Koníček mořský |
|
(5.2.2019 9:04:13) A musí opravdu všechny děti být úspěšné, vzdělané, bohaté, známé, inteligentní, zcestovalé... Nemohou být některé děti třeba "obyčejné" ?
Já chodila na tenis, na klavír, na gympl + abych měla VŠ... přání babičky. Pro mě neskutečný opruz. Přání mamky - abych se vdala do ciziny. No, nevyšlo jim to. Přesto nemám pocit, že by můj život za moc nestál. Jsem šťastná a úspěšná. Jenom trochu jinak.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:08:15) Koníček - taky ony všechny děti nebudou úspěšné, aktivní, studované a bohaté, ale budou průměrné, a budou takové i zde rozvíjené děti na rodině. Akorát to sem už rodiče potom nenapíší, ale budou stále plácat o prestižním povolání apod. Viz Eudo, ta je podle mne úplně normální paní s nějakým úplně normálním povoláním, učí cizince švédštinu a nějaké kurzy vodní gymnastiky, všude byla, vše zná a dělá ze sebe málem nositelku Nobelovy ceny. Takový člověk podle mne popisuje takto i své děti. Ale kdybysme je znali, tak bysme si asi řekli, že na nich není nic zvláštního. A podobné to bude zde s těmi "nadanými" na rodině. Budou to normální děti.
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:19:39) Koníčku, tohle jsem právě nikdy nepochopila...jak mají rodiče představy, že dítě bude mít VŠ, bude dělat tohle, nebo tamto, nebo že se dokonce vdá do zahraničí... Mám to spíš jako Federika, i cesta je cíl a časem se uvidí...prostě odmalička s dítětem podnikáme všechno možné, sledujeme, co ho baví a k čemu tíhne a podle toho nabízíme aktivity, něco se chytne, něco ne, ok, tak si to chvíli zkusil a život jde dál...jestli bude vyučený, nebo mít VŠ, o tom mě nikdy nenapadlo nějak bádat dopředu, to prostě ukáže čas...
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:23:54) TaJ - akorát oproti Federice se synem neděláte skoro nic. Nebo ho snad máte na vrcholovém sportu téměř každý den, včetně víkendů? Chodí po škole ještě někam na výuku cizího jazyka? Vracíte se domů každý den ve 20 hodin? A najezdíš denně 150km kvůli škole a kroužkům? Vy podle mne naopak žijete podobně, jak to bylo za nás, kdy to rodiče s rozvojem nějak nepřeháněli a byli asi více normální než dnes.
|
Alena |
|
(5.2.2019 9:27:40) Salagnac, TaJ jezdi denne s ditetem pres celou Prahu do vhodne skoly a venuji mu cele dny, vecer sedi u jeho postele, nikam rodice nechodi, Tina venuje uplny maximum casu, rekla bych vic nez Federika, za nas neco takoveho nepripadalo v uvahu. Ty vidis jen vydaje a odjezdene kilometry.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:30:11) Alena - já jsem nechtěla říct, že se mu nevěnují, ale nevěnují se mu tím rozvojovým způsobem jako Federika, ale spíš tak běžně, řekla bych, ne? Nemají ho pořád zapřaženého. Má normální kroužky a tu školu má proto, že na běžné ZŠ by se mu asi nedařilo, jak jsem pochopila.
|
Alena |
|
(5.2.2019 9:34:12) Mne proste pripada, ze se Tina diteti venuje opravdu "nebezne", enormne nadstandardne.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 9:36:50) Mně ne Normální rodina s jedináčkem. Do školy dál od bydliště jezdí kvůli synovým specifikům. Kdybych měla tu možnost, udělám to taky. Neměli jsme ji, tak si holt platíme soukromou základku.
|
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 9:41:34) Já si myslím, že TaJ se dítěti věnuje naprost ideálně - netlačí ho někam, kam by ho chtěli mít rodiče, ale respektuje ho včetně jeho specifik, a myslím, že mu to výrazně pomůže vést v budoucnosti spokojenej život.
|
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:36:56) Salagnac - a tu školu má hlavně proto, že mu nevyhovuje velký kolektiv, měli jsme v podstatě štěstí, že "díky" jeho problémům ho na tu školu mohli vzít, jinak bychom taky hledali nejspíš nějakou alternativu...tady jedou podle běžných osnov, takže co se týče učiva, tak by asi na běžné škole zvládal taky v pohodě, ale tady je mu prostě líp, je tam mnohem lepší atmosféra...
|
|
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:34:24) Salagnac - tak jasně, na jazyk nechodí, protože chodí do logo třídy, i když zrovna angličtina mu jde od začátku mimořádně dobře (a na léto už má zaplacený týdenní tábor s angličtinou), vrcholový sport žádný nedělá, protože to není jeho zájem, chodí jen na sportovní kroužek ve škole, on není typ na nějaké vrcholové aktivity...podporujeme ho v zájmech tak normálně, prostě tím, že když rád kreslil, tak jsme našli výtvarný kroužek, kam chodil několik let, když měl zájem o vaření, tak chodil do kroužku vaření (plus doma jsme taky samozřejmě vařili), jelikož jeho největší koníček cca od 2 let je doprava a stále ten zájem sílí, tak trávíme jak já, tak manžel spoustu času po různých dopravních akcích, nádražích, dnech otevřených dveří v depech, vozovnách a garážích, jezdíme na modelářské výstavy a všechny možné železniční akce, kupujeme mu k tomu knížky a různé publikace, přizpůsobujeme tomu i dovolenou, když jsou k vidění někde nějaké typy vozidel, o které stojí vidět... Nemyslím, že podpora dítěte v jeho zájmech a schopnostech musí nutně znamenat to, že platíme drahé pobyty a kurzy, nebo že se vracíme každý den pozdě večer z tréninků...důležité je, že vnímáme to, co ho baví a k čemu tíhne a snažíme se to podporovat...znám celkem dost rodičů, kterým je to víceméně jedno, dítěti třeba dopřejí nějaký kroužek, ale hlavně pokud je to nijak moc nezatěžuje a nestojí to moc jejich času...
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:37:10) No právě, já myslím TaJ, že takto, jak to děláte vy je to dostačující a že takto to dělá asi většina rodičů, ne? Bez nutnosti taxikaření a neustálého spekulování nad školami a jejich změnou. Kdyby syn nechodil do logo třídy, tak myslím, že bys určitě nevolila školy typu Federiky a nejezdila kvůli tomu tolik km.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:40:06) Salagnac, kdyby nechodil do téhle školy, tak bychom hledali jinou vhodnou, která by mu vyhovovala a ta zrovna v pěší docházkové vzdálenosti fakt žádná není...takže bychom nejspíš zase někam dojížděli...
|
|
Alena |
|
(5.2.2019 9:40:19) " jak to děláte vy je to dostačující a že takto to dělá asi většina rodičů, ne?" to je porad dokola, to co dela TIna vetsina rodicu opravdu nedela.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:41:17) Tak já myslím, že většina rodičů to co Tina dělá.
