x x |
|
(8.5.2019 9:16:23) No přečetla jsem diskusi a nevím. Učitelky i chápu, svým způsobem chtějí mít jistotu, že rodič bude s dítětem nějakým způsobem spolupracovat na těch úkolech, což se jaksi běžně neděje, protože všichni rodiče jsou taaaaaaaaaaaaak zaneprázdnění, že nemají s dítětem čas si denně na půl hodiny sednout, probrat pracovní sešity (kolik jich je? Pár, mám 3 školáky a budu mít čtvrtého, takže mám přehled), prolistovat, podepsat, udělat úkoly pomoct nachystat tašku, to nemůže u prvňáka celé zabrat víc než 20 minut, půl hodiny. Rodiče s oblibou nechávají veškerou činnost s dítětem na škole a ještě se vztekají, když musí náhodou něco dělat s dítětem doma. Co se týče postupu učitelky, asi nebylo korektní, aby za to dostalo dítě úkol navíc, ale ty by ses neměla vztekat, ale spíš si sypat popel na hlavu a učitelce napsat, že pardon, že jsi to přehlídla, neměla čas, nebo nevím co, ale že to není důvod pro to, aby dostal syn za Tvoji chybu úkol navíc. Bojovat s učitelkou, která má na starosti dalších asi tak 25 podobných rodičů je kontraproduktivní. Někdy mám pocit, že učitelky věnují víc času rodičům, než výuce dětí.
|
Federika |
|
(8.5.2019 9:42:45) Ano, jsem strašně ráda, že jsem pro svý děti měla a mám školy, kde po rodičích nechtějí nic. Všechno si řeší sami s dítětem, pouze u problému zapojí rodiče. Mám kamarádku která se odstěhovala do Singapuru a děti tam dala do mezinárodní školy. Děti jsou nesrovnatelně štastnější, učí se zajímavějším způsobem a rodiče do toho škola vůbec nezatahuje. Kamarádka říká, že si vůbec neuměla představit, že to takhle jde jak je to osvobodilo a děti mají školu strašně rády.
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 9:44:10) Xxxyyy, hele,rodic, ktery ma dite na haku, muze namastit tisic podpisu rocne. A o nicem to svedcit nebude,pouze ze se umi podepsat. Rodic,ktery se nepodepise pod kazde cviceni naopak nemusi znamenat nezajem o dite. Pouze to muze znacit "den blbec". Dite mam jedno,uz velky,presto mam obcas dny, kdy taky nestiham,nebo jen nemam sily se zrovna zajimat o jeho skolu. Stane se.
|
|
Karkulína |
|
(8.5.2019 9:46:20) xxxyyy, naprosto souhlasím.
A dodám, že v dnešní době bych nechtěla být učitelkou ani náhodou. myslím tím v době přemoudřelých rodičů, kteří vědí všechno líp než učitel, kteří se diví, proč mají podepisovat úkoly, když jim je jedno, kde a kdy to to dítě píše (ale té učitelce to asi jedno není, proboha), kteří narozdíl od učitele vědí, co a jak učit, a kteří jsou připraveni stáhnout učitele z kůže za každou blbost, která se jim nebo jejich dítěti nelíbí.
|
Federika |
|
(8.5.2019 9:47:44) A proč to není učitelce jedno, proboha? Zajímavý je, že mně to nakonec po mých argumentech vždycky prošlo, u všech tří dětí. nikdy jsem žádnej úkol nepodepsala.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 9:50:24) nojo, to je fakt problém, rodiče, co mají názor a nedrží hubu a krok. tvl. ono to vyžaduje totiž učitele, co mají partnerský přístup a nepracují stylem "já vím všechno nejlíp a vy budete skákat, jak já pískám"
|
Karkulína |
|
(8.5.2019 10:06:58) Ráchel, to není o tom, aby rodiče drželi hubu a krok. Problémy se mají určitě řešit, ale to, že chce učitelka podepsat úkoly, já nepovažuju za problém, proti kterému je potřeba se nějak vymezovat a bouřit. No tak chce, aby měly děti podepsané úkoly - a co? Vám může být jedno, z jakého důvodu to chce. Tak jim je podepište a je klid. To je to tak těžké? Pokud má nějaká pravidla, co po dětech vyžaduje, tak snad není takový problém je dodržovat. Představ si, že každému z rodičů se nebude líbit něco jiného a odmítne to dělat, to by to pak ta učitelka mohla rovnou zabalit. Nemusím jako rodič se vším souhlasit, ale můžu to s učitelkou probrat na třídní schůzce (nebo jiné smluvené schůzce). Chce to trochu respektu na obou stranách. A ne "já jsem rodič, kdo je víc".
|
Federika |
|
(8.5.2019 10:08:19) Karkulíno, já nebejvám doma. Děti píšou úkol třeba ráno před vyučováním, ve škole. Fakt se nebudu zabejvat tím, že se vzájemně budeme honit kvůli podpisu a ještě naprosto bezdůvodně.
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:08:58) Karkulíno, tak teď jsi vystihla to hlavní, co podle tebe má škola naučit: držet hubu a krok. Je tady nějaký nařízení, tak ho dodržuj a nezkoumej, jestli dává smysl. Problém je v tom, že do školy chodí dítě, ne rodič. Škola nemá nárok rodiče takovým způsobem úkolovat.
|
Karkulína |
|
(8.5.2019 10:12:52) Lído, asi máš trochu problém s porozuměním psanému textu. Podle tvých reakcí vidím, že tobě nemá cenu něco vysvětlovat.
