Markéta, kluci 10 a 3 | •
|
(11.9.2012 22:12:49) Asi sami učitelé mají obavy z kvality výuky,když takovou informaci sdělují na rodičáku.
|
Pawlla |
|
(12.9.2012 3:31:42) Nebo jim chybí takt a soudnostTaky zřejmě podléhají tlaku ambiciozních rodičů,kteří potřebují vědět vše,i to po čem jim nic není,ze strachu aby intelekt jejich dítka nebyl ničím ohrožen. I kdyby učitelé problém čekali,neměli to takhle prezentovat,protože teď každopádně příjde,při jakémkoliv problému se nebude hledat viník,je předem daný.
|
Jachtarka |
|
(12.9.2012 6:40:47) To podléhání tlaku ambiciozním rodičům je vtípek ? Co je odsouzeníhodného na potřebě vědět o tom, co se děje v okolí mého dítěte a v jakých podmínkách se učí?
Předesílám, že nejsem učitelka a netuším nakolik to výuku ovlivní, nevím, jak se musí přizpůsobit výuka, ale ráda se to dozvím a čekám tu informaci od učitelky, takže mi to relevantní připadá.
|
Pawlla |
|
(12.9.2012 6:49:11) A proč vtip?Je to myšleno smrtelně vážně,jak i z diskuse vyplynulo,děti s poruchami učení na výuku vliv nemají,proto není důvod dopředu jejich problémy kdákat ostatním rodičům.Vím,že tady to zní neuvěřitelně,ale opravdu samotný fakt,že někde máte dítě,vám nedává právo znát problémy a dg jeho spolužáků.Taková informace je na místě ve chvíli,kdy se objeví problém,který se třídy začne týkat.Jak jsem psala nikdy jsem se o to nestarala,jak zvládnou nebo nezvládnou integraci,spolčení tříd atd. je věcí školy.Řeším výhradně problémy svých dětí a i problémy obecně řeším ve chvíli až nastanou,ne dříve,jak je taky tady často zvykem.
|
Jachtarka |
|
(12.9.2012 7:06:19) Předpokládám, že učitelka nepřečetla seznam dětí s poruchou takže ničí soukromí nenarušila. V diskuzi padl fakt, že dyslexie apod opravdu ztíží situaci samotnému dítěti ... ale že jsou taky poruchy, které rozhodí výuku.
Ono třeba výsledkem té informace může být tlak rodičů, aby např. na jazyky nebo těžší a důležitější předměty se třídy dělily, když škola např. z kapacitních důvodů nemůže mít tři třídy po dvaceti na plnou výuku.
|
Lída+2 |
|
(12.9.2012 7:22:39) Jachtarka, jo tlak rodičů...na konzultacích se rodiče vrtají v písemkách a zjistí, že Pepíček má diktát jen doplňovačku a jejich Anička normální..tak se začnou starat jak tom, že Pepíček to má tak jednoduchý...a ona tak těžkýa že by měl mít horší známku. V tu chvíli musí úča vytáhnout papír z PPP a přečíst jim co má Pepíček dopooručeno. Mladšího syna třídní se setkala i s tím, že maminka Aničky si došla do PPP a ptala se jestli je opravdu nurné,aby jen vyplnil místo diktátu I/Y jak k tomu jejich holka příjde.
|
magrata1 |
|
(12.9.2012 7:27:04) tak doufám, že takoví hňupi tam nebudou. Mně nejde o vyčlenění těch dětí nebo o to, aby na všechny byl stejný metr..., jde mi o to, že mi připadá nedobré pro výuku v takovém složení tak vysoký počet žáků ve třídě.
|
magrata1 |
|
(12.9.2012 7:28:18) i kvůli těm dětem s poruchou učení mi to přijde nedobré
|
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(12.9.2012 8:06:41) Můj syn má ADHD s hyperaktivitou, jediné jak se to pozná je, že nedává pozor. Neruší, neotravuje, jen nikdy neví kde jsou a co právě učitelka řekla - jeho mínus musí to dohnat doma, protože na něj nikdo čekat nebude. V jazycích strčí tzv. normální děti do kapsy (a to i inteligencí) nevím proč by měl chodit někam zvlášť, jen proto, že má papír. U nás navíc ty děti, které opravdu na to měly a ve škole se "nudily" (znám to u st.syna) odešly na 8letý gympl.
|
Jachtarka |
|
(12.9.2012 8:19:49) Barčo, já nikde nepsala, že ti s poruchou mají chodit na oddělenou angličtinu.
Třeba u nás se třída na jazyky dělí na půl. Myslím, že hodina, ve které je dětí čtrnáct, je přínosem jinde než hodina, ve které je dětí třicet, bez ohledu na DYS a ADHD.
To nebylo vždycky, tohle řešení vzniklo pod tlakem rodičů, protože dětí je u nás ve třídách hodně.
|
|
|
|
magrata1 |
|
(12.9.2012 7:18:01) Pawlo, sama bych se na to nikdy neptala, zahájení jsme měli s vedlejší třídou a nějak to tam prostě padlo. Vím, že všemožné dys. nejsou až takový problém pro klid na učení, ale nedovedu si představit, protože nejsem učitelka, kolik času navíc třeba takový dys. potřebuje, jestli potřebuje. Aby se dostalo individuálního přístupu i na ty "normální" děti. Nevadí mi, že tyto děti chodí do třídy mé dcery, ale spíš se divím, že sloučí třídy i přes takové složení. Samozřejmě vím, že škola nedostane na třetí třídu dotace, ale myslím, že by občas měla být výjimka. Navíc poruchy učení nejsou jen dys. (já jsem sama dyslektik, takže z dys. nedělám žádnou velkou vědu). A ano, zajímá mě kvalita výuky. Jsem asi děsně ambiciozní rodič, asi se musím zamyslet, proč jsem třeba dceru (s jednou dvojkou na vysvědčení) nehnala na gympl.
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(12.9.2012 8:13:30) No vidíš a můj syn s ADHD + hyperaktivita zrovínka v AJ exceluje a zdržují ho ti ostatní. S AJ začal až na základní škole, nikdy ji jinde nedělal, doma se neučí. Mám požadovat aby "normální" děti, které ho zdržují měly chodily někam jinam?
|
magrata1 |
|
(12.9.2012 8:26:34) Barčo, já osobně jsem zdůrazňovala, že tyto děti patří do normálního kolektivu a nechtěla bych je vyčleňovat. Vadí mi ten počet. Možná by ses měla víc soustředit na význam psaného textu. Nikdo tu nepsal o speciální třídě. Jen já jsem psala, že 28 děcek je dost a když je tam navíc 8 s poruchou učení, nebude moc času ani na ně ani na ty ostatní.
|
Hilly. |
|
(12.9.2012 8:55:05) spíš budou trpět ty s tou poruchou učení
|
adriM+M+N |
|
(12.9.2012 10:40:58) No mne to taky tak jednoznacne neprijde, ucitelky se musi podridit tem s poruchou uceni ne?
|
lipoo |
|
(12.9.2012 22:57:17) Tak to slysim prvne!!!ze se ucky musi podridit tem s spu!ucivo se probira normalne,jen oni maji v cestine ulevy.ostatni predmety nic!u nas ve tride-teda u syna bylo dys 6kluku z 18zaku ve tride.ale taky se bojim co za rok,az nase 3 tridy spoji ve 2.vyjde taky 30decek na tridu!
|
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(12.9.2012 9:19:17) My máme 31dětí ve třídě a jsou jen dvě sedmé třídy na škole (letos máme také sloučenou angličtinu, jinak byly vždy dvě skupiny, ale tenhle názor jsem na schůzkách teda neslyšela). Dětí s nějakým papírem od psychologů z PPP je opravdu hodně. Mě jen vždycky namíchne názor, že zdržují jen děti s papírem, ty bez jsou všechny geniální. U nás vyrušují a dělají problémy nevychované děti (2kluci) a ti žádnej papír fakt nemají.Věřte mi, že to znám. St. syn byl jeden z těch nudících se žáků a nám přímo škola (třídní učitelka) doporučila jinou formu vzdělání, že ZŠ pro něj není. Nebyl jediný s ním šly na gympl s doporučením ZŠ ještě dvě děti (dostaly se jen ty tři). Všechny ostatní (bylo jich 14) co se na gympl hlásily tak se nedostaly. U pěti z nich vím (děti kamarádek), že se nudily z důvodu, že je maminky doma učily dopředu aby ostatním ukázaly jak jsou chytří. U ml. syna bohužel vinou špatně vedeného porodu máme tenhleten probém s učením. Mrzí mě, že na třídních schůzkách od učitelů slyším jen - na známky se nedívejte, neodpovídají jeho inteligenci. Od rodičů si užívám jen ohrnutý nos protože je blbej s papírem a nemá samé jedničky, to je fakt, který tady prezentujete některé z Vás.
|
|
|
..maya.. |
|
(12.9.2012 15:36:04) adhd je hyperaktivita
|
Delete |
|
(12.9.2012 15:52:30) ADHD není hyperaktivita . Je to propojení poruchy pozornosti s hyperaktivitou, projevy ADHD jsou jiné než projevy samotné ADD a samotné hyperaktivity. od toho se odvíjí i jiné potřeby dětí s těmito SPU.
|
|
Barča, 2 kluci | •
|
(12.9.2012 16:04:58) ADHD není hyperaktivia a smát se můžeš jak chceš. Najdi si to. Právě o tom to je, o informovanosti. Pak tu můžete diskutovat jak chcete a nikdy se ničeho nedosáhnete. Ach jo.
|
Sam01 |
|
(12.9.2012 16:14:58) Barčo, do ADHD můžeš samozřejmě zahrnout i hyperaktivitu,protože dítě s ADHD nevydrží hodinu klidně sedět.
