Evelyn1968,2děti |
|
(12.9.2020 13:54:48) Od školky jsem požadovala socializaci dítěte v kolektivu, vlídné zacházení a ohlidani v době, kdy jsem v praci, jestli umí učitelka hrát na klavír, mi bylo spis jedno. Předškolní vzdělávání podle mě má dítě hlavně každý den doma v rodině, neučí se snad fyziku.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(12.9.2020 13:59:15) Víc mi vadilo, že jedna z učitelek byla vyloženě zlá, dceru jsme poslední dva měsíce před skolou přestaly do školky dávat, zjistili jsme to bohužel pozdě. Třeba strašila děti, že na ne máma zapomněla a nepřijde pro ně. Na klavír teda hrála.
|
ivett30 |
|
(12.9.2020 14:02:24) tak to je teda hnus
|
|
|
ivett30 |
|
(12.9.2020 14:05:03) Já osobně to mám stejně, ale u mě je to ovlivněno i tím, že já jsem kvalifikovaný pedagog, který tu předškolní výchovu odborně dopřeje svému dítěti i ve volném čase
|
|
Ropucha + 2 |
|
(12.9.2020 15:57:43) Evelyn, přesně tak. Dítě předškolního věku si umím vychovávat a vzdělávat sama a při vší úctě, zvládnu to v rámci individuálního přístupu v rodině lépe než jakýkoliv ústav. Ústav může být přínosný pro děti, které mají v rodině slabou podporu. Jinak jde primárně o to, aby se děti zabavily v bezpečném prostředí, zatímco jsou rodiče v práci. U předškoláků pak případně i o to, aby si zvykli na fungování ve vzdělávacím zařízení. Že učitelky dokáží upozornit na případné problémy školní zralosti, je určitě dobře pro rodiče, kteří by se nedokázali zajímat a zjistit úroveň svého dítěte sami (resp. pro ty děti je to dobře).
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.9.2020 16:32:23) ropucho, jen poznámka, tady na Rodině jsme z 99,99 % všichni schopni si děti vychovávat i vzdělávat líp než školka, většina z nás by zvládla i tu socializaci s kamarády, ale Rodina není reprezentativní vzorek naší populace
Tu školku potřebují hlavně děti z nepodnětných rodin, proto taky vznikl povinný poslední ročník školky
|
Ropucha + 2 |
|
(12.9.2020 16:48:10) Yuki, no to já vím a v mých příspěvcích je to tu minimálně dvakrát zmíněno, že pokud má mít MŠ nějaký edukační přínos, tak pro děti ze slabého sociálního prostředí. Nicméně kdyby tomu tak nebylo, musel by to holt nahradit jiný systém, třeba nějaké nulté přípravné ročníky ZŠ nebo cokoliv podobného. Empatický přístup k dětem ve věku do 6 let každopádně považuji za nadřazený jakékoliv odborné edukaci.
|
|
Půlka psa |
|
(13.9.2020 7:56:48) "Tu školku potřebují hlavně děti z nepodnětných rodin, proto taky vznikl povinný poslední ročník školky"
To je sice pravda, ale i ti potřebují spíš vlídný přístup než klavír. Možná ovzvlášť tyto děti. Nic proti klavíru, ale v mnoha školkách ho ani nemají, a i kdyby měli, tak to přístup nevyváží.
|
Vítr z hor |
|
(13.9.2020 8:14:21) Specialni pedagogika a neznalost hry na klavir vsak vlidny pristup nezajisti. Nekdy dokonce naopak - kdyz tak nejak nevedi, co s detmi delat, bo to nestudovaly a shury jim dano nebylo, propadaji nervozite a to se podepisuje na pristupu k detem.
Mym detem na ZS shodou okolnosti nejvic ublizila specialni pedagozka. Ucit neumela vubec, byla dokonce horsi nez tamni ucici druzinarky. Tak aspon zkousela jakesi psychohratky...
(Jo a zachranovala to soukrome a za penize jina specialni pedagozka)
|
Půlka psa |
|
(13.9.2020 8:28:13) "Specialni pedagogika a neznalost hry na klavir vsak vlidny pristup nezajisti. "
No jistě, že ne, protože vlídnost vůbec není záležitostí vzdělání. Mé děti měli celkově samé skvělé učitele a učitelky, ať to bylo ve škole nebo ve školce. Akorát jedno dítě mělo fakt ježibabu v první třídě. Té jsem se bála i já. Raději jsme dali dceru na jinou školu. Shodou okolností to byla speciální pedagožka, ale nemyslím si, že je to o tom, co vystudovala. Byla to prostě zlá babizna a to se druhem studia nezmění.
