Černá kronika |
|
(27.6.2016 23:33:51) To není moje myšlenka, je to jeden z příspěvků v diskuzi pod článkem ke schválené změne ve vzdělávání zdravotních sester a je to takový povzdech myšlený asi všeobecně co se školství týče. Asi v tom smyslu, že tady nezůstal kámen na kameni a že né všechny změny jsou k lepšímu. Možná zamyšlení teď ke konci školního roku. Co bylo dříve lepší a co je lepší dnes, když si odmyslíme tehdejší i současné huštění ideologie. 1) Co integrace a inkluze? Není to hurá akce stejně jako změny ve vzdělávání zdrav. sester, který se teď předělává na model 4+1? 2) Zrušení přijímacích zkoušek. Asi to byla diskriminace. 3) Státní maturita. Síto až po 4 letech studia. 4) Téměř všichni studují VŠ nebo minimálně VOŠ. Kdo ne, je na chvostu. 5) A stejně je skoro každý asistent. Na střední zdrávce je zdravotnický asistent. Když pokračuje na Vošku na jiný obor, je z něj farmaceutický asistent. A pak si udělá při VŠ v centru celoživostního vzdělávání studium pro asistenty pedagoga a je potřetí asistent. (případ co znám ). 6) Zánik učňovských oborů.
atd. našlo by se toho víc....
|
Lída+2 |
|
(28.6.2016 5:38:19) No možná z části, ale jak tu už zaznělo.... za socíku se nějaké DYS vůbec nepoznaly. A ty lidi byli za blbečky.....když vidím jak jsem si napravila s včas rozpoznanou DYS syna. A u mě to nikdo nepoznal.
Jinak teda výuku co se třeba týká matematiky a podobně, určitě.
Ale teda oni už se vlastně k něčemu vrací...my měli 3 hodiny TV a na některých školách už to zase chtějí zkoušet.....příjde mi to legrační, zkoušelo se to na nás už právě dávno.
|
x x |
|
(28.6.2016 7:50:12) No největší problém dnešní doby je ten, že DYS je každý druhý. Otázka je, kolik těch dětí je diagnostikováno správně a oprávněně.
Svým způsobem nechápu, jak moc se liší někdo, kdo má poruchu dys od toho, kdo je prostě blbej, oba nenapíšou diktát bez chyb. Takže oba si prostě z diktátu jedničku nezaslouží. Jestli je to správné, o tom by se dalo diskutovat. Jak k tomu přijdou ostatní děti, které musí psát diktát a musí počítat všechno, aby měli jedničku proti těm, kteří mají úlevy od výmyslu světa. Když se podívám do třídy mého kluka, třeťáka, tak tam má papíry na něco fakt každý druhý, je to děsný materiál, taky už jen 3 měli na konci roku samé jedničky. Řekla bych, že nároky na děti jsou mnohem menší než dřív, že učitelka zkrátka přizpůsobuje rychlost a kvalitu výuky těm "postiženým" a na chytré děti je tam opravdu MINIMUM prostoru pro nějakou individuální práci. Opravdu si nemyslím, že by tak obrovské množství dětí bylo s nějakou poruchou, fakt to přece není možné (a ještě to sveďme na očkování a bude hotovo).
Osobně si myslím, že stejně by posunutí času někam do roku 1990 nic moc nevyřešilo, protože jsme prostě o 26 let někde jinde, stačí se podívat na dnešní děti a děti dřív, výchova je jiná, děti jsou drzejší (a to mi nikdo nevymluví). Plno rodičů si myslí, že když máme tu skvělou demokracii, tak si každý může dělat co chce, včetně dětí. Chybí základní úcta k učiteli, chybí možnost trestat a otázka je, jestli by tresty vůbec něco vyřešily, když by byli trestaní skoro všichni. Syn hrozně trpí tímto systémem, kdy dostává třída kolektivní tresty za to, že třeba hlučí, nebo vím já co, i když jsem si 100% jistá, že syn ne, protože je klidný a tichý. Kolikrát za mnou přijde s tím, že neslyšel, co si mají zapsat za úkol, protože všichni hučeli.
Jo, takže možná dost věcí bylo za minulého režimu ve školství lepších: 1. všichni jsme seděli na zadku a poslouchali co učitel říká 2. nikdo, nebo téměř nikdo nechodil na WC v hodině, pokud neměl nějaký závažní zdrav. problém. 45 minut to prostě zdravé dítě vydrží. 3. nikdo v hodině nejedl 4. kvalita výuky byla vyšší, za to bych dala ruku do ohně 5. střední potažmo vysoké školství bylo pro chytré, potažmo velmi chytré děti, pro ostatní bylo učňovské.
