Škrpál |
|
(12.8.2021 21:42:40) "Takže teď už několik let nejsem překvapená ničím a nemyslím si nic jinýho než třeba před 8 lety. Prostě vím."
Nikdy neříkej nikdy.
Yuki, vždycky se ještě teoreticky může stát, že já i Monty někdy v budoucnu svěsíme hlavu, zaklekneme na lego a přiznáme, že plácáme játrama I my neznalí vidíme kolem sebe příběhy a přemýšlíme o nich.
Ale může se to podobně stát za pár let i Yuki.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 21:55:04) Může se stát cokoliv, ale žiju v tom už fakt dlouho, stejně jako jsem dřív netušila nic o dětech s poruchami učení. Ale je samozřejmě možný, že se všechny výzkumy a pozorování pletou a někdo zjistí, že je to jinak, jenom nevím, co by mohlo být jinak ty děti/lidí existují a mluví o svých potřebách.
|
|
Monty |
|
(12.8.2021 21:55:27) Marťasíno, s tím bych fakt nepočítala, ne že bych nikdy v životě nezměnila na nic názor, ale zrovna na segregaci dětí na ZŠ podle "nadání" ho rozhodně měnit nebudu. To je zhruba na té úrovni, že fakt nikdy nebudu volit komunisty. Leda bych utrpěla vážný úraz hlavy a to se doufám nestane.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 22:31:33) Nová Jano, přesně tak, prospěch z toho mají obě skupiny. Ale je to elitářský. Průměr je ideál. Nikdo neříká, že by se dětí neměly umět bavit s kýmkoliv, ale učit by se měl každý svým tempem a měl by mít s kým se bavit i svých poznatcích, a to nejen s učitelem, ale i s vrstevníky. Měl by mít možnost sdílet svoje nadšení s někým, kdo ho právě prožívá taky, hodně to pomáhá v dalším učení.
|
Škrpál |
|
(12.8.2021 22:43:05) "učit by se měl každý svým tempem a měl by mít s kým se bavit i svých poznatcích, a to nejen s učitelem, ale i s vrstevníky. Měl by mít možnost sdílet svoje nadšení s někým, kdo ho právě prožívá taky, hodně to pomáhá v dalším učení"
jak to myslíš, Yuki? pro méně šťastné děti méně nadané učitele - pro nadanější děti mnohem jakostnějšího pedagoga? Sdílet svoje nadšení s několika málo vrstevníky ve škole plus s dalšími vrstevníky ve volném čase a celosvětově na FB nestačí? Však klidně jo - ale aby se přitom nepozapomnělo i na to, že jsou děti, co blbě čtou a mrzácky píšou, ale krásně malujou. A že někdo fakt děsivě anglicky vyslovuje, ale zase obstojně zpívá a má příjemnej smysl pro humor. I takové zjištění může být pro mladějce podnětné a přínosné.
|
Škrpál |
|
(12.8.2021 23:09:08) "tak se setkávají o přestávkách a o jiných hodinách. Ale pokud se učitel přizpůsobí slabé skupině angličtinářů, ti lepší jsou v háji a když té lepší, tak ti horší se už nenaučí nic, protože budou ztraceni. "
nesouhlasím, fakt ne, nemůžu dnešní učebnice (ty dobré, fakt kvalitní) jsou dost rozumně dělené - text, v něm něco tučně, vzadu shrnutí a po stranách spousta infa navíc - odkazy na wikipedii, zajímavosti, zvláštnosti, témata na zamyšlení, souvislosti s jiným předmětem U syna osmáka to takhle bylo v zemáku, dějáku, příroďáku, objevuje se to v matice, češtině..
A úplně dole pod čarou jsou malýma písmenkama termíny tohoto daného učiva a jejich překlad do angličtiny a němčiny
A podle těchto učebnic se učí na ZŠ, ve výběrové třídě na ZŠ i na víceletých gymplech! Když může být společný studijní materiál, může být stejně namíchaný i kolektiv!
|
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 9:17:10) Učebnice jazyka, které používá na ZŠ mé dítě, považuju za úplně debilní.
V jednom jazyce mají v učebnici slovníček na konci. Takže když dítě dělá nějaké cvičení nebo text, nemůže se podívat jen o jednu nebo dvě stránky, ale hledat na konci učebnice. A hlavně, když zapomene slovíčko, které je z nějaké předchozí lekce, tak ho těžko dohledá. A a ni v těch jednotlivých lekcích to není srovnané úplně podle abecedy. Protože každá lekce má víc oddílů a v těch různá slovíčka. V našich učebnicích byla nová slovíčka v každé lekci a pak na konci byl slovník všech podle abecedy.