Pro mně je fakt daleko zásadnější charakter, vlídnost a trělivost toho člověka, protože si myslím, že ty děti může dalko víc poškodit, když jim x hodin denně pět dnů v týdnu vládne zlá megera, než je přínos jakékoliv dovednosti, co tam mohou získat. I kdyby to bylo za cenu tohu, že se nikdy nenaučí lehce držet tužku, doprovázet zpěvem klavír, případně správně vyslovovat fň.
|
|
|
Tante Bante |
|
(13.9.2020 21:21:44) Děti z "nepodnětných" rodin, potřebují klavír na prvním místě. Klavír a zpěv, živou hudbu. Potřebují pohádky, krásu, soulad, prožitek, že má cenu spolupracovat s ostatními lidmi.
|
Vážný2 |
|
(14.9.2020 0:57:15) Obávám se, že potřebují naučit se předem jiné věci: Jak se obléknout, přechod od inkontinence, jak si utřít zadel, jak si umýt ruce, jak se učesat, jak si vyčistit zuby, často pomoci v rozvoji řeči, ... Pohádky a muziku taky, ale to ve většině školek je.
Problém je, že děti s těmito problémy zdaleka nejsou jen v nějakých sociálně vyloučených lokalitách. Řada nejen tříleťáků má řadu takových problémů.
|
Vítr z hor |
|
(14.9.2020 5:53:13) Vyse uvedene se nakonec nauci v podstate vsechny deti. Kvuli stavu a poctu deti prichazejicich do MS je nesmysl, aby tam na ne byla jedna ucitelka. Mela by mit vzdy k sobe chuvu/asistentku, ktera resi sebeobsluzne potize.
Tante ma naprostou pravdu v tom, ze skola ma srovnavat rozdily mezi detmi a poskytovat jim ty vyssi podnety, ktere cloveka kultivuji a zdaleka je nemaji vsichni automaticky doma. Skola tak kultivuje spolecnost a snizuje ty nekdy drasticke rozdily, vytvari budoucnost zeme. Specialne hudba je socialnim markerem (viz americky problem - klasicka hudba je bila a antiAfroamericka). Na hudbu neni dost casu a musi zacit vcas, jinak to nefunguje. Vzit pubertaka na Mozarta uz nic neresi. Skolka a 1. stupen, ktere nezajisti kvalitni uvod do vazne hudby, rozdeluji spolecnost a ublizuji vsem - tem, kteri to maji z domova i tem, kteri ne.
No a pak je pravicove pojeti veci: dame vsem detem jednoduchy zaklad, na to maji narok, a kdo chce pro svoje deti vic, at si to zaridi nebo zaplati.
|
Vážný2 |
|
(15.9.2020 23:13:43) Potíž je i v dělení tříd. Řada tříd je v MŠ smíšených, ale ti co jsou předškoláci, potřebují jiný program než ti mladší. A tudíž prostě občas s předškoláky pracuje asistent. Samozřejmě pod vedením učitelky, ale samostatně. Podobně je občas třeba speciálně pracovat s cizojazyčnými dětmi (je na to kurz) a s dětmi, které mají popsaná podpůrná opatření (má rozhodně při vzdělání sociálního pedagoga více specky než běžné SŠ učitelky). A o tom všem vést dokumentaci, zapisovat jejich progres do šk.matriky atd. V realitě připravuje i IVP, pouze ho pak učitelka a ředitelka schvaluje.
A vedle toho řeší i to oblékání, posr... zadečky atd. A přípravu spec. jídla pro alergiky, pomoc při prostírání pro ostatní (ale běda, pokud by se sekla a dala alergikovi něco špatného) a má kurz první předlékařské pomoci pro alergiky vč. injekce adrenalinu atd.
Toto je úloha asistentky.
A dosud neměla minutu mimo přímou vyučovací povinnost 8h denně. Schválně jestli si paní ředitelka všimla, že ji nesmí vyúčtovat ze státního rozpočtu více jak 36h týdně PVP. Sice snížení PVP na 32-36h PVP je odloženo do příštího roku, ale maximální hodiny jsou platné už letos.
|
|
|
|
Půlka psa |
|
(15.9.2020 22:54:46) U nás je třeba lesní školka. Hrají si s šiškama a bez klavíru a zpívají u ohýnku. Není to o nic horuší.
