| Přihlásit se | Nová registrace
tisk-hlavicka

Angličtina v první třídě

 Celkem 47 názorů.
 Kloka + 3 


Téma: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:15:08)
Jakou máte zkušenost?

Náš prvňák má učebnici Happy House. Od začátku roku už jim stihli vyměnit učitele, mám pocit, že to byla změna k horšímu. Domácí úkoly spočívají ve vybarvování. Nechala jsem ho vybarvovat, přišlo mi, že toho i tak má v první třídě dost, s čím se musí poprat. Ale teď je už druhý týden doma nemocný, tak došlo i na angličtinu a zjistila jsem, že nezná ani základní barvy, natož nějaký jiný slova. Prostě nic. Tak přemýšlím, kde je chyba, protože tohle asi není úplně ideální. K domácím úkolům ani k ničemu jinému nám učitelka žádné istrukce nedává, tak asi neočekává, že budu s dítětem doma drtit slovíčka nebo cokoli jinýho... A přitom děti mají velikou kapacitu, sama vím, že kdybych se s ním hravou formou učila deset minut denně, tak ty barvy umí druhý třetí den ~d~
Jak je to u vás?
 Gudrun 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:19:35)
Je to stejné. Je to angličtina hravě, takže se toho moc nenaučí. Ale neboj, brzy budou zahlceni až dost.
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:20:09)
u nás je angličtina nepovinná, dala jsem tak syna ve druhé třídě a po půl roce jsem zjistila totéž - neumí absolutně nic, jen sedí o hodinu dýl ve škole, takže jsem ho odhlásila, a jsem fakt zvědavá na kvalitu výuky příští rok, kdy už to bude povinně
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:24:32)
u nás dostali nějakou složku s obrázkama, nedělali z toho nijak moc, ale hlavně jsem nikdy nedostala instrukce, co s tím doma, v sešitě, povinně velký tlustý linkovaný popsali dvě stránky a měl v tom tolik chyb, že jsem se nestačila divit, střídaly se tam třeba hračky a věty, napsaný napůl foneticky a napůl asi jak to opsal z tabule občas i správně, když jsme mu to přečetla, tak říkal, že to učitel říkal, ale on že netuší, o co jde, přečíst to neuměl, tak jak by mohl, druhák a celou větu, učit jsem se neměli nic, za úlohu dostal třeba namalovat nějakou věc, nebo spíš vymalovat, ale nikde k tomu neměl to slovo a ani se mu tam později neobjevilo - že by třeba namaloval koně, psa a kočku a pod to si příště napsali, jak to je anglicky,

připadala mi ta výuka absolutně chaotická a k ničemu
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:32:40)
Podobné zkušenosti mám já. Ne tedy s vlastními dětmi, ale z cizími. V rodině jsem pomáhala s doučováním a byla jsem naprosto vyděšena. Učí se starým způsobem, slovíčka a gramatiku a ne automaticky celé věty. Proto to jde pomalu. Mám syna 5 let a učím ho němčinu. Učím jak slovíčka, tak celé věty. On samozřejmě nerozumí gramatice a proč to v té větě tak je, ale řekně třeba větu Welches Geschenk magst du am liebsten? Ich passe auf das Baby auf apod. A přitom nemusí vědět, že am liebsten je třetí stupeň, nemusí umět časovat slovesa ani znát různé pády nebo předpony apod. Naučí se to takto zpaměti přirozeně a postupně se mu to snad spojí a budou se mu lépe tvořit věty samostatně.
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:27:39)
Tenhle přístup je normální. Sice se dá jazyk od první třídy, ale je to tou hravou formou, vybarvování, naučení se pár básniček a písniček apod. Málokteré dítě se naučí cizí jazyk ve škole. Jsou to opravdu výjimky. Můj synovec bude mít 15 let, angličtinu má snad od 3. třídy a v podstatě nedá dohromady bez delšího přemýšlení ani jednoduchou větu typu Where are you from...Měl tedy dvojku, teď už jedničku. Opravdu neočekávej, že se děti na ZŠ naučí cizí jazyk na úrovni umožňující běžnou komunikaci. To jen ty jazykově nadané se zájmem nebo ty, které se učí ještě mimo školu. Nezpochybňuji, že nejsou takové školy, kde se dítě naučí plynně komunikovat, ale je jich málo. Vždyť ta děcka se většinou učí akorát gramatiku, dělají cvičení a vůbec nemluví. Je to to samé, jak bylo dříve s ruštinou, učili se všichni, uměl málokdo.
 sarmi 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:32:12)
taky máme happy house - umí počítat do 10, základní barvy, pojmenuje základní věci ve tříde - okno, stůl, židle, tabule - zezadu jsou slovíčka ke každé lekci, které procvičujem (nepravidelne...), mame i cd s pisnickami a mimoto je toto všechno ne webovkach. podivej se zezadu ucebnice na www stranky, navede te to. (ted nemam knizku u sebe, mají dnes angličtinu).
 Luc. 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:33:00)
Učebnici nemají žádnou nebo jsem žádnou neviděla nenosí je domů.
Každopádně zná barvy, umí pozdravit, umí říct jak se jmenuje, jak se jmenují rodiče a sourozenci, umí se zeptat jak jmenuje někdo jiný, umí pojmenovat části těla, umí počítat do 20ti, umí jednoduše mluvit o své rodině ve smyslu maminka se jmenuje.... mám dva sourozence bratra a sestru a ti se jmenují... mám babičku a dědečka, umí pojmenovat zvířátka.

