HelenaPa |
|
(26.9.2014 8:25:42) Z různých diskuzí tady začínám nabývat dojmu, že rodiče by nejraději, aby si učitelé zapomínání nevšímali. Stěžují si na obě praktikované varianty, tj. zhoršování známky z předmětu nebo známky z chování.
Jaká varianta je pro vás přijatelnější? Nebo máte jiný nápad?
Já jsem to dělávala tak, že jsem si u sebe v sešitě dělala čárky, kolikrát žák/student zapomněl. A pak, když na konci pololetí chodili, jestli si můžou vylepšit známku, jsem jim ukázala, jak moc se snažili během pololetí. Takže kdo každou chvíli něco neměl, tak tu příležitost nedostal nebo dostal těžší zadání než ten, kdo byl celou dobu pečlivější. V případě, že šlo o zapomínání úkolů, které jsem chtěla známkovat, tak měli možnost donést ho do další hodiny (jen za čárku u mě v seště), pokud to neudělali, přišla pětka. Naopak, pokud třeba DÚ splnilo jen několik a většina se na to vykašlala, tak jsem jim prostě nasázela jedničky za snahu, aby si trošku zlepšili průměr
Z toho vyplývá i můj názor jako rodiče - uvítala bych hodnocení "přístupu k předmětu" spíš ve známce z daného předmětu než z chování.
|
Kalali |
|
(26.9.2014 8:33:24) Takový přístup bych ocenila. U nás se zapomínáky odráží v hodnocení chování. Takže u nás si to dcera hlídá až ke konci roku, kdy pravidelně končí jedním zapomínákem před napomenutím třídního učitele, nebo důtkou, netuším jak se tomu říká, protože tomu naštěstí vždy unikla.
|
|
caira (Vojta1/03,Mates11/04) |
|
(26.9.2014 8:34:42) Líbí se mi Tvůj přístup. Za mého mládí a dětství to bylo stejné... třídní kniha a v ní třídní sešit, kam učitele dělali čárky za zapomínání. Za pět čárek poznámka do žákajdy, za pět poznámek cosi jako třídní důtka za zapomínání ... dál to snad nikdy nidko nedotáhl jen vím, že já jsem byla fakt lempl, důtku jsem měla každé pololetí ale k tomu vyznamení a pochvaly za olympiády a sportovní úspěchy. U mých synů ve třídě platilo a platí, že pomůcky na výtvarku a na pracovky (př.šití, vyšívání, látky) si děti půjčují - protože ten kus růžového flanelu, co chtěl můj syn vyhodit se náramně hodil Báře na šaty pro medvěda apod. Netřeba zbytečných buzerací,že?
|
Anni&Annika |
|
(26.9.2014 8:40:52) Ja bych zavedla jeste jednu kolonku /na vysvedceni/ stejne jako to mela mala ve druhe tride. Jmenuje se to arbeitsverhalten. Je to o pristupu k praci ve skole. Plneni ukolu.
|
|
|
Lída+2 |
|
(26.9.2014 8:42:04) Po tom co se stalo díky úče č. 2 s mladším synem , když zavedla puntíky.... Nervoval se po škole chtěl hned domů, dokud si vše neudělala, nevylezl z pokoje..a dokonce si psal úkoly v autě cestou k zubaři....jen,aby to všechno měl radši hned.....dokod si to pamatuje.... Protože mě se teda nelíbilo....za cokoliv zapomenutýho. I můj podpis puntík. za 3 puntíky poznámka za 3 poznámky třídní dutka a pak to pokračovalo až k 2 z chování. A pár borců se ní dopracovalo už v pololetí.
A to měl syn první rok asi jeden puntík za pololetí. A poslední 2 roky 0puntíků.
TAk individuálním přístup....jenže to v tom množství nejde.
|
Anni&Annika |
|
(26.9.2014 8:43:53) Lido, ale to je des...dvojka schovani se i za male v cecske skole davala jen ve vyjimecnych pripadech a i tak to musel schvalit reditel.