Ve druhém jazyce zas mají na na konci slovíčka, taky podle lekcí, ale bez českého překladu. Předpokládá se, že dítě si píše pilně a poctivě překlady podle učitele. Tvůrce zjevně neviděl průměrnou třídu.
Pracovní sešity, kam má dítě doplňovat text, zase počítají jen se vzornáky, kteří píší úhledným, malým písmem. Nikoliv s nešiky, jako je moje dítě, které píše obrovskými písmeny, takže se mu tam ten text nevejde.
V té jedné učebnici je podivný přehled gramatiky. Uprostřed je sice kompletní, jenže není v jednotlivých lekcích. Je tam třeba tabulka skloňování nebo časování, ale vždy tam jeden řádek chybí, aby si ho dítě samo doplnilo. A přitom to není cvičení, ale opravdu přehled gramatiky, která se v té lekci probírá.
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 10:43:15) "Učebnice jazyka, které používá na ZŠ mé dítě, považuju za úplně debilní....."
Konzervo, souhlas. Mám to úplně stejně Taky z toho teču, když ho zkouším ze slovíček. Řešením je, všechna ta slovíčka prostě bravurně umět
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 10:57:53) "Řešením je, všechna ta slovíčka prostě bravurně umět"
V angličtině mám slušnou zásobu, ale už i teď narážíme občas na slovíčko, které neznám. A jako na potvoru to bývá to, které nezná ani dítě.
Německy neumím. Díky germanismům a filmům z války tedy odhadnu často výslovnost, třeba gesicht, strudel, mutter, arbeit, frei, hoch. Ale obávám se, že příští rok už si s tím nevystačím.
|
|
|
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 9:20:55) Marťasíno,
jazyk je i o mluvení a poslouchání.
|
|
|
|
K_at |
|
(12.8.2021 22:49:02) ...jojo, ony totiž ty děti doma nemají rodiče, sourozence a jiné příbuzné. Nedívají se a nečtou. Vyrůstají v rezervacích a nemají vůbec nic jiného, než školu. To, že spolužák má adhd, jiný spu a další je hraniční PAS, a dalších 8 je úplně v pohodě, to se těm nadaným dětem určitě nikdy ve škole nepřihodí.
|
Rodinová |
|
(12.8.2021 22:52:00) Ani pak v zivote Nejsem fanousek separaci, ani handicapovanych, ani nadanych.
|
|
Monty |
|
(12.8.2021 22:59:41) Kat, rodiče a příbuzní, kteří je vůůůbec, ale vůůůbec neutvrzují v tom, jak jsou výjimeční. Jasně. A když přijdou ze školy, v rámci sociálního tréninku si s pečlivě vybranými dětmi ze sousedství mohou shovívavě zamáchat klacky.
|
|
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:11:37) Marťasino, už mě to nabaví, ale dobře, naposledy. Sdílet nadšení - tak třeba konkrétně moje dítě v první třídě se chtělo taky zapojit do soutěže pro prvňáky. Každý měl ukázat, co umí nejlíp. Zatímco všichni malovali, tancovali, přednášeli, zpívali, moje dítě si připravilo povídání o sopkách. Rozkládací obrázek, povídání, pokus. Jestli si myslíš, že si o tom mohl povídat s kterýmkoliv prvňákem, tak jsi na omylu. Dostal samostatnou kategorii, by v ní jen on. Ta škola měla v ročníku sto dětí. To moje nemělo s kým sdílet svoje nadšení pro sopky. Malovat, zpívat, přednášet, cvičit neuměl. O tom se bavit nemohl. On nerozuměl jim, oni nerozuměli jemu. Jako prvňáka ho nechali psát Klokana. Byl myslím třetí, před ním i za ním samí třeťáci. Neměl s kým ze svých spolužáků se bavit o tom, jak řešil který příklad a jak na to šli jiní. Mohl si o tom povídat s dětmi staršími o dva roky. Dokonce mu tenkrát umožnili chodit na zeměpis se sedmákama :) akorát ti ho samozřejmě mezi sebe nevzali.
ve druhé třídě byl šťastně mezi svými. Vzájemně se zajímali o sopky, historii, antropologii, pamatuju na ročníkovku druháka na téma leptony a kvarky. Já dodneška používám synovu prezentaci o litosferických deskách, ze druhé třídy. Používám ji při výuce geologie v devítce. V té skupině stejně nebo podobně postižených sice neměli všichni stejný zájmy, ale přesto se zajímali o to, co objevili ti ostatní a učili se od sebe navzájem. některý prezentace dělali spolu, něco každý sám, podle tématu a podle potřeby.
