Mikeš+ 3 holky |
|
(10.11.2014 20:41:31) Jdu sem, i když nejde o žáka tělesně postiženého, problém je jinde, ale třeba někdo má zkušenosti a poradí, jak a kde tlačit. Chlapec s lehkou mentální retardací, velmi živý, hlučný, špatně mluví. Dvakrát měl odklad, navíc mu rodiče "pomohli" tím, že je část roku v malé vesnické škole a část roku ve velké sídlištní (podle bydliště spádová), prostě pendluje. Psychologem bylo toto výrazně nedoporučeno, nebylo ani doporučeno vzdělávání v základní škole, ale rodiče na tom trvají. Kluk nezvládá vůbec nic, ke svému limitu došel v 1. ročníku a i tam měl na konci roku na vysvědčení čtyřky (a jen kvůli tomu, že v pololetí 1. třídy jsem mu musela dát dvojku a ze 2 na 5 během jednoho pololetí to nejde). Během první třídy už sexuálně obtěžoval spolužačky, vydupala jsem si, že konečně po několika letech, kdy to měli doporučeno, rodiče přistoupí aspoň na farmaka, aby se utlumil. To v 1. třídě trochu pomohlo, aspoň ostatních 24 dětí ve třídě mělo šanci se něco naučit. A dnes... vrátil se zase k nám do druhé třídy. Už po třech hodinách jsme ho měli všichni až nad hlavu. Nenechá se usadit, nenechá se umlčet, z hodiny ostatní nemají absolutně nic. Léky ho tlumí jen cca do velké přestávky a pak je sám sebou, neutišitelný, nezastavitelný, nechápe, nerozumí, jen se pořád ptá a ptá na věci nesouvisející s probíraným učivem, odpovědi okamžitě zapomíná a ptá se znovu a znovu. Chodí po třídě, volá na děti, dělá různé zvířecí zvuky - prostě znemožňuje výuku. Psycholog, psychiatr, učitelka ve vesnické škole, já, vedení obou škol, všichni se opakovaně snažíme přesvědčit rodiče, že ZŠ není škola pro něj. Potřebuje mnohem menší kolektiv, asistenta, upravený rozsah učiva, rozvolnění, častou pracovní činnost. Ne, nechtějí slyšet, prý ho "mezi ty debily" nedají. Trápí jeho, znemožňují normální podmínky pro učení dalším 50 dětem. Existuje nějaká páka, jak donutit rodiče, aby dali dítě na takovou školu, která odpovídá jeho mentálním schopnostem? Zatím jsem se všude dověděla akorát to, že mi přejí pevné nervy, ale to nikomu nepomůže :-(
|
Černá kronika |
|
(10.11.2014 20:47:30) Co pozvat rodiče na jeden den do vyučování, aby syna viděli během dne? Snad jsou soudný a uznají, že tohle nejde....
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(10.11.2014 20:54:04) Nejsou, bohužel. Měla jsem je tam střídavě loni vždy na 2 hodiny denně po dobu několika týdnů - měli synovi asistovat, pomáhat mu v orientaci v učebnicích a sešitech, uklidňovat, aby na mě pořád nekřičel, aby nevolal na spolužáky, aby nám nekontrolovatelně nepobíhal po třídě. Vydrželi dvě hodiny, pak odešli na kuřáckou a už se ten den nevrátili. On třeba ani nechápe, že se dospělým vyká, že se střídá hodina s přestávkou pořád dokola...
|
|
|
Vítr z hor |
|
(10.11.2014 20:57:45) Obratit se na Ospod - pokud rodice neresi, je to v podstate jedina moznost. Vysvetlit, ze psycholog atd doporucil x, ale rodice nedodrzeli, dite se trapi. Pokud obtezuje spoluzaky, lze zkusit resit i pres SVP ci rovnou policii. Jinak je mozne vydyndat asistenta i v tomto pripade, staci pozvat nekoho z SPC nebo PPP do skoly, oni napisi doporuceni, akorat to vysetreni museji podepsat rodice (souhlas) a pak prinest doporuceni do skoly. Ale pokud rodice nesouhlasi, nakonec ty vsechny instituce nezmuzou v podstate nic. Skoly si pomahaji ze zoufalstvi tim, ze dite maximalne urychli, tedy ze ho nenechaji propadnout...
|
|
Půlka psa |
|
(10.11.2014 21:04:47) Nevím´, neporadím ...., ale zaujalo mě, že tomuhle se říká lehká mentální retardace. To jako fakt?
|
Vítr z hor |
|
(10.11.2014 21:10:53) Hodne zalezi na tom, v jakem stavu je dite vysetrovano. Zazila jsem u jednoho ditete obe tyto diagnozy, jeden odbornik vysetroval pred nasazenim psychofarmak, druhy po. S praskama se to postizeni muze jevit uplne jinak.
|
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(10.11.2014 21:14:25) Nevím, jak se tomu říká nebo by se tomu mělo říkat, nejsem odborník. Já vycházím z toho, co má ve zprávě od psychologa
|
Půlka psa |
|
(10.11.2014 21:42:30) Zaujalo mě to, protože můj bratr má diagnózu lehká mentální retardace a byl na tom daleko líp. Od začátku školy chápal, že se střídají hodiny s přestávkama, že se v hodině nevyrušuje, pamatoval si, co se mu řeklo, věděl, že musí doma zamknout, když jde do školy atd. Definice LMR je zřejmě hodně široká, protože bratrovi to ve škole prostě jen nešlo, choval se zvláštně, povídal si sám pro sebe, ale naučil se za školní docházku číst, nějak psát a počítat, umí hodiny a přečíst jízdní řád, aby se mohl samostatně pohybovat....
|
|
|
|
Eržika. |
|
(10.11.2014 21:08:43) Tak ofiko máte výchovného poradce, žák je pravděpodobně veden v PPP nebo SPC. IVP a práce se žákem by měla být stanovena od nich, vy do toho můžete vstoupit jako škola.
Pak záleží, co má v papírech - není-li tam LMR, pak do specky nepatří...
|
Mikeš+ 3 holky |
|
(10.11.2014 21:11:52) V papírech z PPP má LMR, o IVP ani čárka, nebylo doporučeno vzdělávání v ZŠ, ped. psycholog se snaží dotlačit rodiče k tomu, aby souhlasili se speciální školou, čili jim nechce dávat berličku v podobě IVP do normální základky. Kluk je ba psychiatrii a PPP veden od tří let.
|
Eržika. |
|
(10.11.2014 21:13:50) Tak to je prekérka, tak jen doufat v nějaké páky na OSPOD, ten snad jediný by v této situaci mohl konat...
|
|
|
|
susu | •
|
(11.11.2014 8:21:23) U známé drží matka na běžné ZŠ dítě s Downovým syndromem. Moc si přeje, aby mělo normální ZŠ a radostně jihne, když se spolužácí s jejím dítkem pomazlí. Nějak nechápu, jaký je v tom smysl pro základku.
|
Pavla | •
|
(11.11.2014 8:24:07) Susu, jaky ma smysl pro zakladku, ze tam chodi tvoje deti?
