Tante Bante |
|
(23.4.2015 20:57:12) Delete, já to mám desetkrát týdně a jsem doma. Taky nevím, co s tím. Uklidňuju se pouze tím, že když jsem ještě učila a tolik to tady nečetla, zvládala jsem to líp. Jenže od té doby notně přituhlo. Když jsem ještě byla v práci a měla jsem tyhle stavy, dost mi pomáhalo, když jsem děti naučila nějakou odbojnou písničku. Třeba moji oblíbenou Stará bába jede, nebo Štěně od Wericha, nebo Když jsem já ty koně pásal nebo Sedlák, sedlák, sedlák a tak...
|
Delete |
|
(23.4.2015 21:03:54) Tante,
moje pocity vůbec nepramení z místní diskuze...dnes byly třídní schůzky u mých dětí .
A víš jak jsem na tom s hudebkou...mě určitě neuklidňuje ani zpěv, ani fakt, že ji zítra mám...ale v plánu jsou Měsíce od Hradišťanu...to snad dám .
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 21:08:11) Nechtěla jsem tě vyprudit, promiň. Možná by šlo aplikovat princip odbojnosti i na jiné předměty. Na Když jsem já ty koně pásala jsme udělaly s podobně laděnou kolegyní výtvarně-občansky-hudebně laděný triptych :-D. Řídě to došlo asi za tři neděla od instalace nástěnky . Napiš, co ti provedli.
|
Delete |
|
(23.4.2015 21:33:18) Tante,
tys mě nevyprudila, já už jsem...
Jako já nemám problém se svými prvňáky, víceméně tuším, co s nimi zítra budu dělat, dozor navíc v jídelně taky rozdýchám, protože ty ve 12 jsou klídek a pohodička proti tomu, co jsem si užila včera ve 13, když jsem zaskakovala za kolegyni...Prostě moje práce OK...
I když tedy pan ředitel nařídil každou středu na 7:00 poradu. Čímž přicházím o možnost si ráno cokoliv nachystat a protože úterý mám zrovna hodně náročné, tak to středeční ráno jsem fakt potřebovala...no smůla....takže pořád nemůžu novému vedení nějak přijít na chuť. A už jen to, že ostatní z něj slintají blahem, bude asi něco v nepořádku se mnou .
Jo a chystají se do školního řádu zavést tu pakárnu se zapomínákama, jakou máme tady v místní škole....sankční řád, prý...a zase kolegyně i kolegové tleskají.
U jedné primánky třídní, prý v naději, že žáky nakopne k lepšímu výkonu, zhoršila známky včetně těch od ostatních vyučujících na čtvrtletí, na takovém tom papírku, co dává rodičům....čímž dítěti najednou vychází čtyřka z matiky...ale matikář říkal, že u něj má trojku, že je to čistě akce třídní....každopádně vztah k tomu předmětu se tímto u tohoto dítěte už loni vydeptaného matikářkou asi nezlepší, že...
U nejmladší jsem se vyvztekala do ruda, protože dostala napomenutí za zapomínání, přičemž třídní porušila snad vše, co na škole funguje a to už to tu i tak s těmi zapomínáky je neúnosné. Odmítla se se mnou o tom nějak víc bavit, ředitelka už je na mě kvůli tomu alergická, takže jít za ní je zbytečné, což mi potvrdila i předsedkyně SRPDŠ, která s ní kamarádí a původně tam chtěla jít, ale nakonec to vzdala. Takže dítěti chybí podpisy rodičů, navíc jen z třetiny naplňuje limity platné pro druhý stupeň, a má napomenutí...a to už skoro měsíc nic nezapomněla, takže byla za svou snahu po zásluze potrestána. No a ty kecy kolem toho, jak přeci není problém jednou týdně podepsat (což dělám, problém byl u podpisu mimo pravidelný režim a u čtení, které dítě praktikuje, ale zapomínáme zapisovat do notýsku...ve čtenářáku zapsáno má a má splněny podmínky na celé pololetí, i když jsme teprve v půlce). K tomu jim už potřetí změnili učitele na 4 předměty, ač čtvrťáci, tak kromě učitelky na hudebku mají 7 učitelů z druhého stupně, kteří se navíc pořád mění.... Dítě začlo ulítávat v jednom předmětu...na učitelku jsem čekala hodinu, protože je třídní deváťáků a v době třídních schůzek měli rozlučku...a pak jsem ani neviděla písemku, jen mi řekla to, co už vím ze žákovské . No a takhle by to samozřejmě dopadlo u dalších předmětů, kdybych chtěla něco zjistit, dneska se vůbec nějak nepočítalo s tím, že by se rodič přišel na něco zeptat. No a od pětky je mají spojovat, ze třech čtyřek budou dvě páté po třiceti dětech....a to možná i na jazyky, kdo by se zatěžoval zákonama....
