Gertruda |
|
(3.6.2019 11:31:54) Neznám a dítě bych testovat nenechala. Jsem proti IQ testům, připadají mi zavádějící a elitářské. Představu o inteligenci svých dětí mám jen z vlastního pozorování.
|
libik |
|
(3.6.2019 11:34:35) Gertrudo, souhlasím s tvým názorem.
A pokud je pravda, že chlapeček, co má trojky, ale "inteligenci" , má ADD a speciální zacházení a jiný je jen blbý bez pardonu, je to i nefér.
|
fistulee |
|
(3.6.2019 11:37:14) Mně příjde také divné, aby nadprůměrně inteligentní měl ve 3. třídě trojky jen kvůli tomu, že je líný. Ten nadprůměrně inteligentní přece právě klidně líný být může a nemusí se vůbec učit, protože vše pochytí ze školy. Tak nerozumím, jak může mít z hlavních předmětů trojky. To je blbost.
|
Žžena |
|
(3.6.2019 11:39:37) fistulee, iq je něco jiného, než paměť, pozornost, motivace.
|
|
Cimbur |
|
(3.6.2019 11:40:56) Může. Nedává pozor, nedotahuje věci, nedokončuje úkoly, nenosí pomůcky, kouká nepřítomně atd.
|
wer |
|
(3.6.2019 13:23:35) Nehlásí se, nekomunikuje s učitelem.
|
|
|
|
Evžíček |
|
(3.6.2019 11:41:03) Jak to myslíš? Moji kluci by cca 30 let zpátky skončili ve zvláštní škole, protože mají poruchy učení. Vzhledem k diagnóze mají IVP, spoustu úlev a dle psycholožky bez problémů vystudují VŠ( pokud budou chtít), rozhodně na to mají inteligenci. A ano bez úlev by jeden asi měl počítám 4 z ČJ, z AJ a NJ nejspíš taky, protože by mu netolerovali fonetický přepis... z ostatních předmětů asi lepší známky, ale musel by bojovat s úpravou sešítů, vedením zápisů..... mladší by už dávno byl ve zvláštní škole.....
|
fistulee |
|
(3.6.2019 11:45:42) No ono dnes není problém vystudovat nějakou VŠ, zvláště u současných slabých ročníků, kteří jsou dnes na SŠ. Otázka je, jestli i v zaměstnání budou těmto lidem tolerovat papíry z PPP nebo budou muset podávat stejný pracovní výkon jako ostatní.
|
Žžena |
|
(3.6.2019 11:49:48) fistulee, zaměstnanci do PPP nechodí Hodně poruch se dohání věkem a vývojem, s dalšími se dítě postupně naučí žít s kompenzovat je, a pravděpodobně si v dospělosti vyberou profesi, ve které bude komplex jejich vlastností odpovídat nárokům toho kterého zaměstnání. Základní školní docházka ale není věc volby. Tam se rvou všechny děti do jedné škatulky. A u některých to jde hůř.
|
|
susu. |
|
(3.6.2019 11:50:40) fistule a) u dětí je předpoklad, že z toho časem vyrostou nebo se s tím naučí líp samy zacházet b) u nadaných je předpoklad takového místa, kde si můžou víc sami volit tempo práce.
|
fistulee |
|
(3.6.2019 11:53:04) Tempo práce si vždy volit nemůžeš. Že je někdo nadaný, neznamená, že bude dělat někde managera nebo vykonávat duševní práci. Stačí se někdy podívat do FB skupiny Nadané děti. Rodiče pořád řeší školy, individuální učební plány, chodí do PPP. Tyto děti jsou prý nadaní po rodičích. Nicméně když se podíváš na povolání těch nadaných rodičů, tak většina z nich tam má úplně normální povolání, někteří ještě mají problém se vůbec nějak uplatnit, takže to nadání, v jejich případě dokonce mimořádné, k nějaké dráze vědce apod. vůbec nevedlo.
|
Žžena |
|
(3.6.2019 11:54:10) fistulee, tempo práce si volíš tím, jakou si volíš profesi
|
|
susu. |
|
(3.6.2019 11:57:40) fistule, ní já jsem "jen projektantka", ale tempo své práce si volím od prvopočátků své pracovní kariéry, i když to nepotřebuju, papír z PPP jsme nikdy neměla. Ale v práci jsem měla vždy jen termín dokončení a bylo na mě, jak si práci rozvrhnu.
|
wer |
|
(3.6.2019 13:30:06) Já jsem jen operátorka a tempo své práce si určuji sama.