Co přesně ADHD obnáší je definováno tady. ADHD
|
Barča, 2 kuci | •
|
(12.9.2012 16:22:10) Ale není to to samé. Já když to poprvé četla tak jsem brečela. Je to s ohledem na jina "postižení" směšné, ale po diagnostikování mě do smíchu nebylo. S námi se táhnou také jiné problémy + chronická nemoc. Spoustu jsme toho také v chování syna pochopili. Což bylo pro nás, ale hlavně pro syna jen prospěšné.
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(12.9.2012 9:32:56) Milado a?Někdy se nudila a máš pravdu,já jsem z toho nikdy nedělala drama,ani jsem nenadávala na pomalejší děti,že ji zdržují,naopak.Myslím si,že ani těm dětem neuškodí,když musí někdy vzít na někoho ohled.Jelikož opravdu nejsem rodič,který sleduje dopodrobna výuku svých dětí,tak fakt nevím jestli to mohlo být lepší,kdyby tam žádní dys nebyli a ani mě to nezajímá.Jak jsem psala i přes pubertu a několik dyslektiků ve třídě udělala holka příjmačky s přehledem a vede si na gymplu dobře.Takže se mi potvrdilo,že řešit takové věci je zbytečné.
|
magrata1 |
|
(12.9.2012 9:37:05) Pawlo, já myslím, že to dost překrucuješ. Nikdo nepsal, že by chtěl, aby dys. děcka chodily jinam. Mně osobně jde o počet žáků ve třídě. Takový počet (28) moc neumožňuje individuální přístup ani kdyby to byla třída přesně průměrných a bezproblémových dětí.
|
|
|
|
|
x x |
|
(12.9.2012 14:29:37) Pawlo jo asi by se každý měl starat o své dítě. Jenže. Pokud se mému dítěti přestane dostávat individuálního přístupu kvůli tomu, že něktaré další děti ho potřebují více, tak už se mě to dotýká dost. Já tedy netuším, kolik dětí s poruchami má moje dcera ve třídě, zatím je vše v pohodě, ale pokud by to tak přestalo být, tak bych začala pátrat, proč to tak je. Myslím, že aby třída fungovala dobře, je potřeba mít ji vyváženou, a to když každé třetí dítě trpí nějakou poruchou, prostě vyvážené není.
|
Pawlla |
|
(12.9.2012 14:32:31) Žubko,ano a o tom to je,pokud se to nějakým způsobem tvého dítěte dotkne,je to Tvoje věc,ale dokud ne,nemusíš ani vědět,že tam takové děti jsou a tak je to v pořádku.
|
Líza |
|
(12.9.2012 16:18:50) Ale houby, mého dítěte se to dotkne samozřejmě přinejmenším informativním způsobem, protože není blbý a vidí, že se k někomu přistupuje jinak. A pokud nechci, aby moje dítě začalo pokoutně mlátit spolužáka, aby se mu pomstilo za to, že mu "nadržujou", tak je ve vlastním zájmu toho integrovaného dítěte, aby moje dítě bylo poučeno, že nejde o nadržování, ale integraci.
|
Sam01 |
|
(12.9.2012 16:24:58) Lízo, souhlas. Myslím,že děti jsou dost citlivé na to,když má někdo nějaké "extra buřty" a,když se jim nevysvětlí,proč to tak je může se to obrátit hlavně vůči tomu dítěti,které tu péči potřebuje.
|
Pawlla |
|
(13.9.2012 5:04:45) Sam a Lízo,tak to já neznám ani u jednoho ze svých dětí.Dcera naopak bojovala za to,aby její kamarádka měla úlevy,které měla mít.Syn, a to mi už říkalo víc učitelek,protože on vystřídal více škol,vždycky pomáhá spolužákům,kteří jsou na tom hůř než on.To fakt nekecám,samotnou mě to překvapilo,protože jako autista nemá moc empatie,ale ve škole je v tomto opravdu hodně aktivní.Mají ve třídě holčičku,která je slný epileptik a během vyučování má dovoleno jít si odpočinout na gauč.Nejen on,ale žádný z chlapců se nikdy nezeptal proč ona může a oni ne,naopak se vzájemně napomínají,ať je ticho.Nikdy jsem na děti netlačila,aby byly nejlepší a asi proto nemají potřebu závidět spolužákům "výhody",které jim přináší jejich postižení nebo porucha.
|
Xantipa. |
|
(13.9.2012 13:26:26) Pawlo - přijde mi divný, že se děti neptají - proč on může tohle nebo nemůže, když u ostatních to je jinak. Mně se zdá pochopitelný, že se děti ptají. Moje děti vědí o problémech spolužáků a chápou, proč jsou některé hodnocení jinak apod. A u mladšího zas ostatní děti vědí, že nemůže psát z tabule a že když už z ní píše, tak že potřebuje nepoměrně více času než ostatní a proč.
|
|
|
|
Líza |
|
(12.9.2012 16:59:18) Ještě dodám - leží mi to v hlavě - já chápu, Pawlo, že máš blbý zkušenosti. Ale není asi dobrý mít tenhle - promiň, ale nenapadá mě civilní slovo, tak použiju příměr z oboru - paranoidní přístup, že všichni, kdo se o mně něco dozvěděli, jsou zlí a použijou to proti mně. Z mého pohledu, já chci vědět o tom, pokud je ve třídě někdo postiženej, handicapovanej, mimo jiné i proto, abych svoje nány mohla přidržet k tomu, ať se k němu chovaj slušně. Tebe něco takového vůbec nenapadne... Nicméně nelze se tvářit, že ty děti budem integrovat a jako by se nestalo, nikdo si nevšimne, nikdo do neuvidí, vlastně jako by ani ten svůj deficit, kterej kompenzujem, neměly, zavřem oči a nebude tam. On tam je. A pokud vede k tomu, že - vymyslím si - bude mít dítě asistentku ve třídě, že bude mít jinej systém zkoušení, hodnocení, že bude mít jiný pomůcky, že mu projde něco, co by u jiného bylo důvodem ke kázeňskému postihu - pak je prostě v pořádku, že děti, a potažmo rodiče těch spolužáků, vědí, že to má nějakej smysluplnej důvod. Já o integrovaným klukovi ve třídě dcery samozřejmě od první třídy vím. Nemám ponětí, co mu je, dcera ho naprosto neřeší, bere ho jakej je, pokud se zeptám, tak mi řekne, s čím má problém - ale nemám potřebu se ptát; ale není řešením se tvářit, že ten chlapeček s asistentkou je na tom lautr stejně jako ostatní. Protože to není pravda.
|
Pawlla |
|
(13.9.2012 4:52:45) Lízo,to si právě vůbec nemyslím a hlavně o to nejde.Hele Ty pracuješ ve zdravotnictví,tam se hodně přísně bere jakékoliv vyzrazení dg pacienta a já myslím,že je jedno proč je to vyzrazeno.Přišlo by Ti normální,kdyby doktor vyzradil pacientovu dg a pak mu řekl:"no jo,nebuďte paranoidní,ti lidé,kterým jsem to řekl jsou ti hodní a chtějí vám pomoct"?Asi ne,asi bys řekla,že to vyzrazovat nesmí nikomu bez ohledu na to k čemu to ten dotyčný chce vědět a taky bys řekla,že je na tom pacientovi,komu tu dg sdělí.Tak co na tom nechápeš?
|
Líza |
|
(13.9.2012 12:21:10) "Lízo,to si právě vůbec nemyslím", ale já ano. Se zdravotnictvím vůbec nesrovnávej, tady nikdo nikomu nevyzrazuje diagnózy. Učitelka si dovolila rodičům sdělit počet dětí s SPU ve třídě, nepadlo jediné jméno. Fakt reaguješ přehnaně, chápu sice, jak to asi vzniklo, ale skutečně je to přehnané.
|
Sam01 |
|
(13.9.2012 12:59:19) Taky mám pocit přehnané reakce ze strany Pawly. Učitelka opravdu neřekla jednotlivé Dg.,ale pouze počet dětí ve třídě,takže žádné jméno a konkrétní dg. nepadlo. Navíc upřímně,kdyby řekla máme tu pět dětí s SPU a třeba 3 děti s poruchou chování,tak to ještě neznamená,že prozradila něco soukromého. Pouze poukázala na možné problémy a situace,které mohou v takto velkém kolektivu nastat. Na jednu stranu voláme po integraci a po větší informovanosti a na straně druhé budeme tajit,že takové děti/lidé jsou? Není to trošku kontraproduktivní.
|
Barča 2 kluci | •
|
(13.9.2012 13:32:18) Sam mě osobně nevadí až tak, že řekla, že má ve třídě 8dětí s diagnózou, mě vadí, že řekla, že problémy budou protože tam je těch 8dětí s diagnózou. To jsem čertova a narovinu si myslím, že ta učitelka je prostě blbá. Doufám, že je to konečně srozumitelné.
|
Xantipa. |
|
(13.9.2012 13:35:06) Já po zkušenostech s mladším synem si troufám tvrdit, že problémy skutečně budou a bude je mít ten, kdo potřebuje individuální péči, protože na ni nebude čas. jak z toho ven, netuším, při takových počtech dětí ve třídě to nemá řešení.