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:20:31) Karkulíno, řekla bych, že ty nechápeš. Pokud ti podepisování úkolů přijde přínosný, dělej si to, ale nepruď s tím ostatní. Prostě do školy chodí dítě a ne já, a škola si nemůže předepisovat nesmysly.
|
Karkulína |
|
(8.5.2019 10:25:11) Jasně, škola nemůže nic a ty můžeš všechno, to je přesně ono.
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:28:22) Ty vážně neumíš číst. To nemá smysl. Škola je něco, co si všichni platíme ze svejch daní, a má celkem přesně daný mantinely, ve kterejch se může pohybovat. Pokud z nich vybočuje, respektovat to nebudu.
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:30:52) Karkulino, rodic ani skola nemohou vsechno. A jen bych rada upozornila, ze ty dramaticky reakce se tykaji potrestani ditete za to, ze se matka podepsala JINAM.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:32:24) Dramatické bylo vůbec o tom zakládat diskusi, zkrátka bych učitelce napsala, že se omlouvám, že jsem přehlédla místo podpisu a nedělala kvůli tomu těžké vlny.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:33:52) omlouvat se za to, že učitelka chce něco, co nedává smysl?
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:34:53) Xxxyyy, a za co se ma Bourka omlouvat? Ona nic neprovedla, dite nic neprovedlo. To je uplne zvraceny!
|
x x |
|
(8.5.2019 10:36:07) No tak slušně napsat, to už máš úplně jedno, jakou formulaci použiješ. Ale slušně, to je asi základ, protože se fakt nic nestalo, o čem by se vlastně i měla zakládat diskuse. Celé se to tady pak vyhrotilo, když se začaly chytré matky rozčilovat, že podepisování úkolů a úkoly vůbec jsou nesmysl.
|
|
TaJ |
|
(8.5.2019 10:39:27) Kat, právě, Bouřka to přece podepsala a jestli měl být podepsaný každý sloupeček či co zvlášť, tak je to celkem absurdní požadavek...jako proč? To jako když třeba podepisuju, že jsem viděla synovu pololetní písemku, tak bych měla podepsat každé jednotlivé zadání zvlášť, nebo jak? Logicky prostě zkouknu, na konci dám podpis a hotovo...
|
|
|
Bouřka |
|
(8.5.2019 10:40:05) xxxyy, já nic nepřehlédla, nic vyznačené nikde nebylo, jediný zdroj informací byl prvňáček, co nedokázal precizně formulovat zadání od paní učitelky, takže došlo k informačnímu šumu.
|
TaJ |
|
(8.5.2019 10:43:21) Bouřko, tak bych paní učitelce napsala, ať příště dá přesné instrukce, že dítko (navíc prvňáček s ADHD) prostě nedokáže přetlumočit přesně její vzkazy a požadavky...měla jsem za to, že u prvňáků je běžné, že jim tyhle informace dávají do notýsku učitelé, aspoň u nás i v mém okolí na běžných základkách tohle děti v notýskách mívali - minimálně v té první třídě...
|
Bouřka |
|
(8.5.2019 10:49:19) TaJ, jo nejspíš to tak vyřeším. Já mám teda dojem, že je to záměrně řešené přes ty děti, aby se potrénovaly, ale nějak v tomhle přístupu není moc rozlišitelné, kdy selhává dítě a kdy rodič.
|
|
|
|
Eudo |
|
(8.5.2019 10:51:39) "Dramatické bylo vůbec o tom zakládat diskusi, zkrátka bych učitelce napsala, že se omlouvám, že jsem přehlédla místo podpisu a nedělala kvůli tomu těžké vlny. "
A za co se ma omlouvat?
Sice rodice kecaj do vseho moznyho ucitelum a skolam (nejen v CR), ale tohle je opet jina zalezitost. Vymejslet si "pravidla", jak co a kdy podepisovat, a posleze potrestat dite, kdyz rodice "podipsou jinak"?
|
|
|
TaJ |
|
(8.5.2019 10:34:41) Kat, přesně, to je naprosto mimo, dávat dítěti úkol navíc jako trest za to, že se rodič podepsal jinak, nebo jinam, než měl...podpis tam byl, tak nějak nechápu, co učitelka řeší a proč za to dává dítěti úkoly navíc...vždyť to vůbec nedává smysl...když už, tak mohla napsat vzkaz třeba do notýsku, že to má být podepsané jinak...když už teda se bez toho neobejde...
|
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:36:29) No, Kat, já myslím, ze debata se už dávno stočila jinam. Díky nickům které se tu vymezují ad absurdum.(nikdy žádný ukol nepodepìšu, úkoly škodí, učitelce do toho nic není) Mně je přístup Bouřky sympatický...
