Binturongg |
|
(4.4.2011 10:33:27) Popř. - chodí vaše dítě do třídy s dítětem d handicapem a vám to vadí/nevadí? Mnohokrát už jsem se setkala s necitlivým a naprosto amatérským, až primitivním přístupem nejen rodičů, ale hlavně učitelů k integraci dětí s handicapem do běžné třídy, a to především s handicapem mentálním (dítě většinou zlobí nebo je jeho chování nevypočitatelné a vyrušuje)...
|
susu | •
|
(4.4.2011 10:35:47) záleželo by na konktrétním dítěti a jeho projevu.
|
Červená řepa |
|
(4.4.2011 10:36:31) A na tom, jak by to učitelka zvládala a se k tomu stavěla. Obecně by mi to nevadilo.
|
|
susu | •
|
(4.4.2011 10:53:54) Jen připíšu, dcera chodí do třídy s dívkou s nějakou psychickou poruchou. Přetrvává agresivita a ničení věcí druhých. Od paní učitelky jsou děti instruovány, že ta holčička to má těžké, že ji mají chápat a snažit se o toleranci. Jen už o trvá druhý rok a dcera už začíná chápat, že musí tolerovat neustálé házení vých věcí do záchoda, a ze schodů a braní svačiny.... Jo vadí mi to.
|
foxyna |
|
(4.4.2011 12:41:38) Tak to bych asi netolerovala. Samozřejmě, nevím, co bych coby rodič zmohla, ale toto by se mi vůbec nelíbilo.
|
susu | •
|
(4.4.2011 12:44:01) zkoušela jsem to řešit s učitelkou, zatím bez výsledku. Přiznává, že ta holčička má potíže, poněkud ji omlouvá, že to na ni ostatní svádí, že se to lepší, no a skutek utek. Nevím, co dál, pokud jí zase nechci zprotivit svoji dceru.
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(4.4.2011 16:10:56) Nechápu, proč holčička nemá asistentku. To by problém vyřešilo jak z krátkodobýho hlediska (byla by pod dozorem a neměla by šanci ty věci do koše házet), tak z dlouhodobýho (asistentka by ji postupně učila kompenzovat svoje problémy jinak).
Podle mě problém není v tom, že je holčička integrovaná, ale v tom, že integrace neni dostatečně zajištěná.
|
susu | •
|
(5.4.2011 7:09:17) já to taky nevím, ale nic s tím nenadělám.
|
|
|
Pawlla |
|
(5.4.2011 7:20:32) Susu a kdyby Ti učitelka řekla,že Tvému dítěti může ubližovat normální spolužák a Ty máš být tolerantní,přišlo by Ti to normální?Asi ne,že?Proč myslíš,že u postižených je to jinak?Mě osobně příjde divná učitelka,která Tobě nebo dětem řekne,že to musí vydržet.Proč?Taky nevím jak je možné,aby jeden postižený jedinec šikanoval celou třídu,aniž by mu v tom kdokoliv stihnul zabránit.To co řekla učitelka o tom,že na ni ostatní děti lecos svedou se taky stává často,i když tohle asi nechceš slyšet.Jinak klasika,škola integruje bez rozmyslu,důvod je jasný a pak to takhle dopadá.
|
Pawlla |
|
(5.4.2011 7:28:35) Jedna věta:Tady ten žák xy,ubližuje vašemu dítěti,ale já s tím nemůžu nic dělat,protože je postižený.A je vymalováno,chytne se každý,aniž by se zamyslel,proč se sakra nedá nic dělat?
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:36:20) Bin.článek Tě inspiroval?Já Ti odpovědět nemůžu,protože sama takové dítě mám,proto mi to těžko bude vadit,ale moc ráda si počkám na diskusi.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 10:43:43) Pawlo - ispiroval a rozčílil Na Tebe jsem si taky vzpomněla
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:45:25) Bin.,obávám se,že tahle diskuse,tě rozčílí ještě víc.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 10:50:42) Pawlo máme dnes takové pěkně odporné počasí - pro rozčílení a depresi jak stvořené
|
|
|
|
|
KlaudieS+M+E |
|
(4.4.2011 10:36:20) Nevadilo by mi to, dokonce bych to uvítala
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 10:36:52) Specifikuj mentální handicap. Naprosto by mi "nevadilo", kdyby měl syn ve třídě např. vozíčkáře či dítě s postižením sluchu nebo zraku. Naopak bych to přivítala, považuji to za oboustranně prospěšné. Mentální handicap je příliš široký pojem.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:38:28) Monty,jakože lehká mentální retardace může být a střednětěžká už ne?Spíš Ty popiš jaké máš kriteria
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 10:44:59) Pawlo, nejde ani tak o stupeň retardace jako o její projevy. Sředně těžká mentální retardace není na klasickou ZŠ, takové dítě se tam podle mého názoru vůbec nedostane. Vadilo by mi dítě, které je např. agresivní, nevypočitatelné, které pravidelně závažným způsobem narušuje vyučování a není u něj šance na zlepšení. "Pomalejší" dítě bez vnějších projevů agrese, nespokojenosti apod. by mi nevadilo. Můj syn velice špatně snáší řev. Vadí mu i to, že učitelka křičí na děti. Spolužák, který má obden hysterický záchvat a ječí na celé kolo by ho frustroval dost zásadním způsobem.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:46:09) Monty díky už chápu a rozumím.
|
|
Jitusch* |
|
(4.4.2011 10:52:26) Mám stejný názor.Jsem taky samozřejmě trochu ovlivněná tím,že mám postižené dítě (a to tak že hodně,čili integrace nepřichází v úvahu).Ale taky jsem jeden rok dělala asistentku integrovanému dítěti.Takže i za mě,pokud ten žák nějak výrazně nenarušuje výuku ostatních,naprosto by mi nevadil.Myslím,že prakticky si to budeme zkoušet trochu i na vlastní kůži.Mladší syn nastupuje do první třídy a bude s ním i klučina,jehož přesnou diagnozu neznám (a ani se po ní nepídím,protože mi do toho nic není),který bude mít asistentku.Viděla jsem ho u zápisu,trošku si nedovedu představit,jak to bude ve třídě fungovat,on je zrovna spíš ten typ,co působí rozruch.Ale rozhodně bych to nezavrhovala,nedejbože nesepisovala nějaké petice nebo tak něco.Ale my jsme malá vesnická škola,kde je ve třídě méně dětí.
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 10:53:03) Monty - ok, jako vysvětlení stačí
|
|
|
|
Aja | •
|
(4.4.2011 10:38:34) Ne nevadilo by mi to, stejně tak by mi nevadila jiná vírá, jiná mentalita, jiná barva pleti. Nevadilo by mi prostě nic. Vadilo by mi snad jen to, kdyby to dítě bylo zlé a zákeřné, a to se učí kde? No přeci doma ve své rodině.
|
Myšutka* |
|
(4.4.2011 11:47:52) Nemáš úplně pravdu, agresivita může být právě projevem nemoci.
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 10:49:37) Monty - blíže specifikovat nelze a je to záměrné, protože v tom je zakopaný pes. Právě pro tento široký pojem je integrace JAKKOLI mentálně postižených a priori odmítána, přestože ani rodiče předem netuší, jak se bude dítě chovat a projevovat ve škole...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 10:52:02) Binturong, jenže v tom je právě háček - dopředu to neví nikdo. A já si nejsem jistá, jestli tomu mentálně postiženému dítěti neuškodí víc "posílání" z jedné školy na druhou pro nezvladatelnost než speciálka od samého začátku. Tohle je hodně citlivá věc a nelze brát na všechny případy stejný metr.
|
|
|
|
Elíláma |
|
(4.4.2011 10:37:21) Proč by mělo???
Naopak to učí toleranci, a že zdržuje, no tak s tím si dobrý učitel umí poradit.
|
Elíláma |
|
(4.4.2011 10:38:55) Ale retardovaný učitel už by mi docela vadil
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 10:54:44) Elíí - těch jsou bohužel stále ještě mraky...
|
|
|
mil007 |
|
(4.4.2011 12:59:33) Můj syn chodil do první a druhé třídy s chlapcem s poruchou chování,neznám přesnou diagnozu,ale celkově se jevil jako nezvládnutelný.Vychovával ho dědeček,který byl sice velice svědomitý,ale občas mu zapoměl dát ráno léky a chlapcovo chování tím pak bylo ještě méně zvládnutelné.Učitelka se domluvila s dědečkem,že mu bude léky dávat ona.Učitelka se snažila,děti byly informované,ale ani přesto se to nedalo zvládnout.Chlapec třeba uprostřed hodiny začal házet židlema,byl nebezpečný ostatním dětem,surový,prostě nezvládnutelný.Ano,nám to opravdu jako rodičům vadilo,i když rozumím tomu,že chlapec za to nemůže,že má právo na běžnou školu.
|
mil007 |
|
(4.4.2011 13:02:22) Jo zapoměla jsem napsat,že toho kluka potom přeřadili do speciální školy.
|
|
|
|
Persepolis |
|
(4.4.2011 10:39:04) Vůbec by mně to nevadilo.
|
|
Z+2 |
|
(4.4.2011 10:40:09) Strašně záleží na konkrétním dítěti, jeho chování a schopnosti školy si s tím adekvátně poradit a udržet výuku a atmosféru ve třídě. Osobně tomu fandím. Manželka pracuje na škole, která se na to zaměřuje, má tudíž dost zkušeností a funguje to tam. Přesto se najdou jedinci, u kterých to nejde. Důležité je mít k tomu dostatek vyškoleného personálu.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:42:08) Školy,které se takto zaměřují často bývají ty horší,jdou cíleně po penězích,lepší malá školička s personálem s lidským přístupem,ten žádné školení nezajistí.
|
Gama |
|
(4.4.2011 10:48:01) Tak to snad není pravidlem!
