Federika |
|
(21.9.2016 22:04:28) u gymplu jsem byla... Ale znám to prostě jen tak,že bu´d chtějí pomoct, přinesou, co potřebujou a sednou si se mnou k tomu nebo nechtějí pomoct a nepřijdou. Ale po pravdě-u osmáka si už nedovedu představit,že bych mu něco rozkazovala, nefungovalo by to.
|
Z+2 |
|
(21.9.2016 22:11:09) Já mám synovce v primě. Už jemu je dost složité rozkazovat. Je třeba ho přesvědčit.
U Montysyna dle mého jde o vyděšení z neúspěchu.
|
|
77kraska |
|
(21.9.2016 22:18:13) Federiko, ahoj, jak to jde malemu na 8G? je spokojeny?
moje holka se na 8G nedostala, to jsem uz psala, "bohuzel" od nich ze tridy se dostalo relativne dost deti, takze zbytek tridy rozdelili mezi A-čko a B-čko, tak si tam snazi zvyknout
|
Federika |
|
(21.9.2016 22:24:38) 7krásko, i když tvrdí, že je to "mnohem mnohem mnohem mnohem těžší", než to, na co byl zvyklej, je spokojenej, strašně vyspěl, mají předměty v angličtině, což ho těší, každej den nosí domů zajímavý témata, určitě mu to hodně prospělo. Jen teda...řešíme denně praktický věci, ehm...první den ztratil mobil, klíče, novou drahou láhev, čip ..Druhej den boty a průkazku. Dojede jednou o dvě vesnice dál, podruhý úplně jinam. V autobuse bu´d čte nebo kouká doblba a přejede. Ale to jsem tušila Jen mám někdy pocit, že v tom ještě předčil moje očekávání, co nadělám Co se školy týče, tak asi dobrá volba, chodí zatím nadšenej..
|
77kraska |
|
(21.9.2016 22:31:19) Federiko, mozna na to jsou nejake pomucky, aby veci nezapominal a neztracel...nejaky checklisty, cedulky poveseny na penalu, na aktovce, nevim
jinak je to super, ze vyuziva tu vyssi narocnost skoly
moje holka nevim, jestli zkusi 6G, je to jeste daleko......a teprve se rozkoukava v nove tride, kde je uplne jiny kolektiv, deti tam vic zlobi, kluci strasne, holky se porad mezi sebou hadaji, oni meli do pate bezva tridu, kde meli inteligentni legraci, taky proto jich hodne odeslo na 8G, chytre fajn deti.....a maji celkem 10 ruznych ucitelu na celkem 13 predmetu, z toho asi 5 ucitelu uplne novych, zatim mam pocit zmatku
|
77kraska |
|
(21.9.2016 22:34:01) maji nove dalsi jazyk, to je OK, ale nechapu, proc maji treba dejepis jednou tydne, to je malo.....
|
77kraska |
|
(21.9.2016 22:37:13) Federiko, tak se drzte, a at mu to porad jde, je sikulka
|
|
|
Federika |
|
(21.9.2016 22:42:28) 7 krásko, D. nemá dějepis vůbec...Má science, v angličtině, tam zatím probírají spíš cosi jako biologii. A pak má KEK, což mají bejt "dějiny evropské kultury" a to jsem zatím moc nepochopila co to je V "probrané látce" mají : -historie mandelinky bramborové -vliv sociálních sítí -práce a zdroj -ISIS..... Tak netuším,ale úplně to na děják taky nevypadá..
|
|
|
Federika |
|
(21.9.2016 22:38:06) 7 krásko, má všude karabinky na lanku Zní to strašně,ale on se to nenaučí, je prostě mimoň.... Nicméně, pokroky jsou-vstává sám na budíka. Dojde na autobus, většinou včas. někdy si i nesplete autobus,sedne do správnýho.... Trefí pěšky i z těch okolních vesnic... A co se týká toho vyrušování a tak-to právě on popisuje jako velkou změnu:"mami, ty děti se tam chovají úplně jinak-poslouchají , nevyrušujou, celou hodinu se soustředí, chovají se hezky k učitelům..není vůbec čas ani na kecání, já se taky musím celou hodinu soustředit, jinak bych to nepochopil.." Jen ho štvou obědy-že jsou až v půl třetí, má hlad A normální matky prej dělají svým 12 letým dětem svačiny...Říká, ehm...