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 8:47:33) Anni, měla by ji schválit pedagogická rada, ne jen ředitel.
|
Anni&Annika |
|
(26.9.2014 8:48:45) aha...no tak daleko nejsem...ja zaslechla jen to o rediteli
|
|
Lída+2 |
|
(26.9.2014 9:00:02) Tak to asi podali tak, že 3 jeho spolužáci ji za ty puntíky měli už v pololetí...a určitě to bylo za ně...vím to z konzultací.
|
|
|
Delete |
|
(26.9.2014 17:02:58) Anni, no u nás se loni za zapomínání k dvojce z chování dopracovalo 5 páťáků ze 16 . A v naší škole se to považuje za skvělý způsob řešení, nejvíc tomu tleskají ti rodiče, co jejich dítě prostě nezapomíná .
|
Anni&Annika |
|
(26.9.2014 17:08:45) Delete..a to se ti rodice neozvali? Jako chapu ze zapominani je nekdy umorne /pro ucitele/ a kdyz je to jak kdyz hrach na stenu hazis, tak to nastve, ale tohle je teda pres caru. To bych teda rvala a byt detma, tak snad delam rebelie a sabotuju vyucovani vsemoznymi zpusoby. Kdyz snizena znamka z chovani, tak at je aspon za to chovani.
|
Delete |
|
(26.9.2014 17:20:52) Anni, rodiče se ozývají, včetně mě, pořád....řeší se to tu, co mám v téhle škole holky....ale ředitelka je pevná v kramflecích, má podporu učitelského sboru (druhého stupně, který, jak už jsem psala včera, bohužel začíná požírat ten první ), z rodičů ve Školské radě jsem proti jen já, takže ani tudy cesta nevede . A ti, kterých se to týká, jsou už tak zdeptaní, že prostě rezignují.
|
Anni&Annika |
|
(26.9.2014 17:23:25) Delete, nechapu
|
|
|
|
Lenka, 2 děti | •
|
(15.10.2014 20:16:27) Jo, jo také bych jednou ve své firmě měla ráda pracanta co splní pouze ty povinnosti, na které nezapomene. To mu za to pak určitě alespoň přidám na platu nebo to s radostí udělám za něj. Panebože k čemu je to v té škole vedou. Zodpovědnost za sebe a plnění školních povinností!!!! Takové nesmysly! Měli byste si jít někam postěžovat nebo přinejmenším podpořit své děti v myšlence, že ta učitelka je uplně blbá, když v nich chce něco tak nesmyslného jako je zodpovědnost vypěstovat. Lidi zamyslete se trošku nad sebou.
|
|
|
|
ALL |
|
(26.9.2014 9:53:50) "radši hned.....dokod si to pamatuje...." - Praktické je naučit se zapsat si hned ve škole všechny úkoly a zadání do speciálního sešitku, pak stačí doma se podívat. (Píšu si pořád něco dodnes, akorát na papírky a ty ztrácím... )
|
|
ALL |
|
(26.9.2014 9:53:50) "radši hned.....dokod si to pamatuje...." - Praktické je naučit se zapsat si hned ve škole všechny úkoly a zadání do speciálního sešitku, pak stačí doma se podívat. (Píšu si pořád něco dodnes, akorát na papírky a ty ztrácím... )
|
Lída+2 |
|
(26.9.2014 10:44:10) však oni to dělají, jenže prvnáci nevládnou v tuhle dobu písmem...teda většina...syn měl zvýrazňovač a prostě si to zaškrtával...a bylo mi jedno co si o tom úča myslí.......
|
|
|
Termix |
|
(26.9.2014 10:09:00) Když byl syn v první třídě, tak jsem toho v posledním čtvrtletí měla fakt hodně a stalo se, že jsem v jeden den nedohlídla na to, aby si syn odnesl do školy tělocvik, brávala jsem pravidelně domů na praní, a ve stejný den jsem mu zapomněla zkontrolovat, že má sebou slabikář. Syn dostal dvě poznámky v jeden den a papírek pro mě, že už jen jedno zapomenutí a bude mít napomenutí třídního učitele. Jako co to provedlo se mnou do konce školního roku ... byla jsem fakt na mrtvici a já se bála, abychom něco nepopletli. Přišlo mi to fakt moc přísné.
