dcerka - šestiletá - má adhd a to je právě porucha pozornosti - grafomotoricky, přesto, že psycholožka řekla, že má opožděnou kresbu je na tom líp než její brácha teď v 10,5 prostě každého baví něco jiného, u ní je kámen úrazu opravdu ta pozornost, prostě nevydrží dlouho u ničeho, běhá od jedné činnosti k druhé, k tomu má AS - mírná forma autismu a špatně zvládá velké kolektivy a má migrény už ze školky..u nás teď jsou všechny třídy po 30 dětech, široko daleko, nemám možnost ji jinam dávat, a příští rok by to mělo být lepší, takže jsme dali na radu psycholožky.. pro dobro malé..
takže ač ona sama by moc chtěla, odklad mít bude.. ale nikdo z toho nejsme odvázaní a nebereme to jako samozřejmost nejmladší je taky na konci června - jen o čtyři dny dříve než starší.. a o odkladu zatím neuvažuji, pokud k tomu opravdu nebudou vážné důvodu.
Myslím, že ty děti zas umí něco jiného, co mi jsme neuměli.. a ten rok grafomotorice, pokud se to cíleně netrénuje, stejně nic moc nedá
|
|
Baobab |
|
(9.2.2013 8:36:37) No jo, před 25 lety nebylo tolik podnětů, v TV nic, žádné počítače.... Každá doba má holt svoje. Já mám dojem, že dnes jsou ale na děti kladeny mnohem vyšší nároky, doba je hrozně hekticka. Jinak moje děti jsou obě narozené v srpnu a kdybych to mohla vrátit, minimálně kluka bych zapsala o rok později. Je mimon a i když je chytrý, tak školní výsledky nic moc. Dcera je zase nejchytřejší že třídy, ale nemá ráda učku a na učení kašle... Takže známky taky ne kdovijake.... Děti jsou různé, no.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(9.2.2013 9:28:01) No já nevim - jsem taky elementaristka a jsem PROTI odkladům u zdravých dětí. Pokud jsou děti nezralejší, než dřív, tak je třeba jim uzpůsobit výuku (případně chtít po rodičích, aby proboha s dítětem sportovali nebo ho aspoň tu a tam nechali vylézt na strom - ona se ta motorika a soustředění za rok u compu a telky stejně neposune). Odklady jsou IMHO kvůli dětem, které mají skutečné problémy a ten náskok opravdu potřebují - když se odklady rozdávají zdravým, tak ty s handicapem pak ve srovnání nemaj šanci.
Někteří učitelé jsou schopni očekávat, že prvňák má vydržet hodinu v lavici a na druhou stranu někteří rodiče jsou schopni na nezralost svádět i nezvládnutí základních hygienických návyků (ale to, že dítě neví, jak po sváče utřít rozlitý pití ze stolu, když dostane do ruky hadr, podle mě znamená jen to, že je zvyklý, že to za něj utře někdo jinej).
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(9.2.2013 9:39:39) Jinak já mám teď v první třídě dítko, který u papíru nevydrží, tak mu dávám spíš aktivnější práci a často ve dvojici a s rodiči jsem se dohodla, že pokud jim to nebude vadit, tak teď do něj nebudu valit psaní apod., bude se rozvíjet hlavně na pomůckách a až vydrží delší dobu sedět, tak se k těm klidnějším věcem vrátíme, což nebude problém, protože v těch ostatních bude napřed. V lednu jsem jim posílala fotku, jak chlapeček vydržel sám u jedný pomůcky 25 minut a bez mých zásahů udělal najednou celou práci Počítám, že brzy dojde na pracovní listy a nejpozději do konce roku bude dítko úplně v pohodě. Tak to jen jako příklad, co se s tim dá dělat...
|
tamtadam |
|
(9.2.2013 10:13:35) , no tak tenhle přístup by měli mít všichni učitelé prvních tříd. Ale nemají Hned bych ti tam to své dítko šoupla.
|
|
erika,2 děti |
|
(9.2.2013 12:05:09) jsi skvělákéž by takových učitelek bylo co nejvíc.
|
|
foxyna |
|
(9.2.2013 13:53:29) Jeno kde učíš? Chci, aby k tobě chodilo mé dítě! A opravdu by mě zajímalo, byť je to nezjistitelné, kolik procent elementaristek má takovýhle přístup ke svým žákům.
|
|
sarmi |
|
(9.2.2013 14:32:29) a kolik mas ve tride deti?