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 9:42:53) Salagnac,
já třeba to, co Tina, nedělám zdaleka v takové míře a obdivuju ji.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:45:17) Ty ani Kudlo nemůžeš, když jsi pořád tady :)
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 9:50:12) Salagnac,
tak teď už jsou ve věku, kdy si spoustu věcí šéfujou sami, tak já mám logicky víc času.
|
|
|
|
Alena |
|
(5.2.2019 9:48:01) "Tak já myslím, že většina rodičů to co Tina dělá." neznam nikoho takoveho.
|
|
|
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 10:31:24) Aleno, já osobně si myslím, že většina rodičů jedináčků ano. Nebo kolem mě rodiče,kteří mají jedináčky běžně ano.
A třeba v tom sportu to vyleženě vidím, jak to baví dítě, tak to chytne i ty rodiče a dělají to proto, že to dělá to dítě (sami by to nedělali). TaJ syn má zájem, který nelze podporovat kroužkem (asi takový neexistuje).
Někdo tráví volné chvíle na závodech a přípravou kvalitní stravy, někdo sezením na nádraží.
To že musíš řešit pří specifickém dítěti školu (případně už školku)je prostě dané dg.dítěte. Stejně jako řešíš jeho dg. Pokud běžnou ZS nezvládne, tak holt musíš najít jinou volbu. ZS vychodit musí. Řešení musíš najít. A fakt asi rodič nenechá dítě nezvládat ZŠ. Tak ho holt vozí. Nebo mu přizpůsobí zvládní tak, aby tu školu (školku)zvládnul. Nevidím na tom nic mimořádného. Prostě řešíš díte s diagnozou,dle možností které v okolí máš.
A jako TaJ zná akce lokomitiv (dopravy či čeho) já znám tabulky soutěžě, výher, kdo kdy co kde a proč. Je to dítěte zájem. Normálně bych fakt neseděla a nesledovala tabulku xy a nenařizovala si budík, jelikož "Mami, ale oni zítra .. a to musím vidět. Budeme to pak rozebírat s klukama" a po pokoji se valí xy papíru s poznámkama, malůvkama dané soutěže. Dokaže půlku večeře rozebírat proč to tam bylo, proč to takhle.
Fakt mu u toho nestojím s pistolí u hlavy.
|
Alena |
|
(5.2.2019 10:38:03) "To že musíš řešit pří specifickém dítěti školu (případně už školku)je prostě dané dg.dítěte. Stejně jako řešíš jeho dg." Ale prave, ze resit nemusis. Spoustu rodicu neresi, kolikrat slysis vyroky "je nadanej, tak si nejak poradi" nebo - a to obzvlast miluju - "musi se naucit, ze v zivote se potka s ruznymi lidmi" (cimz se mysli situace, kdy se ucitel k diteti -i s diagnozou- chova s odpustenim jako "hovado"), nebudeme vychovavat dite ve skleniku (= soukroma skola ci skola s lepsim zachazenim)
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 10:43:59) Aleno, nevím. Těch dětí mnoho nemám, ale osobně jsem se moc nesetkala, že by někdo z nich neřešil problémy (což VD je někdy fakt nálož) svého dítěte. Moje dítě klasickou MŠ ve standardní době nezvládlo. Respektive by ho během 2 měsíců bez papíru vyrazili. Takže jsem měla možnost to buď řešit a nebo nevím.
Situaci "ono si s tím poradí" volím ve chvíli kdy vím, že tu situaci ustojí a já jsem schopna ji z dáli pozorovat a průběžně vyhodnocovat.
A na blba učitele narazíš všude.
|
Alena |
|
(5.2.2019 10:50:35) Ale mira problemu je prece u ruznych deti ruzna. Nekomu to k reseni pripada a nekomu ne. Nemyslim zrovna pripady, kdy dite ze skolniho zarizeni vylucuji, tam to rodic samozrejme resit musi, ale pripady, kde by se diteti jinde darilo lepe, ale rodic to nevnima nebo vnimat nechce.
"A na blba učitele narazíš všude." to taky povazuju za frazi. Jsou skoly, kde nenarazis nebo narazis velmi kratce a okmazite se to resi. Treba prave proto aby dite nenarazilo na blba rodice voli skolu soukromou.
|
Federika |
|
(5.2.2019 10:54:46) Aleno, ty víš, že já v takové škole kde dítě spíš těžko narazí na blbce, mám, ale má to jednu nevýhodu (čímž nechci tvrdit, že je to kvůli tomu špatně) Dítě má pocit, že to tak funguje i všude v reálný světě. Že ho lidi budou brát jako partnera všude. Nedávno mi volal z lyžáku, kde měl úraz, rozřízl si na lyžích nohu a byl na šití:" Mami, ten doktor byl strašně zlej, on mi to umrtvil a vůbec se mě pak nezeptal, jestli jsem v pohodě, začal rovnou šít, jako kdybych byl nějaký zvíře nebo co..."
|
Rodinová |
|
(5.2.2019 11:06:27) Federiko, to je muj jediny a zasadni problem s alternativnima, prijemnyma, waldorfskyma a podobnyma skolama, a to ze ta idylka jednou skonci
Ale treba v te dobe uz bude dite na naraz lepe pripravene, nevim, neresila jsem, jen teoretizuju ...
|
Federika |
|
(5.2.2019 11:09:36) Rodinová, ten gympl, kam chodí mladší syn, není alternativa.teda v to smyslu, jak to vnímám já. Ale od primy se chovají k dětem jako k partnerům a mají na ně celkově vyšší požadavky,děti se tomu brzy přizpůsobí. Jak to bude,až vyleze nevím, ale mezitím se setká s reálným životem asi dostatečně
|
Rodinová |
|
(5.2.2019 11:19:14) Ja taky nemyslela jen alternativy a taky nevim jak to dopada, proto se ptam.
Pri volbe "jine" skoly by me to napadlo zvazovat, protoze mam proste dojem, ze svet neni rajem ale treba prave tyhle jine skoly deti pripravi lepe ...
|
. . |
|
(5.2.2019 11:49:16) Rodinová, svět není rájem, ale je možné předejít tomu, aby dítě v prvních školních letech naráželo zbytečně tvrdě nebo naopak zbytečně pospávalo.
Jak to myslím mohu podat na hodně zjednodušeném, ale celkem ilustrujícím příkladu matiky. Pokud se učí v prvních letech blbě (a to v klasické české škole povětšinou ano), získá většina dětí velmi brzo pocit, že je těžká, že ono "na matiku není", atd... Přitom ve skutečnosti "na matiku" je nadáno stejně tolik dětí jako na přírodovědu či cokoli jiného. Tenhle vztah k matice a hlavně sebehodnocení vůči ní se jen málokdy podaří později zlomit. Prostě škoda je způsobena navždy.
A takhle to může být na nevhodné škole se vším. Se sebevědomím, vztahem ke vzdělání jako takovému, k institucím, autoritám, .................