Problém vidím v tom jak který učitel umí anglicky leckdy neumí vůbec a je o hodinu napřed před žáky a to je špatně. Kolikrát nemají ani správnou výslovnost.
Angličtinářů je málo. Začínající učitel anglicky umí. Učitel před důchodem málokdy.
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:36:11)
Učitelů AJ je dost, jenže bohužel místa nejsou uvolňována a sedí tam právě často ti, kteří se doučili AJ společně s dětma a sami by AJ v praxi ani nebyli schopni používat. Ti se potom drží učebnic a umí vlastně jen to, co je v těch učebnicích. Řada z nich by se v cizině vůbec nedomluvila. Jenže už tam jsou a budou a mladší, kteří mají už jiné metody a umějí AJ lépe, protože často byli i v zahraničí, musejí čekat, až tito odejdou do důchodu.
 Luc. 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:39:20)
njn je to špatně :-( Nezbývá než dítěti zaplatit soukromé hodiny v budoucnu.

My máme štěstí, že učitelka, ač přes je jí 40 let anglicky umí dobře.
V podstatě zařazuje angličtinu i do matiky, kde jim sem tam formou hry řekne daný příklad v angličtině a tak. Líbí se mi to. Nebo v prvouce - berou zvířátka a řeknou si je i anglicky. Děti to baví.
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:47:51)
Těmi "staršími" učitelkami jsem zrovna nemyslela učitelku, které je 40 let. Tato může umět cizí jazyky už velmi dobře a znát i nové metody. Postupně by se to snad mělo vyměnit.
 Kloka + 3 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:57:53)
Ach jo, tak to je až na výjimky opravdu tristní. Vůbec bych netrvala na tom, aby byl jazyk od první třídy. Vadí mi, že si škola dělá vlastně "reklamu" a děti ve vyýsledku jen sedí o hodinu dýl v lavici. Sama jsem vystudovala dva jazyky, jeden jsem začla asi ve čtvrtý třídě a druhý až na VŠ. A normálně to šlo. Chápu samozřejmě, že může být obrovský usnadnění, když se děti učí odmalička - jen tedy asi ne takhle.
 Monty 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:04:02)
V první třídě na tom syn byl asi jako to píše Luc.
Ale oni tedy měli AJ už ve školce, rok nebo dva, platila jim to městská část. Takže vlastně v první třídě spíš opakoval to, co už znal ze školky. Teď je v šestce, všimla jsem si, že začíná bojovat s časováním, jinak bych řekla, že umí celkem slušně, slovní zásobu má dobrou, v AJ se snaží číst, dívá se na anglicky mluvený dokumenty, a řekla bych, že převážně rozumí.
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:07:25)
tak když aspoň rozumí, tak je to přece super, mateřskýmu jazyku taky děcko nejdřív rozumí a pak až začne mluvit
 Monty 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:10:39)
Jitys,
tak syn mluví, ale moc nemá s kým, moje angličtina je spíš pasivní, takže ho nechci iritovat svým přiblblým přízvukem.
Vloni cestou na dovolenou mi ale v letadle přehrál v angličtině celkem dlouhej a vtipnej příběh, vzal si k tomu věci, co měl k dispozici, takže v tom figuroval Magazin Man, Baggy Bag, Water Iva, Green Sausage a ještě něco, co si už nepamatuju, a bylo to fakt dost legrační a byla jsem překvapená, jak dobře mluvil.
Příští rok bych ho ráda poslala o prázdninách aspoň na 14 dní do Anglie, aby se rozmluvil, protože tam bude muset. ~;)
 Mája+kluci 07, 11 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:45:27)
U nás angličtina v první třídě s minimálním výsledkem.
Ale musím říct, že teď - ve 2.třídě - se to výrazně zlepšilo, jedou taky podle Happy House, ale umí barvy, čísla, zvířata, části těla, jídlo + jednoduché věty typu I like..., I don´t like..., I´ve got...
Docela změna, poprvé mám pocit, že se něco opravdu učí :-) Možná je to i novou dobrou učitelkou ~R^
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 11:50:39)
Taky nemůžete očekávat teď v únoru nějaké velkolepé výsledky, když se učí AJ 5 měsíců...Je to opravdu spíše seznámení se s jazykem. Je to prostě tak, že AJ je jeden předmět z mnoha. Já si dnes také nepamatuji téměř nic z chemie nebo z fyziky a hodně dětí na tom bude takto s cizími jazyky. Jde o to, co koho zajímá.
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:01:01)
vypadá to, že máš s cizími jazyky a jejich učením zkušenost - tak se chci zeptat

je vhodná metoda, kterou popisuješ u svého 5letého syna vhodná i pro děti nad 10 let?

já jsme třeba žasla, že v češtině ještě neznali větné členy, ale v angličtině po nich chtěli poznat podmět a přísudek, to mi připadalo úplně mimo, na druhou stranu já jsme systematik, syn taky, mně vyhovuje naučit se slovíčka, naučit se jejich tvary, naučit se gramatiku, pochopit to a pak až tvořit věty, naposloucháním nedokážu absolutně nic, už proto, že mám ohromný problém odlišit od sebe jednotlivá slova, prostě to nejde a když nám pustili CD s nějakou situací dejme tomu z ulice nebo obchodu, tak jsem byla absolutně v koncích

možná být tam a muset, tak by se to nějak poddalo, ale v našem prostředí mi připadá, že od jistýho věku už tím naposloucháním naučit jazyk nejde - a nebo je to jen způsobem uvažování a nebo tím problémem se sluchem nebo rozpoznáním zvuků?