No a jako vždy, ostatním rodičům to všechno přijde v pořádku, jsem jediná, komu něco vadí, takže ten problém jsem opět já.
No a to nejmenší...druhá primánka propadá z biologie, jenže jsme to zjistili 9. 4., kdy se najednou objevily tři nelichotivé známky...první tři za celé pololetí. Od té doby s tím něco děláme, ale výsledky snažení neznáme, protože opět nemáme známky v eŽK ani jinde.
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 21:50:38) Boga. Hele, kdybyste potřebovali doučko na biologii, jsem biolog. Ráda pomohu. Akorát by za mnou musela přijet a nesměla by jí vadit naše mrňata. Leccos se dá zvládnout i skypem. Ať se to doučí, kdyby něco, tak můžete protestovat proti známce a nechat přezkoušet, ať nemusí dělat repicha. To ostatní je bez komentáře. My máme v práci novou zástupkyni, bývalou kolegyni, tenhle týden jsem s ní mluvila o mém návratu do práce a nic pro mě povzbuzujícího jsem se nedozvěděla, šéfka končí, takže asi zase jednou budu muset hledat, kde nechal tesař díru a nebo se na to úplně vykváknout. Muž ovšem vyrukoval s "geniální" myšlenkou vzít si hypotéku, a proto abych jako měla stálý příjem, ne hraní na klavír v baru. Jsem z toho celkem špatná. Ještě že aspoň školku máme dobrou a velká dcera se dostala.
|
Delete |
|
(23.4.2015 21:53:53) Tante,
však já jsem taky biolog a doučit dítě za dva měsíce mi trvalo asi 1 hodinu...jenže jsem jaksi do 9. 4. netušila, že je vůbec nějaký problém . Po doučení už psala nějakou písemku...a zase nevíme, jak dopadla...ani ona neví, prostě výsledky dotyčný zatlouká a zatlouká... Dáváme mu limit do zítřka, pak píšeme třídnímu.
|
1kulička |
|
(23.4.2015 22:01:21) Tante, asi tak podobně - pololetní látku zvládneme za jednu neděli ...a mimochodem, taky jsem biolog já vlastně nepochopila, o co jí jde, celou individuální konzultaci jsem poslouchala, kolikrát zapoměla přinést učebnici, jakýsi lodní deník, ale co jí vlastně nejde, jsem z ní nedostala - jen, že si dítko nezvyklo na její ostrý režim a měla by mu dát napomenutí tř. učitele za zapomenuté pomůcky. čtvrtletní písemky byly za 2, 2, 1 a tak tento týden měla píučka radost, jak ta individuání konzultace byla užitečná tak to těžko vydýchávám
|
|
Delete |
|
(23.4.2015 22:42:35) Jitys,
jo, jo, chápu, mám takové dítko ve třídě, má 60% zameškanost, ale učivo celkem ovládá, takže jasná domácí škola.
Bohužel je znát, když pak přijde do školy, ten rozdíl...nestíhá reagovat, není zvyklý na režim, systém, pokyny....to člověk doma nedožene .
|
Delete |
|
(23.4.2015 23:04:30) Jitys,
jo, u nás je to tedy jen 24 spolužáků, ale u něj je podezření na ADHD, takže to stačí...
No já ho známkuju, jen když mu můžu dát rovnou jedničku nebo dvojku, bohužel třeba u diktátů a přepisů to zatím nejde . Ale já obecně to známkování šulím, jak můžu.
|
Alena | •
|
(23.4.2015 23:11:07) Nevyhovovala by ti vic nejaka neznamkovaci alternativa, kde bybylo vic autonomie?
|
Delete |
|
(23.4.2015 23:22:02) Aleno,
jistěže jo...ale nejsou . Já jsem "montessoriovská". Ale nemám kurz, což je taky problém. A už nemám kapacitu si ho dodělávat.
A zlidštit ten klasický marast je také celkem uspokojující. Jen jako matka nedávám ten boj....a muž už také ne, takže dneska se tu skloňovala domácí škola ve všech pádech .
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 23:24:10) Mám to stejně, akorát já jsem spíš waldorfského ražení.
|
Delete |
|
(23.4.2015 23:28:36) Tante,
že mě to nepřekvapuje .
