Dani.K, K 05, P 09 |
|
(4.6.2016 15:21:10) Pročetla jsem celou diskuzi a fascinuje mě, jak z jednoho příspěvku rodiče spolužáka je tolik lidí schopno určit, že u toho dítěte za to nemůže jen ADHD, ale i "nevýchova" rodičů...
Je to velmi těžké. Rodiče ostatních dětí nemůžou vidět to, co rodiče s dítětem dělají nebo nedělají mimo školu (terapie, jaké mají hranice ve výchově atd). Je také možné, že mimo školu v domácím prostředí se dítě zas chová jinak. Také rodiče dětí (ať toho integrovaného nebo ostatních spolužáků) nevidí, jakým způsobem učitelka a asistentka s dítětem ve třídě pracují. Jestli je asistentka s ním pořád, i o přestávkách, jestli je schopná ho uhlídat, jestli ho dokáže korigovat, jestli si s dítětem tzv. "sedla". Je konec roku, učitelka s asistentkou už můžou být na dítě alergické a nemusí se k němu chovat, tak jak to to dítě potřebuje. Být rodičem "zdravého" dítka - spolužáka, tak bych se ptala, jestli se ve škole byla podívat na náhledu speciální pedagožka z PPP (případně z SPC). Upřímně, na takové otázky bych ale jako matka spolužáka integrovaného dítěte neměla vůbec právo, to je mezi rodinou, školou a PPP (SPC). Co se týká léků - kritizovat matku za to, že nenechá dítě "zalékovat", je docela přes čáru. Ty vedlejší účinky některých léků jsou opravdu děsné...
Upřímně, už to, že škola integrovanému dítěti, které má poruchu chování diagnostikovanou od odborníků, dá dvojku z chování, podle mne ukazuje na to, že to ta škola s dítětem neumí...
|
withep |
|
(4.6.2016 15:36:29) Dani, to není z jednoho příspěvku, ale z více. Samozřejmě je možné, že matka dělá, co může, a přesto se nedaří dítě zvládnout. Jen je potom zvláštní, že se odvolá proti dvojce z chování. Proč prostě neakceptuje, že jeho chování navzdory opravdové snaze všech zúčastněných není v pořádku? Je to jenom známka, ve srovnání s realitou je naprosto nedůležitá. Pokud se domnívá, že ona syna zvládá, ale nezvládá ho učitelka s asistentkou, pak nejlepší, co pro něj může udělat, je hledat školu a učitele, kde mu bude líp. Takhle to vypadá, že jen bere diagnózu jako alibi. Ano, má porochu, není to jeho vina, ale zároveň nelze říct, že za to (agresivitu fyzickou i slovní) nemůže, a tedy mu má být tolerována.
Mám synka s ADD a dalšími problémy, nechová se ideálně, byť proti tomuto chlapci je spíš slabý odvar. Já sice ten systém hodnocení chování nechápu a nepovažuju za efektivní, ale přesto (nebo právě proto) jsem proti důtce neměla nejmenších námitek.
|
withep |
|
(5.6.2016 10:27:05) Báro, to ano, myslím si, že v tomto případě je dvojka pokusem školy přimět rodiče ke spolupráci. I když samozřejmě není vyloučeno, že selhává i rodina i škola.
|
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(4.6.2016 16:04:56) Withep, pokud má dítě poruchu chování jako diagnozu, tak by ale nemělo být postihované za své špatné chování. Dítě na vozíku také nebude trestáno špatnou známkou z tv, že nezvládne běhat (vím, tento příměr je až přehnaný, ale něco na něm je). Samozřejmě chápu, že škola i nezvladatelnému dítěti musí dát nějaké hranice, aby si pak dítě nemyslelo, že mu projde všechno, ale řešit to důtkami a sníženou známkou z chování, je podle mne mimo mísu. Poznámky také beru jako upozornění rodičům "dítě se chovalo tak a tak". Také mám nestandardní dítě s problematickým chováním integrované v běžné škole. A funguje to. Asistentka ho nemůže pustit z dohledu, když potřebuje něco zařídit (zkopírovat apod), tak ho o přestávce prostě bere s sebou. Nebo se s ním snaží domluvit, jestli to v té třídě vydrží bez ječení a bez napadnutí spolužáků (kvůli kravině). A celkem to funguje pátým rokem...
Ještě mě na diskuzi zaujala jedna věc (ale možná jsem špatně četla). Proč je to dítě agresivní? Co je ten popud, že začne jinému dítěti sprostě nadávat? Nemůžou ho ty "zdravé" děti nenápadně provokovat (známe to, děti nejsou nevinná stvoření, když vidí, že je někdo "startovací", tak to fakt láká k provokaci nebo posměchu)?
|
withep |
|
(5.6.2016 9:47:44) "Withep, pokud má dítě poruchu chování jako diagnozu, tak by ale nemělo být postihované za své špatné chování"
Já ti nevím, ale přece něco z toho chování je i "jeho", on není jen loutka, za jejíž špagátky tahá ADHD. Když budeš mít dítě na vozíku, kterému nefungují nohy, ale ruce jo, nedáš mu jedničku za odfláknutý přišitý knoflík. Určitě není snadné odlišit, kdy je to "on" a kdy je to "ADHD", tj. kdy se projevuje jeho zlá vůle a kdy prostě jen nedokáže ovládnout impulz daný nemocí. Ale trvám na tom, že tomu klukovi nepomůže, když veškeré jeho špatné chování budeme akceptovat s tím, že by mohlo být způsobeno poruchou. On tu poruchu má, tedy zaslouží si ohledy a pomoc s řešením kritických situací, ale zároveň se musí naučit mít ji pod kontrolou. Nebo mu - až bude plnoletý - budeme plně tolerovat trestnou činnost?
|
TaJ |
|
(5.6.2016 10:06:51) Withep, já s tebou v tomhle na jednu stranu naprosto souhlasím....na druhou stranu, jaký význam bude mít pro takové dítě, že dostane dvojku z chování? Pokud svoje chování neumí ovládat, tak dvojka z chování tohle stejně nezmění - buď mu to bude jedno a nebo z toho bude naopak ještě víc frustrovaný, že je trestaný za něco, s čím on sám nedokáže nic udělat...a jeho chování pak bude ještě horší... To není řešení.... Obávám se, že pokud nebude spolupracovat rodina, tak škola toho zmůže jen málo...