jinak maturovala jsem z angličtiny v roce 1994 a uměla jsme se domluvit i v cizině, od té doby jsem hodně zapomněla, bohužel, ale měli jsem tenkrát tu úplně běžnou výuku a mně to maximálně vyhovovalo a ze současných učebnic kluků nejsem schopná jim pomoct vůbec s ničím, zadání anglicky, takže nerozumím, doplnit slovo do věty, když není nikde vysvětlený, o co vlastně jde, je tam jeden vzorový příklad, ale ten samozřejmě nesedí na všechno, potřebovala bych mít napsaný, že jde o třeba předminulý čas, ten se tvoří takto a pak teprve ten příklad, ale ze vzoru to nepoznám (teda to, kam jsem ještě nedošla s opakováním podle svých starých sešitů)
 12.11diskuterka15 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:11:17)
Yuki - nemám s vyučováním cizích jazyků zkušenost jako učitelka, nikde neučím. Učím jen syna a doučovala jsem synovce. Chodila jsem ale na různé jazykové kurzy v zahraničí a tam mě třeba překvapilo, že už od první úrovně byla výuka s rodilým mluvčím, který v hodině mluvil jen tím svým jazykem. Tam mi někdy ale přišlo, že by úplní začátečníci i uvítali nějaké vysvětlení ve svém jazyce.
Každému asi vyhovuje jiný způsob výuky, nedá se takto radit. Nejlépe se naučíš, když žiješ v cizojazyčném prostředí, když jazyk používáš každý den. Jinak aktivní úroveň postupně klesá na pasivní, tzn. rozumíš, když si něco čteš nebo ještě i mluvenému projevu, ale sama máš potom problém mluvit, chybí pohotovost apod. To je normální a mají to tak všichni. Dá to hodně práce jazyk udržovat v aktivní úrovni. Člověk by měl alespoň číst nebo sledovat cizojazyčné nahrávky, když už nemá možnost mluvit.
Ta metoda vět se dá použít myslím i u starších dětí. Mohou se tak učit i dospělí. Prostě se místo jednotlivých slovíček naučíš celou větu. Naučíš se How are you? A nebudeš přemýšlet, co je sloveso a co je zájmeno apod. Ale samozřejmě postupem času budeš vědět, kde to sloveso je, proč tam je apod. K tomu ale člověk dojde později. Nebo tak si to aspoň já představuji. Nějakou znalost gramatiky mít musíš, ale není nutné to učit hned malé děti, které neumějí vůbec nic.
 Len 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:27:15)
Yuki, urcite se to da pouzit i u dospeleho, ja to pouzivam ted jako doplnek, konkretne Michel Thomas method. Nevim, jak by to fungovalo u uplneho zacatecnika, ja uz nejake zaklady mam, chytam se snadno a hodne si z toho pamatuju, umim to pak pouzit v klasicke prekladove metode. Akorat ten pan mi je na poslech docela neprijemny, ale podobnou metodu dela vic autoru, da se vybrat prijemnejsi hlas~:-D
 janna001 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:08:50)
My doma slovíčka procvičujeme. Máme taky Happy house, taky prvňák, máme i to CD. U každé lekce přehráváme písničku a opakujeme slovíčka. Třeba 2x týdně projedu těch 8 slovíček v lekci, napřed neví, druhý týden už jo.
 janna001 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 15:45:24)
A máte taky Happy house?
 Arien+2 
  • 

Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:11:12)
Taky mají Happy House. A taky dost různě vymalovávají a tak, ale to nejen v angličtině, takže to spíš považuju za obecnou věc v první třídě.
Ale zase co vím hodně poslouchají, a především prolínají angličtinu i v jiných předmětech. Takže to spíš vidím tak, že jde o takové postupné "vplutí", zvyknutí na jiný jazyk. Myslím že v tom začátku je nejdůležitější ten "poslech".
Jinak umí barvy, čísla a právě pojmenovávají oblečení apod. Zpívají nějaké ty jednoduché písničky jako "Daddy finger" apod.

Našla jsem podle popisu syna co jim pouští paní učitelka na youtube a pouštím to i doma - takové jednoduché krátké výukové "filmy" se Stevem, je to dobrý a dětem se líbí, snad jim tedy z toho něco uvízne, jmenuje se to Wow English TV - kdo nezná doporučuju.
Takže spíš než nějaké drilovaní slovíček, bych to viděla "pomoci tomu" touto formou.