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 23:30:39) Njn. :-D
|
|
|
Alena | •
|
(23.4.2015 23:51:14) V praze se shani waldorfsky ucitel kazdy rok.Bud Jinonice nebo Dedina nebo obe skoly pro prvnaky
|
|
|
Alena | •
|
(23.4.2015 23:47:54) Jako matka -to samozrejme chapu, sehnat najednou ctyri dobre tridni je velmi obtizne realizovatelne.jinak mam pocit ze poalternativnich ucitelech je ted veLka shanka,ale to je zrejme nazor prazaka
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 23:50:47) Není to tak docela- sháňka je spíš po pseudoalternativních. Na zavedené alternativní metody musíš mít kursy, které jsou mj. i dost drahé a není to úplně tak, že si potom můžeš vybírat místo.
|
Alena | •
|
(23.4.2015 23:53:55) Treba tady je v sousedstvi skola, co ten kurs ucitelum plati.Brali novou ucitelku loni i predloni irok predtim a zadny z nich kurs nemel.
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 0:02:55) U vás je waldorfská škola, kde berou waldorfsky nekvalifikované učitele?
|
Alena | •
|
(24.4.2015 7:38:09) Ano (deti tam nechodi, ale vim to od znamych), mam pocit ze si musi dodelat seminar za pochodu.
|
|
|
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 0:01:45) Nevím, zda pro program "začít spolu" je potřeba mít nějaké zvláštní vzdělávání.
Ona by to ta učitelka zkusila asi i kdyby nebyl schválen asi. Tenkrát byl. Našim dětem (kluci) to dalo pocit, že se těšili do školy, což je pro mne naprosto nepochopitelné (totalitní školství) a PRO MANŽELA absolutně (o mnoho let starší - školství horší než totalitní)..,
klukům to zůstalo, že škola je prostě ne opruz, ale pohoda. Dneska jsou na střední, samozřejmě se přitvrdilo v domácí přípravě atd.
Ale jako rodiče jsme byli fascinovaní, že se kluci těšili do školy a za to jsme té paní učitelce vděční.
Nějak jim vyrobila docela dobrý základ.
Taky chodíme na dny otevřených dveří atd. a děkujeme, ona ví.
|
|
|
Delete |
|
(23.4.2015 23:53:28) Aleno,
kdepak, tady všude kolem se jede hodně postaru a začíná se přitvrzovat i tam, co učím. Pan ředitel, bývalý voják....nás hezky srovná do latě, což právě vítá ta nealternativní a zároveň většinová garda.
Moje kolegyně z paralelky je sice "klasička", ale taková ta lidská, sláva za ni, dá se to trochu synchronizovat (v rámci paralelek musíme).
Místní základka, kde mám dítě, je totalitní a rodiče to tak evidentně chtějí....nedokázali jsme cokoliv změnit za 5 let, teď už to vzdáváme.
V okresním městě...mi ani neuznali kvalifikaci...prý nemám ani vysokou školu....pod takovým vedením musí být radost pracovat .
No a do Prahy daleko.
|
Alena | •
|
(23.4.2015 23:55:32) Ja vim.jsou to vetrne mlyny.
|
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 0:10:37) Ještě horší než otevřeně totalitní, jsou navrch huj a pod tím totalitní. "Pokrok" organizovaný starými strukturami či jejich potomky. U nepokrytě totalitní školy aspoň váš, na čem jsi, byť to těžko může stačit ke spokojenosti. A je pravda, že hodně přituhuje a daleko nejtužší rigidnost je u rodičů, akorát se na ni nově narouboval klientelismus. Je to peklo.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 0:16:39) A je pravda, že hodně přituhuje a daleko nejtužší rigidnost je u rodičů, akorát se na ni nově narouboval klientelismus. Je to peklo.
Je... a pak ti, co rádi řvou a protože doma nebo v práci si netroufnou, tak ve škole. Mně někdy ty třídní schůzky připadají jako psychoterapie... - máme děti ve státních školách.
Tam se to řve "my Vás platíme a Vy se chováte blbě" Zajímalo by mne, zda to zkusí na zdravotníky, policii, finanční úřad...
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 0:17:45) Jinak se cyklím v obhajobě učitelů, vím to.
Už nebudu, asi mne to nějak zasáhlo víc, než jsem čekala. P.S. manžela taky, mluvili jsme o tom zase včera.
|
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 0:20:39) Hlavně by byly slušné hýždě, kdyby si učitele fakt zaplatit museli. Neregulovaného, pěkně za tržní cenu. Rychle by dozpívali.
|
Karel | •
|
(24.4.2015 0:34:18) Vzhledem k tomu, že je údajně převis na straně nabídky u většiny aprobací, kromě kvalitních jazykářů, tak by rodiče možná ušetřili :).
