Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:25:11) Holky, po mnohých mých pochybách a tím pádem protahování, neochotě uzavřít to rychle, se psycholožka rozhodla nakonec, že už nemá cenu to dále odkládat a shledala AS. Dřív jsem o AS neměla moc představu, zmínky o AS jsem zaznamanela poprvé tady, od doby, kdy se o této dg začalo uvažovat v souvislosti s mým synem jsem samozřejmě začala více sledovat, a všímat si, že spoustě charakteristik této dg. odpovídá, ale v něčem mi ti nesedí, nevím v čem - samozřejmě připouštím možnost, že jen nechci tuti dg. přijmout a popírám. To, co psycholožka napsala do zprávy - s ničím nemohu nesouhlasit, všechny ty dílčí projevy sedí, o mnohých jsem s ní nakonec pluvila já sama, že ano :))), jenomže když si to přečtu takto koncetrovaně sepsané na necelých dvou A4 papírech, tak to vyzní strašně, vychází z toho úplně jiný děcko, než syn nakonec je,i když tomu popisu nemmůžu nic vytknout - tak prostě on nakonec funguje daleko líp, než by se zdálo někomu, kdo by si toto přečetl - jen se to s ním musí umět, netlačit.
K založení téhle diskuse mi definitivní podnět dala předchozí diskuse o chlapěčkovi, který by nemohl být sám v nemocnici - pro mého syna by toto bylo taky zdrojem stresu, ale zvládl by to, určitě by hystericky neječel - zvládl by to třeba za předpokladu, že bych mu řekla, kdy přesně mu zavolám a kdy přesně přijdu na návštěvu a musela bych být punktlich. Pobyty beze mne zvládá a nejsou na něj stížnosti, byl i na táboře, s mladšími detmi, znal jednu vychovatelku a zvládnul to s tím, že se s dětmi moc nesblížil ale konflikty s nimi neměl.
Skola je úplně jiná kapitola, ale tam potíže měl, a má, ale taky ne se všemi a se vším, to je jiná věc.
Je to poněkud zmatené takže prosím, měla bych dvě otázky:
- Klinická psychiložka na mne je starší dáma, která působí zkušeně PAS je oblas její kompetence, ale přesto - má podle vašeho názoru smysl hledat druhý názor? Sama říkala, že to není případ, který je jasný "od dveří".
- Kam byste se obrátili, za předpokladu, že to smysl má? Na někoho z Appla? Na koho? Jsem ochotna si vyšetření zaplatit. Nebylo by to hned, škola nás v mězičase poslala i do PPP,takže syn toho má těd plné zuby, ale říkala jsem si, někdy na jaře třeba.
- nebyly jsme na neurologickém vyšetření. Už dříve, na začátku, jsme na něj dostali od pediatričky žádanku spolu se žídankou na klinickou psychologii, psycholožka tenkrát řekla, že tam zatím chodit nemáme, že nás tam když tak pošle , pokud nazná, že je to nutné, nenaznala. První závěř byl ADHD s podezřením na AS,později, po došetření, AS. Mám na tom vyšetření trvat nebo je to k ničemu?
Dík.
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:27:19) koukám, že ty otázky jsou tři :)))
na DG jsem zralá spíš já
|
|
Monty |
|
(17.11.2013 10:27:22) Hroudo, nejdřív si odpověz na otázku, co si od toho slibuješ. Podle toho se pak odvíjí další.
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:33:42) principiálně jsou proti nálepkování nějakými Dg.
Syn se vymyká z úzce nastavené normy, má své potíže, nemá to sám se sebou lehký, ale nechci, aby na něj ostatní, zejména škola, nahlížela optikou nejaké poruchy.
Tuhle zprávu do školy určitě nedám, jednak nemám důvěru, a taky mi to vůči němu nepřijde fér.
Osobně si myslím, že jeho potíže jsou ještě té povahy, že se spíše nevejde do škatulky a problém má okolí.