|
|
Bouřka |
|
(8.5.2019 10:36:39) Kat, v detailu jsem nejdřív nepochopila, že se mám vůbec někde podepsat a pak jsem se nepodepsala v dostatečném počtu opakování, abych zahladila to, že jsem to nepochopila na poprvé. No jsem natvrdlá, ale nevím, co se mnou chce škola dělat, v práci mám jasné šuflíčky s popisem "podpis"
|
|
|
|
|
|
x x |
|
(8.5.2019 10:21:51) Jo, a proto ty nejprestižnější z Vás se musí nutně vymezovat úplně proti všemu. Mně to přijde úsměvné. Mám 2 děti aktuálně na běžné vesnické ZŠ, jedno na osmiletém gymplu. Vzhledem k tomu, že nějaké podpisy úkolů mě nijak neomezují, ani děti ne, tak podepisuju a nevidím důvod proč se v tom rýpat. Někdy mám takový pocit tady z rodiny.cz, že sem fakt chodí jen ta smetánka, která ví všechno lépe než zbytek světa. Fajn, tak učitelky jsou úplně blbé, protože chtějí po dětech úkoly. A ještě blbější, že je chtějí podepisovat. To je takový mor dnešní doby, jak jsou všichni lepší a chytřejší a všechno ví lépe než ti ostatní, obyčejní pitomci, kteří vůbec nepřemýšlí nad tím, proč podepisovat dětem úkoly (a ani nad nesmrtelností brouka). Naše učitelka, co měla dceru od 1. do 5. třídy, tak ji připravila na přijímačky na gympl skvěle. A to po nich chtěla úkoly i podpisy. Za ty roky (nyní učí i moji mladší dceru), bylo pár věcí, ve kterých jsem s ní nesouhlasila, ale nikdy jsem do toho nekecala, prostě má svůj systém, je to dobrá učitelka, hlavní, že naučí.
|
Karkulína |
|
(8.5.2019 10:23:57) xxxyyy, opět s tebou naprosto, opravdu do písmene souhlasím. Přesně jsi to vystihla.
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:27:04) Xxxyyy, no,tak nejaky komplex asi? Nejprestiznejzi jsi sem donesla ty. Nikdo si tu na to nehraje. Soudna ucitelka ma jiste na praci zasadnejsi veci, nez buzerovat deti kvuli podpisum rodice. Jistejspu pripady, kdy to indivindy smysl ma. A i ty, kdy prace doma je take vysoce nutna. To,co ti nedochazi je, ze dulezity je zajem a spoluprace rodice, ne ten podpis. Ten naopak zvladne udelat i ten,kdo dite vidi z rychliku mezi praci a hospodou.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:29:14) Federika sem musela napsat jak má děti na prestižním gymnáziu nebo nějaké kdoví jaké super škole. Já s tím nepřišla, jen mi to přišlo úsměvné, takové jako: Moje děti jsou na výborných školách, tak o tom vím a mám právo do toho kecat.
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:32:57) Xxxyyy, jiste, kontext byl, ze i kdyz detem nikdy DU nepodepsala a decka je delala vsude mozne SAMOSTATNE A SPRAVNE!!!! tak i pres takovy desny prohresek ma proste syna na vyberovy skole v zahranici a dalsiho na tezkym gymplu. Ze ti to vadi, je tvuj problem.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:37:41) Mně je to úplně jedno, ale vyznělo to dost povýšenecky. Už jsem k tomu psala, že má chytré děti, jenže ne všechny děti jsou chytré a samostatně schopné. Těm to třeba pomůže, jak úkoly tak podpisy. A těm ostatním to rozhodně neublíží, ani rodičům neupadne pazour z podpisu. O tom to je.
|
|
|
Federika |
|
(8.5.2019 11:04:39) Přišlo ti to úsměvné? A víš, proč jsem to napsala? Byla to reakce na tvůj příspěvek,kde jsi uvedla, jak je tvé dítě na gymnáziu a zřejmě je to důsledek toho, že jsi dbala na pravidla paní učitelky a poctivě jsi podepisovala. A já ti na o napsala, že to s tím absolutně nesouvisí že mám všechny děti na prestižních školách a přitom jsem o jejich úkolech nejen nevěděla, ale zároveň trvala na tom, že je nikdy nebudu podepisovat. Jestli ti zněle povýšeně, tak špatně chápeš, za to já nemůžu.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 11:07:13) tak myslet si, že dítě uspělo ve vzdělávacím molochu díky tomu, že rodič podepisoval úkoly, je fakt dost legrační
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 11:12:20) Ráchel, souhlas. Moje děti úspěšně vystudovaly/studujou i bez podpisování domácích úkolů. Dva jsou inženýři, jeden dodělává bakaláře.
|
Eudo |
|
(8.5.2019 11:16:53) U nas taktez.
Taky se zadne ukoly podepisovat nevyzadovaly.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:09:43) "Tak jim to podepište a je klid" - to je přesně ten přístup, se kterým nesouhlasím. Ne, mně opravdu není jedno důvod, proč učitelky úkolují rodiče. To, že zadávají něco, co nedává smysl, svědčí o jejich nerespektu k rodičům i dětem. Jako já už nemám děti ve věku, kdy se úkoly podepisují, není to už moje aktuální téma.
|
|
x x |
|
(8.5.2019 10:09:54) Přesně tak to vnímám já. Musí se v různorodém kolektivu udržet určitá lajna povinností, které mají všichni stejné, jinak se to celé zhroutí. Nejvtipnější jsou vždycky ti, co mají všechno prestižní.
|
Federika |
|
(8.5.2019 10:11:09) "kupředu, levááá, kupředu, levááá, zpááátky ni rok!!" Jojo, všichni musí mít všechno stejný i povinnosti...
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:12:22) Federiko,asi tak hlavne vracejte ty podsalky!