Ten kontakt s jazykem je to nejpodstatnější. Pokud není tak to je nejspíš důvod proč i přes roky učení spousta lidí ten jazyk prostě po čase neumí, to je jako s tou ruštinou.
i když teda mně ta ruština včetně azbuky docela "naskočila" když jsem se ocitla v Rusku ~;)
 Monty 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:17:19)
Arien,
to má asi každý jinak.
Rusky nemám vůbec příležitost mluvit, pokud nepočítám, že čas od času nějakýmu Rusovi v Praze řeknu, jak se kam dostane, a z nějakýho záhadnýho důvodu rozumím ruštině nejlíp ze všech jazyků, ke kterým jsem "přičichla" a dokonce bych řekla, že ani nedělám moc gramatický chyby. Azbuka mi nedělá nejmenší problém. ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:32:28)
jj, ruština je nejlepší, přestože jsem ji měla nejkratší dobu - od 5. do 7. třídy, v listopadu 8. třídy jsem učitelku přestali brát vážně, přesto zatím rozumím dost a když chtějí kluci poradit, tak pořád ještě umím, i po těch 25 letech
angličtinu jsem měla jen 4 roky na gymplu, tu umím ještě trochu, ale vadí mi, že zapomínáma snažím se to vracet
němčinu jsem měla od 6. třídy do matury, z té umím pár slovíček a horko těžko složím větu, jednoduchou + Ich habe gesagt, to je asi jediná věta jiná než v přítomným čase

ve všech jazycích se ale umím omluvit, že nemám domácí úlohu :)))

 Monty 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:34:30)
Izviníte menjá, taváryš učitělnica, ja zabýla damášnoju rabótu? ~;)
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:38:28)
zadáču, ale jinak stejný :))
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:39:08)
jak se teĎ vlastně říká učitelce, když už to není taváryš?~o~
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:39:22)
ten smajl tam vlítnul omylem
 Monty 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:40:36)
Yuki,
taky mně to napadlo. ~t~
A nevím. Chazjájka asi ne.
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:44:52)
zeptám se kluků až přijdou, oba dnes ruštinu měli :))
 Yuki 00,03,07 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 15:45:14)
Monty, už to vím

gaspadín prepadavátěl je pan učitel

 Simča, dcery *1988 a 1997 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 13:41:58)
I zimoj.... i zimój... Zimój ja něguljáju.
 Simča, dcery *1988 a 1997 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 13:49:38)
MMCH koukám, že jsem na tom jako někteří vaši prvňáci. Začala jsem v říjnu chodit na AJ, zatím umím barvy, části těla, pojmenovat členy rodiny (včetně švagrové a jiných příbuzných "in-law"). Umím číslovky a zájmena. Tedy taky tvary slovesa to bee a to have v oznam i tázací větě. Z minulé hodiny jsem dostala za dom. úkol "sloh" na téma Let me introduce myself", protože příští týden máme jarní prázdniny a jsem pryč, takže mi odpadne hodina. Popsala jsem 4 strany A5 bloku, jsem zvědavá, kolik jsem tam nasyslila chyb....~t~. Ale je to v tom duchu, jak to tu někdo psal - říct své jméno, kdy jsem se narodila, kolik mám sourozenců, jak se jmenují rodiče, co dělají, jak se jmenuje muž, čím je, jak děti, kolik mají let, co studují... Hlavně mně to děsně baví!
 Julie 
  • 

Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 12:22:08)
Opravdu hodně záleží na učiteli. Naše dítě mělo AJ od první třídy, na konci roku jsme zjistili, že je to k ničemu a dali jsme ho do JŠ. Od první hodiny pracovali s rodilým mluvčím, který nemluvil vůbec česky. Bylo to to nejlepší, co jsme kdy udělali. Dnes napovídá učitelce na SŠ a má několik certifikátů.
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 18:07:16)
Chyba nemusí být nikde.
Pokud má angličtinu jednou týdně, spočítej si, kolik je to hodin od začátku roku.
Některé dítě se chytne rychle, některé ale dlouho mlčí a jen poslouchá a vstřebává a začne být schopné komunikovat až později.
Také nechtěj po dítěti překládat (tj. neptej se ho "Jak se řekne pes? Jak se řekne červená?), oni se to pravděpodobně takhke neučí, spíš by ti asi dítě zareagovalo, kdyby ses zeptala "Whats this?" nebo "What colour is this?" apod.., podle toho, co najdeš v učebnici.
Ale samozřejmě to může být i tak, že mají nevhodnou, neefektivní výuku a dítě nebude umět nic ani na konci roku.
Jedno z mých dětí po prvních letech v ZŠ také neumělo nic.
 klikli 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 18:30:25)
V 1. třídě je ta angličtina fakt jen na seznámení, co by člověk po dětech chtěl, když to mají jednu hodinu týdně (u nás dokonce až pátou hodinu). Moji prvňáci teď umí to, co tu bylo vyjmenované, kromě částí těla, ty nás čekají. Umí písničky, slovíčka se učíme pomocí hraček, obrázků, hodně vybarvujeme, stříháme, lepíme, co jiného s nimi. Co jde, to spojujeme s pohybem, rytmizací, děti vypadají, že je to baví. Výslovnost je zatím dost problém, většině chybí přední zuby, takže jazykem šmejdí všelijak.~t~
Hodně záleží na skupině, ve které dítě je, jestli jsou děti rozdělené podle výkonu nebo jen podle abecedy, třídy. Pokud jsou dělené podle výkonu, tak v deváté třídě jsou ty rozdíly veliké. V té dobré skupině jsou schopní se domluvit, reagují opravdu dobře, nedělají chyby v časech apod. Dokážou diskutovat o daném tématu, kdežto v té slabší skupině je úspěch, když dají dohromady smysluplnou větu - toť moje zkušenost. Ale je to hodně o motivaci těch dětí, v té výběrové skupině jsou většinou ti, co chtějí umět. A to je strašně moc.
 Termix 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 19:32:51)
AJ učím, i když ne na ZŠ. Pokud má dítě učitele, který mluví pouze a výhradně anglicky, pak by už teď mohlo mít slušné pasivní porozumění. A to i v případě, že má angličtinu jen hodinu týdně. Pokud se ve škole v angličtině mluví česky, nebude umět nic.
Vybarvování je podle mě aktivita naprosto o ničem. Pokud má dítě za domácí úkol vybarvit třeba zvířátka, nepřinese mu to nic a osobně bych se ohradila.