|
Barča 2 kluci | •
|
(13.9.2012 13:42:41) Práce doma. Syn co přešel na druhý stupeň (letos začínáme 7třídu). Nesetkala jsem se v šestce, že by na něj někdo bral ohledy (nedává pozor, je pomalej) dokonce nám tam odmítal chodit, no než jsme najeli na náš novej systém, tak schytal pár špatných známek, párkrát si pobrečel, ale nyní jsem v pohodě. Jen je to větší tlak na mě, já se s ním učím a doháním to co ve škole nestihl. Samozřejmě chápu, že při takovém počtu žáků by se učitelka zbláznila, kdyby to chtěla dělat tak jak se má. To opravdu nejde.
|
Líza |
|
(13.9.2012 14:48:13) Barčo, takže mu vlastně děláš takovou druhou, domácí, školu? To mi přijde dost děsný a asi ani nechápu, jak to děláš. Chodíš do práce? KDY to děláte?
|
Barča 2 kluci | •
|
(13.9.2012 14:55:00) Chodím do práce na 8hodin jako každý, vařím každý den teplou večeři, starám se normálně asi jako každá druhá o svoji rodinu. Ano prostě zopakujeme učivo, ano stojí to můj čas, protože někdy je to opravdu na nervy, když mu slabší den a nesoustředí se. S manželem a st. synem máme rozdělené předměty a prostě po chvílích (s ADHD nejde sednout za třeba hodinu se šrotit, aby měl potom pokoj). Syn naštěstí si už zvykl, že v deníčku má vše napsáno - tak úkoly, hlášené písemky apod. máme zaznamenané. Prostě s jeho povahou a různými problémy, které se k ADHD vážou opravdu by nám asi někde jinde zapadl. Nebo by to udělalo víc škody než užitku. Je to náročný, ale je to můj syn a já jsem ochotna mu pomoct aspoň v tom učivu, už tak to bude mít v životě těžký. Mě to za to stojí, když donese jedničku podtrženou a září.
|
Líza |
|
(13.9.2012 15:20:10) Tyjo, tak to smekám. Já si to představit neumím. Teda nemám s kým bych se dělila o předměty, jsem s dětma sama, ale ani tak... při představě, že přijdu v pět nebo v šest domů a pak jedeme školu, všechny předměty, pak taky se věnovat ostatním členům rodiny, stihnout i s dítětem mluvit o něčem jiném než škole, navečeřet se, domluvit se na zítra, popovídat kdo co zažil a vůbec... prostě přijde mi, že to do reálnýho času snad ani nejde nacpat. Musíš být děsně utahaná.
|
|
|
|
|
Sam01 |
|
(13.9.2012 14:13:05) Xantipo, ano souhlasím i takto to může být myšleno,že při 28 dětech prostě nebude mít na všechny čas. I k rodičům dětí s nějakou SPU mohla tato informace směřovat,aby mohli zvážit,zda je tento početný kolektiv pro ně vhodný.
|
Barča 2 kluci | •
|
(13.9.2012 14:34:14) To jako naznačuješ co? Že mám svoje dítě dát jinam? U nás prostě nejde děti rozdělit na menší třídy, to by se asi musely učit na chodbě. Problém nastane v tomhle počtu dětí ve třídě vždycky, bez ohledu na počet dětí s diagnózou. Pokud ty děti nemají rodiče ignoranty tak prostě se holt dítěti budou více věnovat doma. Prostě to tak v našem školství chodí, to je prostě realita. U nás si pan hejtman prosadil ředitele kamaráda. Už dneska víme, že školní bazén a tělocvična bude pronajímána - vše je úúúúúplně nové před rokem a půl zmodernizované, fakt nádhera. Z tohohle důvodu 8 a 9 ročník nebude mít plavání a tělák si odbude buď venku nebo v herně (to je místnost pro potřeby družiny). A co naděláme - houbeles.
|
Líza |
|
(13.9.2012 14:51:12) Barčo, ale to znamená, že je něco sakra špatně, ne že se tu máš obouvat do lidí, co za to nemůžou. Protože normální řešení skutečně JE tlačit na školu k snižování počtu žáků ve třídách nebo k dělení aspoň na některé předměty nebo vímjáco ještě lze vymyslet - a je-li to tak, že ve vaší škole šéfuje kamarád hejtmana a projde mu všechno, peníze jsou na bazén, ale ne na rekonstrukci se zvýšením počtu tříd, dosaď si cokoliv, a jediné řešení je učit si děti doma, tak to normální prostě není a nemá být.
|
Barča 2 kluci | •
|
(13.9.2012 15:00:37) Já s tebou souhlasím, jasně, ale v naší momentální situaci prostě děláme co můžem. Jak jsem už psala, na prvním stupni to bylo v pohodě. Zatím byly slabé ročníky tak ze tří tříd v ZŠ udělali třídy školky pro předškoláky. Nikoho z těch géniů nenapadlo, že ty děti ze školky (silné ročníky) taky půjdou do školy a ty blbé tři třídy budou chybět. Byly už různé petice, ale opravdu nevím jak to postupuje a co se řeší, protože pro mě jsou důležitější nyní naše interní problémy. Pokud nám chtěl hejtman zrušit gympl, tak jsme byli aktivnější, ale nyní jaksi síly nejsou, je i nechť už se zabývat blbostí státních úředníků. Tak to u mě je.
|
|
|
štěpánkaa |
|
(13.9.2012 16:15:40) Barčo, ještě jsem teď cestu přemýšlela nad tím, co jsi napsala. Jak to, že synovi v žádném předmětu nevycházejí vstříc a nepomáhají mu lépe zvládnout věci, kde má hendikep? Pokud je to tak, jak popisuješ, žádali jste o IVP? Ten může mít syn i na druhém stupni, nejen na prvním, ovšem, jestli je přeplněná třída, nevím, jak to mohou realizovat a kde to v té škole vázne Za práci, kterou se synem zvládáš doma - to fakt smekám, musí to být záhul...
|
Barča 2 kluci | •
|
(14.9.2012 11:49:48) Chvilku jsem tu nebyla, proto ta pozdní reakce. Tak jediné na co berou ohled je, že máme úlevu v Čj. Jenže my nemáme žádné dys..... . Navíc já mám podporu manžela i st. syna. Ono vypadá hrozivě, ale naštěstí ml. syn je naprům.inteligentní tudíž s menšími přestávkami se to zvládat dá. Řešit to jinak nejde, máme 3 třídy sedmého ročníku opravdu po 30dětech. Žádat si můžu o co chci, ale stejně by to bylo k ničemu i kdyby se učitelé snažili sebevíc. Na jinou školu ho sice přihlásit můžeme, ale náš syn těžko zvládá změny, špatně zapadá do kolektivu, on je prostě jiný. Než ho stresovat, to ho rači budeme doučovat doma. Já pořád doufám, že se to zlepší.
|
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(13.9.2012 13:55:06) nevím, kdo je blbej, možná že i ta učitelka, těžko říct, ale zadání bylo toto:
Dnes jsem byla na prvním rodičáku na vyšším stupni. Slučovaly se 3 třídy na 2, žáků ve třídě je 28, z toho 8 s poruchou učení. Mám z toho trochu obavy, jestli v tomto složení bude ještě kvalitní výuka. Učitelky, prosím, uklidněte mě.
z toho tvůj závěr opravdu nevyplývá. hlavní problém, že je 28 dětí ve třídě, místo 18 nebo 20, jak bylo dosud běžné.
|
|
Sam01 |
|
(13.9.2012 14:11:28) Barčo, předpokládám,že ta učitelka má už něco odučeno a je schopná kvalifikovaně odhadnout,jak v takovém počtu a složení bude třída a výuka fungovat. Přece není nutné apriori předpokládat,že chtěla hned někomu škodit. Prostě jenom oznámila fakt,který nastal. 28 dětí z toho 8 dětí bude pravděpodobně potřebovat větší či menší individuální přístup. Nezlob se na mě,ale já prostě při tomhle počtu dětí vidím problém i kdyby tam nebyl žádný človíček s SPU natož,když jich je tam 8. Já jako rodič bych samozřejmě měla obavy z toho,jak bude výuka probíhat a velmi bych se zajímala o to,co to obnáší ve vztahu ke kolektivu,k mému dítěti a k výuce třídy.
|
|
|
|
magrata1 |
|
(13.9.2012 13:05:46) Já myslím, že kdyby primář řekl pacientovi, který má jít na plánovaný neakutní zákrok, ať týden počká, že tam teď mají osm vážných případů na oddělení, tak nic neporuší
|
|
|
Delete |
|
(13.9.2012 22:38:32) Milado, ale vždyť jde o úplně něco jiného. Jednak jsem si skoro jistá, že k tomu, aby toto učitelka udělala, tak měla souhlas rodičů, a jednak tady by v případě nedodržení zvláštních opatření mohlo dojít k ohrožení života. A i kdyby to svolení učitelka neměla, tak myslím, že neřekla na první třídní schůzce, že vzhledem k tomu, že je ten hoch ve třídě, tak budou problémy. Prostě se zavedla zvláštní opatření, bylo jasné která a bylo vysvětleno proč a bylo to vysvětleno těm, kterých se to týkalo, tedy dětem, ne rodičům. Pokud bude ve třídě autista, rodiče doporučí "domeček", aby se měl kam schovat, je v pořádku, když učitelka řekne, proč tam ten domeček je (netřeba hned hlásit diagnózu, ale stačí říct, že on ho potřebuje, aby se mohl lépe učit, podobně jako levák potřebuje pro něj vhodné nůžky, aby se mu lépe stříhalo). Ale říct, je nás tolik a tolik a ještě navíc tu máme autistu (netřeba jmenovat), budeme to mít těžší...nebo budeme tu mít tolik a tolik dyslektiků, učivo možná nestihneme probrat....to je na té věci nepřijatelné. Protože pokud se pak učivo nestihne probrat z jakéhokoliv jiného důvodu, a nejspíš to bude jakýkoliv jiný důvod než právě fakt, že jsou ve třídě nějací dyslektici, stejně veškerou vinu ponesou ti na začátku označení jako možná příčina předpokládaných problémů....
|
Delete |
|
(14.9.2012 1:05:41) Milado,
ale ono je to opravdu nepřípustné. Ta diagnóza není příčinou problému. Příčinou problému je nezvládnutí organizace práce od učitelky. Pokud tys cítila jako problém, že tvé dítě při hodině "spí", mohla ti argumentovat, že má ve skupině velké procento žáků slabších (ale proč hned zdůrazňovat, že jde třeba o dyslektiky?), ale v zásadě to je úplně jedno, protože ona měla najít způsob, ja tvého syna aktivizovat. To je právě ten problém, že většina lidí (učitelů i rodičů) je fixovaná na fakt, že všichni musí ve stejnou chvíli dělat totéž.