|
withep |
|
(5.6.2016 10:18:00) Tino, však jo, nasoukej si začátek vlákna. Fakt si nemyslím, že dvojka z chování něco vyřeší, jen jsem v reakci na Dani uvedla matčinu reakci na dvojku z chování (její odvolání a impulz školní inspekci) jako jednu z indicií, která mě vedla k závěru, že matka bere diagnózu čistě alibisticky, nepraktikuje žádná režimová/výchovná opatření a je jí jedno, jak se v tom kluk plácá a jak tím ve škole trpí všichni kolem něj. Chápu tu dvojku asi jako Bára (která se taky asi ztratila ve vlákně :)) - jako další pokus školy důrazně sdělit rodičům, že už jako fakt je třeba problém řešit a spolupracovat.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 22:03:32) Withep, napsala jsi (kopíruji kvůli případnému ztracení se ve vlákně ): "Fakt si nemyslím, že dvojka z chování něco vyřeší, jen jsem v reakci na Dani uvedla matčinu reakci na dvojku z chování (její odvolání a impulz školní inspekci) jako jednu z indicií, která mě vedla k závěru, že matka bere diagnózu čistě alibisticky, nepraktikuje žádná režimová/výchovná opatření a je jí jedno, jak se v tom kluk plácá a jak tím ve škole trpí všichni kolem něj. Chápu tu dvojku asi jako Bára (která se taky asi ztratila ve vlákně :)) - jako další pokus školy důrazně sdělit rodičům, že už jako fakt je třeba problém řešit a spolupracovat." Ono jde o to, že naprosto nevíme, co je pod pokličkou všeho. Jak moc to rodiče řeší/neřeší. Nevíme, jak často chodí do školy matka dítěte vysvětlovat, jak se synem postupovat. Jestli pedagogové ve škole jsou k matce vstřícní anebo se snaží dítěte se oklikou zbavit. Jestli asistentka je s ním skutečně po celou výuku vč. přestávek (a odběhnutí na wc řeší tím, že požádá kolegyni, aby na těch pár minut dohlédla), jestli při pohybu na chodbě ho drží za ruku apod. Neříkám, že je jednoduché mít integrované agresivní dítě, ale pokud dítě nemá středně těžké mentální postižení, tak prostě do specky nepatří a rodiče mají možnost si vybrat běžnou školu. Prostě to, že se matka dítěte odvolala proti dvojce z chování a poslala na školu ČŠI, ještě neznamená, že se školou nespolupracovala a že řeší až nastalou situaci...
|
withep |
|
(6.6.2016 11:23:09) Jistě, neznamená, proto taky píšu, že je to jedna z indicií (ne jediná). Jistě že tohle všechno nevíme, ale kdybychom tady mohli diskutovat vždycky jenom tehdy, kdy víme úplně všechno, bylo by tu mrtvo, to prostě nevíme nikdy
|
|
|
|
|
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(4.6.2016 22:01:49) withep,
ano, mám z toho podobné pocity. Kdybych měla toto dítě a dostala dvojku z chování, akceptovala bych ji. Dala bych tím najevo například i ostatním rodičům, že přijímám pravidla soužití. Tím odvoláním podle mého názoru dala jasně najevo, že dítě má „diplomatickou imunitu“, žádná pravidla respektovat nemusí. Na rozdíl od ostatních dětí v tomto kolektivu. Postavila se tak sama nepřímo proti jeho integraci. Následně poslala na učitelku školskou inspekci. A nejlepší je důvod, proč učitelka odchází. Nespokojenost jednoho z rodičů. Na dotaz, zda se k tomu mohou vyjádřit ostatní: „nemohou“. A když jsme u ADD – jedna dívka dostala pěstí, musela do Motola – ta má zrovna ADD, například (ovšem bez výsad). Nemůžu si pomoci, připadá mi to celé dost podivné.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(4.6.2016 23:24:55) Zuzko, a jak u toho dítěte funguje asistentka pedagoga? Sedí s ním v lavici? Sedí za ním? Je s ním o přestávkách? Při přechodu do jiné třídy, na tělocvik nebo na oběd, drží ho za ruku? Chodí s ním na wc? Já být rodičem spolužáka problematického dítěte, tak se budu ptát na práci asistentky. Jinak nesouhlasím s tím, když dítě s poruchou chování (diagnostikovanou odborníkem) dostane sníženou známku z chování. Dítě fyzicky postižené také nedostává zhoršenou známku z tv, dítě s dysgrafií by také nemělo dostávat zhoršenou známku ze psaní atd.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(5.6.2016 0:30:11) Dani,
co jsem viděla, tak asistentka sedí vedle něj. Incidenty se dějí myslím spíš o přestávkách – to nevím, jak probíhá. Ale taky dcera říkala, že třeba převrátil lavici během vyučování.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 21:39:53) Zuzko, píšeš, že nevíš, jak probíhá přestávka. Jak jsem psala, být rodičem spolužáka tohoto dítěte, tak se ptám, jak vypadá přestávka. Jestli je s ním asistentka skutečně pořád. Jestli eliminuje jeho agresivní výpady a také jestli je schopná odchytit příčinu těch výpadů. A jestli s tím dítětem pak v klidu (samozřejmě ne v afektu) rozebírá jednotlivé situace a probírá s ním, jak se v té a té situaci měl kluk zachovat. A pokud s ním asistentka sedí v lavici v hodině, tak si dost dobře neumím představit, že kluk během vyučování převrátí lavici. Prostě z celé diskuze mi chybí to, jestli se ve škole někdo zabývá tím, proč se tak to dítě chová a co vyvolává afekty.