Hlavně si od toho slibuju,že mu budu umět lépe pomoci - mne připadá jako úzkostný, nejistý, silně introvertní kluk, který má řadu předností, ale širší okolí je přes jeho neschopnpst zařadit se do kolektivu a směřovat k zářným zítřkům (je spíš negativně naladěný) jeho kladné stránky nevidí.
prostě tu dg nechci a bastafidli! Připadá mi, že je ted v mode.
|
Monty |
|
(17.11.2013 10:37:37) Hroudo, tos ale neměla nikam chodit. Mám stejný názor jako ty - nelíbí se mi nálepkování dětí a myslím si, že "diagnózy" jsou teď v módě. Navíc nevidím jediný důvod, proč takovou dg. mít. Mám taky syna, který by dostal nálepku hned od dveří ordinace. Nikdy v žádné nebyl a nikdy ani v žádné nebude, leda by si to sám přál, což je dost nepravděpodobné. Na tvém místě bych už nikam nechodila, tuhle zprávu někam založila a věnovala se synovi na základě toho, co ty jako máma cítíš, že je pro něj správné a pomáhala mu jeho problémy zvládat.
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:43:16) to je složitý
- má nejaký problémy, kzeré jsou až dyfické povahy, a řešili se s pediatričkou
- škola neudělá jediný ústupek, pokud na to nebude mít metrák papírů - mám schovaný mail od učitelky, kde jsem chtěla nechtěla úlevu, ale jen takovou drobnou změnu v domácím čtení, kdy on by přečetl víc, než bylo požadované množství na den, ale jinak rozložené, a v odpovědi učitelky stojí, že to tak chce po všech detech a basta - to byl druhá třída. Učitelku mají furt stejnou, težká normotička
- tak, pokud by PAS měl, tak je lepší to vedět a pracovat s tím, ale já bych potřebpvala ještě aspon druhý názor. Mopmentálně s tím prostě nesouhlasím.
|
|
|
..maya.. |
|
(17.11.2013 13:30:14) v modě možná, proto by rodiče neměli navštěvovat neodborníky a hned žádat nějakou dg...tato diagnostika není otázkou jednoho sezení..spousta lékařů si ztěžuje že je na ně rodiči tlačeno..
no, dnešní doba je divná, výchova dětí benevolentní, pak je mnoho dětí neprávem někde zaškatulkováno přitom při normálním vedení s nastavením hranic by mohli být naprosto v pohodě..
my hranice samozřejmě stavíme taky, ale u dětí s pas je to o něčem jiném
|
|
|
Kamisi |
|
(17.11.2013 10:57:05) Hroudo, já se k diagnostice stavím úplně stejně jako ty. Taky se mi nelíbí nálepkování. A máš pravdu, že problém je v přístupu druhých a ne v dítěti. Jenže bohužel školskej systém je takovej jakej je, dětem se přizpůsobit nedokáže a buď budeš hrát tu hru, nebo může mít syn problémy ještě větší.
Já mám mladšího syna (13), kterej je absolutně nekompatibilní se školským systém, momentálně ho vyhazují už z druhé školy a hledáme jinou a celý problém je ten, že se do žádné škatulky nevejde (žádný psycholog neshledal žádnou diagnozu). Jenže škola bez toho s ním pracovat neumí, chce děti přizpůsobivé, takže se ho radši zbaví. Tohle je ten problém.
Tak si ty výsledky nech pro sebe a nikomu je nedávej, to samozřejmě můžeš. Proč si tedy k psycholožce chodila, když teď výsledky odmítáš? Teď to může vypadat jako jízlivost, ale není, jen se to pokus rozebrat pro sebe, co vlastně chceš a potřebuješ. A nech to uzrát, nemusíš se rozhodovat hned.
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 11:02:51) to začalo řešením jiných potíží, kzeré jsem konzultovala s pediatričkou
na druhý koleji se postupně rozvinuly určitý potíže se školoi
syn se kompatibilní být snaží, seč mu síly stačí, ale stejně kolikrát narazí, často ani neví, že delal neco jinak než mel
|
Kamisi |
|
(17.11.2013 11:10:27) Hroudo, rozklíčuj jaký jsou možnosti, třeba si je i napiš na papír. V podstatě můžete jet dál tak jako dosud. Syn potřebuje tvojí maximální podporu, každou situaci, kterou ve škole "nezvlád" rozklíčovat a dostat návod, jak na to příště, posílit sebevědomí a naučit se z chyb nehroutit, ale poučit. To bychom ale potřebovali hlavně my dospělí se naučit.