|
susu | •
|
(11.11.2014 8:47:20) Blbě jsem to formulovala. Podle mě je smysl základky v tom, že se tam děti vzdělavájí. Co s dítětem které toho vzdělání není schopno? Jednou jsem to dítě viděla, a neumí ani mluvit. Nemá šanci se naučit číst, psát počíta, vlastivědu, fyziku, zeměpis,... Proč potom chodí do školy, kde se toto učí? Aby se tam mazlilo s druhými dětmi? Jaký to má smysl?
|
pavla | •
|
(11.11.2014 9:30:29) Susu ,je velice těžké posoudit a zvlášť v první třídě, jak moc vzdelatelne postižené dítě je.Ani odborník Ti to neřekne přesně a pokud je upřímný, řekne rovnou,že to ukáže až čas. Jsou samozřejmě DG,kdy je těžko očekávat zázraky,ale co se týče LMR,DS nebo PAS,tam to odhadnout nejde.
|
susu | •
|
(11.11.2014 9:33:57) Jenže píšu, že už to není 1. třída, ale 3. Dítě je zjevně na úrovni MŠ, přesto chodí do ZŠ do 3. třídy.
|
pavla | •
|
(11.11.2014 9:40:37) Jo zjevně, no tak to jo,to ani odborníka nepotřebuje...
|
susu | •
|
(11.11.2014 9:44:09) Ono je jedno, co říká odborník, když matka trvá na tom, že dítě bude chodit do ZŠ.
|
pavla | •
|
(11.11.2014 9:53:07) Jj,já byla taky taková mrcha, co chtěla dítě na ZS a nic mi to nebylo platné. Syn protrpel roky na specce,podle odborníků je schopen normálního vyučení, možná v budoucnu i SS,ale dost mu chybí to co na specce nebrali.No to jen tak mimo téma a dál si můžete notovat na téma hrozných matek a chudaku učitelů. Sorry, že píšu jak prase, nejsem zvyklá na tablet a už nemám čas.
|
susu | •
|
(11.11.2014 9:54:39) Máš dítě s DS a prognózu možné střední školy?
|
koa |
|
(11.11.2014 10:02:16) Tragiko, co to je za nesmysl, že když má dítě psychiatrickou dg, mělo by opustit školu?
|
Líza |
|
(11.11.2014 10:07:44) Taky zírám.
|
|
|
|
Len |
|
(11.11.2014 10:06:55) Jj, prognozy se meni. Navic teda integrovat dite s LMR mi prijde uplne normalni, vetsina lidi s DS, ktere znam, chodila na prvni stupen an beznou zakladku.
Moje dite ma porad i v deseti letech prognozu nejasnou (v peti letech nemluvil a nerozumel), cte nekolika set strankove knizky, pise krasopisne, pocita normalne. Jedine, co nezvlada, je kolektiv, emoce, provozni samostatnost a hluk ve tride, coz v bezne ZS proste je a na druhem stupni je to o dost horsi. Takze ted je nove ve specce, peclive vybrane, ve tride je osm zaku a individualni pristup. Stejne pocitam, ze do prace nepujde, takze to nebudu lamat pres koleno. Nebyt toho, ze by na normalnim druhem stupni byl velmi pravdepodobnym tercem sikany (zvlast v nasi priserne spadovce), tak pokracuje dal v bezne skole. Nastesti maturitu si kdyztak muze udelat kdykoliv a nemusi kvuli tomu chodit roky na stredni do kolektivu.
|
susu | •
|
(11.11.2014 10:12:25) Len, tohle dítě, podle toho, co říkala známá, v cca 9 letech, stále nemluví, nečte, nepočítá....
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 10:14:38) No, i takovéto dítě lze vzdělávat.
V krásném dokumentu "Všichni spolu" o inkluzivní škole v německém Bergu se v jedné třídě vzdělávají jak děti s DS, děti přistěhovalců, a děti nadané... všichni spokojení.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 10:21:02) Šuplík, ano, tady podle mě integrace, natož inkluze, moc nefunguje. Podle mě je chyba na všech frontách - školy, poradenská zařízení, zřizovatelé...
Já svého integrovaného syna "běžnému" školství nedám... Nepřežila bych to já ani on. Viděla jsem dost nezvládnutých integrací jako dobrovolník...
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 10:23:09) Šuplík, i s tím si někde poradili... je to hodně o lidech, jak jinak.
|
|
|
|
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 10:20:58) Také bych chtěla, aby se učili všichni spolu, aby byli všichni spokojení, ale zdá se mi, že v založeném tématu jsou spokojeni jen rodiče integrovaného žáka, co ti ostatní?
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 10:22:35) Ano, také se mi to tak zdá.
Ale nelze zatracovat integrace, a to i dětí, které tzv. nejsou standartně vzdělavatelné.
|
|
|
susu | •
|
(11.11.2014 10:23:13) Eržiko, já holt pochybuju, že má smysl vzdělávat takové dítě v běžné ZŠ a mezi vrstevníky, kteří ho tak akorát pomazlí a jinak se zcela míjejí jejich světy. V MŠ to mohlo být v pohodě, ale s rostoucím věkem se prostě ty nůžky možností rozevírají čím dál víc a trvat na jejich vzájemné přítomnosti v jedné třídě je podle mně blbost.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 10:26:27) susu, film je možno vyžádat u Člověk v tísni - koukni, uvidíš...
|
susu | •
|
(11.11.2014 10:42:14) Eržiko a jaký to má smysl? (nemyslím ten film).
|
|
|
|
|
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 10:18:22) Len, tvůj syn má bezvadnou mámu, která pro něj chce to nejlepší. Kdybys byla zahleděná do svý představy o integraci jako maminka kluka v tématu, tak by to neprospělo nejen jemu, ale ani ostatním dětem, co se ním v té třídě mají něčemu naučit.
|
Len |
|
(11.11.2014 10:27:57) Kapradino, diky, ale ja taky odmitla prerazeni do specky, v tech peti letech. Nastoupil ve ctyrech, to umel deset slov, kterym taky rozumel a oni ve skole nevedeli, co s nim, reditelka nemela zkusenosti a chtela se ho zbavit. Dopadlo to tak, ze se naopak skolsky urad zbavil reditelky, dosadili novou, ktera si poradit umela, vyridila vsechny papiry, zaridila asistentku, malemu koutek v ramci tridy, kam si mohl zalezt, kdyz toho na nej bylo moc nebo byl unaveny a klidne si pospat. Pod jejim vedenim se skola otocila o 180 stupnu, ted ma vyborne hodnoceni (predtim byla s hodnocenim o dva stupne niz) a integruje uplne bezne. Moje dite nejspis LMR nema, ale je autista a cim dal hur zvlada kolektiv, nerozumi negativnim emocim a nesnasi prilisnou blizkost cizich lidi, proto ta specka. Na boj s dalsi skolou uz nemam silu, nervy, chci do prace a zit tak nejak normalne, ne porad jen honit skolu. Takze dat ho do specky je tak trochu sobecke a line rozhodnuti. Byt rodici ditete z prispevku zakladatelky, tak zabojuju o asistenta a zmenu postoje skoly.
|
Brunhilda |
|
(11.11.2014 10:45:39) Len, integrace je fajn, pokud to má nějaký smysl. Když tvému dítěti stačí koutek, kde bude mít svůj klid a asistenta, který pomůže, takže dítě nebude obtěžovat zbylé děti a nebude narušovat výuku ostatním, tak proč ne. Podle toho, co psala zakladatelka, nevím, zda by asistent nějak zásadně pomohl. Pokud to dítě má limit někde v první či druhé třídě, pak pro něj stejně vzdělávání v ZŠ bude jen zátěž. A podle mě zbytečná.