K tomu jen poznámku, že vhodnou školou nemyslím nějaký konkrétní směr-styl, ale opravdu čistě kompatibilitu škola-dítě.
|
Rodinová |
|
(5.2.2019 12:24:45) Slupko, ja to chapu, dokonce si myslim, ze te dulezita "investice do vzdelani", co se tu resi, je usili rodicu/okoli najit pro sve konkretni dite skolu, co si spolu sednou.
A muze to byt i vesnicka zakladka ...
|
|
|
|
|
. . |
|
(5.2.2019 11:33:45) Rodinová jo, pracovala jsem při výběru základky s myšlenkou, že 11 (15) leté dítě bude odolnější, vyspělejší... než 6 leté. Že to menší potřebuje prostředí přiměřenější svému naturelu (příp. dg) a obecně vlídnější. Později že to (cokoli) již dá lépe, ostatně jako dospělý se fakt už musí srovnat se vším.
|
|
|
Alena |
|
(5.2.2019 11:09:40) Federiko, ale to ja nevnimam jako nevyhodu, ale jako vyhodu. Dite vyrusta vprostredi, kde je respekt, duvera a slusnost samozrejmost a bere si to za sve. Sice v realite vidi, ze to muze byt jinak , ale predpokladam, ze bude na takove chovani tlacit, sam se tak chovat a i takove chovani vyzadovat. A z prostredi, kde vyrustal bude mit takovou sebeduveru, ze mu to prijde automaticke. Obecne miluju rozvahy typu: nedame dite na alternativni (anglicky, pro nadane, jiny, vzdaleny, jakykoli...)stupen, protoze druhy to nema a pak by v "normalni" skole narazil. To si rikam, jestli jsou ti lide pricetni.
|
Federika |
|
(5.2.2019 11:11:28) Jo, to vidím sama. Syn se chová dospělejš, rozvážnějš, argumentuje, naslouchá. Víc než dřív. Přesto, že je pěkně v pubertě
|
|
|
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 10:55:33) Aleno, ale zrovna (nevím nechci soudit) TaJ syn by klasickou školku, nebo ZS nezvládnul. Musela najít možnost volby.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 11:01:20) Ale to psala i Fed, že její dítě potřebovalo "malou milou třídu", jen s jinou dg. Takže měly stejnou motivaci.
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 11:03:54) PsibezPP - tak školku určitě ne, ale školu asi jo, vzhledem k tomu, že tady jedou podle běžných osnov a má samé jedničky...nicméně byl by to pro něj zbytečný stres a pro nás všechny taky...takže když byla ta možnost zvolit něco, co mu vyhovuje víc, tak jsme měli naprosto jasno...stačila jedna návštěva školy, kdy jsme tam byli všichni tři i v hodině a nebylo co řešit. Kdyby tu v okolí byla nějaká malotřídka a ne jen samé školy, kde je 25 a víc dětí ve třídě, tak by třeba chodil tam, kdo ví...
|
|
Alena |
|
(5.2.2019 11:05:28) "Aleno, ale zrovna (nevím nechci soudit) TaJ syn by klasickou školku, nebo ZS nezvládnul." Myslim, ze zvladl, pamatuju si jak se rozhodovala. Vybrala ale pro nej vhodnejsi variantu. Jini rodice by to treba neresili a soupli dite do nejblizsi skoly.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 11:11:49) Aleno, přesně, my byli i u zápisu a hlásili se do běžné ZŠ...ale pak nám přišla do cesty ta druhá škola a bylo jasno
|
|
|
|
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:51:55) "osobně jsem se moc nesetkala, že by někdo z nich neřešil problémy"
Já jo, a je to mazec. S takovýma dětma pracuju. A úplně nejhorší je, když se rodiče nechají různými odborníky natlačit do jiných výchovných postupů (pod tlakem společnosti, hezky to tady předvádí Salagnac - to je takový DIVNÝ zájem, ty vlaky), než jim říká jejich srdce, to je teprve zbytečné trápení dětí, jen proto, aby zapadly do škatulek
|
Grainne |
|
(5.2.2019 10:59:57) Potíž je, když už jsme u těch škatulek, že škatulek je tolik, že každý si může najít tu svoji, brala jsem jako rodičovskou povinnost umožnit dětem najít si tu svoji...včetně někdy spletitého hledání. V případě potřeby i u dospělých jsme přišli na pomoc a pak se rychle stáhli.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 11:03:52) No ano, problém našeho školství je ten, že nabízí na výběr jen velmi málo škatulek, a když vybočuješ, tak z tebe vyrobí lůzra. Což nevidí ten, kdo se do těch našich školních škatulek čirou náhodou trefil.
|
Grainne |
|
(5.2.2019 11:39:13) Rozálie, no ano, můj nejsložitější životní úkol byl, jak vykličkovat základním a středním školstvím, aby z mých dětí nevyrobilo lúzry s pocitem nedostatečnosti. Vzhledem k tomu, že se to podařilo, nelituju žádné námahy, natož peněz.
Vzdělání je důležité, ale stejně důležitá je i cesta a způsob té cesty, která k němu vede.
|
Federika |
|
(5.2.2019 11:40:15) Jo, pod poslední větu se podepisuju. Ale já to tu už psala. Považuju tu cestu dokonce i za důležitější než výsledek.
|
|
|
|
|
|
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 10:53:52) "je nadanej, tak si nejak poradi" nebo - a to obzvlast miluju - "musi se naucit, ze v zivote se potka s ruznymi lidmi" (cimz se mysli situace, kdy se ucitel k diteti -i s diagnozou- chova s odpustenim jako "hovado"), nebudeme vychovavat dite ve skleniku (= soukroma skola ci skola s lepsim zachazenim)"
Ano, já to taky někdy používám, jelikož je to žátěž, kterou vím, že je vzhledem ke své povaze a dg. schopný unést. Nepošlu ho na přechod hor, když vím, že má problémy ujít 2km, ale zase ho ani ty 2 km neponesu a budu se snažit ho namotivovat, ať ujde 5 km.
nebudeme vychovavat dite ve skleniku (= soukroma skola ci skola s lepsim zachazenim)" Ano, to taky občas slyším. Stejně jako že by někdo nikdy nevozil, že na to nemají čas, dítěti musí stačit kroužek pod barákem. Lidi jsou různý.Přístupy jsou různé. Já znám hodně rodičů, kteří vozí, věnují se, atd. Ať je to sezením na nádraží, vozením na tréninky, placením angličtiny. A uznávám, že u jedničků je to jednoduší - nemusí dělit ten čas, tu pozornost a snáze se jim sžívá se zájmem dítětem, jelikož to nemají v xy vydání. Rodiče znají svoje dítě nejlíp a asi vědí, co je pro něj dobrý.