Každopádně ale ani v tom tvém případě nedošlo k tomu, že by učitelka na rodičáku na začátku roku prohlásila, že má skupinu plnou dětí s SPU a že kvůli tomu očekává problémy.
Tohle je podle mě to, co Pawlle vadí nejvíc. Že prostě samotný fakt, že ve třídě někdo s SPU je (což je v současné době něco, co lze předpokládat, očekávat, diagnostikovaných SPU je čím dál více), znamená, že nastane nějaký problém pro ostatní.
Pokud by mohl nastat nějaký problém pro dotyčného, je na posouzení rodičů, kolik toho budou chtít osobně nebo prostřednictvím učitelky sdělit. Bez jejich souhlasu ale učitelka nesmí sdělit ani název diagnózy a to ani v případě, že by to mohlo případným problémům předejít.
A další informací, kterou se snaží Pawlla dlouhodobě sdělit, je, že rodiče dětí s SPU jsou většinou svéprávní a natolik inteligentní, že dokáží odhadnout, co je a co není nutné sdělovat, takže když by to mohlo něčemu pomoci, nemají důvod cokoliv tajit. Opět vezmu jako příklad autistu. Není třeba, aby učitelka všem rodičům řekla, že ve třídě je autista, protože každý si pod tím pojmem představí jiné projevy, případně nic. Samotný fakt, že ve třídě bude autista nemusí znamenat vůbec nic, takže tato informace je naprosto irelevantní. A ostatním rodičům do toho nic není, dokud se jejich dítě nedostane do problémů. Stejně jako jim nic není do toho, že některé dítě je z hodně špatných sociálních problémů (což je častá příčina ztrácení peněz nebo svačin, ale rozhodně ne pravidlo a rozhodně to nedělají jen děti ze sociálně slabých rodin). Jo, dalo by se krádežím jídla předejít tím, že děti dotyčnému dítěti vždy něco ze svého nabídnou nebo že se rodiče složí na zaplacení obědů, případně i těch svačin......jak šlechetné....ale jak ponižující...toto je přípustné, až když skutečně ke krádežím dochází a dotyčný to akceptuje jako řešení svého problému, ale rozhodně je to nepřípustné jako prevence i kdyby to bylo myšleno sebelépe. Takže jako sociálně slabému nepomůže, když o něm dopředu budou ostatní vědět, není to k ničemu ani tomu autistovi. A stejně tak to nepomůže dyslektikům. A nepomůže to ani ostatním, protože nemohou pomoci dyslektikovi, autistovi ani "socce" jejich problémy vyřešit tím, že se k nim z toho nebo onoho důvodu budou chovat jinak.
Ostatně, on ten zájem o ty ostatní opravdu nikdy není o tom "řekněte, co mu je, ať mu mohu pomoci (jak píšu a píše i Pawlla jinými slovy, cizí rodiče dotyčnému nemají jak pomoci)", ale "řekněte, co mu je, ať si mohu domyslet, co strašného může potkat mé dítě, když s ním bude ve třídě"....
Takže nejde o to informace za každou cenu tajit, ale sdělovat infromace relevantní, těm, kterých se to týká, vhodnou formou, ve vhodnou chvíli, a neurčovat dopředu příčinu problémů, které ani nemusí nastat.
|
Barča 2 kluci | •
|
(14.9.2012 12:10:25) Milado tak to není pravda vůbec se nemusela zmiňovat jak píšeš, že 8dětí má diagnózu. St. syn se nudil ve všech předmětech. Třídní učitelka mi jen řekla, že by pro něj bylo lepší přejít na 8letý gympl, protože potřebuje víc než mu může ZŠ dát. Jako důvod uvedla, že učivo musí naučit všechny i ty pomalejší. Vůbec se o nějakých diagnózách nezmiňovala - možná v tom bude něco jiného, snad je nedostatečná vyjadřovací schopnost učitelky, možná alibismus - to né já, to ty děcka s diagnózou. Jinak nemoc, tělesný handicap - to je snad něco jiného ne?
|
Barča 2 kluci | •
|
(17.9.2012 10:05:48) Milado, na tobě je jesně vidět, že kdo nechce tak prostě nepochopí. Můj st. syn měl prostě práci navíc. To je fakt takovej problém. On měl prostě ve všech předmětech vždycky něco navíc. Prostě paní učitelka to chtěla řešit tak to řešila. Ostatně nebyl jediný. Můj st. syn byl napřed i na tom gymplu - tudíž se potvrdila slova učitelky. Pokud Tvůj syn padl do průměru nebo dokonce podprůměru tak 8letý gympl pro něj prostě není. Na našem gymplu buď se tyto děti vracely na ZŠ, nebo pokud nestíhaly výuku později, tak přecházely na normální stř. školy jako z devítky. Ono taky záleží na kvalitě 8letého gymplu, náš se státní, malý ale úspěšnost přijetí na VŠ je 97%. Bylo to opravdu náročné, ale jak syn říká i na VŠ žije z některých vědomostí co ho naučili na gymplu.
|
Líza |
|
(17.9.2012 10:15:22) " Pokud Tvůj syn padl do průměru nebo dokonce podprůměru tak 8letý gympl pro něj prostě není." Pardon, jen k tomuhle se fakt musím smát, Milady syna znám; přijat na nacpaný pražský gympl z prvního místa mezi všemi uchazeči a za všechny ty roky, které je na gymplu, má skoro jen jedničky, vítězí v olympiádách ;) asi proto, že gympl pro něj není
|
Barča 2 kluci | •
|
(17.9.2012 10:26:56) Bože Lízo opět potrefená husa se ozvala. Můj syn byl absolutně to samé, klesl na dvě dvojky přechodem na gympl. Měl ale ve třídě také spolužáky, kteří se na ZŠ "nudili" z důvodu - u jazyků je dělali od mala (mymochodem u nás se na ZŠ taky rozdělují polde abecedy), nebo se šprtali dopředu a tudíž neměli ve škole co dělat a tak se nudili. Opakuji pro tebe ještě jednou, žáci kteří opravdu potřebovali rychlejší postup při výuce tam byli jen tři. To taky učitelka věděla a také jim dávala práci navíc, tudíž se jim to zase tak neublížilo - bylo jich ve třídě kolem 30.
|
Líza |
|
(17.9.2012 10:28:51) Co to meleš o potrefené huse? Nejsem učitelka, mám jedno dítě s SPU a jedno bez, o co ti jde? Fakt nějak neunášíš jiný názory, viď.
|
Barča 2 kluci | •
|
(17.9.2012 10:40:23) Tak potom nechápeš psaný text, já se tu jen snažím vysvětlit, že problémy nejsou jen protože mají ve třídě žáky s diagnózou. Bože je to tak složité?
|
|
|
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(18.9.2012 8:04:59) Milado, tak to promiň, jestli je to chaotické. Chtěla jsem jen poukázat na to, že některé děti se nenudí z důvodu, že by byly tak "inteligenčně napřed", ale protože mají naučeno dopředu z domu, nebo jazyky navštěvují od školky a potom, když musí začínat odznova tak je logické, že je to nebaví. Většinou pak když přejdou na školu s většími nároky (8letý gympl, nebo později střední odborné školy) tak to nezvládají a jsou průměrné, dokonce i podprůměrné. Znám to fakt ze synova gymplu. Chtěla jsem ti ukázat trochu i jiný náhled na školství, já nežiju v Praze abych si mohla vybírat. Mě prostě jen fakt štve, že všechna vina paná dle některých matek (které někdy neví o co jde) na děti s nějakou diagnózou. Ono to tak opravdu není.
|
Barča 2 kluci | •
|
(18.9.2012 11:10:28) St. syn dělal angličtinu od 3let a to s tatínkem, ve školce (naší) angličtina nebyla. S nástupem na ZŠ ho angličtinu učil student VŠ, protože kroužek angličtiny byl daleko za synovými znalostmi (četl pohádky, povídky v originále). Od čtvrté třídy začínal s Aj opět od začátku se všemi spolužáky - tudíž si dovedeš představit jak on i my byli nadšení. Naštěstí mu opravdu učitelka dávala úkoly navíc. Na gymplu se mu k tomu ještě přidala Němčina, Ruština, Latina. Ml. syn začal s angličtinou až v té čtvrté třídě a stejně je před svými spolužáky daleko vepředu (sleduje filmy v angličtině, čtení ho nebaví) a znovu se to opakuje, učitelka mu dává více samostatné práce, protože dle jejich slov musí dát šanci se něco naučit i ostatním.