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:50:40) Statistiku nemám zkušenosti ano.
|
|
|
Z+2 |
|
(4.4.2011 11:03:22) Jedná se o střední školu, jejíž náplní je i integrace. Zvládnout toho strašně moc s velkým rozsahem, různých postižení. Přesto jsou situace, kdy to prostě nejde. Je jich relativně malé procento, ale prostě to tak je. Dokážu si představit, že ve chvíli, kdy ani s asistentem není možné zachovat výuku, jde integrace dál než je vhodné. Rozhodně nejde o to vůbec neomezit ostatní. To je normální, ale je třeba najít míru. No a té míře by byla moje tolerance. Pokud by situace neumožňovala funkční výuku. Asi by mi to hodně vadilo. Stát se to může přes snahu všech. Za normálních okolností považují "jiné" děti v kombinaci s jejich udržením v kolektivu pedagogy, za rozhodně přínosné.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:07:09) Z+2,nemusíš odpovídat,ale není ta škola v OV?
|
Z+2 |
|
(4.4.2011 11:14:05) ne
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:15:01) Díky,tady totiž podobná škola je a je dobrá.
|
|
|
|
|
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(4.4.2011 10:40:41) Děti mají takového spolužáka ve třídě (nyní 2.třída) a počátky byly opravdu náročné. Tento žák ostatní tyranizoval, ubližoval všem okolo a děti nechápaly, že mu to projde a proč ony to mají snášet a proč se mu měří jiným metrem. Nyní si to po mnoha rozhovorech s dětma doma i ve škole docela sedlo, řekla bych, že chlapeček se i zlepšil, celkově to vidím jako přínos pro toho postiženého chlapečka i celou třídu.
|
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 10:41:10) Ano chodí, dokonce to mám oboustraně (jedno zdravé dítě chodící do školky s handicapovanými, druhý handicapovaný chodící do smíšené třídy). Takže za mě s pohybově postiženými nevadí, s mentálními mám problém. Dokonce už se stalo cca před měsícem že jeden takový podrazil zezadu honzovi nohy a je teď bez dvou zubů, takže vadí, pokud jsou takhle občas agresivní a nevyzpytatelní. Domluvy nepomáhájí.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:44:31) Michale to je přesně Tvé vidění světa,pokud Tvému dítěti podrazí nohy normální spolužák,řekněš,že je grázlík a jede se dál,když to udělá mentálně postižený,díváš se tak už na všechny mentálně postižené.
|
Gama |
|
(4.4.2011 10:51:06) S Michalem souhlasím a myslím, že zrovna vůči němu byl tato reakce poněkud přehnaná.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:54:07) Z jakého důvodu?
|
|
Klotylda Matylda |
|
(4.4.2011 10:58:19) Já Michala taky chápu. Ono jde vždy o konkrétní situace a tady je to lidské pobouření opravdu pochopitelné.
|
|
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 10:54:59) Kdepak, tohle byl jen bonus navíc. S ním je víc problémů, ale chápu že za to ve své podstatě nemůže. Nemám nic proti mentálně postiženým, jsi mě špatně pochopila. Myslím si že není ideální zapojení - když to tak blbě řeknu - dětí co jsou mentálně v pořádku nebo trošku pomalejší s těmi, co jsou na tomhle špatně, pokud se to týká učení. Když spolu pak jsou v družině apod. tak žádný problém, naučí se tak do budoucna nějaké vzájemné toleranci, kdy vidí že nejsou jen děti zdravé.
např. u nás na kociánce kam se přijímá na školu, je toto rozčlenění.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:58:29) Jo to vím,to jsi psal,asi dobrá škola.Tak pokud je toho víc,tak je to nepříjemné,vyražené zuby,to se mezi kluky stává,takže tak.Trošku jsem se báůa,že chceš všechny hodit do jednoho pytle.
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 11:00:34) U postižených bych byl asi poslední.
|
|
|
Gama |
|
(4.4.2011 11:04:00) Nevím tedy, Michale, zda jsem to špatně pochopila, vysvětli mi tedy svou větu: "Takže za mě s pohybově postiženými nevadí, s mentálními mám problém."
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 12:08:03) Jde o to že ta výuka se musí přizpůsobovat, což u pohybově je jedno, pokud stíhají mentálně.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:16:27) Michale - zjevně jsi nikdy neučil a od manželky moc nepochytil, viď?
I ve třídě, kde jsou jen "normální" děti, bojuje učitel s neustálým zdržováním. Denně!
A v tomto přípaě fakt nevidím rozdíl mezi postižením mentálním a fyzickým či normálním dítětem - globálně vzato může úča krotit 15 a více min. čistého času vzpurného puberťáka, může s hystericky plačícím NORMÁLNÍM prvňáčkem hledat zapadlou tužku a pastelky, aby mohl pracovat, může s asistentem klidnit mentálně postiženého kluka, může čekat, až dítě s jemnou motorikou na úrovni ročního dítěte napíše první písmeno...
Můžu Ti vymyslet miliardu situací, které zržují výuku. S tím se, hochu, počítá i v "osnovách"
|
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 12:46:18) Michale,to přesně nevím,to bych kecala.
|
Li. |
|
(4.4.2011 14:52:09) Já Michalovi rizumím. Tělesně handicapovaní mi nevadí, integrují se snadno. Mentalně handicapovaní jsou ale jiná třída. Syn má (1.třída) spolužáka, který je velmi agresivní, při vyučování ruší, takže znemožňuje výuku ostatním. V poslední době dokonce začal během vyučování masturbovat. Třídní se marně od začátku roku snaží matku přesvědčit o nutnosti návštěvy PPP. Doufám, že tento kluk s ostatními nepostoupí do druhé třídy.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 15:03:51) Mentalně handicapovaní jsou ale jiná třída.
Li a kolik jich znáš?To jsou perly.
|
|
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(4.4.2011 16:27:24) Michale, tak záleží, jestli děti sedí celej rok ve škole... třeba my jsme minimálně jednou týdně někde venku (minulej tejden výstava na zámku, předminulej děti v rámci projektu pomáhaly v obchodech a jinej den jsme byli v knihovně, příští jdeme na Hodinu zpěvu s Uhlířem atd.), takže naše dítě, který má problémy s chozením zdržuje taky docela dost často. To píšu jen pro ilustraci, páč jak já to vidim, tak zdržuje skoro každý dítě, jen každý někde jinde. Nakonec třeba zdravá citlivka, která řeší nějakou kravinku jako třeba že si někdo bez dovolení vygumoval něco její gumou a chce po učitelce, aby informovala celou třídu o tom, že tohle se nemá, nakonec zabije toho času víc, než dyskalkulik, kterej dostane jen jinou práci a nezdržuje nikoho... Beru to tak, že do školy chodí děti taky proto, aby se naučily, že každej jsme jinej a hlavně jak se s tim dá naložit...
|
|
|
|
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 10:57:19) Jinak k tomu grázlíkovi. Ano rozdíl je v tom že s grázlíkem si promluvíš, případně promluvíš i zároveň s rodiči aby se toto neopakovalo. Jak to ale uděláš s mentálně postiženým? Ta situace může nastat kdykoliv znovu na komkoliv jiném. Ne každé postižené dítě je na tom tak dobře aby si uvědomovalo rizika svého chování.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:02:27) Jenže drazí milí,vy trošku pláčete na špatném hrobě.O to,aby se vašim dětem nedělo žádné příkoří,fyzické ani psychické ubližování,od toho je tam pedagogický dozor,plus asistent ve většině případů.Jasně,že jako učitelka budu raději hustit do rodičů,že za to může postižený žák a oni nemůžou nic dělat,takže jsou z obliga,rodiče popadne to spravedlivé rozhořčení,končí to většinou odchodem integrovaného žáka a všichni jsou spokojení až na to dítě,ale je přece postižené,tak co,ve specce je mu líp.
|
Klotylda Matylda |
|
(4.4.2011 11:06:13) Pawllo, jen aby nedošlo k extrému druhému, kdy si mentálně postižený může dovolit vše jen proto, že je přece postižený a "my nevíme co s ním".
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:09:41) Klotyldo,to se právě snažím říct,tak to není,práce s postiženými a integrace není o tom,že si všechno můžou dovolit,ale připadá mi,že ve většině případů škola v rodičích ostatních dětí tenhle dojem pěstuje,protože pak žák odchází,ale ne kvůli nim,takže vlk se nažral a koza zůstala celá,jestli mi rozumíš.
|
Klotylda Matylda |
|
(4.4.2011 11:14:10) Právě mi nepřijde v pořádku, když mentálně postižené dítě neustále vyvádí nepřístojnosti, ničí spolužákům věci, fyzicky je napadá. Tam je problém, že to dítě není zvládnuté po stránce právě té integrace, ta má být soužitím, čili problém pedagogický.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:18:17) Klotyldo na rovinu,velmi často je tohle výmluva,proč by učitelka řešila to chování,když může říct,že tohle jsou běžné projevy a on na integraci nemá a další práci už za ni udělají spravedlivě rozhořčení rodiče,petice atd.Kolik z vás se bylo podívat do hodiny svých dětí?Myslím ty,kteří si tady na integraci stěžují?
|
Klotylda Matylda |
|
(4.4.2011 11:21:38) Pawllo, to právě vidím jako problém. Ta neochota nebo snad i neschopnost si s daným dítětem "poradit". Pak je jasné, že se časem začnou ozývat ostatní rodiče, protože ten pohár přeteče. Snad mi rozumíš. Čili já bych neměla nic proti smíšené třídě za předpokladu, že jsou tam k dispozici skutečně připravení pedagogové.
|
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:02:57) Michale, ono to promluvení s těmi grázlíky taky tak snadno nefunguje. A ani rodiče nejsou rozhodně vždy přístupní domluvě, nejsou ochotni připustit, že by jejich děťátko bylo hajzlík a škodič, a nebo dokonce otevřeně prohlásí, že je jim to jedno, komu dá jejich dítě po držce a doma po příchodu hocha pochválí že si nenechá chcát na hlavu od nějakých usmrkanců a ve světě se neztratí
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 11:09:05) No to je taky pravda, kdy jsou spokojení že má ostré lokty a ve světě se prosadí.
|
|
|
Jahala. |
|
(4.4.2011 19:58:23) Michale nením, dělám AP a můžu říct, že můj svěřenec, je občas nevypočitatelný, ale prostě si ho ohlídám a když mu důkladně(to důkladně znamená i několik týdnů) vysvětlím co a jak tak to pochopí a nedělá, ale máme ve třídě, jednoho no spíš dva jen takové grázlíky, můžeš vysvětlovat horem dolem mluvit s rodiči jak chceš a otočíš se a mlátí někoho jiného. Osobně to pak raději toho mentálně postiženého, než takového pacholka.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 20:24:00) Je fakt,že mě řekla pracovnice z SPC,že nejčastější problém,který řeší,je šikana ,když zdravé děti šikanují postižené.
|
štěpánkaa |
|
(4.4.2011 20:33:46) Může to být i obrácene. Ten Asperg, co jsem o něm psala měl náznaky šikyny vzhledem k některým žákům. Na ZŠ byl on sám šikanován spolužáky
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 10:59:39) Michale - ale agresivní a nevyzpytatelní jsou snad i běžní žáci, ne? Přijít k úrazu vinou spolužáka je dost častý jev a nevidím z tohoto pohledu rozdíl mezi mentálním handicapem a neschopnými či agresivními rodiči. Domluvy totiž neplatí ani na normální dítě, které je z domova naočkované tím, že dát někomu přes hubu a napadat kohokoli zezadu, je ok...