Já si prostě myslím, že by se mělo hledět nejen na potřeby toho jednoho dítěte, ale taky na ty ostatní děti. Proto by mělo být nějak nařízeno, aby dítě dostalo asistenta a pokud i s asistentem bude výuka neustále narušovaná, mělo by dítě přejít do školy praktické (navíc už to má i doporučené odborníky). Mně nejde do hlavy, jaktože neexistuje nějaký systém, který by zajistil, aby se dítě vzdělávalo na typu školy, který je schopné zvládnout. Vůbec nechápu, k čemu je dobré, aby prolezlo ZŠ s pětkami, aniž by z toho vůbec něco mělo. ..a to nezmiňuju, že to bývá náročné i pro ostatní účastníky vzdělávacího procesu.
|
susu | •
|
(11.11.2014 10:48:39) Akde je smysl toho, že ve škole bude dítě, které místo učení tam bude mít svůj koutek, kde bude spát? Není teda lepší, aby spalo doma?
|
Brunhilda |
|
(11.11.2014 10:51:48) Susu, tak předpokládám, že neprospí celou výuku.. Jsou děti, jejichž NS je lehce unavitelná, ale přitom zvládnou v kratších časových úsecích pracovat docela dobře. Jen potřebují víc odpočinku. Tím, že mají víc přestávek přeci nikomu výuku nekazí .
.. což se tedy bohužel nedá říct o chlapci, o kterém je tato diskuze :-(
|
susu | •
|
(11.11.2014 10:56:15) A nebylo by lepší, kdyby teda měly výuku, která odpovídá jejich potřebám, než když prospí půl hodiny češtiny a vyjmenová slova(třeba), která se mezitím probrala, se doučí doma? Fakt má smysl, aby byly tyto děti v běžné škole?
|
susu | •
|
(11.11.2014 10:57:28) A má smysl, aby tam bylo dítě s DS, které ani nečte ani nemluví a vyjmenovaná slova zcela nechápe?
|
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:02:36) Definice inkluzivního vzdělávání, kéž by tu bylo častější:
Inkluzívní škola přijímá všechny děti bez ohledu na jejich sociální situaci, vyznání, rodinnou konstelaci, postižení, rasu, příslušnost k menšině a vzdělává je individuálně podle jejich potřeb. Existence různorodosti je přitom vnímána jako obohacení a přínos.
Inkluzívní vzdělávání má své principy, kterými se liší od vzdělávání dětí se znevýhodněním v běžných školách formou integrace. Předmětem snahy zúčastněných není pouze umístění znevýhodněného dítěte do běžné školy, ale spíše přizpůsobení školy potřebám dítěte. Důraz je kladen na kvalitu vzdělávání a zdůrazňuje prospěch pro obě strany.
Inkluzívní vzdělávání neboli společné vzdělávání, je založeno na přesvědčení, že všichni žáci mají právo být vzděláváni ve skupinách se svými vrstevníky a mohou mít anebo mají prospěch se vzděláváním ve školách v místě bydliště. Učitelé, rodiče i další zainteresovaní, spolupracují a mají k dispozici dostatečné a odpovídající zdroje, které zohledňují potřeby začleněného žáka.
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:08:46) "Inkluzívní vzdělávání neboli společné vzdělávání, je založeno na přesvědčení, že všichni žáci mají právo být vzděláváni ve skupinách se svými vrstevníky a mohou mít anebo mají prospěch se vzděláváním ve školách v místě bydliště...."
To je právě to, že je to přesvědčení některých, které ne všichni sdílejí. Podle mě vzdělávání dítěte s DS, ketré nečte, nemluví,,, v běžné škole nemá smysl.
|
|
Brunhilda |
|
(11.11.2014 11:09:49) Eržiko, můžeš víc napsat o těch principech, na kterých inkluzivní vzdělávání stojí? (případně dej nějaký odkaz)
Já se totiž obávám, že momentálně nefunguje pořádně ani běžná ZŠ tak, jak by bylo vhodné. Udělat z nich ještě školy s inkluzivním vzděláváním, nevím, jak by se to vůbec dalo provést. Ale neznám podrobnosti a ty principy, mám jen určitou představu.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:11:51) http://www.inkluze.cz
Ano, mě také zdejší "běžné" školství nevyhovuje. Jak zdravé, tak integrované dítko chodí do "alter" školy s respektujícícm přístupem.
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(11.11.2014 10:59:41) Susu, spat potreboval tak jednou za ctrnact dni. Nechci a nebudu sve dite segregovat, nevidim k tomu duvod. Je povinna skolni dochazka (respektive povinne vzdelavani), spat doma fakt nemuze.
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:05:04) Len, jestli má smysl ohýbat základku, aby těmto dětem umožnila spát ve škole, nebo jim udělat jejich školu na míru jim.
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 11:09:42) Mě se naopak ten model, co psala Len líbí. Však její syn neodpočíval ve škole denně, ale jak psala jednou za 14 dní. Jen mě zajímá - jak to pak bylo s učivem, co "prospal"? Doplnil si ho? Kdy, s kým, jak a kdo zkontroloval, že ho má doplněné a umí ho?
Mě se i líbí přístup ke zvládání výuky, jak to má dcera na gymnáziu - nikdo nekontroluje, zad máš učebnici, či sešit nebo snad zápisky v něm, ale kontrolují se znalosti, kdy a jak si k nim dospěl je tvoje věc.
Ale je logické, že žáci se v čase vyučování chtějí dozvědět co nejvíc, pokud by jim ten čas ve škole někdo znemožňoval informace přijímat, asi by moc rádi nebyli. Byl by to pro všechny celkem zbytečný čas, to můžou radši všichni ve třídě spát a výsledek, který si odnáší z hodiny by byl stejný.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:13:19) Kapradino, a proč by děti měly mít ty samé identické znalosti ve stejný čas?
|
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:13:19) Kapradino, a proč by děti měly mít ty samé identické znalosti ve stejný čas?
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 11:15:45) Eržiko, no to je otázka! Takže mi chceš říct, že může dítě oponovat učiteli pětkou z chemie, že se danou látku naučí jindy neb není povinnost ji umět v době, kdy jí po něm učitel chce? Tý jo, tak to by byla revoluce ve školství!
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:18:15) Kapradino, pokud přijmeš fakt, že to není nutné, tak to skutečně jde. Jistě, je nutný jiný způsob výuky a ověřování znalostí než je běžný, ale věř mi, že to tak skutečně může fungovat.
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:24:28) Eržiko, to jako někde napřed ve škole pár let spí, pak si hraje, pak se ve dvaceti začne učit třeba číst, pokud se mu bude chtít? A v padesáti se plynule propracuje k ke střední škole? A po ní může jít rovnou do důchodu. A kdo to jako bude platit? Nějak si neumím představit, jak by fungovala společnost, kde by nebyla nutnost, aby všichni uměli to stejné v pokud možno stejném čase.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:27:00) susu, no to běžné školství také ne, proto tam syna nedávám...