Tu Prahu jsem si asi chybně vydedukovala z příspěvku, kde někdo psal, že tvůj syn je na prestižním gymnáziu v Praze. My máme jednu ZŠ a malinkatej (vždy jedna třída v ročníku) 8letej gympl jinak nic. Dojíždění nejméně 1/2 hodiny do města u nás nepřichází v úvahu.
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(18.9.2012 11:22:59) Zjednodušeně řečeno - mého ml. syna s handicapem zdržují v učení "zdravé" děti. Proto vidím chybu jinde. Proto jsem takhle háklivá na takováto prohlášení, že problémy dělají jen tyto diagnostikované děti. Už to chápeš?
|
Líza |
|
(18.9.2012 13:14:42) Barčo, moji mladší dceru s dys zdržují v matematice zdravé děti. Přesto si nemyslím, že je jedno, kolik dětí s dysfunkcí je ve třídě a že je vhodné, aby ve třídě, kde jich je hodně, byl vysoký celkový počet žáků.
|
Lída+2 |
|
(18.9.2012 13:26:18) Lízo, mého syna v matice zdržovala paní učitelka, a taky by zvládnul vyšší tempo.....chtěla po něm,aby si ty složitý příklady zapisoval a nepočítal si je z hlavy.....
A taky má DYS....
Tohle je na houby, pokud má škola víc tříd2-3 měla by možná ty děti maličko sesypat,alespoň na nějaké předměty....
|
Lída+2 |
|
(19.9.2012 7:18:00) Milado, já si občas přemýšlím.....co se za ty roky co jsem chodila do školy já tak moc změnilo...skoro NIC......
|
|
|
|
|
|
Líza |
|
(18.9.2012 13:01:06) Milado, ty fakt nikdy nepřipustíš, že to není tím, že jsou s Terkou slabší děti, ale že ona je tak dobrá?
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 9:49:21) Barčo,no jasněže alibismus.Dopředu jsou rodiče upozorněni na problém,který ještě není a dopředu i vědí,kdo za něj může,kdyby se tak nestalo,tak by se rodiče při problému starali i o to,jak učitelka učí a jestli je to vůbec dobrá učitelka,ale takhle už se nestarají,takhle je příčina od začátku jasná.Fakt se divím,že to nikdo nevidí.
|
|
|
Delete |
|
(14.9.2012 14:02:08) Milado,
však jo, u tvého konkrétního případu jsem psala jednoznačně, že už k problému došlo, takže bylo co řešit a počet slabších dětí (ale fakt není nutno to zužovat na dys- poruchy atd.) byl v problému důlěžitá okolnost. Ovšem ne příčina problému tvého syna, jen okolnost. Příčinou jeho lenivění bylo, že ho učitelka nedokázala adekvátně zaměstnat.
Pak jsem se v tom svém elaborátu opět vrátila k tomu, u čeho debata začala, tedy k zakladatelce a její učitelce.
Takže bych řekla, že my dvě spolu v té tvojí konkrétní situaci jsme ve shodě a spíš se snažím utřepat ten problém ve všeobecné rovině.
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 9:39:45)
Re: Každý třetí žák ve třídě má poruchu učení (11.9.2012 22:01:34) Pokud mohu posuzovat podle svého dysortografického syna, tak se to v běžné výuce ani neprojeví. Někteří jseho spolužáci si ničeho nevšimli za celou školní docházku
Re: Každý třetí žák ve třídě má poruchu učení (12.9.2012 5:18:27) magrata1 ty děti tu výuku s DYs poruchama nenaruší...to oni pokud učitel netolerují chytají blbý známky....
Oni to učivo dobře chápou neboj.
Re: Každý třetí žák ve třídě má poruchu učení (12.9.2012 7:26:22) Tak já byla na 2. stupni na přelomu 80. a 90. let a u nás se to tedy řešilo. Dyslektici ( tak se říkalo všem, co měli problémy s psaním, čtením a měli to potvrzené od ppp) psali třeba jen polovinu diktátu apod. Vliv na výuku ostatních to nemělo, ale myslím, že jim samotným se dobře v přeplněné třídě neučilo. Potřebovali by více času na vše.
Namátku kopíruju příspěvky,kde holky psaly,že to na výuku vliv nemělo,ve škole kam chodila dcera také ne,takže minimálně to dokazuje,že to jde.Samozřejmě záleží na více faktorech,ale nemyslím si,že to na výuku vliv mít musí,to by potom takové příspěvky nepadly vůbec.
|
X_X |
|
(15.9.2012 11:39:12) Namátku kopíruju příspěvky,kde holky psaly,že to na výuku vliv nemělo,ve škole kam chodila dcera také ne,takže minimálně to dokazuje,že to jde.
tak přiznám se, že mně poněkud uniká smysl toho pobouření, že rodiče vědí, že třetina třídy jsou děti s poruchami učení. jo, nad jmenným seznamem bych se pozastavila, ale takhle nicméně já sama mám jedno dítě na hraně - papír z PPP má, ovšem nějak extra speciální péči nepotřebuje, takže u ní probíhá výuka normálně, akorát s mírnějším hodnocením a do počtu dětí s dysporuchami se nepočítá. i tak jsem se tedy pro jistotu na začátku třetí třídy zúčastnila přednášky speciální pedagožky o výuce angličtiny u dys-skupinky a tam ta výuka probíhá jinak, klade se tam důraz na jiné věci, než v běžné skupině, jako zajímavé, ale asi ti nebude zrovna moc slučitelné s výukou v běžné skupině, některé věci tam opravdu jedou pomaleji nebo vynechávají. a při výuce češtiny to je obdobné, nevím sice, co přesně a jak dys-skupinka v hodině dělá, ale co jsem nabírala rozumy od speciální pedagožky pro pomoc při domácí přípravě, tak i tam jsme musely dost třídit, protože některé z těch postupů i na ni byly moc pomalé a ona byla už dál. a osobně dost pochybuji o tom, že při výuce třicetihlavé třídy je možné nechat dys-děti, ať si tedy samy matlaj něco svého a věnovat se zbytku třídy
nevím, možná jsem tak zmlsaná péčí, jaké se dys-dětem dostává u nás na škole, ale tvrdit mi někdo, při plné třídě není žádný problém mít třetinu dys-dětí, že ostatní to ani nepoznají... tak tam bych asi pochybovala o tom, že se dys-dětem opravdu učitelé věnují podle jejich potřeb protože jedna věc je dát jim úlevy z výuky (kratší diktáty, pracovní listy...), ale jiná věc je věnovat se jim tak, aby se se svou poruchou naučili co nejlíp žít, aby se co nejlépe kompenzovala, aby se děti naučily se učit adekvátně tomu, jak to zrovna ony potřebují. u nás na škole se tedy netají, kdo má poruchy učení: na prvním stupni jsou tyto děti v péči speciální pedagožky. mají svoji skupinku na angličtinu, mají svoji skupinku na češtinu, kdy tedy část výuky probíhá normálně s ostatní třídou při vyučování, ale na "svoje" hodiny chodí do speciálně vybavené učebny, takže pokud by měl někdo potřebu zjišťovat si, koho se to týká, tak nemá problém to zjistit (byť tedy nechápu, proč by to měl někdo dělat - já o některých dětech vím čistě jenom proto, že jsem se s jejich rodiči potkala právě u speciální pedagožky). týká se to tedy dyslektiků, dysgrafiků... jak to mají třeba dyskalkulici, o to jsem se nezajímala, v tomhle směru moje dcera problémy neměla.
na druhém stupni už ale tohle dělení není a co mě dost překvapilo, není ani v jazycích a jazykové skupinky jsou větší, než byly na prvním stupni jako jo, děti jsou na jazyky rozdělené podle rozřazovacího testu, ale nejsem si tak docela jistá, jestli to je pro dyslektiky to nejlepší (vzpomínám na svého bráchu - dyslektika, který na střední z angličtiny propadal, přitom domluvit se domluvil velmi dobře... "jenom" anglinu neovládal písmem).
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 13:37:06) no, přesně jak píšeš, největší problém to samozřejmě bude pro těch 8 dětí s dys-poruchami, nicméně tvrdit, že se to výuky ve třídě nedotkne je prostě nesmysl, ať si tu každý myslí co chce. Nestavěla ych ale problém tak, že těch 8 dětí za něco "může" - problém je v tom, že se pravděpodobně, stejně jako u vás ve škole, na 2.stupni u zakladatelky vůbec nepočítá s tím, že by se někdo dys-dětem speciálně věnoval.
|
|
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 13:31:37) no, fascinuje mě to, že všechny zde zkopírované příspěvky jsou názory RODIČŮ, kteří samozřejmě ve třídě nebyli, leda tak nakouknout, ale zato dokážou pro tebe nezpochybnitelně posoudit, zda to na výuku ve třídě mělo/nemělo vliv. Fakt nechápu. Tohle obvykle nedokáží posoudit ani žáci, kteří tam sedí a jejich rodiče mají informace buď zprostředkované nebo žádné
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 13:37:37) A jako myslíš,že by rodič nepoznal,kdyby výuka byla zanedbaná?Kdyby se neprobralo to co se probrat mělo,tak by asi měly děti problém u příjmaček a na střední vůbec.Jelikož tomu tak u nás nebylo,naopak dcera byla očividně ze základky připravena lépe než někteří její nynější spolužáci,tak prostě ta výuka ošizena nebyla.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 13:49:57) ano, myslím, že nepoznal. dnes a denně se o tom přesvědčuju. hlavně jaksi nejde jen o "zanedbání" výuky o kterém píšeš, ale i o další faktory - klima, vztahy ve třídě, vztahy učitel-žák, atd. Jako rodič jsem ze zpráv dětí nepoznala nikdy nic (uznávám, že má mimořádně nesdílné děti) a úroveň výuky a jejich znalostí, to nedokážu posoudit vůbec. a to jsme z oboru. ono bohužel neplatí to známé "školství rozumí každý, protože každý někdy chodil do nějaké školy"
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 13:57:08) přirovnala bych to k tomu, když má někdo tzv "hodné a poslušné dítě" v jedné rodině toho dosáhnou třeba postupy R a R (o které se na Rodině často píše), v jiné rodině bitím a tvrdými tresty. Výsledkem je "hodné a poslušné dítě".