|
Martina, 3 synové |
|
(26.9.2014 10:24:34) To nesmíš tak prožívat: i já - poměrně hodné dítě - jsem měla třídní nebo ředitelskou důtku skoro každý rok, moji chlapci každé čtvrtletí, to jsem ani neřešila.
|
Termix |
|
(26.9.2014 11:22:26) A jak bys to vysvětlila tomu prvňákovi? Jako co si budeme namlouvat, v první třídě je to hodně o rodičích. Syn je teď ve čtvrté a je samostatný a samozřejmě si vše chystá sám. A naštěstí nezapomíná a hlavně má osvícenou učitelku. A dcera ještě osvícenější. Ta je přímo ztělesnění dokonalosti. A myslím to upřímně, je prostě skvělá.
|
Martina, 3 synové |
|
(26.9.2014 13:26:46) Samozřejmě je to v malém věku hlavně o rodičích.
Pokud dítě dostane kázeňský trest za zapomínání pomůcek, tak to znamená, že zapomíná pomůcky: nic víc a nic míň - nebudu z toho vyvozovat, že se v dospělém životě bude úspěšně přenášet přes maličkosti ani to, že je prokletý budižkničemu. Jakkoli se oboje může stát.
|
A. | •
|
(26.9.2014 13:34:09) u nás / v naší škole/ se zapomínání nijak netrestá, protože všechny pomůcky mají děti ve škole, domů nosí akorát penál, ale stejně mají v boxu náhradní tužku s gumou a dalšími věcmi, takže kdyby zapomněli ten penál, tak by se nic nedělo, když zapomene napsat úkol, tak ho dostane vypracovat druhý den znovu, nic se z toho nedělá, kdyby soustavně nedělal domácí úkoly, tak to bude mít napsáno na vysvědčení, že zanedbává domácí přípravu, přijde mi to absolutně jednoduché, nulová starost pro rodiče,
|
|
Jahala. |
|
(26.9.2014 17:45:36) Já tento týden zapomněla část klíčů od školy ráno jsem měla s dětmi bojovku jak se dostat do školy a klubovny. Vytáhla jsem kolegyni z postele naštěstí mi nenapsala poznámku a ani důtku ;-) Já byla hotová. Děti se měly radost
|
|
|
|
|
Lída+2 |
|
(26.9.2014 10:45:26) Termix, myslím, že právě to z některých jedinců udlá nerváky na celý život a flegmoušům to je jedno.....a dál bude....
|
|
|
|
jentak | •
|
(26.9.2014 8:42:47) U nás mají sešit, z jedné strany se píše zapomínání a z druhé strany kázeňské přestupky. Po měsíci se to sečte a napíše výsledek do žákovský, aby rodiče věděli. Navíc se o tom mluví každý týden na třídnické hodině - "hříšník" má k tomu právo říct své /tedy k tomu, co bylo předchozí týden/, vyjádření se tam připíše a sleduje, co si z toho žák vzal a nebo se hledá jiný přístup. Od prvního dalšího měsíce se jede nanovo - s čistým listem. Učitelé říkají, že pololetí nebo i čtvrtletí je pro žáky dlouho a táhnout s sebou zapomínání ze svého třeba jednoho blbýho období, je stresující, že takhle mají šanci na zlepšení a že vidí, jak na ně působí, když mají třeba 10 zapomenutí v měsíci a následující jen jedno a slyší - no, skvělé - přemýšlel jsi o tom, čím to minulý měsíc bylo? My jsme věděli, že to je jen špatné období a jsme rádi, že se to potvrdilo. Chci říct - nepromítá se zapomínání v podstatě nikam, ale máme ve školním řádu taky postihy, ale nevyužívají se, není prý třeba. Pokud má dítě problém, je třeba najít důvod a způsob, jak to vyřešit.
|
Delete |
|
(26.9.2014 17:06:39) jentak, tohle se mi líbí, zapisuju do paměti, zkusím začít používat (později, zatím je spíš hodlám trénovat, aby si něco zapamatovali).