Ale vzít jen tak systém předrevoluční nebo těsně porevoluční a aplikovat ho dnes, to zkrátka nejde, na to je společnost už moc rozmlsaná, to by bylo rodičovských stížností a všeho.
Bavila jsem se s kamarádem učitelem o tom, co si myslí o osmiletých gymnáziích (dcera se dostala) a říkal, že je to svým způsobem elitářství, které odvádí ty nejlepší ze tříd jinam . Ale já si říkám, že je to vlastně jenom důsledek toho, kam to základní školství dopracovalo, a že rodiče chytrých, nebo alespoň lehce nadprůměrných dětí chtějí, aby se jim dostalo kvalitního vzdělání. Což samozřejmě je pochopitelné. Já jsem fakt ráda, že dcera se dostala, protože za těch 5 let, co byla na ZŠ a co bylo zřejmé, že je opravdu o parník nad spolužáky se jí nedostalo absolutně žádné individuální péče, zatímco těm blbějším hromada. To samé je u syna, který je taky jedničkář. Teď s "inkluzí", a to slovo se mi přímo příčí, to bude ještě horší. Jak může fungovat inkluze ve třídě s 30 dětmi, z nich dobrá třetina tak jako tak není schopna normálně pracovat.
Možná bych mluvila jinak, kdybych měla děti blbé, nebo s nějakou poruchou (třeba syn je na hraně poruchy pozornosti, řečeno v PPP, ale nijak jsme to neřešili a zkrátka se s tím popral velmi dobře sám s naší podporou a teď v té třetí trídě už je prakticky bez potíží), ale takto se na to dívám z pozice rodiče dětí, které mají schopnosti, jež nejsou nijak podporovány současným základním školstvím.
|
x x |
|
(28.6.2016 8:01:20) Však to píšu, že bych mluvila asi jinak, když bych měla dítě s "dys" . Jenže ho nemám a vadí mi, jak málo prostoru se věnuje nadaným dětem v běžných ZŠ, zatímco těm s různými poruchami a opravdu blbým se věnuje času až až. Jak k tomu přijdou ty chytré děti? Jedinou cestou by bylo zásadně snížit množství dětí ve třídách minimálně na tom prvním stupni. U syna je jich 29.
|
Lída+2 |
|
(28.6.2016 8:41:56) Žubko, mám ještě staršího syna, celých 5let ml práci navíc z vlastivědy, přírodopisu a matiky. Pak měl posledního 1/4 roku záskok, učitel v důchodu. Odmítl mu dělat práci navíc(myslel si, že ho něco učím doma já) a najednou syna škola nebavila.
Stejně jako jeho spolužačka co četla v první třídě knihy.měla práci navíc.
A důkladnou péči měl i jejich spolužák, který měl 3 DYS. Kterému se důchodce taky odmítl věnovat a sázel mu 5. žádné doplňovačky.....
A měli skvělou úču, kde to šlo a probíhalo skvěle.
A pak tu máme mladšího, kterýmu otěhotněla úča a vystřídali se mu další 3 než odešel na 8G. A ty si nechtěli přečíst zprávu z PPP, protože jsou tu jen na chvilku. Takže se to pořád odkládalo co s ním.....nakonec si zvykl , že nemá úlevy žádné, doma se mu věnujeme a napravujeme.
ONO záleží na učitelce....i v jedné škole.
|
|
wer |
|
(28.6.2016 8:47:36) Žubko bojuj za svoje nadané dítě, jdi s ním do PPP, ať má individuální plán, ať se mu učitelé věnují jak potřebuje, najdi mu náročnější školu........ V čem pomůže nadaným dětem, když se začne kašlat na děti s SPU?
|
x x |
|
(28.6.2016 8:50:53) Jojo, to je cesta, aby každý měl individuální plán. To je opravdu realizovatelné ve třídě, kde je 29 dětí. A jo, bojuju co to dá.