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 0:36:48) To bychom si pověděli, až by to nastalo, kde by byl jaký převis čeho.
|
Karel | •
|
(24.4.2015 0:43:05) Tak koneckonců, už dnes může každý odejít učit na nestátní školu, která není vázána ani tabulkami, ba ani počtem hodin přímé vyučovací povinnosti (pokud se nepletu, ale manželka dělala v takové škole asistentku ředitelky a hospodářku).
A platy tam o moc větší než ve státním sektoru nejsou, někde srovnatelné, spíš víc prostoru v realizaci dobrých pedagogických nápadů.
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 0:52:57) No, to bych řekla, že jako správný korporátní živel budeš vědět, proč to tak je. A navíc to ani není tak docela pravda. Hele, mně jsou tvoje názory celkem fuk. Rodiči organizované školství nejspíš bude, nebude to horší, než současný stav, nebude to ani lepší, bude to prostě jinak nefungující než teď. Jediné, co může školu zvednout ze dna, je fungující občanská společnost, a ta tady nehrozí, takže je celkem jedno, jestli budou vládnout stalinistické nebo korporátní kejkle. Je to prašť jak bouchni.
|
|
|
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 0:57:49) Většině rodičů jde o to, aby ze školy vyšly děti vzdělané. Většině rodičů také o to, aby škola nebyla nervující záležitost, aby se učily... i musely doma učit, aby věděly, že je to zábava, ale i práce. Většině rodičů, které beru v potaz, třeba mým přátelům.
Na třídních schůzkám mám dojem, že jde o něco zcela jiného.
Znáš 4 dohody a zpracování Duška? Dítě je odmala zvídavý tvor, zkoumavý, chce se vzdělávat, chce se vlastně učit..
a pak přijde do školy :-(
Představa řízení školy rodičovskou radou je ale něco neskutečného při mých zkušenostech. Ty nechodíš na třídní schůzky? Nebo se pohybuješ jen v davech osvícených rodičů?
Asi ano. Děs, běs, bída a utrpení. Několik let jsem poslouchala, jak by to v Německu, Rakousku, USA nebylo možné - už ani nevím co. Pak také zákaz nápojových automatů (i když v nich byl jen čaj a vody)..., protože dítě si kupuje nezdravé pití. Pak zákaz jídelních automatů, protože Musli tyčky celiak nemůže Pak zákaz asi VŠECH OBCHODŮ V OKOLÍ, protože dcera si v polední přestávce koupí brambůůůůrky ! Zavedení vege stravy (bezmasá tam byla vždy), ale širší výběr v jídelně, co vařila 3 jídla. Proč se dítě v Zš má přezouvat? když se učitelé nepřezouvají a třídní schůzky v dubnu- venku je sucho...
Jo a taky vadilo, že dítě sedí v lavici se spolužákem, co je.. otylý (no byl), zabírá moc místa v lavici (to, že vadí, že je cikán, to tatínek neřekl)
V tomhle chceš hledat rozumnou rodičovskou shodu?
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 1:04:57) Jo, tak to jsou vážné věci... ale vím o ještě vážnějších. A nejlepší jsou "povzbuzující známky". Asi něco jako ozdravné vši. Vypínám.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 1:06:03) jsou. Dobrou noc.
Já připouštím, že se mýlím.
|
|
Karel | •
|
(24.4.2015 1:13:13) No měli půlku dětí na 8l gymplech, čili výsledek ne tak špatný....
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 1:28:28) Nepřipadá mi to jako důležité hodnotící kritérium školy.
I za základky našich dětí - přešly na osmiletý gympl všechny děti, které o to stály.
Takže dělalo přijímačky 10 dětí nebo 12 dětí (zeptám se kluků pro přesnost) z 25-ti a udělalo. Dva šli bez přijímaček - samé od první do deváté a daří se jim.
Nebudu se přít o kvalitu škol, ale ty státní nejsou vždycky s učiteli bez budoucnosti a odpad...
|
Karel | •
|
(24.4.2015 1:33:33) OK, tomu fandím. Pouze mám potíž s tím, že tak 10% učitelů a víc ředitelů na svojí práci nestačí. A kudy z toho ven.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 2:02:59) i více %. Já se o tohle vůbec nepřu.
Jen mi některá srovnávání připadají nesmyslná.
Ať je to, jakkoliv, střední státní, soukromé, vysoké podobně - ...
vlastně bych chtěla, aby konečným výsledkem nejen této diskuze - byly spokojené děti, které se časem najdou ve své práci, ideál bude, bude-li jejich práce zábavou a ještě ohodnocena finančně tak, aby mohli normálně žít.
|
|
|
|
|
|
Karel | •
|
(24.4.2015 1:12:13) Představuju si to takto:
Rozumně provedené volby do školní rady během začátku října, která by měla šest členů: 3 za rodiče, jednoho za sbor, jednoho za zřizovatele a ředitel by byl jejím členem z titulu funkce.
