Kolomana |
|
(6.1.2011 9:44:01) Zdravím maminky dvojčat! Jdu s prosbou o radu. Zápis do školy se blíží, děti začnou chodit v září 2011 a řešíme dilema rozdělení každého do jiné třídy nebo je nechat chodit do jedné třídě spolu. Rozdělily jste děti v 1. třídě? Nebo jste je nechali spolu? Jaké máte zkušenosti ?
|
anexa |
|
(6.1.2011 9:47:02) dvojčata nemám, ale do třídy s námi chodily dva páry dvojčat. Nedělila bych je. Odpadnou ti starosti se sháněním úkolů při nemoci....
|
Anicol |
|
(6.1.2011 9:56:42) Anexo, odkud jsi se mnou do třídy chodily také dvoje dvojčata. Ale takových tříd určitě bylo a je
|
|
Kolomana |
|
(6.1.2011 9:57:47) Anexo, díky za odpověď,ale kdybys měla dvojčata, asi bys to taky řešila. Ono, když jsou dva a jeden chce být pořád ve všem první, tak ten druhý se mu nemůže pořád podřizovat. A mám obavu, aby jeden nebo druhý nerezignoval, prostě místo motivace by začal sabotovat. A navíc se nevyhneme srovnávání u učitelky, to vidím teď ve školce, každý je jiný, vzhledově i povahově a pořád slyším, jak je srovnávají - ten jí víc, ten méně, atd. Pro mě bude určitě lepší, aby chodili spolu, právě kvůli úkolům a aby řekli, co si mají připravit nebo přinést. Jeden je spolehlivější a zase nechci, aby ten druhý spoléhal na bráchu, že to doma řekne.
|
wer |
|
(6.1.2011 14:54:35) nemám svoji skušenost,jenom přeneseně znám dvojčata holky, vypadají naposto stejně,jsou si navzájem nejlepší kámošky,a bavily jsme se s jejich maminkou o učitelkách a ona říkala že ji vždycky na tř. schůzkách štvalo jak mluvily o holkách v množném čísle bez rozdílu,jako by byla jen jedna,nedařilo se jí moc vysvětlit že by je měly vnímat individuálně,až ve třetí třídě říkala Alena je taková,Lenka zas taková (holky se rozdělit do různých tříd nechtějí,tak se s tím potýkají dál,někdo je prostě bee jako dvě různé osobnosti,někdo je háže do jednoho pytle) jiná kamarádka má dvojčata kluky,jeden měl trošku zpožděný psychomotoický vývoj jako malý,i když by mohli nastoupit stejně do školy,rodiče zažádali o odklad,aby nechodil do stejné třídy s bráchou (u nich je jen jedna třída od každého ročníku)a moc jim to prospělo
|
|
MISKYNK |
|
(9.1.2011 9:03:40) AHOJKY, JÁ TEDA DVOJKY MÁM A UDĚLALA JSEM TU NEJVĚTŠÍ BLBOST, ŽE JSEM JE DALA SPOLEČNĚ DO TŘÍDY . NIKDO MI NEPORADIL A TAK PUL ROKU, TO BYLY JEN NERVÁKY, UČITELKY SROVNÁVALY KLUKY A KLUCI OPISOVALY DOMA UKOLY A ZAČALI HÁDKY, JÁ JSEM LEPŠÍ,ZAČALA NEVRAŽIVOST A ZÁVIST .Vpolol,jsme je rozdělili a byl klídek, každý dělal jen za sebe a spoléhal jen nato co uměl,. pSYCHOL,MI TO POZDĚJI TÉŽ POTVRDILA- ROZDĚLIT-ALE CHODILI DO STEJNÉ ŠKOLY.
|
Brebina, E+M |
|
(10.1.2011 12:10:02) Ahojky, tak koukám, že tu máme velmi zajímavé téma. Ještě jsem o tom neuvažovala, první moje úvaha je, že dám dětem rok odklad a to ze dvou důvodů. Provní je, že 6 narozeniny mají 3 dny před začátkem školního roku a druhý důvod, že jsou o cca 7 týdnů dříve narození, takže odklad by stejně měli. Ovšem dosti mě napadá myšlenka, jestli to nebude v pořádku, protože mi přijde Matěj (ikdyž má DMO, levostrannou hemyparesu a momentálně řešíme i nedostatek růstového hormonu) o pár krůčku napřed před Eliškou. Je v myšlení šikovnější, dokáže některé věci, které jsou Elišce naprosto ukradené, ale které by už ve 4,5 letech asi měla začít chápat. No nic, máme ještě dosti času na případné změny. O rozdělení do dvou tříd jsem ale vůbec neuvažovala, nenapadlo mě, že by mohl vyvstat tento problém. Oni jsou na sobě trošku závislí, pořád se po sobě ptají, když jdou do třídy, tak Eliška před sebou tlačí Matěje, protože ona je ta stydlivější a nemluvnější, Mates zase poví téměř vše... Taky jsem si říkala, že by ho mohla trošku jako ségra před dětmi ochránit, protože jeho pohyb není jako u jiných dětí, máme také problém s hypotonií - stačí do něj strčit a už je na zemi. Díky rehabilitacím se to ale lepší, už tolik nepadá, ale i tak potíže má. Takže mám zase o čem přemýšlet
|
monabe 1+3 |
|
(10.1.2011 14:57:56) Tak to já jsem stejně jako Miskynk zastánce samostatnosti. Je jasné, že každá dvojčata jsou jiná, každá potřebují něco jiného, ale obecně řečeno jsem pro rozdělení. Už teď ve školce jsem se je snažila rozdělit, i když to není tak jednoduché, když mají jen 3 třídy a já 4 děti. Aby si ten starší od malošů odpočinul, chodí letos sám, Kača taky a kluky jsem musela nechat spolu. Příští rok starší nastoupí do školy, takže bude mít každý svoji třídu, svoji p. učitelku, své kamarády. Do školy jsem byla taky původně rozhodnuta, že bude každý sám, bohužel ale v dnešní době není škola, která by otevírala 3 první třídy, takže budu nucena je dát společně. Je to sice praktičtější a usnadní se tím spousta věcí, ale jsem si jistá, že rozdělení by bylo pro ně prospěšnější. Možná nakonec dopadneme stejně jako Miskynk a časem k tomu budeme stejně dotlačeni. Bohužel, ne všechny učitelky vědí, jak v takových situacích postupovat, jak děti motivovat, proč nesrovnávat, jak rozvíjet osobnost každého z nich a to nemluvím o kamarádech, kteří je budou házet do jednoho pytle, nebudou je oslovovat jménem, budou pro ně existovat jen jako celek.