|
kreditka |
|
(28.6.2016 9:47:50) Přesně tak v tomto počtu dětí to prostě nejde a´t si každý myslí co chce. Mimochodem mám dceru s vývojovou dysfázií a syna se znaky ADHD - musím dodat, že žádný papír jsem si nevylítala - a ne že by to nešlo ALE potkala jsem jednoho skvělýho doktora který mi svěřil svůj názor na náš problém a já uznala, že papír nic neřeší.... Doktro se zabývá netradičními rehabilitačními metodami a musím říct že jeho léčba byla daleko účinnější než na logopedii co se týče dcery. Teď řeším syna a opět jeho po rehabilitačních metodách se postupně učí pracovat se svým temnperamentem, už není tak impulzivní, divoký apod. Jo mohla bych vyběhat pro syna papír ve škole by to měl s ním možná jednodušší, ale v životě mu nějaký papír bude k ničemu. Obě děti mají paradoxně opačný problém, ale řešíme ho - jo dcera možná letos ve druhý třídě ještě jedničky přinese (jisté to není), ale je mi jasný že to bude opravdu naposled, zkrátka na jedničky nemá no tak bude nosit horší známky a třeba z ní jednou bude šťastná cukrátřka, kadeřnice nebo něco jiného....
|
x x |
|
(28.6.2016 9:48:51)
|
|
x x |
|
(28.6.2016 9:52:43) No trošku se obávám, že IVP to dítěti rozhodně ulehčí, jinak by třeba nemělo dvojky, ale trojky.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 9:53:09) A proč se učit pro známky?
|
x x |
|
(28.6.2016 9:57:04) Protože neexistuje jiné měřítko, jak srovnat znalosti dětí. Pokud mě pamět neklame, tak pořád i na přijímačkách školu zajímá, jaké známky dítě mělo. A jestli na mě půjdeš s tím, že není potřeba děti srovnávat, tak končím diskusi. Vždy a všude v životě dochází ke srovnávání znalostí, při pohovoru zaměstnání, prostě všude.
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:04:39) jentak, protože, jak se můžeš dočíst na Rodině, rychlost je strašně důležitá. Pomalejší rovná se hloupější. Takže kdo není ochotný dětem vydupat nějaký papír, musí počítat s tím, že skončí na učňáku. Psát diktát šest minut místo pěti je prostě neakceptovatelný.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:06:28) Monty ale prosím Tě, sama jsi psala, že na známkách až tak nezáleží. Já nechápu, co je za problém, když děti mají na diktát stejný časový úsek a někdo dostane jedničku a někdo trojku. Zkrátka někdo je rychlý, někdo pomalý, někdo pěkně píše, někdo hnusně, proč chceš každému ulevovat v něčem, v čem je zkrátka horší? Protože každý má silné a slabé stránky.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 10:09:32) A proč psát diktáty? ...asi proto, že se dají hezky známkovat. Některé školy se bez nich obejdou.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:10:35) Já bych tu školu zrušila úplně, na co diktáty, když nám to Word podtrhá červeně, že jo.
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:15:51) Žubko, diktáty jsou test rychlosti, nikoli znalosti. Nejde o to, že Word něco podtrhá červeně. Já se třeba nikdy v životě nenaučila vyjmenovaný slova - nepotřebovala jsem to, protože jsem od tří let četla a mám všechny ty i/y apod. zafixovaný, nemusím je od ničeho odvozovat. Dítě, co si to odvozovat musí (třeba jen nějakou dobu, než to dostane "pod kůži") bude vždycky při diktátu pomalejší, a že to ví je mu úplně na prd. V podstatě je trestaný za to, že aplikuje v praxi látku, kterou má umět. Je spravedlivý, když dítě jako já (neumí vyjmenovaný slova) bude mít jedničku a dítě, co je umí trojku?
|
x x |
|
(28.6.2016 10:18:27) Monty to je furt dokola, jestli je Tvůj syn pomalý, tak je prostě pomalý, jako někdo jiný má zase jiný problém, je třeba zbrklý, pořád nechápu, proč uhýbat.
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:18:57) Žubko, proč sem taháš syna? O něm jsem nic nepsala.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:19:55) To byl příklad, nevím, jestli je pomalý.
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:23:30) Žubko, jak na co, ale o tom jsem nepsala. Někdo je pomalý, někdo je zbrklý, ale ve škole je jedna norma rychlosti a kdo s ní má problém, je diskriminovaný. Přitom to o znalostech moc nevypovídá. Ani o tom, jak se kdo kde uplatní nebo na co "má" - poznala jsem v dospělosti celkem dost vysokoškolsky vzdělaných lidí, co nedokážou napsat třířádkový e-mail bez chyb, a je mi fuk, jestli jsou "dys" nebo na to jen kašlou. A to mají na psaní času neomezeně, na rozdíl od diktátu.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:27:39) No já nevím, ale když mi nějaký VŠ napíše třířádkový mejl, který nedává hlavu ani patu a má tam 10 chyb, tak si pomyslím něco o blbci, který si to po sobě ani nepřečte nebo to neprožene korekcí. Přijde mi to jako pohrdání příjemcem takové zprávy.