a v družině si hráli všichni stejně s ostatníma druhákama
v tom je ten rozdíl, který bych nechápala, kdybych ho nezažila.
|
Škrpál |
|
(12.8.2021 23:17:02) "moje dítě si připravilo povídání o sopkách. Rozkládací obrázek, povídání, pokus. Jestli si myslíš, že si o tom mohl povídat s kterýmkoliv prvňákem, tak jsi na omylu. Dostal samostatnou kategorii, by v ní jen on. Ta škola měla v ročníku sto dětí. To moje nemělo s kým sdílet svoje nadšení pro sopky. Malovat, zpívat, přednášet, cvičit neuměl. O tom se bavit nemohl"
Yuki, probůůůůůůh, přečti si znovu, co píšeš. Já cítím, že to myslíš dobře, ale....
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:18:53) Marťasino, popsala jsme ti, jak to bylo. Teď je mu 18, za rok maturuje a doufá, že se dostane... ale to je jedno, prostě matfyz to bude, jenom kdyby se nedostal tam, na MAtfyz už je několik let přijatý. Je jiný, není snadný mít jiný dítě a to ani když to jiný znamená nadaný.
čemu nerozumíš?
|
Monty |
|
(12.8.2021 23:20:35) Yuki, možná tě to překvapí, ale úplně každý člověk je JINÝ než jakýkoli další člověk.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:23:12) Monty, samozřejmě, ale v té divné a zavrženíhodné skupině 15 vrstevníků byl každý jiný, přesto si rozuměli a učili se od sebe navzájem. A byli spokojení :)
|
Monty |
|
(12.8.2021 23:24:41) Yuki, a na normální základní škole by to nešlo, protože tam jsou děti jiný méně ušlechtilým směrem.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:28:11) Monty, jak jsem psala, na původní velké škole bylo sto prvňáků a neměl s kým sdílet svoje zájmy, na druhé škole byl ve skupině nadaných, kde sdílet zájmy mohl, protože tam byl výběr takto postižených dětí, který nikdo nenutil, ony samy chtěly nasávat vědomosti
|
Monty |
|
(12.8.2021 23:30:52) Yuki, v době internetu neměl s kým sdílet svoje zájmy? Takovej zájem, který by měl jeden jedinej člověk na planetě bude existovat dost těžko.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:34:14) Monty, prvňák a sdílet zájmy přes internet? to popírá všechno to, co se tady psalo během distanční výuky
máš snad dojem, že je pro malý dítě ideální mít kamaráda ke sdílení zážitků na internetu?
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:35:38) Navíc tenkrát jsme měli internet přes pevnou linku, pomalý a drahý :)
|
|
Monty |
|
(12.8.2021 23:37:08) "máš snad dojem, že je pro malý dítě ideální mít kamaráda ke sdílení zážitků na internetu?"
Yuki, to není ideální pro nikoho, ale když holt má někdo menšinovej koníček, nic jiného mu nezbývá. Kromě otravování lidí, kteří ho nesdílí, a to mi přijde ještě o něco méně ideální.
|
Yuki 00,03,07 |
|
(12.8.2021 23:38:36) jak nezbývá? stačí najít školu, která to podpoří
a mimochodem, já jsem nehledala podporu jeho koníčku, jednoho, ale školu, která umí pracovat s nadanými dětmi, která rozvíjí ve všech směrech a oborech, nejen v geologii, to by pochopitelně nešlo
|
|
|
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 9:28:53) Monty,
já vidím zásadní rozdíl v tom, jestli s někým sdílím společný zájem přes internet, telefon a nikdy jsem toho člověka "neviděla", nebo jestli je to někdo, koho znám osobně, můžu se s ním vidět osobně často.