|
Delete |
|
(10.1.2011 15:13:44) Monabe, a napadlo tě rozdělit kluky a k jednomu z nich vrznout holčinu? Mně přijde, že dvojčata - pár jsou na tom v jedné třídě přeci jen lépe, protože zejména na prvním stupni se kluci drží kluků a holky holek, tak ta možnost být samostatní, by byla větší....a protože holčiny bývají pečlivější a kluci bystřejší, tak by možná byla trochu menší tendence od učitelky je porovnávat, než kdyby se ukázaly nějaké větší rozdíly mezi klukama... A k těm třem třídám....nám tu otvíraly tři první třídy dva roky za sebou, ve škole, kde jsem učila, dokonce snad i tři roky po sobě. Problém je, že školy nejsou nafukovací a chybí prostor, takže se bohužel vracíme k tomu, že bude ve třídách téměř 30 dětí .
|
Lucka, ročník 73 |
|
(10.1.2011 16:26:25) Taky si myslím, ež "kluk+holka" je jednodušší. Aspoň jak vidím králící ve školce já - Jsou ve třídě, kde v plným stavu je 20 kluků a 6 holek. Mírovi ten "mužskej" kolektiv vyloženě pomoh (aby ne - doma samá "baba", že...)
Ale hrajou si přesně jak říká Ivča - Péťa s holkama, Míra s klukama - u oběda sedí spolu - jinak i na malování si prej sedaj každej jinam (sami - učitelky je nechaly, ať se sami nějak posadí...)
|
|
monabe 1+3 |
|
(10.1.2011 19:43:32) Holky, máte úplnou pravdu, přesně na tohle jsem i myslela. Že u napárovaných dvojčat je to jednodušší, zdá se mi, že nejsou na sobě tolik závislí a ke hře hledají spíše stejné pohlaví. A taky to, že by mohli chodit spolu dva a jeden zvlášť. Jen pak nevím, koho s kým dát, přišlo by mi nespravedlivé, aby byli dva spolu a jeden sám, bojím se, aby se necítil "odstrčený".
|
Delete |
|
(10.1.2011 20:39:57) Monabe, jo to je asi nejtěžší na tom řešení, že by byli dva a jeden....pak bych se jich určitě zeptala, jak by to chtěli...a možná bych i nakonec nechala všechny pohromadě....anebo doufej, že za ty dva roky (tuším, že za dva?), až půjdou maloši do školy, že už budou otvírat tři první třídy .
|
monabe 1+3 |
|
(10.1.2011 21:42:01) Ivi, máš pravdu, ještě máme chvilku čas, ale že by otevřeli 3 třídy, v to nedoufám. Navíc Kubu zapíšeme za pár dní do spíše "vesnické" školy, takže maloši ho budou následovat. Nejlepší řešení by bylo, kdyby šli maloši společně a dostali nějakou rozumnou učitelku, která by "zapomněla" na to, že jsou trojčata a brala je jako 3 rozdílné děti, bohužel lidi mají tendenci dvojčata lepit k sobě, s čímž moc nesouhlasím, k sourozencům se tak nechovají. Další nevýhoda je, když jednovaječné dvojky lidi od sebe nerozeznávají, jako je i v našem případě. Vůbec potom neví, s kým mluví a pak trochu chápu, že je považují za jednoho. Ráda bych toho naše kluky ušetřila, mi osobně by to asi vadilo, oni zatím z toho mají srandu.
|
Delete |
|
(10.1.2011 22:33:26) monabe, naše holky nejsou jednovaječné, ale stejně měli lidé problém pamatovat si, která je která... Co se týče učitelek, s nima se dá domluvit, jak mají s dětmi jednat. Já bych měla spíš strach, aby se od sebe byli schopní odpoutat maloši sami...o holku bych se nebála, ale o kluky....když to nepůjde ve škole, chce to uvažovat alespoň o různých kroužcích, to by se podařit mohlo, ne?
|
KEIKO + 3 |
|
(21.1.2011 13:25:08) Ahojky, tak jsem zase nakoukla a je tu aktuální téma.....
My jsme dali holky (jednovaječné) do stejné třídy - o rozdělení jsem sice chvíli přemýšlela ale zvítězila i naše pohodlnost - no a ted se střídají s nemocemi, takže jedna druhé nosí úkoly a zadání od uč. domů - na tohle je to dobrý.... Nicméně jsme si nemysleli, jak těžké hlavně ty začátky budou - a těch úkolů i pro rodiče! Jen nastříhat a hlavně pak denně rovnat ty písmenka a čísla v deskách, když to dají do aktovky obráceně jakože to je několikrát za týden a rovnání dá pro jednu skoro půlhoďku - děs! Nenávidíme už písmenka! Manžel je s nima často sám, jsem dost v práci - a samozřejmě v tu dobu mají nejvíc úkolů - jako naschvál!
Navíc u nás tedy holky neustále soupeří a to ve všem - takže s nima nelze psát úkoly najednou - hádají se kdo to má lepší, že ta má tu a tu tužku a gumu - prostě pořád řeší nějaké problémy - takže buď píšeme já a manžel každý s jednou v jiné místnosti nebo postupně, což bez problémů zabere i 4hodiny - většinou mají nejen psaní ale i počty nebo jinou přípravu na další den, číst musíme denně.. Je jich tedy ve třídě 28 a učitelka říkala, že proto mají dost úkolů, protože s tolika dětmi se to ve škole zvládnout nedá - mají tam jednoho propadlíka a hodně sociálně slabších dětí...
Když jsem byla na prvním rodičáku, tak mi uč. přiznala, že si je plete - ony mi taky říkají jak si pořád přesedávají, a když jim to nezatrhne, tak je to těžký...každopádně se teď bojím, aby na tom nebyly bity na vysvědčení, protože každá je lepší v něčem jiném...jedna lépe čte a druhá zase píše. Ani nevím jak teď vysvědčení vypadá - vím že jednu dobu to bylo písemné hodnocení, za nás byla 1velká známka v pololetí a na konci každý předmět klasifikován zvlášť, teď nevím, jak to je...ale holky mi tvrdí že snad asi jako za nás 1velká známka...