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:29:15) Žubko, to já taky, ale zjevně mu to nebránilo v tom, aby tu školu vystudoval.
|
|
|
TaJ |
|
(28.6.2016 11:46:37) Monty, tak ony ty známky celkově o ničem moc nevypovídají...někdo má celou základku jedničky a stejně pak ty znalosti nedokáže uplatnit, nebo se to prostě naučí na jedničku a pak to pustí z hlavy....zatímco někdo sice dostane horší známku, ale v té hlavě mu to zůstane...a někdo má ty jedničky celkem nezasloužené, třeba na základce jsem měla spolužačku, která měla od první třídy až do osmé vždycky jen samé jedničky....a ke konci to už bylo spíš o tom, že i když něco třeba neuměla, nebo pokazila písemku, tak stejně na vysvědčení pak dostala jedničku, protože jí ho učitelé nechtěli zkazit....tak k čemu potom takové známkování je?
|
|
|
|
|
Dana |
|
(28.6.2016 10:37:34) Žubko, já jsem byla také v diktátech pomalá. Protože ale tenkrát na to nikdo nebral ohled, naučila jsem se pamatovat si věty, které se diktovaly. Když učitelka na závěr četla ještě celý diktát znovu, tak jsem teprve dopisovala.
|
|
|
susu. |
|
(28.6.2016 10:19:55) Monty, ono ale nejde o to, umět vyjmenová slova zpaměti, ale umět je aplikovat. A já teda při diktátech nevěděla všechno, občas jsem si to odvozovala a stíhala jsem, takže to opravdu není jen test rychlosti.
|
|
Eudo |
|
(30.6.2016 16:15:55) Monty, naprosto s tebou souhlasim. Znamky se davaji za to, co se zrovna tenhle tyden probira. Kdo se to nasprta, dostane jednicku. Za 2 tydny si z toho pamatuje desetinu. Zatim co ten, kdo se to nauci jinak a jindy a pouzivat to umi a pamatuje si to (=coz je pro zivot daleko dulezitejsi nez tydenni latka) znamku dostane blbou, protoze to umi jindy a jinak, ze jo.
|
|
Eudo |
|
(30.6.2016 16:15:55) Monty, naprosto s tebou souhlasim. Znamky se davaji za to, co se zrovna tenhle tyden probira. Kdo se to nasprta, dostane jednicku. Za 2 tydny si z toho pamatuje desetinu. Zatim co ten, kdo se to nauci jinak a jindy a pouzivat to umi a pamatuje si to (=coz je pro zivot daleko dulezitejsi nez tydenni latka) znamku dostane blbou, protoze to umi jindy a jinak, ze jo.
|
|
|
|
susu. |
|
(28.6.2016 10:12:25) "A proč psát diktáty?"
Protože se na nich dobře zkouší gramatické jevy.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 10:21:29) I na volném psaní lze cvičit gramatická pravidla....
|
susu. |
|
(28.6.2016 10:31:34) Mám zkušenost, že člověk radši volí, co napsat umí, a že problematickým jevům se vyhýbá. Diktát mu toto neumožní.
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:33:51) susu, místo diktátu lze ty problematické jevy doplňovat. Nemusím napsat celou větu, když jde o procvičování - dejme tomu - velkých písmen nebo vyjmenovaných slov po "M".
|
x x |
|
(28.6.2016 10:34:35) No jo, ale to se pak nenaučíš psát, že jo, to je fakt takový problém napsat pár vět správně?
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:36:51) Žubko, no, já mám doma dospělého dysgrafika a dyskalkulika a JE to problém. Resp. trvá mu to dlouho. V diktátu handicap jako prase. A přitom to samozřejmě umí.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:38:36) Tak to má pak problém, stejně jako hromada dalších lidí v jiných věcech. A koho to zajímá?
|
Lída+2 |
|
(28.6.2016 10:47:49) žubko, tak si dáme klapky na oči a necháme to být. Jasně
Přitom to může být něco se jde opravit cvičením a nápravou přesně na ten problém- moc práce....
Nesnáším tento přístup. Možná proto, že jsem asi jako dítě už tušila, že někdo nedělá co by měl.....a potvrdilo se to.
Takový lidi jako jsi ty asi nikdy nepochopím. Kdy konečně pochopíš , že mě nejde o papír, o úlevy,ale co udělat,aby se mu žilo líp! Aby se naučil se sebou pracovat! Aby si to dokázal sám pomoci! A tak to má většina lidí co má ten pomlouvaný papír z PPP.