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(5.6.2016 22:09:29) Dani, nevím přesně, jak funguje asistentka. Ale nedávno se stalo, že chlapec integrovaný dal pěstí jinému klukovi, ten mu to vrátil, asistentka mu vynadala, co mu to dělá, že integrovaný za to nemůže, že je nemocný. Ale znám jenom verzi svého dítěte, bůhví jak to bylo. Co vím, tak kluk nadává sprostě i asistentce.
Chybí ti to, jestli se ve škole někdo zabývá tím, proč se tak chová. Zabývá se tím asistentka, školní psycholožka, která s ním pravidelně pracuje. Kdo by se tím ještě měl zabývat? Matka také mluvila cosi o tom, že „učitelka by měla vysledovat signály, kdy se blíží nějaký záchvat“. Chudák úča. Nebylo by lepší, kdyby maminka vozila kluka 40 minut do školy? Chlapec rozhodně není z chudé rodiny. Místo toho se platí ze státní kasy celý jeden člověk, hodiny práce psychologa, šíbuje se s učitelkou, děti jsou zmatený…. Asertivní maminka využívá zákonných možností.
|
arsiela, |
|
(5.6.2016 22:19:07) Zuzi no určitě by se tím měla zabývat i učitelka a požadavek,že by měla učitelka a asistentka rozeznat spouštěče je celkem logický.Bez toho se to řešit moc nedá.
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 22:31:45) Zuzko, pokud se děti poperou (integrovaný dá pěstí zdravému dítku a to zdravé dítko to tomu integrovanému oplatí) a asistentka vynadá tomu zdravému, tak je to samozřejmě špatně. To ukazuje na špatnou práci asistentky. Každé dítě má právo se bránit, asistentka tam má být od toho, aby pokud možno předešla takovým výpadům. A když už se něco takového stane, tak samozřejmě se spor musí vyřešit na obou stranách. To, že asistentka "dá přednost" integrovanému žákovi a před ním vynadá druhému, že ho nesmí napad "protože je nemocný", a pak ten integrovaný žák dostane dvojku z chování... co si z toho to dítě odnese? Že je nedotknutelné (podle toho, co řekla asistentka), ale zároveň ho trestají dvojkou z chování.
Jak jsem psala, že mi chybí, jestli se někdo zabývá příčinami, tak jsem tím myslela, že mi to chybí v diskuzi. Většina diskutujících tady "řeší" až důsledky, málokdo se ptá, jestli se ve škole řeší příčiny.
|
|
arsiela, |
|
(5.6.2016 22:33:57) Jo samozřejmě vynadat zdravému,že se bránil je pitomost, nějak mi to v prvním komentu vypadlo.
|
|
|
|
|
X__X |
|
(5.6.2016 10:15:02) Jinak nesouhlasím s tím, když dítě s poruchou chování (diagnostikovanou odborníkem) dostane sníženou známku z chování. Dítě fyzicky postižené také nedostává zhoršenou známku z tv, dítě s dysgrafií by také nemělo dostávat zhoršenou známku ze psaní atd.
proč by dítě s dysgrafií nemělo dostávat zhoršenou známku ze psaní? to jako že když mi u dítěte diagnostikovali dysgrafii, dyslexii a dysortografii, tak to pro něj znamená doživotní imunitu v češtině i jazycích a už vlastně v těhle předmětech nic nemusí dělat, když tedy má ty diagnózy a nemůže dostat zhoršenou známku ze čtení, ze psaní, ani gramatiky? to ani náhodou, zhoršené známky samozřejmě dostává, i když nároky na něj kladené jsou jiné, než na děti bez diagnózy.
i dítě s poruchou chování se musí umět adekvátně chovat ve společnosti. předpokládám, že má hranice vymezené mírněji a projdou mu věci, za které by jiní měli už třeba poznámku, nicméně ty hranice přece nelze úplně zrušit a pokud je překračuje, tak proč by neměl následovat trest?
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 21:55:23) X_X, proč by dítě s dysgrafií nemělo dostávat zhoršenou známku ze psaní? Proč dítě s diagnostikovanou poruchou chování nemá dostávat sníženou známku z chování? Třeba proto, že škola se má snažit dítě hlavně motivovat. Proto se také v první třídě málokdy dávají špatné známky, když se dítěti něco nepovede, nedostane zpravidla hned pětku. Vždycky si vzpomenu na seriál "My všichni školou povinní", na Jirku Olivu a na učitelku, která měla nervy v kýblu a na toho prvňáčka byla neuvěřitelně alergická. A chlapeček domů nosil jen poznámky, nedostával žádné jedničky a samozřejmě se to odrazilo i na něm. Jasně, agresivita dítěte bude jiný level, než jedno nesoustředěné ádéháďátko. Dávám to jako příklad, proč na děti, které mají diagnostikovaný nějaký problém, by měl být od pedagogů jiný pohled. Ano, i dítě s poruchou chování se musí umět (tedy spíš bych napsala naučite se) adekvátně chovat ve společnosti. Ale budeme to dítě toto učit tresty? Existují různé motivační programy pro děti. Třeba použití "žetonového hospodářství" nebo využít nějaký specifický zájem dítěte. Předpokládám, že dítě pro výuku má individuální vzdělávací plán, stejně tak by mělo mít IVP řešení přestávek.
Samozřejmě, že nemůžu mluvit za rodinu toho dítka. Celý problém známe jen a pouze ze strany maminky spolužáka, nevidíme "pod pokličku". Přesto mi to celé přijde, že chyba bude (i) na straně školy.
|
Lassiesevrací |
|
(5.6.2016 22:40:09) Jirka Oliva byl dobrák. Nesrovnatelné. Je absurdní, že nikomu netrhají žíly otloukaní spolužáci. Děti, které se třeba bojí chodit do školy kvůli agresivnímu spolužákovi. Děti, které mají noční můry a psychické problémy. To je v pořádku. Obětujme je v rámci integrace. Rodičům ostatních dětí je jedno, co je "pod pokličkou". Chtějí, aby škola byla bezpečným místem pro jejich děti. O to, aby se integrace dítěte dařila mají usilovat především rodiče integrovaného dítěte. Oni mají hledat vhodného asistenta a spolupracovat se školou. Ne se chovat arogantně stylem "vy musíte, my můžem".
|
Alraune |
|
(5.6.2016 22:46:57) No, ono obecně z celé diskuse vypadlo, že existují různé hendikepy a že prostě není možné nárokovat pro jedno dítě nějaký nadstandard, protože ty "zdravé" děti mohou mít zas jiné problémy.