Tak i ve školství může být dítě dobře připravené na gymnázium výsledkem různých školních procesů
Pozor, tento můj příspěvek významně odbočuje od původního tématu.
|
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 15:47:29) Štěpánko,moc nerozumím,takže dítě umí,to co umět má,v pohodě udělá příjmačky i obstojí na gymnáziu,na základce bylo spokojené,mělo kamarády a celý první ročník na tu základku vzpomíná.Přesto píšeš,že něco bylo špatně,když ne vědomosti ani vztahy,tak já už opravdu nevím co.Tak když tedy já tomu nerozumím a ty ano,tak mi napiš v jakém směru byla ta výuka u nás poznamenaná,já se ráda poučím.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 15:49:27) doufám, že tohle je nějaký pokus o vtip
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 15:52:36) Prosím????
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 15:55:27) Já jsem psala,že u dcery ve třídě nebyla výuka ovlivněná přítomností dyslektiků,Ty jsi mi odpověděla,že byla a že já to nemůžu posoudit,protože nejsem učitelka.Tak mi napiš v jakém smyslu ta výuka ovlivněna byla,když dcera znalosti má a vztahy s kamarády i učiteli byly velmi dobré.Nevím proč by to měl být vtip.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 16:00:46) víš co, Pawlo, nechme toho. Já jsem psala na obecné úrovni, ty jsi najednou začala argumentovat třídou tvé dcery, mám dojem, že se zcela míjíme. Pokud třída tvé dcery byla 28 členná, bylo v ní 8 dětí s SPU a skutečně to neovlivnilo výuku (čemuž nevěřím), tak jsem se asi zmýlila a existuje v Čr jedna třída, kde tyto počty na výuku vliv neměly. za předpokladu, že ty jsi schopná to poznat. Zřejmě jsi mnohem lepší hodnotitel kvality výuky než já, já bych si kvalitu a úroveň výuky ve třídě svých synů takhle přesvědčeně hodnotit nedovolila (a nedikázala)měj se
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 16:02:14) (nedOkázala)
|
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 16:06:00) Ano,nejsem učitelka a nemůžu to poznat,já to klidně akceptuju.Proto se ptám tebe jako učitelky,kde teda byl ten megaproblém,když znalosti má dobré(hodnocení učitelů na gymplu,ne moje)a vztahy byly taky dobré,nikdy tam nebyla šikana ani nic podobného.Dobře víš i jsem to tady několikrát psala,že kvůli dobrému kolektivu nechtěla ani jít na víceletý gympl.Takže když chceš tvrdit,že ten problém musí nastat vždy,tak mi musíš napsat,co byl ten problém u nás,protože já jako laik žádný nevidím.
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 16:09:38) Bylo jich 25 a dyslektici byli nejméně 3,přesný počet nevím,můžu se zeptat.Dceřina nejlepší kamarádka taky byla dys.,je to moc fajn holka a nikdy neměla žádné kázeňské problémy,žádné provokování atd.jak jsi popisovala,myslím si,že to k těm děckám vůbec není fér je tak označovat.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 17:10:35) pawlo, nevím přesně o co ti jde, ale diskuse s tebou pro mě ztrácí smysl. bohužel jsi vytrhla z kontextu celý můj příspěvek, nikdy a nikde bych nenapsala, že VŠECHNY děti s spu jsou problémové. Od začátku tu píšu, že je problém, když je jich v hodně početné třídě velký podíl, pak že MOHOU vzniknout problémy, které jsem vyjmenovala. nikoho jsem nijak neoznačovala, to ani nejde, na to musím ty děti nejdříve poznat, abych o nich mohla říct něco více. Ano, moje chyba, měla jsem čekat, že se najde někdo, kdo mě bude chytat za slovo a podsouvat mi nesmyslné závěry. Samozřejmě víš, že u tvé dcery ve třídě asi nejspíš nebyl žádný MEGAPROBLÉM, a možná že ani problém. A i kdyby byl, těžko ti asi já budu popisovat jaký, viď? Nehledě na to, že nikdy není ten kontrolní vzorek, který by ukázal, jak by to bylo při jiném složení třídy Pokud si myslíš, že to, že tvá dcera a její spolužačky nemají problém při přechodu na SŠ ukazuje na to, že nebyl ve třídě žádný problém - tak si to klidně mysli, že je to takhle jednoduché. Ony totiž jsou děti, které dobře studují a nemají žádné problémy bez ohledu na to, jací učitelé a jak je učí, s jakými dětmi jsou ve třídě, apod, ta otázka je samozřejmě mnohem širší. pokud jsi mě chtěla přesvědčit, že ve škole práce s dětmi s spu je nemlich stejná jako s dětmi bez nich, tak to jsi mě holt nepřesvědčila a myslím, že ani nikoho soudného v diskusi. složení 28/8, které popisuje zakladatelka prostě přinese problémy, především právě těm 8mi dětem s spu, pak také učitelkám a to, zda i ostatním dětem, to ukáže čas. Zejména pokud na tom 2. stupni neplánují nějakou speciální práci s těmito dětmi. Navíc se dá předpokládat, že do toho čísla byly zahrnuty i děti s jinými problémy, zakladatelka sama psala, že sdělení zaznělo jen jakoby mimochodem, čili se nejednalo o nějaké základní téma diskuse. Řešením by bylo, kdyby dětí nebylo ve třídě tolik (což si myslím, že chtěla zakladatelka říct, protože tento stav je důsledkem sloučení tříd) nebo kdyby bylo jasné, jakou budou mít individuální péči.
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 17:30:48) No dobře,není to tak jednoduché,problém může být jinde,já to beru.Proto se tě ptám v čem může ten problém být,když to není ve znalostech ani ve vztazích.Takže výsledek naší diskuse je,že já to vědět nemůžu,ty ano,nicméně mi to neřekneš.Ještě mě napadá,že situace,kterou rodič nevnímá jako problémovou,dítě ji nevnímá jako problémovou,jen učitel ji tak vnímá,pak asi je problémová pro toho učitele.Dítě,které je tam spokojené a nemá problém ani při přechodu na SŠ,asi vážně problém nemá.Další věc je,že nadání je jedna věc a chytré dítě se chytne i kdyby ty znalosti zanedbané byly,ale je to tak,že by to muselo dohonit.Sebechytřejší dítě nebude znát věci,které s ním nikdo neprobíral.Dcera byla perfektně připravená na příjmačky,v češtině nechodila ani na přípravu,přesto měla skoro nejvíc bodů,já jsem se s ní doma taky neučila,co uměla,uměla ze školy,takže zřejmě se to dá dělat i tak,že to ostatní děti neovlivní.Nikde jsem nepsala,že je to stejné,jen že když se to dělá dobře,tak to jde a tomu věřím.
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 17:33:45) A další věc je,že na druhém stupni se už málokdo z učitelů věnuje dyslektikům individuálně,někteří ani nedodržují pokyny z PPP(opět osobní zkušenost),většinou se to bere tak,že na druhém stupni už mají poruchu více zvládnutou.Spíše bych věřila tomu,že jsou oni někdy šizeni.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 17:44:00) a tu celou dobu píšu?
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 17:49:27) "Spíše bych věřila tomu,že jsou oni někdy šizeni." no a co tu celou dobu píšu?
(omlouvám se, na první pokus se odeslala jen část příspěvku)
|
Pawlla |
|
(16.9.2012 4:55:44) Tak já nevím,ale cílem diskuse bylo zjistit,jak to bude působit na zbytek třídy,ne na dyslektiky,zakladatelka se ptala na své zdravé dítě.Kromě toho netvrdím,že to na ně vliv mít musí,může se to stát,ale zaseje to o více faktorech a schopnost učitele mezi ty faktory rozhodně patří.Mě prostě příjde hrozně nefér označit někoho za původce problému,který ještě ani neexistuje.A přidám ještě svůj soukromý názor,u nás je velký problém právě proto,že máme takové myšlení.Nechci si dělat do vlastního hnízda,taky je mi proti srsti házení všech čechů do jednoho pytle,ale je fakt,že naše specialita je-dokonale obhájit proč něco nejde aniž bychom to zkusili a vytváření katastrofických scénářů.V poslední době si toho hodně všímám a to je důvod,proč ten pokrok jde strašně pomalu,jednoduše jsme strašně zabednění. Štěpánko a jaké osobní invektivy máš na mysli?