A nyní už ho taky chci jen pro to, že aby mohl psát maturitu na PC. Nechci ,aby ztratil body jen za písmo.(za nás toto nebylo, prostě to profesoři přečetli nějak po všech a body se za to nestrhávali) Tak mu prostě žádný nesmí chybět.
|
|
Lída+2 |
|
(28.6.2016 10:47:50) žubko, tak si dáme klapky na oči a necháme to být. Jasně
Přitom to může být něco se jde opravit cvičením a nápravou přesně na ten problém- moc práce....
Nesnáším tento přístup. Možná proto, že jsem asi jako dítě už tušila, že někdo nedělá co by měl.....a potvrdilo se to.
Takový lidi jako jsi ty asi nikdy nepochopím. Kdy konečně pochopíš , že mě nejde o papír, o úlevy,ale co udělat,aby se mu žilo líp! Aby se naučil se sebou pracovat! Aby si to dokázal sám pomoci! A tak to má většina lidí co má ten pomlouvaný papír z PPP.
A nyní už ho taky chci jen pro to, že aby mohl psát maturitu na PC. Nechci ,aby ztratil body jen za písmo.(za nás toto nebylo, prostě to profesoři přečetli nějak po všech a body se za to nestrhávali) Tak mu prostě žádný nesmí chybět.
|
|
|
susu. |
|
(28.6.2016 13:03:23) Monty tak holt dysgrafik a pod. bude mít papír na ty úlevy.
|
|
|
|
susu. |
|
(28.6.2016 13:01:54) "místo diktátu lze ty problematické jevy doplňovat."
Monty jo, jenže diktát si sastaví sama úča, jak považuje za potřebné. Když to má být doplňovačka, tak to musí sepsat na počítači ve Wordu nebo něčem, vynechat tam kde se má doplňovat a pak to ještě 30x okopírovat. Diktát si každý napíše do sešitu sám.
|
susu. |
|
(28.6.2016 13:05:49) U nás teda i testy si psali sami. Já to považuju za prospěšné.
|
susu. |
|
(29.6.2016 7:13:46) jentak, pokud má poruchu, tak OK. Ostatní klidně můžou psát.
|
|
|
|
|
|
|
x x |
|
(28.6.2016 10:34:06) Já jsem asi fakt ze staré školy, ale pro mě je psaní souvislého textu bez zásadních gramatických chyb jedním z nejdůležitějších poslání základní školy. Vždyť ty děti v devítce neumí napsat ani slohovku, nebo 4 věty, které by dávaly smysl a nebylo tam na rádku 5 chyb. Několikrát jsem opravovali otci na SŠ písemné práce - to byla taková katastrofa, že se to nedá ani popsat.
|
Gertruda |
|
(28.6.2016 10:35:04) Úsměvné kázání, když sama máš v těch pár větách překlepů a chyb až hanba.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:35:48) Jo, bo mám málo času a už spěchám.
|
magrata1 |
|
(28.6.2016 10:38:20) Já mám dyslexii, ale stydím se psát s chybama. To, co ty svádíš na spěch, bych si radši nechala pro sebe, než to psát gramaticky blbě. Ve spěchu můžeš psát překlepy, ale hrubky jsou známkou neúcty k tomu, kdo to pak čte.
|
|
|
x x |
|
(28.6.2016 10:36:44) Jsou to překlepy, ono při 300 úhozech za minutu na maminkovské diskusi se to sem tam stane. U diktátu nikoliv.
|
Gertruda |
|
(28.6.2016 10:38:45) Ne, Žubko, je to prostě tak, že ti to nepřipadá důležité. Stejně jako mnoha deváťákům.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:42:50) Co tady mám za hrubou gramatickou chybu kromě překlepů? Já vidím rádku - řádku opravovali - opravovala Nic jiného nevidím...? Hele já tady nepíšu nic na známky, není to diktát, ani formální dopis někomu cizímu, kde si dávám fakt pozor, co píšu a několikrát to po sobě čtu. Jestli chceš srovnávat úroveň psaní na diskusích s formálním dopisem vysokoškoláka nebo závěrečnou prací deváťáka, tak to fakt nemá smysl dál rozebírat.
Já jsem asi fakt ze staré školy, ale pro mě je psaní souvislého textu bez zásadních gramatických chyb jedním z nejdůležitějších poslání základní školy. Vždyť ty děti v devítce neumí napsat ani slohovku, nebo 4 věty, které by dávaly smysl a nebylo tam na rádku 5 chyb. Několikrát jsem opravovali otci na SŠ písemné práce - to byla taková katastrofa, že se to nedá ani popsat.
|
Gertruda |
|
(28.6.2016 10:48:50) "Já jsem asi fakt ze staré školy, ale pro mě je psaní souvislého textu bez zásadních gramatických chyb jedním z nejdůležitějších poslání základní školy."