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 22:49:46) Lassie, ano, rodiče mají povinnost spolupracovat se školou. Jak můžeš vědět, že se školou nespolupracují? Z diskuze víme jen to, že se matka odvolala proti dvojce z chování a na školu poslala inspekci. Já z diskuze nepoznala, jak matka se školou komunikuje, myslím, že to nemůže vědět ani zakladatelka této diskuze. Rodiče nemají povinnost hledat vhodného asistenta, ne vždy je ze strany školy i ochota přijmout asistenta, kterého najdou rodiče. A o to, aby se integrace dítěte dařila, musí usilovat všechny strany, rodiče, škola a školské poradenské zařízení. Tam, kde škola dá dítěti za asistentku někoho, kdo není obeznámaný s diagnozou, kdo má jenom kurz z úřadu práce, tak k těm problémům s vedením dítěte ve škole může docházet (zas píšu obecně, rozhodně to neplatí pro všechny asistentky s kurzem od úřadu práce ). Netvrdím, že integrace za každou cenu je dobře, nepatřím mezi "rodiče za inkluzi" . Ale pokud dítě nemá mentální hendikep, tak rodiče mají právo dát dítě do běžné školy (s podporou školského poradenského zařízení) a škola má povinnost toto dítě vzdělávat. Tak to prostě je a školy se s tím budou muset umět poprat... Ideální by bylo, kdyby školy měly možnost v takovém případě snížit počet dětí ve třídě, jenže to často nemají a ani s tím inkluze od 1.9. nepočítá...
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 23:05:37) Souhlasím, že poslat na školu inspekci, je silný kalibr. Jenže zas musím napsat, že nevím, jak rodiče komunikovali, jak se školou komunikovala PPP nebo SPC atd. Je možné, že rodiče už byli natolik zoufalí, když je další škola "nechtěla", že se rozhodli bojovat všemi prostředky. Na druhou stranu může být, že rodiče kopou za svého "miláčka" všemi dostupnými prostředky bez ohledu na komunikaci se školou... jenže do toho prostě nevidím, tak nemůžu soudit...
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(5.6.2016 23:01:39) Rodiče nemají povinnost hledat vhodného asistenta.... Z hlediska zákona asi ne, ale pokud mají zájem o své dítě, určitě by považovali za vhodné zabránit jeho konfliktům s jeho spolužáky. Asi sotva může do třídy zapadnout, když si on i jeho rodiče znepřátelí všechny kolem. Poslat na školu inspekci není spolupráce se školou. Jak jsem psala. Vyřídila bych si to s dítětem sama, jasně, stručně, pokud by napadl mé dítě. Když ho neochrání škola, nic jiného nezbyde.
|
arsiela, |
|
(5.6.2016 23:05:52) Lassie oni ani nemají možnost si ho hledat.
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 23:13:20) Lassie, a co když je to skutečně chyba školy, že s dítětem nepracují tak, jak by měli? Dítě je impulzivní, agresivní, každá maličkost ho vytočí, ostatní děti také nejsou neviňátka, když zjistí, že dítě je startovací, tak nenápadně pošťuchují. Asistentka nezvládá, není s dítětem po celou dobu přestávek atd. A pak si na dítě nebo na jeho matku před školou počká naštvaná jiná matka... a rodičům nezbyde nic jiného, než buď znovu hledat novou školu. Anebo se seknout a řešit to všemi dostupnými prostředky. Neříkám, že toto je ten konkrétní případ, jen chci ukázat, jak je jednoduché takové dítě, které nemá podporu spolužáků (logicky, kdo by podporoval kluka, který kvůli maličkosti nadává a mydlí každého), nemá podporu školy při špatném vedení asistentky, přeplněnosti třídy atd, vyštípat ze školy... Pak se nedivím, že rodiče zrovna nemusí být ideální a také budou za své dítě, které má nárok na vzdělání v běžné škole, kopat kolem dokola...
Může to být úplně jinak, ale bohužel takové případy, co jsem napsala, prostě jsou a ti rodiče se prostě brání...
|
Lassiesevrací |
|
(5.6.2016 23:18:08) Budu se opakovat, ale mě jako rodiče nezajímá, co rodiče zkusili/nezkusili. Můžu i vidět, že se snaží. Ale pokud mé dítě bude opakovaně chodit s modřinama domů, nepřejdu to s tím, že za to kluk nemůže.
|
arsiela, |
|
(5.6.2016 23:21:14) Lassi rodiče tě opravdu zajmat nemají,ty ani nemáš vědět co zkouší,nezkouší.Tebe má zajmat jak bezpečnost tvého dítěte zajistí škola a máš to po ní požadovat.
|
vlad. |
|
(6.6.2016 0:06:05) "bezpečnost tvého dítěte zajistí škola a máš to po ní požadovat"
Dokáže si někdo z vás představit, co může znamenat vyrvaný permanentní centrální žilní katetr? Kromě toho, že je to neuvěřitelná pakárna pro rodiče, nová hospitalizace, výkon v celkové anestezii, tak také obrovský stres pro napadené dítě, a v neposlední řadě se na to dá i vykrvácet. Já Lassie naprosto chápu. Za mě agresivní dítě do běžné třídy nepatří.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.6.2016 0:10:16) vlad, a kam tedy agresivní dítě bez mentálního hendikepu patří? Já samozřejmě nepíšu, že je správné, aby to dítě ubližovalo ostatním. Ale je to věc školy a komunikace školy s rodiči, aby ho uměla asistentka zpacifikovat, aby se naučila s ním pracovat atd. Netvrdím, že inkluze šmahem všemu pomůže, naopak takových problémů s agresivními dětmi v nacpaných třídách bude víc a víc...