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:11:26) ano, povinnosti a pravidla jsou potřeba. je ale důležité, aby byly SMYSLUPLNÉ a aby byla jen taková pravidla, která jsou skutečně NUTNÁ. jinak to není o pravidlech, ale o zbytečné buzeraci, která nakonec otráví ve vztahu ke vzdělávání nejen rodiče, ale především děti.
|
Karkulína |
|
(8.5.2019 10:17:47) Ano, Ráchel, tak to vidím i já. A pokud se lišíš s učitelem ve vnímání toho, co je nutné/smysluplné, tak si to prostě musíte spolu vyjasnit. Třeba uzná, proč nechceš podepisovat úkoly (příklad), a bude to tolerovat. Mně by podepisování nevadilo, řešila bych třeba zase něco jiného. Každý to máme trochu jinak.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:21:58) hele a kdyby ti nadřízený nakázal, že než odevzdáš práci, musí ti ji doma podepsat manžel, tak to by bylo taky cajk?
|
x x |
|
(8.5.2019 10:25:04) Trapný, že jo, manžel není manželky zákonný zástupce.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:26:07) no a co, že to nedává smysl? se přizpůsob kolektivu, ne?
|
byvala radka |
|
(10.5.2019 14:07:06) demagogické, nepřijde Ti? jde o to, že některým děckům to nepomůže a některým jo rodič vidí, co tam dítě mastí a jak mu to jde, může mu případně pomoct nebo ví, co by mělo dítě procvičit víc - a to je smysl podpisu u úkolů
|
Lída+4 |
|
(10.5.2019 14:42:58) Jenže leckdy rodič neví, jak by to mělo být správně. To je pak kontrola k ničemu. A chceš tedy říct, že by rodič měl dítě látku doučit, pokud ji dítě evidentně pochopilo špatně nebo vůbec?? Co když to ten rodič nedokáže?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Dana |
|
(8.5.2019 21:33:22) Karkulíno, a proto to také dnes ve většině škol funguje tak, že se žádné úkoly rovnou nedávají a všem se dá buď jednička nebo dvojka. Učitel ničím rodiče neobtěžuje a má svatý klid. Bystří učitelé již na tento postup dávno přišli a najeli na něj. Rodiče většiny dětí jsou spokojení a v klidu. Jen ti, co se o školu zajímají víc, časem zjistí, že jejich dítě nic neumí, i když má dvojku a pak nastupuje doučování či přestup na jinou náročnější školu.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.5.2019 21:51:27) Dano, podpis pod úlohou opravdu nezajistí ani to aby děcko umělo - teda pokud ho to rodič nemá naučit sám, ani to, aby se rodič zajímal
|
Dana |
|
(8.5.2019 22:10:50) Souhlasím, že nezajistí. Ale zase to není snad pro rodiče takový problém a ztráta času se zeptat, zda mělo dítě úkol, má ho hotový a podepsat mu ho. Rodič by snad měl mít alespoň tento minimální zájem o školu, zvlášť, když má dítě na prvním stupni a ví, že zapomíná.
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 22:59:39) Zeptat se, jestli mělo úkol a má ho hotovej - proč ne, pokud dítě zapomíná a je potřeba ho kontrolovat (ale stejně je potřeba, aby se dítě postupně naučilo kontrolovat si to samo). Podepsat úkol - PROČ??? Čemu to v tom momentě pomůže??
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 23:05:03) takže to nic nezajistí, ale stejně by "se to dělat mělo" velmi efektivní
|
|
Federika |
|
(8.5.2019 23:06:59) Dano, pro mě to ztráta času je a považuju to za naprosto zbytečný. Moje děti dostaly úkol, tak si ho holt někde udělaly, často někde na koleni, před vyučováním nebo na tréninku. Pak to vypustily z hlavy a i já jsem byla ráda, že mě svými úkoly, se kterýma neměly nikdy problém, nezatěžovaly. Pokud by něco nechápaly, přišly by. A co na tom řeší podpis, nechápu.
|
|
|
|
|
|
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 9:54:12) Smarja, ukoly maji byt k tomu, aby si DITE procvicilo latku. Vysledkem ma byt dite ovladajici a chapajici latku. Pokud latku chape,bude ji chapat doma,ve skole, na,treninku, v aute. A je uuuuplne sumak,kde si SVOJE ukoly napise. V pripade,kdy dite nezvlada,ma problem, samozrejme nastupuje komunikace a spoluprace dite-rodice-skola.
|
x x |
|
(8.5.2019 9:55:48) No já si spíš myslím, že podpisy jsou hlavně proto, aby se učitel ujistil, že rodič ví, že vůbec nějaké dítě má, a že to dítě mívá domácí úkoly.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 9:56:35) pardon? to nemyslíš vážně, že ne???
|
|
Federika |
|
(8.5.2019 9:57:07) A proč mám vědět, že dítě má nějaké úkoly? Jsou to moje úkoly? K čemu mi to je? Nikdy jsem nevěděla a nevím že to dítě má nebo nemá úkoly.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:01:57) No podívej se na to tak, máš chytré děti, moje si taky dělají převážně úkoly samy, sem tam jsem s něčím nápomocná. Kolik si myslíš, že je ve třídě o 30 dětech dětí, které jsou schopny si ty úkoly dělat samy? 10? Mně neobtěžuje se podívat, co děti měly za úkol a hodit jim tam ten podpis, přijde mi jako zbytečná rebelie ze strany rodičů se za každou cenu odlišit od ostatních. Vím, že podpis nezaručí zájem dítěte, ale rodič alespoň ví, že dítě nějaké úkoly mívá.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:03:18) " rodič alespoň ví, že dítě nějaké úkoly mívá. " a to je přesně k čemu? stačí tedy říci na prvních třídních schůzkách: "Ačkoliv je bezpečně prokázáno, že domácí úkoly dětem škodí, budu je zadávat." to by mělo stačit.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:05:28) Nahoď nějakou studii nebo relevantní zdroj škodlivosti domácích úkolů.
|
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:06:35) Ráchel, to že úkoly škodí je tvůj osobní názor nebo to máš nějak podložené? Moje zkušenost je, že úkoly co děti měly ze skoly jim pomohly lépe zvládnout učivo, připravit se na hodiny, na testy,....