Opravdu ve škola nespí, nefláká se, jen se některé věci nenaučí tak do hloubky a některé později. No a co?
|
Monty |
|
(11.11.2014 11:32:47) Eržiko, a on syn nebude žít v dospělosti v běžném světě?
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:34:16) Ech, Monty vyjádřilas to líp.
|
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:36:09) Monty, samozřejmě. Je velmi manuálně zručný, umí se starat o zvířata a o zahradu...
|
Monty |
|
(11.11.2014 11:39:00) Eržiko, no, já spíš myslela, jestli bude chodit do zaměstnání. Oni totiž v zaměstnání obvykle nějaké konkrétní dovednosti/znalosti chtějí a nikdo nečeká, jestli se to naučíš za rok nebo za pět let.
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 11:45:46) A když to doženu do extrému, tak jsou snad všechny zaměstnání, kde počítají s tím, že umíš to, co deklaruješ a dál staví na tom, že od tebe požadují výkon v určitý čas. I řidič tramvaje se musí (ač se mu to třeba nelíbí) řídit časem jízdního řádu a ne oponovat, že přijede později, protože se mu teď právě nechtělo. A tech zaměstnání, kde hraje roli čas je X. Udělat, ač dobře danou věc jindy, než je třeba, totiž ztrácí mnohdy smysl.
|
|
withep |
|
(11.11.2014 15:26:55) Třeba nebude, třeba se zaměstná sám
|
|
|
|
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:33:21) Je otázka, jak by to bylo možné v celé společnosti a pro všechny. A co bude dál s tvým dítětem? Jak se bude hlásit na nějakou školu či obor, když něco prostě neumí? Pokud se bude hlásit, samozřejmě.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:34:55) susu, tak v běžné škole by měl čtyřky, kule - tedy také by uměl pouze něco.
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:38:16) No a jaký má teda smysl že má jedničky v alter škole?
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:44:04) susu, žádné jedničky nemá. V alter školách se obvyke neznámkuje.
|
susu | •
|
(11.11.2014 11:46:02) A k čemu je dobré slovní hodnocení, pokud teda chce jít někam dál nebo se ucházet o zaměstnání.... Jak se bude tvářit zaměstnavatel, pokud se dočte, že neumí třeba vyjmenovaná slova?
|
babiki |
|
(11.11.2014 12:55:45) Susu smyslem dobre integrace je predevsim to, ze se dite zacleni do spolecnosti, nauci se samostatnosti a bude jednou pracovat treba v zahradnictv, misto aby pobiralo davky, vis - proto je pro stat vyhodnejsi na postizene deti prispivat ve forme dobrych asistentu kdyz jsou male, bohate se mu to pak vrati.
Nikdo nemuze rict, jak by se tomu chlapci darilo s asistentem, kdyz ho v tom skola/skolsky urad/rodice nechaji machat samotneho. Cely system v CR je spatne nastaven.
Deti s DS a podobnymi diagnozami se nauci cist a psat v hodne pripadech, jen pozdeji. U dcery ve tride (8 let) je holka s LMR, psat zacala nedavno, pocitat jednoduche veci umi, jednou muze pracovat a bydlet sama, protoze se ji odmalicka dostalo pomoci - kterou tenhle kluk nedostal.
Muj syn ma MR, ja tedy zvolila specku a musela jsem o ni bojovat, protoze jich je malo, hodne specialnich skol pro mirne a stredni postizeni se zrusilo.
Individualni ucebni tempo a neznamkovani je tady nastesti vsude, davat diteti s LMR ctyrky a petky je teda uplne padle na hlavu , vozickari maji petky z telocviku?
|
Jaatri |
|
(11.11.2014 14:23:34) babiki a dala bys vozíčkáře na sportovní gympl nebo bys volila nějakou vhodnější školu? To je totiž -podle mne-to oč tu jde.
|
|
susu | •
|
(12.11.2014 7:38:20) babiki, a pro začlenění do společnosti jsou speciální školy takové zlo, že i mentálně psotižené děti nezbytně nutně musí chodit na běžné ZŠ?
|
Monty |
|
(12.11.2014 10:23:23) susu, to by mne taky zajímalo. Proč je lepší dát mentálně postižené dítě mezi nepostižené, když to ani jemu, ani jim nic nepřinese, nic užitečnýho nedá. Umím si představit nějaké "vyrovnávací třídy", jako bylo kdysi v socialickým seriálu "My všichni školou povinní", kde by byly děti s lehčí MR společně s dětmi sice bez MR, ale pomalejšími v učení, ale na běžné základce fakt nechápu smysl takového počínání.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 10:51:34) Monty, Ale to neni pravda, ze to nikomu nic neprinese, prave naopak. Jinak k dane situaci. Vidim velkou chybu na strane PPP. Oni jako napsali na papir, ze nedoporucuji vzdelavani v bezne ZS a tim jsou z obliga?? Myslim, ze rodice momentalne muzou hodne argumentovat tim, ze jejich dite by skolu se spravnou podporou zvladlo, ale ta je jim odeprena. V tehle situaci by se melo udelat vse proto, aby dite bylo zvladnute a pokud rodice specku odmitaji, tak nechapu, proc je dite ponechano takhle bezprizorni. Pripada mi to trosku jako na pisecku malych deti, dup dup dup, my ho tu nechceme.....dup dup dup, my ho tu chceme....dup dup dup, tak at tu je, ale nic pro nej neudelame.....dup dup dup, tak si to s nim uzijte a neotravujte nas....dup dup dup.... Spatne on sooo many levels, jak by rekla moje dcera.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 10:53:49) Jeste tedy rodice jsou taky prinejmensim zvlastni. Tohle neni integrace a chudak dite.
|
|
|
babiki |
|
(12.11.2014 10:52:08) Susu, Monty, nebudu se opakovat, presne o tomhle jsem psala. Pokud to nechapete, neni sily ktera zmeni vas nazor .
|
susu | •
|
(12.11.2014 10:59:41) Babiki, já to pravdu nechápu. To, že je něco možné udělat, s nasazením mnoha asistentů a čert ví čeho všeho, přece neznamená, že to má i smysl.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:12:08) susu, Ja zase nechapu, proc se z integrace dela takova veda. Ucit deti se specifickymi potrebami by mel zvladnout kazdy ucitel. Skoly by meli investovat do skoleni VSECH ucitelu, aby toto zvladli. Asistent je jeden a jeste udela spoustu prace okolo, neznam integrovane dite, kde by se asistent venoval jen tomu diteti, to ani neni smyslem, takze se muze venovat skupince zaku, kteri to potrebuji. IVP by mel tez zvladnout vytvorit ucitel ve spolupraci s rodici.