|
vlad. |
|
(6.6.2016 0:14:32) Nejsem ten, kdo by měl koncipovat české školství. V běžné třídě se dají integrovat a zvládat různé handicapy. Ale agresor ne. Jak k tomu přijdou všechny ostatní děti? Ty žel naprosto nikoho nezajímají a nejlépe by se to ani nemělo vyslovovat nahlas. Mluvím z vlastní zkušenosti a ze zkušenosti mé dcery, bylo to hrozné a nikam to nevedlo. Pro nikoho.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.6.2016 0:18:59) vlad., já si myslím, že to je často pro rodiče slepá ulička. Nezvladatelný agresor ve třídě je prostě průser. A pokud nemá mentální hendikep, tak ho do specky nikdo nevezme. A v dnešní době najít školu, kde je málo dětí ve třídě a kde by byli ochotní vzít nespádové problematické dítě, nebuďme naivní, takové dítě prostě zůstane na bedrech spádové školy a ta se musí snažit (samozřejmě ve spolupráci s rodinou a školským poradenským zařízením). A pokud je to případ, kde to nefunguje, tak je ale nefér jako viníka označit pouze rodiče dítěte nebo to samotné dítě...
|
vlad. |
|
(6.6.2016 0:25:47) spádová škola se musí snažit
Ptám se, jak k tomu přijdou ostatní spolužáci a jejich rodiče, když jejich dítě má obavy jít do školy, co zase bude? Výuka jde do háje, protože se neustále řeší plivající a vyjící pepíček?
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.6.2016 11:10:03) vlad., píšeš "Ptám se, jak k tomu přijdou ostatní spolužáci a jejich rodiče, když jejich dítě má obavy jít do školy, co zase bude? Výuka jde do háje, protože se neustále řeší plivající a vyjící pepíček?" Zas narážíme na skutečnost, že pokud dítě má doporučení od školského poradenského zařízení, tak by běžná škola to dítě měla "zvládnout". Pokud nezvládá, tak se musí najít chyba proč. Ale stále netuším, jak by toto mohli přímo ovlivnit rodiče integrovaného dítěte, kteří v té výuce nejsou (stejně tak tam nejsou rodiče ostatních dětí). Být rodičem spolužáka agresivního dítěte, tak si samozřejmě ve škole stěžuji a školu tlačím k tomu, aby to "nějak" vyřešila. Být rodičem agresivního dítěte, tak se se školou snažím spolupracovat, domlouvat se, jak má asistentka fungovat, domlouvat se školským poradenským zařízením náhledy ve škole, řešit to přes školské poradenské zařízení atd. Ale jako rodič agresivního dítka v té škole stejně nebudu, abych tomu dítěti zadržela ruku, když chce někoho majznout... Skutečně je to na té škole. Nevím, jak moc komunikují nebo nekomunikují rodiče agresivního dítěte v tom konkrétním případě. Ale je jasné, že s nadcházející inkluzí budou takoví plivající a vyjící pepíčci přibývat a školy to budou muset řešit. Školám, učitelům, asistentkám rozhodně nezávidím, jen to beru, že to tak je a bude... Rodiče mají právo k výběru školy, mají právo zařadit postižené dítě do běžné školy a musí se s tím naučit pracovat ty běžné spádové školy.
|
|
|
Zuzana + kluk04, holčička06 |
|
(6.6.2016 8:33:18) Dani,
taková škola snad dokonce zaměřená na ADHD s malým počtem žáků ve třídě je asi 40 minut od našeho bydliště. Chlapec tam loni chodil, všechno bylo v pořádku. Museli ale dojíždět a zřejmě také maminka chce, aby byl mezi normálními dětmi, když jí to umožňuje zákon.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.6.2016 11:00:56) Zuzko, píšeš, že škola pro děti s ADHD je 40min od bydliště. Dovážet kluka každý den 3/4 hodiny do školy a ze školy, k tomu ještě jezdit do práce, anebo v případě, kdy rodič je doma (pracuje z domova anebo nemá práci), jet 3/4 hodiny zpět domů a za dvě tři hodiny zas vyrazit pro dítě do školy (nevím, jestli chodí nebo nechodí do družiny)... to je 4x 3/4 hodiny, to jsou až 3 hodiny cestování denně (do školy, do práce nebo domů, zas do školy, domů). Nemusí to zvládat ani to dítě být denně 1,5 hodiny na cestách... Mít školu 3/4 hodiny daleko pro dítě, které potřebuje doprovod, mi nepřijde zrovna ideální.
|
TaJ |
|
(6.6.2016 11:19:10) Dani to je fakt, my třeba jezdíme do školy MHD, cca půl hodiny se dvěma přestupy....jezdili jsme tak už do školky, teď je syn ve druhé a zatím to pořád jde, zvládá v pohodě, ta půlhodina se dá...ale ve třídě je chlapeček, který dojíždí až za Prahu a cestují MHD každý den přes hodinu tam a přes hodinu zpátky....odpoledne prakticky nemá, večer už je vyřízený a moc to nedává...
|
Alraune |
|
(6.6.2016 11:58:02) Pokud jsou ty děti kamarádi, tak to smysl má, ale to předpokládá určitou sociální funkčnost. Pokud to dítě prostě jen přežívá, odděleno asistentem od třídy, na kterou působí jako hrozba, tak to smysl nemá.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(6.6.2016 0:17:00) Vlad, děkuju. Tohle tedy není o nás. Takový dítě ve škole nemáme. Každopádně já bych to řešila, i kdyby syn byl zdravý. Agresivní dítě nepatří do normální školy. I dospělí agresoři jsou v detenci. Proč chráníme dospělé a děti ne?
|
vlad. |
|
(6.6.2016 0:22:58) Dcera měla takového spolužáka ve vedlejší lavici. Seděl sám, asistnentku měl. Ale jakmile byla příležitost něco zničit, ublížit, plivnout, okamžitě toho využil. Asistentku ani učitelku bych neobviňovala, určitě toho měly samy dost, navíc pí.uč. je zlatá. Nějakou dobu pobýval ve speciální třídě v počtu 8 žáků v jiné škole, ale odtud ho vrátili do spádové školy, "že ho nezvládnou" Kam patří takové dítě?