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:11:09) Okolíku, moje zkušenost naopak je, že naprostá většina úkolů jen zbytečně zabrala čas, nepřinesla žádnej pokrok ve smyslu procvičení látky.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:13:48) jistěže to nepřináší žádný velký pokrok. navíc jsou děti unavené a přetížené a o to hůř pak fungují ve škole, načež nezvládají učivo, tak se jim naloží víc úkolů a tak stále dokola
|
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:19:29) Lido, moje děti jsou úplně normální děti. Kdybych měla doma génie jako ty, uvidím to treba jinak...
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:26:45) Okolíku, ale moje děti nejsou žádný géniové Jsou vedený k tomu, aby respektovaly autoritu, ale nenechaly si přitom s..t na hlavu. Řada učitelek se bohužel vyžívá v nesmyslnejch prkotinách, ale neuvědomují si, že si tím často samy svoji autoritu podrývají.
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:28:00) Lido, takže úkoly jsou nesmyslné prkotiny?
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:28:42) podepisování úkolů jsou nesmyslný prkotiny úkoly jako takové nejsou prkotiny, jsou škodlivé
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:33:38) Ráchel, už počtvrté se tě ptám, zda teze o škodlivosti domácích úkolů je tvůj názor a nebo to máš nejak podloženo? Prosím o tvoji odpověď. Děkuji. Pokud jsem ji prehledla, omlouvám se.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:46:13) Okolíku, sorry, já jsem to úplně přehlédla, že se na to ptáš. Ne, není to jen můj názor, je to názor řady vědců a odborníků, kteří se tím zabývají. Je to jeden z důvodů, proč třeba ve Finsku domácí úkoly zrušili. Kupodivu se to nevylučuje s tím, že mají jeden z nejlepších vzdělávacích systémů na světě - samozřejmě tam je spousta dalších věcí, díky kterým tomu tak je, není to jen o úkolech, nicméně to, že se děti nepřetěžují, je v tom jejich systému velmi podstatné
samozřejmě existují i odborníci, kteří jsou pro domácí úkoly. Nicméně většinou se shodují na tom, že domácí úkoly typu biflování jsou k ničemu. co lze podle považovat za užitečné, jsou projekty - tam je ovšem důležité, aby byly zadané tak, že to děti jsou skutečně schopny zvládnout samy, aby to opět neviselo na rodičích
taky se v USA dělal výzkum ohledně dopadu domácích úkolů na to, jak si děti celkově vedou ve škole, zjistilo se, že v tomto směru mají úkoly smysl od cca 7. třídy. další studie jsou o tom, jak úkoly prohlubují únavu dětí - to zase zpochybňuje jejich smysluplnost.
momentálně se teda u nás vede dost vášnivá debata o tom, jestli je vůbec legální domácí úkoly zadávat, i v tom se názory liší.
nicméně mít teď dítě ve věku, kdy se ho to týká, tak bych úkoly úplně nesabotovala, ale požadovala bych především jejich přiměřenost. a odmítala bych, aby dítě bylo jakkoliv trestáno za něco, do udělám nebo neudělám já jako rodič.
|
Eudo |
|
(8.5.2019 11:00:28) Domaci ukolu taky muzou byt vysledkem vynikajici prace rodicu.
Ja chci videt, co dite umi - ne co s nim rodic nebo sourozenec vyplodil. Svym zakum jsem zadne ukoly nedavala. Pred lety letoucimi se me devitky divily, ze jsem chtela, ab y vsecko psali ve skole prede mnou. Nebudu davat znamky chytrym sousrozencum za krasny anglicky text. Zaci na svedstinu meli prubezne jediny ukol - cist knizku, kterou si sami vybrali. Rozbor a obsah psali ve skole.
|
|
Okolík |
|
(8.5.2019 11:07:16) Rachel, to zní rozumně. Jenom se obávám, abychom si v ČR z toho finského školství nevzali právě tuto jednotlivost. Jak to je ve Finsku nevím. Ale kamarádka pracovala ve škole v Irsku. Podle ní tam v rámci školy mají různé kluby, kde s dětmi učitelky procvičující co je třeba, s dětmi co nestíhají nebo byly dlouho nemocné. Nadprůměrné děti tam zase měly výběr kroužků dle zájmu, sportovní kluby a tak. Dopoledne výuka, odpoledne kluby. Děti odcházely domů až nekdy kolem 16.hod. v takovém systému si umím představit, že doma není nutné na školní povinnosti ani sáhnout. Takze si myslím, že tvůj výkřik o ŠKODLIVOSTI domácích úkolů je v našem prostředí mimo...