|
77kraska |
|
(21.9.2016 23:09:44) Federiko, tak mu taky dej svacu, at nema diskomfort
ad Montyin syn: jen si dovoluju upozornit, ze Montyin syn je ve stridavce, takze to se pak tezko doma dela nejaka systematicka prace do skoly a taky se tezko nastavuji povinnosti, kdyz je dite kazdy tyden v jine domacnosti s jinym rodicem
|
77kraska |
|
(21.9.2016 23:11:36) tohle fakt nema cenu, to jsme probiraly detailne v temer stejnem slozeni diskuterek nekdy na jare....ja porad trvam na tom, ze rychlost pocitani se da zlepsit
|
77kraska |
|
(21.9.2016 23:21:51) ale skutecnost, ze je M. syn ve stridavce neznamena, ze by s nim Monty nemela procvicovat priklady, kdyz je zrovna u ni....proste musi delat maximum, i kdyz jsou tam objektivni limity jako stridavka
|
77kraska |
|
(21.9.2016 23:22:25) musim jit spat, dobrou, mejte se
|
|
|
|
Federika |
|
(21.9.2016 23:16:12) 7 krásko, rok jsem mu vysvětlovala,že má taky ruc e a že já mám ráno ještě míň času, že jen mimina si nechávají dělat svačiny od maminky Má v ledničce všechno, co potřebuje. On toho srovnání má víc, dopředu jsem mu řekla,že ať si mě nepřeje, jeslit bude chodit s tím, že ten má to či ono a on nic,chudák
|
77kraska |
|
(21.9.2016 23:19:02) Federiko, ja holce do 6. tridy svacu rano delam a jeste predtim skaknu pro cerstve rohliky, ale ja mam Vietnamce na rohu a dite ma do skoly tri minuty, takze vstava v 7:15
|
Federika |
|
(21.9.2016 23:25:09) 7 krásko, já jsem líná matka A D. vstává v 6.30...
|
77kraska |
|
(21.9.2016 23:29:45) ja jsem pilna matka, ja bych od 6:00 stepovala pred jeho aktovkou, jestli uz tam muzu dat krabicku se svacou
|
Federika |
|
(21.9.2016 23:35:16) já jsem líná a asi se na mě podepslaa moje vlastní výchova, já jsem dostávala svačiny je do první třídy A v pohod jsem si je dělala sama, když bylo z čeho.
|
|
|
|
|
|
jak |
|
(22.9.2016 8:01:26) J a nevim, synje stejne stary a chape, ze neco musi, i kdyz ho to nebavi. Navic u uceni to chce trochu dril od detstvi. Hlavne nechaopu tu diskusi, kdyz se Monty zase rozcili, ze co ji tu vsichni pisou. To dite mohlo byt s trochou drilu loni na gymplu.
|
77kraska |
|
(22.9.2016 8:08:09) jak, chapu, ze je tezky nekoho drilovat, kdyz ho mas doma tyden a dalsi tyden bydli jinde......to je holt jedna z nevyhod stridavky, ale znam otce, co i ve stridavce nadriloval dite tak, ze se dostalo na tezke 4G pate v poradi, pritom dite, ktere nebylo uplny jednickar
Monty radeji ten cas stravi diskusi na rodine, proc to nejde, nez aby zkusila, jestli to jde
|
jak |
|
(22.9.2016 8:27:28) Drill je pruda, ja vim. Sama deti driluju v necem a mam toho plne kecky. Ale neznam dite, co je svedomite a tak a v tomto veku si vse uvedomuje. Houby. S mohl byt na gymplu a to samotne by ho zase posunulo. Meho syna nebavi cestina, ustoupila jsem do trojek, zato jede tezce ve fyzice, matice. Ale i tu cestinu prudim. Holt jsem drab. A jsem na to sama, takze da se dost, kdyz chces a holt se preneses pres to, ze jsi chvili drab.
|
|
Kudla2 |
|
(22.9.2016 8:42:42) No, to je otázka, jestli je takovej úspěch NADRILOVAT někoho, aby se někam dostal, když ten člověk by na to neměl sám od sebe (nevím, zda je tohle právě ten případ).