|
|
|
|
|
ivett30 |
|
(12.9.2020 17:22:11) tedy můžou ty děti .,hlídat" po dobu, co budou matky v práci nezaměstnané sousedky od vedle? protože ty matky po osmihodinové směně budou mít ještě energii se těm dětem nějak odborně věnovat
|
Ropucha + 2 |
|
(12.9.2020 18:00:53) Ivett, děti může hlídat celkem kdokoliv, po celá staletí to tak bylo. Kolektivní zařízení je jedna z možností, u nás plošně rozšířená, jinde ve světě jsou zvyklosti pestřejší. Hlídání lze zajistit různě, vzdělání lze zajistit také různě.
|
ivett30 |
|
(12.9.2020 18:10:25) TO ANO ALE PAK PO TOMTO HLÍDÁNÍ A INDIVIDUÁLNÍM VZDĚLÁVÁNÍM TO VYPADÁ TAK, ŽE UČITELKY V PRVNÍ TŘÍDĚ ZÁKLADYKY NEZVLÁDAJÍ ANI DESET DĚTÍ NATOŽ TŘICET JAKO TOMU BYLO ZA MÉHO DĚTSTVÍ, PROTOŽE TYTO DĚTI NEMAJÍ ŽÁDNÝ REŽIM, NÁVYKY ANI MEZILIDSKÉSOCIÁONÍ CHOVÁNÍ
|
Ropucha + 2 |
|
(12.9.2020 18:29:38) Ivett, to tedy nevím, jestli prezentuješ podloženou skutečnost, nebo nějaké dojmy.
|
ivett30 |
|
(12.9.2020 18:39:56) ZKUŠENOSTI UČITELEK PRVNÍCH TŘÍD VE SVÉM OKOLÍ, I SVOU, KDYŽ DOTANU NĚJAKÉHO DOMOŠKOLÁKA, KTERÝ SE JEŠTĚ V ŠESTI LETECH NEDOKÁŽE OSPOUTAT OD MATKY A TAK PRVNÍHO PŮL ROKU VE ŠKOLCE PROPLAKAL A NÁSLEDUJÍCÍHO PŮL ROKU JSME DOHÁNĚLI DOVEDNOSTI, KTERÉ UŽ OVLÁDALY DĚTI O DVA ROKY MLADŠÍ. ALE MOHU ŘÍCT, ŽE JSEM DOTALA I VELICE ŠIKOVNOU DOMOŠKOŮAČKU, KTERÁ SICE VE SVÝCH ŠESTI LETECH PRVNÍ MĚSÍC VE ŠKOLCE PROPLAKALA, ALE NÁSLEDNĚ SE JÍ U NÁS ZALÍBILO NATOLIK, ŽE MAMINKA JEJÍ DVĚ MLADŠÍ SESTRY UŽ K NÁM ZAČALA DÁVAT HNED VE DVOU LETECH MÍSTO DOMOŠKOLÁCTVÍ A PSALA NA NÁS SAMÉ POCHVALNÉ DOPISY ŘEDITELCE A NA OBEC
|
Ropucha + 2 |
|
(12.9.2020 19:19:00) Ivett, tedy osobní dojmy z pár jednotlivých případů, žádná relevantní statistika Aby mi bylo rozuměno, já vůbec nechci znevažovat práci MŠ učitelek, jen si nemyslím, že bez docházky do MŠ zůstane dítě zákonitě zanedbané, zaostalé a asociální.
|
|
Vítr z hor |
|
(12.9.2020 19:22:30) Většina domškoláků, které znám, jsou perfektně připravené děti, z nichž část už umí číst a psát. Jen výjimečně jsou to děti alternativních matek, které je/se skrývají před státními institucemi. No a pak jsou ti normální, jen sem tam někdo s přerostlou pupeční šňůrou.
Spíš bych řekla, že domškoláci jsou citlivější na kvalitu učitelek, že jim prostě nesedí semetriky a taky hůře absorbují znalosti a dovednosti v kolektivu a pod vedením průměrných a podprůměrných pedagogů. Dohánějí to ale podnětným domácím prostředím.
|
Ropucha + 2 |
|
(12.9.2020 19:42:14) "Spíš bych řekla, že domškoláci jsou citlivější na kvalitu učitelek, že jim prostě nesedí semetriky a taky hůře absorbují znalosti a dovednosti v kolektivu a pod vedením průměrných a podprůměrných pedagogů. Dohánějí to ale podnětným domácím prostředím."
To zní pravděpodobně a logicky.
|
|
|
Aninabe |
|
(12.9.2020 19:28:57) Děti domškolákovaly skoro 5 let. Protože semetrika v první třídě, nevydýchaly ji. Nastoupily na 8G a vypadají teda dost samostatně. Ale do školky chodily 2 roky, od 5 do 7 (letní nedonošenci).
|
|
|
|
|
|
|
|
|