Nově mají teď ve škole interaktivní tabuli - děti to začalo tak nějak víc bavit, je to víc hra a jde jim to snadněji, kdo zná asi potvrdí - slyšela jsem tady že v několika školách se na to dokonce rodiče skládají aby to mohli do třídy pořídit!
Přeji všem rodičům budoucích prvňáčků pevné nervy - musím ale říct, že jen do vánoc je to složitější, pak se nějak všechno zajede a najednou to jde lépe. HOlt každý začátek je asi těžký!
ještě k mobilům - tak u nás ta mánie vypukla těsně před vánoci - od té doby denně poslouchám, že "hodně" dětí má DOTYKÁČ (už jsem na to alergická, poslouchám to denně)a oni po něm taky touží. Podle nás je ještě brzy - chodí do družiny, denně je vozíme a vyzvedáváme a když vidíme jak ztrácí klíčky od několika skříněk co ve škole mají a kartičku na obědy....ještě je čas...snad příští vánoce??? Uvidíme...
jsem se zase rozvášnila.... pozdravujeme všechny dvojčátka a nové mimísky - bože jak to letí....i vás všechny!
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(21.1.2011 17:22:14) Keiko, naše první třída také děs. Denní příprava až několik hodin. S každým jsem musela psát zvlášť, protože samostatně nepracovali. A není divu, večer byli z družiny a sportovních kroužků unavení, z práce jsem chodila až po sedmé, pracovali jsme někdy až do deseti do noci. Musela jsem dát výpověď, protože se to nedalo zvládnout. Bohužel pí uč. se soustředila zejména na psaní a čtení se díky tomu docela dost zanedbalo. Těch úkolů i z angličtiny a prvouky! Nejvíc mě štvalo, když pí uč. vymyslela, že např. do druhého dne mají donést každý černé triko! Ono když člověk večer přijde z práce a má jet někam shánět blbý triko,to je fakt opruz. Víkendy jsme netrávili na chatě či výletch, ale nad úkoly. Letos se paní učitelka trochu zlepšila, v pátek jim zadá všechny úkoly na další týden a vybírá je ve čtvrtek, tak si to rozložíme i na víkend. Denní příprava nám teď nezabere víc jak hodinu. Standík si píše úkoly sám, dokonce pak sám pomáhá Káje s matematikou. Já pomáhám při češtině, tu dělám s každým zvlášť. Prvouku se učíme dohromady. DO práce chodím na noc, takže už je to lepší.
Ivo, jestli to budeš číst, mám podezření na paní učitelku! Ona chce, aby každé dítě mělo od doktora potvrzenou nějakou diagnozu. Naléhá, že je Standa dysgrafik, i když spec. pedagožka to vylučuje. Naléhá i na ostatní rodiče. Mermomocí chce na základě diagnóz vypracovávat individuální plány..proč to dělá? Nemá za to náhodou nějaké přípatky? Navíc ty své diagnózy dětem sděluje veřejně před ostatními, kteří se pak dotyčnému posmívají.. je normální? Mám podezření, že prostě za takto označené děti bere víc peněz.
|
Delete |
|
(21.1.2011 21:45:10) Káťo, hodnocení učitelů záleží na vedení, to je v každé škole jiné. Je celkem pravděpodobné, že za práci s integrovaným žákem je nějaký příplatek, protože to předpokládá nějakou práci navíc oproti standardu. Takže ano, možná je za učitelky snahou i tento motiv (jenže při cca 15 000 Kč hrubého se není moc co divit ). Možná jsou ve škole různé tlaky na vybudování "dyslektické třídy" a učitelky mezi sebou bojují, která ji bude nebo nebude mít...Možná má učitelka pocit, že tímto způsobem se bude dětem věnovat opravdu individuálně...Já bych tohle moc neřešila, spíš si sama pro sebe rozvaž, jestli právě to vaše doporučení do PPP byl pro Káju a pro tebe spíš přínos nebo spíš mínus....
A zase mi to nedá, když byla řeč o tom rozdělení dětí....kdyby byli Škubánci každý v jiné třídě, měla bys srovnání a mohla líp posoudit, jestli by stálo za to ty děti přeřadit k jedné a navíc by ses snáz rozhodovala, ke které . To neber nijak zle, vlastně to sem píšu spíš pro ty, kdo váhají, jestli rozdělit nebo ne, tak tohle je jeden z plusů rozdělení dětí....děti nikdo nemůže srovnávat, zato rodič má možnost porovnat různé učitelky i třídní kolektivy....
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(21.1.2011 22:13:21) Ivo, pro Káju to přínosem bylo, konečně mi někdo vysvětlil, že Kája proto, aby četla "efektně" plynule, tak si to nejprve přečte v duchu a pak nahlas, což je prý ta největší chyba a zlozvyk, který je třeba odstranit. Já jsem nevěděla, že to tak nemá být. Stačilo říci a během jediného večera se to odnaučila a teď normálně slabikuje. Čte hůř než Standa, ale s ním je těžké srovnávat, čte mimořádně dobře. Pro mě je důležité, že se během krátké doby zlepšila a že ví, o čem čte. Standík sice nepíše zrovna krasopisně, ale dle spec. pedagožky je to u kluků normální a na krasopisu podle ní záleží jen do třetí třídy. Navíc když chce, tak píše krasopisně. Když píše, klidně mi vypráví o něčem, nemusí se na psaní nijak soustředit. Má cit pro to, kde psát měkké i a kde ypsilon i když se to ještě neučili. Ale pí uč. si myslí, že má problém a své neodborné názory prezentuje před celou třídou..
Jinak nelituju, že jsem je nerozdělila, už vidím, jak si vzájemně závidí, že jeden píše celý víkend úkoly a druhý má volno. Nezvládla bych třídní schůzky, jeden by jel na školu v přírodě a druhý ne (jela jen jedna třída). Považovali by to za nespravedlivé. Jinak pí učitelka má i mnoho velmi dobrých vlastností, vede je ke čtení, vodí do knihoven, zajímají ji názory dětí, každý týden vyplňují, co se jim ten týden ve škole líbilo a nelíbilo, přemýšlí o nich a mnoho dalšího..
|
Delete |
|
(21.1.2011 22:46:31) Tak u nás všechny aktivity (školy v přírodě, výlety, divadla) podnikají obě třídy současně, takže s tím problém nemáme...Každá učitelka je trochu jiná, jedna je přísnější, systematičtější, to vyhovuje Páje, druhá je vlídnější, její přístup je trochu volnější, to vyhovuje Pétě....měla jsem šťastnou ruku, když jsem holky určovala do tříd, nevím, jestli by jim to vyhovovalo opačně...