Pro povzbuzení odkaz (už jsem ho sem dávala, tak ho možná znáš) - přednáška o AS, jedna z nejhezčích, co znám. Když mám krizi, tak si jí pouštím. Mimochodem ten člověk aktivně pomáhá rodinám i školám ohledně PAS.
http://www.youtube.com/watch?v=qOu1Tc71tGs
|
|
|
|
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:36:42) on má třeba sistenta, kterýho nechce . Z počátku na to reagoval bouřlivě, ted to jakžtakž akceptoval, ale není rád. Sám asistent je , podle mého názoru, fajn člověk.
Jinak omluvte chyby, jdu hledat brýle:))
|
Delete |
|
(17.11.2013 15:54:58) Hroudo, a kdo má asistenta, kluk nebo učitelka? protože to je dost významné. Jestli má kluk u sebe permanentně člověka, je to prto něj nejspíš horší než všechny nálepky dohromady. Jak se asi cítí? Ono je nutné ho hlídat? Proč ho tam má? Zažila jsem to jako asistent sama, to dítě nepotřebuje dospělého jako vnější znak své nenormálnosti, při své inteligenci si je své odlišnosti většinou vědomo a chce ji pokud možno skrýt, což s dospělákem místo vocásku dost dobře nejde . Pro mě už samotné nastavení "dítě má asistenta" (pokud to není asistent osobní, tam je to o něčem jiném) je špatně .
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 16:48:59) nemá tu situaci rád
nedí to údajne prezentováno tak, že je tam asistent kvůli němu, ale syn není blbej
|
|
|
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:39:27) na otázku, "co si od toho slibuju" ti klidně napíšu esej, podpořenou zahraničními zdroji, to pro mne není problém, ale nemá to smysl, bude to juen zpetná rafinovaná racionalizace mího pocitu, že "tu dg. pro syna nechci" , něco mí říká, že to nesedí.
Možné je:
- že je to jen klasický odmítání - že nechápu podstatu AS
To samozeřejmě vyvrátit nemůžu.
|
daba+holčička |
|
(17.11.2013 10:43:03) já teda nevím, podle mě mu může ta dg. usnadnit ve škole život, jestli tam teda nejsou nějaký ignoranti, ale jestli má asistenta, tak už stejně něco takového tuší. A on ho odstal bez diagnozy?
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:43:42) dostaql do na ADHD
|
daba+holčička |
|
(17.11.2013 10:50:07) víš, máme ve školce kluka, kterýho bych od dveří tipla na autistu, byly a jsou s ním problémy - nazvladatelný, agresivní, ale úplně jinak než běžný zlobivý kluk. Rodiče popírají. Je mi ho líto, až je něco donutí to řešit, bude už nejspíš pozdě. A to máme v blízkosti speciální školku pro děti s PAS.
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:55:26) to není jeho případ
agresivne reaguje až když se cítím zahnán do kouta , ale ne až takhle moc, on je spíš podivnej - samomluva, pohyby rukama, apod.
|
|
daba+holčička |
|
(17.11.2013 11:20:58) jasně, ale spíš bych se zajímala o to, co by mohl díky té dg. získat - nemám zkušenosti, ale třeba, jestli by mohl docházet do nějakého kurzu, jako mají dyslektici, měl ve škole nějaké úlevy, specialistu, který by ho sledoval... Pokud ne, tak je to asi jedno.
|
|
|
DaVinci |
|
(17.11.2013 12:00:39) Dabo, a ty se s jeho rodiči znáš a víš, že něco popírají? Přeci práce s dítětem s dg. je běh na dlouhou trať a výsledky nejsou vidět hned. A když kluk dg. dostane, bude učitelka tohle prezentovat na třídní schůzce? Můj syn má ADHD, psychiatr mi rovnou řekl, že když na tom budu trvat, zprávu pro školu mi udělá, ale nerad. Podle něj je to lékařské tajemství a nepatří do rukou někomu, kdo tomu nerozumí.
|
|
|
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:46:35) si myslím už déle, ne každá škola, ale spousa bežných základek asi jo
to, že syn byl od narození "jiný", toho si všiml kdysi i exšvagr :))), říkala jsem synovy od dětsví "človek s problémy", má takovo utežkou povahu, není to žádné sluníčkobé dítě, je úzkostný a uzavřený, bojí se změn, nemá rád ani pozitivní překvapení, potřebuje svůj řád atd.