Vybarvování má pouze smysl jako "diktát" - ve smyslu, colour the horse brown ... a ani tohle bych nepřeceňovala. Ono to nikoho moc nebaví.

Bohužel všechno je jen o učiteli. Najít někoho, kdo umí jak anglicky, tak ještě učit a ještě být zapálený, to je oříšek.
 klikli 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 21:24:47)
Upřímně, když mluvím na prvňáky jen anglicky a u toho dělám posunky, polovina dětí na mě kouká a prostě neví a za 45 minut neuděláme opravdu vůbec nic. Umí sice základní pokyny, to ano, ale s tím si celou hodinu při vysvětlování her, co jak doplníme, spojíme, vybarvíme apod. nevystačím, bohužel. Takže vedení hodiny je půl aj a půl čj. Ve 2. třídě je to o mnoho lepší, ale ta první třída je opravdu masakr. Je to pro mě nejnáročnější hodina z týdne. Deváťáci jsou proti tomu totální leháro, opravdu.
 Termix 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 22:16:24)
Báro, díky, mně se nechtělo tohle všechno psát. Kdo chce, vždycky si najde důvody, proč je něco složité, proč to nejde... Já vím, že to funguje i s mnohem mladšími dětmi než s prvňáky. Ale tak my máme podobné vzdělání :-).

Mmch, pošli mi možnosti setkání, jak tě tu tak poslouchám, měla bych pro tebe možná jednu krátkodobou pracovní nabídku.
 Termix 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 22:20:59)
Je mi jasné, že v běžné ZŠ to máte náročnější než já. Ale na druhou stranu mí VŠ studenti ... ti občas taky dají zabrat :-D.
 Termix 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 22:18:04)
Jako papouch :-), já si už dnes přidala jak cvok :-)
 klikli 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 23:00:20)
To, co píšeš, je jasný. Ale ty děti mi na toto úplně nefungujou. Jestli je to tou pátou hodinou? Jsou tam šikovné děti, co reagují okamžitě a v pohodě, prostě značka ideál, a pak pár, co se někde blomcá a absolutně netuší. Postavím je někam, otočím se a jsou opět jinde. To samé s tím doplňováním a spojováním. Pokud docílím toho, že všichni mají v jednom okamžiku tužku a papír před sebou, tak je to úspěch. Ukážu na svém listu, co a jak dělat, řeknu jednoduchý pokyn a ozve se jedna, že to nechápe, další je zase někde mimo lavici a myšlenkami mimo náš svět, třetí kouká zasněně z okna a čtvrtý brečí, že si zlomil pastelku. Takže spojit dvě části obrázku panenky a říct, že je to panenka, je v té skupině na x minut. Po 6 takových obrázcích dám těm šikovným list vybarvit, aby mi pak řekli, že je to růžová panenka a zelené auto a jdu pomoct těm, co netuší nebo jsou myslí úplně jinde. Fakt odsud chodím totálně zpocená až na zadku. ~d~
 klikli 