A určitě to bude rozdíl pro malé děti, protože o těch se tu bavíme.
|
Monty |
|
(13.8.2021 9:48:31) Konzervo, fajn, a jak si to tedy představuješ v praxi? Máš doma šestiletý dítě, co se zajímá o sopky/eskymácký lidový písně/galvanizaci zinkem nebo o cokoli, co není zrovna většinovej zájem. Dáš si inzerát, že hledáš druhý takový dítě, který bude třeba bydlet na druhým konci republiky a budeš ho za ním vozit, aby si mělo s kým pokecat? A co když žádný takový vůbec nenajdeš? Nechápu, co je tak těžkýho na tom pochopit, že kdo má menšinovej zájem, holt si o něm tak často „naživo“ nepokecá, nezávisle na tom, jak moc je nebo není „nadanej“. Tak to v životě prostě chodí. A pokud někdo trvá na tom, že se musí hovořit výhradně o jeho zájmu a není přístupnej hovoru o čemkoli jiném, musí se smířit s tím, že se tyto hovory budou odehrávat výhradně na virtuální platformě. Jo, samozřejmě ho to může mrzet a může z toho (v pozici dítěte) být smutný. Tím si prošel asi každej, kdo ten menšinovej zájem má. Ale jiné řešení prostě neexistuje. Buď se naučím hovořit taky o něčem jiném, nebo si naživo nepokecám. Elementary, my dear Watson.
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 10:03:24) monty,
já bych ještě rozlišovala dvě věci. Jedno je specifický zájem a druhé je nadání nebo nějaká větší vyspělost v určitém směru.
Pokud jde o ten specifický zájem, tak je to tak, jak píšeš. A zájem o něco specifického nemusí ještě znamenat nějaké nadání. Takže pokud jde o školu, tam by učitelka měla ten zájem zohlednit a využít tam, kde se to hodí. Pokud se dítě zajímá o sopky, tak ho nechám sopky malovat, počítat a udělat referát v zeměpise, resp. prvouce.
Ale nadání nebo předčasná vyspělost, je něco jiného. takové dítě nemá "jen" specifický zájem o jednu věc. Tam jde o to, že má celkově jiný přístup k problémům, jejich řešení či neřešení. Takové dítě si pak těžko rozumí a spolupracuje s vrstevníky, protože je prostě dál, mentálně starší. Není to o zájmu o sopky, je to o tom, jak to dítě uvažuje. A sice mu můžeš vysvětlit, že jeho spolužáci uvažují jinak a musí se s tím smířit (a samozřejmě ty děti pochválíš zase za něco jiného, aby si dítě nemyslelo, že ono je génius a ostatní blbci), ale problém to je. Protože člověk vvydrží se třeba hodinu dvě přizpůsobit někomu jinému, ale když to takhle máš několik hodin denně, tak je to ubíjející.
|
Monty |
|
(13.8.2021 10:27:33) "Ale nadání nebo předčasná vyspělost, je něco jiného. takové dítě nemá "jen" specifický zájem o jednu věc. Tam jde o to, že má celkově jiný přístup k problémům, jejich řešení či neřešení. Takové dítě si pak těžko rozumí a spolupracuje s vrstevníky, protože je prostě dál, mentálně starší. Není to o zájmu o sopky, je to o tom, jak to dítě uvažuje. A sice mu můžeš vysvětlit, že jeho spolužáci uvažují jinak a musí se s tím smířit (a samozřejmě ty děti pochválíš zase za něco jiného, aby si dítě nemyslelo, že ono je génius a ostatní blbci), ale problém to je. Protože člověk vydrží se třeba hodinu dvě přizpůsobit někomu jinému, ale když to takhle máš několik hodin denně, tak je to ubíjející."
Konzervo, je to problém, když CHCEŠ, aby to byl problém. To je tady totiž pořád dokola. Abys s někým dokázala komunikovat, spolupracovat, spolunažívat... tak mu vůbec nemusíš ROZUMĚT. Úplně stačí, když ho budeš akceptovat a on tebe. Tady se totiž pořád jede nějaké iluzorní "porozumění", jako že kdo je moc chytrej nebo moc hloupej, tak "nikdy nemůže..." No tak nemůže, a co? Může spousta jiných věcí, proč by měl lpět na tom, že mu někdo "nerozumí"? Máš nějaký zásadní ujímání z toho, že nerozumíš Finovi, když mluví finsky? Nerozumím/nechápu způsob uvažování tak půlky Rodiny, měla bych kvůli tomu nějak trpět nebo hledat odbornou pomoc? A ti, co nerozumí mně, ti to řeší jak?