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(26.9.2014 20:09:59) "Pokud má dítě problém, je třeba najít důvod a způsob, jak to vyřešit."
|
|
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 8:46:04) To, co jsem napsala výš, jsem používala na ZŠ i SŠ. Ale ještě dodám, co bývalo navíc na základce. Protože mám povinnost rodiče informovat o všem, co se týká vzdělávání (tj. i o zapomínání), tak jsem psávala po třech zpomenutích vzkaz: 3x nepřipraven na hodinu AJ. Někteří rodiče byli rádi, že nepíšu pokaždé, ale zároveň chtěli vědět, že je potřeba na něco víc dohlédnout. Ale jiní se zlobili, že musejí pořád podepisovat žákovskou.Člověk se nezavděčí
|
jentak | •
|
(26.9.2014 8:59:58) No jo - ale věděli rodiče, které to zajímalo, kdy přesně to zapomenutí bylo a čeho se to týkalo? To já bych chtěla vědět. U nás ten sešit je volně, takže řeknu, že chci vědět kdy a za co a syn mi to vyhledá a vypíše, co je tam psáno - protože on si to pochopitelně nepamatuje.
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 9:02:52) jentak, ve třídnici býval sešit se zapomínáním a napomínáním k dispozici, tj. pokud rodič chtěl, tak a) mohl se kdykoliv poptat u třídního nebo b) domluvit s vyučujícím, že chce podrobnější informace a dostalo se mu jich. Po mně je nikdo častěji nechtěl, ale klidně bych vyhověla a byla ráda, že mají rodiče snahu to řešit.
|
jentak | •
|
(26.9.2014 9:05:54) Aha - u nás je ten sešit volně na stole - zajímalo mě, jestli se stalo, že se ten sešit někdy ztratil. Ještě prý nikdy. Podle mýho je to o tom, že děti to berou jako info a ne jako bič na sebe, tak proč by se snažily ten sešit někam zašít.
|
|
|
|
|
Jachtarka |
|
(26.9.2014 8:46:04) U nás se zapomenuté úkoly "trestají" prací navíc. Myslím prací do školy - další cvičení, příklady atd. On to ani není trest.
Myslím, že je to velmi dobrá příprava na praktický život - obvykle v životě zapomenutí způsobí, že se sice svět nezboří, ALE přidá to práci, aby se opomenutí kompenzovalo.
|
jentak | •
|
(26.9.2014 9:03:38) To by u nás nešlo. U nás se naopak nosí tzv. dobrovolné úkoly - ty učitel zadá a je na dětech, jestli je udělají nebo ne, je to na nich. Takže trest - práce navíc - by byl totálně mimo, u nás za to prostě nemají nic, jen ten zápis - a to ještě ne vždy.
|
Jachtarka |
|
(26.9.2014 9:27:29) Jaký je dopad těch dobrovolných úkolů? (kromě toho, že si procvičí .... )
|
jentak | •
|
(26.9.2014 9:38:58) Na prvním stupni se známkovaly - tedy jen ty, co byly za jedna - a za 5 jedniček byla jedna jednička tzv. velká, tedy do hodnocení - ale bylo tam vypsáno, že to jsou dobr. úkoly. A v podstatě se přihlédlo v konečném hodnocení k tomu, jestli dítě pracuje třeba i navíc a nebo ne. Tedy přihlédlo - pokud to bylo nerozhodně. Potom - pochopitelně si procvičí látku, což je dle mýho smyslem toho úkolu. Na druhém stupni se to neznámkuje, ale učitel si značí, kdo ten úkol měl. A dost často jsou tyto úkoly na druhém stupni takové ty tzv. těžší - žáci jsou naučeni, že pokud ho chtějí vypracovat a věnují se mu, ale zadrhnou se a mají s tím problém, sdělí učiteli, jak postupovaly a v čem vidí problém a on se jim věnuje extra. Kdo se na to nepodíval, má smolíka, protože nemusí tušit, kde je problém - i když řešení si může napsat, ale nemusí.
|
|
|
|
|
Kudla2 |
|
(26.9.2014 8:46:13) Já bych mu dala možnost zapomenutí napravit s nějakým drobným úkolem navíc, aby si lépe zapamatoval, že příště se vyplatí věci nosit.