Mam takovy pocit, ze nekteri tady vubec nechapou, co integrace je a maji to jako s duchy (vsichni o nich mluvi, ale kdo je videl?). No a ten muj pocit je bohuzel vseobecny, totiz ze ani spousta PPP a skol netusi, co integrace je.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:12:32) Skoly by mely uaaaaa
|
|
Monty |
|
(12.11.2014 11:18:28) No, nevím jestli nechápu, co to je integrace, v rámci své práce jsem se setkala s několika organizacemi, které připravují a realizují projekty pro integraci lidí s MR do společnosti, dokonce jsem s těmi lidmi přímo mluvila (jak s organizátory, tak přímo s jejich "klienty"). Ti lidé s MR zvládali jednoduché práce v chráněné dílně, kavárně, výpomoc v kuchyni, na zahradě, ale z učiva běžné ZŠ uměli tak možná trochu číst, psát a počítat do stovky. Ta práce je bavila, dostali se do kontaktu s těmi "normálními" lidmi, o kterých se tu pořád píše, ale nemuseli kvůli ní trpět na škole, kterou nezvládali a kde by je spolužáci trápili pro to, že jsou "jiní".
|
Monty |
|
(12.11.2014 11:21:09) Podle mne je smyslem integrace dosáhnout toho, aby i handicapované dítě mělo jednou možnost být samostatné do té míry, jakou mu jeho handicap umožňuje. To, že se budeme tvářit, že dítě s IQ 70 žádný handicap vlastně nemá a může se s ostatními dětmi ve škole učit fyzikální zákony, rovnice, cizí jazyk apod. není integrace, ale nebetyčná hovadina.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:40:57) Monty, No vidis, moje dite se ten jazyk neuci, fyzikalni zakony zvlada. Az pujde do prace, tak fakt nikomu neukapne slza z toho, ze je v kontaktu s tzv normalnima lidma. Ani nebude potrebovat zadnou organizaci k tomu, aby ten kontakt ci praci zvladnul.
|
Monty |
|
(12.11.2014 11:45:13) Aido, nevím, jestli má tvůj syn MR a pokud ano, jakou. Ani nevím, jak a zda vůbec se to dělí v Anglii, pokud vím, tak "u nás" je MR vše, co je pod 70 body IQ a dělí se na lehkou, středně těžkou a těžkou, pak jsou ještě nějaké "speciální", myslím, a tak spadá i autismus. Takže bude asi velký rozdíl mezi autistou a dítětem se středně těžkou MR.
|
|
|
|
|
Vítr z hor |
|
(12.11.2014 11:42:43) "Ucit deti se specifickymi potrebami by mel zvladnout kazdy ucitel."
Aido, on to taky většinou každý učitel zvládne. Ovšem je dost podstatné, jaké má k tomu podmínky, jaké potřeby to dítě má a kolik jich ve třídě je. Realita je taková, že u nás stále stoupá počet dětí na jednu učitelku (nemyslím jen porodnost, ale normativ, tedy počet dětí, na který připadá 1 učitelský úvazek), získat asitenta je stále komplikovanější (čím víc se s nimi učí školy pracovat a vědí, jak o ně žádat, tím víc je třeba komplikovat podmínky a ubírat peníze, aby to najednou nestálo moc). Takováhle nekompetentní integrace může způsobit větší závislost kvality vzdělání na ekonomické situaci rodiny. V zemích, kde jsou děti nevhodně integrované, klesá úroveň výuky, což si mohou ekonomicky lépe postavené rodiny kompenzovat převedením dětí do soukromých škol. Takže na veřejných školách zůstanou děti integrované a děti chudé. Voilá, Bourdier v praxi, "rovný" přístup ke vzdělání řízený státem způsobí reprodukci sociálních vrstev a zamezí sociální mobilitě.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:52:29) Veveru, Tak o tom, ze cely system integrace je v CR blbe, se opravdu nepru. Proto pisu, ze integrace funguje, ale to, co se v CR nazyva integraci, ji rozhodne neni.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:53:25) Ne vsude, nekde to funguje.
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(12.11.2014 10:57:15) Monty já se tady právě na ten smysl toho několikrát ptala, ale marně.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:00:12) susu, Asi nectes diskuzi
Babiki psala:
Monty, a proc ne? Uz to tady lide psali stokrat, protoze mas stovky studii, ktere potvrzuji ze je inkluzivni vzdelavani prinosne nejen pro postizene, ale i pro celou spolecnost. Proc myslis ze to ostatni zeme delaji? na zaklade nejake uslechtile filosofie?
Ne, delaji to proto, ze je to financne vyhodne, cim vice postizenych je zacleneno do spolecnosti/prace, tim mene penez stoji stat. Umis si predstavit kolik stoji CR jeji sileny pocet ustavu vsech moznych druhu? No a dobre udelana integrace v ""normalnich"" skolach je jednou z nejuspesnejsich intervenci postizenych deti.
|
susu | •
|
(12.11.2014 11:34:48) Pořád nemám odpověď v čem je to přínosné a proč je to o tolik lepší než péče speciální. Proč je o tolik lepší, když prakticky nezdělavatelné dítě s DS chodí do běžné školy, kde se prakticky nic nenaučí a stejně jede svůj program než když bude chodit do speciální školy pro dět s DS, která bude jim přímo na míru.
Já v těch řečech výš tu odpověď nevidím.
|
|
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:02:33) A jeste predtim psala primo tobe:
Susu smyslem dobre integrace je predevsim to, ze se dite zacleni do spolecnosti, nauci se samostatnosti a bude jednou pracovat treba v zahradnictv, misto aby pobiralo davky, vis - proto je pro stat vyhodnejsi na postizene deti prispivat ve forme dobrych asistentu kdyz jsou male, bohate se mu to pak vrati.
|
Monty |
|
(12.11.2014 11:12:09) Aido, ano, a to je přesně to, co nechápu. Pokud bude jednou člověk s MR pracovat v zahradnictví, bude pro tuto práci potřebovat minimum znalostí z běžné ZŠ. Nehledě na to, že třeba už od třetí třídy to nebude vůbec zvládat. Proč by mu tedy mělo být hůř v praktické škole, která ho na jeho život připraví líp a přizpůsobí učivo jeho možnostem?
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:32:30) Monty, A proc si myslis, ze ho prakticka skola pripravi lip? Jestli muzu osobni priklad, tak muj syn syn nektere predmety ve skole opravdu nezvlada. Ono to casto neni tak, ze by dite nezvladalo vubec nic. Takze ma nejen IVP, ale i individualni rozvrh hodin. Mluvime o osme tride v systemu CR, i kdyz tam by mel byval odklad, byl by v nizsim rocniku. Letos prestal dochazet (po domluve) na Francouzstinu. Nejde mu to a prakticky vzato mu to k nicemu nebylo. Misto toho ma individualni lekce anglictiny a matematiky 1:1 s jeho asistentem a zacal delat ""Life Skills Course"", ze ktereho bude mit na konci skolni dochazky kvalifikaci. Pritom treba v Dejepisu ci Biologii a Zemepisu stiha, sice je v nizsim prumeru, ale rozhodne ne mezi nejslabsimi zaky. Hlavne tedy umi navigovat v socialnich situacich, coz je prinejmensim stejne dulezite, jako akademicka stranka veci. Ma kamarady (to se podarilo az na druhem stupni, v podstate az vloni). Za celou skolni dochazku za mnou jednou prisla matka spoluzaka, at memu synovi vysvetlim, ze nema brat tomu jejimu cepici. Byly jim ctyri roky. Vloni se nechal vyprovokovat a porval se se spoluzakem v laboratori. Na druhou stranu, o sikane ze strany spoluzaku bych mohla psat roman, z byvale skoly jsem ho musela vzit pryc. Momentalne jsme spokojeni my i skola, dite se vzdelava v ramci svych moznosti a doufam, ze to tak jeste dlouho vydrzi.
