Modřinka |
|
(17.4.2013 18:47:33) Syn přinesl od září už třetí poznámku v ŽK, že neměl podepsaný DÚ. Moje chyba, dělala jsem to s ním, ale zapomněla jsem to podškrtnout. Je jasné, že to nemohl psát ve škole, paní učitelce řekl, že maminka to dělala s ním, ale zapomněla to podepsat, přesto dostal pokaždé poznámku. A to ne jako sdělení rodiči, ale jako trest. Mám vztek, protože je to moje chyba, ale trestané je dítě. Navíc nechápu smysl takového ponižování v první třídě. Jak to máte u vás- příjde vám to "normální"? Syn má jinak suveréně samé jedničky, mám velkou chuť navštívit paní učitelku.
|
Mlada |
|
(17.4.2013 18:56:49) Pro mě to normální není, proto to nedělám. Ale je to stále hodně běžné. Nepodepsaný úkol, jakoby nebyl.
|
|
zerat |
|
(17.4.2013 18:58:19) U nás je taktéž podpis požadovaný. Poznámku holka teda ještě nepřinesla - víme, že je to žádané, takže si to dost hlídáme. Dnes jsem se dokonce omlouvala, že nestíhám počty zkontrolovat - to proto, že včera jsme na kontrolu úkolů zapomněli a dnes ráno mi jen šoupla sešity mezi dveřmi k podpisu - už jsem byla jednou nohou v autě... Sejří mě to neskutečně, ale žel paní učitelka je paní učitelka, takže se snažíme
|
Líza |
|
(17.4.2013 19:11:21) "jsem se dokonce omlouvala, že nestíhám počty zkontrolovat" to snad si děláš legraci, kontrolovat počty má učitelka, ne rodič. když už učitelka vyžaduje podpis, je ten podpis pouze potvrzením, že to rodič viděl, rozhodně tam není rodič od toho, aby kontroloval správnost!
|
zerat |
|
(17.4.2013 19:45:20) Divá Báro, tohle nejspíše nechápe i naše paní učitelka. A co s tím naděláme? Nic! Ona prostě požaduje, aby rodič úkoly kontroloval, donutil dítě to opravit a když to dítě neumí, tak mu to i vysvětlit...
|
zerat |
|
(17.4.2013 20:46:16) Ano, v 1.-2. třídě měli jinou učitelku, a ta nás naučila, že úkoly máme jen podepsat. Jenže ona to měla prostě jinak nastavené - když viděla, že dítě má úkol špatně, tak si ho vzala v úterý do hodiny IP - individuální péče a látku mu znovu vysvětlila. Tam si naprosto běžně brávala i děti po nemoci... Teď máme novou paní učitelku a dopadli jsme ústy... DÚ máme kontrolovat, známkuje je... Mám toho někdy plné zuby, ale v každé škole jsou učitelé takový a makový, takže ani převedení jinam by nemuselo být zárukou kvality
|
|
|
*Hanka* & Lucinka |
|
(18.4.2013 20:51:08) vždycky jsem si myslela, že podpis pod DÚ je proto, aby bylo jasné, že dítě úkol dělalo doma a neopsalo ho o přestávce od spolužáka nenapadlo by mě, že domácí úkol je úkol pro rodiče
za nepodepsaný úkol v první třídě bych teda čekala maximálně oznámení pro rodiče, že úkoly se mají podepisovat, ale trestat dítě za chybu rodiče, že zapomněla podepsat úkol mi přijde divné. Jasně, úkoly mají být podepsané a patří to mezi povinnosti školáka přinést úkol k podpisu, děti se tím jistě učí určitým pravidlům a povinnostem, ale rozdávat za to tresty v první třídě?????
no to se mám na co těšit
|
Lída + 4 |
|
(18.4.2013 21:02:56) Hanko, PROČ je potřeba, aby děti dělaly úkoly DOMA?