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 11:04:06) No popravdě moc agresivních normálních dětí asi moc není. Neřeknu stát se to v zápalu hry to je normální. Viz včerejsí den, kdy martin kopl při blbnutí honzu do zubu a už je 4 zub pryč Má na to štěstí chlapec.
Tohle nebyl první incident co jsem se dozvěděl. Chtěl jsem si totiž promluvit s ním, i s rodiči a právě mi učitelky rozmlouvali jak na tom je a že to nemá cenu.
Ale jo stát se to může od kohokoliv, jen u těch co si to neuvědomují je ta pravděpodobnost mnohem větší.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:05:48) Tohle nebyl první incident co jsem se dozvěděl. Chtěl jsem si totiž promluvit s ním, i s rodiči a právě mi učitelky rozmlouvali jak na tom je a že to nemá cenu.
Michale,tohle je třeba opravdu zajímavé....
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 11:10:54) Nevím jestli existuje nějaké nařízení že přijmout musí kohokoliv?
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:13:34) ZŠ?Musí příjmat děti ze spádové oblasti,kohokoliv ne.Přesné znění neznám.
|
Zazi (1+1+1) |
|
(4.4.2011 11:21:19) Podle zákona musí spádová škola přijmout kohokoliv. Pouze pokud by neměla dost míst pro spádové žáky, zajistí zřizovatel (obec) jinou školu.
|
|
Čekatel na smazání |
|
(4.4.2011 12:06:41) teď jsem měl namysli MŠ pro postižené. Nevím jestli u těch psotižených je nějaká přednost? Vím jen že berou par dětí zdravých, víc nesmí.
|
|
|
|
|
|
|
T_Ana |
|
(4.4.2011 11:05:20) Souhlasím s Michalem, fyzické postižní nevadí, mentální může být problém. Když jsem chvíli učila, měla jsem ve třídě kluka, který byl trochu hyperaktivní, což by až tak nevadilo, ale vykřikoval sprostá slovíčka, což mi vadilo dost. Kdepak to všechno asi slyšel a copak od něj asi pochytí ostatní děti? Nebyla jsem třídní nebo tak něco, měla jsem je jenom dvě hodiny týdně, ale on očividně potřeboval speciální péči. Pokud je někdo jen trochu hyperaktivní, či má nějakou jinou lehčí poruchu, která se dá s trochou pozornosti zvládnout (disgrafie, diskalkulie), nejsem proti. U těžších forem, zvláště s projevy agrese, bych byla velmi opatrná, chce to speciální přístup a ne všichni jsou tak tolerantní, chápaví a udělají první poslední pro cizí nezvladatelné dítě, které narušuje kolektiv. Integrace za každou cenu je podle mne nesmysl.
|
Len |
|
(4.4.2011 11:10:25) Dysgrafie, dyskalkulie jako tolerovatelne mentalni postizeni, jo??? Tak takhle "vzdelani" lide by se ve skolstvi nemeli vyskytovat!
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:11:23) Len,kdybys žila tady,ani by to s Tebou už nehlo.
|
Gama |
|
(4.4.2011 11:14:52) T_Ana píše o dysgrafii a o dyskalkulii jako o lehčí poruše, ne jako o mentálním postižení.
|
|
|
T_Ana |
|
(4.4.2011 11:14:13) Už jsem tam nevyskytuju neboj, nemám pedagogické vzdělání, to tě možná uklidní. Faktem je, že disgrafie i diskalkulie vyžadují speciální přístup. A je to mentální postižení. Takže tipuji, že jsem narazila na něco osobního, že se tak rozčiluješ.
|
Len |
|
(4.4.2011 11:15:54) Narazila jsi na to, ze ja proste tenhle pristup nechapu, takhle to je mozna vnimano v ceske zemicce, jinde ne.
|
T_Ana |
|
(4.4.2011 11:22:14) Až budeš muset korigovat dítě, o kterém nemáš nejmenší tušení co s ním, abys neublížila jemu ani kolektivku, pochopíš. Já s ním nakonec vycházela celkem v klidu, spíše jsem litovala tu třídní. A to dle mého názoru ještě ani nebyl zvlášť těžký případ. I o těch dis- poruchách, se člověk musí poučit, aby věděl, jak k těm dětem přistupovat a neublížit jim. K těm horším poruchám, aby byl člověk pomalu studovaný psycholog - a která učitelka je?.
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:26:39) T_Ano, to je ale překvapení, že pracovní náplní učitele není jen vykládat třídě načančaných hodných vše chápajících dětí látku, že? Pracovat s různými dětmi, i s těmi se specifickými poruchami učení, je náplní práce každé učitelky a studuje se od toho vysoká škola. Dokonce i o těch dys- se tam člověk dozví, ale bohužel do praxe to většinou nepřenese, protože má ve věci předem jasno tak jako Ty
|
|
JENA, 2 kluci (8/2001a1/2003) |
|
(4.4.2011 16:43:49) T-Anno, ano, o těch dys-poruchách by si měl učitel aspoň něco přečíst (když už bohužel nemá pořádný vzdělání). Což Tys evidentně neudělala.
Pokud kluk měl opravdu ADHD, tak ty sprostý výrazy vůbec nemusel mít z domu. Velmi pravděpodobně těch slov slyšel za život úplně stejný množství, jako děti zdravý, jenže tyhle děti na tyhle výrazy mívají radar prostě proto, že to je dobrá páka, jak upoutat pozornost, což je jejich cílem, tak si je úpěnlivě pamatujou. Jediný, co pomáhá, je ignorování, což doma jde snadno, ve škole už hůř, ale je to pořád ještě věc, na který se dá dohodnout s celou třídou (a dá se to využít i jako upozornění, že tyhle výrazy do školy nepatří, a proto na ně nebudem reagovat).
|
|
|
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:16:47) FAKTEM je, že ani neumíš správně tato slova napsat. Dysgrafie a dyskalkulie jsou totiž s trvrdým Y. No a to ostatní co tvrdíš, to už je jen pokračování v podobném duchu.
|
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:19:37) Je to porucha učení,samozřejmě.K i/y se ani snad nebudu vyjadřovat.
|
|
|
|
|
|
tinas | •
|
(4.4.2011 10:44:29) Absolutně by mi to nevadilo. Spíš bych to uvítala,aby děti viděli,že jsou i lidi,kteří jsou "jiní" a potřebují pomoc. Bohužel naše školství na tenhle model není připravené.
|
tinas | •
|
(4.4.2011 10:45:22) Tedy pokud by se nejednalo o dítě vysloveně agresivní ohrožující druhé.Tam by mi to vadilo.
|
|
malostranska |
|
(4.4.2011 10:53:22) Moje deti navstevuji zahranicni skolni system. Zacleneni napr. mentalne postizenych deti bezny neni. Deti napr. na vozicku atd. bezne jsou. Ono zalezi vzdy na konkretnim diteti...jenze nejen dite mentalne postizene, co potrebuje spcialne vyskoleny personal muze vyvest atmosferu tridy z rovnovahy."Staci" dve deti s tezkym ADHD .
|
|
|
Len |
|
(4.4.2011 10:44:38) Nevadilo, sama mam autisticke dite, samozrejme v normalni skole.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:48:59) Len,samozřejmě ne u nás,že?
|
Len |
|
(4.4.2011 10:52:04) Pawllo, ne Docela mi to jezi chlupy na tele, kdyz ctu clanky z rodne hroudy. No, on se vyviji prenatalni test na poruchy autistickeho spektra, takze predpokladam, ze v CR tohohle problemu razantne ubyde behem pristich dvaceti let...
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:56:24) Len,pochopila jsem správně,že myslíš interupce?Pokud natolik diagnostika postoupí?
|
Len |
|
(4.4.2011 11:01:39) Pawlo, jo jo. CR je evropskou spickou v interupcich "nevhodnych" deti, nemam nejmensi pochyby, ze az tenhle test prijde, tak se bude delat uplne plosne a autisticke deti proste nebudou tak, jako se ted prakticky nerodi deti s DS.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:03:51) Len,to je šílené,za chvíli se budou smět narodit jen modroocí blonďáci,ne?
|
|
|
|
Dagmar Bartůšková |
|
(4.4.2011 11:02:19) Len to zní ale hrozně, mám syna autíka, asi bych na interupci nešla,vědět to..
|
Aja | •
|
(4.4.2011 11:05:10) Kterej je ten autík na obrázku? Jsou totiž všichni stejný, podobný si. Jsou hezký, rozomilý a asi i nejhodnější, když spí. Krásný obrázek.
|
Dagmar Bartůšková |
|
(4.4.2011 11:05:59) Ajo děkuji, ten vprostřed, s dudlem
|
Dagmar Bartůšková |
|
(4.4.2011 11:07:41) nikdy bych se o tohodle človíčka nenechala připravit, musí existovat důvod, proč ho máme...
|
|
|
|
Len |
|
(4.4.2011 11:07:28) Esssi, krasni!
On ten test navic neumi a ani nebude umet rozlisit, jakou poruchu autistickeho spektra ten plod ma... Opravdu nepujde "jen" o ty nejtezsi formy.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:09:52) Jenže vy to berete z hlediska rodičů, což je pochopitelné - pokud se na to podíváte z hlediska společnosti, bude zase pochopitelné, že se společnost bude snažit omezit rození těžce handicapovaných jedinců, protože je to pro ni ekonomicky výhodnější.
|
Dagmar Bartůšková |
|
(4.4.2011 11:10:53) Monty ale no ták, copak to svoje dítě nemiluješ?
|
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:12:22) Ale fuj!
|
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:13:10) Monty, takže počítáš s tím, že SPOLEČNOST začne za pár let zabíjet všechny sedmdesátníky, protože vydržování důchodců je ekonomicky neúnosné tak jako vydržování těžce postižených?