|
Monty |
|
(12.11.2014 11:41:40) Aido, já vidím trochu problém v tom, že tu hovoříme ne o dětech s PAS nebo ADHD, dysfázií nebo jak se všechny ty poruchy jmenují, ale o dětech s mentální retardací. Dítě s mentální retardací nebude "nezvládat jen některé předměty", nebude zvládat žádné, v jedné chvíli narazí na strop možností a dál to nepůjde. Může být manuálně zručné, sama jsem viděla krásné výrobky dětí s DS, nosím třeba jednu keramickou ovečku vyrobenou ve stacionáři na krku, může se naučit spoustě dovedností, ale učivo druhého stupně už prostě zvládat nebude. Možná tělocvik, zpěv a výtvarku.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 11:50:24) Monty, Ale muj syn ma MR. Pred par lety mu v ramci nejake post gradualni prace holcina delala test IQ, ktery byl primo pro deti. Vek se delil po kazdych trech mesicich. No vyslo mu celkove neco mezi 70-80. Deti s DS rozhodne nejsou nevzdelatelne. Vetsina jich zvladne prvni stupen a pak prestoupi do specky, znam jich par, ktere jsou v bezne stredni skole (11-16 let). V bance pracuje holcina s DS za prepazkou (bez supervize). Nevim, proc je vsechny hned strkat do specialnich skol, jen proto, ze maji DS. Ja fakt nepocitam s tim, ze moje dite skonci v nejake chranene dilne. Nakonec on socialne zvlada natolik, ze na prvni pohled lidi vubec netusi, ze je postizeny.
|
susu | •
|
(12.11.2014 11:55:01) Aido, tady snad nikdo netvrdí, že děti s DS jsou nevzdělavatelné, jen zpochybňujeme smyslpnost jejich vzdělávání v běžné ZŠ.
|
|
Monty |
|
(12.11.2014 11:55:35) Aido, tak když se podívám na to rozdělení, u IQ 80 je to "Nižší stupeň mentální retardace. S problémy zvládne základní školu, úspěšný v zvláštní škole." Takže ano, u tvého syna to asi bude úplně jiná situace než u dítěte s IQ 60.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Inteligence
|
|
|
|
susu | •
|
(12.11.2014 11:53:02) Aido, takže indivudální plán i rozvrh hodin, některé předměty vlastně tvůj syn vůbec nedělá do jiných teda dochází.Je fakt nezbytné, aby se toto odehrávalo na běžné školy místo na speciální? Vždyť je to vlastně jen zástěrka. A tvá situace je navíc dost odlišná, od toho, co popisuju já nebo zakladatelka.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 12:00:49) Susu, Hele je to mnohem levnejsi. Stat dava skole na meho syna £15 000 za rok, zatimco specialni skola stoji od £70 000 za rok. Za druhe je to mnohem lepsi z duvodu socialni integrace. Moje dite vyjde skolu se stejnou kvalifikaci a bude schopne fungovat v ""normalni spolecnosti"". Ve skole nikoho neotravuje ani nezdrzuje. Proc by mel byt ve specialni skole?
|
Monty |
|
(12.11.2014 12:03:48) Aido, ale tahle diskuse není o tvém synovi, který očividně zvládá. Já čtu o dítěti, které těžce nezvládá.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 12:10:28) Monty, K diteti v zadani jsem se vyjadrila. Jeho rodice se o nej budto nezajimaji, nebo si nepripousti, ze ma problem. PPP je uplne mimo a skola je piggy in the middle, nenapada me ceske prirovnani.
|
Monty |
|
(12.11.2014 12:11:25) Aido, obětní beránek? Fackovací panák? Významově jako že se v tom plácá, ne?
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 12:26:55) Monty, Promin, vubec mi nedochazi souvislosti. Si rikam, jakej obetni beranek. Nerika se ""mezi dvema mlynskymi kameny""?
|
Monty |
|
(12.11.2014 12:28:36) Aido, jo, to taky, ale ve výsledku jsi obětní beránek i fackovací panák, pro obě ty strany. Mně prostě to "piggy in the middle" asociovalo něco/někoho, kdo se v tom plácá ode zdi ke zdi a z obou stran dostává držkovou.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 12:33:59) Ja jsem si teda doted myslela, ze obetni beranek je nekdo, na koho se vsechno svede. Jako treba zlobive dite ve tride za vsechno muze a nebo se stane prusvih v nejake organizaci a nekoho za to musi vyhodit, tak to svedou na toho obetniho beranka a vyrazej ho. To je pak anglicky scapegoat. Ovsem vzhledem k tomu, ze z cestiny jsem venku uz 19 let (hruuza), tak uz si nejsem jista vubec nicim.
|
Monty |
|
(12.11.2014 12:48:58) Aido, ale jo, to myslíš dobře, akorát to podle mého názoru může fungovat i takhle - na školu se to všechno svede z obou stran.
|
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(12.11.2014 12:05:45) Teda by bylo dobré se zaptat, proč je to o tolik levnější. Jestli, když je to levnější, jestli je to i lepší. A jestli tvé dítě vyjde z té školy se stejnou kvalifiakcí, tak jestli bude skutečně schopné odvádět i stejnou práci jako jeho spolužáci, o čemž poněkud pochybuju. Takže je to spíš tak trochu podvod než skutečný užitek.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 12:11:45) susu, To bylo mysleno tak, ze odejde se stejnou kvalifikaci, s jakou by odesel ze specky. Stejnou kvalifikaci, jako jeho spoluzaci, opravdu mit nebude.
|
susu | •
|
(12.11.2014 12:13:05) Hele a proč teda potom nemůže chodit přímo na tu specku(kromě financí) Vždyť je to na hlavu.
|
susu | •
|
(12.11.2014 12:18:26) Musím jít. Zkusím dočít odpoledne.
|
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 12:27:35) susu, Promin, ale ja uz fakt nemam silu. Vysvetlila jsem to nekolikrat.
|
susu | •
|
(12.11.2014 13:58:43) aido, ne nevysvětlila. Recituješ tu poučky, cu by to snad dělat mělo, ale bez skutečného náhledu, jestli opravdu dělá a jestli to opravdu má ten smysl a účel, který poučky tvrdí. No a podle mě právě nemá.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 14:14:25) susu, Tak ja to zkusim jeste jednou. Zakladem porozumeni obsem je, ze si myslim, ze skola neni pouze o tom, co se tam deti nauci akademicky. Mam z tebe pocit, ze s tim nesouhlasis, v cemz pripade nema smysl dalsi rozvijeni. Ta si to zkus predstavit. Jeste bych predeslala, ze opravdu ne vsechny deti jsou schopne integrace a ne vzdy je to prinosne. Nektere deti zvladnou treba prvni stupen. Je hodne deti, u kterych se neda predem rict, jak se budou vyvijet, kde maji ten pomyslny strop. Dite, ktere je integrovane, ma moznost odkoukat normalni socialni chovani, je konfrontovano s vyrovnavanim se a resenim beznych dennich interakci. V dospelosti pak je schopno vice samostatne fungovat. Nepotrebuje po ukonceni skoly dobrovolne organizace, ktere se budou zabyvat jeho integraci mezi zdravou populaci (Ted mluvim o CR, tady maji tohle zvladnute i specky).
|
susu | •
|
(12.11.2014 17:57:50) "Zakladem porozumeni obsem je, ze si myslim, ze skola neni pouze o tom, co se tam deti nauci akademicky. Mam z tebe pocit, ze s tim nesouhlasis, v cemz pripade nema smysl dalsi rozvijen"
Ano, já si myslím, že ve škole by se mělo především učit. Že sociální chování je sice součástí, ale ne cílem.