Jestliže je vaše učitelka původně druhostupňová, může mít trochu problém s tím, že je zvyklá s dětmi jednat jinak...takže s nimi o nich mluví otevřeně a nenapadne ji, že ty děti tomu ještě nerozumí, při slovech jako porucha nebo vada si představí něco, co není normální, a to u takto starých dětí vede k posměchu a určitě to není dobře...Já na druhém stupni zažila, že ty děti se i chlubí, že mají nějakou dysfunkci, protože to pro ně většinou znamenalo nějaký přínos, úlevu...To samozřejmě učitelku neomlouvá, myslím, že s dětmi by tohle řešit neměla... Na druhou stranu, děti se ptají, proč ten nemusí to a ten zase musí ono, chtějí znát důvody a učitelka se možná jen snažila jim to vysvětlit....jako že každý má potíže s něčím jiným, že ten je dysgrafik, ten dyslektik, ten má LMD...tohle je tedy asi ten nejhorší způsob vysvětlení, ale dokážu si představit, že tak nějk mohlo to hodnocení před ostatními proběhnout... Podle mě žádná učitelka nechce dětem ubližovat a každá učitelka je člověk, který chybuje...Také je každá "nastavená" na určitou věkovou skupinu a s jinou si poradí mnohem hůř...Ovšem o tom, která učitelka co bude učit, rozhoduje ředitel(ka)...a ze zkušenosti vím, že do prvních tříd se nikdo moc nežene (nejen pro rodiče je to v první třídě náročné).....
Neúhledné písmo nemusí znamenat dysgrafii, ale může na ni ukazovat...jde spíš o to, jakým způsobem dítě píše a jestli píše neúhledně spíš z nedbalosti nebo proto, že prostě tu předlohu nedokáže napodobit....podle toho, co píšeš, Standa je ten první případ.....řekla bych, že tohle snáz posoudí v PPP, kde se věnují pouze tomu jednomu dítěti, než ve třídě, kde jich musí učitelka sledovat najednou 20 - 30 a nemůže třeba 10 minut stát u jedné lavice, aby si všimla, v čem je jádro pudla, v tomto případě, proč je písmo neúhledné...Takže ani to, že mluvila u Standy o možné dysgrafii bych jí nezazlívala....a pokud o tom říkala dětem, možná jí to přišlo přijatelnější, než třeba říct, že je Stáňa nedbalý (podle mě, pokud už to musela řešit, dalo se to říct úplně jinak, ale i na tohle musí mít člověk cit, schopnosti a hlavně cvik, protože teorie je jedna věc a skutečnost v plném zápřahu zase jiná...)
Máš výhodu, že jsou Škubánci kluk a holka, každý je jiný už z tohoto důvodu, takže nikoho nebudou překvapovat ani jejich odlišné výkony v různých předmětech, ani jejich různé potřeby, ani různé prožívání téhož....u dětí stejného pohlaví, a to i v případě, že jsou různě staré, se s tím člověk občas musí dost rvát....
|
Deaaa, Maty a Tobi, Sara |
|
(22.1.2011 4:34:49) Ze vcerejsiho zapisu jsem byla poradne rozhozena . Ani ne snad z toho co predvedli kluci , ale z ucitelek . Maty jedine co nedal jsou sykavky . Ja se ptala pani ucitelky jestli je opravdu tak nezrali aby dostal odklad ? A pani ucitelka rikala , ze mozna by mu to neuskodilo . A ptala se co bude s brachou ? Odpovedela jsem , ze pokud dostane Maty odklad , vyridi ho i pro Tobiase . A na to me pani ucitelka dorazila ....no a proc? Tak jednoho dejte do skoly a druheho nechte doma ! Stejne by jste je do tridy urcite rozdelila ! Na to jsem odpovedela , ze je urcite delit nechci . Chci aby chodili do jedne tridy a uz vubec si nedokazu predstavit, ze bych Tobiase poslala do skoly a Matymu ,ktery je desne nateseny , rekla ze nepujde a nechala ho ve skolce . Po tomto rozhovoru mi pani ucitelka jeste rekla at si teda vyplnim obe zadosti ,jak o prijeti ,tak o odklad . Tak jsem ji rekla , ze odklad nechceme , tudiy nevidim duvod proc to vyplnovat . Ze zajdeme jeste do psychologicke poradny a teprve potom se rozhodnem . Ale ja s odkladem nechci tak nevidim duvod proc tento papir vyplnovat rovnou , pockam proste na poradnu . Jeste jsem si vyslechla hromadu pribehu proc sourozence nedavat do jedne tridy...popripade jak rodice kteri meli dva sourozence rok od sebe radeji jednomu dali odklad nez aby je dali do jedne tridy , ze to nedela dobrotu .... Nakonec jsem to okomentovala slovy , ze je delit proste nechceme ! Pokud by to nedelalo dobrotu snad se to bude dat resit i v prubehu roku . Celkem me mrzelo , ze H. hlidal venku Saru a jednoho z kluku a nebyl tam se mnou . Z postoje pani ucitelky jsem byla vedle jeste cely vecer ..... Jen doufam , ze zrovna tato pani ucitelka nebude nase pani ucitelka v prvni tride . Druha pani ucitelka (zapisovatelka ) byla z drujheho stupne a dokonce si vzpomela na nase velke dite ,ktere skolu opoustelo pred 2 lety . Ja si taky vzpomela jak Marek rikal neco o vykopavkach na skole .... no musim uznat , ze mel pravdu . Celkove shrnuti ,budu doufat ze se stane zazrak a do zari se prestehujeme do HK . Popripade , ze druhy dojem ze skoly v cervnu na schuzce rodicu bude daleko pozitivnejsi nez tento .
|
Deaaa, Maty a Tobi, Sara |
|
(22.1.2011 5:02:01) Teda holky az ted jsem docetla prispevky a normalne se zacinam prvni tridy bat . Ja byla zvykla z nasi dvoutridky na neco uplne jineho a hlavne na skvelou pani ucitelku (riditelku ) ,ktera ma vzdy prvni druhou tridu , Priznam se , ze ta nasadila latku hodne vysoko, takze jsem asi mela zkreslene predstavy. Bracha ,ktereho mame v pestounce je lump , ale pani riditelka za neho cele 4 roky na skole bojovala jak lev , hodne pomahala i s individualnim pristupem . Komunikovala neustale . Hodnoceni meli na skole slovni , ale kazdy tzden zvlast nosili deti na papirku ,co jim jde naopak co nejde . kde pridat .