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:17:26) Žženo, nebuď demagog. To je přece něco docela jiného. Starý člověk v důchodovém věku je z hlediska systému někdo, kdo byl během produktivního věku společnosti "užitečný" a tato se mu za to odměňuje tím, že mu poskytuje rentu. Navíc nepíšu o tom, že podobné jednání z lidského hlediska schvaluji nebo mi přijde správné. Nepřiřazujme k faktům dodatečné emoce, to by bylo na úplně jinou diskusi.
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:18:52) Monty, já tomu emoce nepřiřazuju. Já pouze uvádím další skupinu lidí, kteří jsou pro SPOLEČNOST ekonomickou zátěží. A jinak za demagogii já právě považuju tohle Tvoje ohánění se SPOLEČNOSTÍ.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:22:00) Žženo, co je demagogického na přednesení existujícího a naprosto reálného úhlu pohledu? Tohle je po tisíce let existující přístup NĚKTERÝCH společností, nejklasičtější příklad bude nejspíš starověká Sparta. Je demagogické poukázat na to, že něco JE?
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:23:42) Opět mi připisuješ emoce typu "ohánění se". Sdělení "pes štěká" je a bude vždy pouhé konstatování. Nenapsala jsem ani půl slova o tom, jestli je to dobře nebo špatně.
|
|
Grainne |
|
(4.4.2011 11:26:06) Monty, ono to JE jenom proto, že my to tak chceme, nebo připouštíme. Když to chtít nebudeme, nebudeme s tím souhlasit a případně to budeme odsuzovat, tak to NEBUDE.
Nehodlám předstírat, že cokoliv SPOLEČNOST vyplivne ku prospěchu svému, je správné, omluvitelné a tedy akceptovatelné. Tohle zrovna za správné považovat nehodlám i kdyby na toto téma přednášeli "odborníci" celého světa.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:31:18) Grainne, čte se to hezky, ale mám takový nejasný pocit, že s realizací této myšlenky v praxi bys dopadla podobně jako svého času Robert Owen.
|
Grainne |
|
(4.4.2011 12:12:06) Monty, ono je důležité se spíš nepřevrhnout jen na jednu stranu, ani ta myšlenka ekonomických výhod totiž není tak úplně jednoznačná, ekonomie není věda, která by něco uměla vymyslet a nevyvratitelně dokázat, protože na ni má vliv dění ve společnosti. On takový přebytek zdravých, zdatných a neuplatnitelných jedinců může vést k tomu, že ti neuplatnitelní budou strádat a dostanou pocit, že to, co jim nenáleží z práva, si prostě vezmou silou. Počínaje občanskou, světovou válkou konče, takže ani když se na to podívám bez citu a emocí, to nevidím jako nevyvratitelnou a jasnou pravdu.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 12:14:25) Grainne, my taky nemluvíme o žádných pravdách, ale o převažujících tendencích ve společnosti v kontextu jejího historického a politického vývoje. Se všemi excesy, které to přinášelo a do budoucna zřejmě přinášet bude.
|
Grainne |
|
(4.4.2011 12:22:58) Monty, to chápu, ale jde o to, že nemusíme tyhle "pravdy" přijímat jako nezpochybnitelná fakta. To je jeden z důvodů, proč ti oponuji.
Vždycky je dobré, když se najde i opačný úhel pohledu a lidi, kteří proti tomu půjdou, netřeba dělat ve jménu "společnosti" něco, s čím se neztotožňuji (pokud to není mimo zákon), ani s tím souhlasit bez výhrad. I špatný zákon je možné napadnout a vyvíjet usilí, aby byl změněn a docela to funguje, proto taky máme zákony, které takové jedince alespoň částečně chrání, ne že by to nemohlo být lepší, ale mohlo by to být i horší a to je přesně to, co si nepřeju a ani si nemyslím, že by to až tak úplně a bez výhrad bylo v zájmu společnosti.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 12:26:58) Grainne, ale já je tak nepřijímám. Pouze konstatuji, že to tak v dané chvíli je. Na rozdíl od tebe asi nejsem ten správný typ bojovníka s větrnými mlýny...
|
Grainne |
|
(4.4.2011 12:35:27) Monty, jestli jsem bojovník s větrnými mlýny - no možná jo, pak to přijímám, jako součást sebe, protože se sebou nejsem výrazně nespokojená, ne že by nebylo tu a tam co zlepšovat, ale mnohem víc je v tom ješitné ego - taková prohlášení "ve jménu splečnosti" mají až příliš velkou tendenci dělat z jednotlivce blbce, kterej ničemu nerozumí, tudíž do toho nemá co kecat. Tak kecám.
Taky to tříbí mozek, abych mezi těmi bábovkami a domácími vejci nezblbla. To by mi řádný zaměstnavatel nesežral.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 12:41:09) Grainne, pokud nepoukážeš na tendenci společnosti, nedáš nikomu ani šanci ji změnit. Resp. nedáš ji tomu "manipulovanému" a "manipulovatelnému" davu. Potíž je v tom, že ten sám o sobě těžko najde řešení, takže je opět na tobě mu "jiné myšlení" implementovat. Krásným příkladem nám budiž třídní boj stojící na počátku cesty k beztřídní společnosti, jehož myšlenka rozhodně nevzešla od řadových představitelů proletariátu. A takových příkladů bychom našly x. Osobně nejsem typ člověka, který by cítil potřebu cokoli radikálně měnit, neboť jsem pragmatik a co se týče lidstva, tak i skeptik. Jen si hýčkám svou svobodu slova a dělá mi vyloženě dobře představa, že si na svoji hubu můžu říkat co chci.
|
Grainne |
|
(4.4.2011 13:10:53) Monty, proto je bytostně důležité, abychom si svobodně mohly odporovat "na plnou hubu" a stát si za svým, obhajovat to atd. Jednak mám tutéž potřebu, co ty, druhak - on to někdo čte a najednou vidí, že to není "jenom takhle, ale i takhle". Všechen pokrok začal slovem - nebo leností, podle toho, o co šlo. Málokdy mi jde o to, přesvědčit druhou stranu o svém, ale obhájit to sama před sebou.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:41:02) Grainne - jenže to je právě ta strašná věc, že se odborníci nechávají zneužívat ekonomikou a politikou a "lid" jim to sežere, protože kombince politik-ekonom-odborník = skvělé PR
|
Grainne |
|
(4.4.2011 12:18:19) Binturong, proto kromě matematiků a snad i fyziků, všechny názory "odborníků" zpřevracím na rub i líc, abych si udělala vlastní závěr, už jen pro svůj vlastní pocit, že ze sebe nenechám dělat blbce jen tak zadarmo. Proto když natrefím na nějakou studii, obvykle hledám a taky obvykle najdu jinou, která vyvrací nějakou tu "jedinou" pravdu. Pak přesívám.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:25:31) Grainne - ano, já taky kromě matematiků a fyziků - těm totiž vůbec nerozumím a věřím jim úplně všechno vzhledem k tomu, že nejsem s to převrátit, přesypat a zvážit ani lineární rovnici
|
Grainne |
|
(4.4.2011 12:32:01) Binturong, nápodobně, útěchou mi je, že krom dítek školou povinných, nikomu neškodí.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:35:15) Grainne - dítka školou povinná bych jen tak neodmávla. Já mám z matiky a fyziky trauma na celý život
|
Grainne |
|
(4.4.2011 12:36:49) Binturong, trauma nemám - všechny sešity, obsahující tyto nebezpečné záležitosti jsem po ukončení patřičné části vzdělávání obřadně spálila s doprovodou mantrou "neškoď více"
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:42:11) Grainne - člověče, tak to jsem někde udělala chybu. Rituální oheň mě nenapadl. Nemusela jsem mít kopřivku při pohledu na jakékoli číslo či vzoreček
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:32:19) Monty, demagogie je i tento způsob argumentace, když svůj osobní motiv (postižení mi prostě vadí, mentálové by se neměli narodit) zastřešuje člověk "vyššími zájmy" (vždyť oni jsou ekonomicky nevýhodní PRO SPOLEČNOST, to SPOLEČNOST je tu nechce).
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:35:03) Žženo, tohle opravdu nemá smysl. Formulaci "postižení mi prostě vadí, mentálové by se neměli narodit" jsi za celou dobu této diskuse napsala toliko ty a nikdo jiný. Pokud nechápeš rozdíl mezi akademickou diskusí o faktech a emotivním rozhořčováním se, nikdy se k ničemu nedopracujeme.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:41:17) Mimochodem, neúcta k prenatálnímu stádiu života pramení především z toho, že jsme společností ateistickou. O narozené handicapované se společnost stará, třeba nedostatečně, ale alespoň NĚJAK. To jen tak na okraj.
|
susu | •
|
(4.4.2011 11:44:50) Ale no tak. Andělíčkářky tady byly vždycky, i když ateismus ještě pomalu neexistoval.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:45:48) susu, ale důvody pro přerušení těhotenství byly "tehdy" trochu jiné, že.
|
susu | •
|
(4.4.2011 11:48:35) Jo, přerušovala se všechna nevhodná těhotdnství, tedy i ty se zdravými dětmi. Zakázaný byl předmanželský sex, svobodné matky i potrat, takže se to dělalo pokoutně a zhusta umírali oba, matka i dítě. To mi fakt nepřijde lepší.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:50:05) susu, nepřijde ti to lepší. Mně také ne. Takže jsme u toho, že LEPŠÍ je to dnes?
|
susu | •
|
(4.4.2011 11:56:25) No, aspoň neumřou oba. Ale ano tak mi ano jedno moc dobré nepřijde.
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:56:26) Susu - takže legální potraty jsou lepší, protože nejsou pokoutní, jsou zdravější a mají správnější důvod
(podotýkám, že nejsem proti potratům, ale proti pokrytectví teda jo )
|
susu | •
|
(4.4.2011 11:57:56) Netvrdím, že mají správný důvod. Jen prostě neumřou oba, když už teda potrat.