"Dite, ktere je integrovane, ma moznost odkoukat normalni socialni chovani, je konfrontovano s vyrovnavanim se a resenim beznych dennich interakci. V dospelosti pak je schopno vice samostatne fungovat." A uvědomuješ si, že ten proces funguje obousměrně, tedy ža zdravé děti odkoukávají "nenormální" sociální chování? V naší třídě byla dívka s poruchou chování a velmi agresívní a s následky se celá třída potýká dodnes, odkoukali to od ní. Takže na tom opravdu nevidím nic než hazard s ostatními dětmi
|
susu | •
|
(12.11.2014 18:17:25) Když vezmeš toho chlapce z úvodního příspěvku, máš pocit, že on nějaké sociální chování okoukal? Když já vezmu v v úvahu to dítě od známé ze školy, tak ne, také žádné sociální chování neokoukalo, nemá na to kapacitu. Takže jde jen o zbožné přání zastánců integrace.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 18:22:45) Susu a Kapradino, Ale ten chlapec v uvodnim prispevku nijak integrovan neni, ten je v tech skolach pouze odlozen. Ze z toho nema prospech nikdo ze zucastnenych, o tom nepochybuji a nijak to nerozporuji. Ja tu jen tvrdim, ze integrace ma smysl a prinos pro vsechny strany.
|
|
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 18:24:13) susu, Pokud jedno dite rozlozi celou tridu, tak to poukazuje na celkove nezvladnutou situaci.
|
susu | •
|
(12.11.2014 20:49:45) "Pokud jedno dite rozlozi celou tridu, tak to poukazuje na celkove nezvladnutou situaci."
To je realita integrace po česku.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapradina |
|
(12.11.2014 18:17:30) Aido,
napsala jsi o svém synovi: "Ve skole nikoho neotravuje ani nezdrzuje. Proc by mel byt ve specialni skole?"
Tvůj syn zvládá, kdyby podobně zvládal daný chlapec, asi by tato diskuse vůbec založena nebyla.
Jenže chlapec v tématu tvými slovy otravuje a zdržuje ostatní spolužáky. Jaký má tato integrace přínos pro něj? Proč neokoukal od spolužáků alespoň to, že nemá ostatní otravovat a zdržovat při vyučování? A jaký má přínos jeho setrvání pro ostatní děti? Předpokládám, že jsou všichni nadšeni se učit danou látku kvůli němu doma, protože na to ve škole není kvůli jeho neustálému vyrušování prostor.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 18:28:21) Kapradino, Jeste tedy, pokud by muj syn nezvladal, tak ho v te skole nenecham. Vloni uz jsem mela obehnute i ty specky, protoze skolu fakt nedaval, chodil cely skolni rok jen na dopoledne. Nakonec ta ""normalni skola"" otocila s tim, ze me nepodpori a zvladnou to s nim. Ale nejsou vsichni rodice stejni, z nekterych fakt padam do mdlob (a to mam diky svym detem hodne posunutou hranici tolerance).
|
Kapradina |
|
(12.11.2014 18:50:52) Aido, moje mladší děti mají ve školce ve třídě holčičku s DS. Holčička je skvělá, vše, co má dítě ve školce zvládat, zvládá. Když se s ní potkáme mimo školku moje děti pozná, pozdraví je, popovídají si, rozloučí se ... moje děti ví ze školky, že je holčička "malinko jiná" a i mimo školku mají potřebu jí chránit (třeba, aby nevběhla do silnice). Já jsem ráda, že mají možnost poznat ve "své" společnosti slabšího a umí mu v rámci svých možností pomoci, ale v momentě, kdy by byla holčička vůči nim neustále nějak agresivní nebo jinak nezvladatelná bych z její přítomnosti ve třídě z pohledu rodiče nadšená nebyla. Oni to totiž ty ostatní děti dost vnímají, hlavně ty neustálá příkoří, co se jim od agresora dostává a není nic únavnějšího než neustále vysvětlovat, že to ten "jiný" tak určitě nemyslel a donekonečna ho obhajovat mě tedy taky nebaví. Máme takto totiž zase jinou holčičku v programu "škola na nečisto", kde se tedy setkávají děti jen jednou týdně, takže to se dá ještě nějak vysvětlovat a uvádět na pravou míru, ale být to denně, tak už můj pohár trpělivosti je dávno přeplněn.
|
*Aida* |
|
(12.11.2014 19:12:14) Kapradino, Tedy neni to uplne na Tebe, ale ten automaticky predpoklad, ze postizene dite je nezvladatelny agresor, me vzdycky zamrzi.
|
Kapradina |
|
(13.11.2014 9:28:20) Aido, rozumím ti. Já ten automatický předpoklad nemám a nechci aby ho měly ani moje děti. Projevy nezvladatelné agrese nepředpokládám automaticky u žádného dítěte, ale pokud se nějaké takové projevy vůči mým dětem od kohokoliv z jejich vrstevníků projeví tak začínám trochu "pátrat" v tom, zda to konkrétní dítě má díky těmto projevům i jiné zdravotní problémy a tím se snažím tyto jeho projevy svému dítěti vysvětlit a omluvit. Pokud to nepřesáhne únosnou mez, snažím se, aby to mé děti úměrně svému věku pochopily. Ale ze všeho nejradši bych byla, abych žádné takové projevy nikdy řešit nemusela, aby se ke mě informace, že je nějaké dítě z nějakého důvodu integrované ke mě jako rodiči jiného dítěte ve třídě vůbec nedostala. To je dle mého perfektně zvládnutá integrace, že okolí vůbec netuší, že nějaké integrace probíhá - není narušen běžný chod běžné výuky v běžné třídě.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
susu | •
|
(12.11.2014 11:35:58) Jistě, to je i smyslem těch škol specálních. V čem je ten přínos přenosu do škol bežných? Na to jsem odpověď pořád nedostala.
|
|
|
|
|
|
|
pavla | •
|
(11.11.2014 14:48:11) Tak to nalepim na susu,ale je to myšleno na více příspěvků. Nemám úplně jasno co teda vadí. Že se postižené dítě něco nenaučí a škola je přece k učení? Ale jak jsem psala,to je opravdu těžko dopředu posoudit a pokud se to nezkusi, pokud se to dítě nebudeme pokoušet rozvíjet s tím,že to nemá cenu,pak se opravdu neposune.Vemte si rozdíl mezi postiženým z ústavu a z rodiny.Z vlastni zkušenosti vim jak obrovský ten rozdíl je a to u porovnatelneho postižení. Každý má samozřejmě nějaké limity, kdy už to dál nejde a pak se snižují laťky, ale dopředu ne,to je fakt špatně. No a k tomu obtěžování zdravých dětí tím postiženým, není to tak časté, jako šikana od zcela zdravého grazlika, ale pokud to tak je,pak se hledá řešení a postupuje se stejně. Není nikde psáno, že se musí zdravé dítě nechat zbit od postiženého a pokud to škola nechce řešit a vymlouvá se na to,že to nejde,pak se zlobte na ně.
|
Vítr z hor |
|
(11.11.2014 15:13:32) "Není nikde psáno, že se musí zdravé dítě nechat zbit od postiženého a pokud to škola nechce řešit a vymlouvá se na to,že to nejde,pak se zlobte na ně."