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(6.6.2016 0:18:19) Vlad, děkuju. Tohle tedy není o nás. Takový dítě ve škole nemáme. Každopádně já bych to řešila, i kdyby syn byl zdravý. Agresivní dítě nepatří do normální školy. I dospělí agresoři jsou v detenci. Proč chráníme dospělé a děti ne?
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(5.6.2016 23:21:00) dítě, které má nárok na vzdělání v běžné škole
Ještě hůř: rodiče jsou povinni ho do té školy posílat, dokonce i kdyby nechtěli.
|
arsiela, |
|
(5.6.2016 23:22:50) Martino přesně,to tu nepadlo,že ho do školy prostě posílat musí.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 23:24:34) Někde hluboko v diskuzi padl příklad podobného dítěte, kde to matka nakonec "vyřešila" domácím vzděláváním... :-/
|
arsiela, |
|
(5.6.2016 23:26:29) Dani já to vyřešila stejně a myslím,že sem si ušetřila hodně problémů
|
|
Martina, 3 synové |
|
(5.6.2016 23:34:06) "vyřešila" domácím vzděláváním
Uvozovky jsou namístě. My to "vyřdšili" neofiko individuálním učebním plánem: byla jsem domluvená s učitelkou, kdy kluka do školy pošlu a kdy ho nechám doma.
On je chytrý, učil se dobře, ale chodit do školy každý den bylo nad jeho duševní síly. A když byl vyčerpaný, strašně zlobil.
|
|
|
|
|
|
Martina, 3 synové |
|
(5.6.2016 23:16:55) Vyřídila bych si to s dítětem sama, jasně, stručně
Je naivní předpokládat, že podobný jednorázový zásah to dítě nějak změní.
|
Lassiesevrací |
|
(5.6.2016 23:20:26) Já si zase myslím, že ne každé dítě s papírem má skutečně ADHD. I kdyby ta šance byla malá, že tohle bude ten případ, pořád není od věci to prubnout.
|
Martina, 3 synové |
|
(5.6.2016 23:22:42) pořád není od věci to prubnout.
Obávám se, že to na tomto dítěti pruboval už kde kdo.
|
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 23:23:24) Lassie, pořád není od věci to prubnout, to jako prubnout došlápnout si na dítě před školou? Uf... Jasně, je špatně, když spolužáci chodí domů s modřinami. Šla bych to řešit se školou, s učitelkou, s vedením školy, případně s rodiči (pokud by byli aspoň trochu ochotní). Ale vystartovat na dítě je přes čáru.
|
Alraune |
|
(5.6.2016 23:30:25) Myslím, že Lassie má sama dítě s velkými zdravotními problémy, takže v jejím případě bych to i chápala. I když řešení to samozřejmě není, ale málokterá matka je ochotná si nechat dítě zabít.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(5.6.2016 23:38:45) Tak jasně, že žádná matka nechce, aby se ubližovalo jejímu dítěti. Jen mi přijde "počkat si na dítě před školou" už za hranou. Ale nikdy jsem nebyla v pozici matky, jejímuž dítěti se ubližuje...
|
Martina, 3 synové |
|
(5.6.2016 23:41:49) "počkat si na dítě před školou"
Když se mi nelíbí, že nějaké dítě řeší obtížné situace tím, že ostatním sprostě nadává a bije je, tak si na něj počkám, sproastě mu vynadám a jednu mu fláknu: tím ho vyškolím, jak se má jednat s lidmi...
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(5.6.2016 23:51:02) To všechno proběhlo. Bez výsledku. Pro mě je přes čáru posílat denně vlastní dítě někam, kam se bojí a jde může kdykoliv jednu schytat. U tchýně ve škole takový chlapec přinesl nůž a napadl spolužáka. Co si z toho vezmou ostatní děti? Že tam mají někoho, kdo je beztrestně může mlátit, zatímco ony dostanou za každé sprosté slovo poznámku?
|
Martina, 3 synové |
|
(5.6.2016 23:54:53) mají někoho, kdo je beztrestně může mlátit
Je čistě věcí školy, příp. PPP zajistit bezpečnost dětí ve škole. Při dobré organizaci by to šlo.
|
Lassiesevrací |
|
(5.6.2016 23:59:58) To je pořád dokola. BY to šlo. KDYBY. Tady to ale nejde. Opravdu je na místě čekat, čí dítě skončí jako první na chirurgii?
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.6.2016 0:01:58) Lassie, a ty tu situaci znáš? Nevím, jestli se znáš se zakladatelkou vlákna, jestli znáš tu školu atd.
|
Lassiesevrací |
|
(6.6.2016 0:11:46) Nikdo z nás se s ní nezná. Všichni vaříme z vody.
Napsala bych ještě toto. Moje mladší dcera nechodí do školky. Jedna holčička jí tam šikanovala, posmívala se jí. Přes úspěšný začátek se tam po třech týdnech začala bát chodit. Tak tam nechodí. Platím školné, ale ona tam byla naposledy v říjnu. Nevadí. Je doma s babičkou, spokojená a veselá. Ještě jí nejsou 4, má nárok.
Jenže do školy se musí. Kdyby taková situace byla u školního dítěte, udělala bych vše pro to, aby dítě nemělo ze školy strach. Téměř vše.
|
|
Grainne |
|
(6.6.2016 0:26:05) Dani, uprimne, staci informace, ze doslo k fyzickemu napadeni, ze ktereho je mozne vyvodit, ze situace je takova, ze jsou ohrozeny dalsi deti a rodice tech dalsich deti situaci musi vninat jako zavaznou a ohrozujici. Ooravdu neni jejich povinnosti a ani v jejich zajmu to zkoumat, ve smyslu, "proc to ten malej chudacek" dela, naopak jejich povinnosti je chranit sve dite a maji pravo zadat a vyuzivat vsech zakonnych prostredku, ktere povedou k zajisteni bezpecnosti jejich ditete. Je povinnosti skoly a povinnosti rodicu integrovaneho ditete toto zajistit. Bez diskuse a bez vyjimky.