Pohybuji se ve vědě, v technicko-přírodovědném oboru. Věz, že většina mých kolegů měla v deváté třídě absolutně jiné priority, než napsat souvislý text bez zásadních gramatických chyb a dnes by opravdu jen někdo velice odvážný naznačil, že "jsou prostě blbí". To, co nazýváš, že jsi ze staré školy, je velmi omezené vnímání světa, otevři oči a uvidíš spoustu velmi chytrých lidí, kteří holt dělají gramatické chyby, zato umí deset programovacích jazyků a v nich chyby neudělají.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:54:05) Hele já mám takového člověka doma, který je hodně moc dobrý v počítačích. Sice nedělá moc gramatických chyb, ale když píše někam něco důležitého, tak si to nechá opravit, Mně to přijde strašně "namistrované", když někdo hřeší na tom, že je v něčem dobrý a nedokáže si přiznat, že v něčem jiném prostě dobrý není. Ráda bych sdílela Tvůj optimismus, že většina dnešních deváťáků jsou budoucí mistři v programování či velcí myslitelé, a proto můžou klidně opovrhovat znalostmi, které jim základní školství nabízí, a které jsou povinné. Člověk by měl mít i všeobecný rozhled. A k tomu rozhodně základní znalost ČJ patří, ať se zabýváš matematikou, programováním nebo vím já čím. Chtělo by to trošku pokory.
|
Gertruda |
|
(28.6.2016 11:38:37) Pokory by to Žubko chtělo více k lidem, kteří mají dysgrafii a dyslexii a další poruchy, na jejichž existenci ty tak nějak nevěříš. Více pokory a méně omezených pohledů maloměšťáka, který uvěří, až když ho něco šťouchá s prominutím do prdele.
|
x x |
|
(28.6.2016 11:42:09) Jojo, jsem maloměšťák. Co se o sobě ještě dozvím dneska...
|
|
x x |
|
(28.6.2016 11:44:07) Já nepopírám, že existují poruchy, ale v dnešní době je to samá porucha a není prostor pro normální zdravé děti.
|
|
|
|
Myšutka* |
|
(28.6.2016 14:07:58) Žubko, jenže on ten prostor nebyl ani dřív. Já jsem byla hodně "trestána" za to, že jsem byla napřed v matematice. Každá moje chyba v jiném předmětu byla trestána mnohem víc, než u jiných dětí. A protože jsem byla dysgrafik, tak paní učitelka mohla svoji nelibost vyjadřovat opravdu často. Pětky za úpravu mi pravidelně zhoršily známky tak, aby bylo všem jasné, že "to technické nadání to nevytrhne".
Jsem vděčná za to, že vím u syna o jeho DYS, protože jsem mu mohla pomoct se naučit číst a psát. Jo a měl samé jedničky "před" i "po" stanovení diagnózy. Jenom se změnil styl učení, pořídila pomocná učebnice na AJ a denně se trénovalo mimo domácí úlohy. A on se přestal trápit tím, že nedokáže číst dost dlouho.
Jinak mám doma i dítě s dvojkama, které má díky lenosti, případně natvrdlosti. A pak mám našeho mimoně, se kterým mám mnohem víc práce.
|
Hanajda |
|
(28.6.2016 16:15:17) Myšutko a proč dítěti hledat diagnózu, když má samé jedničky? To nějak nepobírám. Jako že není úplně dokonalé, tak šupky hupky pro papír, kdyby náhodou mělo dostat dvojku? Jinak pokud jsi měla špatnou úpravu, tak ti ty špatné známky náležely, pravda, dneska by jsi měla úlevu.
|
Lída+2 |
|
(28.6.2016 16:57:24) Tak dnes po několikáté. To dítě má problém, někdo tu dával příklad s písmeny: p,b,d je pro něj to samé číslo.
69,96- to samé číslo.
Napíše diktát, napíše tam jiné i než tam má být, zeptáš se ho co se píše v tomhle slově, řekne to dobře, vysvětlí proč, ale na dotaz proč to tam nemá se je schopný zhadat , že to tam je. Tak co máš za problém.
Písmo, syn se nevejde s písmeny do linek psal od linky k lince, kostičky v sešitech horor. Necitelne.
A toto všechno se dá nějak během prvních rok školy opravit, upravit, srovnat, pokud člověk ví jak. A o to jediný šlo mě jako rodiči. Úlevy nezadam.