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:46:56) Monty - ano, ateismus společnosti má na svědomí nejen neúctu k prenatálnímu žvotu, ale na druhou stranu i s tím teismem se musí opatrně, neb to může být stejně "vošajstlich"...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:49:17) Binturong, samozřejmě, to je třeba právě problém poznámky susu. Jestli zabijeme nenarozené dítě proto, že být svobodnou matkou je hřích nebo proto, že mu to holt bude myslet jinak je ve finále prašť jako bouchni.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:54:21) Monty - ano, naprosto souhlasím. A opravdu těžko volit, který důvod pro potrat byl/je "správnější." Při hlubším rozboru bychom došly k tomu, zda je správnější nechtít dítě s postižením, nebo nechtít dítě žádné...
|
fuksie žere rorýsy |
|
(4.4.2011 12:03:31) nevim, jestli by nejaky hlubsi rozbor byl k necemu. ja myslim, ze kazda z nas, at ma pro to duvod jakykoliv, se rozhodla podle sebe. netvrdim, ze potraty jsou spravne, netvrdim ale ani ze jsou spatne a neodsuzuji nikoho, kdo se pro to rozhodnul. pak muzeme polemizovat o tom, jestli je lepsi porodit postizene dite nebo ho pozdeji nekam odlozit, protoze ho proste nezvladam.
|
|
|
|
|
Zasjaj. |
|
(4.4.2011 15:33:48) Monty, teismus neteismus, mame nabozenstvi prosperity a rustu, ne ucty k zivemu nebo Matce Zemi, nemame svate kravy ani posvatne haje, podle toho ta planeta taky vypada.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 16:12:06) zasjaj - amen
|
|
|
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:57:53) Monty, to není o emocích, to je o tom, že žádná SPOLEČNOST, co by měla zájem na tom fungovat jaksi ekonomičtějí a podnikat pro to kroky, neexistuje. A tyto řeči, že postižení jsou pro SPOLEČNOST nevýhodou, to jsou prostě kecy lidí, co mají sami osobně s nimi nějaký problém. Protože SPOLEČNOST se chová neekonomicky už z principu a ve všech ohledech... a je zajímavé, že tohle "ekonomické" jednání se vytáhne vždycky jenom u jevů, které někomu leží v žaludku...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:59:31) Žženo, opakuji - nemá to smysl. Tvůj názor nebo postoj vylučuje jakoukoli diskusi.
|
Žžena |
|
(4.4.2011 12:05:43) Monty, já zde neprezentuju svůj názor nebo postoj. Já zde pouze píšu, že celý pojem SPOLEČNOST, který používáš, a kterým operuješ, je chiméra. Je to abstraktní entita, jejíž moc, motivy a akce jsou minimálně sporné.
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:07:29) Žženo - musím reagovat aspoň malou vsuvkou, ač se s Tebou do diskusí už raději nepouštím: jsi fascinující Žžena! Už v několika diskusích jsem měla dojem, že bychom se mohly shodnout a Tvé počáteční příspěvky byly často rozumné, srozumitelné a v pohodě. Postupem času však nabývají na nesrozumitelnosti, umíněnosti a na mě to působí dojmem, že Tě vyděsí, že by s Tebou mohl někdo souhlasit, nebo nedejbože Ty s někým a začneš vše negovat, a to za každou cenu
|
Žžena |
|
(4.4.2011 12:13:09) Binturong, tak uveď konkrétní příklad, v čem to pozoruješ zrovna v této diskusi Mne to zajímá. Já myslím, že tady je konkrétní problém v tom, že jsem se asi nešikovně vyjádřila a Monty si z toho vytáhla, že hlavním obsahem mého sdělení jsou emoce, ačkoli já jsem hlavně chtěla říct, že pod vágní operování pojmem "společnost" se bohužel schová leccos a není to vždy ku dobru věci, proto bych se raději argumentaci tímto směrem vyhnula, aspoń na místě Monty, která nemá toto snad zapotřebí.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:21:18) Žženo - promiň, ale nebudu nic uvádět, ani nic zdůvodňovat. Nehodnotím vaši diskusi s Monty. Pouze EMOCIONÁLNĚ vyjadřuju svůj dojem z diskusí s Tebou - vždy zabředneš někam do záhadného vytracena a fakt na to nemá člověk dál co říct. Nemohu hodnotit ani to - jen tomu prostě nerozumím. Jako by diskutovat začal jeden člověk a končil někdo úplně jiný (navíc často křížený s kilim )
|
Žžena |
|
(4.4.2011 12:27:40) Binturong, a teď je otázka, proč sem chodím? Co když je vlastně zabředávání mým hobby? Co když je negování a zpochybňování čehokoli můj způsob myšlení? Co když jsem ve skutečnosti padesátník co se chodí ukájet aspoň na dámské diskuse, když s reálnou dámou se nemůže dát dokupy. A nebo... co když jsem ve skutečnosti kili? Ko ví?
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:34:23) Žžena - kdoví. Proti gustu, žádný dišputát, ale pak se nesnaž vtáhnout diskutující zpět do hovoru, když slavně "zvítězíš"
Mě to jen párkrát zamrzelo, takže už se do diskusí s Tebou pouštět nehodlám, neb je to jako Cimrmanovo skládání hudby, kde lze najít především prvek očekávání, za nímž následuje prvek zklamání
|
Žžena |
|
(4.4.2011 12:40:51) "pak se nesnaž vtáhnout diskutující zpět do hovoru" Ale kdeže... já v podstatě jenom nahazuju vějičku... a vidíš, na Tebe Teď celkem zabrala
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:43:36) Žžena - ale kdepak, jen jsem považovala za slušné upozornit a vysvětlit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tenna /2 |
|
(4.4.2011 11:55:06) Ano, něco takového tu v historii BYLO, to je pravda. Také třeba za nacistů, že. Otázka je, jestli zrovna takovou společností být chceme, jestli se s takovým nazíráním ztotožníme.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:00:39) Tenna - problém je v tom, že nemusí jít zrovna o zabíjení a likvidaci. Hrůza a děs - to byly i týdenní jesle za bolševika, to je strkání kojenců do jeslí od jejich 3-6 měsíců v některých zemích atp. Nemusíš zacházet do historie...bohužel.
|
Tenna /2 |
|
(4.4.2011 12:19:08) Jistě, že hranice nehumánnosti nekončí u samotné likvidace. A špatná je i přehnaná pseudohumánnost na opačném konci spektra.
|
|
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(4.4.2011 11:14:24) Monty, ty mas tusim AS, ze? Tenhle test bude eliminovat i AS. Myslis, ze by bylo pro spolecnost vyhodnejsi, kdybys nebyla? A Mozart, Eisntein...
Me je spolecnost kdesi u me nejkrasnejsi casti tela pokud jde o me dite.
|
Klotylda Matylda |
|
(4.4.2011 11:16:03) Len, jinak ten test je teda neuvěřitelná záležitost.
|
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:19:15) Len, myslím, že by se konkrétně beze mne společnost obešla úplně bez problémů. Ale jak jsem psala Žženě - to je na zcela jinou diskusi, jen jsem si dovolila poukázat na fakta, jakkoli jsou nepříjemná a jakkoli nám připadají neetická nebo nehumánní, toť vše.
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:24:03) Monty - a to je právě k Ekonomicky výhodnější pro společnost jsou i týdenní jesle,. mateřská trvající 3 měsíce, házet seniory a mrzáčky ve Spartě ze skály, ekonomicky výhodnější jsou hladomorny místo věznic...
Proto musí společnost myslet hlavou
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:27:29) Binturong, jo, je to k , podobně jako tendence k vyšším postihům ekonomické trestné činnosti oproti násilné, ale co s tím můžeme dělat? Leda tak odstěhovat se někam jinam, kde společnost vychází z odlišných morálních principů.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:42:47) Monty - jen mě nenapadá, kde to může být...
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:47:34) Binturong, toť otázka. Nakonec stejně dojdeme k názoru, že ideálně humanistická společnost je chiméra.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:52:07) Monty - no právě. Podle mě se není KAM odstěhovat. Ideální společnost, natož stát, neexistuje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:03:31) Len - cože????? To bych snad zakázala! Vždyť se ta nemoc nemusí nikdy nijak výrazně projevit, může mít různou intenzitu, s dětmi lze pracovat...
Nejsem proti interrupcím z důvou těžkých postižení a každá si tu hranici musí stanovit sama, ale teda vocamcaď pocamcaď!
|
|
|
|
|
Gama |
|
(4.4.2011 10:44:56) Nevadilo by mi to, pokud by tím nějakým způsobem netrpěly moje děti. S handicapovanými se setkáváme, kamarádka má holčičku po MO na vozíčku, holky ji mají moc rády. Ovšem pokud bych musela řešit nějaké fyzické nebo slovní napadání, ráda bych nebyla.
|
|
Grainne |
|
(4.4.2011 10:45:32) Naprosto nevadilo, ani bych se nebála, že to syn nezvládne, nebo mu to ublíží, on má totiž schopnost vcítit se a usměrnit i problémové děti s mentálním postižením, o to dítě bych se tady v regionu bála dost, učitelé tu naprosto odmítají zvládat cokoliv specifického a neobvyklého, myslím, že by to nezvládli a bylo by to na škodu věci. Jsme tu dost pozadu ve všech ohledech a teď, když jsme se přestali snažit tu zapadnout a sžívat se, je ten rozdíl opravdu propastný - mj. i v téhle oblasti.
|
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 10:46:49) Těžká otázka, záleží na tom o jaké postižení se jedná. Mentální postižení může mít různé stupně a různé formy projevu. Pokud odpovím konkrétně na tvoji otázku, že se jedná o dítě, které zlobí, vyrušuje, chová se nevypočitatelně - což lze chápat i tak, že může reagovat agresivně, tak to ano, to by mi vadilo, protože by narušovalo hodinu, učitel by se mu musel více věnovat na úkor ostatních dětí. Pro takto postižené děti jsou speciální školy a tam jim je jistě líp, mají větší a kvalifikovanějsí péči. Určitě by nevadil vozíčkář nebo jinak pohybově postižené dítě, ale ty se ptáš na mentálně posižené...
|
Len |
|
(4.4.2011 10:49:07) Meggy, moje dite takove je a nikdo nema pravo ho poslat do specialky jen proto, ze nevydrzi sedet 45 minut v klidu!!! Tyhle deti stejne vetsinou nemuzou byt bez asistentky. Takova spolecnost, ktera neumi postizene integrovat, nema v dnesnim svete co delat.