Obávám se, že v dětství mi taky "nikdo nerozuměl", ani ty zájmy nesdílel, a nebylo třeba mi to nijak "vysvětlovat", bylo to zjevný. U syna to bylo v podstatě přes kopírák, s tím rozdílem, že on nechodil do školy v osmdesátkách na zaprděným lampasáckým sídlišti, takže měl klid od otravných soudružek, a navíc je líbivej typ, co se umí chovat jako diplomat, zatímco já byla oplácaná holčička s negativním ksichtem, co startuje při každým porušení pravidel a každýmu příkoří, ať už je páchaný na komkoli. Oba jsme si tou PPP prošli, s prakticky stejným výsledkem. A - světe div se - oba umíme úplně normálně žít mezi lidmi a s lidmi, co mají naprosto jiný zájmy a úplně jinak uvažujou. Takže to jen nějakým "nadáním" nebo výší IQ opravdu nebude.
|
Monty |
|
(13.8.2021 10:48:56) "...ale mě babička pořád od ostatních odtahovala, že jsou špatní, horší než my, to dělala už i tátovi."
Val, no, a v tom je většinou ten zakopaný pes. V pěstování pocitu vlastní výjimečnosti a snaze o to, aby ji ostatní "uznávali".
Tuším, že v korespondenci Stanislawa Przybyszewského je zmíněna historka, jak po premiéře hry přišel za Przybyszewským nějaký student a oslovil jej "Mistře". Przybyszewski reagoval slovy: "Nejsem žádný mistr. Jsem stejný osel jako všichni ostatní."
Čím dřív si to člověk uvědomí, tím snáze se mu po zbytek života funguje. Je to nesmírně osvobozující.
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 11:01:40) Monty,
jenže to, co dělala babička Valkýry, je povyšování se nad ostatní. A vůbec není to samé, co podpora nadaných dětí. To jen ty to pořád směšuješ.
je to stejné jako tvrdit, že kdo chce podporu pro dítě s problémem, tak se povyšuje, protože tvrdí, že jeho dítě potřebuje něco jiného. To je přece zbytečné. Ve třídě jsou děti průměrné a nadprůměrné, tak ty tomu slabšího pomůžou, na co nějaký jiný metody od učitelky a asistenty!
|
|
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 11:24:30) "Monty, akorát že já jsem si nijak výjimečná nepřipadala, nebyla jsem oblíbená v kolektivu, cokoli, kde se muselo jednat s ostatními, byl obrovský stres (a je vlastně dodnes, i když mnohem menší). Já jsem si připadala a poslední roky připadám zas - jak slon v porcelánu, jak když tancuju mezi vejci. S Mm mi to nefunguje, ale uznávám, že jsem se za něj léta asi hodně schovávala, on nakonec všechno vyjednal, on je v tom zas mistr, má 3prdele známých, akorát, že nechápe, jak můžu být v tom jednání s lidma tak neschopná. Ale je fakt, že jakmile na mě přešlo podnikání, kde je s lidma třeba mluvit a jednat, šlo to ke dnu. Dokud jsem dělala jen papíry, tak to bylo OK. Teď v práci zas dělám jen papíry."
Tak děláš papíry a vyděláváš xx peněz. Ale netočíš porno, Valkýro! Fakt se není za co stydět, vždyť makáš na plnej úvazek sakra...Platíš daně, přispíváš na sociální a zdravotní pojištění. Kolektivně tím přispíváš na soc a zdrav poj i těch velice velice nadaných Všechno je v pořádku tak, jak to je! Nenech si namluvit nic jiného! Když se tě zeptají, jak jsi mohla tak přibrat, řekni jim, žes měla včera k večeři kopírku! To jsou prostě polstry, které potřebuješ, abys tu cestu světem nějak zvládla! Protože máš starosti! A máš jich hodně, to nejsou pěkné karty, se kterými musíš hrát Ale vydrž...moc na tebe myslím
|
|
Monty |
|
(13.8.2021 11:38:10) Val, vzhledem k tomu, že každej je něčím výjimečnej, tímhle jsem se vůbec nezaměstnávala. Ale že moje uvažování je menšinový, toho si nešlo nevšimnout. Jenže mně to přišlo jako zajímavý problém k hloubkové analýze, ne jako něco, co by mě mělo trápit. Takže jsem prostudovala veškerý dostupný materiály o výchově, psychologii, sociologii - matka, aniž by to kdy četla, toho měla plnou knihovnu, a hodná paní knihovnice mě pouštěla do dospělýho oddělení - porovnala to s praxí, zjistila, co jak funguje a proč... Přišlo mi to daleko přínosnější než se patlat v tom, že mi Pepíček nerozumí. Stačilo mi rozumět tomu mechanismu.