|
|
|
|
|
Epepe |
|
(3.6.2019 11:52:36) fistulee, jo, čekala jsem tuhle mantru. Zaměstnání je úplně něco jiného - za prvé si ho můžeš vybrat a můžeš si i vybrat, jestli tam budeš chodit. To ve škole nejde. Za druhé, jsi dospělá, tvoje motivace, potřeby, atd., jsou úplně na jiném levelu. Mně jako malou museli třeba nutit do mytí nádobí, teď mám ráda čistou kuchyň, tak nádobí umyju sama od sebe. Všechny SPU jsou vývojové, poruchy pozornosti často taky, cílem nejsou úlevy, ale to, aby dítě našlo kompenzační mechanismy pro své problémy a v dospělosti už je dokázalo samo používat ... Ale tobě asi nemá cenu to vysvětlovat.
|
fistulee |
|
(3.6.2019 11:54:37) No jo, jenže vezmi si, že tyto děti mají úlevy, takže mají pak i lepší známky, které se počítají při přijímacích zkouškách, možná mají úlevy i při těch zkouškách. Takže běžné inteligentní dítě potom soutěží na přijímacích zkouškách často s dětmi s odkladem s papíry na všechno možné, které mají řadu úlev.
|
Žžena |
|
(3.6.2019 11:57:18) fistulee, tak si taky běž pro nějakou tu dys do PPP, když jim ty úúúlevy tak závidíš
|
Epepe |
|
(3.6.2019 12:00:01) Jo, jo, fistulee trollíš. Nejdřív se diví, že někdo s vysokým IQ může mít trojky, pak zase, že děti s úlevami mají jedničky. Si protiřečíš, holka.
|
|
|
Epepe |
|
(3.6.2019 11:58:53) fistulee, a tos vzala kde, že mají lepší známky? Mají takové, jaké si zaslouží, když se odečte jejich handicap. Můj kluk má trojky, čtyřky (jak už jsem psala a tys reagovala).
To je, jako bys řekla, proč má paralympionik zlatou medaili, když jsou přece rychlejší plavci.
|
|
magrata1 |
|
(3.6.2019 12:04:27) Moje dítě má úlevy v tom, že sedí samo v první lavici a je vyvoláváno mezi prvními. Vidíš to jako problém?
|
|
wer |
|
(3.6.2019 13:43:45) fistulee, věř že s dítětem s SPU je spousta práce, musí daleko víc makat než ostatní děti, momentální výsledky vetšinou neodpovídají vynaložené energii, zúročí se až později
"úlevy" mají jen pomoci, dětem i učitelům, opravdu není co závidět
|
|
|
|
Evžíček |
|
(3.6.2019 11:53:21) Ono je jaksi velmi pravděpodobné, že si zvolí zaměstnání, kde je technická odbornost důležitější než vědět, kde se píše jaké y/i a nebudou muset psát rukou, což je největší problém....
|
|
Katka a 2 výrostci |
|
(3.6.2019 12:16:51) Ale prosím tě... prostě se vyprofilují,dozrají.Nebudou se dlouhodobě vzdělávat všeobecně, ale úzce odborně, v tom, co je zajímá a mohou v tom být velmi dobří. Např. u syna hrála obrovskou roli disgrafie, zkřížená lateralita, písemný projev byla katastrofa, nestíhal prostě rukou psát zápis, diktát. To vyřešilo psaní na PC, prostě nebude nikdy hezky psát rukou no a co ?Kolik se toho dnes takto píše?
|
Lída+2 |
|
(3.6.2019 12:47:05) Katka a 2 výrostci , teta říkal,a že ji ve škole málem 1-5. třída utloukli ukazovátkem za písmo......má vystudovanou vš a díky synovi už ví co jí je....zjištěno po 50roku...... jedna její dcera píše též příšerně......nyní začínají lézt do školy vnučky.....předpoklad je opět u těch mladších....zatím to tak je....
Babička na to taky vzpomínala,že jí tam tloukli spolužáky.....ona sama píše moc hezky... prababička na rákosku za psaní.......
|
|
|
Lída+2 |
|
(3.6.2019 12:35:51) fistulee , v práci jsem úlevy neměla ,ale komplikovalo mi to prohazování písmen a čísel život. Navíc si to sama neobjevíš.....,ale pokud víš, že to máš....co jde si nechat do druhého dne a ještě třeba projet....tak 80% objevíš.....zbytek ne.....