Cviky jsem dostala před léty v Turnove, jsem ráda, že pomohlo vše až na to písmo, pořád není moc hezké, teda spíš malé. Tisacim je pomalý a comenia na velikost nepomohlo. Naštěstí na gymplu to nehroti tolik jako na základní škole. Úprava je tam důležitější než vědomosti.
A sama PPp chce od příštího roku psát NB nejsem to já, naopak já jim říkala, že mi to přijde lepší. Oni si myslí, že by mu to pomohlo, kor po té co za sebou má psaní všemi 10.je to jeden rok jako předmět. Příští rok to nahradí počítačová grafika, další rok etika.
|
|
arsiela, |
|
(28.6.2016 17:01:14) Hanajdo tobě nepřijde totální nesmysl a buzerace známkovat úpravu ? Já doufám,že tohle se už ve škole nedělá. Snad je základ co dítě umí a ne jak to má napsaný.
|
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 20:56:15) Kvůli špatné úpravě horší známky? :-(
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 10:38:20) Když se děti nebojí, že pak budou hodnoceny a porovnávány na známky, tak píšou a píšou a o nic dalšího se nestarají.
|
susu. |
|
(28.6.2016 10:40:49) Eržiko, pak se to ani nenaučí, protže nemají důvod.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 10:42:34) Ale naučí... fakt. I bez známek.
|
susu. |
|
(28.6.2016 10:47:49) Nevěřím. Granatických jevů v češtině je spousta a nevěřím, že se to dá naučit opravdu správně jen tím, že dítě píše, úča opraví a ono se samo poučí ze svých chyb a zapamatuje si to. Podle mě prostě jen začne vybírat, co umí. Anebo na to peče a nechá úču, ať to opravuje furt dokola.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 10:50:41) Úča mu to neopraví - opraví si to samo, se spolužákem...
|
susu. |
|
(28.6.2016 11:04:52) Eržiko, promiň, to je k prdu. My jsme si prošli vším tím - šakali zavile vyli a víly vily věnce, a ty diktáty nás posouvaly někam dál, nutily nás zabývat se slovy, které málo známe a nejsme zvyklí používat a učily nás je psát. Ve volném psaní dítě napíše - dělali jsme si věnečky a je to, žádný posun a ještě si, kdo ví jak, projde jen se spolužákem. K prdu.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 11:08:20) Není to k prdu. Naučí se přemýšlet a psát své myšlenky. Píší samozřejmě různé útvary a na různá tématy vztahující se většinou k aktuálním projektům. Je to smysluplné. Gramatiku taktéž procvičí - třeba na doplňovacích cvičeních, jak kdo potřebuje.
|
susu. |
|
(28.6.2016 11:39:51) Pokud ho to nezajímá, tak nenaučí. Prostě tam něco načmárá. Pokud ho to zajímá, tak se to naučí i v obyčejné škole, protože MÁ potřebu se vyjadřovat. Ai u volby útvaru prostě volí známá slova.
|
|
|
|
|
Alena |
|
(28.6.2016 11:56:20) Proc by to melo byt veci viry? Jsou tady skoly bez znamkovani a deti, ktere je navstevuji nepisi o nic hure.Jsou tu domaci skolaci, kteri se rozhodne neutapeji v diktatech a maji vysledky nadprumerne.
|
TaJ |
|
(28.6.2016 12:13:00) LoraX, přesně, v malé skupině je to úplně o něčem jiném....syn chodí do logo třídy, ve třídě je jich 8, jedou podle běžného vzdělávacího plánu a ten rozdíl je obrovský...věřím, že na běžné základce, kde je 29 dětí ve třídě, by jedničky asi neměl, protože je tam na všechno daleko méně času, jak na vyložení látky, tak na procvičení apod...přitom jinak žádné úlevy, ani IVP nemá....jinak je to chytrý kluk, i ve škole říkají, že mu to pálí a má celkem velký rozhled....a jsem fakt moc ráda za to, že v takové třídě a škole může být...klasická škola, kde je třída přecpaná dětmi, by ho totálně ubila...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:10:24) Žubko, nezáleží, jen si to hodně lidí myslí. Ten diktát je příklad něčeho, co může kazit i dobrou známku (pokud tedy budeme brát jako platnou teorii, že známky mají jistý význam při přijímačkách na střední). Ty jako rodič buď vydupeš papír, nebo spláčeš nad výdělkem.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:11:24) Každému může kazit dobrou známku něco jiného, to bys musela dát úlevy fakt každému.