No asi fakt budu doufat a modlit se za brzke prestehovani ....Coz je u nas dilema ,hlavne pro manzela . Vcerejsi zapis me utvrdil v jednom . Liberec proste neni mesto kde bych chtela zustavat na trvalo .
A to radeji nepisu ani o stredecni navsteve Sary u ORL . Kdy jsem si s doktorem pekne popovidala na tema nedostatek lekaru v tomto kraji , vyfasla doporuceni na vyndani mandle . Vse resime v HK. Tak me ani nenapadlo , ze pan doktor z HK se kterym jsem jeste pred vanoci byla dohodnuta na mandlich u kluku ,prestal ordinovat . Stal se primatorem mesta . V tu chvili bylo po zizalkach a neskutecny problem , kdo nam mandle vynda . Ve zdejsi nemocnici je na dalsi dve mesice stop stav planovanych operaci . O Jablonci nemluvim tam je to stejne . V Hk na soukrome klinice kam jsme driv jezdili,odchodem pana doktora do uradu skoncil jediny orl lekar , ktery ma s timto zarizenim smlouvu na operace . nakonec jsem volala do HK do Fakultni nemocnice , jestli nas vezmou i presto , ze nejsme spadovy . Pry ano , Jdem se za tyden ukazat. Celkem bych na to tak netlacila ,kdyby slo o dvojcata . Sarice ovsem jakakoli nemoc zdrzuje rust . Rustovy hormon nastesti vysel ok . Jedine pozitivum tohoto tydne .
jako zdravotnika , ktery je zvykli z HK a Pce , ze je lekar na kazdem kroku . me situace tady desi . To uz od zacatku co tu bydlime ....
|
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(22.1.2011 10:25:46) Ivo, máš pravdu ve všem, co píšeš o paní učitelce. Ona se snaží a jak říkám, je na ní i mnoho pozitivního. Při vyučování nejsem přítomna, takže vše vím spíš jen zprostředkovaně od dětí, s paní učitelkou občas telefonuji, její připomínky jsou rozumné, jen mi připadají občas dost přehnané, ale zřejmě to myslí všechno dobře, nechce nic zanedbat, nechci ji jen kritizovat. Úkoly už jsou přijatelnější, sice pořád píšou písemky, testy, diktáty, pětiminutovky, děti to stresuje, ale budiž. Ve třídě mají i postiženého (psychicky) chlapečka, hodně se tam o tom diskutovalo nejen pí učitelka s dětma, ale i s rodiči se to probíralo.. Paní spec. pedagožka Standu viděla, byť jen ve zkratce, ona ho vidí jako naprosto zdravého šikovného kluka. Já se žádným dalším vyšetřením nebráním (viz Kája) ale zase všeho s mírou. Naštěstí v naší PPP se objednává do 14 dní, takže kdykoli budu mít pocit, že je podrobnějšího vyšetření třeba, tak není problém to zařídit.
|
|
|
|
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(21.1.2011 17:36:11) Jo a k mobilům. Dětem je 8 let a zatím ho nemají, ve třídě mají asi 3 děti. Mají ho slíbený k 9. narozeninám, což je za 10 měsíců. Děti už zůstávají doma samy, k dispozici mají pevný. Občas ale musí zůstávat samy i po skončení kroužku, pár minut, to bývám nervózní, takže by se mobil hodil
|
Jitulka+2kaštánci |
|
(21.1.2011 18:15:28) Ahoj Káťo, teda když to tak čtu, tak si to měla opravdu hustý v první třídě. Já jsem vždycky nechápala,jak některé kamarádky říkaly,že první třída je pohoda,naučit se číst,psát,počítat do 20. Ale my jsme taky měli docela hustou první třídu. Měli jsme učitelku co učila dřív druhý stupeň a s malými dětmi teda s první třídou zkušenosti neměla. Bohužel tedy nemá ještě ani vlastní děti, tak zrovna u ní bylo znát, že se nedokáže vcítit do tak malého dítěte co se mu děje v hlavičce. Děti z ní docela byli takové, jak bych to řekla, Markétka bývala uplakaná a Marek mi říkal, jak je pani učitelka nespravedlivá. Dávala nám úkoly třeba jeden pak tři pak nic a zase tři. Na prázdniny nebo prodloužený víkend, bylo třeba 5 úkolů. Děti tak neznaly vlastně ani odpočinek, úkoly byli i na papíře hlavně slovní úlohy, pak si zkoušela děti u tabule, podle toho jim dala známku na vysvědčení a písemky byli většinou na hodinu hlavně matematika. Markétka dostala i jednou po půl roce ve škole pětku, že nechtěla číst, ne že by neuměla písmenka, ale že se zasekla a nevěděla jak dál. Markovi jednou říkala, polož pero máš za pět nebudeš opisovat od souseda. No bylo toho víc. Nakonec jsme tedy měli samé jedničky na vysvědčení,ale stejně jsme odešli. Učitelky metody nám nevyhovovaly. S dětmi jsem o tom pořád mluvila a byli pro abysme šli do jiné školy. Takže teď ve druhé třídě chodíme jinam,je to dál, ale super. Učitelka tak u ní nevázne komunikace má dětí pouze 18. Zlepšily jsme se ve čtení a psaní. Marek musí tedy procvičovat psaní a Markétka má zase problém s matikou, protože jí v první třídě nebylo vysvětleno přechod z desítky. Tady jí to učitelka vysvětluje doma i trénujeme a pokrok je znát. Děti budou mít tedy samé jedničky na výzo,ale možná za čas Markétka asi tu dvojku bude mít z té matiky. Nemá tak pohotové myšlení jako Marek. On má zase horší psaní. Takže každý něco. Jo a úkolů dostáváme každý jeden a v pátek žádný. Takže o víkendu odpočíváme. A z prvouky jsme měli za půl roku pouze jeden úkol, vše dělají ve škole. Ještě dodatek, nynější paní učitelka taky nemá děti, má dvacet let praxe, bohužel jí chybí titul MGR. takže musí ještě studovat dálkově, aby si to dodělala. Je jí už přes čtyřicet. Kam jsme chodili dřív, tak paní učitelka byla MGR. ale systém tedy neměla žádný. V první třídě jí odešlo pět dětí. ADD: mobil, tak děti zatím nemají. Slíbila jsme jim ho až ve třetí třídě. zatím je všude vozíma vyzvedávám, tak to není nutný.