Manžel , který NIC z toho nemá to nechápe.....mám to a syn.....za tolik let nepochopil, že to ty lidi nedělají schválně....
Navíc tu někdo popsal to, že se mu dítě rychleji unaví...i to má vliv v té práci...se musíš víc soustředit......
třeba mladší do PPP chodí, nenechám ho u maturity vyrazit jen pro to, že po něm někdo NIC nepřečte ne.....to raději dojdu pro papír, že může psát na PC. Kdyby se to opravovalo ve škole, bylo by to jiné(potvrzeno i výchovnou poradkyní, že se prostě nad prací dysgrafika sešli všichni kdo ho učili a luštili co napsal, protože ho znali) a papír bych neudržovala.....dneska se to pošle kamsi a když se to nepřečte tak NIC.
Navíc se díky mladšímu synovi zjistilo, že se to v rodině dědí min. 60let....spíš víc...kdysi je učitelé tloukli za písmo rákoskou a stejně škrábou ty lidi dál...a nebo škrábali.....
A ke mě....pro mě 659 a 956 je prostě to samé....čtu to totiž tam a zpět a je mi to šumák....vidím to stejně. Pro někoho to je nepochopitelné.
Kdysi bylo na půjčení někde takové plasty, ty jsi si přiložila na text a někdo kdo nemá DYS si s tím mohl číst,aby se zkusil vžít do té situace......bohužel už to v PPP nenabízí. A velká škoda.
Já tyhle keci aniž by dotyčný věděl, jaký je to peklo, hlavně na Zš, než se s tím člověk zžije vadí....." lempl" to jsem měla nálepku na svojí Dyslexii, dysortografii místo papíru z PPP. A přitom, když to vidím u syna by mi třeba stačili 2-3 minuty navíc.....u písemky. Sem tam mi dát doplňovačku místo diktátu a bylo by to zase lepší. A úplně nejlepší se ptát na určitá slova to by bylo 100%....jak se píší.
|
wer |
|
(3.6.2019 13:52:46) Já ty papíry s PPP měla už za socialismu. A stejně někteří učitelé nechápali co si s tím počít. Dnes už je přístup daleko lepší. Písmena a čísla přehazuji do dnes.
|
|
wer |
|
(3.6.2019 13:59:43) 659, 956, 959, 656, pro mě naprosto nerozeznatelné, pokud se mooooc nesoustředím, a nevím, že mám hledat rozdíl taky 569, 695, 965, 596, 566,995 ......p b d q naprosto stejné písmeno
|
|
|
|
libik |
|
(3.6.2019 11:53:20) Tak mé nadprůměrně inteligentní dítě s trojkami už je 16 let dospělé, tudíž vím, co to "dělá" . Před 30 lety nejenže už byla elektrifikace větších měst, ale též PPP
Nevím, proč by dítě s nižší inteligencí nemohlo absolvovat ZŠ , proč by vůbec ZŠ měla být místem přeměřování a vypjaté atmosféry obecně (to byl důvod proč jsem dg chtěla já, ne to, aby mi řekli, že může na VŠ)
|
fistulee |
|
(3.6.2019 11:55:40) Rodiče s dětmi s poruchami totiž nesnesou, aby to dítě mělo trojky, ale chtějí pro něj jedničky. Proto běží do PPP.
|
susu. |
|
(3.6.2019 12:00:18) fistule,protože ví, že to dítě to umí. A že když bude mít třeba diktát o dvě věty kratší, tak se vyhne chybám z únavy.
|
|
. . |
|
(3.6.2019 12:06:02) My jsme "běželi pro papír do PPP" na základce bez známkování - tedy podezření na touhu po jedničkách v tomto případě liché,
protože dítě ještě ve třetí třídě nezvládalo psací písmo, a písemný projev celkově byl strašný (spousta chyb, vynechávání písmen, záměny podobných slov...). Učitelce to nevadilo, prý myslí rychleji, než píše
...no nám jako rodičům žáka třetí třídy přišlo divný a nechali jsme si poradit, jak s evidentní porucho pracovat - co a jak cvičit. (Taky jsme pochopili, proč zásadně nehraje nic z not, ale jen co zvládne zpaměti.)
|
libik |
|
(3.6.2019 12:17:39) Slupko, to je ten syn, co vysklil maturitu?