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(9.2.2013 20:20:49) Sarmi, teď mám dětí jenom 12, ale zas je to první až pátá třída dohromady, takže každej dělá něco jinýho. Koneckonců například čtvrťáci jsou tři a když si vezmu matiku, tak jeden končí učivo pátý třídy, jeden je cca na začátku pětky a jeden tam, kde zhruba má bejt. Nebudu jim prostě dávat totéž učivo, když každej je jinde... Dřív jsem měla dětí víc, ale zas to byly třeba jen dva ročníky dohromady, takže víc dětí mohlo pracovat ve dvojicích nebo trojicích, protože byly na podobný úrovni.
On počet dětí samozřejmě hraje roli, ale zase ne až takovou, jak by se mohlo zdát. Když budu mít ve třídě 20 dětí a pojedu frontálkou, tak třetina se bude nudit, třetina nebude stíhat a zbejvá třetina, pro kterou to učivo možná bude přibližně akorát, ale to ještě neznamená, že všichni budou dávat pozor. Z tohohle pohledu, kdyby učitelka chvíli dělala s jednou třetinou, chvíli s druhou a chvíli s třetí a ostatní by mezi tim hráli člobrdo, tak se ve výsledku naučí víc... Tim chci říct, že výuka funguje trošku jinak, než by se na první pohled mohlo zdát a méně je někdy více...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(9.2.2013 20:25:41) Ještě bych možná měla dodat, že jsme nestátní škola a máme tudíž míň dotací od státu, takže když těch pár dětí uživí učitelku u nás, musí to jít i na státní škole. Čili pokud vám vadí velké počty dětí ve třídách, tlačte na zřizovatele...
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(9.2.2013 20:28:59) To bylo hlavně na Tragiky zmínku o 27 prvňácích ve třídě. Takovej počet dětí by klidně zaplatil úvazky pro dvě učitelky (jednu pro 13 a jednu pro 14 dětí).
|
Zufi. |
|
(10.2.2013 11:14:15) Jeno, u nás jsou v prvních třídách šílený počty 28,29 a peníze prý nejsou, aby ze dvou byly 3. Prostě nejsou.
|
Zufi. |
|
(10.2.2013 11:57:46) Myslíš, že nám ředitelka prostě lže? Prý by ráda, chápe, jak je to náročné, ale to víte, jsme na tom špatně (suplování se neplatí už rok-žádné suplování).
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.2.2013 12:05:14) Zufi, hele, já nevim, co s těma penězma dělá.
Ale vim, jak je to s penězma u nás.
Se mrkni, kolik dělá normativ na žáka na vaší škole (já tu mám jen tabulku pro nestátní zařízení), spočítej si, kolik je peněz za třídu o 33 žácích a pak se mrkni, jakou mzdu učitelka tý třídy má.
Pak je otázka, co všechno z těch peněz platí - já např. jsem z pozice zřizovatele požádala o dotaci na vznik pracovního místa přes pracák, takže škola měla půl roku zdarma uklízečku a o to víc zbylo pro učitele. Co si vzpomínám, tak na jedný sídlištní škole mi ředitel říkal, že mají 27 dětí ve třídě a že to tak mají záměrně (dělaj od první třídy většinu času skupinově) a že díky tomu dává učitelům nadstandardní mzdy. Určitě se tam nehraje na suplování zadara.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.2.2013 12:41:22) ještě abych byla konkrétní
normativy (dotace na žáka z MŠMT) se můžou použít jedině na mzdy nebo na pomůcky
(nesmí jít na nájem, energie, stavební úpravy atp. - to se hradí z peněz od zřizovatele)
čili ještě je možnost, že ředitelka dá před proplácením suplů přednost interaktivní tabuli (cca 40 tisíc za další podporu frontální výuky) nebo nějaký podobný blbosti...
|
Zufi. |
|
(10.2.2013 13:08:35) AHA !!!!!!!!!!!!!! Nové IT na I.st., to bude ,,vono,,.