|
Jitulka+2kaštánci |
|
(21.1.2011 18:16:03) Omlouvám se za dlouhý článek, nějak jsem se rozepsala. Díky těm co jsi to přečetli.
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(21.1.2011 18:42:56) Ahoj Jitulko, jako bys psala o naší paní učitelce. Také má prvňáky (teda teď už druháky) poprvé, předtím učila jen druhý stupeň, tak to ještě nemá vychytané. Pětky také lítají, Kája už má dvě, Standa jednu nebo dvě. Viděla jsem diktát, za který tu kouli dostaly - jako hrubku jim bere i když zapomenou čárku nad písmenem. Tak přísný na nás nebyli ani na střední. Děti jsou z toho otrávené, mám strach, aby jim školu nezprotivila. Už několikrát jsem váhala, zda je nemám dát do vedlejší třídy, ale paní učitelka má i své klady, tak s radikálním řešením zatím otálím. Jinak Standa je taky dobrý na matiku a Kája zase hezky píše.. Co mi dále vadí, že si paní učitelka ani po roce a půl děti nepamatuje. Ve třídě jich je 22 a stále si je plete. Původně jsem si myslela, že jen jména, ale děti mi potvrdily, že si plete vyloženě i ty osoby.
Jo a špatou známku nebo poznámku, už nevím, dostaly za to, že nevěděly, že dub NEOPADÁVÁ. Ať je prý vezmu do lesa.. haha, vzala jsem je do parku a všechny doby byly komplet opadaný. No nic. Jinak spíš bych uvítala radu, kde vzít čas na tu instruktáž do lesa, když jsme víkendy trávili nad úkoly... Jo a dostávají černý puntíky, když něco zapomenou. I za to, že nemají ořezanou tužku. Za 5 puntíků je napomenutí třídního učitele, za 10 už důtka. Možná ta přísnost je dobrá, nevím, u druháků budiž, ale měly to tak už v první..
|
Jitulka+2kaštánci |
|
(21.1.2011 20:27:37) Káťo, máš pravdu, teď co jsi napsala je, jako byla naše učitelka. Já takovou přísnost nemám ráda, přijde mi to trošku moc. Do vedlejší třídy jsem je dát nechtěla. Tam jsou učitelky co mají sice 30 let praxe jsou před důchodem, ale mají své zažité. Neberou dítě individuelně. Zažila jsem to, když jejich třída v 1.A byla ve škole přírodě, moje děti nechtěli jet, tak šli právě vedle do třídy. Viděla jsem, že i nemají problém se přizpůsobit a změnit třídu případně školu. Opravdu záleží i na škole. Tady mají jinou kncepci školy než jsme měli. A i ta nám víc vyhovuje učitelka mi věnovala na seznámení 45 minut svého času. To jsem za ní byla, když jsem se s panem ředitelem domlouvala přestup. Učitelka je prostě skvělá, nedostávám vynadáno za každou blbost.
Přišlo mi, že i úkol bylo hodně, jak to doma zvládneme a já abych něco nezapomněla a děti neměli za mně černý puntík. Učitelka je nenaučila psát do úkolníčku úkoly. Museli jsme vždy hledat v učebnici nebo na papíře.
Tady teď máme úkolníček a píšou si úkoly každý den, učitelka mi i píše co případně trénovat doma, co nám nejde. Za což jsem já ráda. A vždycka jí najdu v kabinetu ráno než začne hodina a můžu si s ní promluvit.
V té dřívější škole učitelku najít byl unikát. Prostě tam vázla komunikace. Rok jsem byla na nervy, prostě jsem to tak cítila nedokázala jsem se smířit s tím co učitelka dělá. Ani jsem nevěděla co probírají ve škole, neboť učebnice všechny nenosily. Tady nosí všechno já jim pomáhám, ale mám opravdu přehled. Jsme moc spokojení. Já do té školy taky chodila a u školy bydlí i moji rodiče, tak případně s vyzvedáváním nemám problém, když potřebuju.
Přeju ať to zvládnete.
|
Jitulka+2kaštánci |
|
(21.1.2011 20:32:59) Doufám, že jsem to napsala trochu srozumitelně. Mám těch zážitků moc. Občas si vzpomenu. Ale udělat změnu byl u nás dobrý krok. Nakonec jsme přešli od září. Takže do druhé třídy. Taky mi to radily známý. Kvůli spolužákům. Marek je stašně společenský. Nemá problém se seznámit v kolektivu. Markétka je zdrženlivá, ta to trošku snášela hůř to je pravda, ale má tam kamarádku Anetku se kterou se kamarádíme už roky. Takže po pár dnech to bylo ok.