Podle mě u toho gymplu je dobrý toho chytrýho trošku pocvičit, aby znal mechanismus těch zkoušek, měl to "ošahaný", aby ho pak nevyřadila nervozita nebo třeba to, že si blbě přečte zadání, ale pokud by na to potřeboval DRIL, tak je otázka, jestli tam má vůbec co dělat.
|
77kraska |
|
(22.9.2016 8:50:47) Kudlo, ano, to je samozrejme otazka, kterou jsem se zabyvala cely minuly rok, kdy se dite chystalo na prijimacky na 8G - a videla jsem deti vsech kategorii a vsech urovni drilovani od rodicu....a myslim, ze malokdo na to bude mit uspokojivou odpoved
taky jsou deti, ktere k drilu proste nedonutis, napr moje dite
a jsou deti, ktere se budou radostne drilovat samy od sebe, napr ja....a kdyz jim otec o letnich prazdninach da denne 30 prikladu na trojciferne nasobeni, tak to bez odporu spocitaji
pak jsou deti, ktere jsou chytre, ale je treba s nima procvicovat neco, co by se samy nenaucily....to je myslim S.
|
77kraska |
|
(22.9.2016 8:53:39) Kudlo, musim jit, doctu pozdeji
|
|
Inaaa |
|
(22.9.2016 9:25:54) Jo, některé děti se k učení donutit nedají. Psycholožka Mensy mi třeba řekla, že u dětí s vysokým IQ bývá typické dospívání později, nevyzrálé po některých stránkách, zijou ze dne na den, takoví jsou i na Mensa gymnáziu.
Na tom něco je, bohužel.
Někomu některé věci dojdou později.
Podobné jako když o svém synovi kdysi řekl jeden člověk, že bude dobrej ve 40. Mel naprostou pravdu. Tehdy se mi to nezdálo, do té doby bylo hodně času a dotyčný byl dost divokej...ale dopadlo to tak.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 9:31:51) Inaaa, tak v tom případě by Monty se synem měla navšívit tuto instituci...., třeba by měli radu oni.
|
|
|
|
Z+2 |
|
(22.9.2016 9:05:48) Jde to nadrilovat. Je otázka jak moc je to výhodné pro toho jedince.
Osobně jsem přesvědčený, že Monty se synem věnovali mnohem víc času a úsilí tanečkům okolo, než by bylo potřeba k tomu nadrilovaní. Ono by nešlo ani o nadrilování, jako nacvičení způsobů jak postupovat a být rychlý.
V systému, kde někdo přijde S. doučovat a do dvou dnů nepřijde zázračný výsledek, takže se to veskrze vzdášancí moc není. Tisíckrát začínat prostě nefunguje. Navíc to stojí strašně moc energie a je to šíleně demotivující pro kohokoliv.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 9:17:03) Z+2, taky si myslím, že Monty nemá respekt asi veškerý žádný.....
A tatínek místo, aby se zeptal co a jak další týden je mu to jedno...., navíc je teda vlastně nemocný, tak nevím proč se dere o to tam toho syna mít, když jsou problémy....a nenechá než mu bude líp, vše na Monty.
Pravda je, že jak psala Federika, je starý....s tímhle měli začít ve školce, rovnáním hraček v pokojíčku....a zvyknul by si,.....a platí asi to co jsem kdesi četla....do 3let vychovávat, do 5let opravovat......a pak už s tím člověk moc neudělá a co vidím kolem sebe....něco na tom bude.
|
Monty |
|
(22.9.2016 9:18:38) "...myslím, že Monty nemá respekt asi veškerý žádný...."
Lído, jenže to si právě myslíš špatně.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 9:30:16) Monty, tak proč vůbec nereaguje na to co mu radíš?
|
|
Tragika |
|
(22.9.2016 10:46:12) Nemohu číst celou diskuzi, ale je mi celkem jasné, že syn Monty už se v přístupu k učení nezmění. Rychlost v matematice se dá vycvičit, ale když se to nedělá důsledně a pravidelně od samého počátku, je to o 7 let později ztracený boj. Já už tady před pěti lety četla, že si to syn má ošéfovat sám, je to jeho boj apod.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 10:54:05) Tragiko, jo přesně......nechala to na něm a nyní sklízí co zasela.....a strašně se diví..
..,ale před Xlety jsme byli my ty divný....., že ty děti drezůrujeme, my máme veget, protože se to naučili v první třídě a nyní jedou automaticky nacvičené postupy přípravy do školy a ona řeší, že synáčkovi se nic nechce...a něco ani dodneška neumí....
|
Z+2 |
|
(22.9.2016 11:05:54) Lído, tak jednoduché to taky není. Monty je hodně otevřená i o neúspěších, což moc lidí není. její syn je obecně docela úspěšný. v horní polovině třídy na ZŠ. Většinu předmětů samostatně zvládá. Jediný velký problém má s počítáním s čísli. to zas není tragický výsledek a je otázka jak by to bylo s jiným přístupem.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 11:22:45) Z+2, kdybych nechala na klukách AJ...tak mi časem propadali(tak daleko to nikdy nedošlo)....sehnala jsem doučko....a mají známky super. Starší dokonce za 1. A AJ jedou denně, nebo ob den a mezi tím denně úkoly..... jasně mohla jsem se u mladšího vymlouvat, že má X DYS....a má papír na něco....