|
|
|
Zufi. |
|
(10.2.2013 13:07:38) Ach jo, my nemáme ani osobní ani prémie (bývávaly na vánoce a v červnu -i 3000).
|
|
|
|
|
|
sarmi |
|
(10.2.2013 11:26:15) tlacit na zrizovatele - o tom se pekne mluvi, ale penize se skrti vsude, statni skolstvi je proste moloch, nejak si to udelejte. ja se treba desim toho, az po prazdninach nastoupim ke ctvrtakum, kterych je 30 a uz dva z nich mam letos v naprave, adhd, k tomu bude i chlapec s pas. jak to udelat, abych stihala vsechny, delila ucivo na skupiny, jak popisujes. mimoto vznika rivalita mezi prvo a druhostupnovymi uciteli, kteri te muzou sjet, zes dite nic nenaucila a jak oni ted maji navazovat v latce?... netvrdim, ze je to pravidlo, ale ten tlak tam je. no, zacnu brat vitaminy a doufat, ze se nezhroutim uz koncem zari . snad me deti neutlucou papucema .
|
Zufi. |
|
(10.2.2013 11:31:36) Já měla v jedné pětce vlastivědu a dětí bylo 33 !!!! Je to pár let, tenkrát byla jen jedna 5, ted máme 2 a 3 čtyřky cca po 26.
|
|
Zufi. |
|
(10.2.2013 11:34:19) Pamatuji si , jak jsem měla jednou skupinovou práci s mapou ČR,byl to strašný blázinec-33 dětí prostě hlučí, i když pracují (nikdo sice nezlobil, nešel z místa, nebyl drzý...ale i tak to byl mazec.
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.2.2013 11:57:49) jinak my máme jen první stupeň, takže rovalita odpadá
očekávala jsem, že když někdo z našich dětí nebude v šestce zvládat, tak si vyslechne něco ve smyslu "no jo, v těch alternativách se děti nic nenaučí", ale výsledek je přesně opačnej - děti mají lepší známky, než bych jim dala já (já teda hodnotim slovně, ale kdybych hodnotila známkama)
vysvětluju si to tim, že tim, jak nejedu frontálku a žádný dítě nepostoupí na další učivo, dokud spolehlivě nezvládne to předchozí, tak prostě nemaj mezery a když je do šestky vyšlu s tim, že něco umí, tak to znamená, že to fakt umí a ne, že se jim povedlo kdesi cosi opsat do písemky
rodiče dítěte s dyskalkulií vůbec nenahlásili nový učitelce, že tam je nějaká dys a na výzo v šestce má dítě dvojku...
|
sarmi |
|
(10.2.2013 13:09:19) ja ti desne zavidim tech 12deti, u tech 30 si fakt nedovedu predstavit. drive jsem ucila na prakticke, mela jsem max. 10 deti, taky byla dve, tri skupiny, ale byla tam pohoda, nikdo se nestresoval. v mem pripade ale hraje roli i to, ze se vracim po tolika letech.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.2.2013 13:38:26) Vidíš - a já bych dětí chtěla mít zase víc než 12. Ono když jsou v tom věkovym rozpětí od 6 do 12 let a kamarádství fungujou spíš u těch věkově bližších, tak je to zas náročný sociálně (malej výběr kamarádů a když si někdo s někym nesedne, tak se mu nemůže ani vyhnout, protože v tak malym počtu spolu musí komunikovat fakt všichni).
Taky jsem zjistila, že si děti rychle zvykly, že mám čas řešit s nima každou blbost a musim si uměle vymejšlet i jinou práci, abych udržela nějakou míru jejich samostatnosti. Jak vidí, že stíhám, jsou schopní po mně chtít, abych jim přinesla z jejich šuplíku gumu, aby nemusely vstávat od stolu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(9.2.2013 16:15:34) Jeno, přidávám se k potlesku
Já už to vím cca dvacet let, že to jde, ale naše školství má bohužel nesmírnou schopnost setrvačnosti, takže většina nebohých netuctových dětí je na tom pořád stejně
|
Tragika |
|
(9.2.2013 17:57:22) Jeno, nedovedu si v praxi představit, jak učitelka s 27 žáky v první třídě přizpůsobuje výuku x jedincům, kteří vyrušují, nestíhají, výuku ignorují, nebo se např. nudí. Já byla v x školách a viděla jsem fakt hodně. Děti, které by za našich dob vůbec do klasické základky nevzaly. děti, které jen ležely na lavici, neb učivo znaly už od dob MŠ, i ty co by bez asistenta neměly ani překračovat práh budovy. Učitelky spíš bojovaly, než učily.