Třeba zapomeneš sešit = budeš psát na papír a doma si to přepíšeš do sešitu.
Pomůcky podle situace, pokud zapomeneš důležitou pomůcku, kterou na něco skutečně potřebuješ, tak si to buď doplníš tak, aby to bylo ve stejný kvalitě, nebo tě oznámkuju za tu sníženou kvalitu (tj. pokud nebudeš mít třeba kružítko a budeme něco rýsovat, tak chci vidět v sešitě kruh narýsovaný kružítkem, když si to doplníš do druhého dne doma, není problém, když tam uvidím bramboru, budeš mít blbou známku).
|
|
Lucie (+3 zlatíčka) |
|
(26.9.2014 8:46:15) Heleno, já jsem zakládala tu diskuzi, kdy syn nemohl psát písemku, na kterou si nepřinesl sešit a dostal z ní automaticky pětku. To nepřijde jako šťastné řešení.
Na této škole ale jinak mají nastaveno, že zapomínání se sčítá a dostávají přes třídní důtku až po dvojku z chování, tak to bylo řečeno na třídní schůzce. Já s tím problém nemám, pokud tato pravidla znám dopředu. Jak se to provádí v praxi, nevím. Výše zmíněná učitelka se tím ale neřídí (pokud mu tedy k té pětce nepřidala ještě puntík za zapomínání )
U dcery na gymnáziu to záleží na uvážení učitele a zahrnují to vždy do hodnocení svého předmětu. Tam už se fantazii jednotlivých učitelů meze nekladou, ale myslím, že to mají víceméně podobně jako ty.
Ani s jedním nemám problém, jen způsob jedna mi přijde poměrně krkolomný a administrativně náročný a v praxi si ho tedy zatím neumím představit.
|
|
Gertruda |
|
(26.9.2014 8:46:26) Premyslim, co dalsiho muze zak zapomenout, aby to vyzadovalo reseni a nic dalsiho nenachazim. Jedna se tedy o zapominani domacich ukolu. Se starsimi studenty je rozumne tvoje reseni, s mensimi detmi bych si promluvila s rodicem.
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 8:50:07) Gertrudo, zapomenout se dají i pomůcky, které potřebuješ na práci. Učebnici můžeš použít se sousedem společně. Pracovní sešit už hůř (buď dělá jeden a druhý ne, nebo se radí a pracují spolu a ruší ostatní). No a když si třeba mají donést oblíbenou hračku (aby o ní mohli vyprávět, popsat ji, ukázat co umí,......) nebo najký obrázek z novin / časopisu / reklamního letáku pro další práci, zase nemají s čím dělat.
|
Gertruda |
|
(26.9.2014 9:17:39) Vse se da popujcovat, udelat priste apod.
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(26.9.2014 9:20:42) můj děda vždycky říkal, že když nejde o život, tak jde vlastně o ho... Já si naopak myslím, že tahle neřest může člověka naučit výborně improvizovat, což je vlastnost, která se v dospělosti a pracovním životě velmi hodí!
|
Lassiesevrací |
|
(26.9.2014 9:24:57) Presne...jak nejde zivot. Taky ted resime ten zivot.Dcera vcera s manzelem prijela za brachou do nemocnice,cestou domu usnula v aute a manzel ji odnesl hned do postele.Ukol nestihla,tak sla dneska bez nej.
|
jentak | •
|
(26.9.2014 9:31:18) Tak to je snad logický - občas se stane, že na úkol není čas nebo nejsou síly. Není to pravidlo, ale občas se taky stalo, že syn přišel z tréninku s tím, že si chvilku odpočine a prostě tvrdě usnul - a úkol neměl. Když to není často, ani se nepíše zapomenutí, stačí vysvětlení a sdělení, kdy úkol donese. Ale nefunguje to, pokud je na úkol víkend - ale u nás se nedává úkol třeba z pátku na pondělí, ale třeba ze středy na úterý, středu apod. - aby měl na to každý čas. Ale třeba z češtiny nebo mat. byl dost často procvičovací úkol ze dne na den - a tam se to běžně omlouvalo.
