Mája+kluci 07, 11 |
|
(11.2.2015 11:45:27) U nás angličtina v první třídě s minimálním výsledkem. Ale musím říct, že teď - ve 2.třídě - se to výrazně zlepšilo, jedou taky podle Happy House, ale umí barvy, čísla, zvířata, části těla, jídlo + jednoduché věty typu I like..., I don´t like..., I´ve got... Docela změna, poprvé mám pocit, že se něco opravdu učí Možná je to i novou dobrou učitelkou
|
12.11diskuterka15 |
|
(11.2.2015 11:50:39) Taky nemůžete očekávat teď v únoru nějaké velkolepé výsledky, když se učí AJ 5 měsíců...Je to opravdu spíše seznámení se s jazykem. Je to prostě tak, že AJ je jeden předmět z mnoha. Já si dnes také nepamatuji téměř nic z chemie nebo z fyziky a hodně dětí na tom bude takto s cizími jazyky. Jde o to, co koho zajímá.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(11.2.2015 12:01:01) vypadá to, že máš s cizími jazyky a jejich učením zkušenost - tak se chci zeptat
je vhodná metoda, kterou popisuješ u svého 5letého syna vhodná i pro děti nad 10 let?
já jsme třeba žasla, že v češtině ještě neznali větné členy, ale v angličtině po nich chtěli poznat podmět a přísudek, to mi připadalo úplně mimo, na druhou stranu já jsme systematik, syn taky, mně vyhovuje naučit se slovíčka, naučit se jejich tvary, naučit se gramatiku, pochopit to a pak až tvořit věty, naposloucháním nedokážu absolutně nic, už proto, že mám ohromný problém odlišit od sebe jednotlivá slova, prostě to nejde a když nám pustili CD s nějakou situací dejme tomu z ulice nebo obchodu, tak jsem byla absolutně v koncích
možná být tam a muset, tak by se to nějak poddalo, ale v našem prostředí mi připadá, že od jistýho věku už tím naposloucháním naučit jazyk nejde - a nebo je to jen způsobem uvažování a nebo tím problémem se sluchem nebo rozpoznáním zvuků?
jinak maturovala jsem z angličtiny v roce 1994 a uměla jsme se domluvit i v cizině, od té doby jsem hodně zapomněla, bohužel, ale měli jsem tenkrát tu úplně běžnou výuku a mně to maximálně vyhovovalo a ze současných učebnic kluků nejsem schopná jim pomoct vůbec s ničím, zadání anglicky, takže nerozumím, doplnit slovo do věty, když není nikde vysvětlený, o co vlastně jde, je tam jeden vzorový příklad, ale ten samozřejmě nesedí na všechno, potřebovala bych mít napsaný, že jde o třeba předminulý čas, ten se tvoří takto a pak teprve ten příklad, ale ze vzoru to nepoznám (teda to, kam jsem ještě nedošla s opakováním podle svých starých sešitů)
|
12.11diskuterka15 |
|
(11.2.2015 12:11:17) Yuki - nemám s vyučováním cizích jazyků zkušenost jako učitelka, nikde neučím. Učím jen syna a doučovala jsem synovce. Chodila jsem ale na různé jazykové kurzy v zahraničí a tam mě třeba překvapilo, že už od první úrovně byla výuka s rodilým mluvčím, který v hodině mluvil jen tím svým jazykem. Tam mi někdy ale přišlo, že by úplní začátečníci i uvítali nějaké vysvětlení ve svém jazyce. Každému asi vyhovuje jiný způsob výuky, nedá se takto radit. Nejlépe se naučíš, když žiješ v cizojazyčném prostředí, když jazyk používáš každý den. Jinak aktivní úroveň postupně klesá na pasivní, tzn. rozumíš, když si něco čteš nebo ještě i mluvenému projevu, ale sama máš potom problém mluvit, chybí pohotovost apod. To je normální a mají to tak všichni. Dá to hodně práce jazyk udržovat v aktivní úrovni. Člověk by měl alespoň číst nebo sledovat cizojazyčné nahrávky, když už nemá možnost mluvit. Ta metoda vět se dá použít myslím i u starších dětí. Mohou se tak učit i dospělí. Prostě se místo jednotlivých slovíček naučíš celou větu. Naučíš se How are you? A nebudeš přemýšlet, co je sloveso a co je zájmeno apod. Ale samozřejmě postupem času budeš vědět, kde to sloveso je, proč tam je apod. K tomu ale člověk dojde později. Nebo tak si to aspoň já představuji. Nějakou znalost gramatiky mít musíš, ale není nutné to učit hned malé děti, které neumějí vůbec nic.
|
|
Len |
|
(11.2.2015 12:27:15) Yuki, urcite se to da pouzit i u dospeleho, ja to pouzivam ted jako doplnek, konkretne Michel Thomas method. Nevim, jak by to fungovalo u uplneho zacatecnika, ja uz nejake zaklady mam, chytam se snadno a hodne si z toho pamatuju, umim to pak pouzit v klasicke prekladove metode. Akorat ten pan mi je na poslech docela neprijemny, ale podobnou metodu dela vic autoru, da se vybrat prijemnejsi hlas
|
|
|
|
|