Jak to udelaji, je jejich starost. Ze se skola pretahuje s rodici o dvojku z chovani, bych jako rodic potencialne ohrozeneho ditete vyhodnotila jako dalsi prekazku v reseni cele veci. Neposlednim momentem, na ktery se v teto hura akci zapomnelo, je fakt, ze neschopnost resit tyto situace ohrozuje sanci na integraci deti, pro ktere to ma smysl a vyznam, treba zdravotne handicapovane. Nevidim jediny rozumny duvod, oroc na tuto situaci nahlizet shovivave a to jak z hkediska potreb zdravych deti, tak z hlediska integrovanych, z odborneho hlediska je to na skodu cele dobre veci. Toto proste nelze tolerovat a omlouvat.
|
Dani.K, K 05, P 09 |
|
(6.6.2016 0:36:22) Grainne, být matka dítěte, které chodí ze školy s modřinami, protože ho někdo mlátí, jsem v ředitelně pořád. Jen se mi nelíbí, že diskuze je zakladatelkou a ostatními vedená tak, že za vše můžou rodiče. Co my víme, jestli to tak je nebo není? Školský systém tak, jak je nastavený, není ideální. Ale já bych tlačila na školu, ať "něco" udělá, aby moje dítě nechodilo s modřinami ze školy (což předpokládám, že se v té škole děje, že ostatní rodiče si stěžují). A když tomu dítěti bylo doporučené vzdělávání v běžné škole z PPP nebo z SPC, tak by škola si s ním měla umět poradit. Můj soukromý názor je ten, že to asistentka s dítětem nezvládá, ale kdo ví, jak je to v tomto konkrétním případě? Já ne...
|
Grainne |
|
(6.6.2016 9:39:56) Dani, jak chces primet, jako na konkretni veci, integraci konkretniho ditete, skolu, jako osoba, ktera nema zadna prava, jak tu zaznelo, dokonce ani hodnotit, aby vec vyresila? Nijak. Prijit mi dite s modrinami, nic neresim, jdu s lekarskou zoravou na policii, podat trestni oznameni....nikomu se fakticky nic moc nestane, ovsem vysetrovat se bude, mimo jine i postupy, jak skola zajistuje bezpecnost, pujde hlaseni na OSPOD.
Ja umim s takivymi detmi pracovat, dokonce i tam, kde rodice selhavaji a ano, chapu, ze rodice nemaji vystudovano, nemaji praxi, nezvladaji a ziji v iluzi, ze jejich dite je skoro "normalni".
Ovsem jako rodic ohrozeneho ditete jim tu iluzi pujdu nemilosrdne rozbit a zaroven duraznym zpusobem pripomenout skole jeji povinnosti. Neni uz moje vec, jestli skola ma neschopnou asistentku, nebo si najme zdatneho dozorce pro impulsivni dite, neovladajici agresivitu.
Jsem schopny akceptovat takrka cokoliv, od zpomaleni vyuky, az po spolecne aktivity, prizpusobene integrovanemu ditku, ale ne fyzicke nasili, bez ohledu na jeho priciny. Jako rodic, pochopitelne.
|
Grainne |
|
(6.6.2016 9:46:56) Ted si dovolim byt az hruba, takze s prominutim...
...ale prasarna...na tom je, ze se casto v rodicich specialnich deti vyvolava iluze o tom, ze integrace vyresi vsechny jejich potize, stavajici i budouci.
Vyzniva to v nekterych proklamacich tak lakave, ze neorientovat se v tom a byt rodicem specialniho ditete, skocim na to, jak stika na okouna. Na druhe strane, soudni, znali a s konkretni problematikou obeznameni rodice, kteri si uvedomuji realitu sveho ditete, musi bojovat o zachovani vhodnych podminek pro vzdelavani sveho ditete.
Zkratka, tohle pojeti je politicka sprostota bez respektu k detem i rodicum, soecialnim i nespecialnim.
|
Alraune |
|
(6.6.2016 9:49:41) Nejsou na to peníze a ani nebudou. A bez peněz to není možné řešit, bohužel.
|
|
Alraune |
|
(6.6.2016 10:19:05) Člověk si zvykne. ROdičům malých dětí není divné, že děti ječí, protože tak ječí celý den, rodičům speciálních dětí nepřipadá zvláštní chování jejich dětí, majitelům československých vlčáků připadá normální, že nikdy nesmějí ze psa spustit oči :)
Vždycky je nutné podívat se na to z jiné perspektivy a u vlastních dětí je to bolestné, protože všichni rodiče si samozřejmě přejí, aby jejich dítě bylo co nejvíc v pohodě. Jenže i jiní rodiče si přejí, aby jejich děti byly v pohodě.
Inkluze se nás nijak nedotýká, ale číst názory matek, že situaci nezvládly napadané děti, to je smutné. Všechny děti mají právo na stejnou ochranu, není možné na ty zdravé, nebo jen jinak nemocné přenést zodpovědnost za chování jednoho člena třídy.
|
Monty |
|
(6.6.2016 10:20:35) "ROdičům malých dětí není divné, že děti ječí..."
Alraune, mně to divné je.
|
TaJ |
|
(6.6.2016 10:29:23) Monty, tak mně je taky divné, že jiné malé děti malují po stěnách a dávají do pusy kamení, protože moje dítě to fakt nikdy nedělalo....ale vím, že to prostě děti často dělají, no...stejně jako to ječení...
|
|
Alraune |
|
(6.6.2016 10:45:13) Ty už nejsi rodič malého dítěte :) Mě už to taky je divné, ale když Niki byla malá, tak mi to bylo jedno. Po celodenním soužití jsem otupěla. Věřím, že rodiče problematických dětí taky otupí... a posounou se jim hranice běžného.
|
|
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(6.6.2016 10:32:51) Ano Alraune, ono to je o tom přístupu, nejen si říkat moje dítě má práva nanananana nevím co, ale taky si přiznat, že moje dítě může taky spoustu práv ostatním dětem svým chováním narušovat. Dostala mě maminka v jakémsi článku, dítě ze spoustou diagnoz, také ho chtěla dát do normální třídy...nikdy ho nechtěli přijmoutv prostěžovala se snad až do Štrasburku..že nikde nechtějí respektovat JINAKOST jejího dítěte...ta jinakost může být pro ostatní spolužáky drtivá. Vím o čem mluvím, taky jsem si s klukem zažila své, ale mám tolik rebereflexe, že vím čeho by byl schopný a takl jsem to musela i v rámci školy tvrdě řešit. Tedy pro něj.