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 11:34:08) Len+2 já tady nemluvím o tom kdo má nebo nemá na co právo, otázka zněla, zda by mi to vadilo a já jsem uvedla případ, kdy by mě to vadilo, to je vše.
|
|
Gabriella, 2 děti |
|
(4.4.2011 12:53:30) Hmm, tak třeba by rodiče případných spolužáků Tvého dítěte nebyli naopak zvědaví na dítě a maminku, která se chová ve stylu:" Koukejte všichni z mého děťátka padat na zadek, protože jenom JÁÁÁ rozhoduju o to, kdo a co v dnešním světě má či nemá co dělat".
|
Len |
|
(4.4.2011 13:20:33) Mila Gabriello, o tom nerozhoduju ja, to je tak nejak dane tim vyvojem, nejsme ve Sparte, nehazime deti ze skaly, nejsme ani ve stredoveku, nezavirame je do kleci jakoze dablem posedle, nejsme v socialismu, nezavirame je do ustavu. I kdyz by se to mozna nekterym v CR velmi libilo, tak v civilizovanem svete je proste misto pro vsechny.
|
Gabriella, 2 děti |
|
(4.4.2011 13:47:05) Ale jo, rozhoduješ. Jedním dechem se rozčiluješ že nikdo nemá právo Tvoje dítě posílat do jaké školy a další větou hned rozhoduješ jaká společnost má či nemá v dnešním světě co dělat. Je vtipné číst že nikdo nemá právo rozhodovat o Tvém dítěti ovšem Ty máš právo rozhodovat rovnou o celé společnosti. Přečti si cos napsala.
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 13:51:29) Gabrielo,všechny děti mají mít stejná práva,Tvoje,moje i dítě Len a nic jiného ani Len nepíše,Tvoje výpady nechápu.
|
Gabriella, 2 děti |
|
(4.4.2011 14:24:19) Pawllo, pokud to napíšeš takhle tak nemám problém souhlasit, ovšem od Len mi ten původní první komentář vyzněl docela arogantně.
|
Len |
|
(4.4.2011 16:33:51) Arogantne? Me zni arogantne slova o tom, jak nekdo postizene TOLERUJE, ale... Tady neni nic k toleranci. Nebo snad ja jako stoosmdesat centimetru vysoka stihla blondyna se zelenyma ocima mam tolerovat stopadesat centimetru vysoke obezni tmavovlasky?? Tolerovat se da neco neprijemneho, nikoliv dalsi human being, ktery je jen trochu jiny. Stejne tak jako ma pravo byt ve spolecnosti a ucastnit se behu zivota spolecne s ostatnimi, tzv. normalnimi spoluobcany.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MarkétaP + 4 dcerky |
|
(4.4.2011 10:47:50) Obecně bych to uvítala, ale ve skutečnosti by záviselo zejména ta schopnostech učitelky, práci asistenta atd. Jsem si celkem jistá, že současná dceřina učitelka, ač je celkem ok, by integrace rozhodně dobře nezvládala, stačí mi dcerou interpratované situace s jedním dvěma normálně problémovými chlapečky (na druhou stranu dobrá asistence udělá hodně, s tím jedním, co počátkem roku několik dní prakticky nepřetržitě řval, jí chodila dobrovolně pomíhat jejich družinářka).
|
|
Albar |
|
(4.4.2011 10:47:54) Nevadilo, proč by mělo Samozřejmě ale očekávám, že ho učitelka zvládne a nebudou tím tpět ostatní děti, protože pokud se bude věnovat půl hodiny jen jednomu, tak ti ostaní na to doplatí.
|
|
Winky | •
|
(4.4.2011 10:48:50) možná to tady bude působit trošku nepříjemně, ale já třeba obavy mám. Docela konkrétní. Dcera půjde od září do školy, a nejspíš ve třídě bude s chlapcem který má potíže s chováním (pravděpodobně autistická porucha, i když nejspíš ne z těch vážnějších). Teda oni jsou už nyní spolu ve školce, třetím rokem. Zpočátku spolu dost "válčili" (hoch je kontaktní a dcera odtažitá, on má určité nutkavé chování a bohužel zrovna to které jí konkrétně osobně vadí se moc nedaří "odbourat", i když učitelka taky myslím udělala velký kus práce aby se v kolektivu všichni nějakým způsobem snesli) Ale školka je hra. Je tam hodně času na to "sociálno". Ve škole budou mít 4-5x 45 minut na to aby se naučili nějaká fakta/dovednosti. A pokud tam u toho bude někdo běhat/nevhodně se chovat/narušovat soustředění, opakovaně, každý den, každou hodinu..... prostě ta výuka nebude probíhat v takové pohodě jak bych si pro své dítě představovala..... S tím jak působí ve třídě dospělý asistent nemám zkušenost vůbec, doufám že to bude fajn, v podstatě nemám jinou možnost. Tomu chlapci samozřejmě přeju ať se může vzdělávat v co nejlepší formě, samozřejmě, nemá to lehké. Ale vidím i tu druhou stranu mince a nechci aby moje dítě chodilo do školy otrávené že se "zase" bude muset vyrovnávat s konflikty které by samo nevyvolalo...
|
Žžena |
|
(4.4.2011 11:00:12) Winky, k tomu bych jen řekla, že na základce se Ti může dítě dostat do třídy, kde je deset nehandicapovaných "zdravých" grázlíků a máš po žížalách. A ono to na základce s tím učením není tak horké. Osobně mám podobné obavy jako Ty, tj. že ten čas, co stráví moje dítě ve škole, nebude smysluplně využit, ale ne kvůli nějakému dítěti s poruchou autistického spektra; spíš vidím u hodně zdravých) dětí lhostejnost, nezájem se cokoli dozvědět, sabotování vyučování atd. Nebo problémy na straně učitele... vážně si nedovedu představit, že bych svoje dítě svěřila někomu ze svých spolužáků z pedagogické fakulty
|
Winky | •
|
(4.4.2011 11:32:09) tak souhlasím že "rušič" nemusí být nutně hned někdo s postižením, to je jasný. Jen v tomhle konkrétním případě - vím že jde o to že dceři vysvětlujeme jak se k němu má chovat, že to není tak že by ten chlapec chtěl být na ni zlý, prostě se chová jinak. Ale co na to říct když jí to prostě vadí (doteky, blízkost) a on nereaguje na její nelibost - tj. dcera je frustrovaná že s tím nemůže nic dělat, musí si to nechat líbit i když nechce. Nesnažíme se z toho dělat vědu ani ji nějak distancovat. Jen jsem si myslela, že ta první třída má být takový příjemný vstup do kolotoče vzdělávání, že tam jsou děti ještě ty zvídavé hlavičky s vnitřní touhou se něco dozvědět, něco udělat správně.... a samozřejmě mě bude mrzet pokud se tahle motivace ztratí ve víru toho že bude muset řešit "neřešitelné" chování některých dětí k sobě. (taky ji učíme že se "nemá dát", ale v tomhle případě je to prostě neuplatnitelné)....
|
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:17:30) Winky - víš kolik "normálních" dětí dnes a denně narušuje výuku? Kolik jich běhá, vytrhuje, povykuje, hádá se, odmítá pracovat, mlátí pravítkem spolužáka, jí svačinu pod stolem, podráží nohy, soustavně šikanuje...
To je směšné.
Měla jsem asi otázku položit tak, zda by rodičům vadilo, kdyby jejich děti chodily do třídy s dětmi, které nejsou podle jejich vkusu v čemkoli
Ale vážně - téměř celou základku jsem chodila do třídy nejen s dětmi intelektuálů, ale i s úplně normálním, průměrně inteligentním chlapečkem veksláka a vyděrače, úplně normálním a průměrným chlapečkem popeláře, který mlátil snad i vlastní matku... Ti šikanovali celých 8 let jednotlivce z celé třídy, při výuce byli nezvladatelní už od 1. třídy a na pokoji nechali jen toho, kdo jim dal pořádně přes držku.
Myslíš, že takové děti se běžně nevyskytují? A pokud ano, kam s nimi?
|
Winky | •
|
(4.4.2011 12:38:26) myslím že odpovědí jsi tu získala docela dost. Jde o to že "handicapované" dítě může být třebas neslyšící, nevidomý, dítě s "dýchátkem" (nevím jak se říká té dírce do krku kterou má dítko přelepenou náplastí), dítě na vozíku... to je skupina handicapů se kterými si tipnu že má málokdo problém. Ovšem je skupina poruch které se projevují obtěžujícím chováním, a to nemůžeš řešit tím že "mu dáš přes držku a on ti dá pokoj".... a v tomhle se dle mě projevuje rozpor s tím kdo je ochotný toho kolik zvládat. Je to hrozně individuální. Já jsem třebas cíťa na hluk, hrozně mě to znervozňuje. Dcera je tichošlápek po mě. Když za ní bude sedět někdo kdo nekontrolovatelně vydává nějaký hluky, bude to pro ni osobně problém. Přitom učitelka bude třebas ráda že to dané dítě aspoň sedí a bude tvrdit že se "krásně integruje"... to je těžký takhle obecně říct.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 12:46:28) Winky, kdyby se mohl do diskuse zapojit můj syn, nejspíš by řekl, že nechápe důvod, proč dočasně integrovat děti, které o vzniklé sociální vazby (pokud vůbec vzniknou) stejně v určitém bodě přijdou. Ten bod nastává v okamžiku, kdy dítě nedokáže překonat své limity. A zatímco tělesně postižené dítě může s kamarádem/kamarády pokračovat ve studiu na střední i vysoké škole a trávit s nimi čas i mimo školu, u mentálně postižených dětí to ve většině případů možné není. O ADHD fakt nemluvím. Z pozice toho dítěte to totiž musí být dost těžké a nejsem si jistá, zda bych stála o integraci, kdyby šlo o moje vlastní dítě. Vysvětlovat mu, proč si s ním už Pepíček nechce hrát, proč už s nimi nemůže chodit do třídy a proč ho mezi sebe děti nechtějí musí být docela náročný. Ono to zní jako z tý sentimentální písničky "Mrzáček", ale bohužel je to tak. A tenhle aspekt zatím v diskusi nezazněl.