|
. . |
|
(3.6.2019 12:22:56) libiku ano, to je ten syn, co nemá maturitu
A tedy nevím, co myslíš pojmem "vysklil", on k ní prostě nedošel. Začal pracovat během septimy, na oktávu si zařídil IVP (na sport, ale potřeboval ho kvůli té práci), škola ho postupně přestala úplně zajímat, a k maturitě se vůbec nepřihlásil. Je to mj. i ten syn, od kterého mám vnučku (je mu 23), on je takový celý trochu "jinak"
|
libik |
|
(3.6.2019 12:32:43) Slupko, pokud je šťastný, tak je všechno, jak má být-
"Vysklil! myšleno "nevzal v úvahu"
|
. . |
|
(3.6.2019 12:42:48) libiku, jednak je všechno jak má být, a pak taky je to čítankový příklad, kdy dosažené vzdělání není úměrné IQ. Ono tedy opačně to jde hůře (pevně doufám, že vůbec) - tedy aby člověk s IQ pod 70 vystudoval VŠ, ale "nevyužít" IQ k zisku titulu (formálního vzdělávání) nepůsobí žádné potíže
|
libik |
|
(3.6.2019 12:48:34) Slupko, neměj mi za zlé, že mi při tomto "čítankovém " příkladu vychází, že napřed se syn nehrnul k výkonu, tak jste se utvrdili naměřením jeho vysoké inteligence v tom, že by měl a nakonec , aniž by došel nějaké újmy, se vám na to vykašlal.
Tak si říkám, jestli nebylo jednodušší brát ho takového jaký je od začátku. A i když ti věřím a přeji štěstí z vnoučete, třiadvacetiletý taťka mi v dnešní době taky trochu vychází jako rebélie
|
. . |
|
(3.6.2019 14:23:00) Libiku, jak nehnal k výkonu? Na prvním stupni ""tahnul"" všechny pracovní skupinky, ve kterých byl, na gymplu měl výsledky velmi slušné, i rozdílovky z ČJ po návratu z roku mimo za sextu udělal - normálně se na ně naučil (a to byl na dysťouna docela výkon, o výkonech mimo školu tedy protentokrát pomlčím.
Právě že jsme ho odmala brali, jaký byl, nešel do klasické zš, to by nedal on ani pedsbor.
Partnerku má o 6 let starší, tož odtud
|
. . |
|
(3.6.2019 14:26:31) vítr vane.
Proti mně co matce se rebelie vede dost těžko, moc mezí jsem nevymezovala. Proti určitým stereotypům ve společnosti možná, ale ne z principu, spíš ty věci prostě fakt cítí jinak.
|
|
|
|
byvala radka |
|
(3.6.2019 15:16:03) potíže to působí sourozencům já kvůli bráchovi musela na vyšku, protože on z ní zdrhl a 2 zdrhnuvší by už máti nepřežila
|
. . |
|
(3.6.2019 16:17:55) Synova sestra nemusí kvůli němu nic, ani kvůli mně nic, ale shodou okolností je do studia blázen (vybrala si mj. japonštinu, takže času s tím stráví hafo). Pokud z toho teď před státnicemi zdrhne, neřeknu popel
|
|
|
|
|
|
|
|
Evžíček |
|
(3.6.2019 12:08:28) Moje děti s IVP mají 3,4 normálně. - 3 mají i na vysvědčení( teda ten mladší, starší minimálně)
|
|
Lída+4 |
|
(3.6.2019 12:12:06) Fistulee, mám tři děti s nějakou poruchou. Všechny už mají za sebou úspěšně vystudovanou VŠ (jedno zatím bakaláře), kde měly výrazně lepší prospěch než na střední... Všechny se dobře uplatňujou v zaměstnání, který si vybraly.
|
Federika |
|
(3.6.2019 12:15:32) Jo, můj starší syn má hodnoty IQ v pásmu vysokého nadprůměru, toho jedinýho měřili. Na známky vždycky kašlal, ano, na základce měl samý jedničky,ale pak už ne a málem nebyl připuštěn k maturitě, propadal z němčiny, kterou má jako druhý mateřský jazyk. Má AS a s tím souvisely různý problémy. Teď je na VŠ v zahraničí a s ničím takovým jako na střední se nepotýká. Jen tam prostě chodí na zkoušky a vyhovuje mu to.
|
|
|
K_at |
|
(3.6.2019 13:15:56) Fistulee/Mrakova, "Rodiče s dětmi s poruchami totiž nesnesou, aby to dítě mělo trojky, ale chtějí pro něj jedničky. Proto běží do PPP." to je ale pruhledny slabomyslny komentar. Podle sebe soudis ostatni asi.