|
|
Len |
|
(6.6.2016 12:37:10) A co jako, ze si pani stezovala ve Strasburgu? Taky bych si stezovala, kdybych nemela podporu systemu. Protoze jsem ale podporu systemu mela, tak stacilo si postezovat na mistnim urade (v podstate jsme jim tam taky poslali inspekci), ze pani reditelka nezvlada a odmita integraci meho ditete (a jinych deti). Pani reditelka byla odejita a misto ni prisla jina, ktera to zvlada na jednicku, mam v te skole integrovane uz druhe dite a uz si nestezuju, protoze neni duvod. Pokud se mi neco nelibi, tak se to snazim zmenit a pokud je stiznost spravnim uradum tou cestou, tak si holt stezuju. A ne, neni to nedostatek sebereflexe, vim docela presne, na co me deti maji. Proto jsem taky dala starsiho na druhy stupen do specialky, protoze druhy stupen mezi 2000 zaky by nezvladl, stresovalo by ho to, v male skole s 260 zaky integrace po vymene reditelky problem nebyl.
|
Alraune |
|
(6.6.2016 12:47:19) Stěžovat si klidně může, jenže ve školách prostě nejsou peníze na snížení počtu dětí ve třídách, na úpravu tříd, na nic. Že odejdou ředitelku, nic nevyřeší, pokud ředitelka nebude kouzelník. Vždycky se pohybuješ v hranicích možného.
|
Alraune |
|
(6.6.2016 12:58:17) Prošla inkluze, těch problémů teď budou stovky. Nežijeme v ideálním světě. Jeden výjimečný případ se dá řešit nesystémově, ale kolaps systému už ne.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 13:05:13) závisí na aktivitě ředitele, co získá, jestli sežene peníze
Od inkluze, která právě probíhá, bych hlavně očekávala, že toto bude řešit systémově, nikoli nahodile.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 13:16:26) možnost školy uložit rodičům povinnost
To rozhodně ne. Snad leda soudu, ale to taky asi ne - pokud rodiče diagnozu nechtějí, nelze je k tomu nutit. Motivovat ano, ale ne sankcionovat.
právo ZŠ komunikovat s pediatrem
No to už vůbec ne!
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(6.6.2016 13:45:58) Ano Vážný, bohužel tak to je na ZŠ, dokud dítě někoho nedej bože nezmlátí do bezvědomí - ano pak už jde do diagnostáku, tak škola nemůže nic - nemůže ho vyloučit maxim snížit známku z chování, což je na dvě věci.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 13:55:39) A to je na OSPOD.
Pevně doufám, že žádnému státním orgánu nebude udělena pravomoc polamovat lékařské tajemství a vnucovat "nadstandard" ve výuce.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 14:52:44) Co má dělat školka, pokud
Odmítnout dítě převzít nebo v peůběhu dne zavolat rodičům, aby si pro dítě přišli. Sanovovat diagnozy ani je znát nejsou oprávněni.
|
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 14:55:35) že potřebuje určité dovednosti
Povinné je poze do školy docházet - osvojování dovedností je čistě dobrovolné.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 15:58:39) měli by ta fakta znát
A když rodiče nebudou spolupracovat, dostane dítě vhodné pěstouny - financování z Norských fondů zaručeno.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 16:05:52) a upravnit je patřičnou pokutou
Tak tomu by se tito rodiče jen zasmáli, protože se sociálních dávek by jim toho moc nestrhli. Příp. by zaplatili a stálo by jim to za to.
|
Martina, 3 synové |
|
(6.6.2016 19:27:34) nechtějí si dělat problémy v práci, řeší i svoje osobní problémy atd.
To je asi dobrý odhad - právě systém vzdělávání a sociální práce by měl být nastaven ne podporu takových lidí, sankce za to, že nezvládají, považuji za nevhodné.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lassiesevrací |
|
(6.6.2016 13:17:09) Vážný, obdivuji a smekám.
|
|
Kafe |
|
(6.6.2016 13:18:37) Silné ročníky vstupují do ZŠ. Je utopie doufat ve snížení počtu dětí ve třídě.
|
Alraune |
|
(6.6.2016 13:50:15) To se měl vynucovat, než se inkluze schválila.
|
|
|
|
|
arsiela, |
|
(6.6.2016 14:09:29) Vážný školní psycholog působí na školách už hodně dlouho,otázka je jak je kvalitní.Stejně tak působí výchovný poradce a metodik prevence.Ale zas je to o lidech...
|
|
|
|
Adelinkaa 1 dítě. |
|
(6.6.2016 13:08:32) Klidně mě kamenujte, ale neříkejte mi, že třída. kde budou tři asistenti nebo i dva, že to nepůsobí rušivě na ostatní žáky. Když třeba u Aničky bude lehká mentální nedostatečnost - dříve byla v praktické a Pepíček s poruchou chování - no krapet agresivnější. A oba dva se budou podle toho chovat. A osatní děti budou muset přijmout fakt, že ředitelka má povinnost inkluze a to že se toho naučí méňě, protože budou v hojné míře řešit ony dva spolužáky, kteří budou vyrušovat, Pepíček sem tam někoho zmlátí, a Anička bude hodně hlasitá..učitelka jim vysvětlí, že ani jeden z nich za to nemůže a milí ostatní "normální" spolužáci poperte se s ním..to že vás to ruší a nemůžete se v hodině soutředit je váš problém.
|
Lassiesevrací |
|
(6.6.2016 13:15:49) Ano, vznikne ta situace, že z běžných škol budou děti odcházet. Bohužel. Takže specky vlastně zůstanou, jen se budou jmenovat základní školy. Časem se lidi budou orientovat v tom, která základka je ta dobrá a která ta druhá.
|
|
|
|
|
|
|
|
|