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 11:18:41) Okolíku, o škodlivosti jsem opravdu přesvědčená, nemusíš se mnou souhlasit. Že bychom si z Finského modelu vzali pouze toto, se neobávám, protože zatím není vůbec reálná vůle si z něho vzít cokoliv, bohužel, především peďáky jsou katastrofa. Jako například když jsme s mužem vedli kurz pro lidi, co pracují s dětmi v církvích, tak jsme tam opakovaně měli jak vystudované učitelky, tak studentky peďáků, a všichni se shodovali na tom, že nechápou, proč se to, co je učíme my, nenaučily na peďáku. To mi připadá docela katastrofální, vzhledem k tomu, že jsme tam neučili žádný velký objevy. O tom, jak mají málo praxe a tak dále ani nemluvě. Nebo když za mnou přišla kamarádka, co si na starý kolena ten peďák dodělávala, s prosbou, abych jí pomohla s bakalářkou, a já jsem zjistila, jak nesmyslně jí tu bakalářku vede její vedoucí... jak po ní chce výzkum a navrhuje jí metody, který by vůbec nevedly k relevantnímu výsledku... navíc dělat výzkum, když se ho na tý škole učili dělat DVĚ HODINY... prostě otřes, otřes.
o Finském školství třeba tady, mimochodem začalo to především změnou v tom, jak se vzdělávají učitelé: https://www.youtube.com/watch?v=_e-xziXbbmw https://www.eduin.cz/clanky/co-chcete-vedet-o-finskem-skolstvi/ https://www.eduin.cz/clanky/co-chcete-vedet-o-finskem-skolstvi-ii-o-vzdelavani-z-hlediska-perspektivy-rovnosti-a-spravedlivosti/ https://www.eduin.cz/clanky/co-chcete-vedet-o-finskem-skolstvi-iii-jak-se-vzdelavaji-finsti-ucitele/
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 11:26:16) snad v Brně se teď něco hýbe pokud vím. vůbec Masarykova univerzita je progresivnější, než Karlovka.
|
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:29:15) Okolíku, ne, ale podepisování úkolů už ano. Nebo vyžadování "přesně takovýho a rozhodně ne jinýho sešitu", a další lahůdky.
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:31:29) Lido, tak to se +- shodujem. I když "naše" učitelky jistý typ sešitu vyžadují. Např. Na geometrii nelinkovaný, na funkce čtverečky apod.
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:45:08) Okolíku, to samozřejmě smysl dává. Ale třeba kolegova dcera dostala pětku za to, že měla sešit ne dvacetilistový, ale čtyřicetilistový... Naprosto ho chápu, že vypěnil a učitelce došel ráno do školy vysvětlit, že takto tedy ne.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:47:12) Lído, a pak se učitelé diví, že jich mají rodiče plný zuby
|
Kaipa |
|
(8.5.2019 13:16:34) Rachel, mně zase občas při čtení některých příspěvků na Rodině napadá, že se nedivím učitelkám, když mají rodičů plné zuby.
|
|
|
TaJ |
|
(8.5.2019 11:02:21) Lído, to bych taky vypěnila, známky se přece dávají za znalosti a ne za to, že má místo 20 stránkového sešitu 40 stránkový, to je už docela buzerace...pokud to má stejné linky apod., tak jí to může být jedno, ne? U nás tohle naštěstí nikdo neřeší - jaké mají děti pera, tužky, jestli mají tlustý sešit, nebo tenký...prostě se řeklo na všechno velký linkovaný, na geometrii nelinkovaný a tím to haslo, víc není potřeba řešit přece...já když ke mně chodí do práce rodiče, co všechno paní učitelky vyžadují - naposledy chtěli v jedné škole po rodičích, aby všichni prvňáčci měli klasická bombičková pera na inkoust - ok, chápu, že to má svůj smysl, naučí se netlačit apod...jenže paní učitelka trvala na tom, že kluci budou mít všichni modré a holky růžové, že prý si to jinak závidějí a různě si to berou apod...to jsem si tak říkala, proč ta učitelka buzeruje rodiče sháněním pera v přesné barvě a neobjedná je hromadně sama? Proč mají rodiče odpoledne po pracovní době lítat a shánět určitou barvu pera? Jsem fakt moc ráda, že v naší škole tyhle blbiny nikdo neřeší a věnují se místo toho dětem, než aby kontrolovali kdo jaké číslo tužky má a jakou barvu pera...někdy si tak říkám, jak na to mají ty učitelky při 25 a více dětech ve třídě vlastně vůbec čas? To obcházejí celou třídu a kontrolují to všechno? Pak se nedivím, že nestíhají procvičit látku v hodině, když se věnují podobným věcem...
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 11:03:29) růžový a modrý pera mě dostaly a takový účy chtějí, aby je někdo bral vážně???
|
TaJ |
|
(8.5.2019 11:08:44) Ráchel, přesně...a podobných historek slýchám od rodičů daleko víc, co si paní učitelky všechno vymýšlejí, kolikrát jsou to požadavky, že nad tím zůstává rozum stát...
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(8.5.2019 11:09:23) no jo, číslování stran v sešitě, hodnocení úpravy... to jsem zažila taky, proto úpravu nehodnotim, sešit je jejich věc, kdo si zápisy nedělá a umí, jeho věc, kdo nedělá a neumí, taky jeho věc
součástí vzdělávání by mělo být taky to, že děti přeberou zodpovědnost za svoje výsledky
|
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 11:07:04) TaJ, no to je taky dobrej nesmysl. Navíc leckdo z dětí může s tou "předepsanou" barvou mít problém, já jsem růžovou nikdy neměla ráda, jako školní dítě jsem ji vysloveně nenáviděla (tehdy bych nechtěla pero ani červený).
|
TaJ |
|
(8.5.2019 11:13:43) Lído, no, ta maminka mi říkala, že prý jim paní učitelka řekla, že si to děti pak vzájemně závidějí a berou a prý jsou s tím pořád problémy apod...tak možná mohla objednat nějakou neutrální barvu pro všechny stejnou a byl by klid...když už tohle teda někdo řeší...nám v první třídě, když přestali psát tužkou, řekli jenom pořiďte dětem pero, nikdo nenařizoval jaké, tak jsem ho vzala do obchodu, dala mu jich několik vyzkoušet, to které držel nejlíp a psal s ním pěkně, to jsme vzali a hotovo, nikdo to nikdy ve škole neřešil a to jich je ve třídě 8...kolik času s tímhle paní učitelky zabijí v hodině, když jich tam mají 25 a víc?