Jenomže já nejsem o moc jiná v ledasčem.
|
Monty |
|
(17.11.2013 10:56:14) Jo, mám hodně podobnýho syna. Už od školky mne na to upozorňovaly učitelky, že není úplně normální. V pěti letech odmítl malovat obrázek na téma Vánoce, protože hromadný kácení stromečků a zabíjení ryb pokládá za zvrácenost. V necelých jedenácti řeší věci typu "jak přijde konec lidstva" a "lidstvo je největší zlo pro planetu a zaslouží si vyhynout". Ale kromě toho má i úplně normální zájmy, hraje počítačový hry, staví si Lego, čte komiksy a kouká na vtipný seriály. Je ve spoustě věcí jinej než průměrný dítě, ve spoustě věcí stejnej. Proč by na to, v čem je jinej, měl mít nějakej papír?
|
Hr.ouda |
|
(17.11.2013 10:57:36) on se začal sypat pod tlakem zejm. školy a začal mít i fyzický obtíže a jiný věci
|
Pavla | •
|
(17.11.2013 11:16:34) Zkusili jste sport? Náš syn má též komplikovanou povahu. Papír z PPP máme, dali jsme ho do školy a nám to tedy pomohlo.Učitelé s ním pracují lépe. Na radu psycholožky jsme zkusili zařadit do jeho denního programu sport. (také má rád řád, nemá rád změny a tlak, spěch apod.). Chodí 2x týdně hodinu na tenis, aby neměl okolo sebe žádnou konkurenci a po 2 letech vidím po příchodu z tréninku zlepšení. Takové ty jiskřičky v očích. Které normálně nemá. A jak tady někdo psal o tom, že je přemýšlivý o konci světa a tak. Tak mi v 5 letech na táboře (i s rodiči- když vedoucí povídala - tak děti, zítra bude k obědu kuře) - tak se zamyslel a povídá - a kde to kuře vemou, kdo ho zabil a bolelo ho to atd. atd. Nakonec to nejdl!! Moje kamarádka byla v šoku.
|
Lady V. |
|
(17.11.2013 12:39:31) Ale to snad v skolkovem veku vedi vsechny deti, ze maso neroste na stromech, ne? U mych deti jsem tohle proste utnula vysvetlenim, ze to tak v prirode proste chodi a silnejsi zabiji a zere slabsi. Nakonec rostliny jsou taky zive, a pro samy humanismus se nestanu mrchozroutem nebo neumru hlady.
|
Ananta |
|
(17.11.2013 14:09:26) No, některým dětem tohle vysvětlení stačit nebude, nebo s ním nemusí souhlasit.
|
|
|
|
|
|
Kafe |
|
(17.11.2013 12:37:05) Monty - kolem 11. roku jsem také měla období, kdy jsem lidstvo pokládala za největší zlo, které se kdy na Zemi objevilo. Předcházela tomu fáze, kdy jsem dosti agresivně vystupovala proti myslivcům a vlastně jsem byla sólo eko teroristka. Časem se to zlidní.
|
Monty |
|
(17.11.2013 12:42:25) Strašidlo, děkuji za naději; pokud znáš seriál Bambinot, tak občas mne přepadá podezření, že z něj vyroste takový ekoterorista, jako byl v seriálu ten "zkušební" následník trůnu.
|
Kafe |
|
(17.11.2013 12:44:15) MOnty - prostě jen vnímá svět trochu jinak. Je kreativec. Nikdy nebude standardní, ale bude vždycky zajímavý.
|
|
|
|
|
|
|