|
Delete |
|
(21.1.2011 21:31:20) Keiko, jestliže jsou holky takhle soutěživé, je asi škoda, že nejsou rozdělené, protože soutěživost vede často k nevraživosti....Jestliže je každá dobrá na něco, lidi je budou neustále srovnávat, což zase povede k dalším neshodám mezi nimi....A nebo časem přijdou na to, že se mohou vyměnit, protože je nikdo nerozezná, a pak už vůbec nebudeš vědět, co která umí, na co je dobrá a co by nakonec měly dělat...naopak nepostřehneš, co jim nejde a třeba pak budou usilovat o něco, na co nemají a to zklamání bude obrovské.... Neuvažuješ o jejich rozdělení v druhé třídě? A s těmi úkoly, já to tu psala, že jsem ráda, že má každá jiné....jednak jsem se vyhla tomu, že by si je vzájemně srovnávaly, druhak jsem od začátku neměla tendenci dělat je s nimi najednou, a pak přišla i výhoda....málokdy měly obě stejné množství úkolů...takže jeden den měla víc úkolů Pája, druhý den Péťa....a ve výsledku to časově vyšlo lépe, než když by měly obě najednou hodně...4 hodiny u domácích úkolů je fakt opruz... Doba domácí přípravy u prvňáků by neměla překročit 20 minut a to včetně čtení!!!!! U nás to taky bývalo o trochu více, ale o moc ne...a to měla každá každý den matematiku, čtení i psaní....Obzvlášť Pája teda mívala velmi rozumnou míru (4 řádky psaní, 10 příkladů v matematice, půl stránky slabikáře..)...Velmi brzy jsme se dostali k tomu, že holky si píšou úkoly každá sama, čtení zařazujeme v průběhu tak, abych se u nich vystřídala, na ostatní úkoly přebíhám mezi pokojema a to spíš kvůli kontrole a podpisu... V druhé třídě to máme s úkolama podobné, včetně každodenního čtení...ale opět to je na max. 20 - 30 minut.... Úkoly na prázdniny dostávaly taky a protože naše holky často jezdí někam se skautem, tak jsem to na třídních schůzkách řekla, jestli by jich nemohlo být méně, že když jedou pryž, tak to nestíháme...a hned další prázdniny neměla Péťa kromě čtení snad nic a Pája jen trochu.... Je pravda, že když je dětí ve třídě skoro 30, stihne se toho daleko méně a potom zbývá víc nadoma...ale i tak by v tom měla být nějaká soudnost..... A to nošení úkolů, když je jedna nemocná, to máme v pohodě, i když je každá v jiné třídě...prostě o jedné přestávce zaběhnou říct, že je druhá nemocná, o druhé přestávce už mají nachystané úkoly....alespoň se dostanou o přestávce ze třídy, což jinak smějí snad jen na záchod .
|
|
|
|
|
|
|
sun, holky 11/04 + kluk 04/07 |
|
(27.1.2011 10:18:53) Ahoj holky, :)
Ted to presne resime, ale nerozdelime uz sem se rozhodla, ze vsech stran uz jsem si to potvrdila. Nelinka je natom hodne blbe s mluvenim a bude to mit chuderka tezke, ale Anicka ji snad ve stichu nenecha. Jako my uz mame prirozenej odklad a aby sly do prvni 8.letech tyjoo to mi pripada sileny. Hlavne Anicka uz to ted potrebuje njn Nelinka...s Nelinkou byly vzdycky trosku problemy, zas to bylo nejhodnejsi miminko pod sluncem. Rozhodovani bylo celkem drsne, protoze ja sem hrozna vahatelka a potrebuji to slyset z nekolika stran.
Mejte se krasne! Pa M.
|
sun, holky 11/04 + kluk 04/07 |
|
(27.1.2011 17:00:57) No ja se radila zas se svou Dr. a tam to vubec nedoporucila. No prave, ze jak sou na sebe fixovane, tak budou stresle z prvni tridy a jeste z toho, ze segra ktera je furt sni najednou furt sni neni. Ale kazdy nazor a jsem rada, ze to vidim ze dvou stran. Jako dyt prvni tridou to nezacina a nekonci co je v prvni nemusi byt v druhe zejo....clovek mini a zivot meni,, Treba to nakonec stejnak dopadne vsechno jinak a ja se jen budu smat...Ale potrapilo mne to slusne...
|
Delete |
|
(27.1.2011 17:22:12) sun, však uvidíš...Je jen potřeba myslet na to, že pokud se Nelinka naučí na Aničku ve všem spoléhat, bude na ní čím dál závislejší a to neprospěje ani jedné...Také je budou lidi (děti i dospělí) neustále srovnávat a pokud je na tom jedna z nich výrazně jinak, může to mít nepříjemné důsledky. Když bude mít Nelinka pořád před sebou schopnější ségru, bude se sama porovnávat jen s ní, ostatní děti nebude vnímat a neuvědomí si třeba, že je na tom někdo ještě hůř než ona....to jí na sebevědomí určitě nepřidá....Pokud by ségra zmizela ze zorného pole, měla by větší šanci zjistit, že je na tom někdo i hůř nebo že jí něco jde stejně dobře nebo i lépe, než jiným dětem.... Když má někdo nějaký handicap, je pravděpodobné, že je někde vyvážený nějakou výhodou. Jenže pokud se budeme snažit handicap skrývat, může se stát, že nám zůstane skrytá i ta výhoda... Já si pořád myslím, že je mnohem snažší rozhodnutí později děti spojovat, než je rozdělovat..... Na druhou stranu, pořád je běžnější dvojčata nerozdělovat, takže nebudou první ani poslední...
|
|
Hanka,kluk + dvojčata holky | •
|
(27.1.2011 20:21:02) Dobrý večer, dovolím si přispět s naší zkušeností s rozdělením dvojčat ... (Holky si nejsou podobné, nikdo si je nikdy nepletl, neseděly spolu ani v MŠ, ani ve škole.)
Po vyšetření v poradně na konci 1.tř. nám byla doporučena dyslektická tř., nejlépe pro obě holky, ale bohužel ne příliš milým způsobem (máme je tam dát, jinak se třída neotevře...). Tato třída je v jiné škole, v podstatě stejně daleko vzdálená od bydliště.
Rozhodli jsme se pro jiné řešení po dohodě s učitelkou (holky dyslektickou třídu kategoricky odmítly), obě holky nadále pokračovaly spolu, ale během 2.tř. se ukázalo, že u jedné z holek bychom o tom přece jen měli uvažovat (není čistý dyslektik, byly i jiné problémy - nesoustředěnost, hypoaktivita a různé jiné, v zapisování úkolů se spoléhala na sestru, ta jí je nechtěla prozradit, naopak holka, která měla více problémy s učivem, byla opěrným bodem pro tu druhou ve vztazích) - hodně jsem si to myslela já, okolí (dospělí) se mnou příliš nesouhlasilo.
V podstatě ani v poradně mi to až tak nedoporučovali, navrhovali, že máme používat např. v matematice tabulky, v češtině zkrátit diktát (to už jí umožnila učitelka ve 2.tř.).