|
Epepe |
|
(28.6.2016 10:21:37) Že učitel přistupuje k dětem individuálně, to už má být (a často je) samozřejmostí. Myslím, že rodiče jako ty jsou pro učitele mor. Učitelství je kreativní povolání, učitek hledá cestu, jak naučit každého žáka co nejvíc nejsnadnější cestou, vymýšlí nové způsoby ... A pak přijde rodič a řekne, že nechce, aby mělo dítě dvojky, ale trojky, že učitel má do dítěte hustit vzorečky bez ohledu na to, zda je dítě umí použít, a kdyby byly ve škole rákosky, tak by do toho taky možná učitele nutil.
|
x x |
|
(28.6.2016 10:25:38) Právě naopak, já jsem naprosto bezproblémový rodič, problémoví jsou ti, kteří pořád pro svoje děti s kdejakým papírem hledají úlevy, prudí atd. Já jsem pro děti nevyběhala nic a pasujeme se s tím, co jim jde hůře se ctí, byť to může být časově pro mě jako rodiče náročnější. Já prakticky už ani nechodím na rodičák, protože mi učitelky vždycky řeknou, že jsme raději měli jít na procházku, že by tam potřebovala spíš vidět jiné rodiče. A sama moc dobře vím, v čem mají děti rezervy.
|
Eržika. |
|
(28.6.2016 10:29:51) Ano, já jsem také bezproblémový rodič, kteřý důvěřuje učitelům v tom, že pozorují jeho dítko a hledají pro něho nejvhodnější postupy výuky. A nepotřebují na to žádný papír z poradny.
|
|
x x |
|
(28.6.2016 10:46:21) Vidíš, má dostatek sebereflexe, aby si to opravil - nechal opravit, pokud jde o něco důležitého. Od někoho, kdo s psaním problémy nemá (ale zase má třeba jiné nedostatky, že jo)
|
x x |
|
(28.6.2016 10:47:49) Já sem tam píšu články do odborného časopisu, a byť si myslím, že tam chyby nemám, raději to dám opravit kamarádce češtinářce, než abych tam měla bludy.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(28.6.2016 10:54:27) Juliett, jo, je to úsměvné. Na druhé straně jen proto, že si nehodlám nikde vydupávat žádný papíry budu mít dítě na učňáku.
|
x x |
|
(28.6.2016 11:00:27) Tak můj syn klidně napíše jazik, byť ví, že tam má být tvrdé i, možná by taky potřeboval papír, ale nemáme ho a nebudeme ho mít, protože za jazik zkrátka jedničku z diktátu dostat nemůže, ať má vadu jakou chce.
|
|
Monty |
|
(28.6.2016 11:10:26) jentak, nejde o nehodnocení - jde o to, že s papírem má dítě čas "navíc". Prostě chytrý dítě může být pomalejší jen tehdy, když je "dys". Jinak je automaticky blbé, pokud potřebuje místo pěti minut šest.
|
|
|
|
Epepe |
|
(28.6.2016 11:08:12) Jistě, Juillet, po opuštění ZŠ se na papíry ohled nebere. Proto se píšou pro potřebu ZŠ, kde se dítě UČÍ jak svou poruchu kompenzovat.
Moje zkušenost je taková: žádné dítě nemá rovnoměrný vývoj, některé je citově labilní, jiné si těžko hledá kamarády, jiné je agresivní, některé neumí diktáty, jiné kreslit rafije. Vědí to učitelé, vědí to děti, dokážou s tím společně pracovat. Jediný, kdo to nechápe, jsou rodiče, kteří pořád lezou do škol s nějakou vlastní směšnou představou spravedlnosti (o to ne právě legračnější argument Juillet: život je spravedlivý? Co až děti vyjdou základku a nikdo nebude k nim dokonale spravedlivý) a štvou v tom duchu i děti.
|
|
|
Lída+2 |
|
(28.6.2016 12:15:27) Juillet, chápeš , že jde opravdu jen o první roky, pokud nápravným cvičením , které na některé DYS je, lze to zcela zrušit, nebo zlepšit...jo jsem ráda, za paní v Turnově. Její metody jsou z Rakouska. PAk ten mozek zestárne a v dospělosti to řešit už je pozdě.(jsem toho příkladem, všechny DYS najity až v tom Turnově)
TO není na vždycky, ale proč by to ty děti měli na vždycky mít....když stačí zjistit co jim je a jak na to.
A pak teda je to hlavně práce pro ty rodiče. Já od školy zase tolik nechci.....úlevy žádné. Přijimačky mi škola nabídla sama.
|
|
|
|
|