Já osobně si nemyslím, že Federika do něčeho svoje děti tlačí. Dle mého přistupuje k výchově velice podobně jako TaJ. Jen Federiku to stojí daleko víc času a financí. Ale věřím, že to že jejich dítě se dostane do xy úrovně není touha Federiky, ale jejich detí, jelikoz ony to musí vydřít.
|
Monty |
|
(5.2.2019 11:12:02) No, já si tohle rozhodnutí nemůžu vynachválit. A o tom, že by mělo dítě chodit na "jinou školu" jsem slyšela od školky x krát ze všech stran. Jsem vcelku dost přesvědčená o tom, že úplně normální škola byla ten největší možný benefit, kterej jsem mu jako rodič mohla dát.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 11:19:41) "úplně normální škola byla ten největší možný benefit, kterej jsem mu jako rodič mohla dát."
Monty, ty si hlavně měla víc štěstí, než rozumu, tedy tvoje dítě. Protože to, co píšeš o jeho škole, fakt není na většině základek běžný, jakkoliv tomu nedokážeš věřit.
|
Monty |
|
(5.2.2019 11:28:11) Rozálie, co není běžný? Že tam dětem nebrání ve vzdělání a nenutí je "pořád dokola něco opakovat", případně "nejedou podle nejslabšího"? Nevím jak někde na venkově, ale ve velkých městech bych to jako běžný vcelku i viděla. Tady se pořád řeší první stupeň, protože na druhej už "rodič z Rodiny" dítě nedá, aby náhodou nezakrnělo, jenže první stupeň je nuda pro většinu dětí, co nevyrůstají v ghettu.
|
Federika |
|
(5.2.2019 11:31:02) To není pravda, Monty. Jsou i školy, kde na prvním stupni dokážou ty děti zaujmout. Mně by třeba vadilo, kdyby se na prvním stupni moje dítě "šíleně nudilo".Byla jsem ráda, že jsme našli školy, kde měly pro děti takový aktivity,aby se nenudilo pokud možno žádný dítě. Navíc je asi celkem slušně připravovali na přijímačky,protože všechny děti, který chtěl, se bez problémů dostaly. Jsou rozdíly mezi základkama a je dobře, že si dneska můžeš vybrat.
|
Monty |
|
(5.2.2019 11:35:34) Federiko, mně ale vůbec nevadí, že dítě výuka na prvním stupni nudí, aspoň ho to motivuje k tomu, aby se umělo zabavit jinak. Na prvním stupni dítě nepotřebuje podávat žádný výkony a být nutně furt zapřažený, motivovaný a rozvíjený. Klidně si může svůj zábavnej program obstarat samo, dokonce mi to přijde i smysluplnější a výchovnější. Nenapadá mě vůbec nic, o co by moje dítě "přišlo" jen kvůli tomu, že si na prvním stupni jelo vlastní program.
|
Federika |
|
(5.2.2019 11:38:40) To je samozřejmě tvoje věc. Mně by prostě vadilo, že moje dítě není spokojený, nudí se, rezignuje, nevyužívá svůj potenciál a nakonec , když je možnost úniku na víceletej gympl, ani nemůže udělat přijímačky, protože ho škola dostatečně nemotivuje a nepřipraví. Prostě bych chtěla,a by ty roky moje dítě prožilo jinak, když to jde. A ono to jde. Je dobře, že si každej můžeme vybrat.
|
Monty |
|
(5.2.2019 11:41:41) Federiko, ale moje dítě bylo spokojený. Mělo spoustu času na to, aby si mohlo dělat to, co ho bavilo a zajímalo... a vlastně i na zdokonalování se v tom, co ho od poměrně útlého věku přiživuje. Nespokojený by naopak bylo, kdyby po něm furt někdo chtěl nějaký výkony a "smysluplně" ho zaměstnával. Protože - a píšu ti to po několikáté - ty máš kliku v tom směru, že dítě tvoje pravidla hry přijaly, kdybys měla dítě jako jsem byla třeba já, měla bys fakt smůlu.
|
Federika |
|
(5.2.2019 11:44:58) Tak pak se nenudil. Nuda je pro mě negativní slovo, něco, kdy dítě není spokojený. Moje děti samozřejmě měly a mají na prvním stupni taky spoustu času, všechny mají spoustu času atak se můžou věnovat věcem, který je baví a chtějí dělat. Na prvním stupni to o žádným výkonu není.
|
|
. . |
|
(5.2.2019 12:25:47) Monty, ovšem vedle nudy ve škole nebo požadování výkonů ještě existuje
normální stav, kdy se dítě se zájmem a v pohodě věnuje školní výuce
a nemusí si kreslit pod lavicí nebo čekat na přestávku či odpoledne, až si bude moci "dělat to svoje".
Mně hodiny nudy ve škole přijdou prostě jako pronuděný čas. Výsledek, že se naučí nevysírat, mi přijde dost slabý. To se dá i zábavně a s vedlejším efektem nějakých těch znalostí. Ale jak psáváš, jsme lidé různí...
|
|
|
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 12:07:45) "aspoň ho to motivuje k tomu, aby se umělo zabavit jinak. Na prvním stupni dítě nepotřebuje podávat žádný výkony a být nutně furt zapřažený, motivovaný a rozvíjený. Klidně si může svůj zábavnej program obstarat samo, dokonce mi to přijde i smysluplnější a výchovnější."
No, vždyť to píšu, nějakým zázrakem si tvoje dítě sedlo se systémem Ty za tím pořád hledáš nějaký rozvíjení a zabavování. Houbeles, většině lidí stačí, když je dítě ve škole spokojený, ale to je prostě v běžné škole minimum dětí. Pokud se děti nechovají podle jednoho určitého mustru, tak už jsou postihovány, nálepkovány, perzekvovány ... což samozřejmě zanechává hluboké stopy v jejich pojetí. Známky nejsou za znalosti, ale za to, jak si dítě sedne s učitelem. Takže nadprůměrně inteligentní dítě klidně skončí jako čtyřkař, což si sama uznala, že mu uzavírá cestu k vysněné SŠ.
Příklad - kluk s výrazným ADHD a dys, od první třídy mu tloukli do hlavy, jak je neschopný, nevydrží v klidu, v druhé třídě na propadnutí. Přešel k nám, do malého kolektivu, nikdo po něm nechce, aby vydržel sedět bez hnutí 45 min, prostě se u učení povaluje na koberci nebo poskakuje kolem lavice, a ejhle, z propadlíka náhle dvojkař. Když se může hýbat, chrlí ze sebe znalosti jak básničku. A kdyby nebylo nutné bazírovat na jakéms takéms solidním psaní, mohl by mít klidně jedničky. Ke kterým doufám dospěje, až mu vybojujeme psaní na PC, místo trápení se v sešitě. Věřím, že jak poroste, potřebu pohybu se naučí vybít si jinak, a bude z něj luxusní student. Zatím se proměnil z malého záškodníka ve spokojené, zvídavé, jen holt neposedné, dítě.
|
Monty |
|
(5.2.2019 12:10:55) Rozálie, no tak moje dítě si se systémem fakt nesedlo. Pouze se v něm naučilo fungovat tak, aby se navzájem až tak moc nevysírali. A na to byl právě ten první stupeň s nudnou výukou ideální.
|
Alena |
|
(5.2.2019 12:13:59) Monty a jsou právě rodiče, co očekávají od prvního stupně něco diametralni odlišného a proto vozí či plati.
|
|
|
|
|
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 11:45:04) "co není běžný? Že tam dětem nebrání ve vzdělání a nenutí je "pořád dokola něco opakovat", případně "nejedou podle nejslabšího"? Nevím jak někde na venkově, ale ve velkých městech bych to jako běžný vcelku i viděla. Tady se pořád řeší první stupeň, protože na druhej už "rodič z Rodiny" dítě nedá, aby náhodou nezakrnělo, jenže první stupeň je nuda pro většinu dětí, co nevyrůstají v ghettu."