Nejpodstatnější pro mne bylo, že ta holka, které se to týkalo, s navrhovaným řešením okamžitě souhlasila a chytla se toho (souvisí to s její povahou, snadno se nadchne pro novou věc, ale dlouho jí nadšení nevydrží...) - byla nadšená, že to je jen její škola, jen její učitelka (předhazovaly si, která učitelka je lepší, obě se byly podívat na své nové třídy - obě měly od 3.tř. jinou učitelku).
Samozřejmě, že jsme z toho měli strach, hlavně já (většina přípravy je jen na mě, rovněž zabezpečení kroužků), mají jiné učebnice, jiné úkoly, dokonce jsme zvládli i ředitelská volna a chřipkové prázdniny, které byly jinak a rozdílný rozvrh jsem loni řešila družinou. Letos (4.tř.)je to trošku horší, protože už do družiny nechodí (není místo), ale dá se to trošku pokrýt kroužkem, který je do 14:30 hod.
A najednou po roce "klidu", kdy konečně nemusíme tak moc dřít doma a dopisovat to, co nestihly ve vyučování a procvičovat to, co jim nejde, je tu otázka: "Mami, když mi to ve škole půjde, můžu už se vrátit?" Já vím, je na to celé 2.pololetí, stejně tahle třída funguje jen do konce 5.třídy a pak by se dítě mělo vrátit na kmenovou školu, ale upřímně - mám z toho až strach, nejsem si jistá, nakolik je na to už připravená, zdá se mi, že když zůstane v dyslektické tř. ještě i v 5.třídě, tak to bude jen dobře... (její učitelka mi řekla, že je to v podstatě na mě, což mi momentálně moc nepomohlo... a na jednu stranu mě to trochu překvapilo)
a taky se bojím, co to s nimi udělá, když budou zase spolu v jedné třídě a půjdou do puberty...
Tak se mějte co nejlépe a za mě dodám - nechte si sice poradit, ale dejte i na svou intuici, což já jsem bohužel v jednom případě nedala a nedopadlo to zrovna nejlépe...
Hanka
|
sun, holky 11/04 + kluk 04/07 |
|
(28.1.2011 10:23:32) Andy: uvidime bude se ridit srdcem a to zatim rika nerozdelovat. A asi pak budu resit nasledky...:)
Hanka: diky za tvoji zajimavou zkusenost. :)
|
|
|
Maarťa |
|
(28.1.2011 11:09:05) Sun, ja si uvedomuju, ze ta prvni trida je sama o sobe stres, ale je to nejprirozenejsi rozdeleni prave tim nastupem do skoly. Vime, ze to nebude ze zacatku easy a jsme na to (snad) pripraveni. Domluva s pi uc je takova,ze kdyby to melo nejake neblahe nasledky, dame je po x dnech (tydnech,. mesicich) do jedne tridy. Ovsem tvrdila, ze negativni zkusenost s rozdelenim nema. Kazdopadne to beru tak, ze bude jednodussi je zase spojit nez vytrhavat jednu z kolektivu a druhou tam nechat, kdyby bylo potreba je delit pozdeji. A take predpokladam, ze ta potreba spojeni neni moc pravdepodobna. Verim, ze jsme udelali fakt dobre a doufam, ze se nam to osvedci. Prestanou spolehat jedna na druhou. Ony i kdyz treba ctou, ze jedna pul slova a druha druhou pulku, to nejde do smrti ne?
|
sun, holky 11/04 + kluk 04/07 |
|
(28.1.2011 12:03:19) Marta: nastesti to ma kazdy jinak a nastesti mame na vyber. :))Nase holky teda zas takhle na sebe fixovany nejsou. Nelinka kamaradi s klukama a Anicka spise s holkama. Kazda ma sveho milence ve skolce a ne jednoho dohromady. :)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Delete |
|
(22.1.2011 19:11:08) Loro, naše děti si skutečně hrají spolu...Buď dvojčata spolu nebo jedna z dvojčat se starší, ta druhá s mladší, ale prostě spolu, občas i všechny čtyři... Ta moje nejstarší miluje společnost kohokoliv, takže to je ten typ, co hledá a má kamarády, kde to jen jde...v každé společnosti (třída, skaut, školka, sbor, flétnové soubory, děti mých kamarádek) má někoho nejradši, s kým se baví víc, ale snaží se vycházet se všemi a hodně se trápí, když to nejde... Dvojčata, když jsou spolu, tak nikoho dalšího kromě starší ségry nepotřebujou...ale když jsou každá zvlášť, tak jim to nevadí. Každá má ve své třídě nějakou kamarádku, ale neberou to tak vážně jako ta nejstarší...kdyby byly ve třídě spolu, nejspíš by si nikoho dalšího do života nepustily a to mi přijde škoda... Nejmladší holka je zase spíš jako ta nejstarší, má ráda společnost, ale není tak citlivá, když se s ní někdo neshodne....prostě ho nechá být a najde si někoho jiného...přesto ale je stejně nejradši s nejstarší ségrou... A moje kamarádka má desetileté holky - dvojčata, dvojvaječná, člověk by podle podoby ani neřekl, že to jsou ségry....a ty si hrají výhradně spolu....výjimkou, kterou berou na milost, je právě moje nestarší holka (asi proto, že já a jejich mamka jsme kamarádky a často se vídáme) a pak některé holky ze skauta....to je totiž jediné místo, kde je každá z holek v jiné družince a tak jsou nucené být i s někým jiným...
|
|
|
|
|
Káťa+2 Škubánci |
|
(11.1.2011 8:37:22) monabe, u nás jsou 3 první třídy. I loni otvírali 3 třídy, děti jsou teď ve druhé. Jsou spolu, ale uvažuji spíše o tom, že přesunu OBA do jiné třídy. Jejich třídní je mimořádný exot a jsem těžce nespokojená.
Jinak když jsem chodila do základky já, tak byly třídy A-F )
Děti dnes píší pololetní písemky, Kája byla včera celé odpoledne vystresovaná, že to neumí.. probrečela se až do noci :-( Je z toho vyděšená, paní učitelka je pěkně vystrašila (jen mimochodem, ona už teď ve druhé třídě dá některým dětem trojky i čtyřky na vysvědčení, těm mým naštěstí hrozí max dvojka, Kája snad samé jedničky, uvidíme)
Já dělám dnes zkoušku z právnické angličtiny to bude masakr.
|
|
|
|
|