Rada by se scházela cca 1x za 14dní - měsíc. Účast by byla podobně výkonem veřejné funkce, jako členství v zastupitelstvu obce (tj. uvolnění z práce) s nějakou drobnou odměnou cca 10t Kč ročně, poměrně za účast.
Rada by schvalovala asi ŠVP, ŠkŘ + zaměstnanecké předpisy školy, podílela by se na výběrkách včetně ředitele. Schvalovala by rozpočet školy a tím i odměny. Řešila by právě rodičovské stížnosti a to pokud možno ústním řízením (bez přítomnosti stěžovatele bych to neprojednával - filtr). Musela by tam být možnost se opřít o službu ČŠI v obtížnějších případech apod.
A zase ředitel by musel mít právo její rozhodnutí pozastavit a předložit např. zastupitelstvu (šk. výboru, zřizovateli, ...). Musely by tam být pojistky pro nečinnost (rozpuštění a volby).
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 1:18:33) mne zaujalo toto
s nějakou drobnou odměnou cca 10t Kč ročně, poměrně za účast.
kde jako škola má na to vzít? A vezme-li, kolik rodičů přijme za 10 k ročně, že docela prima peníze. Ty máš děti asi od počátku na soukromých školách že?
Na těch, ve kterých mám děti, se horko těžko hledá zástupce třídy (zdarma a v dosahu, co by obětoval čas... a má na to nervy), protože ZADARMO.
Za 10 k ročně se o to asi porve 1/3 rodičů třídy, ale otázka je, co jsou schopni vypáchat..
Myslím, že se pohybujeme ve zcela jiných dimenzích.
A třeba na placené střední škole by mi zase 10k za rok připadalo zbytečně daných, tam asi často naopak rodičové sponzorují. Nebo ne?
|
Karel | •
|
(24.4.2015 1:32:01) Možná jsem to přehnal, snažil jsem se to srovnat s pražskými odměnami neuvolněných zastupitelů MČ a s odměnami členů výboru ve velkých panelácích. Jenže ty prachy musí být trochu motivační...
Nemám děti jen na soukromých školách. Základka je státní, původní základka byla nestátní, ale neplacená (s poněkud dražšími přídavnými službami - družina, kroužky, spojená ZUŠka, ...).
Církevní gymnázium pouze se symbolickým školným, které jim mj. zřejmě umožňuje hlavně podepsat smlouvu a v ní si některé věci vyhradit. Na schůze SRPŠ chodí tak zástupci 50% tříd, což jakžtakž jde (jsem revizor účtů).
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 1:55:22) a potkáváte tak příšerné účastníky třídních schůzek jako my? (jako rodiče mohou být skvělí)
|
Karel | •
|
(24.4.2015 2:03:35) Na původní základce ne, ale tam jsme byli taky okrajovými účastníky revoluce, kterou způsobila výměna vcelku rozumného a prorodičovského učitele za nekvalifikovaného a tehdy nekompetentního, navíc s dávkou nepotismu. Výsledkem bylo několik mimořádných třídních schůzek, žádost o jeho odvolání, kontrola ČŠI od zřizovatele - to snad bylo na celé věci nejhorší - ti kontrolovali třídnice, ale ne realitu a potrestali úplně kvalitní učitele - a pak už se třída začala vyprazdňovat, odešlo přes polovinu dětí. My nakonec též.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 2:15:08) asi důkaz, že i kdyby se spojil celý svět, tak na tom konci.. můžou děti jít jinam.
Já jsem sama byla svědkem opačné situace .. a bývám, že rodiče se prostě chovají v nesouladu s tím, jak to vidím já. Ale připouštím, že to vidím špatně já.
My z paní učitelky nadšení, co jsem pak zkoumala nebo i předtím, 3/4 třídy... a stačil jeden prudící otec, který byl vytrvale nespokojen, vytrvale si stěžoval, vytrvale psal dopisy, stížnosti. Mohli jsme většina třídy popírat...., psaly jsme jiné dopisy, petice, jeden po druhém jsme chodili za ředitelem, Všichni jsme ho svolali to na schůzku..
Stejně to ředitel řešil, asi to měl v popisu práce - s tím ostnem nedůvěry ,
paní učitelka se zhroutila a odešla ze školy.
Obrovská škoda.. miluje děti, laskavá, klidná, milá - už na první třídní schůzce nám řekla, že se omlouvá, že je občas asi nesrozumitelná, - že víc si rozumí s dětmi a oni nám to přeloží.