Jak to víš, jak to chodí na jiných školách? Píše sem dost lidí pracujících ze školství, ale ty, z nějakého důvodu, víš o fungování škol víc, než oni, přestože pracuješ úplně v jiném oboru
Tak nějak si myslím, že jste narazili na solidnější učitele, než je průměr, a taky že se sešly zkrátka bystřejší děti, než je průměr - soudě dle "nejetí podle nejslabšího" a "neopakování pořád dokola" a taky podle toho, že si tvé dítě, zjevně inteligentní, našlo ve třídě kamarády. Věř nebo ne, to je dneska fakt nadstandard
Ona se ta kvalita druhého stupně jaksi odvíjí od kvality prvního, že. Těžko očekávat nějaké zázračné zlepšení, když stál první stupeň za prd. Dvě z našich dětí si to otestovaly osobně - jedno prchlo na šestiletý g, druhé přežilo do devítky, ale litovalo.
Nudu dětí ohledně obsahu učiva jako největší problém tam dosazuješ ty, ve skutečnosti je to problém podružný, ovšem kvalitním učitelem řešitelný - takže v našem školství neřešitelný (čest výjimkám).
|
|
|
|
|
|
. . |
|
(5.2.2019 10:55:03) Aleno,
"5.2.2019 10:38:03 "To že musíš řešit pří specifickém dítěti školu (případně už školku)je prostě dané dg.dítěte. Stejně jako řešíš jeho dg." Ale prave, ze resit nemusis. Spoustu rodicu neresi, kolikrat slysis vyroky "je nadanej, tak si nejak poradi" nebo - a to obzvlast miluju - "musi se naucit, ze v zivote se potka s ruznymi lidmi" (cimz se mysli situace, kdy se ucitel k diteti -i s diagnozou- chova s odpustenim jako "hovado"), nebudeme vychovavat dite ve skleniku (= soukroma skola ci skola s lepsim zachazenim)"
podepisuji.
|
|
|
. . |
|
(5.2.2019 10:49:01) "Někdo tráví volné chvíle na závodech a přípravou kvalitní stravy, někdo sezením na nádraží. "
Přesně tak. Děti si vychovají rodiče k obrazu svému. Na pár let. Pak si zase můžeme dělat jen to svoje
|
|
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:45:52) Salagnac - hele, myslíš, že většina rodičů by jela v sobotu ráno ještě za tmy s dítětem MHD do nějaké vozovny, protože si touží natočit přesně určitý typ tramvaje, jak tam odtud bude vyjíždět? To podnikli zrovna v sobotu s manželem...nebo třeba tenhle týden bude DP zkoušet nějaký nový typ autobusu...co myslíš, že budou dělat o víkendu? Už vědí linku, kde pojede....plus se věčně někde seznamujeme s řidiči a lidmi kolem toho...myslím, že většina rodičů by to asi nedělala, ale my když vidíme, co to pro syna znamená, tak to pro něj uděláme rádi, jsme rádi, že má svůj velký zájem, okolo nás totiž vidíme čím dál víc dětí v tomhle věku, které baví v podstatě jenom mobil a PC...poslední dobou jsem takový povzdech slyšela minimálně od dvou rodičů, že nemůžou dostat dítě nikam ven, že nemá o nic zájem, nic ho nebaví...
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:47:20) Tak by Tino ti rodiče o tom víkendu nešli do vozovny, ale třeba zase jinam, třeba bruslit nebo plavat nebo na koncert apod.
|
|
|
Evelyn1968,2děti |
|
(5.2.2019 21:26:58) Děti byly v soukromé školce, pak první dva roky na spádový základce u baráku, pak na jazykovce a nakonec na osmiletým gymplu. Do toho několik kroužků, hudba, sport, jazyky, ale jsme v okresním městě a bydlíme v dobrým místě, tak se všude, krom školky, dopravily samy, já bych je vozit nezvládala, při plným úvazku v práci.
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 9:48:25) Salagnac,
čteš to vůbec?
Myslím, že TaJ-ovic se synovi věnují naprosto srovnatelně s Federikou, akorát nemají tak "navenek prestižní" cíle (což není nic proti Federice, protože obojí shodně jde "po zájmech" těch dětí, přijde mi dokonce, že TaJ-ovic se mnohem víc přizpůsobujou tomu konkrétnímu dítěti a jeho zájmům, Federika trochu víc "směruje".
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:49:49) Kudla - ano souhlasím, TaJ se přizpůsobují dítěti, zatímco Federika děti přizpůsobuje obrazu svému.
|
Federika |
|
(5.2.2019 9:55:28) Salagnac, proti tomuhle bych se dost důrazně ohradila. Každý moje dítě je naprosto jiný. A já si vždycky dávala sakra práci, abych pro ně vybírala všechno podle nich samotných,aby jim to vyhovovalo,aby oni byli šťastní. Kvůli nejstaršímu synovi jsme se kdysi i stěhovali z Prahy. Měl ADHD (dneska víme, že ne ADHD, ale AS) a potřeboval malej, milej kolektiv, nebyl schopnej nastoupit do běžný velký první třídy. Všechny děti dělaly různé sporty a chodily do různých škol. Právě proto, že je každý jiný.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 9:58:16) Pardon, já to myslela tak, že ty se např. věnuješ jazykům a jsou pro Tebe důležité, tak i takto si přistupovala k dětem a volila jim podle toho školy, případně je dávala na soukromé hodiny. Potom bys asi nechtěla, aby dítě trávilo hodně času jen tak volně doma, tak jsi jim zvolila kroužky podle jejich zájmu, ale jen tak doma bys je po škole prostě mít nechtěla. Chceš, aby byli "aktivní" a moc nezaháleli.