|
Winky | •
|
(4.4.2011 13:11:08) jo, asi jo. I když - mám příbuznýho s Downovým syndromem, středně těžká mentální retardace, je mu teda už přes 45 let. Dle psycholožky tehdá ve školním věku byl "nevzdělavatlený". Ale jeho máti byla učitelka, a neuměla/nechtěla se s tím smířit. Nevím jak se jí to podařilo, nicméně naučila ho číst a psát a dobře mluvit (a i to sociální chování je docela v pohodě, i když je to spíš samotář a někdy mrzout). Říkali jí že to je k ničemu, že stejně do 20ti let věku umře (:-(, jo profesionálové). Nevídám se s ním často, ale co můžu soudit když s ním mluvím, tak mi přijde že třeba zrovna tyhle schopnosti docela pozitivně ovlivnily jeho život - co on už přečetl knížek! Jasně, vybírá si žánry nijak hluboce filozofické - baví ho kovbojky a dobrodružné knížky. A má tak díky tomu možná i zajímavější ten svůj tak trochu soukromý svět, i když do školy v podstatě "chodit neměl"...
|
|
|
|
|
|
dadlenka |
|
(4.4.2011 10:50:25) můj syn chodí do třídy s chlapcem, který má AS (aspergerův syndrom)je o rok mladší, než syn, na některé předměty dochází k synovi do třídy, škola je v tomto vstřícná, akorát jsem synovi vysvětlila, proč se někdy chlapec chová jinak, vysvětlila jak má nepříjemnému chování předcházet. Příklad- každá třída má klíče od wc s popiskem 1. třída apod (syn chodí do malé školy, kde je dohromady cca 50 dětí, první stupeň) na začátku školního roku vznikl velký problém, protože klíč přešel plynule, ale nezměnila se cedulka a chlapec prostě nemohl pochopit, proč ten klíč není jejich, když je tam číslo třídy do které chodí. Potyčka se strhla mezi dětmi, syn přišel vyjevený domů, vysvětlila jsem mu to, proč, on to další den řekl chlapci, že je to omyl, že paní učitelka zapomněla vyměnit cedulku a byl klid. Sama nevím, jakým způsobem vysvětlit dítěti, že jeho spolužák má mentální hendikep, zvlášť, když se jedná o kluka chytrého, není na něm jeho postižení vidět, ve škole si o tom nevyprávěli, možná je to dobře, ale syn byl z jeho chování zmatený, tak jsem vysvětlila... Takže to je otázka pro rodiče integrovaných dětí, chtěli byste, aby byl kolektiv na příchod vašeho dítěte vhodnou formou připraven, nebo byste nechtěli upozorňovat na zvláštnosti??
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 10:53:09) Dadlenko,myslím,že dopředu upozorňovat ne,protože to v dětech nastartuješ dopředu ten pocit,že on je divný.Ale určitě by třídní učitelka popřípadě asistentka měla třídu sledovat a při problému vysvětlovat,to co je nutné.
|
dadlenka |
|
(4.4.2011 11:03:23) tak děti dopředu ani nic nevěděly, v tomhle s tebou souhlasím. Jinak chlapec je velmi šikovný, do první třídy nastoupil s asistentkou a v pololetí už chodí bez ní, teď je momentálně druháko-třeťák. Já jsem to začala řešit, až když syn chodil domů s problémy a dotazy, třeba to, že se chlapec strašně rozčílil, když si kluci dělali legraci a on to vzal doslovně apod. Sama jsem na pochybách jestli jsem jednala správně, ale omluvou mi budiž, že jsem jednala v nejlepším úmyslu..
|
Pawlla |
|
(4.4.2011 11:04:48) Dadlenko,myslím,že jsi udělala dobře
|
|
|
|
|
Gora |
|
(4.4.2011 10:53:11) Syn nechodí do třídy s dítětem handicapovaným, ale sám jím trochu je. Kdyby ve třídě měli ještě jiné handicopavané dítě, nevadilo by mi to. Teda záleží taky na tom, jak veliký ten handicap je.
Když to vezmu z pohledu rodiče mající dítě s ADHD a poruchou pozornosti, což vlastně jistý handicap je, pak je zde má zkušenost. Třídní učitelka měla z našeho syna upřímně největší strach. Navrhovala, že ho máme dát do jiné školy (tam by jsme se ale setkali určitě se stejným návrhem, a do praktické také nepatří, protože je nadprůměrně inteligentní). Říkala, že přes léto pořádně nespala, podobně na tom byla vychovatelka v družině, z dítěte s ADHD měly strach. Po pár měsících na osobní konzultaci mi přiznala, že čekala zlobivého, protivného, vyrušujícího žáka, který bude mít téměř ve všem problém, a opak je pravdou. Patří mezi nejhodnější a je nejbystřejší ve třídě, takže nakonec z něj má radost. Nakonec se ukázali dva ,,normální" kluci ve třídě jako největší zlobivci, mají stále poznámky, jsou s nimi velké problémy. Takže podle mne dítě s handicapem ještě neznamená, že musí být nutně tím nejšpatnějším v jakémkoli ohledu ve třídě. Nejdůležitější je přístup učitele, a nenavádění dětí k posmívání nebo odsuzování "jiného" dítěte ve třídě.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 10:59:53) Než syn nastoupil do ZŠ, byla jsem neustále někým přesvědčována, že by do "normální" ZŠ chodit neměl. Jeho neuroložka už v jeho dvou letech předpokládala, že to "nebude zvládat". Ve školce jsem každý rok opakovaně poslouchala, jak bych měla jít se synem k dětskému psychologovi a jak potřebuje "individuální přístup". No, zatím má samé jedničky a i když doma tvrdí, že mu hrozí dvojka z chování (ve druhé třídě), nemám pocit, že by "nezvládal". Do školy mne třeba nevolali ještě ani jednou a ani nepatřím k těm, s nimiž by učitelka chtěla po rodičáku hovořit "stranou".
|
Gora |
|
(4.4.2011 11:10:03) Monty, tak to bylo i u nás. Někteří nás zrazovali, že i když je chytrý, přece jen nepozorný, měli by jsme zvážit alternativní školu s velmi malým počtem žáků nebo praktickou školu. Syn je sice teprve prvňák, ale školu miluje, můžu s klidem napsat, že patří k nejlepším ve třídě, má samé jedničky. Má vědomosti nad kterými nakonec žasne i třídní učitelka, která nás právě taky zrazovala od docházky do této školy. S chováním tedy výraznější problémy nemá (zatím jen jednu poznámku), kromě toho, že moc kecá.
|
16.5Salám&Lajka14 |
|
(4.4.2011 11:13:47) Marci, můj syn školu nemiluje, bere ji jako nutné zlo. Jenže to by vyšlo nastejno v jakékoli jiné škole (také nám byla doporučována škola s menším počtem žáků nebo nějaká forma "alternativní" školy), protože je velice vyhraněný v zájmech a všechno ostatní jde mimo něj. Nemluvě o tom, že by velice špatně snášel kolektiv dětí, které nezná. Na ZŠ, kam chodí, má kamarády od školky a je to pro něj jedna z nejdůležitějších věcí vůbec.
|
Gora |
|
(4.4.2011 11:20:32) Monty, syn má také zájmy a zná věci, o kterých ostatní nemají páru, takže někdy je to taky trošku problém, když děti nevědí o čem mluví. Syn znal ze školky jen tři holky, ale nekamarádil se s nimi, tak jsem měla obavy. Naštěstí chodí do hokeje, a shodou náhodu vedle něj učitelka usadila také kluka hokejistu, který sice chodí v hokeji o rok výše (je o rok starší), ale dost si díky tomu porozuměli. Jsou nejlepší kamarádi, jinak se baví ještě s dvěma kluky, ale má trochu problém se kamarádit s více lidmi. Má rád sice společnost, ale stačí mu tři, čtyři dobří kamarádi, a zbytek ho nezajímá. Teda ještě se mu líbí pár holek, které občas pozdraví.
|
|
|
|
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 11:38:06) Marci, ale dítě s ADHD a dítě mentálně postižené je rozdíl. Podle mé zkušenosti se téměř v každé tříde 1-2 dítka s ADHD vyskytuji a je to bez větších problémů. Většinou je učí zkušená kantorka, která je zvládne.
|
Gora |
|
(4.4.2011 11:46:37) Meegy, zakladatelka psala o handicapovaných, a až na konci napsala - hlavně učitelů k integraci dětí s handicapem do běžné třídy, a to především s handicapem mentálním. Já se pořád potkávám s lidma nebo jsem se pustila i do křížku s lidmi tady na diskusích mající názor, že dítě s ADHD do normální školy nepatří, bývá zlé, agresivní, opožděné, brzdí "normální" děti a podobně. Vzhledem k tomu, že syn s ADHD je, takže k tomu mám dost co říci. Přijde mi, že spousta lidí je v tomto netolerantních. Někdo řekne, dítě má mentální postižení, má autismus, má ADHD - a hned se někdo ozve, že tyhle děti mají být drženy dále od dětí bez postižení, mají zavřeny do ústavů, chodit do praktických škol a podobně.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 11:50:03) Marci - já to upřesnila schválně až na konci - chtěla jsem tam nechat prostor i pro ty fyzicky handicapované, jelikož už jsem se setkala i s (dospělými) názory typu KDO SE NA TO MÁ KOUKAT!
|
Gora |
|
(4.4.2011 11:58:50) Lidi by se měli za sebe vážně začít stydět.
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:08:48) No, Marci, s tím nezbývá než souhlasit. Bohužel ti, kteří by se měli stydět, ten pocit nemají a jsou na své postoje zporavidla i hrdí. A co víc - množí se a učí to své děti!
|
|
|
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 11:54:40) Marci, zakladatelka vypíchla "především s handicapem mentálním" a no já reaguji slovy že ano vadilo. Dítě s ADHD ne, takových je plno a jsou téměř v každé třídě, mám rodiče učitele a vím o tom dost, práce s nimi je těžká, ale za pomoci rodičů a individuláním přístupen ze strany pedagogů se to zvládnout
|
& |
|
(4.4.2011 12:00:15) Meegy, boze to jsou kydy.. Moje dite neni prasivy.
Jinak zakladatelko, ja vadilo by mi kdyby moje sikovny, citlivy dite chodilo do tridy, z detma nejakych blbecku, z IQ sice na 80, ale soc. inteligence na nule..
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 12:17:13) HM, promiň já nepsala o tvém dítěti, protože o něm ani o tobě nic nevím
|
& |
|
(4.4.2011 12:24:48) Meegy, moje dite je mentalne postizeny.. takze si napsala, ze by ti vadilo, kdyby moje srdecny a ctizadostivy dite chodilo s tvym do tridy.. Jak to muzes napsat, kdyz o nem nic nevis? Ale dopredu uz silene vadi...