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 11:17:03) TaJ, ale i ta neutrální barva by mohla někomu dost vadit. Hele, já si vzpomínám na jednu mikulášskou besídku ve školce, kdy jsme měli pro každý dítě malej balíček, ale přidělovali nám to podle pohlaví - klukům s autíčkem, holkám s malou panenkou... Už tehdy jsem si vymohla, že panenku prostě NE.
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 11:14:45) TaJ, ta učitelka si tímhle excesem vysloužila to, že jí "umyl hlavu" pěkně ve třídě před dětma. Slušně, ale důrazně.
|
|
Bouřka |
|
(8.5.2019 11:14:55) růžový a modrý.., no ty vo.. Máme ještě houby problémy U nás jsou k mání akorát modrý a zelený, vím to, páč jsem chtěla ještě jiný
|
|
sovice |
|
(8.5.2019 12:34:14) Na okraj k tomu počtu stran v sešitě - já vcelku učitelku chápu, že chce tenké sešity, třeba si je nese domů, třicet čtyřicetistránkových je dvakrát těžší a objemnější než třicet dvacetistránkových... Jenže řešením je říct to rodičům na třídních schůzkách / vypsat to v nějakých pokynech, případně objednat sešity pro třídu... Ne dát pětku děcku
|
|
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:29:15) " aby respektovaly autoritu, ale nenechaly si přitom s..t na hlavu" - asi tak
|
|
|
|
|
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:03:50) Xxxyyy, mně je ale naprosto jedno, jestli dítě nějaký úkoly má, pokud si je dělá samo a nepotřebuje pomoc (případně pokud těch úkolů není takový množství, že narušujou domácí provoz). Nevím, proč by mě to mělo zajímat.
|
|
Federika |
|
(8.5.2019 10:03:56) Mě to obtěžuje a hodně. Děti nemají problémy, je to tedy jen naprosto zbytečná buzerace.
Nemám ráda naprosto zbytečný buzerace a nenechávám se takhle buzerovat od nikoho. Učím to i děti.
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:08:27) Xxxyyy, a jak vis, kdo a proc ty ukoly ne-dela? Chodis domu na vizitu? Mmch rodic NEMA VEDET, co ma dite za ukoly. Rodic ma vedet, jak se obecne decku zije a dari ve skole, i mimo ni. A ma mu byt oporou v pripade, ze ma problem. Ukoly jsou podstatne prave mozna u deti,ktere potrebuji vice nacviku. Aktivni rodic si ty materialy pripadne sam vyhleda. Neaktivnimu to bude fuk. Chapu princip ukolu, obecne proti nim nejsem. Ale stale jde o pochopeni latky.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:13:02) Jistě, ale teď si vem, že v průměrné ZŠ třídě máš z 25 dětí 5 chytrých, 15 průměrných a 5 podprůměrných. Těm chytrým úkoly nedáš, těm pomalým jo, těm prostředním jich dáš půlku,nebo jak si to přestavuješ? Myslím, že právě pro děti je i prospěšné, aby se dokázaly přizpůsobit kolektivu. Pokud je dítě bystré, tak má úkol hotový za pár minut. Já ho podepíšu a hotovo.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:15:18) užitečné přizpůsobit se kolektivu? ve vztahu ke vzdělávání a kultivaci vztahu k poznávání je to kontraproduktivní, všude, kde funguje dobře školství, už dávno zjistili, že je potřeba jít cestou individualizace, aby dítě neztrácelo touhu se učit.
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:16:10) Tomu chytrýmu dítěti to zbytečně zabere čas, kterej by mohlo věnovat něčemu, co je pro něj daleko přínosnější. Ty děti se i bez nesmyslnejch úkolů musej přizpůsobovat průměru daleko víc, než by jim prospívalo. Jedno z mejch dětí mělo na prvním stupni učitelku, která dokázala držet individuální přístu ve třídě o 26 dětech - měla tam přitom skutečně všehochuť. Třeba pokud jde o čtení, byly tam děti s těžkou dyslexií i dítě, co četlo od tří let.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:18:13) Lído, ano, i takový perly učitelky existují bohužel se to nenaučily na našich pedagogických fakultách, ale dostudovaly si to někde aktivně samy, protože naše peďáky jsou na dvě věci, bohužel. a dokud takový budou, tak se v našem školství nezmění nic, i kdyby se tam nalilo kdovíkolik peněz
|
Okolík |
|
(8.5.2019 10:21:22) Takže, Ráchel, ta teze o škodlivosti domácích úkolů je tvoje přesvědčení. OK. Není dobré se s tím ohánět v diskusi a tvářit se, že jde o nějaký obecně platný fakt....