|
Federika |
|
(5.2.2019 10:17:41) A s tím sportem-noo, to bylo vlastně trochu jinak Starší syn sport nesnášel, několik let jsme se snažili ho k tomu aspoň trochu vést, ale celkem bez výsledku. Mladší syn sportoval odjakživa rád a hodně, nejraději by dělla všechno. A dcera-ta sice nakonec sportuje jevíc, ale přivedla jsem ji na gymnastiku ve 4 letech jen proto, že byla kulaťoučká, všeho se bála, byla neprůbojná a moc se hejbat nechtěla To další už pak tak nějka přišlo, vymklo se to
|
. . |
|
(5.2.2019 10:31:06) Federiko - taky to tak máme. Věci se prostě samy nějak vyvinou (vymknou - nikdy jsem nechtěla mít z dětí výkonové sportovce, naštěstí je to opustilo s koncem puberty). Člověk chce upíchnout někam předškolní dítě, co je pořád v pohybu, aby sám přežil, a najednou ho vozí na evropské šampionáty
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 10:32:32) Naprosto souhlasím. Já taky chtěla někam narvat dítě, které od 4 let vědělo, co chce dělat za sport. Těžko se mu zakazovalo. Tak jsme ho vzali na nábor...A dneska je kde je.
|
|
Federika |
|
(5.2.2019 10:34:03) To moje nebylo pořád v pohybu, nehejbalo se vůbec!!! Nejradši jen stála, s kusem čokolády v ruce Když jsem poprvé volala do spotovního klubu, tak mi řekli, že ještě nezažili že by jim někdo oznámil:" Víte, mám oplácanou 4 letou holčičku, je to lenoch a je i docela nešikovná, potřebovala bych,aby se trochu hejbala..." Že prý jim pokaždý volají s tím,jakou šikulku doma mají, co všechno umí a co dělá, že ji určitě musí vzít..
|
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:36:02) Slupko - když ono se dnes dělá tolik různých soutěží a šampionátů v různých typech sportů, tanců apod., že není moc těžké jezdit na celoevropské soutěže. Když jsem viděla nějaké taneční soutěže dětí, co se staly mistry Evropy v nějakém hip hopu nebo co to je, tak jsem s si říkala, že to snad ani není možné. No ale doma mají diplom, že jsou mistry, přitom na tom nebylo nic zvláštního. Dnes se těch soutěží dělá mnohem více než dříve.
|
. . |
|
(5.2.2019 10:45:58) Salagnac, nepíšu přeci, že je to těžké, jen, že to prostě je (a vyžaduje to přeci jen nějakých pár tréninků týdně, víkendová a prázdninová soustřeďka a soutěže atd...), aniž by si to rodič pro dítě představoval, přál, plánoval...
|
|
|
|
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:59:59) Federiko, jo, přesně takový mám z toho u vás pocit, nemyslím si, že bys je směrovala k obrazu svému, to fakt ne...ale máš zase jiné děti, než třeba já, náš nemá takový ten "tah na branku" nebo jak se tomu říká, třeba nějaký sport na závodní úrovni by pro něj fakt nebyl, on chce ty věci dělat hlavně pro sebe, pro radost, jen tak...jakmile se z něčeho stane moc povinnost, tak ho to přestává bavit...jedině do té dopravy a všeho kolem toho je zakousnutý odmalička a tam je dost vytrvalý a dokáže překousnout i nějaké to nepohodlí
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 11:11:06) to je častá chyba "on chce ty věci dělat hlavně pro sebe, pro radost"...Oni i na té sportovní úrovni to dělají z radosti a pro sebe (jasně ve sportovním týmu musí být i sportovní). A základ je, že je to musí bavit, bez toho se to dělat nedá. Ano, povinnost tam je, musí přijít a něco tomu dát.Ale opět, dát tomu musí chtít to dítě samo, jinak to nemůže fungovat. Pokud je to tým, musí pak tomu všichni něco dát, jinak to nevede k cíli.
Vy asi taky musíte stát na nádraží v určitý čas, jinak to ujede. Nebo si musí zajistit tu akci, jinak nebude mít vstupenku. Pokud to ujede, tak to ujede jen jemu a krom zklamání asi z toho víc nebude. Jiný rozdíl tam není. Asi tam bude menší tlak, ale i ty závodní děti ten tlak musí bavit a dělají to pro sebe, jelikož je to baví a naplňuje. Jako J stát na nadraží.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 11:15:07) PsibezPP - tak jasně, akorát kvůli sportu by tu povinnost ochotný dělat nebyl, kvůli vlakům to dělá rád - klidně vstával v sobotu ráno v půl šesté, aby stihli ten výjezd tramvaje z vozovny a na nádraží musíme být včas, když někam jedeme, když tam jen natáčí vlaky, tak je to v podstatě jedno (i když jo, někdy má třeba zjištěné, pokud tam jede nějaký zvláštní vlak, který chce natočit...)
|
psibez PP |
|
(5.2.2019 11:18:54) Tohle je stejný. Já tam rozdíl nevidím.
I ty sportovní děti mohou říct stop, končím. Nebo u nás to tak je. Vědí, co se po nich chce a buď to tomu dají, nebo nedají. J nevadí vstávat kvůli vlaky, my vstáváme kvůli tréninku. Obě děti to baví a žijí tím. Vy žijete mašinama, nevím čím, my sportem.
Až synové budou dospělí, budou si jezdit a objíždět sami. U vás třeba dřív, u nás něco zajištuje klub (Německo, Polsko, atd...),tak budeme vozit dýl. Je to normální a přirozený vývoj. Syn s tatínkem chodí koukat na Hlavní nádraží, náš na zápas jeho oblíbeného týmu. Vy o víkendu stavíte koleje, my máme omlácené nohy. Vy jste měli všude měli postavené dráhy a vymýšlím si jízdní řády, my postavené hřiště a omlácené zdi.
Pak mám taky dítě, které bych řekla, že je jak tady někdo popisoval. Hraje závodně jeden sport. Ale tak nějak normálně. Zkusil vysokou šoutěž, ale odešel, nebavil ho tlak. Na rok se stáhnul do nezávodní skupiny, aby se vrátil do nižšší soutěžě. Tu spokojeně(a velice dobře) dává. Nikdy ho nepotkáš studovat tabulky, hrát ten sport doma. Nechce na zápas žádného týmu. Nabízela jsem, že stihnu ho odvést na trénink i do jiného města(má možnost), nechtěl. S dětma venku hraje na babu a schovku a je spokojený. Mohla bych říct "nikam jinam ho vozit nebudu" a je to tak. On je spokojený jak to je.
|
|
|
|
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:03:52) "potřeboval malej, milej kolektiv, nebyl schopnej nastoupit do běžný velký první třídy."
Já se obávám, že to tady nevysvětlíš. Tady jsou soukromé školy považovány za odkladiště tupých a vzpurných dětí zbohatlíků, kam chodí proto, aby udělali dojem na sousedy.
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 10:07:33) "já se obávám, že to tady nevysvětlíš. Tady jsou soukromé školy považovány za odkladiště tupých a vzpurných dětí zbohatlíků, kam chodí proto, aby udělali dojem na sousedy."
Rozálie, a to tady fakt padlo?