Pavlo, uz nekolikrat jsem zde psala, jaka je realita, co se tyce integrace deti do beznych skol. Bylo by samozrejme idealni, pokud by dite, ktere ublizuje/obtezuje ostatni melo individualniho asistenta - pak by s integraci a jeji prospesnosti urcite nebyl problem. V nasich podminkach je k tomu vsak absolutne nutna perfektni spoluprace s rodinou, ktera si vcas zjisti, co je treba, nebo alespon netaji a nebagatelizuje potize ditete. V tomto idealnim pripade, kdy se rodic dostavi s podklady pro zadost o asistenta nejpozdeji na zacatku dubna PRED nastupem do skoly (tomu predchazi pripusteni si problemu, vysetreni, ujasneni si toho, co vlastne vsechny strany chteji s potrebuji a hlavne soucet par dlouhych objednacich lhut), je sance, ze se asistent stihne jiz od 1. zari. Neznam vsak jedine dite, ktere by dostalo asistenta na vsechny hodiny, ktere ve skole travi.
Vzhledem k tomu, ze tato idealni situace velmi casto nenastane, od chvile, kdy skola zjisti a zacne resit, do chvile, kdy se situace opravdu dostane pod kontrolu, muze uplynout hodne casu a zatim mohou byt na kolektivu napachany nenapravitelne skody (nasili a sikana je proste prusvih pro vsechny zucastnene - vcetne pozorovatelu). U nas totiz integrace neni ucinne podporovana.
A neni mi jasne, jak v nasich podminkach integrovat bez soucinnosti rodicu - rodic musi do skoly dopravit papiry, ktere skole nikdo neda, lze je vydat jen rodici (nebo s jeho pisemnym souhlasem).
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 11:26:14) Eržiko, tak na přijmutí toho faktu mou osobou bohužel nezáleží ... ale je to velmi sympatické řešení ... škoda, že přijmutí tohoto faktu nepřistoupí většina pedagogů. Ale zase mi neříkej, že i tady nejsou nějaká pravidla, které by měl žák během školního roku zvládnout, protože v tom případě by se mohlo stát, že třeba ještě v páté třídě nebude umět násobilku a s tímto handicapem mu bude unikat jiná látka, která na tu násobilku logicky navazuje ... A tam, kde to to takto funguje, tam bych chtěla, aby se mé děti mohly vzdělávat ... o takové škole v mém okolí nevím, takže nám nezbyde nic jiného, než přistoupit na pravidla a učit se danou věc v době, kterou uzná za vhodnou daný pedagog. A pokud tyto pravidla přijme X žáků, ač se jim to také moc nezamlouvá, měli by je tedy přijmout všichni - nebo téměř všichni. Vím, že jsou děti s individuálním výukovým programem.
|
|
|
|
|
Brunhilda |
|
(11.11.2014 11:13:27) Kapradino, díváš se na pořad Třída 8.A? Přístup, o kterém píšeš, že má tvoje dcera na gymnáziu, se mi líbí taky. Jenže tam si myslím, že jsou děti, kterým o to vzdělání nějakým způsobem jde. Když si vezmeš třídu jako je třeba ta 8.A z toho pořadu a budeš hodnotit jen znalosti a bude ti jedno, jak k nim dojdou, nebude umět nikdo nic, protože nikdo nebude nosit sešit nebo učebnici (protože se to nemusí), nikdo si nic nezapíše a výsledek bude hrozný. Oni nenosí pomůcky ani když se to musí. Donutit je vůbec něco dělat, nějak spolupracovat, je skoro nemožný. A nemyslím, že by to byla úplně vyjímečná třída.
|
|
Len |
|
(11.11.2014 11:14:34) Kapradino, on mel vlastni asistentku (je tu normalni, ze ve tride jsou az 3 asistenti + osobni asistenti, kteri se venuji jen svym sverencum), takze ta to s nim pak projela. Ono mu k prospani stacilo treba 15 minut, ale potreboval na to klid, nemohl si lehnout uprostred tridy (ac tu nejsou lavice a deti na koberci bezne lezi). Bohuzel mi dite v noci nespi a kdyz nespi ani tech svych potrebnych 5 hodin, tak je pak ve skole unaveny.
|
|
|
|
|
|
Len |
|
(11.11.2014 10:57:35) Brunhildo, ja nevim, to nedokazu posoudit, mozna by asistent pomohl, zkusit by se to melo. U nas je teda normalni integrace, vsechny deti, ktere jsou se synem ted ve specce, byly na prvnim stupni integrovane. Nektere jsou na tom hure, jine lepe, maji maximalne LMR, SMR ma uz jine specky (mam svagrovou s DS, ma SMR, integrovana nebyla).
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:03:34) len, a to je také problém - nejsou druhé stupně. Když už integrují na prvním, není moc kam postoupit...
|
Len |
|
(11.11.2014 11:17:42) Erziko, ano, to je problem. Navic tady uz je druhy stupen hodne o samostatnosti a konci zkouskama, u kterych je nutne snad 3-4 hodiny sedet a psat (ke kazdemu predmetu), coz je v nasem pripade utopie. Jsem rada, ze zvladl ten prvni stupen a ted uvidime, jak to pujde dal.
|
Eržika. |
|
(11.11.2014 11:19:26) Len, u nás naštestí dvě alter školy otevřely druhý stupeň...
|
Len |
|
(11.11.2014 11:36:32) Erziko, o tom si muzu nechat jen zdat. Nase spadovka je strasna, jeste nevim, co budu delat s dcerou, protoze tam ji nedam. Asi z ni udelam katolicku nebo jeste lepe zidovku Nebo budu muset nejakym zpusobem hodne nadprumerne vydelavat, abych ji mohla dat do soukrome.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kapradina |
|
(11.11.2014 10:12:59) Pavlo, možná si tu někdo povzdechl nad "tématem hrozných matek a chudáků učitelů", jak si podotkla, ale uvědom si, že jako ty bojuješ za své dítě, tak i ostatní matky bojují zase za ty své děti.
Já jsem položila otázku právě pro maminky dětí, co mají nebo chtějí své děti integrovat, jak dle nich by měla nebo probíhá taková integrace a nikdo mi neodpověděl. Za sebe říkám, že pokud takové dítě výuku běžným způsobem nezvládá a kvůli jeho chování ji pak nezvládají ani další děti ve třídě jsem proti takové integraci. To totiž žádná integrace není, tady totiž netrpí jeden konkrétní žák, co chce být integrován, ale 25 jeho spolužáků, což je dle mého horší.
|
|
|
|
|
|
|
|
|