|
|
libik |
|
(13.8.2021 11:39:59) Valkýro, já se tě nechci dotknout a neodvažuji se hodnotit, jak moc jsi nadaná, nicméně bych za armádu ženských i chlapů, co "dělají jen papíry" řekla, že jejich práce je důležitá, odpovědná i zajímavá a není standardní na ní nahlížet jako na činnost ztroskotanců.
|
Monty |
|
(13.8.2021 11:54:12) Val, "co od tebe bylo očekáváno" není důležité. To jsou představy jiných lidí. Důležité je, co chceš ty sama, ne to, co očekával někdo před 40 lety na základě samých jedniček.
|
Inka ..|-.|-.-|.- |
|
(13.8.2021 12:07:15) Hehe, to já si představovala, že ve výpočetním středisku, kam jsem nastoupila po maturitě budu sedět až do důchodu. A revoluce mi do toho hodila vidle. Zrušili nás
|
Monty |
|
(13.8.2021 12:12:49) Já jsem si představovala, že budu vést bohémskej život, malovat obrazy a chovat kočky. Po pár letech bohémskýho života (bez koček) jsem pochopila, že bez peněz to dlouhodobě není ono a slučitelný je to jen v případě, že se narodíš jako rentiér do bohatý familie, což se mi bohužel nepovedlo.
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 12:26:21) "Já jsem si představovala, že budu vést bohémskej život, malovat obrazy a chovat kočky. Po pár letech bohémskýho života (bez koček) jsem pochopila, že bez peněz to dlouhodobě není ono a slučitelný je to jen v případě, že se narodíš jako rentiér do bohatý familie, což se mi bohužel nepovedlo."
Stále je ještě čas na to, pořídit si stařičkého zazobaného milence a přepsat mu závět.~:-
Mmch, Monty, zaregistrovala jsem slovo "kočky". A přitom chováš myše. To by mohl být problém se sexualitou. Psali o tom ve 100+1 takovou zajímavost. A ve Chvilce na kafíčko. Tak si to nech projít hlavou a dělej s tím něco, kdo to tady potom má furt číst!
|
Monty |
|
(13.8.2021 12:30:21) Marťasíno, ale myše přitáhl syn, resp. jeho bývalá dívka, to nebylo tak úplně spontánní rozhodnutí. A až dožijou, další už nebudou, jsou moc krátkověký a choulostivý, což mi nedělá dobře. Zrovna dneska jsme museli jednu euthanazovat, protože měla nádor přes celý břicho.
|
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 12:37:31) "ale myše přitáhl syn, resp. jeho bývalá dívka, to nebylo tak úplně spontánní rozhodnutí. A až dožijou, další už nebudou, jsou moc krátkověký a choulostivý, což mi nedělá dobře. Zrovna dneska jsme museli jednu euthanazovat, protože měla nádor přes celý břicho."
to je blbý, to znám, kocourek minule zemřel manželovi v náručí, mňoukal, MM ho pochoval a ptal se, co mu je. A kočičák se u něj stulil a zemřel.
Zkus další myše, vždyť o té, co může i do postele, tak hezky píšeš.
|
Monty |
|
(13.8.2021 12:38:58) Marťasíno, ta, co mohla i do postele byl myšák a ten už taky umřel.
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 12:44:49) "Marťasíno, ta, co mohla i do postele byl myšák a ten už taky umřel."
Monty, strašně jsi mi připomněla nově zfilmovanou Popelku od Disneyho. Dcera jí říká "modrá Popelka", "růžová Popelka" je Šafránková Modrá Popelka si taky vyprávěla s myšma. Obě mám hodně ráda, k té Disneyho mám malinkou výhradu, ale taky je skvělá I Kate Blanchet v roli macechy.
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(13.8.2021 12:35:35) Val, v tomhle jsem extrémista, nějakou dobu mě sice bavil ten bohémskej život v chudobě, ale dlouhodobě by to pro mě nebylo. Ovšem pořád bych to zvládala líp než "normální život s normálními příjmy", tam je aspoň benefit ta svoboda. Bejt chudá a ještě nesvobodná by mě umořilo.
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 12:40:37) "Bejt chudá a ještě nesvobodná by mě umořilo."
....nebo posílilo Koukni na reality show ČT "Dovolená v protektorátu. Mmch, nic lepšího, na čem jde deváťákovi vysvětlit, co je protektorát, jsem ještě neviděla.
|
Monty |
|
(13.8.2021 12:42:13) Marťasíno, neposílilo, znám se. Cca rok jsem musela fungovat s průměrným platem a dodnes z toho mám občasný noční můry. Na to bohémský období bez peněz naopak vzpomínám s láskou.