Já tu nic takovýho nečtu.
|
Grainne |
|
(5.2.2019 10:18:23) Moje děti nebyly tupé, zato vzpurné až až, takovým tím tichým, nesmyslným pravidlům se vzpírajícím a především na nervy části pedagogů lezoucím způsobem. Takže dvě ze tří mají placenou střední školu, kde jsme vsadili na větší toleranci "za ty prachy". Pro nás to bylo hodně za cenu omezení se, ale maturitu považujeme za základ k otevření dveří do života. Takový kompromis, jak to dát bez velkého násilí a přistřihování křidýlek, zároveň možnost, aby si šly další cestou po svém.
|
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:21:06) Asi ne přímo v téhle diskuzi, dříve ano, a v těch čerstvých diskuzích se tady opět táhne červená nit o zbytečném rozmaru - soukromé škole. Ve skutečnosti je důvodem k volbě soukromé školy nespokojenost s běžnou státní školou, obavy o dítě, nemá to co dělat s penězma, a už vůbec ne s dojmem na sousedy.
|
Grainne |
|
(5.2.2019 10:29:49) Rozálie, zcela po pravdě je mi úplně jedno, co si o tom kdo myslí, nebo jakým dojmem to působí. Možná i dost divným, nemáme spoustu věcí, které vlastnit je skoro slušnost, takže soukromá škola může působit nepatřičně, ale o to víc jsme hledali schůdnou cestu pro naše děti. Naše, ne jiných, z jiných rodin, kde mají jiné děti, jiné zájmy, jiné priority.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:36:27) Jj, já to chápu. Asi mě rozčiluje, že to nechápou ti odpůrci a "odpůrci" soukromých škol
|
Grainne |
|
(5.2.2019 10:39:51) Rozálie, aha, tak to mně nerozčiluje vůbec, spousta lidí nedohlédne přes vlastní dvorek = nemají doma moje děti
|
|
|
|
|
|
Federika |
|
(5.2.2019 10:11:56) Tohle nebyla soukromá škola, byla ta malá vesnická dvoutřídka Možná se dneska už takový ani nevyskytujou. Výběrem školy jsem se zabejvala dlouho, vím jistě, že by ho běžná základka o 25 dětech semlela, zničila. A těsně před nástupem do školy jsme prodali byt v Praze a šli do pronajatýho domu v méstě školy. Další děti problémy neměly, nemají, ale ten prostřední je prostě nadanej a toužil po škole, kde je výuka v angličtině. Ano, nejspíš proto,že chodil do bilingvní školky a prvního stupně, ale sám si našel Open gate, kam chtěl, nicméně to bylo fakt nad naše finanční možnosti. Tak si pak vybral podobnou, kam sám chodil na několik dní otevřených dveří a byl nadšenej.Je nadšenej nadále, v tercii. Staršímu synovi y se tam nelíbilo. A u dcery váhám, má ještě čas, rozhodně bych ji ale nestrkala nikam, kam nepatří,kam nechce. Je mi jinak celkem fuk, kdo si co o mě myslí,ale tohle konkrétní nařčení by mě mrzelo, protože to prostě není pravda. Co se týká těch jazyků-to částečně pravda je. Mě jazyky vždycky bavily, živí mě každej promítáme do dětí kus sebe sama.Moje kamarádka je posedlá geologií a její děti o tom vědí taky mnohem víc než ostatní děti v okolí.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:16:19) Nemyslela jsem to špatně, myslela jsem to tak, že jsi spíše aktivní typ člověka a asi by ses nemohla dívat na to dítě, které jsem popisovala níže. 19 let, jen škola, zájmy a mimoškolní aktivity žádné, podobné to měl na ZŠ. Myslím, že by ses mu snažila nějaký zájem vytvořit, najít něco, čemu se bude věnovat a nenechala bys ho jen ve škole, a potom jen doma.
|
Federika |
|
(5.2.2019 10:19:35) No, ale můj starší sny je v podstatě takovej, dokonce mám někdy pocit, že ho nebaví vůbec nic, snad jen jíst Jenže má ten AS, vůbec se projevuje jinak, není to s ním jednoduchý. Když si ale něco zamane, vždycky to nějak zvládne.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:21:38) Federiko, ale ten nejstarší chtěl mít přece německou maturitu a jít do Vídně, ne? Tak není takový flegmouš. Tento chlapec, co znám, chce studovat jen v Praze, ani do Brna by nešel. Nechtěl by bydlet na kolejích nebo s někým cizím v bytě.
|
Federika |
|
(5.2.2019 10:25:41) Flegmouš není rozhodně, má AS s agresivitou Ale je línej, neaktivní, ve škole vždycky působil, jako by spal. Výuku zvládal dobře, to jo ale prostě vypadal a vypadá, jako kdyby ho nikdy nic nezajímalo. Jediným koníčkem je vaření. Se sportem-to mi vyčetl, že jsem ho k tomu málo vedla Asi zapomněl, jak jsem ho ve 4. třídě naháněla autem, když zdrhnul z juda, na který chtěl původně strašně chodit
|
|
|
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:31:41) "19 let, jen škola, zájmy a mimoškolní aktivity žádné, podobné to měl na ZŠ"
Psala jsi předtím o PC. Víš, jak může vypadat třeba dospívání ajťáka, matfyzáka, nebo třeba spisovatelky? Pár jich znám a zvenčí jejich život vypadá přesně tak, jak jsi popsala. Nějaký další znak toho, jak je ten chlapec špatně vedený rodiči?
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:33:32) PC bylo myšleno hraní her, žádné programování nebo jestli myslíš něco podobného.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:42:07) No ano, většina budoucích ajťáků začala hraním her na PC Jestli ty nejsi jak jeden staroušek od nás, taky si myslí, že když někdo sedí u PC, tak si tam hraje
Že životy lidí nevypadají podle tvých představ, neznamená, že jsou míň kvalitní
|
Grainne |
|
(5.2.2019 10:48:37) Já mám exkluzivní vzorek tří kousků s různorodým vztahem k PC. Jeden se od něj prakticky neodlepil a už asi neodlepí, jeden ho bere odjakživa pragmaticky, asi jako pračku a myčku na nádobí, třetí od přilepení až po takřka odpor, jakožto děsivé zhůvěřilosti - kdy jede vlak, nebo jak uvařit fazole, se dá zavolat mamince, že jo.
|
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:52:39) Ajťák to opravdu nebude, to je patrné už z toho, na jakou SŠ chodí a kam chce jít dále na VŠ.
|
Rozállie |
|
(5.2.2019 10:57:54) Tak na jakou SŠ a VŠ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Alena |
|
(5.2.2019 9:51:03) "že TaJ-ovic se synovi věnují naprosto srovnatelně s Federikou, " to ne, Federika deli mezi tri deti a svoje zajmy. Podle toho co pise, TaJ, cas travi jen s ditetem a berou ho vsude sebou.Venuje se nesrovnatelne vice.