Jo taky jsem to mohla nechat být.....tak oni taky nebyli nadšený, že se to musí naučit.....a tak často.....
|
Z+2 |
|
(22.9.2016 11:39:36) Ono se, jak dobře jsme to s dětmi zvládli ukáže až budou mít své děti a možná ani tehdy ne. Samozřejmě umět jazyk je dobré a pomoc je důležitá. 1 z Aj. už z mého pohledu méně.
A ano, taky si myslím, že by Monty měla tomuhle tu energii věnovat ve skutečnosti, nejen teoreticky. Ale klidně se mohu mýlit a pravdu má ona, že je to nemožné.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 11:48:57) Z+2, my strávili v létě 3 týdny v Anglii a Skotsku....domluví se, vyjedná, koupí, domluví vše co je potřeba......rozumněl i těm Skotům, já se s nima vůbec nechytala.....
Byl na výměném pobytu v Belgii, měli jsme tu Belgičana, nemá problém.....komunikovat, to je pro mě důležitější.
Bohužel školsví je nastavené na písemné zkoušení a 1x ústně za pololetí. A u nás to písemné hodně vázlo.
A je zbytečný, aby mu výzo kazila blbá známka v přihlášce na Vš, což u něj už bude aktuální....teda předpokládám, že se tam vypisují 2 poslední roky......to si řeší sám....školu má vybranou předběžně už 3roky....a nevím jestli náhodou nebude chtít ten svůj sen.....
těžko říci....nejsme u nich doma......
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 11:54:18) Šuplík, ono to asi vázlo s profesorkou(ona sama nám několikrát řekla, že klukům škodí to, že je nemůže víckrát vyzkoušet ústně....) ....mladší má letos někoho jiného.....a jede úplně jinak, hodiny AJ se mu moc líbí.....škola má letos prvně i toho rodilého mluvčího.
Protože němčinu jedou úplně jinak od začátku.....a tuhle trapárnu tak nemají.
Zatím teda během měsíce nebyl ani u jednoho syna...teda slečna z USA.
|
|
|
|
|
Monty |
|
(22.9.2016 12:03:05) jentak, mně se angličtina a němčina neplete, ale příšerně se mi plete ruština a polština. Proto jsem taky byla ráda, že syn začal dělat ruštinu místo němčiny, protože to pletení se v těchto dvou jazycích taky kolem sebe vídám.
|
|
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 12:03:53) jentakj.....mají s tím problémy oba......,ale u staršího je to skoro OK...,ale už je starý a říkal, že se mu to hodně přestalo plést loni.
Mladší měl doporučenou ruštinu z PPP(s tím, že Azbuku ho perfektně naučím já přes prázdniny), ale bohužel nebylo dost lidí.....
A jelikož já jsem taková nezdatná, ale rok mám super úču.....ta do mě natloukla věci, které mi nikdy nešli.....tak mladší syn je chudák po mně i s těma všema DYS.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 13:03:42) jentakj, já vím, že to nedoporučují, ale oni mě řekli, že pokud já do září pořeším azbuku, kterou on nebude muset pak řešit....bude OK....
Docela bych tomu věřila.
syn píše normálně psacím. Zrovna jsem zase tuhle viděla sešit, chudáci profesoři. Já je fakt lituju....pokud se jim v každé třídě najde nějaký takovýhle......
NB mu doporučí za rok. Až bude mít jakoby po deváté třídě.
|
|
|
|
|
|
|
|
Monty |
|
(22.9.2016 11:55:36) "Bohužel školsví je nastavené na písemné zkoušení a 1x ústně za pololetí"
Lído, ale to je na každé škole jinak... není to univerzální model.
|
Lída+2 |
|
(22.9.2016 11:58:22) Monty, asi místní zvyklost v okolí......různé školy.....když se takto bavíme.
|
|
|
|
|
|
|
|
Tragika |
|
(22.9.2016 19:49:06) jentakj, nechci se s tebou přít. Ale ne nadarmo chytré knihy a odborníci říkají, že ve 12ti letech je vymalováno. Těžko pak budeš dítě učit zodpovědnosti a lámat přes koleno jeho vrozenou lenost. Na to má rodič těch 12 let a pokud je nevyužije, může už jen z dálky pozorovat, jak to dopadne, maximálně jemně korigovat. O tom se ale diskuze nevede. Rozpor mezi slovy a skutky evidentně probíhá řadu let a tudíž probíhat bude i nadále.
|
|
|
|
|