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 12:48:55) "Na to bohémský období bez peněz naopak vzpomínám s láskou"
já taky, když jsem si v 19 v sekáči koupila boty, zbylo mi sotva na autobus Neskutečně poučný to bylo
|
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 13:04:22) "teď mám i s podprůměrným platem zas nejvíc peněz, o kterých můžu rozhodovat. A přiznám se, že většinu tedy škudlím, protože nevím, jak dlouho tu práci udržím"
Valkýro, to je super Až už tuhle práci neudržíš, třeba proto že si řekneš o lepší, tak se to může hodit! A umírám smíchy z toho, jak se musí tvůj muž cítit, když ví, že šetříš. Ten musí mít půlky stažený, když si pomyslí, že třeba šetříš na to, abys ho někdy v budoucnu vyplatila.
No vidíš, mě když je mizerně, hodně mizerně, tak naopak utrácím za blbosti. Tak vidíš, jak jsi dobrá.
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 13:20:23) Valkýro, já vím, jak to plus mínus máte. Tak to takhle máte Do toho je každýmu buřt, když se tě na to zase zeptá. Nikomu vysvětlení nedlužíš. Manžel dluží tobě - podíl na opravách domu, který sdílíte. Ale pokud jsi velkorysá, a necháváš to zatím tak, je to taky v pořádku. Nenech si od nikoho hučet do hlavy , že byste to měli mít už roky jinak.
Já mám prostě jenom tucha, že tvůj muž musí mít zadek staženej tak, že bys mu tam mohla ořezávat pastelky
|
|
|
|
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 13:09:57) "bez Mm by to bylo o dost horší, on aspoň platí ty poplatky v baráku, i když upozorňuje, že na opravy už přispívat nebude, že platí něco jako nájemné a do zbytku jeho výdělků, kolik si vydělá a s jakým úsilím, mi už nic není"
Valkýro, lidsky pochopitelný to je, že to říká (ale není to v pořádku, to teda ne, podle Zákona o rodině). Když žijete v jakési odluce. On se musí fakt asi bát, že ho jednoho dne vyrazíš. Třeba i proto kolem sebe "tak mlátí". Mého dědu vyrazili v 78 z domu, ve kterém bydlel 40 let, ale nebyl jeho. Skoro na to umřel, jak se toho bál.
|
|
|
|
|
|
Škrpál |
|
(13.8.2021 12:46:41) "že takhle to nechci a budu hledat, než najdu"
Jano
|
|
|
|
|
Stará husa |
|
(13.8.2021 13:03:32) Monty, já jsem se zas celý život děsila, že budu muset chodit do práce a že mi to tam nepůjde a přesně tak to dopadlo. Škola mě bavila a šla mi, byla jsem vždy mez těmi nejlepšími, zato v práci jsem se vždy jevila jako největší tupec, co mu nikdy nedošly ani ty nejzákladnější věci. Mně by vyhovovala otáčet, kdy by mi někdo řekl, co mám přesně dělat a když udělám to a to, tak je to správně. A celý život jsem dělala něco, na co jsem musela přijít a vymýšlet to sama a pak jsem se divila, že mě spousta věcí vůbec nedocvakla. Dokud jsem pracovala za sociku, tak jsem aspoň měla jistotu, že pokud nezpronevěřil peníze nebo něco podobného, tak mě z práce nikdo nevyhodí a vydělám si tolik, abych za to mohla normálně žít. Zato po revoluci to byla samá nejistota a jak jsem úzkostná, tak mi to tu moji úzkost neustále zvyšovalo. Dokud jsem byla vdaná, měla jsem aspoň jistotu, že když mě vyrazí z práce a já si nebudu moct najít novou, bude mě živit manžel a neskončil pod mostem v odpadkach. Pak jsem zůstala sama, z té práce mě fakt vyrazili a já zbytek života žíla v uzkostech a v hrůze, i když jsem si práci našla a nikdo mi nikdy nenaznacil, že by mě chtěli vyhodit. Přesto kdykoliv jsem udělala chybu, a že jich bylo, chytnul mě záchvat paniky, že to je konečná, všichni přijdou na to, jak jsem neschopná a k ničemu a nebudu mít za co žít. Teď jsem šťastná, že jsem v důchodu a mám svůj jistý příjem a nikdo mě nemůže odnikud vyhodit a zbavit mě ho. Přesto se nemůžu zbavit šílených snů o tom, jak si nevím v práci rady. Pro mě byl můj pracovní život neustálý stres a jsem ráda, že už to mám za sebou. Už to nikdy nechci zažít.