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 9:55:49) Kudlo, víš, já nemám potřebu se dohadovat a obhajovat...jen kolem sebe vidím teda málo rodičů, kteří by tohle s dítětem podnikali...jo jasně, plavat, bruslit apod. půjdou, ale to asi většina lidí považuje za smysluplnější, o tom to asi je...já třeba příští týden budu trávit počítám tak 2-3 hodinky denně na nádraží, kde budeme koukat na vlaky, plus pojedeme několikrát vlakem sem a tam, jen abychom se projeli určitým typem a mohl si ho natočit a nafotit...k tomu teda stihneme ještě asi dvě výstavy, kino a možná i nějaké to bobování, jestli tam bude sníh...ale budu to všechno dělat ráda, protože ta doprava je prostě jeho život a vypadá to, že tam bude jednou směřovat i profesně, tak ho v tom podporujeme jak se dá... A jinak teda nepodřizujeme se jen jeho zájmům, ale snažíme se mu ukazovat nové možnosti a zajímavosti, jezdíme na spoustu výletů, chodíme po horách, za kulturou...prostě se snažíme, aby zase neustrnul jen na té dopravě...
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 9:59:04) Tino,
tak přede MNOU se určitě nemusíš dohadovat ani obhajovat, protože Tě považuju z nás tady za toho, kdo toho pro své dítě dělá asi nejvíc, myšleno v tom nejlepším slova smyslu.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:01:20) Kudlo, já vím, však jsem to taky nemyslela přímo na tebe, jen jsem prostě reagovala na tvůj příspěvek...
|
|
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:00:55) TaJ přiznám se, že pokud bych měla čas trávit tím, že se budu projíždět vlaky a dívat se někde na nádraží na jízdní řády a typy vlaků, autobusů apod., tak to dělat nebudu a budu se to snažit asi spíš omezovat. Ten zájem je takový trochu divný, jakoby autistický.
|
Alena |
|
(5.2.2019 10:03:50) "Ten zájem je takový trochu divný, jakoby autistický." asi jako ty.
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:07:18) Tak není to prostě zájem běžného dítěte, takto jsem to asi měla říct. Jedoucí vlaky v hezké krajině jsou pěkné, to uznávám, nebo pokud se to bere jako výlet. Nicméně asi sama uznáš, že 80 % dětí by nebavilo studovat jízdní řády a chodit se takhle dívat na vyjíždějící autobusy nebo vlaky.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:10:17) Salagnac, jo, tak na výlety vlakem samozřejmě taky jezdíme, ale třeba na parní, nebo nějaké historické vlaky se jezdíme zásadně koukat, jak odjíždějí, protože jaksi když sedíš v tom vagóně, tak nevidíš nic, co se děje kolem, nenatočíš si ten krásný stroj zvenku apod...takže třeba historickými parními vlaky my téměř nejezdíme, ale odchytáváme je někde na nádražích, nebo po trase
|
|
Kudla2 |
|
(5.2.2019 10:10:45) Salagnac,
jenomže ONA má dítě, který spadá do těch 20 % a chová se podle toho. To, jestli to má většina jinak, je úplně jedno, protože důležitý je, jak to má toto jedno konkrétní dítě.
Což je správný, obávám se, že ty chceš pouze rejt a pokoušet se znejisťovat. Ale myslím, že Tina je naštěstí tak pevná v kramflekách, že ti to u ní bude houby platný
|
|
|
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:07:43) Salagnac, tak omezovat to určitě nebudu, je to jeho život a největší zájem, začalo to už s první vláčkodráhou ve 2 letech...a nejsou to jen jízdní řády (ty ho zajímají spíš okrajově) a typy vlaků autobusů, on toho ví o tom docela hodně, zajímá se i o ty historické vozy, rád to fotí a natáčí, když se koukneš na YouTube, tak tam jsou takových nadšenců mraky, kteří tam přidávají všechno možné kolem vlaků a dopravy...a on se díky tomu často i seznámí se řidiči nebo strojvedoucími, dostane se tam, kam se normálně nedostaneš...řekla bych že jednou na té dopravní škole někde skončí...trochu autistické to možná je, ale když se někdy zajedeš podívat na nějaké železniční akce, třeba na setkání parních lokomotiv, tak už po cestě narazíš podél kolejí na mraky takových nadšenců, kteří tam sedí u trati hodinu a čekají na ten konkrétní vlak, aby si ho natočili, o těch mracích lidí potom na nádraží, ani nemluvím
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:10:57) Je zase dobře, že má takový neobvyklý koníček a drží se ho, i když je v něm mezi dětmi asi s tímto zájmem v menšině a moc si s nimi o tom nepovykládá. Zřejmě se pro tu práci v této oblasti narodil, jak se říká.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:14:51) Salagnac, u nich ve třídě se jich o tu dopravu zajímá 5 dětí z celkových 8 A víš kde jim jeden rok předávali pololetní vysvědčení (jejich třídě tedy)? Udělali si výlet do Technického muzea a pro vysvědčení si chodili nahoru na ten ochoz k parní lokomotivě
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:16:50) Tak to je potom jiná, netušila jsem, že je to tak rozšířený koníček.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:22:03) Salagnac, víc, než si myslíš, protože na všech těch dopravních akcích, dnech otevřených dveří DP a akcích kolem vlaků, parních lokomotiv apod., bývají vždycky fakt davy lidí, všude chodíme hned brzy na otvíračku, protože pak stojí fronty u jednotlivých vozů, všichni se chtějí podívat dovnitř, děti si chtějí sednout za volant, nebo prohlídnout vůz zevnitř apod...to samé na jízdy historickým metrem, kde syn jel celou dobu v kabině (spolu s dalšími dětmi), to se objednává i několik měsíců dopředu...
|
Salagnac |
|
(5.2.2019 10:23:58) Budu si tam muset někdy zajít, když je to tak lákavé. Mně se líbí vlaky jedoucí krajinou, mívá to ve filmech hodně Svěrák.
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:27:25) Salagnac, zajdi, třeba v květnu bývá v Lužné setkání parních lokomotiv, vytahují je postupně na točnu a povídají o nich spoustu zajímavých věcí, je tam i modelové kolejiště, vystavených spousta jiných lokomotiv...je to moc fajn...dokonce i synova angličtinářka miluje parní lokomotivy...a je fakt, že takový záběr parní lokomotivy, jak jede třeba po železničním mostě v Praze přes Vltavu, to jsou fakt pěkné snímky...a my ze synova dětství pamatujeme a máme vyfocené i některé ty parní stroje, když ještě jezdily a teď už jsou tam jenom jako nepojízdné exponáty...
|
|
|
|
|
|
|
|
JaninaH |
|
(5.2.2019 10:10:07) Salagnac, proč by to byl divný zájem? Můj syn měl jednu dobu stejný zájem, ne tedy o vlaky, ale o prostředky MHD, znal všechny typy autobusů, tramvají, vozů metra. Ve střešovické vozovně jsme byli několikrát (neznám nudnější místo ).
|
TaJ |
|
(5.2.2019 10:11:33) Janino, tak to syn je ve Střešovické vozovně několikrát do roka, v Lužné v muzeu ČD taky...u nás to začalo vlaky a časem k tomu přibral i MHD a trvá ten zájem už v podstatě 9 let...
|
|
|
|
|
|
|
|