Nový ředitel, vrátila se tam. Jak jsem psala, nevynecháme den otevřených dveří... úžasná ženská.
|
|
|
Karel | •
|
(24.4.2015 2:06:39) A na státní ZŠ a G, tam jsou v podstatě tř.sch. o ničem. Cokoliv bylo, bylo předem rozhodnuto vedením... Akorát na tom G je to mnohem přátelštější atmosféra... Často s kafem a pečivem... Ale ani tam se v podstatě hromadně nic neřeší a nevyřeší. Naštěstí tam většina učitelů byla dobrých - normálních.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 2:20:18) aha,
tak asi jiné státní školy.
Nelíbilo se mi, kam se to zvrhlo, byla jsem naopak ráda, že se zúčastnilo celé vedení školy, včetně ředitele...
trochu jsem se bála, že by rozvášnění rodiče nejen dohnali paní učitelku k pláči, možná by ji ještě chtěli popravit, humus..
Dva křiklouni, nedali se zastavit nikým a ničím a bylo to opravdu přes všechny meze.
|
Karel | •
|
(24.4.2015 2:26:35) Možná by i stačilo, aby rodiče mohli přijít i před tu dnešní radu školy (jak je ze zákona) a ta jim vysvětlila, že jsou mimo...
Prostě si myslím, že když po učiteli a řediteli by v poslední instanci odpálkovala rodiče i rada školy (takový school board), tak už by jim nezbylo, než se třeba soudit, ale to většina neudělá.
Rada školy by jim prostě v ústním jednání se snažila situaci vysvětlit, ale zřejmě by jim naznačila, že by jim možná jinde bylo lépe...
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 2:49:21) a to nefunguje?
Možná by i stačilo, aby rodiče mohli přijít i před tu dnešní radu školy (jak je ze zákona) a ta jim vysvětlila, že jsou mimo
nepustí vás tam? jsou tam zamčení?
|
Karel | •
|
(24.4.2015 3:57:25) Mně jde o opačný model, aby ta rada rozhodovala vždy, pokud si rodiče stěžují na ředitele, protože pak se může postavit za ředitele i za dotčenou učitelku. A takový kverulant už bude mít o hodně ztíženou pozici, když ho odmítne i rada školy.
No a na další schůzce by ho učitelka měla být schopná vypoklonkovat, pokud otevře stejné téma. Prostě: "Toto je věc rozhodnutá, jednal o ní ředitel i rada školy a stížnost prohlásili za neopodstatněnou. Pokud se vám to nelíbí, tak paní ředitelka vám to jistě ráda ještě vysvětlí v čísle dveří xxx. A teď prosím nerušte a nechte pokračovat třídní schůzku. - Milí rodiče, budeme pokračovat po pětiminutové přestávce, až se pan AB uklidní. - Pokud se neuklidní a nepřestane vyrušovat, schůzku ukončím a svolám na jiný termín." (V krajním případě jde zavolat i měšťáky, aby ho vyvedli...)
Kdo kdy vedl schůzi, i kdyby to mělo být jen SVJ baráku, tak prostě tohle musí zvládnout...
|
|
|
|
|
|
jentak | •
|
(24.4.2015 9:11:52) Tak příšerný účastník rodič. schůzky je vždy ten, který potřebuje nutně cosi řešit, co se nelíbí jinému účastníkovi - to je jasný. A dost často se to nelíbí ani učiteli, protože to musí dořešit a neví jak. Co si o mně kdo myslí, je mi naprosto šumák - mně jde jen o jedno - aby moje dítě mohlo v klidu podávat výkony dle jeho schopností, to je celý.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 10:25:37) Nepovazuji rodiče, kteří řeší problém za příšerné...někdy je ale příšerný způsob jejich komunikace... nesnáším osobní napadání atd. když dojdou argumenty
|
jentak | •
|
(24.4.2015 10:39:34) Terezo - měla bys vidět dvě dámy /rodiče/ z naší školy - hokyně by se za mluvu styděla. Zjistila jsem, že dámy jinému způsobu mluvy nerozumí, učitelka neví, jak s nimi hovořit a problém se víceméně týká mého syna a dětí těchto dvou hokynářek. Je to rozsáhlý a složitý problém a dlouhodobý, a protože už jsem začala ztrácet nervy a přiblížit se na úroveň těchto "dam" se mi nechce, nastoupil náš právník, takže tak nějak doufám, že jeho písemnému projevu budou rozumět všichni víc.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 12:13:07) jentak, i to je určitá možnost.
Netvrdím, že jsem nejkultivovanější ... ale jak píšeš, hokynaření nesnáším. A pak některé "chytráky", co by nikdy neučili, učit nemohli, ale vědí, kudy na to a ti se vyjadřují navenek slušně.. ale co slovo, to vlastně urážka.