|
|
|
77kraska |
|
(13.8.2021 13:58:41) Jano Nova, ale jsou v praci lidi, se kterymi se proste nedohodnes...bud jsou to blazni nebo s prominutim svine (manipulativni, sebestredni, prospechari)...taky bych tomu neverila, ale nedavna pracovni zkusenost mi to jasne ukazala
|
|
|
|
Stará husa |
|
(13.8.2021 13:36:12) Valkýro, já jsem byla i na VŠ dobrá, měla jsem že zkoušek jen jednu trojku a nikdy mě nevyrazili. Mám i doktorát. Byla jsem schopná z naučit se teorii lecceho, ale v praxi je to tragédie. Mně nedocházeji věci, které by byly zřejmé i uklízečce. S lidmi taky neumím moc jednat, protože se lidí bojím. Nerada s někým mluvím osobně nebo telefonicky, radši píšu. A to jsem v poslední práci musela jednat s klienty. Pro mě hrozný stres. Nemám to tak, že bych se nevyznala v mezilidských vztazích jako to mají třeba autisti, já se prostě cizích lidí bojím. Za svůj život jsem se už hodně v tomto zlepšila, v mládí jsem se bála jít i nakoupit do samoobsluhy, že by mi tam pokladní mohla vynadat. Dnes jsem schopná absolvovat i small talk s cizím člověkem, ale je mi to nesmírně nepříjemné. Nejhorší je pro mě objednat si nějakého řemeslníka, to jsem úplně mrtvá strachy. Nevím, čeho konkrétně se bojím, ale mám záchvaty paniky. Když jsem potřebovala něco pracovního, bylo to lepší, ale i tak vždy trvalo i několik dnů, než jsem se k tomu odhodlala a musela jsem si to předem nacvičit. Neexistovalo popadnout telefon a z čisté vody něco vyřizovat. Strašně jsem si vždy přála být klidná a sebevědomá, vědět, co chci a umět si všecko zařídit, ale i když se to časem zlepšilo, pořád to neumím. Moje maminka byla taky taková a nikdy se to nezlepšilo. Tak to mám asi do smrti.
|
|
77kraska |
|
(13.8.2021 13:56:09) Huso, to bylo uplne zbytecne...dneska jsou techniky, ze Te nauci vsechno
|
77kraska |
|
(13.8.2021 13:56:54) mohla jsi jeste vesele pracovat a nejit do duchodu....aspon na castecny uvazek, pro zabavu
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(13.8.2021 14:20:19) aspon na castecny uvazek, pro zabavu
O zábavě mám úplně jiné představy a určitě ne v 8 ráno V duchodu nebudu vědět co dřív, i bez docházky do zaměstnání. A to mě moje práce celkem bavi.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(13.8.2021 14:37:37) Valkyro, tak na dvě hodiny denně a nezacinat před polednem. Spíš vést nějaké odpolední krouzky. Klidně zdarma. Pokud bych neměla malá vnoučata, to bych tu kreativitu radši věnovala jim.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(13.8.2021 15:10:19) Valkyro, já to mam do práce kousek a věnovat se dětem je lepší časteji a na min hodin , zvlášť ve vyšším věku.
|
|
|
|
|
|
|
Stará husa |
|
(13.8.2021 14:34:12) Sedmi, já jsem prestastna, že už do práce nemusím. Spadl mi obrovský balvan že srdce. Nikdy už do práce nepůjdu. Pro mě to není zábava, je to neskutečné utrpení. Jsem ráda, že se můžu válet doma, nic nedělat. Nikdy jsem nebyla pilná a pracovitá, jsem velký lenoch a vyhovuje mi, když nic nemusím.
|
Konzerva |
|
(13.8.2021 14:39:15) Stará huso, a jak zvládáš jednání třeba na úřadech nebo u doktorů? A toho se teda nezbavíš do smrti.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(13.8.2021 14:44:05) Ty jo, doktoři mi vůbec nevadí, jsem sestra, ale řemeslníků se bojím, posílám na ně MM.
|
Evelyn1968,2děti |
|
(13.8.2021 14:55:40) V dnešní době, nebo mám štěstí, mi doktoři všechno vysvětlí a probereme možnosti léčby.
|
|
|
|
Stará husa |
|
(13.8.2021 14:54:22) Konzerva, úřady a doktoři mi tolik nevadí. I když mám samozřejmě obavy jako vždy, s řemeslníky se to nedá srovnat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|