|
Lída + 4 |
|
(18.4.2013 21:06:21) Buchli, výborně Takže pokud dítě jde ze školy k babičce, přespává tam a jde od ní druhej den do školy, tak tam úkoly evidentně psát nesmí. Sorry, tenhle argument neberu. To je hovadina jak barák.
|
Lída + 4 |
|
(18.4.2013 21:09:56) PROČ NE VE ŠKOLE??? Mě s tímhle s prominutím imbecilním požadavkem zase krkají kantoři. Já i moje děti jsme velkou část úkolů stíhali napsat ještě v den zadání ve škole. ČEMU TO VADÍ???
|
Delete |
|
(18.4.2013 21:13:37) Co si máš co mastit úkoly ve škole? Ty jsou přeci od toho, aby sis vše ze školy zopakovala, procvičila, a argument, že to nepotřebuješ a nic ti to nedává, a tak je naprosto jedno, kdy to namastíš, se prstě nebere .
|
Lída + 4 |
|
(18.4.2013 21:16:55) Jo, Delete, přesně tak Tak třeba úkoly z angliny jsem od půlky gymplu opisovala před hodinou od spolužačky - ach ta hrůza!!! V tý době jsem v anglině byla tak o rok dál než zbytek třídy, takže mi tyhle úkoly nedávaly fakt vůbec nic.
|
Anni&Annika |
|
(18.4.2013 22:21:37) a tak jina je snad stredni skola a jina prvni trida.....navic si myslim, ze v te prvni tride to ma i smysl ten, ze rodic proste muze dohlidnout na to, jak to diteti jde, popripade poradit /kdyz vezmu, ze vim co dite dela a bez problemu s nim muzu probrat dalsi latku kdyz je nemocne, neb jen navazuju na to co uz vim/. Prece jen je to vstup do cehosi noveho a je dobre, aby ten prvnacek zvladnul zakladni krok co nejlepe a nemel problemy pozdeji. Fakt v tom nevidim problem, a jak uz jsem psala, ani mi to zadny problem nedela Dnes dokonce jeden tatinek na tridnich nechapal matematiku, syn byl nemocny a on nebyl schopny mu vysvetlit co ma delat, kdyz dohanel latku doma. Ucitelka mu rekla, ze to nemel delat kdyz nevedel, ze ji to mel napsat a ona by mu to vysvetlila ve skole. Taktez reagovala na ostatni rodice. Ale fakt me prekvapilo, kolik rodicu se s detma doma uci neb dite ve skole nechape nejakou latku. Me ty ukoly neprijdou zcestne. Pri nich clovek zjisti, v cem muze diteti pomoct
|
štěpánkaa |
|
(18.4.2013 22:28:48) mám jednu kamarádku se stejně starými dětmi jako mám já, která neustále porovnává škulu kam chodí její dítě a školy kamarádek. kdykoliv se vidím, tak s emě vyptává, co berou klui v jednotlivých předmětech. absolutně není schopná pochopit, že to nevím (klukům je 16), jen v "mých" předmětech tak zlehka tuším co asi tak zrovna probírají
|
Lída + 4 |
|
(18.4.2013 23:03:21) Milado, a proč to všechno? Já tak maximálně vím, že nejmladší teď delší dobu v matice měla funkce (lineární, kvadratická, lomená, goniofunkce), protože z toho chtěla vyzkoušet před písemkou. Ale jinak nemám tušení (jo, vím, že v příroďáku letos mají geologii).
|
|
štěpánkaa |
|
(18.4.2013 23:03:34) tak to jsi jako ta moje kámoška já to nechápu, PROČ a K ČEMU to je? že tě to zajímá? tak to pak jo, to chápu. ale mě i když něco tkaového zajímá, stejně si to nepamatuju vlastně tohle docela obdivuju
|
Delete |
|
(18.4.2013 23:07:50) štěpánko, jo, jsou takoví exoti, co je tohle prostě zajímá a nemá cenu za tím nic hledat . Já to mám taky, možná i jako tvoje kámoška, mám potřebu mít přehled, aniž by to mělo nějaký hlubší smysl nebo že bych chtěla hodnotit, která škola je snad horší nebo leší. To ne, prostě mě to jen baví a občas se zamyslet nad tím, co se mi třeba líbí víc a co míň.... Ale právě proto nevidím důvod denně podepisovat haldu sešitů, jelikož ti, které to zajímá, to prostě sledují, a ti, které to nezajímá, k tomu zájmu žádné podpisy nedonutí .