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 9:39:47) jentak - normální učitel přijme omluvu stylem včera jsem to nestihl, protože jsem prostě po tréninku tvrdě usnul. Pokud to není pravidelně každý týden. Stejně tak jako třeba u Lassi, kde mají fakt důležitější problémy, než úkol z matiky. Byla jsem ráda, za malou vesnickou základku, kde se na každého věděl každý drb. Protože to pomáhalo vyjít dětem vstříc. Například přišla třídní: "Hele, u Nováků se rozvádej. Pepíček je z toho celej vystresovanej, tak ho prosím tě moc nehoň." nebo "Hele, Simonce umřel tatínek, tak na to bacha." A člověk pak ví, že nemá v téhle třídě zadávat opakování na téma "My family."
|
jentak | •
|
(26.9.2014 9:41:08) No jasně že to je normální - jenže někteří učitelé evidentně normální nejsou
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 9:42:56) jentak: nojo, to v každé profesi
|
|
|
x x |
|
(26.9.2014 9:43:38) Hele jsme taky na vesnici a tady ty drby ale dost nesnáším. Pokud budu považovat za vhodné, aby moje dítě mělo kvůli nějaké situaci úlevu třeba v úkolu nebo tak něco, sdělím to učitelce či ředitelce sama, ne že se to bude šuškat po celé vsi a i v kabinetu. Co je celé vsi do toho, jaké máme doma problémy, nebo co za problémy mají děti.
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 9:50:27) Žubko, víš, já osobně drby ráda nemám,je mi i jedno, co si o mně místní drbny povídají, ale aspoň něco málo jim prostě dávám k dobru - to, že někomu prostě můžu pomoct. Třeba to, že tehdy šesťačce umřel tatínek nebyl drb. To prostě samozřejmě matka ve škole nahlásila. No a bylo by ode mě lepší ji nechat vypracovat práci na téma My father? Nebo to s rozvodem - kluk začal dělat blbosti. Prudil, strhával na sebe pozornost. Dřív to nedělával. Tak s ním dala třídní v kabinetě řeč a z něj vypadlo tohle. Tak prostě šla a řekla mi to, abych věděla a mohla se podle toho zařídit.
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(26.9.2014 11:25:46) Heleno,to je pravda.Jsem moc rada,ze deti vozim do vesnicke skoly.Ted se dobre dohodla pani ucitelka z nemocnice se synovou tridni.Jede podle stejnych ucebnic,dohodly se i na tempu vyuky.....proste syna nevyskrtly a nenasily mu automaticky rok odklad a pocitaji s nim.Syn dela v nemocnici ukoly,vsechno ho zajima,tak to zkusime.I kdyz ta moznost,ze pujde do te prvi za ro,porad zustava,tak se s nim porad pocita a nam tenhle pristup moc pomaha.To same reditelka skoly a druzinarky....vsichni se snazi vyjit vstric.
|
Lassiesevrací |
|
(26.9.2014 11:27:08) Omlouvam se za preklepy,pisu z mobilu a moc mi to nejde.....
|
|
HelenaPa |
|
(26.9.2014 11:27:39) Lassie, držím malýmu palce, ať všechno zvládne. Jak zdravotně, tak se školou
|
Lassiesevrací |
|
(26.9.2014 11:31:36) Dekuju
|
|
|
|
|
Ráchel, 3 děti |
|
(26.9.2014 20:14:17) takhle jsem jednou synovi, když ne vlastní vinou nestihnul napsat úkol, napsala omluvenku. učitelka mu řekla, že ji to nezajímá a dala mu pětku. tak jsem jí napsala email - naštěstí to pomohlo.