|
|
|
|
|
magrata1 |
|
(3.6.2019 11:41:36) Libik, moje dcera před testováním měla speciální zacházení. Byla jednou ze 3 vyvolených ve třídě, které učitel bil. Další dvě učitelky z ní dělaly idiota, ve vlastivědě tvrdila, že ji nechá propadnout, že nic neumí. Známky u ní měla 2, 2, 3, 5 (za zapomenutý úkol). Při přezkoušení doma uměla všecko. Na rozdíl ode mě např bleskurychle zvládá orientaci na mapě. Už jsem si fakt myslela, že je inteligenčně slabší.
|
|
Epepe |
|
(3.6.2019 11:47:01) Libik, doufám nebylo o tom mém, protože ten tedy speciální zacházení nemá ... už vzhledem k tomu, že má horší vysvědčení než většina těch "hloupějších".
|
libik |
|
(3.6.2019 11:54:09) ne, to nebylo na ničí dítě
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.6.2019 16:01:33) "testovat bych nenechala" jsou řeči. když se jde s jakýmikoliv problémy do PPP, vždy se dělá test inteligence, aby se vyloučilo (nebo potvrdilo), že jsou dané nižší inteligencí. mmch, nevím, jak to chodí v jiných PPP, ale v té naší nám nikdy neřekli číslo, jen, že jsou děti v určitém pásmu inteligence. Navíc se měří různé složky (prostorová orientace, verbální inteligence, matematická inteligence atd). Jedno z mých dětí, nebýt té matematické inteligence, by bylo geniální, protože vyniká ve všech oblastech. A ve verbální inteligenci měl deset bodů z deseti, což je ovšem občas nevýhoda, ke všemu nás ukecá
|
Gertruda |
|
(3.6.2019 16:03:44) Ráchel, byli jsme v PPP, testy inteligence nedělali a ani nám je nenabízeli.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.6.2019 16:16:26) Gertrudo, totéž, co kruci. Mě se nikdy neptali, jestli CHCI, aby dítěti udělali test inteligence. máme tedy velmi dobrou PPP, kde velmi podrobně seznamují s výsledky všech testů, nikoliv pouze "vyšla mu dysgrafie" a šmytec, ale taky jak k tomu došli, jak testovali atd. a tedy testovat dysporuchy apod. bez testu inteligence je prostě naprostý nesmysl.
|
Monty |
|
(3.6.2019 16:23:22) Ráchel, mě se také nikdo na nic neptal, prostě to "pásmo" bylo součástí výstupu. Ale abych udělala Mrakové radost, synovi to k něčemu je, nemusí se učit.
|
|
|
|
fistulee |
|
(3.6.2019 16:08:52) Jak ovšem sama říkáš, tak nadprůměrná inteligence je jim k ničemu a ve škole mají problémy. Kdo ví, jak tu inteligenci v té PPP měří.
|
...j.a.s... |
|
(3.6.2019 16:22:24) Fistule, nadprůměrná inteligence není k ničemu. Většinou ji jedinec dřív či později využije. Spíš je hloupost všechno odvozovat od nadprůměrné inteligence nebo ji rovnou zaměňovat za genialitu. S tím se docela setkávám. Stačí, že má syn nadprůměrně inteligentního tatínka a už se odmalička každá věc posuzuje tak, že synáček je skutečně po tatínkovi nebo že je rovnou geniální. Bohužel když jde o dceru, tak tam už se tato inteligence tolik nehledá. Stačí, že už v rodině jeden "geniální" je.
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.6.2019 16:14:24) kruci, otázka je, jestli to víš je to naprosto standardní součást komplexního vyšetření
|
Ráchel, 3 děti |
|
(3.6.2019 16:17:57) kruci, ano, ono se totiž už dost ustupuje od toho dávat jako výsledek číslo (když jsem byla jako děcko v PPP já, tak se to ještě běžně dělalo, ale matka byla rozumná a výsledek mi sdělila až v dospělosti) - zohledňuje se teď, že inteligence má více složek.
|
|
|
|
wer |
|
(3.6.2019 17:04:31) U syna řekli v PPP ještě číslo, podle oficiálních tabulek, které tehdy v PPP používali. (Ty číselné tabulky se liší, u různých testů asi.) U mnohem mladší dcery už řekli jen pásmo. Dělali i srovnání dcery se synem, vytáhli si jeho papíry, na to se mě ptali. Vytáhli i moje prastaré záznamy. Dokonce jsem byla požádána doplnění, jak jsem na tom v dospělém věku, diktát, čtení.......
|
|
|