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 12:43:01) HM, to jsem jednak nevěděla a ji mi to líto a za druhé si prosím pořádně přečti všechny mé příspěvky, psala jsem, že pokud se chová AGRESIVNĚ, tak by mě to vadilo. Znovu opakuji, že jsem neměla na mysli žádné konkrétní dítě natož tvé, až dosud jsem o vašem postižení nevěděla. Nebuď prosím vztahovačná.
|
|
Binturongg |
|
(4.4.2011 12:46:54) H&M - myslím, že Meggy nemyslela VŠECHNY mentálně handicapované děti, ale celkem správně jsi vystihla, proč jsem tuto diskusi vlastně zakládala - hodně lidí, včetně profíků, hází všechna postižení do jednoho pytle a a priori odmítá s "něčím takovým" sdílet byť jen zlomek svých životů.
Černobílé vidění světa je mentální problém nechutně velkého množství lidí
|
|
|
|
|
Gora |
|
(4.4.2011 12:00:22) Meegy, spousta tady reagovala také o dětech s ADHD, tak jsem napsala i já něco ze své zkušenosti. Omlouvám se.
|
Staronová.luc |
|
(4.4.2011 12:17:51) Marci, neomlouvej není za co, hlavně že jsem se dohodly
|
Gora |
|
(4.4.2011 12:45:52) Meegy, my se vždycky dokážeme nějak domluvit.
|
|
|
|
|
|
|
|
Carlin |
|
(4.4.2011 10:53:40) Dcera má ve třídě chlapce, o kterém učitelka na třídních schůzkách prohlásila, že tak 20-30% času výuky věnuje tomu, aby ho zklidnila. není zlý, ale hlasitě si zpívá, chodí po třídě,... Takže se musím přiznat, že jsem netolerantní a vadí mi, že ostatní děti nemají klid na učení a neustále je něco vyrušuje ze soustředění. Na druhou stranu jim to možná dává do života něco mnohem cennějšího, takže nijak moc se tím nezabývám.
|
|
kreditka |
|
(4.4.2011 11:02:42) Tak pokud by handikepované dítě nijak výrazně neomezovalo ostatní při vzdělávání tak by mi to nevadilo, spíš naopak
|
|
ronniev |
|
(4.4.2011 11:06:52) Zažili jsme, syn měl ve třídě autistu. Počátky nebyly snadné, chlapec míval vzteklé záchvaty, byl i agresivní, ale to ho jeho asistent vždycky odvedl ze třídy, v družině zasáhly družinářky. Časem se to uklidnilo, i jeho spolužáci se naučili ho neprovokovat a nedělat mu věci, které to vyvolávaly. Jinak to byl kluk až neuvěřitelně chytrý a postupem času se v pohodě integroval, samozřejmě asistenta měl pořád. Umím si ale představit, že pokud by se ty jeho vzteklé záchvaty nedařilo držet v mezích, asi by mi to vadilo a asi bych se ozvala.
|
|
Aghi+Fík1/08+Ája6/09 |
|
(4.4.2011 11:07:44) Mě až uráží tato položená otázka. Samozřejmě že nevadilo, naopak bych to vítala!
|
|
..maya.. |
|
(4.4.2011 11:09:23) nevadí, prostřední syn chodí do školky s handicapovanými dětmi a nevadí mi to, myslím že by se děti měli naučit tyto znevýhodněné dítka přijímat a pomáhat jim, ne tak jako naše generace před nimi zavírat oči...nedělají to samozdřejmě všichni
|
|
Terinka4444 |
|
(4.4.2011 11:10:46) To by mi nevadilo, vadí mi spíš rodiče, ne tedy handicapovaného dítěte, ale někteří rodiče jsou na pěst a tomu odpovídá chování jejich ratolestí. Třeba u nás ve školce je čtyřletá holčička, která si neustále přeje být oslovována královna krásy a posmívá se ostatním děte,. že jen ona má hezké oblečení a ostaní jsou hadráci. Když to učitelka řekne matce, tak se jí dostane odpovědi, že ale Lucinka je krásná, tak ji v tom podporují a že Lucinka má vkus a jiný než značkový obleček by si na sebe nevzala a že nechápe, proč ostatní rodiče, posílají děti do školky v teplácích. Zlaté handicapované děti a jejich milí ( každý takový rodič takového dítěte, s kterým jsem doposud setkala byl milý a usměvavý) rodiče.
|
|
Eka | •
|
(4.4.2011 11:15:19) Otevřeně říkám, že záleží na typu postižení (spíše handicapu). Tělesné, smyslové postižení by mi nevadilo, ani nechápu, proč by mělo. Handicap typu autismus by mi možná vadil - záleželo by na projevech dítěte. Bere se ADHD jako handicap? Pokud ano, tak to by mi taky v určitých případech vadilo - z vlastní zkušenosti (se synem chodil do 1. třídy hyperaktivní chlapec, který byl fakt dost nezvladatelný - agresivní vůči ostatním dětem, atd., jednou dokonce přineasl do třídy nůž a vyhrožoval s ním dětem - takové dítě mi teda hodně vadilo a odmítám to omlouvat tím, že ta hyperaktivita je vlastně nemoc).
|
Gora |
|
(4.4.2011 11:24:19) Přečti si výše, co já píšu o synovi s ADHD. Paradoxně má ve třídě "normálního" spolužáka, který ubližuje ostatním - bouchá, nadává ostatním, strká je. Tohle není jen o ADHD, ale i o výchově a genech.
|
|
|
Termix |
|
(4.4.2011 11:21:31) Myslím, že z toho, co jsem četla, to mám jako Monty. Nevadilo by mi vůbec tělesné postižení, i já si myslím, že to děti učí toleranci a určitě může být i přínosem. Co se mentálního postižení týče, možná to zní blbě, ale to dítě musí být schopno začlenění. Pokud má dítě natolik velké problémy, že je začlenění složité a může brzdit, rušit ... ostatní, pak si myslím, že by mi to vadilo. Na druhou stranu te´d mi ve školce pije krev dítě, co z mně nepochopitelného důvodu jde do školy až v 8, budiž je mi to jedno, ale denně terorizuje moje dítě. Postižení nemá žádné, je to přirozený zákeřňák. Syn se ho bojí, ty menší děti si domů nosí modřiny .... rozbité hračky, pokud si nějaké donesou ...
|
|
El víra |
|
(4.4.2011 11:22:04) V podstatě mi to nevadí, ale toto integrované dítě si zasedlo na mé dítě a denně jsou problémy, když už ho nenapadá, tak má rozlámané tužky, snědenou svačinu atd.... Vše se řeší s učitelkou, časem se to trochu zlepšuje. S rodiči není domluva.
|
Albar |
|
(4.4.2011 11:26:50) Elvíro, ale takhle obtěžovat vé dítě může i dítě "normální". Spíš bych viděla problém v tom, že učitelka integrované dítě prostě nezvládá Ale chápu tě, taky by se mi opravdu nelíbilo, aby dceři kdokoliv ubližoval
|
|
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(4.4.2011 11:23:26) Nevadilo by mi to, pokud bych si mohla vybrat, dala bych svoje děti do třídy, kde je nějaké integrované dítě.
|
vendyna (Janinka + Alenka) |
|
(4.4.2011 11:24:40) samozřejmě ještě dodám, že podmínkou je schopný učitel, který prostředí smíšené třídy využije ku prospěchu všech.
|
|
|
Králíček4 |
|
(4.4.2011 11:26:09) Spousta integrovaných dětí zvládá školu bez větších problémů.Například ADHD děti jsou velice chytré,ale díky své nesoustředěnosti a neklidnosti mají v klasické škole problém.A každé dítě není agresivní a taky spoustu jiných dětí k agresivitě vyprovokují jejich zdraví spolužáci.Takže spoustu chytrých dětí s ADHD končí v školách pro postižené a jejich vývoj a rozvoj se tam brzdí.A školy a nebo třídy pro tyto děti,kterých je spousta nejsou.
|
|
Hudba Ainur |
|
(4.4.2011 11:30:08) Přišlo by mi to normální, i mým dětem. Máme tu výhodu, že bydlíme na sídlišti, kde je několik speciálně upravených paneláků pro vozíčkáře, takže denně na procházce potkáváme spoustu vozíků, mentálně postižených lidí nebo lidí nějakým způsobem znetvořených. Děti se zeptají co tomu člověku je, já odpovím, a tím to pro ně hasne.
Jsou na postižené lidi zvyklé, často i jezdíme "vozíčkovým" autobusem, speciální linkou pro handicapované, těhotné a matky s dětmi do 3 let. Jezdím s ní ráda, sice jede jen několikrát za den, jízdní řád až tak nedodržuje a trvá to delší dobu než jet metrem, ale zase na druhou stranu se nikde nemačká, řidič mi pomůže s kočárem, je tam taková domácí atmosféra, pravidelní cestující se znají a povídají si.
|
|
EvaMarie |
|
(4.4.2011 11:37:44) nevadilo,já bych to naopak vítala
|
|
irlev |
|
(4.4.2011 11:37:57) Binturong, omlouvám se, ale to je otázka k ničemu. O jaké situaci se tu bavíme? O hypotetickém jednom dítěti, ideálně s asistentem, o situacích všeobjímající pomoci a souznění potřeb? Jasně, těžký začátek a prozření?
A co když těch dětí tam bude půlka? Když už tak už? A všechny děti z toho budou mít přínos? Opravdu? A všichni učitelé to budou umět zvládnout? A všichni rodiče budou pomáhat svému dítěti a škole?
Jak z amerikánskýho filmu.
Viděla jsem mraky zprasených integrací. Maximálně dvě o kterých bych mohla říct, že fungovaly. Ale jestli budou fungovat pořád, to nikdo neví. Současný školství není na integraci vůbec připravený, ukouslo moc velký sousto a neumí připravit prostředí školy ani učitele. Nalijme si čistého vína.
|
|
Tenna /2 |
|
(4.4.2011 11:40:27) Proč by mi to, probůh, mělo vadit? Vadilo by mi jedině to, kdyby učitelka s takovým dítětem pracovala neprofesionálně a z toho vznikaly nějaké nepatřičné situace. Máme zkušenost s autistickým spolužákem, přístup učitelek je ok, žádný problém.
|
|
|