|
štěpánkaa |
|
(16.9.2012 10:48:58) Pawlo, já tedy nevím, kdo označil za původce problému děti s SPU (i když si myslím, že v úvodním příspěvku do toho jsou zahrnuty i děti s poruchami chování, to zakl. neupřesnila). já tedy ne, od začátku píšu, že původcem problému je ten, kdo rozhodl, že třída bude sloučena a bude mít takové složení. nevím, proč je mi stále podsouváno, že mám něco proti dětem s SPU. To bych musela být padlá na hlavu, když doma mám dva ADHD kousky. Vyjela jsi na mě hned poté, co jsem napsala, co se MŮŽE v podobné třídě dít a napsala jsem to až když, jsem si přečetla, jak děti s spu VŮBEC NIJAK neovlivňují průběh vyučování. Děti nejsou stroje a ani učitelé ne, takže se jaksi nedají naprogramovat, jak by asi v leckteré PPP byli rádi. proto se pro děti s spu doporučují menší kolektivy, ono to prostě má své důvody, které prostě většina diskutujících (maminek dětí) nebere na vědomí. Možná nbych se měla takovým diskusím proúpříště vyhnout, na druhou stranu si myslím, že k tomu mám co říct a nemusím jen přikyvovat komukoliv v diskusi - stejně jako ty nemusíš
osobní invektivy? Co třeba toto: "Pak se fakt člověk nediví,jak to v našich školách vypadáJestli si takhle učitelky děti s poruchou už dopředu zařazují." možná to vnímáš jinak, já jako invektivu, navíc nepodloženou vzhledem k našim předcházejícím diskusím a k tomu, že se odsud už delší dobu známe bys mohla vážit slova. možná si to beru moc osobně, ale myslím si, že tys to osobně napsala
Ještě bych dodala, že si názorů Delete vážím, ale bohužel je z nich příliš vidět odtrženost od reality. "Jedna osvícená učitelka bohužel jaro nedělá" Delete dobře formuluje, jak by to mělo ve školách vypadat, bohužel opomíjí fakt, že české školství k tomu má hodně daleko. a i když se to postupně mění, jde to pomalu a výsledky jsou vidět hlavně na prvním stupni. Na druhém, jak jsi sama napsala, nikoliv - zatím
|
Delete |
|
(16.9.2012 17:41:11) štěpánko, souhlasím, jedna učitelka to nezachrání, ale někdo s tím začít musí. Nejdřív jedna učitelka v kraji, pak v obci, pak na škole....žádné nařízení, žádná vláda, žádný zákon nám nepomůže, musíme si pomoct sami a to může je ten, kdo opravdu chce. Bude fajn, když dojde k nějaké podpoře z vnějšku, od nadřízených a zákonodárců, ale dokud neukážeme, že je to možné a že to chtějí lidi, a že těch, co to chtějí, je dost, tak se na nás všichni z vysoka vykašlou......
|
štěpánkaa |
|
(16.9.2012 18:56:36) delete, no vždyť ty to znáš, nejhorší je furt dokola něco vysvětlovat kolegům (nejhorší), vedení školy, spolužákům, rodičům spolužáků,.....
|
Delete |
|
(16.9.2012 19:45:48) Znám....ale stejně nepřestávám.....
|
štěpánkaa |
|
(16.9.2012 20:05:21) nezapomeň, že nejseš tak opotřebovaná
|
Delete |
|
(16.9.2012 21:54:54) No jasně, dávám si pozor a v určitých intervalech z toho molochu zdrhám .
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(17.9.2012 5:09:38) Štěpánko,já si zase myslím,že jen jedna to určitě není,asi je jich menšina,ale i to se může změnit,začít musí každý sám u sebe,protože jen sebe může změnit.nepolezu nikomu do svědomí,ale některé příspěvky byly v tom duchu,že ten problém být musí,že to jinak nejde,jediné co říkám je,že si myslím a i jsem viděla,že to jde.Neříkám,že je to jednoduché,v každé práci se člověk nadře tím víc,čím ji chce dělat poctivěji.Jestliže se dopředu o nic nepokusím a dopředu všem oznámím,že čekám problém,tak je něco špatně.To bylo na učitelku z tématu,Ty nezlob se na mě,jsi taky odmítala připustit,že by se ten problém nemusel objevit,proto jsem napsala co jsem napsala.Jestli Tě to urazilo tak se omlouvám,pro mě je zas osobní,když čtu,jak to chodí,že ty děcka musí pořád něco někomu dokazovat,že rodiče musí obhajovat docházku do školy i u poruch učení,to jsem si myslela,že dneska už problém není,vadí mi to a pochybuju,že se to změní.
|
štěpánkaa |
|
(17.9.2012 8:32:50) Pawlo, řekla bych to takhle: na prvním stupni je práce s dys-dětmi celkem dobře rozjetá, mám kámošku prvostupňovou učitelku + spec. ped, ona je taková docela průkopnice, dělá to na své škole snad už 20 let, nebo kolik, zaučuje i další učitelky,.... ovšem 2. stupeň a SŠ - tam je to fakt, jak píšeme s delete. víš co mi dalo práce přesvědčit aspoň kolegy v kabinetě, že ti dyslektici to fakt nedělají schválně a že je možné, že "z toho NE vyrostou". jinak já tvoje názory beru, i když ne vždy se vším souhlasím, jen někdy mě tvůj způsob argumentace poněkud vyvede z míry
|
|
|
Lída+2 |
|
(17.9.2012 9:59:11) štěpánko,máš pravdu druhý stupeň je o něčem jiným.....
mě třeba udivila paní v PPP kde s maladším synem chodím an kontoroly...a pro další papír k jeho dysortografii a tak mi říkala, tento si důkladně schovejte,ale on Vám stejně k NIčemu nebude...oni an to na druhým stupni stejně neberou ohled. Tak jsem na ní vykulila oči a ptala se kde teda jo. Ani jedna Zš ve městě to neřeší an druhým stupni. JAkoby odchodem na druhý stupeň tyhle poruchy vymizely.....
|
Líza |
|
(17.9.2012 10:03:03) Lído, to zní dost hrozně. Jak to vlastně s Daníkem uděláte? Kam půjde na druhej stupeň? Vím, že jsme se o tom bavily loni, ale to jsi neměla myslím jasno...
|
Lída+2 |
|
(17.9.2012 10:29:25) Lízo, netuším.....prootže sama ta paní říkala, že to je jedno....ani jedna na tom není líp....
Co m třeba udivuje, že gymnázium ohled bere....a ještě když tam dělala starší syn přijimačky tak říkali,aby to tam rodiče napsali....
prostě si říkám...něco je špatně....na 1. stupni se dětem věnují...před vyučováním nápravy dyslexie a podobně.....
|
|
|
štěpánkaa |
|
(17.9.2012 10:53:34) Lído, neboj, některé odbojné učitelky to řeší, ale spíše na individuální bázi
|
Lída+2 |
|
(17.9.2012 10:58:07) štěpánko, já spíš doufám, že se to vypaří jako dyslexie...ta zmizela.....
|
štěpánkaa |
|
(17.9.2012 10:59:51) říká se "kompenzuje", taky jsem prý kompenzovaná Já myslím, že pokud měl tvůj syn odpovídající péči na 1. stupni a doma (což jistě měl), tak se opravdu časem nejspíš "vypaří"
|
Lída+2 |
|
(17.9.2012 11:05:16) štěpánko, jo péči měl Zš vybrána velmi pečlivě. Pak jsme jezdili k jedné vyhlášené ...paní...není to v PPP, ta paní nám dala cvičení....to jsem s ním ze začátku dělala já,ale vzhledem k poruše....mi to nešlo....takže velkou zásluhu na procvičování má jeho brácha...., který to s ním nerad,ale dělal....(takže mojí zásluhou není NIC)
|
štěpánkaa |
|
(17.9.2012 11:08:26) tvojí zásluhou je, že jsi mladšího dovedla do poraqdny a k té paní a pak motivovala staršího, aby to s ním procvičoval nepodceňuj se
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 17:48:32) Pawllo, já se opravdu nebudu vyjadřovat ke třídě tvé dcery, protože o té diskuse nebyla a není, nevím, proč to sem pořád taháš. Pokud všech 25 dětí (včetně 3 dys-) a cca dvojnáseobek rodičů plus všichni učitelé hodnotí tuto třídu jako třídu super, skvělou a bezproblémovou, tak taková nejspíš je. Ale ty ses asi všech neptala, že? Fakt nějak přestávám chápat o co ti jde a proč ses tu takhle zacyklila a napíšu to ještě jednou: 28/8 (víme doufám obě co to znamená) s největší pravděpodobností problémy přinese a to zejména těm 8mi s spu
|
|
|
Delete |
|
(15.9.2012 20:08:50) složení 28/8, které popisuje zakladatelka prostě přinese problémy, především právě těm 8mi dětem s spu, pak také učitelkám a to, zda i ostatním dětem, to ukáže čas. Zejména pokud na tom 2. stupni neplánují nějakou speciální práci s těmito dětmi. Navíc se dá předpokládat, že do toho čísla byly zahrnuty i děti s jinými problémy, zakladatelka sama psala, že sdělení zaznělo jen jakoby mimochodem, čili se nejednalo o nějaké základní téma diskuse. Řešením by bylo, kdyby dětí nebylo ve třídě tolik (což si myslím, že chtěla zakladatelka říct, protože tento stav je důsledkem sloučení tříd) nebo kdyby bylo jasné, jakou budou mít individuální péči.
štěpánko, ale teď jsi přesně napsala to, co se tu Pawlla snaží vysvětlovat. Situace má vliv na ty děti s SPU, na učitelku...ale ne na ty ostatní děti (nebo by neměla mít, pokud ano, pak je čas to začít řešit). A protože to neovlivňuje ty ostatní děti, tak nemá smysl s jejich rodiči probírat, kolik je tam dětí s SPU. Pokud to zajímá rodiče dítěte s SPU, takový rodič se zeptá a to nejspíš v soukromí. Pokud ne, je na tobě, abys mu sdělila, že to v proberete v soukromí a ne před celou třídou. protože ano, jeho dítě má problém a ten rodič ho musí řešit.