Náš nejmladší (červnový) syn dostal odklad. Vůbec si ho nedovedu představit od září ve škole. Po stromech sice leze jako opice, ale je levák a měl problémy s grafomotorikou. Navíc absolutně nejevil zájem o písmena, či počty. V prosinci se to najednou začalo lámat. Chtěl mnohé vysvětlovat, sám si opisoval text z knížky ( aniž by tušil co píše) a začal jevit zájem o matiku. Přišlo mi škoda nepodchytit jeho zájem co nejdřív a čekat na 1.9, tedy dalších 9 měsíců. Začali jsme se školou v lednu a syn je nadšen. Doufám, že mu nadšení vydrží.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(9.2.2013 20:22:24) Tragiko, mně přijde, že jsme ve skutečnosti obě uvažovaly stejně. Jen Ty v rámci domácí školy a já v mezích možností běžný docházky. Obě jsme se rozhodly začít ve chvíli, kdy je pro dítě ten nejvhodnější čas...
|
|
Lída + 4 |
|
(9.2.2013 21:05:47) Tragiko, já jsem takovou učitelku zažila - teda spíš můj syn. A ta paní s tím neměla zjevně žádnej problém, děti pracovaly, snažily se, kdo byl rychlejší, bral si další úkoly... Měla v tý třídě skutečně všehochuť, od poměrně těžkýho dyslektika po našeho kluka, kterej při nástupu do školy už přes tři roky četl.
|
|
|
|
Danyse |
|
(10.2.2013 13:08:31) Ahoj Jeno, můžu se tě zeptat jak nebo na i na jakých pomůckách rozvíjíš takové to děti? Díky za radu
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.2.2013 13:32:03) Jsme Montessori škola, takže pomůcky na montessori principech.
Drtivou většinu jich vyrábim a postupně dávám ke stažení sem: http://narovine.cz/pomucky/
|
Danyse |
|
(10.2.2013 14:03:29) Děkuju, určitě s tím mým neposedou zkusím využít. Jen jsem nakoukla a jestli to vymýšlíš a vyrábíš, tak tedy klobou dolů.
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(10.2.2013 17:41:50) Pokud nejsi z druhýho konce republiky, tak kdybys měla zájem, v sobotu dělám workshop, kde si účastníci budou moct pomůcky z toho webu vytisknout, zalaminovat atd.
http://narovine.cz/informace/pomuckovy-workshop-16-2-2013/
|
Danyse |
|
(10.2.2013 20:08:18) To bych moc ráda, ale bohužel jsme cca 250 km daleko.Škoda.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Shayla a 3 kluci |
|
(9.2.2013 8:28:46) Berusko, ale ona ta skolni zralost ditete je zralost vzhledem ke skolnimu systemu!!! A ten je jaky mame. Evidentne ten nemecky je delany i pro cerstve sestilete deti.
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.2.2013 12:37:52) no to bych netvrdila... protože jednak nikoho nezajímalo, že tam žije a chodí teprve rok do školky a do školy nastupuje v cizím jazyce a druhak tam ty děti, když nastupují musí umět už číst, psát.. a napočítat a počtíat sčítat, odčítat do 20... to mimochodem se musí naučit doma, ve školce jen trénují
je teda ale pravda, že jim nikdo neznámkuje pravopis.. a tuším že první vysvědčení se známkama. je buď na konci druhé nebo až v polovině třetí třídy...
ale nároky teda jsou taky dost velké..
|
Beruška+J02A07T10 |
|
(9.2.2013 16:26:47) grette nevím v jaké části německa žiješ, bratr kousek od holandských hranic, a tm opravdu musel toto všechno umět, číst nahlas četli již na besídce normálně text před rodiči na vánoce předloni - tedy v roce 2011 - v první třídě před pololetím. se známkami jsem psala, že přesně nevím, jen vím, že neměl známku jako takovou
|
|
|
|
|
|
|