|
|
Lída+4 |
|
(8.5.2019 10:21:57) Ráchel, takhle učitelka přitom v tý době ani neměla "tu správnou" kvalifikaci. Mnoho let učila ve školce, až ve vyšším věku nastoupila na první stupeň a kvalifikaci si doplňovala. Prostě někomu je dáno.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:25:02) Lído, jo, někdo má na to i vyloženě talent. ale i ten, kdo nemá "dar", se může leccos naučit a dělat to dobře - a třeba i ten dar v sobě probudit. já to vidím na svých studentech (VŠ), u některých jsem si na začátku říkala, že kdoví, jestli ten obor (spojený s prací s lidmi) zvládnou, a pak jsem na konci studia viděla, jak se pěkně vyloupli. jinak teď jsem po deseti letech skončila s učením a chybí mi to, já jsem úča duší
|
|
|
|
|
Federika |
|
(8.5.2019 10:16:42) To není přizpůsobit se kolektivu. To je přizpůsobit se nesmyslnýmu požadavku. Nepodepíšu ho, protože nevím, že dítě úkol má a protože si ho píše někde, kde se já už nevyskytuju. Nehledě na to, že já z principu nesouhlasím s tím, že mám jako rodič ten úkol vidět nebo dokonce kontrolovat.
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:18:23) Xxxyyy,k cemu tam potrebujes ten podpis? Stale nechapu. Chytre dite latku umi, coz ucitel pozna jiz ve skole. Smysl mozna na, mu dat individualni ukol - nejakou vyzvu treba. U deti,kterym latka nejde obecne, je ted, potreba nejdriv asi konzultovat s rodici,co a jak. A znovu, podpis rodice u ukolu je k cemu?
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:19:54) Jo, a jinak: DETI SE KOLEKTIVU PRIZPUSOBUJI CELE VYUCOVANI. Nekolik hodin denne. S DU a podpisy to nema vubec co delat. Zacinam si myslet, ze trollis. Protoze tohle snad nemuze byt mysleno vazne.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:20:51) Kat, já ti to prozradím: k ničemu. teda k tomu, aby se rodič podřídil učitelce v něčem naprosto zbytečném z minulého století
|
x x |
|
(8.5.2019 10:23:39) No tak buď se podřídíš, protože podepsat není nic proti ničemu, nebo si můžeš dát svoje dítě na školu, kde se úkoly nedělají a nepodepisují.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:25:39) proč bych měla dítěti měnit školu z důvodu, že učitel vyžaduje něco, na co nemá ze zákona vůbec právo?
|
x x |
|
(8.5.2019 10:26:35) Jo, tak podej na učitelku žalobu, že si dovolila Tvému bobanovi dát úkol na podepsání.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:28:12) není potřeba dávat žalobu, proč to hned ženeš do extrému . úplně stačí nenechat se buzerovat.
|
|
|
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:28:36) Xxxyyy, ale rodic se nema PODRIZOVAT?! Rodic ma byt partner. Ufff. Cim dal lepsi.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:29:52) Jo, pokud chce být rodič partner, tak nesmí prudit kvůli každé kravině. Jako třeba chtít od učitelky 300 za podepsání úkolu, nebo co to bylo za blábol.
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:31:56) to je náhodou docela vtipný způsob vymezení se. protože dává najevo, že i čas rodiče něco jaksi stojí.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:32:49) No tak pokud máš děti, tak samozřejmě nějaký čas stojí.
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:31:02) Kat, ale tohle je bohužel přístup řady učitelek, resp. celých škol. neustále nadávají na rodiče, že nespolupracují, ale ve skutečnosti si tu spolupráci představují tak, že rodič udělá, co se mu řekne. naše školství je opravdu nemocné a rodiče, co drží hubu a krok, k jeho uzdravení opravdu nepřispívají, naopak mu dodávají legitimitu.
|
x x |
|
(8.5.2019 10:35:06) Naše školství začalo jít do háje v momentě, od kdy děti a rodiče jsou chytřejší než učitelé. Dřív jsme měli školství schopné konkurovat, třeba v celosvětovém měřítku na olympiádách. Dneska? Propad jako blázen. Nemyslím, že by to bylo tím, že učitelky chtějí podepisovat úkoly, ale spíš přemoudřelýma rodičema, kteří si chtějí pro děti stanovovat vlastní pravidla a mají nějakou ujetou radost se jakýmkoliv způsobem vymezit proti učiteli. Děti to pak doma vidí a je to ve školách tak jak to je.
|
K_at |
|
(8.5.2019 10:38:10) Xxxyyy, jiste. V nekterych pripadech je skutecne rodic "mistr sveta" a dite je proste fracek. Ano. I takove pripady jsou. Ale rodic nema povinnost drzet usta a krok. A hazet do 1 pytle Bourku, Federiku a rodice typu "podam na vas zalobu, prijdu s pravnikrm atd", je uplne mimo.
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(8.5.2019 10:48:10) aha, takže učitelé jsou automaticky chytřejší, než děti a rodiče? tak to jo. to se nemáme asi fakt o čem bavit.
|
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(8.5.2019 10:22:17) Kat, přesně - buď dítě nosí dobré známky a je vidět, že to umí a nebo když přinese dvojku, trojku, tak vidím, že je možná někde problém, zajímám se, co se děje a doma se na to s dítětem podívám...
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(8.5.2019 10:05:34) Federiko, tak to já třeba vím, jestli měl, nebo má nějaké úkoly, protože každý den kouknu do žákovské a do úkolníčku - tam mívají nejen úkoly, ale i různé vzkazy, co kdy bude za akci, nebo třeba že mají donést peníze za pracovní sešit apod...případně že budou schůzky, že ředitelské volno a tak...takže o úkolech vím, ale dál se o to nestarám, připomenu, aby si je udělal, když si s něčím neví rady, tak pomůžu, jinak si to namastí, hodí do tašky a hotovo...
|
|
|