Re: Angličtina v první třídě 

(12.2.2015 8:18:24)
Tyhle děti jsou takové pořád podle jejich učitelek. A na ty anglické pokyny prostě nereagují, nejde to a pořád nejde. Počítala jsem, že to okoukají od ostatních, ale ne. Dvě z nich ani nebaví interaktivka, pohybové hry, pantomima, nikdo je pak nechce ani do týmu, když hrajeme hry, takže řeším neustálé začleňování apod.(jsou tam děti ze 3 tříd, takže se moc neznají). Když to sečtu, tak tyto dvě děti, pak jeden zasněnec a jedno neuvěřitelně akční dítě v té skupině 18 dětí je docela masakr a jak jsem se těšila, jak si budeme hrát, co je všechno naučím a jak to bude fajn, tak to se někam rozplynulo ~:(.
 Ropucha + 2 


Re: Angličtina v první třídě 

(12.2.2015 10:37:39)
Já bych to využívání češtiny zase tolik nedémonizovala.
Samozřejmě, čím více autentické angličtiny, tím lépe.
Ale podle mě je podstatný způsob práce a když učitel používá kvalitní zvukové materiály, kde děti slyší rodilé mluvčí, neviděla bych občasné pokyny a vysvětlivky v rodném jazyce jako něco tragického.
Jedno z mých dětí mělo na 1. stupni ZŠ učitelku, která neuměla anglicky, ale naučila děti kupodivu hodně, protože měla kvalitní materiály a uměla s nimi pracovat a hlavně uměla pracovat s dětmi.
Možná je to lepší varianta, než když učitel umí anglicky výborně, ale neumí to dětem vhodně předat.
 zerat 


Re: Angličtina v první třídě 

(11.2.2015 22:02:41)
Mám pocit, že co ZŠ, tak učitelé jazyků jedna větší bída než druhá. Holka je v 5. třídě, vystřídala už několik učitelů a nějak jsme ztratili už iluze aneb asi to bude stejné jako s manželovými spolustudenty - Ti jazykáři, kteří jsou opravdu dobří na základkách nejsou páč je tam nezaplatí a jim nestojí za to se otravovat s malými ...... ~7~ Takže chceš-li, aby dítě jazyk umělo, zaplať mu soukromý kurz...
 Želvička78 


Re: Angličtina v první třídě 

(12.2.2015 15:53:57)
Mám dcerku v první třídě, ale angličtinu ve škole ještě nemají. Chodí soukromě na hodinu týdně, asi od listopadu a umí toho spoustu, barvy, zvířata, členy rodiny, ovoce a zeleninu a další jídlo, čísla, některá slovesa...umí přeložit jednoduché věty v přítomném čase - např. "Tři černí psy skáčou." "Nemám ráda cibuli" ~:-D atd.

Zajímavé recepty

Vložte recept

Další recepty nalezte zde


(C) 1999-2024 Rodina Online, všechna práva vyhrazena.


Četnost a původ příjmení najdete na Příjmení.cz. Nejoblíbenější jména a význam jmen na Křestníjméno.cz. Pokud hledáte rýmy na české slovo, použijte Rýmovač.cz.

Všechny informace uvedené na těchto stránkách jsou obecné povahy a jejich používání je plně ve vaší odpovědnosti.
Jakékoliv otázky zdraví vašeho nebo vašich dětí je nutné vždy řešit s vaším lékařem.