|
|
|
|
7kraska | •
|
(26.9.2014 9:25:09) margotko, podle mne se v zivote mnohem vic hodi, kdyz se clovek nauci byt peclivy a systematicky a mit k tomu metody a pomucky....tedy ne ze by ho to naucila skola, napr mne to naucil otec a ziju z toho cely zivot, nejsem prilis chytra, ale ziju z toho, ze mam ve vecech system, na vsechno mam tabulky, seznamy a ruzne pomucky, proto se drzim v jedne praci uz 20 let a asi proto moje matka se v jedne praci drzi uz 40 let, ze ji to otec taky vstipil
|
Lassiesevrací |
|
(26.9.2014 9:31:22) Ale drzet se v jedne praci 20 let neni neco,co povazuji za extra vyhodu.Ja sama jsem fluktuant,za totace by mi na ty vsechny razitka od zamestnavatele nestacila obcanka,menila jsem nekolikrat i obor a vse se mi v zivote hodi.Krome toho,ze se mi dobre hleda prace,vyuziju neco i v praktickym zivote.Ted se mi treba hodi zdravka,i kdyz jsem 15 let z oboru.
|
7kraska | •
|
(26.9.2014 9:36:54) Lassie, matka i ja delame uplne v jinych oborech, u matky jsou zasadni kontakty po celem meste, aby mohla organizovat akce male i velke pro cele mesto, tam se ji tech 40 let kontinuity hodi.....a u mne jsou dulezity informace z oboru a jejich vyvoj v case a tam je ta kontinuita zasadni, protoze vsechno na sebe navazuje a vsechno spolu souvisi a pro pochopeni soucasnosti musim znat minulost, ted se mi hodi to, cim jsem se detailne zabyvala pred 10ti lety, ale nechci specifikovat
|
|
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(26.9.2014 9:33:21) tak to já třeba tabulky a seznamy mám v hlavě, takže je nepotřebuji.( kupříkladu si pamatuji data narození všech kolegů v kanceláři..) Ráno se vypravuji tímto stylem do práce: Vím, že potřebuji notebook, telefon, nabíječky ke všem možným elektronickým přístrojům, tak to vše hodím na chodbu a jdu se namalovat. Pak si vzpomenu, že nemám svačinu do práce- jdu si dělat svačinu.Tašku se svačinou hodím na chodbu. Pak znovu zkonrtoluji, zda mám pocíač, nabíječky, diář, smlouvy, svačinu, vezmu bundu a jdu se obouvat. Potom se z verandy vracím zpět pro klíče od domu( neb zjistím, že je v kabátě nejsou). Vyjdu před dům a chci nasedat do auta. A zjistím, že nemám to hlavní - tj. klíče od auta! A tak to chodí den co den...
|
|
7kraska | •
|
(26.9.2014 9:41:15) seznamy v hlave zbytecne zatezuji hlavu...lepsi jsou seznamy na papirech nebo nejlepe v kompu...mam stale nekolik seznamu, co mam udelat dneska a do tydne a do Vanoc, co vzit s sebou na chatu a ktere ukoly nutno zaridit na narozeninovou oslavu ditete...stale tam pripisuji....ale ja se snazim v nekterych oblastech o dokonalost, zatimco jine vypoustim...
|
margotka78 alias shit-roller |
|
(26.9.2014 9:46:14) ad seznamy v compu - předminulej tejden mi kiksnul harddisk. Ještěže mám vlastní mozek!
|
7kraska | •
|
(26.9.2014 9:48:43) ja mam seznamy na serveru, ktery je dobre zalohovan v zahranici (firemni)
|
|
|
jentak | •
|
(26.9.2014 9:46:47) Moje kamarádka měla na lednici seznam svůj a seznam manžela - tedy to, co je třeba udělat. Představa byla taková, že na něj bude psát, splněné se bude odškrtávat, občas se ustřihne nebo vymění, protože seznam z jednoho papíru bude splněný. Nakonec to dopadlo tak, že seznamy musela ze sebou lepit, až z vršku lednice dosáhly na zem a měla pocit, že ty povinnosti ji zavalí. Po rituálním stržení seznamů a rituálním spálení na zahradě prý pak měsíc nedělali nic.
|
|
Anni&Annika |
|
(26.9.2014 9:54:51) Val..me to prijde uplne stejne jako s navigaci...kdyz jedu podle ni, nepamatuju si cestu. Kdy bez ni, cesta mi v hlave zustane a priste nepotrebuju ani ceduli kam jet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|