No asi můj problém, mně je někdy ale těch kantorů až líto, případně se stydím, že jsem součástí té rodičovské "protistrany".
Prostě mým cílem a přáním je nebýt protistranou, vždyť jde o společný zájem.
|
jentak | •
|
(24.4.2015 12:29:23) Terezo: Prostě mým cílem a přáním je nebýt protistranou, vždyť jde o společný zájem.
ano, i toto je můj cíl. Ovšem pokud naráží proti sobě rodiče, neboť pochopitelně každý z nich má svou představu, jak je to tzv. správně a učitel k tomu neumí zaujmout stanovisko, tak si musím vzít právníka, aby tomu všemu dodal váhu a předložil veškeré argumenty, když mně nechtějí rozumět. Takže já nejdu proti učitelce ani škole, ale právník hodil na papír to, co jsem dokola vysvětlovala. Ale to byla jen slova, teď už to jsou slova na papíře a tento krok je jen první z pár dalších, které budou možná následovat. Ale opravdu se nebudu překřikovat s hokyněmi místo věcného argumentování.
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 12:37:22) jentak - ano, takhle tomu rozumím. Ať to dobře dopadne.
Jinak vnímám jako obrovské štěstí, že děti měly a zatím mají kliku na učitele (zaklepávám)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(24.4.2015 7:24:36) Prosím tě, Karle, co by měli řešit, aby se kvůli tomu měli scházet 2x do měsíce?
A proč by měli být za to placeni? Je to přece v jejich zájmu a v zájmu jejich dětí, jejich odměna by měla být, že můžou ovlivňovat věci k obrazu svému.
A aby schvalovali to, co píšeš, to by o tom museli asi dost vědět, plus kde by za to nesli odpovědnost?
Rada rodičů je fajn věc, jejich aktivní účast v rozumné míře taky, ale v této podobě by mi to přišlo jako podivný slepenec, který by měl pravomoc zasahovat do věcí, kterým nerozumí, byl by za to placen a nadělal by víc škody než užitku.
|
|
|
|
|
NovákováM |
|
(24.4.2015 0:43:28) Ano, to by byly horší dohady než, zda doprava na praxi je v ceně nebo máme připlatit 80,-- Kč.
Na straně druhé, také jsem kritická, když se mi něco nelíbí, nevyhovuje, ačkoliv školu platí stát. Ale když syn začal kulhat v předmětu, což bylo těsně po pololetí, pololetní známka více než dobrá, měl dvojku... - tak jsme se začali ptát proč?
Věděli jsme, že se učí, využil konzultační hodiny, ale kolidovaly mu s výukou,
na druhé konzultačky jsem šla s ním s prostým dotazem, zda syna dál trápit, on je nervák, zda je tohle vůbec škola pro něho.. za 14 dní - 8 známek a samé 4-5.. ještě předtím jsme sehnali doučování.
Učitelka neměla problém, sama řekla, že většina dětí nejsou hlupáci, spíš líní flákači nebo ti, co nemají základ a základ ať si opatří. Včetně násobilky.
a že když se zeptá, zda někdo něčemu nerozumí, tak .. kouká na takové stádečko, kde se ten, co nerozumí, bojí přihlásit.
Ale ona je výkladem trochu jako Přeučil v Básnících výkladem o anatomii...
https://youtu.be/IVNSl2aqU7o
Po doučování začal nosit 2-3, což ho velmi uklidnilo, on je dyskalkulik, tak to má trochu zamotanější, a paní učitelka miluje předmět který vyučuje a je na mrtvici, jak někdo může nechápat..., když je to tak jednoduché :D
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 0:47:36) Však jo. Ono je co kritizovat. Jen holt na tom, co to TO má být, není shoda.
|
|
|
|
|
Ropucha + 2 |
|
(24.4.2015 10:20:39) "Ještě horší než otevřeně totalitní, jsou navrch huj a pod tím totalitní."
Ano. Sedm let jsme takto nechali trápit dítě, do smrti si to budu vyčítat. Už první rok jsme tušili, že došlo k omylu, ale pořád jsme váhali a naivně doufali, že z toho "třeba ještě něco vyleze". Chyba, chyba, chyba ...
|
Tante Bante |
|
(24.4.2015 10:31:47) No, a takhle to dělá většina klientů těchhle podniků. Několik let nemohou uvěřit, pak váhají a pak dítě vyjde a je vyděláno. Nemůžou uvěřit, že když se něco jmenuje např. "s waldorfskými prvky", že to může být jiné, než skvělé....