A já i Pawlla a snad i Bára a několik dalších píšeme, že v úvodním příspěvku od učitelky mělo zaznít, že ve třídě je 28 dětí a proto lze očekávat problémy, pokud chtěla sdělit, že příčinou případných problémů je velký počet dětí. Pokud sdělila, že třetina třídy jsou děti s SPU, nesdělovala jako příčinu počet dětí, ale právě vysoké procento dětí s SPU.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 20:23:11) tak já si na rozdíl od vás myslím, že to složení ovlivní výuku i pro děti bez spu a že to učitelka nejspíš řekla proto, že třeba doufala, že se rodiče proti slučování tříd významněji ozvou. Opravdu nevím, jak si představujete, že by situace nijak výuku neovlivnila. Na sdělení nevidím nic špatného. s tím jak vypadá, když se rodičům podobné věci NESDĚLUJÍ mám vlastní negativní zkušenost (jako učitelka i jako rodič), proto jsem pro otevřenost. S adresností jsme ale opatrná. učitelka nikoho nejmenovala, seznam neukázala, nechápu, čím se tak hrozně podle vás provinila. už to tu píšu taky po několikáté. no, každá máme svůj názor, hezky jsme si je tu vyměnili, vrátily zase zpátky a nevím, proč by v diskusi měly zaznívat zbytečné invektivy.
|
Delete |
|
(15.9.2012 20:31:06) štěpánko, já používám nějaké invektivy?
Pořád píšu, že výuku to ovlivní. Ale řeč byla o kvalitě a u té to tak prostě být nemusí. A rodiče nikdy nezajímá, co je dobře, ale právě jen to, co je špatně. Takže když jim nastrčíš možnou příčinu problémů, ve chvíli kdy nějaký problém nastane, nepídí se po skutečné příčině (velký počet dětí např.), ale po té nastrčené, co je první na ráně.
Když vezmu ten případ Milady. Tam došlo k tomu, že kluk se při hodině nudil. Milada se zeptala, dostalo se jí odpovědi, že dět byly rozdělené podle abecedy a skupiny jsou hodně nerovnoměrné, že zrovna v téhle se sešlo hodně dětí s SPU, jede se hodně pomalu atd. Pro Miladu tak vyšla jako příčina problému "velký počet dětí s SPU v jedné skupině". Jenže to je až následek!!!!! Příčinou problému je rozdělení dětí podle abecedy a ne podle úrovně (k čemuž pak Milada také došla, ale až pak!). Takže kdyby se dělily dět podle úrovně, mohl by se do jedné skupiny dostat klidně opět velký počet dětí s SPU, ale žádný problém by to nevyvolalo.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 20:33:59) ne, ty ne, promiň
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 20:35:02) a myslím, že dáváš špatný příklad, zrovna Milada má zcela jistě jasno, co bylo příčinou té situace
|
Delete |
|
(15.9.2012 20:41:07) Fakt? No nevím, nechám na ní, jestli s tím, jak jsem to popsala, bude souhlasit nebo ne. Ale já to tak z vývoje jejich příspěvků pochopila....
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 20:42:43) je to možný, já mám hrozně špatnou paměť
|
|
|
|
|
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(17.9.2012 10:21:42) Štěpánko tak chceš mi tu říct, že na začátku školy prostě řekneš rodičům : Mám tu X dětí z nějakou dys a Y dětí s nižším intelektem (hloupých) to znamená problémy a hotovo. Neuvažuješ o změně povlání?
|
Líza |
|
(17.9.2012 10:23:44) Barčo a neměli by o změně povolání spíš uvažovat učitelé na vaší škole, kteří to sice neříkají, ale chovají se, jako by ty poruchy učení neexistovaly a ty pak musíš dítě všechno učit doma?
|
Xantipa. |
|
(17.9.2012 10:31:50) Lízo - já zírala, že učitelé nemusí vůbec brát v úvahu posudek z PPP. Učitelka mého syna si posudek vzala, ale v podstatě jen proto, aby mohla říct - no jo, to je jasný, on na tu jedničku opravdu nemá. Zajímavý je, že v nový škole můj syn nemá druhou šichtu po vyučování, kde jsme všechno museli znovu probírat, on to nějak zvládne v tý škole a na doma mu zůstane procvičování toho, co opravdu mu moc nejde. Velkým zadostiučiněním mi bylo, když jsem potají poslouchala hovor svého syna s kamarádem z bývalé školy - oni se dohadovali, která škola je lepší a odkud jsou lepší výsledky /evidentně v bývalé škole proběhlo školení na téma - ti blbci ze soukromé/. Syn s převahou převálcoval kamaráda - docela jsem zírala, jak to syn bral od podlahy, asi si už párkrát vyslechl, že v soukromé škole mají známky koupené.
|
|
Barča 2 kluci | •
|
(17.9.2012 10:37:06) Opravdu si to myslíš? No aspoň nazývají věci svými jmény a neshazují vinu na děcka. U nás problémy jsou protože jsou přeplněné třídy, né proto že jsou tam dys. děcka. Jinak nejvíc výuku narušují děcka, který se neumí chovat svým vyrušováním, nevhodným chováním jako drzostí apod. Co tyhle preparovat a zvírat do zvláštních tříd, škol nebo kam.
|
štěpánkaa |
|
(17.9.2012 10:58:39) barča napsala: "U nás problémy jsou protože jsou přeplněné třídy, né proto že jsou tam dys. děcka." Milá Barčo, toto tu píšu od smého začátku. Řekla bych, že máš opravdu vážné potíže s psaným textem. (a tohle nemyslím ani zle ani osobně, já mám také dys-poruchu, diagnostikovanou až v hluboké dospělosti a problémy s psaním mám odjakživa - veškerý ohled byl ten, že učitelky řekly - ona píše jako prasátko a nic neřešily, jak bylo tenkrát zvykem)
|
Lída+2 |
|
(17.9.2012 11:01:27) štěpánko, jo taky znám to co píšeš.....jen u jiné poruchy určené u mě v dospělosti...mamka jen poslouchala, že to neumím a že jsem líná se to naučit A když slyším kamarádky s dětma......leckde se NIC nezměnilo....
|
|
|
|
|
štěpánkaa |
|
(17.9.2012 10:54:49) barčo, jdi se vycpat. nejdříve si přwečti, co jsem psala a pak se mi za ty invektivy můžeš třeba omluvit
|
|
|
|
Pawlla |
|
(16.9.2012 4:46:43) Ano,přesně tak,Delete opět dík.Je fajn,že aspoň někdo chápe,co chci říct a mě těší,že zřejmě to není až takový nesmysl.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pawlla |
|
(15.9.2012 15:51:56) A pozor,ani žádná z dceřiných kamarádek nemá na střední problém,že by měla mezery,některým to jde lépe jiným hůř podle nadání,ale nikdo nemá problém v tom smyslu,že by neměl vědomosti,které má mít nebo,že by byl ze základky špatně připraven.Naopak jsou spíš napřed,takže opravdu věřím,že nebyli ošizeni.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 15:53:21) fakt si myslíš, že jsem t véto diskusi a ve svých posledních příspěvcích psala o třídě tvojí dcery? O které vůbec nic nevím?
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(15.9.2012 19:42:05) Milado,
a já opět zopakuju, že ne že by to byla osobní chyba učitelky, ale je chyba na straně učitelky, školy, prostě ne na straně dětí s SPU. Ve škole prostě existují tři strany žák - rodiče - škola, v přímé výuce zastoupená učitelkou. Nelze oddělit školu jako organizátora času a učitelku jako organizátora samotné výuky, proto je to jeden zdroj problémů a pokud vznikne problém na téhle straně, musí si ho vyřešit mezi sebou. Každopádně ten problém nevznikl na straně žáků ani rodičů.
A co se týče (ne)ovlivnění výuky.....ano, žáci s SPU výuku ovlivní vždy. Ale v zakladatelky příspěvku se mluví o kvalitě výuky. Kvalitu ovlivnit nemusí i mohou a ne vždy je to k horšímu, naopak, s rostoucím počtem dětí s SPU a nutností přizpůsobovat výuku dětem a nemožností dětí přizpůsobit se čemukoliv, je kantor nucen víc přemýšlet na d tím, co a jak udělá.....proto se výuka leckdy zlepší, což mi potvrdila i štěpánka.
|
štěpánkaa |
|
(15.9.2012 20:00:24) no, to je fakt. i to je možné vyústění situace, i když se obávám, že málo pravděpodobné. Já tedy nemám moc ráda ten pojem "kvalita výuky", protože si pod tím každý představujeme něco jiného, stejně jako třeba pod slovem "motivace".
|
Delete |
|
(15.9.2012 20:15:15) štěpánko, ale to pod každým pojmem, protože i definice může vyústit v různé výklady.
Já bez ohledu na vztah k těm pojmům ale rozlišuju "kvalitu výuky" a "výuku" a v úvodním příspěvku zaznělo, jak to ovlivní tu kvalitu. Takže se toho snažím držet. Pokud narazím na ovlivněí výuky, souhlasím, že vliv to má, ale dotčenými jsou právě učitel (případně škola, třeba kvůli organizaci doplňujících hodin, půlení třídy a tak) a ti konkrétní žáci s SPU, ale právě, že ostatních se to opravdu většinou nedotkne....oni totiž nemají s čím srovnat, pokud přejdou ze školy na školu, tak srovnají rozdíl, zlepšení, zhoršení apod., ale příčinu opět vidí ve škole jako takové, rozhodně ne v počtu dětí s SPU. Proto je pro tyto děti a jejich rodiče většinou tato informace irelevantní a není důvod ji sdělovat. Pokud ji sdělíš, hrozí zneužití právě ve chvíli, kdy se hledá příčina problémů, protože jsou v tu chvíli první na ráně....
|
|
|
|
|