|
štěpánkaa |
|
(18.4.2013 23:11:43) souhlasím a obecně nehledám za tímto jevem nic víc než zájem o to, co děti ve škole dělají. ale u é kámošky je to něco víc - jako by pořád chtěla poměřovat školy, aby snad ta co chodí její dítě byla ta nejtěžší a ona nás ostatní "trumfla". a co je síla, ona i snad 3 roky zpět pamatuje, co její dítě mělo ve škole za učio, takže to srovnává i s mladšími dětmi dalších kamarádek
|
Delete |
|
(18.4.2013 23:13:27) Jo, to já si to pamatuju taky, akorát nemám potřebu někoho trumfovat .
|
|
štěpánkaa |
|
(18.4.2013 23:26:45) ona netrumfuje - ona si jen ověřuje, že její dítě má blbý známky ne proto, že se neučí a na školu kašle (což je podle mého názoru ten důvod) ale proto, že jeho škola je nejtěžší v Praze
|
Delete |
|
(18.4.2013 23:47:38) štěpánko, jo, takže hledání alibi . U mě je za tím trochu potřeba kontrolovat, že nám něco neuniká, ale hlavně je to opravdu o tom mít přehled...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída + 4 |
|
(18.4.2013 22:35:48) Anni, lehce jsme dohlíželi jen na samým začátku u prvorozenýho, kde jsme už tušili, že je dyslektik - ten skutečně POTŘEBOVAL doma trénovat čtení. Ostatní děti ne, při nástupu do školy už delší dobu četly. A jinak - při nemoci jsme prakticky nikdy nedoplňovali, stačilo to po návratu do školy (aspoň měli chvilku co dělat). Výjimkou byly jen skutečně dlouhý nepřítomnosti (měsíc a víc).
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(18.4.2013 22:09:24) předem upozorňuju, že podpisy nepožaduju. ale souhlasím s buchlí v diskusích o podpisech pod úkoly se dělá z prdu kulička tady přece nejde o to, zda dítě úkol namastí ten den co ho dostalo ve škole - není snad problém, aby doma vytáhlo sešit a nechalo podepsat. problém (hlavně dítěte) je, že namastí úkol o přestávce před hodinou a opíše od spolužáka a ví prdlačky co v něm bylo. děljí to tak mí studenti, ale já to už neřeším. od starších už ty úkoly ani nekontroluju. akorát ty příklady z nich pak mají v písemce. a vědí to
|
Delete |
|
(18.4.2013 22:53:29) štěpánko, však jo, to je způsob, jak jim dát najevo, že ten úkol k něčemu je....jako příprava na písemku. A je jen na nich, jestli tuhle možnost využijí... Vynucováním podpisu dosáhneš jen toho, že děti začnou hledat cestičky, jak to obejít. To, že se naučí podpis rodičů, je jen jeden způsob. Žáci ze školy, kde jsem učila, to měli vymakanější. Nechali si doma podepsat prázdnou stránku a pak tam ve škole ten úkol dopsali....a ano, rodiče to podepisovali a neřešili. Takže efekt nula nula nic a jen další odvádění pozornosti od toho podstatného, tedy jestli jde o to, aby ten úkol žákovi k něčemu byl, nebo o to, aby prostě splnil povinnost, aniž by viděl smysl .
|
štěpánkaa |
|
(18.4.2013 22:56:32) no, vždyť proto mě to mladické požadování podpisů přestalo bavit
|
|
|
|
|
|
|