|
Ropucha + 2 |
|
(24.4.2015 10:56:37) Tante, je to tak. Přesně takhle většina rodičů postupovala: napřed jsme si opatrně špitali mezi sebou, že se nám něco nezdá, pak jsme opatrně zkoušeli mluvit s učiteli, s vedením školy, pak ti odvážnější převeleli děti jinam, no a ti nejnaivnější poseroutkové (my) tam nechali dítě dotrápit až do chvíle, než dítě v pudu sebezáchovy dobrovolně udělalo přijímačky na gympl. Výsledek je tedy ten, že se dítě hladce dostalo na dobrý gympl, ovšem má fóbii z městské čtvrti, kde stojí jeho bývalá ZŠ a zařeklo se, že ten barák nechce už nikdy v životě vidět, natož vstoupit na jeho půdu.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 22:06:35) Naše říďa byla dobrá. Víc než jen nadprůměrná, jen mírné mouchy a měla jsem ji osobně ráda a hodně jsem se od ní naučila takových těch praktických řemeslných věcí. Byla v permanentním sporu se zřizovatelem, protože s ním nekradla. Taky teď jde pryč. Školu zvelebila z chlívku na pěkné čisté místo s obstojným klimatem. Takže nás čeká áčko. Zástupkyni nainstalovala ona, je to teda snad jako dočasná zástupkyně či co, ale je to její oblíbenkyně, učitelka - modelka, něco jako v tom pořadu o osmé A. Já jsem s ní dělala nějaké enviromentální projekty a bylo to pro mě utrpení, technokraticky pojatá enviromentální výchova mi leptá játra. Navíc jí funkce evidentně dost stoupla do hlavy, skoro jsem čekala, kdy mi řekne, že jí mám vykat. Je jí cca třicet, pracovat kvůli živobytí nemusí, je bohatě vdaná za nějakého šíbra, ambice značné. Sdělila mi, že nastoupit po uplynutí RD v pololetí je nestandardní, nastoupit v následujícím školním roce je nestandardní a nastoupit dříve je nestandardní. Tak jsem jí řekla, že se v zásadě zajímám o standardní postup a jaký by to tedy byl a ona vydala takový dramatický vzdech a pravila, že mi zavolá později, což zatím týden nenastalo.
|
Hr.ouda |
|
(23.4.2015 22:08:42) tož tam stejně nepatříš. Leda bys uměla dobře a dlouhodobě předstírat.
|
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 22:21:41) Není za co se omlouvat. Možná jsem zhýčkaná, asi jo, a jsem taky zřejmě dost vzpurná, nejde mi dělat pod vedením, kterého si nevážím, jsem v tom asi jak malý harant, ale prostě neumím dělat formálně, buď s nasazením a angažovaně nebo vůbec ne, potřebuju ladit s lidmi, pro které dělám. To fakt radši nosit piva nebo fidlat v baru, mě nevadí ani jedno, nejradši bych vůbec byla doma, nechci hypotéku, teď, když je nejistá doba a velké děti odrůstají, byt výhledově bude zase stačit. Nevím, co ho to popadlo. Kromě toho malá dcera je horká adeptka na domácí školu, nejspíš nebude do normální základky vůbec moct. Pokud teda Chládek nezaškodí ještě víc, než do teď. Takže stejně se bude jedna nejspíš o rok a půl. Pakárna.
|
|
|
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 22:25:33) Bláho, žádnou výpověď pro nadbytečnost dávat nebudou, mají levnější metody.
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 22:30:41) Leda tak. Ale tipuju to spíš na obvyklé vyděračsko-vypruzovací metody. Nevím, koho jak vzali, každopádně tam mají stále dost důchodců. No, nechce se mi. Docela přemýšlím, co a jak s tím, ještě si asi s mužem budeme muset vyjasnit názory.
|
Delete |
|
(23.4.2015 22:33:16) Tante,
nám chybí tři prvostupňoví učitelé .
|
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 22:54:40) Já jsem druhostupňovka. Sice bych k malým šla ráda, ne teda k prvňákům, to bych se bála, jsem nekompenzovaná dysgrafička a tak vůbec, a nějaké zkušenosti i mám, ale stejně to nejde. Budu mít papíry jen na druhý a třetí stupeň.
|
Delete |
|
(23.4.2015 23:01:39) Tante,
no však když nenajdou prvostupňové, tak stejně budou muset vzít druhostupňové . A pak samozřejmě k prvňákům nacpou prvostupňové, ty neaprobovaní skončí u starších.
Si přečti, jak to vypadá ve 4. třídě mé nejmladší .
|
Tante Bante |
|
(23.4.2015 23:10:42) Jo, čtvrťáci jsou ideální- já umím nejlíp třeťáky až šesťáky. To je pro mě požehná činnost.
|
|
|
|
|
|
|
|